Wszystko i na temat masz tutaj kolego! http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Te mostki o których piszesz to koło 50A nawet nie leżały, potrafią odparować nie robiąc się przy tym nawet ciepłe. Najlepiej sprawdzają się pojedyncze diody spięte w mostek.
[url=http://sklep-elektronarzedzia.pl/pr... [url=http://www.nokaut.pl/oferta/prostow... Jest tego sporo, te co mają ceny powyżej 1000zł, za takimi można sie oglądać.
Albo grzanie swiec masz przez czujnik temperatury i jak ciepły silnik to sie nie załączaja.I jak silnik troche zużyty to nie chce wystartować.Podaj do tej szyny zasilającej swiece napiecie z akumulatora,albo sprawdz czy jak goracy to też są zasilane. Te małe silniczki zle startują bez grzania bo z racji małych tloków jest i mała masa spręzonego powietrza,która...
Mam diesla 1,9JTD, stosuję depresator do paliwa, akumulator staram się mieć dobrze naładowany w razie potrzeby doładowywuję go z prostownika. Filtry paliwa wymieniam przed sezonem zimowym. Do -25 st.C nie miałem problemu z odpaleniem. Świece żarowe przed rozruchem podgrzewam 2x i dopiero startuję. Podgrzewania oleju lub plynu chłodniczego nie stosuję....
To pamiętaj że większość tanich chińskich generatorów silnikami Diesla po każdym rozruchu trzeba iść i ręcznie przełączyć.
Nie słyszałem aby spadek napięcia uszkodził kiedykolwiek radio zobacz dokładnie co się dzieje z napięciami podczas rozruchu. Krzysztof
witam.nie stawac pod gorke.ale powaznie to podejrzewam przewody paliwowe i odpowietrzajace. warto sprawdzic filtr paliwa.pozdr
A wiec "Bartek_Wosik" jest to czesta usterka bmw i omegi to sa tesame pompy ale mozesz wybrac polsirodek czyli zmienic kat na pompie ale nie sam! madry mechanik zrobi to 15 min wada nierowna praca i 0.5l wiecej spali a po za tym moc nie zmieni sie nic pozdrawiam
witam NIE !!!!!!! pozdro T
Podpowiedz jaki to power bank bom ciekaw wielce?
Może rozrząd się przestawił z tego co wiem jest na pasku.
sprawdz czy wtryski nie leją
Właśnie mam poprowadzone z akumulatora . A jak zaznaczyłem w czasie rozruchu (specjalnie sprawdzałem ) inne urządzenia elektryczne ( np.szyby , dmuchawa, klima itd ) normalnie działają.
witam, każdy akumulator ma oporność wewnetrzną i im mniejsza tym lepiej, na tym oporze nastapuje rozładowywanie aku rośnie ona wraz z czasem użytkowania akumulatora, układ ładowania samochodu powinien ustalic napiecie ładowania na poziomie 13,8-14,2V i utrzymac je mimo zmiennego obciązenia instalacji, dobiera producent sam moc altka i pojemność aku...
https://www.akcesoriamotoryzacyjne.com/p...
Długo kręcisz rozrusznikiem rano, by autko zapaliło? Dodano po 28 Wiem że w pompach są zawory zwrotne i to najczęstsza przyczyna problemów z rozruchem diesla.
witam kolego zdecydowanie wiekszy niz zaleca procedura gdy zalozysz mniejszy niby bedzie naladowany na max ale podczas duzych mrozow sie okaze ze braklo mocy przy rozruchu (najczesciej diesel)
Może dla ciebie. Bo dla mnie absurdem jest zastosowanie akumulatora 100Ah do rozruchu sześciolitrowego diesla o mocy 250KM.
