Z możliwością rozruchu, a w zasadzie wspomagania rozruchu, prostownik musi oddawać prąd od kilkudziesięciu do kilkuset amper. Spójrz w link poniżej jaki prąd oddaje prostownik z rozruchem i powiem Ci, że z dieslami nie ma lekko, za to benzyniakami kręci jak oszalały, wiem, bo taki prostownik mamy w pracy. http://sklep-elektronarzedzia.pl/product...
Podpowiedz jaki to power bank bom ciekaw wielce?
[url=http://sklep-elektronarzedzia.pl/pr... [url=http://www.nokaut.pl/oferta/prostow... Jest tego sporo, te co mają ceny powyżej 1000zł, za takimi można sie oglądać.
Kup prostownik do ładowania. O rozruchu zapomnij. Dużo pisania dlaczego.
Ale 6 kW to 250A a nie 1000A. Ogólnie: do zrobienia. Zasilanie z 3 faz, prostownik mostkowy, 6-diodowy, nieduża pojemność filtrująca (zaleta zasilania 3-fazowego). Potem pełny mostek w trybie prądowym (4*IGBT), transformator na rdzeniu E100 lub U100, prostownik, dławik na co najmniej E71. Ale to nie jest zajęcie dla amatora, niestety. Zdecydowanie tańszym...
obawiam sie tylko ze to spowodowaloby koniecznsc regulacij zegara itp. rzeczy podtrzymywanych w radiu. Najlepiej najpierw sprawdzic na wiekszym aku - 60Ah nie wydaje mi sie zbyt duzy do diesla, bo takie sa w sumie w benzyniakach. Tylko naladuj go najpierw dobrze prostownikiem- zeby bylo wiadomo ze jest pelny.
Ja używam PTC75-B Prosty w obsłudze, opcja pomocy do rozruchu, oraz automatyka przy ładowaniu. Nie jest drogi, problemy są przy starszych dieslach, jeżeli chodzi o rozruch z prostownika. W moim przypadku rozrusznik potrzebuje w ciepłe dni 230Ah, zimą idzie na prawie 300Ah wiec te 15 minut które podają w instrukcji można se między bajki włożyć.
Prostownik fajny i wystarczający, zastanawiam się tylko jak pójdzie 200A przez te kabelki z krokodylkami przy funkcji rozruchu ;-)
Witam poszukuje dobrego prostownika z funkcja rozruchu do samochodow benzynowych i diesla. Budżet jaki na to chce przeznaczyc to w granicach +\- 1000 zł. jestem zielony w tym temacie, jakie parametry musi miec taki prostownik rozruchowy do prawidlowej pracy? Szukalem czegos w firmie TelWin polecacie to?
Do rozruchu samochodu osobowego diesla, więc bardziej interesuje mnie 12V.
Przy rozruchu pomoże, ale rewelacji nie spodziewaj się. Tam jest mały transformator i te 400A prądu rozruchowego to wzięło się zapewne z kondensatora, który jest tam umieszczony. Podczas rozruchu kondensator rozładuje się bardzo szybko i dalsza część rozruchu będzie wspierana tylko przez transformator. Napis 400A ładnie wygląda na opakowaniu a w rzeczywistości...
Witam Próbowałem kilka razy uruchomić auto z w/w prostownikiem z funkcją rozruchu, gdy aku odmówiło posłuszeństwa i stwierdziłem że doskonale sobie on radzi z wspomaganiem aka aby silnik uruchomił się bezproblemowo.W moim przypadku, gdy akumulator nie dawał sobie rady z odpaleniem silnika, wówczas podłączam ów prostownik pod aku i go ładowałem jakieś...
Jaki jest maksymalny prąd rozruchu? Testowałeś na jakimś silniku diesla?
Tak na marginesie, do do głębokiego rozładowywania przydałoby się kupić zumutatory trakcyjne o odpowiedniej pojemności. Nie nadają się do rozruchu. Podłączam zwykły prostownik - w ciągu kilku minut podładuje akumulator na tyle, aby silnik odpalił. Czyli ładujesz go kilka minut ogromnym prądem, ale twierdzisz, że podłączenie na chwilę innego źródła...
Może to: Prostownik z funkcją rozruchu LEADER 220 START Przejrzyj Google, porównaj opinie.
Ja kupiłem go dlatego że ma funkcje rozruchu 600ah W tym ten prostownik jest bardzo dobry. Ma dobry rozruch do mniej sprawnego silnika, zwłaszcza diesla. żeby ten nie ładował Też dobrze ładuje ale raczej do rozładowanego akumulatora lub wsam raz jako podładowanie akumulatora przed uruchomieniem silnika. Aby zostawić prostownik na dłuższy czas to lepiej...
