No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
Zostaw tę turbinę. Pewnie będzie ok, w razie czego wytaszczysz ponownie. Śruby już masz rozruszane :)
Wiecie co, nie przyszło mi na myśl wkładać tam głęboko ręki przy odpalonym aucie. Co do strzykawki, to taką dużą wpinałem do wężyka z gruszki i zasysałem jak i wtłaczałem powietrze naprzemiennie aby kolega wyczuł czy sztanga się rusza, ale nic z tego. Dziś z rana rozgrzałem silnik na 10km, stanąłem i na odpalonym seriami w rurę dolotu napryskałem Wynn's...
a ja ci gwarantuje że to sterowanie turbiną . Możesz sprawdzić owszem .Ruszasz tą sztangą i jeżeli się rusza to sprawdzasz gruszkę i przewód podciśnienia . Jeżeli wszystko jest ok zmieniasz czujnik N75. A jeżeli sztanga się nie rusza to probojesz ją przesmarować i rozruszać,albo oddajesz turbinę do regeneracji.
To chyba rzeczywiście zawór zabezpieczający przed przeładowaniem. Wygląda na to że stoi zawór upustowy w turbo. Spróbuj go rozruszać. Lej WD i wszystko żeby się ruszył. Tak jak teraz jest to szybciej wykończy turbinę, a i pali więcej.
Źle. Powinien ruszać się kilka cm bez żadnych zacięć. Rozruszaj go albo wymontuj turbinę i wyczyść kierownice.
Tak, log011 dynamiczny a 3cim lub 4tym biegu. Ale w ciemno będą to zapieczone kierownice spalin w turbinie - turbina do czyszczenia lub kierownice spróbować rozruszać. Jak możesz zrób logi.
Kierownice turbiny spryskałem wd40 i rozruszałem ,wielokrotnie je energicznie wciskając do oporu i ruszają się płynnie bez zacięć , zawór podciśnieniowy turbiny sprawny , działa . Turbina pracuje - puchnie gruby gumowa rura .
Delikatnie rozruszaj ręcznie. Przedmuchaj i zobacz czy turbina się porusza...Jeżeli się porusza od dmuchania to poruszy się od wody.
Przepływomierz pokazuje dobrze, włącz "Bassic settings" na kanale 011 i obserwuj gruchę turbiny, sprawdź wężyki podciśnienia, podmień na próbę n75 i n18 ale wygląda na turbinę, spróbuj ją rozruszać na forach jest opisane.
Ogólnie to jak masz jak ręcznie to rozruszaj sterowanie turbiny. I sposób jeżdżenia jest tu bardzo ważny. Wiem co na pewno leczy te turbinki: - Jazda ok 90km/h - But na 100% przez tyle czasu do ilu możesz się rozpędzić w granicach bezpieczeństwa, lecz nie krócej niż 5sec potem całkiem odpuszczasz aż znowu zwolni i tak wkółko. - Jak są objawy rozłączania...
Ostatnio kolega miał podobny problem w swoim audi i pomogło wyczyszczenie, nasmarowanie i rozruszanie dźwigienki gruszki przy turbinie. wszystkie przewody oraz turbina trafiła do regeneracji i jak auto nie miało mocy tak nie ma
https://obrazki.elektroda.pl/7546119900_... 1. Sprawdź czy w misce w miejscu osiadania filtru są klapy wstępne komory pompy (możesz zrobić zdjęcie bo nie we wszystkich modelach są) 2. Zmywarka na plecy i wymontuj pompę odpływową. Sprawdź czy nie ma jakiś pestek i czy możesz swobodnie ruszać palcem turbinę pompy. Trochę ją rozruszaj....
Sprawdź w jakim zakresie i czy swobodnie rusza się sztanga turbiny, są filmiki na YT. Jeżeli będzie się zacinać to spróbuj ją rozruszać ręcznie jak to nie pomoże to rozbieranie i czyszczenie, mi pomogło rozruszanie. Jeżeli sztanga będzie chodzić płynnie to sprawdź vagiem turbinę, bo może N75 nawala.
Witam wymontuj turbinę i zamocz ją na dobę w nafcie, jeśli to nie pomoże spróbuj ją rozpołowić i wtedy ręcznie rozruszasz łopatki jeśli ci się nie uda to tak czy siak regeneracja .Pozd
A może spróbuj na początek sam rozruszać sztangę turbiny.