Ale 6 kW to 250A a nie 1000A. Ogólnie: do zrobienia. Zasilanie z 3 faz, prostownik mostkowy, 6-diodowy, nieduża pojemność filtrująca (zaleta zasilania 3-fazowego). Potem pełny mostek w trybie prądowym (4*IGBT), transformator na rdzeniu E100 lub U100, prostownik, dławik na co najmniej E71. Ale to nie jest zajęcie dla amatora, niestety. Zdecydowanie tańszym...
bo prądy rozruchu diesli spokojnie sięgają 1 kA w samochodzie osobowym Czy spotkał sie Kolega z takimi pomiarami? W moim dieslu 2,2 nie zmierzyłem takich wartości nawet oscyloskopem. Pytam zupełnie serio, gdyż chętnie zobaczę takie pomiary - nawet wykonane dla dużych silników benzynowych, czy samochodów ciężarowych. Głównie chodzi o dwie rzeczy, pomiar...
Wymień sobie czujnik obrotów wału korbowego, i przy okazji sprawdź rozrusznik , bo zakłuca sygnały czujnika( są bardzo blisko siebie)
Miałem diesla z wmontowaną w blok grzałką 100W - nigdy nie było problemu z zimowym rozruchem.
Do rozruchu diesla potrzebujesz dość dużego prądu więc sprawdź jaki jest maksymalny prąd rozruchowy tego prostownika. Diesle potrzebują ok 800Ah
Jak chcesz uwalić elektronikę to stosuj te rozruchy, stosuj.
Cześć. Ostatnio oglądałem na Youtube faceta, który zamiast normalnego akumulatora kwasowego, zamontował superkondensatory i mały aku chyba Li-Ion 12V. U mnie niestety jest diesel (przy grzaniu świec spada mi napięcie do 11V, więc raczej prądu nie starczyłoby na rozruch), ale zastanawia mnie jedna rzecz. Co gdyby podłączyć do akumulatora albo kondensator...
Ludzie , co Wy piszecie , 40 A do rozruchu diesla? Narasta , poczytaj co nieco o urządzeniach rozruchowych do samochodów , to dowiesz się ile takie coś daje prądu.
Ale przy wielkich mrozach nie oczekuj nawet po wymianie świec zbyt szybkiego rozruchu diesla.. ropa gęstnieje i przy bardzo małych "szczelinach" staje sie kłopotem..
Jeżeli rozrusznik kręci normalnie to nie przyczepiaj się tulejek albo aku. Ja bym na twoim miejscu sprawdził ciśnienie sprężania. W dieslu to podstawa, niskie sprężanie=kłopoty z rozruchem
dzięki za sugestie, zaraz jak tylko będe miał możliwość to pykne fote i wrzuce na forum :)
]Jak masz poniżej 10V przy rozruchu to wymień akumulator 9V przy rozruchu diesla zimą nie jest niczym nadzwyczajnym i nie kwalifikuje akumulatora do wymiany jeżeli nie ma problemu z odpaleniem. Bywają przypadki, że napięcie siada do 8V.
powerbanki bedą do rozruchu diesla W programie "nowy gadżet" emitowanym w tvn turbo prowadzący uruchomił silnik samym powerbankiem (akumulator wyjął na zewnątrz). Te 20Ah żeby mieć trzeba zapłacić więcej niż 75zł.
Ostatnio kasowałem. Pojawiają się przy zbyt niskim napięciu akumulatora podczas próby rozruchu. Zmierzyć napięcie akumulatora podczas rozruchu.
Uwaga przy rozruchu Diesla akumulator daje setki amper więc obniżenie elektroniczne na akumulatorze raczej odpada ze względu na prądy. Podczas rozruchu alternator nie ładuje akumulatora (zbyt niskie obroty), więc tutaj troszkę "pobłądziłeś". Jak najprościej i najtaniej być pewnym że napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora nie przekroczy...
przy słabym sprężaniu wystarczy w takim aucie wstrzyknąć trochę oleju na cylinder to powinno go na chwile doszczelnic. tu uwaga dla kolegi, diesel do rozruchu potrzbuje ciepłego powietrza najlepiej z nagrzewnicy, bo w popularnym kwaczu ogien wypala tlen potrzebny do zapłonu, zimne powietrze jest gestsze i poprawia spalanie ale podczas pracy nie rozruchu.
