grzałki są dobre jak ktoś trzyma samochód w garażu (lub kilka metrów od domu), mój znajomy zrobił w garażu centralne ogrzewanie! (tylko po to by w zimie odpalić diesla), co jednak mają począc ci którzy parkują na osiedlowych parkingach? 1. nie żałować kasy na nowy akumulator (kiedyś w benzynowcu miałem taki kiepski, że jak nie zapalił w ciągu 5 sekund,...
Oczywiście że tak. Na działce do rozruchu po zimie mam traktorek kosiarka akumulator 55 Ah i rozruch z ładowarką fabryczny w zakresie 80-450A nie zauważyłem aby były problemy z akumulatorem.
Do autora tematu. Na temat dołożenia regulatora AVR tu możesz poczytać jak to zostało zrobione. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... A co do rozruchu, to gdybym ja nad tym główkował, to brałbym pod uwagę jakiś rozrusznik ze skutera i zastosował go zamiast szarpaka (on działa bezpośrednio na wał silnika - nie ma tam żadnej przekładni)....
Zużycie paliwa może wzrosnąć o ok.0,2 l/100 km. Nie jest to wynik obliczenia gdyż teoretycznie nie jesteśmy w stanie podstawić to do jakiegoś wzoru.Natomiast w praktyce obciążenie alternatora przy włączonych światłach jest i zużycie napewno jest wyższe ale gdy weźmieny pod uwagę np.zużyty rozrusznik wówczas na sam rozruch zabierzemy kilka razy więcej...
Zrób mu płomieniówke i bedzie palił.
Czekam na twój. Bo miałeś podać zapotrzebowanie na rozróch silnika. I nic.... Za miast tego, wzorki, wykrety, zdjęcia, tabelki.... I puste słowa, że ty coś tłumaczysz, i pocieranie własnej niewiedzy kolejnymi słowami...... Chociażby ostatni text. Twoją rację i przyjmijmy, że jest jak mówisz, czyli pojemność akumulatora w temperaturze -30 °C może wynosić...
Pompy hydrauliczne są ok, tyle, że są tłokowe i nie lubią Hipolu i tym podobnych wynalazków. Poza tym to perkins, czyli mało pali i jest dosyć trwały. Tanie części i łatwa naprawa.
Niestety CHAMPION-y przy gazie egzaminu nie zdają podobnie jak BOSCH. Polecam NGK nr2 i to te jak najzwyklejsze (czasem wciskają w sklepie "niby specjalne do gazu" a różnica od zwykłych to około 2X wyższa cena) cena około 5-7 zł za sztukę. Do gazu nadają się świetnie. Miałem je w poldku a teraz w Omedze 2.0 i żadnych problemów. Montowałem je również...
Druga taka sama sprężarka myślę, że jest do kupienia za ok 750zł + anakondy, rury, trójniki, dysza, zawór zwrotny i rozruch w 1200 powinno się zamknąć. Czy się opłaca? Zależy z czym porównywać i jak na to patrzeć. Przy obecnej ciepłej zimie przez tydzień musiałem wspomagać pompę kotłem, a przed drugi palić tylko w kotle. Jak o mnie chodzi, to chętnie...
Pacjent: Opel Corsa D z silnikiem A12XER. Obecny przebieg 225 tys. km. W związku z głośną pracą rozrządu (metaliczne stuki przy włączonym silniku) został on wymieniony, ale bez kół zmiennych faz, przy przebiegu 155 tys. km. Po jego wymianie silnik pracował znacznie ciszej, ale zdarzało się, że zimny, przy spadających obrotach, wydał z siebie delikatny...
Janek, znajomek się w to bawi. Z tego co pamiętam. Wersja exclusive to instalacja z nierdzewki. Ale przeważnie ładuje węże hydrauliczne do 400 bar, pakuje to w korytka od elektroinstalacji i piankuje. Na gniazdach zawory odcinające z inoxa a za nimi szybkozłącza do wpinki węża z pistoletetem. Dodano po 2 Napisz dokładniej co masz do roboty związanego...
1.wymień akumulator jak też już słabo kręci,,,najlepiej powyżej z jak największą mocą rozruchową 2. sprawdz rozrząd 3.sprawdż początek wtrysku,podjedz do pompiarza i sprawdzi koszt niewielki 4.sprawdzałeś przewody paliwowe czy się pokazuje się powietrze w przewodach Dodano po 5 akumulator bym polecił centra futura 72ah- 720ah banner uni bull 69ah-520ah
Jeśli zły dział, proszę o przeniesienie do właściwego. Ja tutaj głównie jestem dla działu ciężarowego, co na co dzień naprawiam. Natomiast pojawił się problem w moim prywatnym Hyundaiu I30 FD 1.6 CRDI 116km 2011r. Mam go od nowości. Na blacie 200 tysięcy km. Problemem jest dymienie na biało/siwo przy odpalaniu na zimnym silniku. Wiecie, postoi przez...