Tak też przewiduję, ale zawsze lepiej jak ktoś jeszcze utwierdzi w przekonaniu. przewód ciśnieniowy ok. No cóż, spróbuję rozruszać sztangę do WG, a jeśli to nie pomoże, wymienię turbinę. Dziękuję
Witam Serdecznie! Dziękuję wszystkim za pomoc, temat uważam za zamknięty i podzielę się z Wami tym co udało się osiągnać. Być może ktoś przez to zaoszczędzi trochę pieniędzy na regenerację i niepotrzebnie nie będzie się męczył z wyjęciem turbiny. Jeszcze nie wiem czy efekt jest długotrwały ale póki co auto odzyskało moc a koszt naprawy to 70 zł. Oczywiście...
Turbina pracuje cały czas nie da rady jej wyłączyć porostu ECU widzi błąd i wchodzi w noflaut. Spróbuj podmienić zaworek od ERG z tym od turbo jak nie pomoże to możliwe też ze i łopatki masz do wyczyszczenia spróbuj zdjąć sztangę od sterowania turbiną z gruszki i delikatnie powoli ją rozruszać :) mozliwe jeszcze ze kata masz przytkanego powodzenia pozdro...
Poruszaj (rozruszaj) sztangą turbiny i zobacz czy błędy będą się pojawiać.
Tak. Czytałem już właśnie sporo o tym. Najbardziej podejrzewam właśnie zawór N75 albo zatarte łopatki turbiny. Przepływkę jeszcze odłączę i spróbuję pojeździć bez przepływki. Komputer zapewne wtedy przyjmnie wartość zastępczą i domyślam się, że auto od początku będzie wtedy mułowate, ale jeśli przekrocze magiczną prędkość przy odłączonej przepływce...
Nie rozbieraj nic tylko rozruszaj łopatki silnika ręką i podłącz pompę poza zmywarką podając jej 230V z sieci i obserwuj czy silnik startuje bez problemu i tak kilka razy.To pompy z silnikiem magnetycznym i jeśli zmywarka stała nieużywana to mogło "złapać" wirnik silnika z powodu postoju. PS. To co opisujesz to prawidłowa praca silnika magnetycznego:...
Koledzy, u mnie pojawił się podobny problem (spadek mocy). Znajomy mechanik jeszcze bez obejrzenia samochodu powiedział, że to będzie "przepływka". Ale, co się okazało, po bliższych oględzinach zdiagnozował zapieczoną kierownicę łopatek na turbinie (mam silnik AHH). Bez rozbierania spróbował rozruszać i przyniosło efekty. Dzisiaj byłem swoim paskiem...
Witam Jeśli masz zmienna geometrie to prawdopodobnie kierowniczki nie pracują w pełnym zakresie lub zawieszają się. Można ściągnąć sztangę i rozruszać a po tym przegonić porządnie(naprawa na krótką metę) Jak chcesz zrobić porządnie to turbina na stół i czyszczenie. Może być również: -problem z podciśnieniem (pęknięty przewód podciśnienia) -problem z...
Mam taki sam problem. Octi z 2005r 2,0TDi na pompowtryskach po przejechaniu ok 1000km od czyszczenia turbo znow wlacza sie tryb awaryjny (zapieczone kierownice na turbo) i zastanawiam sie czy przyczyna nie jest grucha przy sprezarce. Po rozruszaniu gruchy (bez wyciagania turbo) auto znow jest zrywne:D. Za jakis czas wymienie gruszke a jesli nic to nie...
nowy akumulator + usunięcie błędów vagiem pomogło... turbina zaczęła działać poprawnie (kilka razy powoli zwiększałem obroty podczas jazdy i chyba kierowniczki łopatek się rozruszały) najwyraźniej poprzedni właściciel jeździł systemem PSJ. Problem uważam za rozwiązany Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam
Silnik f9q716 1,9 dTi. LIPHII kombi. Miesiąc temu siadła turbina. Jeździłem na półsyntetyku (chyba Platinum 10W40 Lotos). Rozklekotana turbina wyssała olej. Na trasie ktoś mi pomógł, zakupił jakiś mineralny olej Orlen 15W40, wlałem 1litr, dojechałem do domku na małych obrotach (bez turbiny - <2000rpm). Wymieniłem turbinę na inną, wszystko było w...
