Zrób mu płomieniówke i bedzie palił.
Oczywiście że tak. Na działce do rozruchu po zimie mam traktorek kosiarka akumulator 55 Ah i rozruch z ładowarką fabryczny w zakresie 80-450A nie zauważyłem aby były problemy z akumulatorem.
Pompy hydrauliczne są ok, tyle, że są tłokowe i nie lubią Hipolu i tym podobnych wynalazków. Poza tym to perkins, czyli mało pali i jest dosyć trwały. Tanie części i łatwa naprawa.
Niestety CHAMPION-y przy gazie egzaminu nie zdają podobnie jak BOSCH. Polecam NGK nr2 i to te jak najzwyklejsze (czasem wciskają w sklepie "niby specjalne do gazu" a różnica od zwykłych to około 2X wyższa cena) cena około 5-7 zł za sztukę. Do gazu nadają się świetnie. Miałem je w poldku a teraz w Omedze 2.0 i żadnych problemów. Montowałem je również...
1.wymień akumulator jak też już słabo kręci,,,najlepiej powyżej z jak największą mocą rozruchową 2. sprawdz rozrząd 3.sprawdż początek wtrysku,podjedz do pompiarza i sprawdzi koszt niewielki 4.sprawdzałeś przewody paliwowe czy się pokazuje się powietrze w przewodach Dodano po 5 akumulator bym polecił centra futura 72ah- 720ah banner uni bull 69ah-520ah
grzałki są dobre jak ktoś trzyma samochód w garażu (lub kilka metrów od domu), mój znajomy zrobił w garażu centralne ogrzewanie! (tylko po to by w zimie odpalić diesla), co jednak mają począc ci którzy parkują na osiedlowych parkingach? 1. nie żałować kasy na nowy akumulator (kiedyś w benzynowcu miałem taki kiepski, że jak nie zapalił w ciągu 5 sekund,...
Prąd rozruchowy przy silnikach wysokoprężnych jest duży, zależy to od kilku warunków np. trudny rozruch w zimie dlatego polecam dobry lub drugi akumulator lub prostownik rozruchowy typu http://www.allegro.pl/item518441501_pros...
Zagubiona masa - przewód z klemą "-" utracił poczucie wspólnoty z karoserią pojazdu.
Ma być lepkość 40. Przy wymianie przejść na 10W40, a przy następnej nawet na 5W40. To będą oleje półsyntetyczny i syntetyczny, na pewno nie gorsze od 15W, oraz zapewnią lżejszy rozruch zimą.
Co do silnika od Tico, hmm myślę ,że niezły pomysł, silnik wytrzymały, a co silników benzynowych, też jest za i przeciw lepszy rozruch w zimie, mniej skomplikowana budowa to i mniejsza awaryjność. Jak masz dostęp do silnika od Tico w dobrym stanie, ja tam bym brał. :D Będziesz miał 3P, z podobną mocą 41KM. :D
W czasie drugiej światowej ruskie T34 miały specjalne piecyki podwieszane pod silnikiem aby ułatwić rozruch diesla w zimie. Patent już jest i wystarczy go tylko twórczo zastosować a elektrykom żadna zima nie będzie już straszna😏.
Nie wiem czy mnie koledzy zrozumieli bo jest po 75 zwojów na kolumnę czyli po podłączeniu szeregowym jest 150 zwojów. Ja liczę to z zależności, że gdy rdzeń ma 40 cm2 to 1 zwój to 1 V. Nawijałam już prostowniki z rozruchami i zawsze wychodziło Teraz gdy jest trochę większy transformator mam z nim problem. Pierwotne przewijam dlatego że było aluminiowe...
witam Z racji że mówimy o efektach praktycznych, czy wymiana sodówek na metalohalogenowe zadziała to praktycznie tak. Nie trzeba wymieniać niczego i żarówki wcale się nie niszczą. Jedyny efekt uboczny to ciężki rozruch zimą. Poza tym trwałość taka sama jak sodówek. Tak "zmodernizowane" oprawy pracują bez awarii kilka lat.
Kuti-a jak rozwiązałeś ten problem z grzaniem świec żarowych w swoim vw bo ja mam identyczne objawy też posiadam vw silnik aey 1,9 sdi i też jestem po wymianie czujnika temperatury i jest to samo.
kolego szkot14 tzn. że wykorzystałeś zwykły silnik który napędza alternator który kolejno ładuję akumulator lub służy jako rozruch w zimie i działa tak że nie niszczy akumulatorów ? Jakie obroty są na alternatorze ?