Prąd rozruchowy przy silnikach wysokoprężnych jest duży, zależy to od kilku warunków np. trudny rozruch w zimie dlatego polecam dobry lub drugi akumulator lub prostownik rozruchowy typu http://www.allegro.pl/item518441501_pros...
https://obrazki.elektroda.pl/5651978000_... Cześć, Kiedy dwa lata temu padł mi akumulator w motocyklu i stanąłem przed koniecznością jego wymiany, postanowiłem kupić akumulator litowy, licząc, że będzie lekki, pewnie działający i trwały. Niestety - chyba jednak kupiłem zbyt tani egzemplarz (mimo że kosztował dwukrotność ceny akumulatora...
Nie wiem czy to co napiszę jest adekwatne do tego przypadku. Też mam mały agregat prądotwórczy (chińczyk) z silnikiem dwusuwowym. U mnie też jest problem z uruchomieniem zimnego silnika. Na początku po takim odpaleniu dosyć długo kopcił. Doszedłem do wniosku, że te trudności wynikają zza wysokiego poziomu paliwa w komorze pływakowej. Obniżyłem trochę...
hi mam czwarty disel i jeżdzi bez kłopotów także w zimie z doświadczenia moge powiedzieć że na zimę olej 0W40 lub max 5W40 z syntetykiem 10W40 przy duzych mrozach może być kłopot sprawne świece i akumulator i oczywiście rozrusznik disel by zapalić musi dostać tzw. kopa by ruszył nie raz trzeba dłuzej przytrzymać na rozruszniku lub i kilka razy podgrzać...
Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
Faktycznie, wyobraźnia podpowiada wiele No brawo!!! Uczysz się :spoko: Dodano po 5 Swego czasu chce odpalić samochód a nawet lampki nie zaświecają się. Na akumulatorze 0 V. Podstawiam drugi a tu iskry ogromne przy podłączaniu go. Na kanale okazało się, że przerdzewiała osłona spadła na rozrusznik i zwarła akumulator. Po usunięciu awarii drugi akumulator...
Ma być lepkość 40. Przy wymianie przejść na 10W40, a przy następnej nawet na 5W40. To będą oleje półsyntetyczny i syntetyczny, na pewno nie gorsze od 15W, oraz zapewnią lżejszy rozruch zimą.
na dole studni wcale nie musi być zamontowany zawór zwrotny i wystarczy tylko przy pompie.Takie instalacje tez montuje. Niby można i toto działa, ale rozruch w takim rozwiązaniu jest kłopotliwy. bo raczej w nagły spadek poziomu i ilości wody w studni nie chce mi się wierzyć Też tak sadzę, tym bardziej że po zimie poziom wody w studniach jest zazwyczaj...
Zagubiona masa - przewód z klemą "-" utracił poczucie wspólnoty z karoserią pojazdu.
Dzięki za wskazówki ,to się nazywa konkretna podpowiedz Dodano po 5 jak będę ustawiał to odpiszę jak się udała ta regulacja ,kompresja w silniku jest ok nawet rozrusznik ma co robić przy rozruch i przyznam że akumulator chodz nowy (110 aha ) to słaby to tego ciągnika przy zimie go odpalać (rozrusznik przeczyszczony komutator ,nowe tulejki ,szczotki...
kolego szkot14 tzn. że wykorzystałeś zwykły silnik który napędza alternator który kolejno ładuję akumulator lub służy jako rozruch w zimie i działa tak że nie niszczy akumulatorów ? Jakie obroty są na alternatorze ?
Samochód elektryczny zasilany prądem pozyskanym ze spalania węglowodorów nigdy nie będzie "czysty" lub "zielony". Co do ich mizernego często zasięgu i wysokiej ceny - zmienia się to raczej na plus, technologia idzie do przodu. Natomiast ciekaw jestem jak sobie ludzie wyobrażają ogrzewanie takiego auta w zimie i dłuższe trasy w lecie przy pracującej...
Po co przystawka do nakręcania alternatora skoro po prostu można podłączyć prostownik? Miałem 4011 w zimie odśnieżałem. Standard 2x6V 160ah wiekowe. W zimie nie były wstanie kręcić dłużej niż 5 sec. Opalarką grzałem kolektor ssący a w czasie zapalania gaz tylko na około 1/3. Przy pełnym wciśnięciu nie zapalał w zimie jak by dławił się paliwem dosłownie....