Kolego mechanik i to mądry od diesla. Wtryski to nie wszystko. Poza jakością mgiełki liczy się dawka a ta dla zimnego silnika jest inna niż ciepłego. W zasadzie ciągle się zmienia . Na alledrogo można kupić specjalne ulkady do poprawy odpalania na zimnym czy ciepłym silniku. Większość z nich oszukujekomputer zaniżając temperaturę przez co komputer zmienia...
Z możliwością rozruchu, a w zasadzie wspomagania rozruchu, prostownik musi oddawać prąd od kilkudziesięciu do kilkuset amper. Spójrz w link poniżej jaki prąd oddaje prostownik z rozruchem i powiem Ci, że z dieslami nie ma lekko, za to benzyniakami kręci jak oszalały, wiem, bo taki prostownik mamy w pracy. http://sklep-elektronarzedzia.pl/product...
co sądzicie o tym środku ? czy mogę go użyć? http://forte-nwe.pl/Trudny-Rozruch-Diesl... Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner rozwiąże twój problem z uruchomieniem...
jeszcze nie jest źle. A wogóle to tajemniczy z ciebie gość, nie piszesz czy diesel czy benzyna.
To sobie kup diesla z elektrycznym rozruchem i regulatorem napięcia wbudowanym, a nie jakiś truchło o zgrozo 2 suwowe. Przecież od dawna nie ma takich generatorów bo nie dość że się tłucze, to kopci mieszanką i marny moment napędowy sprawia że każde obciążenie wpływa bardzo na prędkość obrotową prądnicy.
Ja mam spawarkę na 380V na kółkach samoróbkę Można nią .... ładować akumulator lub stosować do rozruchu każdego diesla o napięciu 12V. I wozisz ją w bagażniku :?: :D
Swego czasu gdy miałem golfa 1,6D zimą często piszczał po odpaleniu, ale podejrzewam że z powodu większej wilgotności, nie pamiętam czy przypadkiem nie miał kontaktu z płynem chłodniczym (wyciek?).Druga sprawa że zimą jest większe zapotrzebowanie na energię elektryczną, szczególnie do rozruchu diesla wię może akumulator bardziej obciążał alternator...
Witam! Prąd 90A jest za mały dla rozruchu diesla, ale jeśli będziesz dysponował 1 sprawnym stale naładowanym akumulatorem o pojemności 100Ah, to ruszysz wszystko. Taki akumulator ma prad rozruchowy kilkaset amper (widziałem nawet w charakterystyce 900A)! A jak będziesz łączył prąd z alternatora z silnikiem "uwiązanym" do sieci? Długi kabel sieciowy...
potrzebujesz jakiegoś dieselka i prądnicy synchronicznej. Całość powinno być włączane w momencie zaniku napiecia sieci (w momencie zaniku napięcia np. styki jakiegoś przekaźnika zmieniają położenia, włącza się układ rozruchu Diesla, trzeba rozpędzić maszynę do prędkości synchronicznej i jakimiś stykami przełączyć zasilanie domu z zasilania z zakładu...
Witam, Odpowiadajac na Twoje pytania: Ad. 1: Do 2,8 Diesel to 400A byłoby optymalnie, ale cena.... Ad. 2: W nowoczesnym aucie zbt wysokie napięcie jałowe takiego prostownika może spowodować uszkodzenie elektroniki. W tanich modelach nie ma zabezpieczenia przed odwrotną polaryzacją, więc odwrotne podłączenie spowoduje ogromne straty a nawet pożar. Ad....
Szukaj samoczynne załączenie rezerwy SZR lub z angielskiego ATS. Może relpol stycznikowy PA1001?