Poczytałem trochę na necie o sprawdzaniu transformatorów i wychodzi na to, że uszkodzone jest uzwojenie pierwotne. Jak dla mnie trochę za dużo czasu na naukę przewijania itp. Prostownik idzie w odstawkę. Planuję zakup prostownika Class 430 z rozruchem, 12/24V, rozruch przy 12V jest niby 300A. Potrzebny mi jest prostownik do ładowania różnych pojemności...
Ja mam spawarkę na 380V na kółkach samoróbkę Można nią .... ładować akumulator lub stosować do rozruchu każdego diesla o napięciu 12V. I wozisz ją w bagażniku :?: :D
Az 200A to nie potrzebuję ale przy tej mocy trafa i napieciu prąd może wynieść 133A (nie wliczając możliwego krótkotrwałego przekroczenia mocy trafa). Dodam jeszcze że ma on służyć do rozruchu dosc starego diesla :-)
Cześć. Szukam prostownika 12v z rozruchem co polecicie? Oczywiście nie za miliony. A co planujesz "rozruchać" bo to ważne czy Jelcza czy matiza. Napisz do jakiego autka i jaki akumulator. Diesla 1.8 Dodano po 33 Cześć. Szukam prostownika 12v z rozruchem co polecicie? Oczywiście nie za miliony. A co planujesz "rozruchać" bo to ważne czy Jelcza czy matiza....
... drugi akumulator to najlepsze wyjście ... TAK! I nie jest cięższy, ani droższy od prostownika rozruchowego, który musi być zaprojektowany na moc oddawaną ok. 1kW (a dla diesli nawet więcej) Taki "dyżurny" akumulator rozruchowy może być cały czas ładowany buforowo z małego prostownika (do 13,8V), co jest prawidłową wartością napięcia pełnosprawnego...
A właściwie to spalony transformator prostownika. Był to prostownik służący jednocześnie (po przełączeniu) do rozruchu mojego diesla zimową porą. Teraz pytanie, czy przewinięcie takiego trafa samemu to wielki problem? Jak się do tego zabrać? A drugie pytanie dotyczy spawarek pracujących jako rozruch do samochodu (spotkałem coś takiego w Allegro). Mam...
Diody ВСУ-10 są 10 A Co za silnik ze sprzętu rolniczego chcesz tym uruchomić ? W zamyśle projektantów to pewnie miało wspomagać rozruch jakiegoś moskwicza czy łady a nie prądożernego diesla. Tak wyglądają prostowniki z rozruchen https://airpress.pl/prostownik-2000-12-2... i ważę też odpowiednio , dwa razy więcej niż...
Akumulator w samochodzie przeżywa straszne rzeczy (szczególnie przy silnikach diesla) Od wielkich rozładowań w trakcie rozruchu- do mocnych doładowań po odpaleniu. A to wszystko w różnych temperaturach. Jeżeli rano jego napięcie będzie poniżej 12.5V to trzeba go doładować. W przypadku problemów z rozruchem w czasie mrozów trzeba poświęcić najwięcej...
Mam diesla 1,9JTD, stosuję depresator do paliwa, akumulator staram się mieć dobrze naładowany w razie potrzeby doładowywuję go z prostownika. Filtry paliwa wymieniam przed sezonem zimowym. Do -25 st.C nie miałem problemu z odpaleniem. Świece żarowe przed rozruchem podgrzewam 2x i dopiero startuję. Podgrzewania oleju lub plynu chłodniczego nie stosuję....
A jakie diody polecacie,ma służyć do wspomagania rozrucu aut z silnikiem diesla(osobowe),wystarczą 2diody 50amper?
Witam panowie odpowiedzcie mi na to putanie Witam panowie, jak to jest z tym nawijaniem trafo po moich wyliczeniach i potrzeb trafa ,to wyszło że muszę mieć trafo jakieś 83cm2 , wszystko rozumie ale jak ja mam trafo 170cm2 , to co mam zrobić trafo zmniejszyć do potrzeb z wyliczeń czyli do 83cm2 czy mogę nawinąć na rdzeń 170cm2 ,i tu mam dylemat ja...
Ja skleciłem takie cudo. Ładuje super. Prąd ładowania 10A i 5A. Może ktoś uznać to za szalone, ale zrobiłem ograniczenie prądu na triaku , normalnie leci 5A gdy przełączę i triak pominie rezystor leci 10A. Przełącznik na 4013. Bez problemu prąd początkowego ładowania 12A. Wpasowałem 78L05, bo potrzebne mi 5V do cyfrowego woltomierza i amperomierza....
kolego, moje spostrzeżenia dotyczyły rynku z roku 2010. Proszę wziąć to pod uwagę. Aktualnie nie mam diesla i te problemy już są poza mną. Pozdrawiam
Ludzie , co Wy piszecie , 40 A do rozruchu diesla? Narasta , poczytaj co nieco o urządzeniach rozruchowych do samochodów , to dowiesz się ile takie coś daje prądu.