Wiesz tylko mi chopdzi bardzije o sam rozruch samochodu. Jak jzu zapali to grzanie wyłanczasz. Zastanawiams ie czy teki seryjny akumlator 45 Ah wystarczy do nagrzania reduktora i rozruchu silnika. Moze ktos jzu cos podobnego robił, wiec prosze o wypowiedzi na ten tamat.
Zagrzany olej klasy 5/40 jest rzadki a pompa olejowa jest zębata i na wolnych obrotach olej spowrotem częściowo wraca poprzez luz międzyzębny i występuje obniżone ciśnienie a co za tym idzie sygnalizacja o braku smarowania poprzez zapalenie się lampki o braku smarowania. Nie poprawiaj fabryki.Dla tego typu silników lej olej 15/w40 a lepiej nawet 10/w40...
Poniżej cytat ze strony JAK KUPOWAĆ: Parametry Niezależnie od tego, jaki typ akumulatora wybierzesz, musisz wiedzieć, jakie ma on parametry. W tej części artykułu wyjaśnimy, jakie informacje zawarte są na etykiecie produktu oraz przedstawimy najważniejsze parametry akumulatorów i ich wpływ na użytkowanie. Oznaczenie na etykiecie może wyglądać następująco:...
Klika uwag praktycznych 1. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury sposobu użytkowania akumulatora. W temperaturze pokojowej akumulatory instalacji alarmowych ładuje się napięciem 13,8 V ten sam akumulator w samochodzie wymaga napięcia w granicach 14,4 a nowe źródła (po wprowadzeniu obowiązkowej jazdy na światłach) podają nawet 14,6 V 2....
Mam problem z Mercedesem W168 1.6 Automat benzyna gaz 2003 rok . Auto na zimnym pali od strzała. Problem z odpalaniem występuje jedynie na rozgrzanym silniku. Jeżeli auto rozgrzane zapalimy od razu po zgaszeniu nie ma problemu, lecz wystarczy że postoi jakieś 20 minut to odpala lecz momentalnie go zalewa, nie wchodzi na obroty i gaśnie. Następny rozruch...
oczywiście że nienależy przesadzać z pojemnością akumulatora i większy wcale nie znaczy w zimie lepszy rozruch ,wystarczy policzyć ile daje nam alternator mocy i policzyć moc wszystkich odbiorników a w zimie jest ich sporo i zobaczymy wtedy czy zostaje chociaz trochę prądu na doładowanie akumulatora i sprawa sie wyjaśni,ja bynajmniej z moich doświadczeń...
Jak wyżej. Ponieważ bardzo irytujący jest fakt, że w zimie (szczegolnie teraz przy mrozach) olej mineralny znacznie gęstnieje, co w sposób dość spory utrudnia rozruch jednostki (mam średni akumulator i jak nie przepalam codziennie to juz po dwoch dniach nie zapali) to właśnie z tego powodu (znacznego utrudniania rozruchu) chciałbym zmienić olej z mineralnego...
Dlaczego napisałem że to optimum? Bo: 1. Jak zwiększysz napięcie ładowania powyżej 14,7, szczególnie w wysokich temperaturach, usmażysz go. Dopuszczalne jest to tylko na początku ładowania w zimie i pod koniec ładowania prostownikiem (kontrolowany - niski - prąd). Inaczej opad masy czynnej i ołów znajdzie się w elektrolicie. 2. Jak zmniejszysz napięcie...
tam jest masa przykrecona do podłuznicy, wyglada tak jak na zdjeciu, oczyscilem papierem sciernym, skręciłęm i na ten moment działa. To należało zrobić w pierwszej kolejności. Dodatkowo do wyczyszczenia połączenie masowe: karoseria - silnik. Przy samym rozruszniku też wyczyścić połączenia. Czopy akumulatora jak i powierzchnie czynne klem powinny być...
witam Z racji że mówimy o efektach praktycznych, czy wymiana sodówek na metalohalogenowe zadziała to praktycznie tak. Nie trzeba wymieniać niczego i żarówki wcale się nie niszczą. Jedyny efekt uboczny to ciężki rozruch zimą. Poza tym trwałość taka sama jak sodówek. Tak "zmodernizowane" oprawy pracują bez awarii kilka lat.