Jakby silnik tym bardziej diesel na rozruchu nie wymagał nieporównywalnie więcej prądu niż "lampki" to akumulator byłby wielkości pudełka od telefonu...
Mam noco i działa. Nawet dobrego małego diesla odpali.
Ja używam PTC75-B Prosty w obsłudze, opcja pomocy do rozruchu, oraz automatyka przy ładowaniu. Nie jest drogi, problemy są przy starszych dieslach, jeżeli chodzi o rozruch z prostownika. W moim przypadku rozrusznik potrzebuje w ciepłe dni 230Ah, zimą idzie na prawie 300Ah wiec te 15 minut które podają w instrukcji można se między bajki włożyć.
Kupiłem najtańszy PeakMeter PM2108A w jakiejś promocji na chińskim portalu za jakieś 90zł. Okazuje się, że te prady rozruchu w dieslach wcale nie sa jakies ogromne, oscyluja w okolicach 200A dla 1.9tdi przy 5st. :-)
Witam .Tez mam disla samochod , ale moj ma swoja nazwe i rocznik,podaj cos blizej to maze pomege,tez mialem problemy z rozruchem zima.
Akumulator kupiłem nowy pół roku temu, więc raczej to nie jego wina bo nie ma problemów z rozruchem (diesel). A czy wina podwyższonego napięcia ładowania może być skutkiem tego, że prostownik zaprojektowany był do napięcia sieci 220V, które przecież teraz wynosi 230V? Jeśli tak to jak w najprostszy sposób ograniczyć to napięcie przed prostownikiem lub...
Nawet i 2000 by nie zawadziło. Dieslowi taki pobór mocy nie zaszkodzi a i bateria się szybciej podładuje po rozruchu.
Drżenie na wolnych obrotach to może być zdychające koło 2-masowe, co prawda przebieg mały jak na tak wczesne jego zużycie ale widziałem już akcje jego wymiany po zaledwie 50 tys km przebiegu. Falowanie obrotów to taki zupełnie normalny objaw rozruchu zimnego diesla... pod warunkiem że na zewnątrz jest przynajmniej -10*C albo silnik ma znacznie większy...
Witam poszukuje dobrego prostownika z funkcja rozruchu do samochodow benzynowych i diesla. Budżet jaki na to chce przeznaczyc to w granicach +\- 1000 zł. jestem zielony w tym temacie, jakie parametry musi miec taki prostownik rozruchowy do prawidlowej pracy? Szukalem czegos w firmie TelWin polecacie to?
Witam W mojej opinii urządzenie 5 w 1 nie będzie spełniać dobrze żadnej z 5 powierzonych mu funkcji. Proponuję zakup dobrego prostownika, żeby mieć na przyszłość. Druga rzecz, to sprawdzenie stanu akumulatora i jego doładowanie. Na koniec sprawdź stan klem, oczyść je i zakonserwuj. Jeśli masz Diesla, to warto sprawdzić stan świec żarowych i układu paliwowego....
Witam Jest normalne spalanie ,świeca żarowa w silniku diesla jest potrzebna tylko do rozruchu zimnego silnika. W niektórych dieslach jest stosowane dogrzewanie wtedy świece grzeją do czasu aż silnik osiągnie określoną temperaturę ok 40 st.C
Bład 25 to problem z alternatorem, moze nie byc ładowania, zasniedziałe styki lub brak szczotek albo paska napedowego. Zaden agregat z silnikiem diesla nie jest obciazony sprezarka w momencie rozruchu(tak na marginesie) dopiero sprzegło lapie po rozruchu.
Niestety jest on od całej skrzynki bezpieczników nad nogami kierowcy. Wymień jeszcze przekaźniki w środku, one odłączają elektrykę na czas rozruchu.
Uszkodzenie regulatora ciśnienia to najczęściej jego zapchanie opiłkami z kończącej się pompy, wystarczy wtedy go przeczyścić i znów podziała jakiś czas. Ale zamiast bawić się w zgadywanie i podmiany zacznij od podglądu w parametrach ciśnienia paliwa podczas rozruchu.