Na wtórnym automat by się sprawdził, np w razie zwarcia przypadkowego zacisków, jak masz to daj zamiast tego płytkowego. Wiesz z tymi rozruchami to jest tak: rozrusznik szarpie od 200A w benzyniaku do 450A w dieslu i co wniesie te 30A z prostownika ? A same układy rozruchu to zrealizowane są teraz tak: regulator fazowy na pierwotnym a w położeniu Rozruch...
od 15 lat siedze przy zlomach i powiem sczerze, ze te male ladowarki z rozruchem to raczej mozna miedzy bajki wsadzic. Jesli chcesz prostownik z rozruchem to szukaj wozka z akumulatorem i prostownikiem tak z 1000A rozruchu. Dla mnie osobiscie najlepsze wyjscie jakie mam u siebie na warsztacie to akumulator 12V z tira na zbudowanym wlasnorecznie wozku...
Jeśli akumulator tylko się rozładował i ma jeszcze małą rezystancję wewnętrzną to raczej nic się nie stanie. Napięcie będzie powoli rosło. Ale jeżeli akumulator jest zupełnie zużyty z dużą rezystancją to napięcie będzie skakało i w nowszym samochodzie możesz coś popalić. Też zrobiłem sobie taki prostownik tylko z trafem 1KW i miałem podobny problem....
Dobrze że cos o tym Kulon napisałeś. wprowadzasz nominalną pojemność akumulatora i technologię wykonania, a on dobiera sobie czasy ładowania, prąd i napięcia końcowe poszczególnych etapów ładowania. O coś takiego chodzi -prąd troszkę mały. Ale czy on czasem nie ładuje połową zalecanej 1/10 pojemności akumulatora? Nie mogę znaleźć dokładnych parametrów...
Gazuje nawet wcześniej niż przy 15 V. Jednak to gazowanie jest niewielkie i bez znaczenia dla akumulatora, gdyż prąd płynący przy takim napięciu jest niewielki. W sprawny akumulatorze - w zależności od pojemności - prąd końcowego ładowania jest na poziomie 1 A lub mniej. Stan techniczny akumulator można właśnie określić po końcowym prądzie ładowania....
Witam. Do odpalania dużego diesla to coś koło 700A potrzeba, i prostownik jednofazowy raczej nie wchodzi w grę ze względu na dużą pulsację prądu, trzeba bedzie zastosować trójfazowy. A do ulatwienia rozruchu proponuję zastosować świecę płomieniową - nieoceniona pomoc przy mrozach. Pozdrawiam.
Jednak mówimy o autach stosunkowo młodych. Scenic II i odwrotnie podłączony akumulator ( był remont silnika i próba rozblokowania ręcznego na kable rozruchowe no i pomyłka) sporo do roboty było. Corsa B na jednopunkcie, tylko transil w sterowniku benzynowym, Honda i odwrotnie naładowany akumulator - spalony bezpiecznik akumulatora, reszta ok. Peugeot...
witam. od dłuższego czasu poszukuje rozwiązania dla problemu z jakim sie spotykam dość często a mianowicie problemy z rozruchem diesli. posiadam kilka pojazdów różnego typu ( koparka , kilka busów) większość w dieslu i bez świec żarowych i przy ujemnych temp są problemy z zapaleniem. z tego co sie orientowałem to zakup stacji rozruchowej to koszt przeszło...
Witam, sorki,że sie wcinam ale nie mylcie świecy żarowej z płomieniową. Płomieniowa bierze prądu niewiele w porównaniu z żarowymi, które w czasie rozruchu grzać muszą - gdy są! To dotyczy tylko diesli. Ja podgrzewałem olej w benzynowych też - znakomicie ułatwia rozruch i zwykle nawet niewielkie wspomaganie akumulatorów prostownikiem nie jest potrzebne.
Akumulator centra futura 72Ah CA722 chciałem naładować. Zrobiło się cieplej i chciałem doładować sobie akumulator. Samochód odpala normalnie. Ale miernik pokazywał mi rano 12,2V Jak zagrzeje świece w dieslu i odpalam to kręci chyba dobrze mimo, że napięcie spada w trakcie rozruchu nawet do 10,2V-10,5V. Dodam, że jeżdżę raz na 2-3 dni często. Mam prostownik...
Należałoby więc zacząć od tego jakie to autko i jaki to prostownik :D. Wczoraj znajomego (diesel 3,0 litra) próbowałem ratować spawarką - 180 A - bez rezultatu. Sprawę załatwiliśmy drugim (ciepłym, bo stał i ładował sie w domciu) akumulatorem.