Witam.Jak długo auto pracuje po pierwszym rozruchu?masz instalację gazową?Jaką temperaturę widzi sterownik?Podłączałeś go pod komputer?
Witam, ja mam również problem z zapalaniem w niskich temperaturach gażnik FOS .Niedawno założyłem instalację gazową i jeżdziłem przeważnie na gazie, jak zrobiło się zimno to zaczeły sie problemy z zapalaniem auta na benzynie, wygląda to w ten sposób że po przekręceniu kluczyka zapala na 2 sekundy i zaraz gaśnie i trzeba powtórzyć zapalanie kilkanaście...
Na MB 123D przejechałem ok 100 tys.km.Na zbiornik paliwa dolewałem 1 litr oleju MIXOL.Same plusy:większa moc,prędkość,bezproblemowy rozruch nawet w zimie.
Rozwazmy taki przypadek. Silnik diesel, pobor pradu przez rozrusznik, w zimie, po calonocnym postoju - powiedzmy 250A, rozruch niech trwa 15 sekund, do tego 5 sekund grzania swiec przed rozruchem i w trakcie rozruchu ~50A (zimne maja duzy pobor, ponad 80A, ktory podczas ogrzewania sie zmniejsza do 36-40A) czyli: 250A * 15s = 3750As 50A * (5s + 15s)...
Parę Ah nie zrobi różnciy, ważny jest prąd rozruchowy. Jak stanowczo za mało Ah to szybko się zużyje (prądy rozruchowe bardziej mu szkodzą). Po odpaleniu alternator ma wyrobić, ale nawet jak wyrobi aku w zimie, zanim przyjmie ten prąd to oddał na rozruch to mija 15 min i więcej - niezależnie od nadwyżki. Wszelkie podgrzewacze i ogrzewane fotele dadzą...
Przerwa między cewką a magnetem w okolicach 0,65mm. Strzelanie w gaźnik to wina zapłonu "nie w tym miejscu" Dekompresator znajduje się na wałku rozrządu, podczas obracania wałem przez rozrusznik, krzywka na wale się obraca i podstawia zawór wydechowy, rozrusznik ma lżej obracać wałem.[url=http://www.mowerpartszone.com...
Podgrzewacz paliwa to taki bajer niż pomoc przy mrozach, co z tego, że podgrzeje paliwo w filtrze, jak może zamarznąć w pompie czy przewodach. Sprawny silnik, zalany dobrym paliwem tego nie potrzebuje.
Witam, proszę o pomoc w diagnozie utrudnionego rozruchu Toyota Avensis 2.0 116km D4D. Po normalnej eksploatacji samochód pewnego poranka z trudem zapalił, tzn. po kręceniu rozrusznikiem ze 30 sekund odpalił, ale nie chodził na 1 cylinder, po kilku sekundach chodził prawidłowo i zrobiłem nim przejażdżkę z 20 km. Jest tak, że zaraz po zgaszeniu jak się...
Witam wszystkich mój problem jest następujący wymieniłem rozrusznik na nowy akumulator ma pół roku Tu piszesz ze rozrusznik nowy a tu: Myślę ze problem może tkwić również w elektromagnesie ponieważ ma wtopione styki które łączą wypchanie bendiksa i obrócenie wirnika
Tak ale od czubka :)
może to sie wydac naprawde zajebis.......... smieszne ale jestem mechanikiem i nie bardzo czaje nowe diesle a mechanikuje od 4 lat i nie bardzo mam na czy sprawdzic (podłaczyc kompa) wiec dlatego zapytałem bo krecic katem na chybił trafił mija sie z celem a egr mam zaslepiony Dodano po 2 odczyt robiłem programem fast.net w niedziele spróbuje wrzucic...
Może nieco drożej , ale proponowałbym Turdus 10W40 . Znacznie ułatwia rozruch zimą. Z szacunkiem. Pozdrawiam.
Jeżeli chodzi o Diesla to jestem posiadaczem Miśka z silnikiem 1.8TD (1990r.) i w zimie odpalał mi pomimo tego że świeczki były popalone... Fakt że musiałem go kilka razy kręcić ale w końcu odpalał... Jednak nie polecam próbować takich rzeczy ponieważ podobno psuje się conieco i można sie w poważne koszta władować... Ja na szczęście do tego nie doszedłem,...