Witam Próbowałem kilka razy uruchomić auto z w/w prostownikiem z funkcją rozruchu, gdy aku odmówiło posłuszeństwa i stwierdziłem że doskonale sobie on radzi z wspomaganiem aka aby silnik uruchomił się bezproblemowo.W moim przypadku, gdy akumulator nie dawał sobie rady z odpaleniem silnika, wówczas podłączam ów prostownik pod aku i go ładowałem jakieś...
Jaki jest maksymalny prąd rozruchu? Testowałeś na jakimś silniku diesla?
Zobaczymy, jak się potoczy. Będę informować - a jeśli ktoś miał podobną sytuację, to proszę o kontakt, może coś ktoś więcej doradzi albo ma w razie czego dobrego prawnika. Dodano po 44 To pamiętaj, że większość tanich chińskich generatorów silnikami Diesla po każdym rozruchu trzeba iść i ręcznie przełączyć. Nie ogarniam
Może masz slaby akumulator i to przez to diesel przy rozruchu szczególnie w zimę ma duży pobór prądu przez to spadek napięcia i radio głupieje.
Dalej 18 bar na rozruchu?
A właściwie to spalony transformator prostownika. Był to prostownik służący jednocześnie (po przełączeniu) do rozruchu mojego diesla zimową porą. Teraz pytanie, czy przewinięcie takiego trafa samemu to wielki problem? Jak się do tego zabrać? A drugie pytanie dotyczy spawarek pracujących jako rozruch do samochodu (spotkałem coś takiego w Allegro). Mam...
Drodzy koledzy jakby prąd rozruchu dla Diesla 2.2 był by od 140 do 200A -> po co producenci samochodów wsadzali by akumulatory o prądzie rozruchowym ponad 800A. Przy waszych miernikach i sposobach pomiaru wynik jest od 140 do 200A. Porównując pomiary metodami i podobnymi sprzętami możemy na ich podstawie wysnuć co jest nie tak z akumulatorem lub rozrusznikiem....
Przy rozruchu pomoże, ale rewelacji nie spodziewaj się. Tam jest mały transformator i te 400A prądu rozruchowego to wzięło się zapewne z kondensatora, który jest tam umieszczony. Podczas rozruchu kondensator rozładuje się bardzo szybko i dalsza część rozruchu będzie wspierana tylko przez transformator. Napis 400A ładnie wygląda na opakowaniu a w rzeczywistości...
Ja mam Kozaka do diesla i sprawuje się świetnie, żadnych problemów z rozruchem, daje radę nawet w bardzo niskich temperaturach, także ok, za taką cenę to akumulator rewelacja.
Wystarczy na początek sprawdzić dwie rzeczy ale niestety najszybciej przy pomocy komputera tj. czy ECU "widzi" obroty wału i jakie jest ciśnienie paliwa na listwie podczas rozruchu.
Witam po wymianie poprawiło się lecz mimo tego po 8 godzinach nie zaskoczy od razu. Czas odpalania jest znacznie mniejszy (max 5s) i w dalszym ciągu po ciężkim rozruchu kłęby niedopalonego diesla
https://www.bristolpost.co.uk/news/brist... Na festiwalu musisz zapłacić 80 funtów za podładowanie swojego elektryka z generatora diesla. Kurde, mam nadzieję, że w końcu opracują tą technologie, aby można było jeździć od razu na paliwie płynnym, a nie ładować baterie z paliwa płynnego. Myślę, że to będzie...