Witam, Mam problem z Mercedesem W168 1.6 Automat. Krótko opisując sytuację. Auto na zimnym pali od strzała. Problem z odpalaniem występuje jedynie na rozgrzanym silniku. Jeżeli auto rozgrzane zapalimy od razu po zgaszeniu nie ma problemu, lecz wystarczy że postoi jakieś 20 minut to odpala lecz momentalnie go zalewa, nie wchodzi na obroty i gaśnie. Następny...
To znaczy błąd dodatkowej grzałki elektrycznej. Jest to podgrzewacz przepływowy zamontowany w silniku, a jest on po to żeby ułatwić rozruch silnika (szczególnie diesla) np. w zimie koszt nowego to ok 300zł na allegro. pozdr
Co do SPARKY ma ładowarke 1 godzinną więc to też zaleta 1 godzina przed pracą jak trzeba nie zbawia akurat kawa jakaś sie poczeka i będzie gotowa do pracy nawet jeśli poleży co nie ? aha pewien 'doradca' złota rączka powiedzial że tym Voltażem się nie przejmować a 12V nawet lepiej bo np. można zrobić w zimie rozruch do auta jak kiedyś będzie problem...
Znana mi jest od dawna praktyka włączania świateł na krótko przed uruchamianiem silnika, szczególnie gdy rozruch następuje na zimnym silniku przy ujemnych temperaturach. Ponieważ swiatła są dośc dużym odbiorca prądu, to włączane wcześniej przed rozruchem "przygotowują" jakby akumulator na dużo gwałtownieszą reakcję podczas załączania rozrusznika. Stosuję...
Rozruch potrzebuje do traktora w którym są 10-cio letnie ? akumulatory w lecie po naładowaniu czasem odpala ale ja traktora używam tylko w zimie w razie potrzeby odśnieżania. Mam nieużywaną spawarkę transformatorową BESTER 1300 i tyrystory od kolegi więc postanowiłem że użyje tego do rozruchu. Tematy o urządzeniach rozruchowych czytałem ale nie znalazłem...
Lanie gorącej wody w celu podgrzania silnika na mrozie co rzekomo ma ułatwić rozruch to takie voodoo wyznawane przez traktorzystów. Blok silnika to wiele kilogramów metalu, i żeby go podgrzać trzeba by go przelewać kilkanaście razy. A wystarczy tylko mocny akumulator i sprawne świece żarowe lub płomieniowe oraz odpowiedni olej w silniku (bo są tacy...
Gratuluję wykonania! :-) Ja preferuje pracownika nadzorującego testy: ma sprawdzić stan paliwa, ewentualne wycieki, stan agregatu - człowiek ma to obejrzeć (agregat i okolicę) i posłuchać jak pracuje. Ewentualne koty przegonić... :-> Co do sygnalizacji: nie wiem jak jest u Ciebie, więc piszę "na wszelki wypadek", ale gdy nie słychać pracy agregatu...
Jak masz dobrze wykonaną instalację elektryczną i linie gniazd zbiegają się przy bezpiecznikach co daję możliwość odpięcia ich, i wówczas gniazdo od lodówki, pieca, komputera i inne ważne podłączył bym do przetwornicy zawieszonej koło tablicy z bezpiecznikami. Przetwornicę wówczas dajesz 2-5kW i zasilana z kilku akumulatorów, w sumie 24 lub 48Volt,...
15W40 gęstnieje w zimie i parkowanie pod chmurką zagęszcza go do konsystencji galarety co utrudnia rozruch przy -20 i więcej.Nie mówiąc że silnik dostaję przy okazji.Na nasze warunki najlepiej 10W40 chyba że producent nie zaleca lub prześwity na pierścianiach wykluczają :)) pozdro
Ten silnik może pracować przy nap 690V połączony w gwiazdę Tak, ale jego moc będzie mniejsza. No i taki jest sens tego połączenia podczas rozruchu, że przy 400V będzie miał mniejszą moc i mniejszy prąd rozruchowy. na ile ustawia się czasówkę do przełączenia ?- to tak dla mjojej wiadomości Na tyle aby silnik rozpędził się w okolice najwyższej prędkości....
Do głowy przyszedł mi jeszcze pomysł aby zastosować sprężarkę np. z lodówki (jeśli to możliwe?) lub takiej stacjonarnej na 230V z silnikiem małej mocy (chodzi między innymi o możliwie małe zużycie energii). Jednak ze sprężarkami będzie większy kłopot, z tego co wiem kuźnia w zimie jest nie ogrzewana, w wyniku czego najprawdopodobniej będzie trudny rozruch...
Kuti-a jak rozwiązałeś ten problem z grzaniem świec żarowych w swoim vw bo ja mam identyczne objawy też posiadam vw silnik aey 1,9 sdi i też jestem po wymianie czujnika temperatury i jest to samo.