Zastosowałem prostownik rozruchowy, przy odpaleniu na krótko rozrusznik wstawał, było kilka obrotów silnika i zatrzymywał się, jak na załączonym filmie. Następnie odkręciłem rozrusznik i na sucho kręcił jak szalony, zamontowałem go z powrotem. Później odkręciłem świecę i bez kompresji silnik zaczął kręcić w trybie ciągłym, ostatni krok to montaż świecy...
Mam clarusa kilka lat i mam to samo. Tuleje nie pomagają. Rozrusznik jakby robił pół obrotu, przyhamował się i znów pół obrotu. I tak połowicznie odpala. Idzie się przyzwyczaić. Na świeżym rozrządzie nie odczuwa się takich problemów. Wcześniej - tak. To jest kwestia przypuszczam za małego rozrusznika do tak kolosalnego silnika. Idzie się przyzwyczaić....
Będzie ciężko. W tym roku będziemy tankować mieszaninę gatunku B, który musi zachowywać względną prężność par min. 150 kPa w temperaturze -5oC, dotychczas był stosowany gatunek A, który taką samą prężność zachowuje w temperaturze niższej (-10oC). http://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomosci/20... W razie konieczności...
Natomiast w zimie podłączenie takiego alternatora napędzanego silnikiem 230V do akumulatora w ciągniku na kilkanaście minut znacznie pomoże przy rozruchu. Akumulator przy dużym prądzie ładowania rzędu 30A, podniesie swoją temperaturę i oczywiście napięcie. Podczas zapalania przedałnby sie układ regulujący napięciem alternatora aby nie płynął zbyt duży...
Ja mam diody 250A z potężnymi radiatorami i transformator od spawarki. Prądu nie braknie tylko właśnie ograniczenie aby zabezpieczyć elektronikę. Kiedyś, ze 30 lat temu, wykonywałem podobne ustrojstwo dla kumpla - jego brat miał tym wspomagać rozruch Diesla w zimie. Z założenia było to urządzenie wyłącznie z funkcją rozruchu, ale zaprojektowane tak,...
oczywiście że nienależy przesadzać z pojemnością akumulatora i większy wcale nie znaczy w zimie lepszy rozruch ,wystarczy policzyć ile daje nam alternator mocy i policzyć moc wszystkich odbiorników a w zimie jest ich sporo i zobaczymy wtedy czy zostaje chociaz trochę prądu na doładowanie akumulatora i sprawa sie wyjaśni,ja bynajmniej z moich doświadczeń...
Ile pochodzi tyle pochodzi, ale chodzi o dużo lżejszy rozruch zimą na 10W (winter - zima). 15W, którego używa Autor jest bardzo dobrej klasy.
Zagrzany olej klasy 5/40 jest rzadki a pompa olejowa jest zębata i na wolnych obrotach olej spowrotem częściowo wraca poprzez luz międzyzębny i występuje obniżone ciśnienie a co za tym idzie sygnalizacja o braku smarowania poprzez zapalenie się lampki o braku smarowania. Nie poprawiaj fabryki.Dla tego typu silników lej olej 15/w40 a lepiej nawet 10/w40...
Zużycie paliwa może wzrosnąć o ok.0,2 l/100 km. Nie jest to wynik obliczenia gdyż teoretycznie nie jesteśmy w stanie podstawić to do jakiegoś wzoru.Natomiast w praktyce obciążenie alternatora przy włączonych światłach jest i zużycie napewno jest wyższe ale gdy weźmieny pod uwagę np.zużyty rozrusznik wówczas na sam rozruch zabierzemy kilka razy więcej...
Zaryzykowałbym 10W40 , wyższa klasa API i łatwiejszy rozruch zimą niż przy 15w40 .Pozdrawiam .
Co do SPARKY ma ładowarke 1 godzinną więc to też zaleta 1 godzina przed pracą jak trzeba nie zbawia akurat kawa jakaś sie poczeka i będzie gotowa do pracy nawet jeśli poleży co nie ? aha pewien 'doradca' złota rączka powiedzial że tym Voltażem się nie przejmować a 12V nawet lepiej bo np. można zrobić w zimie rozruch do auta jak kiedyś będzie problem...
To znaczy błąd dodatkowej grzałki elektrycznej. Jest to podgrzewacz przepływowy zamontowany w silniku, a jest on po to żeby ułatwić rozruch silnika (szczególnie diesla) np. w zimie koszt nowego to ok 300zł na allegro. pozdr
Czekam na twój. Bo miałeś podać zapotrzebowanie na rozróch silnika. I nic.... Za miast tego, wzorki, wykrety, zdjęcia, tabelki.... I puste słowa, że ty coś tłumaczysz, i pocieranie własnej niewiedzy kolejnymi słowami...... Chociażby ostatni text. Twoją rację i przyjmijmy, że jest jak mówisz, czyli pojemność akumulatora w temperaturze -30 °C może wynosić...