Nie bo turbina nie kreci się z taką prędkością jak w czasie jazdy, inne jest też wtedy doładowanie. Znajdziesz tutaj wiele tematów gdzie ludzie sprawdzali ruch sztangi ręką i byli pewni że jest ok a później okazało się że jednak nie wiec z tego powodu proponuje podmianę N75 (całego bloku elektrozaworów) i gdy będzie tak samo to demontaż turbiny. Można...
Jak słyszę że turbina się "wyłącza" to mnie ch.. strzela!! ECU wchodzi w tryb awaryjny ze względu na przeładowanie, z reguły. Pięknie to widać w bloku 11 na VAGu. Nic się samo nie "rozrusza" Turbo na stół i parę dobrych godzin spokojnej,dokładnej pracy i tyle.
Pozdrowienia dla wszystkich bystrych. A na marginesie nie czytałem wszystkich postów, bo straszna nuda!! Jeżeli chcecie się dowiedzieć jaki jest problem z waszymi szmelcwagenami to wam powiem, bo robię tego masę. Zanim cokolwiek zrobisz podepnij choćby vaga i odczytaj błędy, a dopiero później zacznij naprawiać. Jeśli się nie znasz oddaj do serwisu lub...
Witam mam problem, bo silnik pracuje bardzo głośno w dodatku jest wrażenie jakby coś się zacierało.Hałas dobiega z prawej strony silnika.Gdy wszedłem do kanału okazało się,że nie chodzi rolka paska wielorzędowego,rozruszałem ją,nic to nie zmieniło.Czy możliwe,by alternator wydawał takie dżwieki?Aha gdy ruszam pojawia się dzwięk jakby się turbina uruchamiała
witam mam problem z corsa d 1.3 cdti 2008r auto kreci ale nie odpala . konkretnie łapie daje dymek ale nie odpala. Rozrzad sprawdzony , ustawiony na znaki, paliwo wymienione z filtrem paliwa. Egr rozruszany,zawor spustowy turbiny rozruszany , listwa wtryskowa przeczyszczona,katalizator odpiety na probe, diagnostyka komputerowa pelna, zero błedów , cisnienie...
Witam wszystkich.Problem mój polega na tym, że jak na mój gust auto sporo pali - silnik 1,9 tdi asv. W mieście dochodzi do 10,5 a min to ok 10 litr.:cry: Gdzie szukać przyczyn? Przepływka wymieniona, wszystkie filtry, turbina lekko przeładowywała więc wymieniono n 75, i poddano rozruszaniu zmiennej geometrii ( wszystkie wv maja takowe problemy z tą...
Przy takich objawach test sztangi raczej dużo nie wykaże chyba że jak pisał kolega, coś jest krzywe albo geometria brudna i będzie przycinać, włączyć polecam może ją rozrusza, przy pełnym otwarciu N75 sztanga może chodzić wzorowo a podczas normalnej pracy nie. Po złapaniu błędu ECU wyłącza turbinę, po zgaszeniu i odpaleniu turbina znów działa do kolejnego...
Wv passat b5 1.9tdi 110km 97r. spadek mocy max 120-130km/h odkrecilem EGR i byl zapchany nagarem , wyczysciłem rozruszałem i dalej nic i w kolektorze ssacym byl olej , dodam ze ma nakrecone 460000 km głowica i turbina była robiona po remoncie zrobilem jakies 6000 km
Witam temat wkońcu opanowany, okazało się, że w całym tym zamieszaniu po rozruszaniu bypasu od turbiny, kolega nie podłączył przepływki. Autko wkońcu jeździ normalnie.
na ten temat znajdziesz sporo informacji, ale napisze jeszcze raz. jak przeładowuje to najprawdopodobniej zacięte łopatki turbiny, ale również może byc wina zaworu n75 chociarz rzadko jest to awaria w ta stronę. zdeimij wężyk podcisnieniowy przejedz sie i sprawdz czy łapie tryb awaryjny i czy rozwija moc dopiero na wysokich obrotach tzn okolo 3,5tys...
A i dodam jeszcze że sprawdziłem ta małą turbinke czyli Wase Gate nie wiem czy dobrze napisałem, ale wydawało mi się że po tym jak ją rozruszałem lepiej działa, tak mi się wydaje Jutro może będe składał auto jak dobrze pójdzie. będe pisał co i jak
Kolega sam zdiagnozował problem tylko jeszcze o tym nie wie. Usłyszał zgrzyt. Zapieczone kierownice. Log też na to wskazuje. co trzeba zrobić: wyjąć turbinę, zdjąć gorącą muszlę, wyjąc płytkę z kierownicami, sprawdzić czy wszystkie całkowicie luźno sie obracają. Jeżeli tak, kładziemy papier ścierny 200 na płyte metalową i zbieramy z całej tarczy z kierownic...