Akumulator kupiłem nowy pół roku temu, więc raczej to nie jego wina bo nie ma problemów z rozruchem (diesel). A czy wina podwyższonego napięcia ładowania może być skutkiem tego, że prostownik zaprojektowany był do napięcia sieci 220V, które przecież teraz wynosi 230V? Jeśli tak to jak w najprostszy sposób ograniczyć to napięcie przed prostownikiem lub...
No raczej te prostowniki nie są bardzo zaawansowane elektronicznie ale żeby sie nie okazało że w środku jest jeszcze słabsze trafo i popularny mostek 50A. Dlatego pytam może ktoś to ma lub widział na żywo, odpalać tym traktorów i diesli 3.0 nie będe tylko benzyniaka z rozrusznikiem 0.8kW ewentualnie poczciwego golfa 1.6TD
Zgadzam się z twoją wypowiedzią, kiedyś szacowałem, że akumulator powinien się doładować po przejechaniu 12-15 km a praktyce okazało się, że nawet po przejechaniu 30 km nie był w pełni doładowany choć nie wymagał doładowywania prostownikiem. Zastanawiam się jak to oszacowałeś. Bo wiadomo że choćbyś i 100km przejechał to przy napięciu 14,4V alternatora...
Jeżeli ma to być rozrusznik awaryjny na duże mrozy zasilany z sieci 230\400V to jest problem.Żaden silnik klatkowy nie ma tak dużego momentu rozruchowego, żeby "rozbujać" diesla.Wydaje mi się, że najłatwiej osiągalny byłby rozrusznik od dużego starego diesla ze złomu np jelcz kraz i napędzać go z prostownika rozruchowego 24V. Przy "odrobinie" wiedzy...
Jakieś 20 lat temu robiłem pomiar prądu rozruchu silnika 4-ro cylindrowego DIESEL zamontowanego w wózku widłowym prod.bułgarskiej.Był w nim rozrusznik 12V i mocy ok. 3kW.Rozrusznik nie posiadał przekładni planetarnej. Akumulator 12V w pełni naładowany o poj.160Ah.Do pomiaru użyłem amperomierza cęgowego a więc jego podłączenie nie miało wpływu na spadek...
Witam ! Podepnę się pod temat w związku z tym iż potrzebuję prostownika z efektywnym wspomaganiem rozruchu dla: - osobowego "benzyniaka" 2.0 l. - aku kwasowo-ołowiowy, według danych z nalepki = 12V/62 Ah/480A - diesla (van) 2.0 l. - aku kwasowo-ołowiowy, według danych z nalepki =12V/74 Ah/720A Główne kryteria poszukiwanego urządzenia: - pułap cenowy...
Witam mam mały problem z wyborem prostownika Przeglądając allegro znalazłem dwa moim zdaniem interesujące modele tylko teraz nie wiem który wybrać: pierwszy PowerMat pm-cd-rwp 50 z rozruchem 200a prąd ładowania 50a http://allegro.pl/prostownik-akumulatoro... drugi Magnum Agri 50 ładowanie 50a bez rozruchu http://allegro.pl/prostownik-samochodowy...
Prostownik mókłbym zrobić na kicie AVT 2715 już taki jeden prostownik zrobiłem ładuję fajnie i koszt jest niedrogi elementy wychodzą jakieś 15zł trafo do takiego mam diody i mostki gretza 25A też. Natomiast akumulator to chyba teki ze złomu to nie za bardzo będzie coś z niego trzeba coś lepszego chyba. A o tym co pisałem na początku miałem takie coś...
Witam W mojej opinii urządzenie 5 w 1 nie będzie spełniać dobrze żadnej z 5 powierzonych mu funkcji. Proponuję zakup dobrego prostownika, żeby mieć na przyszłość. Druga rzecz, to sprawdzenie stanu akumulatora i jego doładowanie. Na koniec sprawdź stan klem, oczyść je i zakonserwuj. Jeśli masz Diesla, to warto sprawdzić stan świec żarowych i układu paliwowego....
Akumulator o pojemności 120Ah czy 160Ah O jasny gwint... Ja mam w W201 2D akumulator 72Ah, taki sam w P407 2HDI- o ile w Peugeocie rozrusznik musi te dwie sekundy pokręcić, by pompa zbudowała ciśnienie na listwie CR, to w starym dieslu Mercedesa, po zagrzaniu świec, wystarczy pół obrotu wału by zagdakał :D I żadne mrozy im niestraszne. W nowszym W211...
W chwili obecnej auta naszpikowane elektroniką nie znoszą uruchamiania auta z matki. Napięcie z matki przy instalacji 12V wynosi około 18V.Wszystkie instrukcje exploatacji samochodów przestrzegają użytkowników przed uruchamianiem auta z matki.Skutki takiego uruchomienia mogą być fatalne a straty niewymierne jak zniszczenie komputera pokładowego wartości...