Kompresor śrubowy EcoAir F20 - po zimie nie chce odpalić Mam problem z odpalenie kompresora, tzn. przełącznik, przełączając w poz. 1, następnie poz. 2, zapala się kontrolka, ale przełączając dalej na pozycję 3, czyli rozruch, bez reakcji, tj. uruchomienie silnika. Jak ustawię przełącznik w poz. 2 i podam plus bezpośrednio na rozrusznik, kompresor zaskoczy...
Do autora tematu. Na temat dołożenia regulatora AVR tu możesz poczytać jak to zostało zrobione. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... A co do rozruchu, to gdybym ja nad tym główkował, to brałbym pod uwagę jakiś rozrusznik ze skutera i zastosował go zamiast szarpaka (on działa bezpośrednio na wał silnika - nie ma tam żadnej przekładni)....
Tak, instalacja była przygotowna, zamontowanie wybitnie polepszało rozruch zimą
...jak dokonać rozruchu w zimie 3,5kW 12 V (rozrusznik) tak żeby kręciło lepiej jak w lecie.... ...250A przy 14V to żaden problem. Uzyskać to można ze spawarki jednofazowej (nie migomatu). Były takie spawarki 120A (50V przemiennego) wystarczy odczep ze środka (2 x 25V), dwa tyrystory i do 250A masz rozruch.
Witam Wymiana żarówek na H4 (halogenowe) poprawi Ci znacznie oświetlenie drogi nocą. Reflektory, do których zamontujesz H4 powinny być przystosowane do montażu takich żarówek (ale to temat do ewentualnej dalszej dyskusji). Z chwilą montażu H4 proponuję zamontować przekaźniki jeżeli tego nie zrobisz to po niedługim czasie eksploatacji samochodu następuje...
Ja to przerabiałem za pomocą diod krzemowych łączonych w szereg. 4 sztuki powinny załatwić sprawę, jeśli cewka by się grzała zbyt mocno, dodaj piątą. Warto pomyśleć o odczepie w połowie linii diod, żeby wykonać połączenie z przewodem od automatu/przekaźnika rozrusznika, by w chwili kręcenia rozrusznikiem, nie dochodziło do nadmiernego spadku napięcia...
Bateria Centra Futura. Pierwszy przypadek - rozładowana do zera żarówką z bagażnika. Po naładowaniu działała kilka miesięcy. Druga wpadka z rozładowaniem baterii do zera spowodowała tzw. spływ masy czynnej i duży prąd samorozładowania. Po nocy nie było już energii by uruchomić samochód. Drugi skrajny przypadek - samochód ponad 10 lat. Stoi na parkingu....
Mam kable samoróbki z linki 16 mm2. Nigdy nie było sytuacji żeby auto odpaliło. 3 lata temu narobiłem wstydu kierowcy audi w zimie, który nie mógł odpalić fury. Zaproponowałem że użyczę kabli i prądu z mojej mazdy ;) Stwierdził że mam za cienkie kable i nie da rady ;D Po pierwszym podpięciu audica zaskoczyła. Czerwona zawstydzona mina kierowcy audi...
Stare rozwiązania to właśnie Polonez/wewnętrzny regulator ustalający napięcie alternatora/. W nowszych rozwiązaniach komputer steruje napięciem w zależności od stanu akumulatora, szybsze doładowanie/rozruchy, zima/ lub obniżenie ładowania /temperatura/.Alaska i Afryka różne napięcia w instalacji samochodu.
5w30 mu nie zaszkodzi są różne klasy M LL C3. Do podobnego wlałem Quentus 5w30 syntetykzapewnia lżejszy rozruch zima. Dla porównania w szukajke tuby wpis i zobaczy porównanie olejów. Porównane tam są lepkos i odporność na skrajne warunki zamarzanie i przegrzanie.
Witam .Tez mam disla samochod , ale moj ma swoja nazwe i rocznik,podaj cos blizej to maze pomege,tez mialem problemy z rozruchem zima.
Pewno jakąś benzyna i żre olej jak wszystkie. Jak dla mnie to trzeba uszczelnić silnik (głowica pierścienie) i przestanie w znacznym stopniu brać olej. Albo pilnować dolewać i jeździć póki przegląd przejdzie. Zmiana oleju wiele nie da, jedynie ciezszy rozruch zima.