Dzień dobry. Obserwując forum stwierdzam, że masz Gerri najwięcej wiedzy na temat Mercedesów. Otóż kupiłem jakiś czas temu Sprintera 208 cdi z 2000 r. (Sprzedający twierdził, że uszczelka pod głowicą do wymiany). Były uszkodzone podkładki miedziane pod wtryskami i nagar zalany równo (widoczny był tylko pierwszy wtrysk). Zostało to zrobione. Później...
Witam Serdecznie! Niestety moje obawy się sprawdziły, trzeba będzie chyba wyjąć turbinę, Jężdżę od rana i auto jest słabe i powolne, nie osiąga mocy ani przyśpieszenia, podpiąłem skaner który jednak nie pokazał żadnych błedów. Wydaje mi się ze kierownica turbiny zapiekła się z ustawionymi pod dużym kątem łopatkami i moc turbiny była wtedy największa,...
kolego miałem podobny problem przy audi a3 1,9 tdi turbo sie zacinało auto stało długi czas należy przeczyścić turbine mianowicie zacinają sie skrzydełka w turbinie nie otwierają sie jak należy tymbardziej jak stało to sadze skraplanie wody korozja itd itp mój mechanik powiedział co bym pojeżdził troche ostrzej niech sie rozrusza a jak nie pomoże to...
witam,wszystkich czy ktoś mógłby mi pomóc? przy obrotach około 2500/min, turbina się wyłącza i przechodzi w tryb awaryjny,auto jest słabe niema jazdy? ale jak go zgasze i zapale to wszystko jest w porządku aż,obroty dojdą do około 2500/min na 5biegu i znowu to samo słaby? itak w kółko się dzieje, wymieniłem przepływomierz ale to nie pomogło? byłem na...
Tu masz wszystko pokazane, spróbuj rozrusza dzwignie sprężarki, bo zapewne jest zapieczona, a jak masz czas rozkręc ja i wyczyść i będzie wszystko smigać. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.ph...
Witam po przerwie. Problem usunięty. Tak jak napisał "Pawel735" winna była sztanga przy turbinie. Po rozruszaniu oraz nasmarowaniu problem zniknął. Dzięki wszystkim za pomoc.
z tego co kolega pisał to jest to efekt zapieczonej kierownicy turbiny mysle ze po rozruszaniu jej wszystko wróci do normy
witam. w borze mialem podobny problem i winna byla stojaca kierownica turbiny. moze i tutaj wystarczy ja rozruszac i bedzie dzialac. pozdrawiam
Może być mnóstwo, jedź na diagnozę i wtedy napisz. Chyba, że wolisz strzelać na oślep i wymieniać na chybił trafił. Rozruszaj cięgno reg. turbiny, często się zapieka ( staje w pozycji max doładowania) i takie są efekty.
Tak około 2cm, jak tak nie jest to zdejmij wężyk i rozruszaj sztange, wyczyścisz w ten sposób sadze która przy blokowuję kierownice w turbinie, przyczyn może być wiele, nie łódź się tym że trafisz za pierwszym razem.Silnik AFN ma to do siebie że trzeba w nim sprawdzić wszystko po kolei: turbina, nieszczelność w całym dolocie, przepływomierz, nawet ten...
2. Nie wiem jakie masz oznaczenia silnika, ale czasami pomaga "rozruszanie" kierownic w turbinie Kolega napisał, że to AHU, a tam nie ma turbiny ze zmienną geometrią. Winną tego zmulenia, może być wiele powodów, jednym z nich może być zawór N75, ale jak również kolega wyżej pisał, porządna diagnostyka zobrazowałaby problemy, a tak to szukanie na oślep.
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
Witam. Astra H 1.7 CDTI 2011r, 110KM. Auto słabo jedzie, jak zwykły diesel bez turbo. Pokazuje błąd P0299 i P0130. Po skasowaniu błędów dalej mam wrażenie, że turbo nie dmucha dobrze. Pojazd był świeżo zakupiony z wyciekiem oleju. DPF rzekomo był wyprogramowany. Sporadycznie pojawiał się błąd P0130 od czujnika tlenu za DPF, ale auto zbierało się jako...