Dla mnie 40A to mało. Około 200A trzeba żeby np. diesla odpalić. Silnik, który jest zasilany 12V, na rozruch potrzebuje sporo mocy. Mam miernik prądu stałego i przy zapaleniu wskazuje ok 300A łącznie ze świecami żarowymi, więc 40 A to jest nic w porównaniu do całości. Taki prostownik z rozruchem ma wspomagać odpalanie, a nie zastępować akumulator....
Panowie, nie wiem na czym polega problem we właściwym utrzymaniu rozrusznika i akumulatora w pojeździe, gdzie nowy akumulator to koszt 1 lub 2 litrów benzyny przejeżdżonej miesięcznie więcej w skali 3 lat, rozruszniki to psują się ale właśnie katowane rozładowanymi akumulatorami a naprawa alternatora to w większości 100 do 150 zł raz na 100kkm. No oczywiście...
Nie koniecznie, wystarczy zmierzyć rezystancje uzwojenia wtórnego i prąd jaki popłynie w czasie rozruchu (czyt. zwarcia) będzie ograniczony jedynie sumacyjną rezystancją rozrusznika, uzwojenia i kabli. Więc jeśli nawet uzwojenie ma 0,5 Ohm to prąd popłynie jedynie kolo 20-30A z jednego uzwojenia, to x4 wychodzi spokojnie 100A. Podstawa to solidne kable,...
Jutro sprawdzę czy w trybie 6 v da się włączyć tryb zimowy , nie posiadam akumulatora 6v ale da się to sprawdzić a akumulator można sprawdzić bezpłatnie w sklepie z akumulatorami specjalnymi miernikami pokaże nam jaki jeszcze prąd rozruchowy jest .albo tak podczas rozruchu sprawdzić napięcie na nim nie powinno spaść poniżej 11v (w moim kilkunastoletnim...
Używałem podobnego jak w linku poniżej (starszej wersji): http://www.profimarket.pl/Telwin_DYNAMIC... Spokojnie na stole kręcił. Rozruszniki różne, osobówki ( diesel , benzyna ) , ciężarowe , agregaty chłodnicze. Czasem w zimie po odpaleniu kilku aut ciężarowych ( jedno po drugim) włączało się zabezpieczenie...
Witam to jest coś przytargane z zachodu przez mojego brata, jest to szybki prostownik z wyłącznikiem czasowym do 60 minut, ładuje to akumulatory prądem chyba do 60 A to jest trafo z diodami, amperomierzem i przełącznikiem zakresów, nic więcej w obudowie na kółkach, waży jakieś 30 kilo jako rozruch spisuje się świetnie starego golfa diesla można było...
I teraz dylemat: czy wydać 500 zł na nowy akumulator, czy 500 zł na urządzenie do wspomagania rozruchu... Może wydać 1000 zł na akumulator i gadżet? Ja mam takie Yato, kupiłem rok temu i szczerze mówiąc, sam użyłem go wielokrotnie, i pomogłem nim odpalić co najmniej 3 osobą na parkingu pod sklepami. Pytali mnie czy mam kable bo im samochód padł, ja...
ładowałem aku prostownikiem 6A,gdzie znajduje się przedziałka-wskazówka na której 4 -rozładowany/0- naładowany.Dolałem wody i odkręciłem korki i tak po nocy ładowania wskaźnik znajdował się na 2 i dalej już nie chciał zejść. Postanowiłem podłączyć baterie z 2 samoch,ładowanie tak samo jak w/w akumulatorze i wszystko ok wskaźnik zszedł do 0. Czyli wychodzi...
Kolego Gabikam, przestań już pisać te pierdoły, booster to urządzenie rozruchowe, taki duży transformator z prostownikiem ułatwiający rozruch. Napisz nam jakie ecu w dieslu po oszukaniu czujnika temperatury podniesie obroty z jałowych do maksymalnych? Po mojemu ecu trup po próbach odpalenia z boostera.
Niecały rok temu wymieniłem w VW Polo IV 9n w dieslu akumulator na Centra Futura CA640 64Ah. Od czasu wymiany poza jednym przypadkiem nie było problemu z rozruchem silnika. Samochód jest garażowany. Przedwczoraj jednak stał ponad 24h na powietrzu i wczoraj wieczorem był problem z rozruchem. Miernik wskazuje naładowanie akumulatora: 12,88V. Po włączeniu...
ja będę robił prostownik z rozruchem tylko nie wiem jaki transformator dobrać tzn napięcie wyjściowe i moc w VA. z resztą tzn mostek sobie poradzę ,myślę że diody 200 wystarczą a trafoka coś ok 500VA wystarczy doradźcie... ew ile za taki trafoczek zapłacę... Dodano po 1 aha zapomniałem dodać że na zwykłe osobówki rzadko diesel
Drogi kolego MARIUSZ075 najprawdopodobniej padła Ci pompa wtryskowa, te objawy na to wskazują, w baku nie masz żadnej pompki, pompa wtryskowa sama musi zassać paliwo z baku. Wykręć wtryskiwacze i też je sprawdź, przy okazji nim wyjmiesz pompę sprawdź też ciśnienie na cylindrach. Do dobrego rozruchu jest potrzebna sprawna pompa, sprawne wtryskiwacze...