Witam posiadam mały kompresor olejowy MR 204/7/40. W zimie gdy olej w nim jest zimny rozruch się wydłuża co powoduje zadziałanie wyłącznika. Jednak ten wyłącznik po kilku latach uległ przepaleniu i nigdzie nie mogę takiego kupić i mam pytanie czym mogę go zastąpić ? To jest chyba wyłącznik termiczny. http://obrazki.elektroda.pl/9107630400_1...
Witam. Jakiś czas temu zakupiłem do swojego BMW E36 automatyczny włącznik świateł i już żałuję, że zamiast AMT LIGHT ON wybrałem MX-1, ponieważ nie posiada takiej funkcji po której zapalają się światła dopiero po zwolnieniu hamulca ręcznego, a to jest bardzo potrzebne i praktyczne w zimie gdy auto grzejemy i odśnieżamy, a nawet gdy robimy coś przy silniku...
Pokrywa daje tylko większą czystość silnika, lepsze utrzymywanie temperatury, łatwiejszy rozruch silnika bo silnik nie będzie obierał tak zimna z podłoża jak stoi np. w zimie na dworze. Często pokrywy są od spodu pokrywane jakimiś piankami lecz moim zdaniem to już może być trochę przesada bo np. jakikolwiek wyciek może zostać późno zauważony. Co do...
Z tym dolewaniem benzyny do ropy to słyszałem o proporcjach 1 do 25 ale nie wiem bo nie korzystam .Tylko w zimie tankuję na shellu (mniejsze prawdopodobieństwo że ci wody dolewają bo mają lepsze formy kontroli nad tym procederem) na razie wystarcza. W lecie tankuję opał i śmigam bez problemów już mam 330 000 nakręcone i jakoś to się kula.Muszę jedno...
No dobrze. Niczego to nie zmieni. W zimie samochód ten czasami jeździ 10km raz na dwa tygodnie. Akumulator nie ma więc szans na naładowanie, niezależnie od tego co w samochodzie jest włączone. Właściwie to samo uzupełnienie energii zużytej na rozruch silnika stoi pod znakiem zapytania. Eksploatacja poprzedniego samochodu dowiodła, że czasami silnika...
witam po pierwsze czy jak juz za trzeci razem zapali to chopdzi już normalnie ?? po drugie napisz więcej o silniku jaki to samochód. jeszcze jedno czy mówisz o zimnym silniku czy rozgrzanym?? bo takie sytuacje dzieją się w samochodach w zimie gdy temperatura jest poniżej zera olej robi sie gęsty i trzyma silnik i objawy sa podobne do tych co opisujesz....
Witam.Jak długo auto pracuje po pierwszym rozruchu?masz instalację gazową?Jaką temperaturę widzi sterownik?Podłączałeś go pod komputer?
Witam, ja mam również problem z zapalaniem w niskich temperaturach gażnik FOS .Niedawno założyłem instalację gazową i jeżdziłem przeważnie na gazie, jak zrobiło się zimno to zaczeły sie problemy z zapalaniem auta na benzynie, wygląda to w ten sposób że po przekręceniu kluczyka zapala na 2 sekundy i zaraz gaśnie i trzeba powtórzyć zapalanie kilkanaście...
Witam, na początek - znalazłem podobny temat co mój z małą różnicą, nie ma gazu. Więc tak, silnik 1.4, 60 km (96r), w zimie zaraz po odpaleniu i ruszeniu gaśnie i nie chce odpalić, dopiero złapie po wielu próbach i kręceniu;/ albo jak odpalam i załączam nawiew żeby odmrozić szyby gaśnie i też nie chce odpalić ;/ wymieniłem przewody, świece, aparat zapłonowy,...
potrzebuję regulację prędkości, pomiar prędkości jest, regulacja 0d 1500 do 750 obr/min ze sztywnymi obrotami pod obciążeniem jak i po zdjęciu obciążenia, to pompa więc rozruch nie jest szczególnie ciążki, rozwiązanie które ktoś mi zaproponował, nie jest tanie , powiedziałbym że jest drogie nie zmienia to faktu że maszyna w zimie nie pracuje ciągle...