Witam,aby poprawić rozruch silnika zimą zamontuj grzałkę w układ chłodzenia. Będzie palił jak latem. Różnica będzie jak dzień do nocy. Cokolwiek remontować tylko po to aby ułatwić rozruch w zimę mija się z celem.
Jaki jest sens tego "bezprzewodowego prostownika", skoro i tak trzeba mieć drugi akumulator. Wytłumaczę na przykładzie mojego rozwiązania, też z przetwornicą step-up (małej mocy), które stosuję już przez dwie zimy, ta będzie trzecia. Unikam kilkakrotnego przekładania akumulatora a nawet podnoszenia maski auta. Jako drugi pracuje akumulator, który w...
sprawdz przekaznik podwojny, zasialnia ecu
Zawór bezpieczeństwa pomiędzy 1 a 2 stopniem sprawdziłem i działa, ale ten na zdjęciu jak próbuję pociągnąć za tą hmmm "rączkę" u góry to nie mogę dać rady, mocniej nie próbowałem by czegoś nie urwać, czy on ma tak ciężko chodzić? Jeszcze mam pytanie odnośnie koloru oleju w sprężarce, przy zakupie sprawdziłem i kolor jest ładny, lekko żółty, taki jak...
Witam :) Na pewno musisz wziąć pod uwagę izolacje takiego przewodu która będzie miękka w niskich temperaturach , ułatwi to ci prace w np. w zimie.Taki przewód może być izolowany w gumie tak jak kable spawalnicze.
Faktycznie ciekawe porady. Moja będzie nietypowa. Skoro z gaźnikiem nie wychodzi to warto ale trochę trudno sprawdzić stan usczelnień wału korbowego. Uszczelniacze pewno stwardniały a może nawet popękały. Także mogło sie zdarzyć, że pojawiła się korozja na powierzchni uszczelniającej. Utrata szczelności powoduje pogorszenie napełniania cylindra mieszanką...
Po co przystawka do nakręcania alternatora skoro po prostu można podłączyć prostownik? Miałem 4011 w zimie odśnieżałem. Standard 2x6V 160ah wiekowe. W zimie nie były wstanie kręcić dłużej niż 5 sec. Opalarką grzałem kolektor ssący a w czasie zapalania gaz tylko na około 1/3. Przy pełnym wciśnięciu nie zapalał w zimie jak by dławił się paliwem dosłownie....
Można i tak; jednak rady są inne: http://landklinika.pl/index.php?option=c... http://www.auto-swiat.pl/1-odpalanie-na-... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... http://opel24.com/moto24/440-jak-odpalic... http://www.audi80.pl/19tdi-1z-odpalanie-... a...
Bardzo ważne jest aby układ paliwowy był szczelny. Ja mam 405 TD. Kilka lat miałem problemy z rozruchem w zimie. Teraz znalazłem wszystkie nieszczelności i pali jak nigdy.
Lepiej wstawić elektrozawór i odessanie czynnika zastosować. Oraz zegar czasowy zwłoczny ustawiony na trzy minuty. A co z rozruchem zimą po długim postoju? Trzy minuty zwłoki to dobre dla zapewnienia przerwy w pracy sprężarki. Elektrozawór się przyda ale na takim małym układzie odessanie to chyba przerost formy (nad ceną :) )
Oglądając "marketówki" doszedłem do takiego samego wniosku, jak i Wy :) Lineczka cieniutka, ale za to nadrabia grubością izolacji, żeby optycznie były grubsze... Przy mnie jakiś gość kupował te przewody i jego doradca powiedział "weź te grubsze", tylko, że różniła je faktycznie tylko grubość izolacji na przewodach... Po wizycie w markecie zrobiłem "szelki"...
Niestety nie, ale to dobry pomysł. To jest taka jak z tego linku:http://www.agrofoto.pl/forum/galle... tak? Tak. Była jeszcze wersja na okrągłej rurze, jak tu ale ta jest od 4011 (dwa wąsy) : [url=https://i.imged.pl/przednia-os-miek... Komfort w transporcie nieporównywalny pod warunkiem...