bateria superkondensatorów ... pozwalała na kilkunasto-sekundowe kręcenie rozrusznikiem Z definicji pojemności kondensatorów i akumulatorów: Kondensator (lub akumulator) o pojemności 1F oddaje ładunek 1 Kulomba (1 Ampero-sekundy) kosztem obniżenia napięcia (rozładowania) o 1V. Prąd pobierany przez rozrusznik to ok. 70A (benzyna) do ponad 100A (diesel)....
Jednofazowe urządznie jest "niezdrowe"(pulsacja prądu) dla auta z elektroniką. Czyli KAŻDEGO. Oj chyba bardziej niezdrowe dla aut z elektroniką jest odpalanie za pomocą takich urządzeń wspomagających rozruch. Poza tym - gdzie ty widzisz tam prostowanie jednopołówkowe? Przecież to klasyczny całofalowy prostownik z dzielonym uzwojeniem. Pulsacja? Akumulator...
Piękny transformator, moc wystarczająca do rozruchu nawet dla 24V. Ilość zwojów na Volt ? - przecież widać, że tam wtórnego jest 130zw, co po uwzględnieniu że w sieci mamy 230V daje 1,13zw/V. Po odwinięciu tego wtórnego miejsca na nowe wtórne będzie w bród. Jeśli to ma być do ładowania 12/24V i rozruch 12/24V to sprawa się komplikuje z powodu dużych...
Co do sygnalizacji włączenia, to trochę racji mają malkontenci, bo gdy prostownik jest włączony ale nie podłączony do akumulatora, nic nie wskazuje na ten fakt - amperomierz pokazuje zero, LEd też nie świeci. A coś powinno włączenie do sieci sygnalizować. Ale to jest drobiazg. Natomiast wiele "półprawd" (delikatnie mówiąc) tu napisano: Niedopuszczalne...
jak często ładujecie koledzy swoje aku W przypadku mego akumulatora (diesel): -producent mego akumulatora napięcie akumulatora 12,3V uważa akumulator za rozładowany (zaleca ładowanie akumulatora co 6 miesięcy). . I ma racje, bo tak go producent zaprojektował i wykonał. Wiem też że zastosowałem akumulator na granicy min pojemności do mojego auta przewidziany...
Przydało by się wiedzieć gdzie ten pomiar był robiony - klemy czy gdzie ? No i teraz najważniejsze - ładowanie, sprawdź po uruchomieniu silnika ile wynosi napięcie na klemach akumulatora przy obrotach ok 2k. Może być tak ze akumulator jest już słabawy i przy rozruchu ( diesel w końcu ) siada mu siła elektromotoryczna . Może też być tak ze przez zaśniedziałe...
Tasek jeśli temat aktualny, to proponuję kupić Boscha, ale C3. C7 nie będzie dobry do aku w moto. Osobiście mam dwie C3 i jest zajebiaszczy. Zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją i przed zwarciem. Poza tym, jednym przyciskiem ustawiasz sobie, czy ładujesz aku samochodowe, moto, czy żelowe. Przy funkcji żelowego ładujesz jeszcze akumulator zimny,...
.Jeśli chcemy WSPOMAGAĆ rozruch to prąd nie powinien wynosić więcej jak ok.50A.Nawet gdyby to było 150A to musimy czekać jakiś czas aby akumulator się podładował-w efekcie-kilka takich zabiegów i akumulator do wyrzucenia jeśli wcześniej nie wywali..W ciągu 10min.przy tak dużym prądzie ładowania/powiedzmy 150A/w akumulatorze wrze a płyty się wyginają,dlatego...
Witam, proszę o pomoc, otóż mam taki problem (znowu:)). Mam agregat 50KW diesel 4 cylindrowy. Do rozruchu używam akumulatora 200Ah-12V. Tylko teraz aby on pracował w trybie AUTOMATYCZNYM (nie ma energii w sieci to odpala się sam i jak jest to wygasza się) to musi mieć włączony kluczyk w pozycję START a wtedy panel i diody i żaróweczki kontrolek pobierają...
Dzięki za odpowiedzi , i sorki z mego błędu z tym połączeniem szeregowym gdzie sumuje się napięcie a nie pojemność . to tylko tak w razie W , jak tylko będą jakieś problemu z akumulatorem w aucie jest to 12v 36ah to od razu kupię nowy , dziś nawet go ładowałem , nowy prostownikiem automatycznym Volt który kupiłem aby nie odłączać klem ,a mam od 30 lat...