Witam. Odczytałem błąd 17965. Rozruszałem zawór N75 (przy turbinie) ale od czasu do czasu znów ten błąd sie pojawia i silnik przechodzi w tryb pracy awaryjnej. Co jeszcze może być przyczyną???
Jeżeli w tym przewodzie było podciśnienie a sztanga się nie rusza to: niedrożny przewód, dziurawa gruszka, zablokowana sztanga turbiny. Spróbuj rozruszać sztangę ręcznie. Zobacz czy wężyk jest drożny i czy grucha nie jest dziurawa, możesz to sprawdzić większa strzykawką.
miałem ten sam problem co Ty kolego. Zwiedziłem 2 serwisy seata, 6 mechaników i nic.... poza sporymi wydatkami. Dostałem numer od znajomego, zadzwoniłem, umówiłem się i po ok. 2 godzinach auto aż wyrywało asfalt. Problem tkwił w zaworze turbiny, wystarczyło go rozruszać. Dodano po 24 miałem ten sam problem co Ty kolego. Zwiedziłem 2 serwisy seata, 6...
Witam, mam problem z turbiną w moim Audi A3 1.9TdI, która wcale się nie załącza. Auto posiadam od pół roku, na początku wszystko było sprawne, lecz po moim wyjezdzie (auto stało 3miesiące) samochód jest strasznie słaby. Na biegach 1,2,3 da się osiągnąc wysokie obroty, lecz auto rozpędza się strasznie pomału, 4,5 dochodzi do 100km/h i więcej się juz...
A dzieje się to może przy osiągnięciu jakiejś konkretnej wartości obrotów silnika? Bo u mnie pedał gazu był "odcinany" przez komputer przy okolicach 2700 obrotów, bo poprzedni właściciel chyba "oszczędzał paliwo" i stosował PSJ, przez co nagromadziło się sadzy na kierownicach turbiny, przez co nie zmieniały kierunku, przez co na wyższych obrotach komputer...
W tej chwili wniosek dla mnie jest jeden - jak go raz na jakis czas nie "przedmucham" to mam problem bo nawet nie moge sie zabrac do wyprzedzania na autostradzie. Moze ktos mi doradzic gdzie jest przyczyna???? Przyczyną jest postępujące zapiekanie się kierownic zmiennej geometrii turbosprężarki - czyli to co napisał Ci carrot ale stan ich zapieczenia...
Witajcie. Mam nie taki sam bo odpala od kopa ale podobny problem więc się podepnę. Po zapaleniu silnik albo zaraz gaśnie albo w czasie jazdy szarpie jak nie jest na luzie. Trochę się przejedzie i problem znika. Potem w ciągu dnia odpala już normalnie. Po dłuższym postoju znów to samo, więc nauczony podobnymi usterkami w Astrze 2.0 Dti podejrzewałem,...
Witaj . Miałem coś takiego w VW sharanie 1,9tdi , popryskałem WD40 sworzeń od przy turbinie ( od geometrii łopatek) rozruszałem go , i problem zniknął . pozdr.
Witam.Dziekuje za podpowiedz jak i zarówno nasuwa sie kolejne pytanie.Czy ten elektrozaworda sie jakos spryskac i rozruszac bez wyciagania turbiny?Czy sensor(mowa o sensor pressure nad egr) moze rowniez zle funkcjonowac czy jest tak ze dziala lub nie dziala?Dodam jeszcze ze w czwartek postanowilem wymontowac egr do czyszczenia i wyjeciu go i rozkreceniu...
Trochę nim pojeździłem i chyba trochę rozruszałem tą turbine po emeryckiej jezdzie poprzedniego właściela, auto jest delikatnie żwawsze i nie zawsze łapie tryb awaryjny wcześniej przy 120 koniec teraz 140 około, raz pojechałem 180 ale gdy puściłem gaz i znowu wdepnąłem notlauf. Czy to trochę bardziej objaśnia sprawę? Zaworek zwrotny ma jakiś wpływ na...
Ta "puszka" to właśnie sterowanie "kierownic" spalin układu zmiennej geometrii turbiny (VNT). Jeśli mechanik tylko rozruszał cięgno to sądzę, że usterka niebawem powróci.
jednak coś się dzieje z tymi kierownicami. byłem na warsztacie podpieli pod waga i okazało się że kierownice się przycinają turbina przeładowywuje i to wszystko od tego. jeszcze do tego ostatnio doszło to żę ją wogole odłącza. na wtorek jestem umówiony na czyszczenie. mam nadzieje że to pomoże i bedzię wszystko git... . dodam jeszcze że w moim przypadku...