Specyfikacje podają, uśrednione dla partii pomiarowej, wyniki w stanach USTALONYCH. Nikt dokładnie nie wie co sie dzieje w stanach nieustalonych, czyli przy rozruchu i zatrzymaniu. Nas interesuje rozruch, bo wtedy kocioł pracuje nieekonomicznie. Im szybciej zostanie uruchomiony palnik przy zimnym kotle i kominie tym większe straty i obciążenia cieplne...
na początku w/w mój post moze wyglądac na głupi ale........... kazdy z uzytkowników samochodu w zimie mysli wieczorem czy jutro odpali.......samochód czy akumulator nie siądzie?????? i tak mysle czy nieda sie zrobic czegos takiego aby temu zapobiedz-nie wchodzi w rachube wyjecie akumulatora z samochodu itp-podładowywanie w domu i inne sposoby.... wiec...
Witam, chciałbym kupić agregat prądotwórczy, który zasili mi piec Junkers ZS/W 14-2 oraz pompę do wody brudnej (jednofazową) o poborze mocy 200 W (z tego co czytałem tutaj na forum na rozruch potrzebuje co najmniej 5 razy tyle mocy) przy czym raczej nie zdarzy się sytuacja, że obydwa te urządzenia będą chodzić jednocześnie (w zimie raczej wody gruntowe...
Tak się składa że miałem ten sam problem. U mnie w bezobsługowym jedna cela wyschła prawie do zera. Efekt taki że po naładowaniu akumulatorek 36Ah spokojnie umożliwiał rozruch silnika 2,2 turbo. Jednak po pół godziny nie był w stanie nawet brzdęknąć. Co do pojemności to jeśli standardowo masz 35Ah to możesz wstawić nawet ok 45Ah. Dlaczego ktoś spyta...
Witam, mam podobny problem jak Wy. U mnie zaczęło się tak wszystko było oky, palił normalnie. Kupiłem auto miesiąc temu Audi A3 98r. 1.9 TDI 110 KM, pojechałem na diagnostykę silnika z ciekawości. Okazało się, że walnięty jest czujnik temperatury, po przejechaniu 10 km wskazywał tem. 19 stopni C. Gościu zaczął grzebać coś przy wtyczce, która wchodzi...
Jak kolega Pioart zauważył jestem zielony w temacie mechaniki ale nie głupi:) Paliwa w baku jest za ok 50 pln a cała instalacja działała kilka lat (3 lata jak ja mam ten samochód) Gdybyś był mądry ,to byś wiedział ,że silnik w twoim golfie jest przeznaczony fabrycznie do pracy na benzynce ,więc każdy rozruch silnika musi być robiony na benzynie ,a...
Przerwa między cewką a magnetem w okolicach 0,65mm. Strzelanie w gaźnik to wina zapłonu "nie w tym miejscu" Dekompresator znajduje się na wałku rozrządu, podczas obracania wałem przez rozrusznik, krzywka na wale się obraca i podstawia zawór wydechowy, rozrusznik ma lżej obracać wałem.[url=http://www.mowerpartszone.com...
Podgrzewacz paliwa to taki bajer niż pomoc przy mrozach, co z tego, że podgrzeje paliwo w filtrze, jak może zamarznąć w pompie czy przewodach. Sprawny silnik, zalany dobrym paliwem tego nie potrzebuje.
Może nieco drożej , ale proponowałbym Turdus 10W40 . Znacznie ułatwia rozruch zimą. Z szacunkiem. Pozdrawiam.
Witam wszystkich mój problem jest następujący wymieniłem rozrusznik na nowy akumulator ma pół roku Tu piszesz ze rozrusznik nowy a tu: Myślę ze problem może tkwić również w elektromagnesie ponieważ ma wtopione styki które łączą wypchanie bendiksa i obrócenie wirnika
Tak ale od czubka :)
może to sie wydac naprawde zajebis.......... smieszne ale jestem mechanikiem i nie bardzo czaje nowe diesle a mechanikuje od 4 lat i nie bardzo mam na czy sprawdzic (podłaczyc kompa) wiec dlatego zapytałem bo krecic katem na chybił trafił mija sie z celem a egr mam zaslepiony Dodano po 2 odczyt robiłem programem fast.net w niedziele spróbuje wrzucic...
Będzie ciężko. W tym roku będziemy tankować mieszaninę gatunku B, który musi zachowywać względną prężność par min. 150 kPa w temperaturze -5oC, dotychczas był stosowany gatunek A, który taką samą prężność zachowuje w temperaturze niższej (-10oC). http://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomosci/20... W razie konieczności...
Natomiast w zimie podłączenie takiego alternatora napędzanego silnikiem 230V do akumulatora w ciągniku na kilkanaście minut znacznie pomoże przy rozruchu. Akumulator przy dużym prądzie ładowania rzędu 30A, podniesie swoją temperaturę i oczywiście napięcie. Podczas zapalania przedałnby sie układ regulujący napięciem alternatora aby nie płynął zbyt duży...