Zamiast robić te nikomu nie potrzebne pomiary napięć, zajmijcie się koledzy rozrusznikami oraz przewodami zasilającymi rozrusznik i w ogromnej większości wasze problemy z rozruchem i akumulatorami się zakończą. W takim przypadku to jedynie pomiar prądu i napięcia podczas rozruchu, napięcie ładowania i pobór prądu na postoju, wszystkie inne to tylko...
Witam, posiadam Opla Insignię 2.0 CDTI 163 km z 2014 roku i mam pewien problem, który pojawił się w przeszłości i wystąpił może 2-3 razy do tego czasu, a teraz występuje od kilku dni, a mianowicie raz auto odpala, raz nie, tzn. po przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawiają się kontrolki, które gasną i następnie przekręcam kluczyk, aby odpalić auto i...
Witam i Wesołych Świąt ! Mam kilka pytań dotyczących prądu w samochodzie ,nie znam się na tym więc potrzebuję Waszych rad :) chciałbym jeśli to możliwe zamontować w samochodzie jakiś licznik/wyświetlacz pokazujący napięcie akumulatora przed rozruchem i podczas jazdy, kiedyś coś takiego miałem w ładzie ,a w pracy mam w koparko-ładowarce :) Oczywiście...
Co ty człowieku piszesz o jakichś Euro4 czy świetlach. Po co w ogóle to piszesz? Tu chodzi o zmierzony prąd pobierany przez akumulator, a nie o to co wypływa z alternatora. Kolega podejdzie do auta i zobaczy na własne oczy jak prowadzone są kable prądowe w aucie, wystarczy tych głupot wyczytanych w necie Co do pomiaru prądu ładowania akumulatora za...
to uzadzenie które mał kolega maiło własnie takie parametry 12V0.8A polecane i zachwalane w ulotce, zastosowano tam diody małej mocy w mostku gretza spadek napiecia po podłaczeniu do zacisków aku użadzenia był 9v aku było obciażone przez 6h 1,2-2,4Voltowym opornikiem w postaci spadku napiecia jakie wywołało to urządzenie. to tak jakby 12V ogniwo zasilać...
Aha, rozumiem. W taki sposób unikamy bezpośredniego złączenia akumulatora oraz elektroniki z wysokim napięciem i prądem też. Czyli jakie można dać napięcie?? Zrobisz jak zechcesz. Przy napięciu jakie Ci podałem (na trafie) to poza diodami nie będzie więcej niż 14-15V. Prawie takim napięciem ładowany jest akumulator przez alternator, a przez prostownik...
Witajcie, mam taki problem, który nie wiem jak rozwiązać, mianowicie u siebie w Golfie IV benzyna mam akumulator Bosch S5 54 Ah, 530A, od kilku miesięcy trapi go problem polegający na tym że siada napięcie, stopniowo jak sprawdzam spada a po 1,5 tygodnia nieraz nie można centralnym otworzyć drzwi. W rodzinie jest też 7 letni VW Passat z 2,0 TDI pod...
Faktycznie pokutuje takie przekonanie. Mało tego, "fachowcy" wręcz zapewniają, że akumulator uszkodzi się bardzo szybko. Prawda jest taka, że niedoładowany akumulator szybko ulega zasiarczeniu i traci swoją pojemność. Jest wiele przyczyn niedoładowania, np.- jazda na krótkich odcinkach (krótki czas ładowania aku), -nadmierne korzystanie z odbiorników...
to po znajomości to koleś nie wciska mi nic ale tez nie wie czy to tak ma być. sprawdzaliśmy świece i jedna jest spalona. auto nie było odpalane tydzień po odpaleniu za pomocą prostownika wydawało dziwne dźwięki takie pum pum pum pum ale gdy się rozgrzał to już ładnie cykał. gdy jeździliśmy to jak depną to wciska w fotel a gdy daje gaz do spodu to...
Po czym wnosisz że jest brak ładowania? Wedle napięcia? Mierzyłeś cęgami jaki prąd płynie z alternatora? Przez kilkadziesiąt sekund po odpaleniu alternator może po prostu nie wyrabiać, akumulator pobiera kilkadziesiąt amper do tego dodaj resztę odbiorników i na wolnych obrotach to tak średnio będzie ładował. Tyle że kilkadziesiąt sekund to nie powód...
W sumie nie wiem jak wykonać regulację obrotów od strony napędu (silnika Diesla), najlepiej będzie chyba pozostawić na nastawianiu ręcznym, w tym celu będzie nieodzowny wskaźnik prędkości obrotowej. Przy zmianach obciążenia należy się liczyć ze zmianami obrotów i w rezultacie wahaniami napięcia, chociaż można też przyjąć że nie będą na tyle duże aby...