Jeśli autko długo stało a diagnostyka komputerowa nie pokazala błedu to pewnie zapiekła się gruszka i nie otwiera Ci łopat w turbinie. To częsta usterka w tych silnikach. Powinno dać sie to rozruszac.
Witam Błąd 01192 - Torque Converter Lock-Up Clutch 04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent nie koniecznie wskazuje na wymianę konwertera, problem może tkwić również w płycie sterującej. Jeśli skrzynia działa to można z tym jeździć i jeździć chyba że ktoś lubi wydawać pieniądze. Pojawienie się błędu często jest odczuwalne podczas jazdy, skrzynia...
Witam. Mam problem i nie mogę się z nim uporać od dłuższego czasu. Już nawet kabel kupiłem żeby nie wydawać na czujniki. Problem jest tego typu: jadąc na 3 biegu gaz w podłegę i przy 3500 obr/min odcina turbo. Jak wyłącze i włącze działa normanie dopóki nie depne. Wymieniłem N75 i czujnik ciśnienia doładowania. Dzisiaj rozruszałem cięgno od turbiny...
Dzisiaj zabrałem się za wymianę przewodów ciśnieniowych i podciśnienia w samochodzie. I podczas pracy zaciekawiła mnie turbina na której zamontowany jest siłownik z cięgnem które się nie rusza. Dlatego przy okazji postanowiłem to naprawić. Malutkim gumowym młoteczkiem uderzałem w dźwignie a strzykawką wytwarzałem ciśnienie i podciśnienie aż do momentu...
Czy byłbyś tak dobry i napisał jak fachowo nazywają się owe elementy, ewentualnie czy mógłbyś wskazać numery z poniższych schematów https://obrazki.elektroda.pl/2002942400_... https://obrazki.elektroda.pl/4323660800_... ? Czy jest jakaś opcja na samodzielna diagnozę w/w części, czh po prostu wymieniać na nowe zaczynając...
Sztanga od turbiny pracuję plynnie w calym zakresie ? Proponuje rozruszać ręcznie i sprawdzić.
Dzięki za odzew. Jak pisałem sądze że to było spowodowane tym ze sztanga na turbo się przycięła. Przy wymianie gruszki, rozruszałem to na ile mogłem i działa tak 3/4 ruchu jak powinna bez żadnego oporu, na samym dole niestety się przycina. Póki co tak zostaniem do 3200rpm-3400rpm problem nie ma. Docelowo cała turbina pójdzie do regeneracji. Także wychodzi...
zgadzam sie ale jezeli jest to turbina to wystarczy ja wyjac rozebrac i rozruszac lopatki zmiennej geometrii
Temat dotyczy mojego własnego auta. Pewnego pięknego dnia nastąpił notlauf. Po restarcie silnika wszystko ok oczywiście. Podłączony pod VCDS, wyszedł błąd dotyczący przeładowania turbiną. Podmieniłem w pracy N75, mając nowy pod ręką i przez jakiś czas wszystko było ok. Oczywiście podciśnienia i reszta sprawdzone. Około 3 tyg. później wybrałem się do...
Ja już to przerabiałem. 90% to zapieczone kierownice w turbo. Możesz sprubować rozruszać dźwignie na turbinie, ale to pomaga na krutko i zaraz będzie znowu to samo. Polecam kupić uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy. Wyciągnąć turbo rozebrać zamoczyć w nafcie i wyczyścić nagar który się zebrał na kierownicach, efet gwarantowany. Przy okazji wyczyścić...
Witam posiadam seat toledo 2 1.9 tdi odcina pod górkę przy 120 km/h na każdym biegu była rozruszana sztanga przez mechanika poprzez czyszczenie przez specjalny płyn który był wpuszczany przez kolektor i było ok przez około 2 tygodnie później to zaczeło powracać i gaszenie auta pomagało a teraz już nic prawie zawsze to samo 120 i tyle on twierdzi że...