Sprawdż połączenie kabla plusowego przy rozruchu (skoro się kopciło ).
Ile pochodzi tyle pochodzi, ale chodzi o dużo lżejszy rozruch zimą na 10W (winter - zima). 15W, którego używa Autor jest bardzo dobrej klasy.
Rozwazmy taki przypadek. Silnik diesel, pobor pradu przez rozrusznik, w zimie, po calonocnym postoju - powiedzmy 250A, rozruch niech trwa 15 sekund, do tego 5 sekund grzania swiec przed rozruchem i w trakcie rozruchu ~50A (zimne maja duzy pobor, ponad 80A, ktory podczas ogrzewania sie zmniejsza do 36-40A) czyli: 250A * 15s = 3750As 50A * (5s + 15s)...
Zaryzykowałbym 10W40 , wyższa klasa API i łatwiejszy rozruch zimą niż przy 15w40 .Pozdrawiam .
Nie wiem czy mnie koledzy zrozumieli bo jest po 75 zwojów na kolumnę czyli po podłączeniu szeregowym jest 150 zwojów. Ja liczę to z zależności, że gdy rdzeń ma 40 cm2 to 1 zwój to 1 V. Nawijałam już prostowniki z rozruchami i zawsze wychodziło Teraz gdy jest trochę większy transformator mam z nim problem. Pierwotne przewijam dlatego że było aluminiowe...
Ja mam takie pytanie: mój s7 ciężko pali nawet jak jest ciepło. Mogę kręcić i nic dopiero jak dam mu dawkę oleju do tłoka i poleje ciepłą woda to pali ale potem na pełnych obrotach strzela z rury. Co by to mogło być?
Tak, instalacja była przygotowna, zamontowanie wybitnie polepszało rozruch zimą
Ja to przerabiałem za pomocą diod krzemowych łączonych w szereg. 4 sztuki powinny załatwić sprawę, jeśli cewka by się grzała zbyt mocno, dodaj piątą. Warto pomyśleć o odczepie w połowie linii diod, żeby wykonać połączenie z przewodem od automatu/przekaźnika rozrusznika, by w chwili kręcenia rozrusznikiem, nie dochodziło do nadmiernego spadku napięcia...
Niewielkie ilości może nie wywołują takich objawów mi się wydaje że to wina za dużej ilości i LC poszła w dół i stąd te osłabienie i gorszy rozruch. Tej zimy spróbuje ze stosunkiem 1:300 może będzie lepiej bo 1:200 wydaje mi się za duży, przynajmniej do mego mercedesa. Może że i tak jest słaby (75KM) to stąd ten odczuwalny spadek mocy.
Bateria Centra Futura. Pierwszy przypadek - rozładowana do zera żarówką z bagażnika. Po naładowaniu działała kilka miesięcy. Druga wpadka z rozładowaniem baterii do zera spowodowała tzw. spływ masy czynnej i duży prąd samorozładowania. Po nocy nie było już energii by uruchomić samochód. Drugi skrajny przypadek - samochód ponad 10 lat. Stoi na parkingu....
W czasie drugiej światowej ruskie T34 miały specjalne piecyki podwieszane pod silnikiem aby ułatwić rozruch diesla w zimie. Patent już jest i wystarczy go tylko twórczo zastosować a elektrykom żadna zima nie będzie już straszna😏.
Witam,aby poprawić rozruch silnika zimą zamontuj grzałkę w układ chłodzenia. Będzie palił jak latem. Różnica będzie jak dzień do nocy. Cokolwiek remontować tylko po to aby ułatwić rozruch w zimę mija się z celem.
sprawdz przekaznik podwojny, zasialnia ecu
Może po prostu błąd obsługi przy rozruchu. Nie wiemy, czy kosiarka ma pompkę zimnego rozruchu, czy może inne rozwiązanie. Może dobry pomysłem byłoby zrobienie dobrych zdjęć gaźnika, żebyśmy wiedzieli, jaki sposób zimnego rozruchu wchodzi w grę. Poza tym pozostawienie paliwa na zimę w gaźniku robi mu krzywdę. Nie wiemy też, czy w ubiegłym sezonie kosiarka...
Stare rozwiązania to właśnie Polonez/wewnętrzny regulator ustalający napięcie alternatora/. W nowszych rozwiązaniach komputer steruje napięciem w zależności od stanu akumulatora, szybsze doładowanie/rozruchy, zima/ lub obniżenie ładowania /temperatura/.Alaska i Afryka różne napięcia w instalacji samochodu.