Andrzej Łukasiewicz jeśli masz ze 4l pojemności pod maską to może i nagrzewa ci się w ciągu 1km. Wyobraź sobie że to mój nie pierwszy samochód i nie pierwszy na sekwencji. Więc bajek mi tu nie rżnij że nagrzejesz prawie 10l płynu chłodzącego, silnik który w momencie rozruchu też ma taką temp, i do tego reduktor w którym rozpręża się gaz (dodatkowo chłodząc...
Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
Volkswagen Transporter T5, diesel, (2005). Witam, Mam problem z moją T5'ką. Panowie, po ostatnich mrozach (-20C w nocy), chciałem odpalić auto. Spodziewałem się, że będzie ciężko, gdyż mój akumulator 12V 100mAh nie był w najlepszym stanie. Przekręciłem stacyjkę, poczekałem, aż świece się nagrzeją no i start. Rozrusznik kręcił, ale bardzo słabo. Kilka...
Witam. Posiadam fieste mk IV 1.8D w wersji ghia z wszystkim oprocz ABS z roku 1997. Posiadam autko od lipca 2005 czyli ponad 2 lata, jak tylko przywiozlem auto z belgii, to zakupilem akumulator firmy Centra o pojemnosci 60A i rozruchu 540Ah akumulator posiada magiczne oko i zawsze wskazywal kolor zielony - co oznacza pelne ladowanie, auto stalo na dworze...
Przeoczyłem jakąś rewolucje ? Widocznie spałeś bo kiedyś akumulator miał roczną gwarancję i wytrzymywał 10lat a czasem więcej ,dzisiaj ma 2 lata niektóre 3 lata gwarancji i jak wytrzyma ten okres to sukces i to jest kolejna rewolucja oczywiście na niekorzyść użytkownika a o uznaniu gwarancji zapomnij.P 75 % reklamacji akumulatorów to wina użytkowania,...
W dyskusji jest kilka trafnych spostrzeżeń, lecz faktycznie brak kompleksowej porady. Co do miejsca gdzie kupisz akumulator istotne jest jaką rotację maja akumulatory na magazynie. Każdy magazynowany akumulator w naturalny sposób traci potencjał (napięcie). Ważne jest, by to napięcie nie spadło poniżej 12,6V, bo później zaczyn a się proces zasiarczania,...
Patrząc od tej strony wybrane napięcie chyba nie powinno robić tak dużej różnicy. Rozładowania prądem 48V x 25A czy 12V x 100A pewnie nie zajmie dokładnie tyle samo, ale na pewno będzie to czas zbliżony. Miarą wielkości prądu jest Amper, często można spotkać sie z powiedzeniem, że to prąd zabija a nie wysokie napięcie. Dlatego w przesyle energii elektrycznej...
szmulak.r Przepalają autobusy żeby nie wystygły. Myśmy kiedyś tak w górach malucha próbowaliśmy przepalać przy -27 Sobieski tak na dworze gęstniał ze się wylewać nie chciał ;) Ale jakoś daliśmy rade z Sobieskim za to z maluchem już nie ;) Albo od zimna albo od rozruchów kląkł akumulator raczej od zimna bo po odpaleniu troszkę maluch chodził i dla bezpieczeństwa...
Posiadam takie urządzenie do ogrzewania warsztatu . U mnie działa to na dwóch akumulatorach ładowanych na przemian prostownikiem. Świecę żarową mam 12v. Jest to zwykła świeca od diesla wkręcona w miejsce poprzedniej 24v za pośrednctwem dorobionej tulejki redukcyjnej. Odpala na 12v bez problemu.
mistrzu-a gadał na jaki rozruch? Poza tym jak nie wiesz to nie wtrącaj swoich przemyśleń. Na tym trafo robiłem taki rozruch, że kręcił malucha bez akumulatora, żaś żuka/poloneza z byle jakim aku, byle jakiś był. Zimnego diesla z wyczarpanym aku zakręcił po minutowym podładowaniu aku.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam Zaczyna się sezon zimowy i pewnie nie jedna osoba myśli o zakupie urządzenia rozruchowego (tzw. prostownika z rozruchem). Na rynku jest wiele urządzeń tego typu, ja znalazłem ofertę firmy "X": DINAMIK 340 230V, ładowanie: 45A, rozruch: 300A, 12/24V DINAMIK 440 230V, ładowanie: 60A, rozruch: 400A, 12/24V DINAMIK 540 230V, ładowanie: 75A, rozruch:...
rozruchu diesla prostownik diesla prostownik rozruchu
pulsujące oświetlenie wymiana cabrio gaznik zalewa silnik
protokol pomiarow energii zgrzewarka transformatorowa
Plik ZIP nie jest rozpoznawany jako ZIP - przyczyny i rozwiązania Zalana wkrętarka Bosch - możliwe uszkodzenia i naprawa