Az 200A to nie potrzebuję ale przy tej mocy trafa i napieciu prąd może wynieść 133A (nie wliczając możliwego krótkotrwałego przekroczenia mocy trafa). Dodam jeszcze że ma on służyć do rozruchu dosc starego diesla :-)
Tzn.Plakiem można a samostartem nie ?Przypominam że odpalam na gazie.Ps.Jak to ma się do silników diesla ?
a dobrze poskładałes wszystko
W maluchach była stacyjka z dodatkowym stykiem do zasilania świateł, które rozłączało je podczas rozruchu. W maluchach z resztą układ połączenia wyłącznika świateł był taki, że światła zapalały się i gasły automatycznie po przekręceniu stacyjki. W starych Dieslach, tj. z wtryskiem pośrednim świece żarowe były niezbędne do rozruchu silnika. Sterowniki...
Przydało by się wiedzieć gdzie ten pomiar był robiony - klemy czy gdzie ? No i teraz najważniejsze - ładowanie, sprawdź po uruchomieniu silnika ile wynosi napięcie na klemach akumulatora przy obrotach ok 2k. Może być tak ze akumulator jest już słabawy i przy rozruchu ( diesel w końcu ) siada mu siła elektromotoryczna . Może też być tak ze przez zaśniedziałe...
Najprawdopodobniej jednak rozrząd się przestawił. Na przyszłość: nie pchać diesla w celu rozruchu, bynajmniej tego z paskiem :)
Tu jest troszke inaczej , to 100% nei wina immo.
To, o czym piszesz, to zalecany prąd ładowania. Jeżeli podłączysz do akumulatora silnik wymagający 5A prądu, to on tyle sobie weźmie (w normalnych warunkach). Jest jeszcze parametr opisujący zdolność dużego wydatku prądowego akumulatora w momencie rozruchu (czyli napędzania silnika rozrusznika), to są duże prądu, szczególnie w autach z silnikiem diesla.
Dzień dobry, Jesteśmy w trasie za granicą bardzo proszę o pomoc! Renault Espace V z 2011 roku diesel injection nie chce zapalać. Mechanik z którym udało nam się porozmawiać powiedział, że problem jest z blokadą rozruchu. Mieliśmy przez chwilę obie pary kluczy przy sobie i podejrzwamy, że to może być źródło problemu. Czy jest tu może specjalista od Renault...
no ok to ja go musze teraz tez usunoc wiec czyli wystarczy ze zawiose komputer aby wylaczyli mi immo czy cos w tej puszcze musze zrobic jeszcze po za wylaczeniem djody brzeczka i daniu masy na przekaznik od rozruchu
W czasie drugiej światowej ruskie T34 miały specjalne piecyki podwieszane pod silnikiem aby ułatwić rozruch diesla w zimie. Patent już jest i wystarczy go tylko twórczo zastosować a elektrykom żadna zima nie będzie już straszna😏.
Witam. Utrudniony rozruch na zimno może wskazywać na uszkodzone świece żarowe, albo coś z nimi związanego. Nie jestem mistrzem mechaniki, ale w przypadku klekota (sam mam diesla) i problemów z odpalaniem na zimno to w pierwszej kolejności bym sprawdzał, czy ma grzanie do rozruchu.
Podmień akumulator z innego auta. Przydałby sie odczyt błędów - może pokaże zbyt niskie napięcie i przyjdzie czas na wymianę akumulatora lub pokaże co innego co naprowadzi nas na przyczynę. 10 lat na akumulator w dieslu to jego ostatnie podrygi. Warto sprawdzić komputerem prędkość silnika podczas rozruchu gdy występuje problem.
Dobrze że cos o tym Kulon napisałeś. wprowadzasz nominalną pojemność akumulatora i technologię wykonania, a on dobiera sobie czasy ładowania, prąd i napięcia końcowe poszczególnych etapów ładowania. O coś takiego chodzi -prąd troszkę mały. Ale czy on czasem nie ładuje połową zalecanej 1/10 pojemności akumulatora? Nie mogę znaleźć dokładnych parametrów...
Dymienie starych diesli na niebiesko przy rozruchu może być spowodowane tylko i wyłącznie 3 usterkami. 1 to nie sprawne świece żarowe. 2 to opóźniony kąt wtrysku. 3 to słaba kompresja. Lejące wtryski to dymienie na czarno.