Witam .Tez mam disla samochod , ale moj ma swoja nazwe i rocznik,podaj cos blizej to maze pomege,tez mialem problemy z rozruchem zima.
Niewysprzęglanie może być powodem ciężkiego kręcenia rozrusznikiem. Skrzynia jest zalana hipolem i nowy w zimie to miód a nie wiadomo jaki ty masz. Sprzęgło wyreguluj według indstrykcji. Jak tarcze sa ok i nie ma innych uszkodzań powinno wrócić do sprawności. Podnośnik niestety do remontu. Prosta sprawa zdjąć plecak i wymiana uszczelnien. Potem zobaczysz...
5w30 mu nie zaszkodzi są różne klasy M LL C3. Do podobnego wlałem Quentus 5w30 syntetykzapewnia lżejszy rozruch zima. Dla porównania w szukajke tuby wpis i zobaczy porównanie olejów. Porównane tam są lepkos i odporność na skrajne warunki zamarzanie i przegrzanie.
L-DAA też jest za gęsty, to był pierwszy minerał jaki zalałem do Airpola i przy mrozach w ogóle nie łapał prędkości na gwieździe. U mnie półsyntetyk wystarczał tej zimy, 10sek rozruchu było na styk. Przy czym ja mam jeszcze pompę olejową, opory nieco większe :)
Pewno jakąś benzyna i żre olej jak wszystkie. Jak dla mnie to trzeba uszczelnić silnik (głowica pierścienie) i przestanie w znacznym stopniu brać olej. Albo pilnować dolewać i jeździć póki przegląd przejdzie. Zmiana oleju wiele nie da, jedynie ciezszy rozruch zima.
właśnie kombinowałem w garażu z tą blaszką i udało mi się ustawić tak że nie leje Być może przekombinowałeś i teraz jest za niski poziom paliwa. Ja też mam podobny agregat i też mi zalewało silnik i był problem z rozruchem, szczególnie w zimie, a po odpaleniu przez dosyć długą chwilę mocno dymił. Założyłem kranik do odcinania paliwa na postoju, a później...
Co do silnika od Tico, hmm myślę ,że niezły pomysł, silnik wytrzymały, a co silników benzynowych, też jest za i przeciw lepszy rozruch w zimie, mniej skomplikowana budowa to i mniejsza awaryjność. Jak masz dostęp do silnika od Tico w dobrym stanie, ja tam bym brał. :D Będziesz miał 3P, z podobną mocą 41KM. :D
Jaki jest sens tego "bezprzewodowego prostownika", skoro i tak trzeba mieć drugi akumulator. Wytłumaczę na przykładzie mojego rozwiązania, też z przetwornicą step-up (małej mocy), które stosuję już przez dwie zimy, ta będzie trzecia. Unikam kilkakrotnego przekładania akumulatora a nawet podnoszenia maski auta. Jako drugi pracuje akumulator, który w...
Problemy z rozruchem podczas mrozu to też moim zdaniem uszkodzona instalacja Upraszczasz - problem z rozruchem w zimie to niekoniecznie wina uszkodzonej instalacji. Jest wiele czynników, które o tym decydują.
Najlepiej do bloku silnika, np. po prawej do mocowania pomiędzy skrzynią a silnikiem. Raczej nie podłączaj pod aluminiową głowicę, bo stalowe oczko kabla i aluminium to będzie ci śniedziało i zimą może być problem z rozruchem - rozrusznik nie będzie miał dobrej masy, domyślam się, że masz silnik 16v na mechanicznym wtrysku?
Bardzo ważne jest aby układ paliwowy był szczelny. Ja mam 405 TD. Kilka lat miałem problemy z rozruchem w zimie. Teraz znalazłem wszystkie nieszczelności i pali jak nigdy.
Co do diod to mym się zastanowił jakiego autka będzie rozruch. Disel potrafi zimą wziąć 560 A na rozruchu (osobowy).
A w tym modelu nie ma przypadkiem pompy wspomagania elektrycznej? Ładowanie i akumulator jest OK. Awaria alternatora i nie mamy wspomagania. Jest elektryczne i to może być przyczyną Skoro w lato chodziło wszystko Ok. Przyszła zima i zrobił się problem jak z rozruchem . Sprawdził bym alternator i akumulator. No chyba że pompa kończy żywota.
klimatyzacja zimie odpalanie zimie solary zimie
przeróbka silnika klatkowego woltomierz schemat analogowy youtube logowanie smart
ładowarka makita dc18rc ładowarka makita dc18rc
Adaptacja przepustnicy po czyszczeniu w Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 Jak rozebrać młynek w ekspresie DeLonghi Autentica?