Witam. Mam taki problem wczoraj przy próbie wyprzedzania samochód wyłączył mi turbinę. Podłączyłem się do komputera i odczytałem kody błędów: -- 17965Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji brak osprzętu / nie związany ze sprzętem sądzę że zapieka mi łopatki na turbinie. Obecnie nie tak łatwo "prześcigać" samochód aby dobrze rozruszać...
zawór proporcjonalny ma tendencję do zacierania [zacinania ] sdp3 smar i rozruszanie jego na jakiś czas pomoże no po rozruszaniu oczywiście adaptacja zaworu [konieczna]
Tak więc sprawdzałem czy dźwignia sterująca łopatkami "chodzi" i nie stwierdziłem, aby się zacinała. Czy jest możliwe że wina jest w układzie podciśnieniowym sterującym turbiną. Nie jestem pewien ale wydaje mi sie że skoro jest zaworek, który odpowiednio dawkuje podciśnienie do siłownika to może zawór, lub wężyk, który dostarcza z powrotem powietrze...
Witam jakoś tak nie było czasu. A więc tak zdjałem jeden siłownik z turbiny i po 30 min. Udało się ją rozruszać, ręcznie po prostu przesuwalem. Teraz śmiga. Pozdrawiam
Po łożysku... Czasem jak silnik jest drogi to opłaca się go ratować. Pewnie jest nierozbieralny,ale można go po zdjęciu turbiny włożyć w całości do nafty i próbować rozruszać. Jak niedługo tak pracował , łapki nie zdążyły jeszcze zniszczyć łożyska od zewnątrz i trzymaja mocno,to można się pokusić. Na koniec wymyć w benie i posłuży..
Przeczytaj to i zrób logi statyczne. Loguj tylko blok 11 dla odczytu bloków wartości mierzonych: a.Select -> Engine-01 -> Meas. Blocks - 08 [numer bloku] b.Select -> Engine-01 -> Basic Settings - 04 [numer bloku] 2.Wykonujemy logi statyczne ( samochód stoi na biegu jałowym, silnik włączony, wymagana robocza temperatura silnika na desce rozdz. 90*C =...
po zdięciu wężyka z turbiny kierownice się przestawiają i widocznie u ciebie się rozruszały. najlepiej co jakiś czas zrób ten zabieg to na jakiś czas nie trzeba będzie wywalać turbiny i od czasu do czasu daj mu po garach to będzie spokuj. najgorsza jest jazda zachowawcza. ps. tym wężykiem przepływki nie naprawiłeś :D
Nie wiem jaki ma przebieg auto, ale możesz trochę popracować nad turbiną, a konkretnie na sprawności zmiennej geometrii łopatek.Jednym sposobem jest sprawdzenie czy cięgno ,które wychodzi z tzw. gruszki i wykonuje ruch w kierunku turbininy-z powrotem,przy zgaszonym silniku i wciskając go ręcznie chodzi gładko bez zacięć tam i z powrotem.Czując jakieś...
Pragnę dodać że auto ma chip CarPower Limited VeBox 1.0 basic 1.0 Odczytałem również błąd 17965. Czy błąd 17965 i ewentualne palenie bezpiecznika 15A (bo nie wiem dokładnie jaki powinien być przy tym silniku) można obarczyć ten chip tuning ? Wyczytałem że błąd 17965 może również powodować zapieczona kierownica turbiny. Próbowałem ją rozruszać przez...
Dziękuję bardzo Panowie za podopowiedź ;) Po opisanych wyżej "przygodach" doczytałem się w sieci jeszcze sugestii na temat klapki w turbinie (nazywanej kierownicą powietrza, bądź westgate) na zimno nie pracowała płynnie, niby bez oporu, ale nieraz można było wyczuć lekką zawieche. Została rozruszana i wyczyszczona z zewnątrz. Do tego paru użytkowników...
po rozkręceniu lepiej rozruszać ręcznie jak już to po wszystkim przemyc w ropie
Zakładam, że też kopci czarno jak ruszasz na światłach. Zobacz czy działa zawór przepełnienia turbosprężarki. Otwiera on dodatkowy kanał dla spalin, gdy wartość doładowania przekracza zadany poziom. Samochód też zapewne nie przyspiesza tak jak powinien. Zawór masz w pozycji otwarty i nie masz pełnego doładowania. Może być też przyczyną układ podciśnieniowego...
Temat juz nieaktualny . Udalo mi sie zlokalizowac usterke . Ciegno od turbiny niby poruszalo sie bez zaciec , ale nie dokonca sie cofalo , wiec bypass pracowal w polowie . Po wstepnym rozruszaniu ciegna auto juz prawie calkiem dobrze chodzi , mysle ze po demontazu turbiny i solidnym jej przeczyszczeniu auto bedzie jezdzilo lepiej niz na poczatku . Pozdrawiam...