Jakie ciśnienie ci pokazuje przy rozruchu na szynie?
Silnik pracuje głośniej bo musi pokonać dodatkowe opory alternatora przy generowaniu energii elektrycznej. Cewki w alternatorza buczą podczas pracy i jest to normalne w każdym samochodzie. Tym bardziej buczą im większy prąd wzbudzenia. Akumulator po rozruchu a zwłaszcza diesla jest nieco nadszarpnięty energetycznie.
W czym może być przyczyna? Jak ją zlikwidować? Być może do wymiany trawersy lub wężyki powrotne, źle zamontowany filtr paliwa lub kilka innych rzeczy... Poczytaj o pompie VP44 (na forum masz wyszukiwarkę...) tylko po świętach abyś ich sobie nie popsuł, i po świętach zaprowadź na przegląd do polecanego mechanika u siebie, abyś nie stracił naprawdę dużych...
Co to jest benzyna wtrysk,gaźnik,diesel ??.
a jednak DIESEL potrzebuje mocnego rozruchu nie to co benzyniak obróci dwa razy i już tyka :D
Do ilu spada napięcie podczas rozruchu? To ze nowy akumulator nie znaczy że daje radę .
witam,mam problem z odpaleniem silnika i chcę wyeliminować wszystko po kolei-chodzi tym razem o akumulator,siedzi on w silniku diesla 2.0DTI Przed uruchomieniem ma napięcie 12.13 przy nagrzaniu świec 11.10 przy drugiej próbie nagrzania-11.30 wtedy dla aku do odpalenia silnika zostało 11.36 a podczas uruchamiania silnika napięcie spada do 9.67 zostało...
jeżeli auto masz 2 lata i nie było problemu z rozruchem to problem leży po stronie mechanicznej: sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa (miałem takiego Opla tylko 1.6 D - żeby w zimę odpalić musiałem wstawać 3 razy w środku nocy i go przepalać inaczej rano tylko sznurek) jeżeli zapłon jest za wczesny będzie ciężko palił. Sprawdź wtryski - zużyte końcówki...
Prostownik fajny i wystarczający, zastanawiam się tylko jak pójdzie 200A przez te kabelki z krokodylkami przy funkcji rozruchu ;-)
Diesel może dymić najwyżej tylko przy rozruchu...
W dieslu podczas rozruchu b. ważna jest prędkość obrotowa można by sprawdzić aku, rozrusznik. przewody do rozrusznika ale również tak jak kolega wyżej pisze czy końcówki nie leją, przydymi przy odpaleniu?
Z interwału 10k km raczej nie ma co schodzić. I tak jest on krótszy od zaleceń producenta. Czysty silnik to takie może zbytnie uproszczenie. Jak widzę przez korek wlewowy, że mam w miarę czysto, olej na bagnecie klarowny to i tak wole wydać te 45 zł na AR. Zawsze olej jest ciemniejszy. Z wymiany na wymianę mniej ale jest. Później można robić np. co...
W końcu i ja znalazłem coć o świecach żarowych, identyczne wchodziły do agregatów prądotwórczych wojskowych PAD-16 PAD 20 i Pad- 30 Świece swego czasu były nawet na allegro. Zastanawiam się (bo na świecy jest napis 6V 17A) w jaki sposób była ona włączana w instalację ,czyżby 6V przez jakiś opornik?? Czy do rozruchu można używać świecy żarowej od zwykłego...
prostownik rozruchu diesla tuning diesla przebieg diesla
generator sygnału radiowego zafira czujnik rozrząd czujnik otwarcie klapa
czajnik elektryczny zdjęcia rezonansu
Volvo V50 2.0D 2004 - Problemy z rozruchem w niskich temperaturach Instalacja custom ROM na Samsung Galaxy Tab 4 SM-T530