Kolego moim zdaniem nie grzeją Ci świece żarowe. Miałem takie objawy w Passacie np. lecie przy uszkodzonej jednej świecy, są prawie niewyczuwalne, natomiast w zimie wyraźnie odczuwalne i dlatego proszę wziąć pod uwagę wskazówki Sztomela.
po takim przebiegu prononuje olej mineralny elf 14w 40 ,posiadam renie 15 letnia o przebiegu 300 000 km i jest wszystko ok dobry rozruch zima nie bierze oleju decyzja należy do właściciela Dodano po 1 przepraszam 15w40
Nie mam doświadczenia z motorowerami. Ten, który dostałem do zabawy, miał elektryczny rozrusznik i wydaje mi się, że obecnie akumulator to standard. Akumulator to standard,ale znakomita większość małych motocykli i skuterów wykorzystuje go jedynie do rozruchu i klaksonu. Układy zapłonowe są uniezależnione od baterii bo w g.wnokrajach wolą nie musieć...
Ja mam takie pytanie: mój s7 ciężko pali nawet jak jest ciepło. Mogę kręcić i nic dopiero jak dam mu dawkę oleju do tłoka i poleje ciepłą woda to pali ale potem na pełnych obrotach strzela z rury. Co by to mogło być?
zamiast maltretowania akumulatora z wątpliwym efektem polecam Webasto no ale wtedy cześć osób musiałaby się skalać i kupić choć troszkę paliwa :) rozruch na benzynie ma jeszcze jedną zaletę-można od razu jechać
Witajcie, Posiadam Citroena Xantie 1,9D i caly czas leje 100% biodiesla, zadnych problemow nie liczac tych dotyczacych utrudnionego rozruchu zima (pomaga mix z nafta). Ze wzgledu na ceny paliw (UK: ON 1,44 funta, Nafta (Petroleum) 0,55 za litr) zainteresowalem sie tym tematem i co sie okazalo: wiele samochodow i to nawet z systemem common-rail jezdzi...
A co do rozruchu zimą ma ilość oleju w silniku pomiędzy min. a max.? Nie zależnie od stanu silnika, przebiegu i co tam jeszcze poprzednik napisał zawsze 5W będzie lepszy od 10W. Wlej coś lepszego niż Castrol, bo po tym oleju to już w ciągu ostatniego pół roku trzy silniki naprawiałem /turbo, panewki, popychacze hydro./.
Problemy z rozruchem podczas mrozu to też moim zdaniem uszkodzona instalacja Upraszczasz - problem z rozruchem w zimie to niekoniecznie wina uszkodzonej instalacji. Jest wiele czynników, które o tym decydują.
Pewne zmiany wymusiły powyzsze kroki. Komory nie odpadły przez dziesiatki tysiecy kilometrów więc może i nie odpadna przez nastepne. Fakt, rozruch zimą jest utrudniony, po czesci pewnie przez te swiece ale też pewnie po czesci przez mniejsza kompresję. Nie jest to jednak wielki problem, a zamierzam go jeszcze umniejszyc poprzez zastosowanie cięńszej...
Na każdym akumulatorze jest informacja o tym jakie jest jego napięcie pracy. Możesz również rozpoznać napięcie po tym ile ma korków akumulator: 6V ma trzy korki (cele) a 12V ma 6 korków Sprawdziłem w Google i chyba były dwie wersje na 12V i na 24V Na 24V w niektórych Ursusach są stosowane rozruszniki, tam są dwa akumulatory 12V i przełącznik 12/24 ale...
Hej a co ci da zamontowanie tych tyrystorów po stronoie wtórnej. ...a to da, że będziesz miał skuteczne 14V. Ze spawarki mma nigdy nie zrobisz dobrego rozruchu... ... a z czego innego? Gdzie dostaniesz w tej cenie trafo? -tym bardziej że mozesz TO zrobic w formie przystawki zewnętrznej. a jak jest dobry trafo to i nie trzeba cudować i spokojnie starcza...
Czy w tych boosterach stosują jakieś specjalne akumulatory, że przy pojemności 5Ah one są w stanie dać na tyle duży prąd, że auto na tym odpali? W powszechnie stosowanych "boosterach" jest zwykły kwasowy akumulator żelowy. Jak każdy aku kwasowy może on dać stosunkowo duży prąd w stosunku do pojemności. Ale jak sama nazwa wskazuje to jest tylko "booster"...
właśnie kombinowałem w garażu z tą blaszką i udało mi się ustawić tak że nie leje Być może przekombinowałeś i teraz jest za niski poziom paliwa. Ja też mam podobny agregat i też mi zalewało silnik i był problem z rozruchem, szczególnie w zimie, a po odpaleniu przez dosyć długą chwilę mocno dymił. Założyłem kranik do odcinania paliwa na postoju, a później...
Tak, znam te wykresy.... Intencja tego projektu jest wydluzenie żywności baterii i niezawodnosc rozruchu zimą . Fachową literaturą chciałem zweryfikować opinię że użytkowanie akumulatora przy dużych mrozach skraca jego żywotność. Mróz niszczy akumulator. Kkknc zapoznaj sie chociaż pobieżnie z pojemnoscia akumulatora w funkcji temperatury. Przy minus...
Co do diod to mym się zastanowił jakiego autka będzie rozruch. Disel potrafi zimą wziąć 560 A na rozruchu (osobowy).
Dzięki za wskazówki ,to się nazywa konkretna podpowiedz Dodano po 5 jak będę ustawiał to odpiszę jak się udała ta regulacja ,kompresja w silniku jest ok nawet rozrusznik ma co robić przy rozruch i przyznam że akumulator chodz nowy (110 aha ) to słaby to tego ciągnika przy zimie go odpalać (rozrusznik przeczyszczony komutator ,nowe tulejki ,szczotki...
Niewysprzęglanie może być powodem ciężkiego kręcenia rozrusznikiem. Skrzynia jest zalana hipolem i nowy w zimie to miód a nie wiadomo jaki ty masz. Sprzęgło wyreguluj według indstrykcji. Jak tarcze sa ok i nie ma innych uszkodzań powinno wrócić do sprawności. Podnośnik niestety do remontu. Prosta sprawa zdjąć plecak i wymiana uszczelnien. Potem zobaczysz...
15W40 gęstnieje w zimie i parkowanie pod chmurką zagęszcza go do konsystencji galarety co utrudnia rozruch przy -20 i więcej.Nie mówiąc że silnik dostaję przy okazji.Na nasze warunki najlepiej 10W40 chyba że producent nie zaleca lub prześwity na pierścianiach wykluczają :)) pozdro
Do głowy przyszedł mi jeszcze pomysł aby zastosować sprężarkę np. z lodówki (jeśli to możliwe?) lub takiej stacjonarnej na 230V z silnikiem małej mocy (chodzi między innymi o możliwie małe zużycie energii). Jednak ze sprężarkami będzie większy kłopot, z tego co wiem kuźnia w zimie jest nie ogrzewana, w wyniku czego najprawdopodobniej będzie trudny rozruch...
Zimą przy -30 stopniach pojemność akumulatorów jest dużo mniejsza niż przy plus 20 stopniach latem. Ta obniżona pojemność i podwyższony opór wewnętrzny mają napędzić rozrusznik, który musi pokonać opór niesmarowanego silnika, oleju silnikowego gęstego niczym smar i dodatkowo rozgrzać silnik do temperatury zapłonu oleju napędowego. Dlatego stosowane...
L-DAA też jest za gęsty, to był pierwszy minerał jaki zalałem do Airpola i przy mrozach w ogóle nie łapał prędkości na gwieździe. U mnie półsyntetyk wystarczał tej zimy, 10sek rozruchu było na styk. Przy czym ja mam jeszcze pompę olejową, opory nieco większe :)
Witam, Ale tak jest o wiele prościej, rozpiąłem tylko przewód zasilający cewkę i wpiąłem się z tym wynalazkiem, a żeby było śmieszniej, to była to prowizorka, włożona do woreczka po mleku i przywiązane to było do karoserii drutem, jak by to zadziałało, to miałem zrobić to od nowa, ale solidnie, układ zadziałał, spisywał się świetnie i przejeździłem,...
Ja kupiłem go dlatego że ma funkcje rozruchu 600ah podobno w zimie gdy mam problemy z odpaleniem ciężkiego sprzętu mam też inny prostownik na ale nie po to wydałem kilka stówek żeby ten nie ładował aczkolwiek jeżeli mówicie że tak ma być to zostawię go w spokoju
Przez 8 ostatnich lat... Dziwnie zabrzmiało :D ... nie zmienia to faktu, że korzystałem z WZ250 i jakoś rdzy w basenie nie miałem. Ludzie, to nie jest placówka publiczna i nie muszą być jakieś rygorystyczne i często głupkowate wytyczne przestrzegane. Odrobinę rdzy jest po zimie przy rozruchu, ale to chyba normalne, że każdą instalację po takim czasie...
Jeżeli nie masz termostatu, nie jeździsz w zimie to ci jest zbędny. Błędne myślenie. Diesel ma mieć 80 st. minimum, a tyle bez termostatu zapewnisz przy orce wieloskibowcem pod górkę. Co z pozostałymi warunkami: Jazda szosą, jazda pusto, zjazd ze stromej góry i zaraz wjazd pod następną, to samo pierwsze uruchomienie i nagrzewanie na wolnych obrotach...
Witam! Potrzebuje pomocy gdyż chce zrobic prostownik z rozruchem o napieciu 12V, ma on służyc do rozruchu ciągnika zimą, wiec chyba przyda sie duże natężenie prądu. Prosiłbym o schematy, parametry elementów konstrukcyjnych, tzn jaki transformator najlepiej wykorzystac itp... Z góry dziekuje za wszystkie propozycje i porady. Pozdrawiam
Witam To mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość :) Zrobiłem sobie kiedyś taki prostownik rozruchowy od podstaw, używam go czasem w zimie do odpalenia ciągnika Ursus C330 jak trzeba dojazd odśnieżyć. Ale do odpalenia samochodu boje sie go używać bo nie wiem jak może elektronika na to zareagować chociaż napięcie na nim nie jest duże bo...
A więc tak, kompresor nie jest mój. Właściciel twierdzi, że właśnie przed zimą, w ubiegłym roku silnik działał bez zarzutu. Jeżeli chodzi o rozruch to w momencie kiedy trzymam przycisk służący do rozruchu w pozycji zamkniętej to silnik bardzo opornie ale dale radę się kręcić, kiedy puszczam to się zatrzymuje i "buczy".
Witam Pierwsze co jest tu potrzebne a mi brakuje to informacje odnośnie możliwości sieci 220V, czyli jakie są zabezpieczenia i czy jest dość niska rezystancja zwarciowa sieci w danym miejscu. Na ten przykład zwykle korzysta sie z jednej fazy przy ładowaniu a dwu faz przy rozruchu. Wiem, że tu takiej możliwości nie ma i rozruch będzie słabszy nawet przy...
kolego cinek35 kolega andrzej lukaszewicz bardzo dobrze opisał ci problem nie wspommiał jeszcze o utrudnionym lub wręcz niemożliwym rozruchu zimą:D z drugiej strony nie wiem jaki masz problem i czego oczekujesz od tego motorka 1,3 nie jest to napewno sprinter ale do spokojnej jazdy w zupełności styknie jeśli oczekiwałeś super kopa trzeba było kupić...
Lanie gorącej wody w celu podgrzania silnika na mrozie co rzekomo ma ułatwić rozruch to takie voodoo wyznawane przez traktorzystów. Blok silnika to wiele kilogramów metalu, i żeby go podgrzać trzeba by go przelewać kilkanaście razy. A wystarczy tylko mocny akumulator i sprawne świece żarowe lub płomieniowe oraz odpowiedni olej w silniku (bo są tacy...
Mam podobnie z corsą - pierwszy rozruch po długim staniu. Silnik nieważne czy ciepły czy zimny (lato czy zima), tylko problem zawsze pojawia się przy pierwszym rozruchu po długim staniu (od 3, 4 h w górę). Z tego co ja się dowiedziałem to mogą być zaworki pompy paliwowej. Jak puszczają to musi silnik zakręcić ze 3 razy aż dojdzie do niego paliwo. A...
Ja się z tobą nie zgadzam . Olej 15w40 był stosowany za czasów PRL gdzie nie było wyboru i nie każdego było stać na lepszy olej . Miałem takich klientów co od nowości w 125 p lał syntetyk 5w 40 i nie dość że przejechał tym trupkiem drugie tyle km do remontu silnika to jeszcze remontować taki silnik była radość wszystko czyste zero nagaru . Możesz wlać...
Witam posiadam mały kompresor olejowy MR 204/7/40. W zimie gdy olej w nim jest zimny rozruch się wydłuża co powoduje zadziałanie wyłącznika. Jednak ten wyłącznik po kilku latach uległ przepaleniu i nigdzie nie mogę takiego kupić i mam pytanie czym mogę go zastąpić ? To jest chyba wyłącznik termiczny. http://obrazki.elektroda.pl/9107630400_1...
Prostownik jest na tyle wydajny, że w trybie BOOST potrafi aktywnie wspomóc akumulator w momencie rozruchu. Do tego celu zarówno wielkość transformatora, przekroje jego uzwojeń jak i wydajność prądowa prostownika muszą być odpowiednio dopasowane. Dowcip polega na tym, że normalny (prawie normalny) prostownik do ładowania akumulatorów po odpowiednim...
klimatyzacja zimie odpalanie zimie solary zimie
zakodować kanał falownik sterować moment szukanie stacji radiowych
Blaupunkt IR 20 - radio internetowe nie włącza się, wyświetlacz nie działa Pali bezpiecznik jednej fazy w skrzynce licznikowej