Problem : -Rozsypany katalizator ktory zapychal caly wylot (zostal wyciety) - gruszka przy turbinie zabrudzona (WD-40 i rozruszanie jej reka uratowalo sutuacje) P.S naprawione w warunkach polowych bez zadnego sprzetu z powodu tymczasowego braku dostępu i przebywania po za granicami kraju, jakos trzeba do domu wrocic ;) Pozdrawiam P.S bledy poznikaly...
N75 to ten co steruje gruszke obok turbiny, co do kierownic to trzeba je rozruszać kiedyś miłaem przypadek ze czasami się zacinała i szarpało autem. Pompy na początek nie zaczepiaj. Najlepiej zobacz parametry VAGiem w czasie jazdy.
Witam trochę czytałem o wycieku z oleju z zaworu EGR, ale nie znalazłem odpowiedzi. Zacznę może od początku, zaznaczam, że nie jest to moje auto, a chodzi o Alhambrę z którą znajomy nie może sobie poradzić (ja na szczęście jeżdżę swoim b4, i nie mam, odpukać żadnych problemów). Na początku pojawiał się słynny błąd 17965, wyczyściliśmy N75 (dostęp w...
panowie mam jeszcze takie pytanko żeby przeczyśćić kierowniczki trzeba wyciągać turbine???i jak rozruszać sztange??? z góry dziekuje. Na forum golf (chyba) jest opis ze zdjęciami jak wyczyścic kierownicę turbiny
Mamy. Logi dynamiczne.Tylko nie pytaj co i jak, a zrób i wklej. Dzisiaj juz było okej. Podejrzewam,że gruszka się przycinała i wystarczyło ją rozruszać. Lecz przy przyspieszaniu cały czas słychać syczenie turbiny. Wszystko jest szczelne. Logi w razie czego też zrobiłem, jest chyba okej. Czy syczenie turbiny to normalne przy 150 km? https://obrazki.elektroda.pl/3819740800_...
wlazłem dzisiaj pod auto i porządnie przyjrzałem się gruszce i cięgnie. zdjąłem jeszcze raz cięgno od gruszki i poruszałem kierowniczkami. i co się okazało. kierowniczki jednak się przycinają w drodze powrotu do minimalnego doładowania. Co prawda nie są zatarte mocno i jest to 1/4 ruchu zatarta. Opadają w dół od minimalnego doładowania do max bardzo...
do turbiny podlaczony jest silownik podcisnieniowy ktory steruje kierownicami (taka metalowa dosyc spora puszka), jak wlozysz reke pod niego to wyczujesz taki pret (sztance), pociagaj go w strone tej puszki i puszczaj, przy podciaganiu go i puszczaniu powinien chodzic jak maselko :) (oczywiscie na wylaczonym silniku), jesli nie bedzie tak to wskazuje...
Rozrzad wraz z olejem i filtrami wymieniany ok 1,5 tyś km ,jezdze glównie na miejscu tzn.do pracy 7km i spowrotem(raczej spokojnie).A co do tego ,że olej puszcza od ciepłej strony turba to może masz racje bo strasznie czuć przepalonym olejem.A co do czyszczenia turbiny to niebylo niewiadomo jak zawalone praktycznie wystarczyło rozkrecić i rozruszać,bo...
Witam. Wczoraj robiłem corolkę na brak mocy, nie wkręcała się więcej niż na 3000 rpm. Odczyt z testera, wolne obroty około 100 kPa, a po dodaniu gazu 47 kPa, ciśnienie w dolocie. Otwieram maskę, po dodaniu gazu wąż gumowy za turbiną dostaje "implozji". Zaglądam do wejścia turbiny a tu jakieś filce, część wyciągnąłem szczypcami. Muszę przerwać, potem...
Jeżeli nie wiesz co to jest N 75 i gdzie się znajduje to o rozebraniu turbiny nie masz co myśleć. Włącz sobie opcję szukaj i do dzieła. Kolego, niech rozbiera, też musimy z czegoś żyć.... A poważnie to radzę pojechać do warsztatu na czyszczenie turbiny, sam nie uruchomisz łopatek, możliwe,że je rozruszasz ale problem powróci po kilku dniach.
Posiadam Focusa MK2 FL z 2009 (212tyś km) 1,8 TDCi 115KM Parę miesięcy temu pojawił się błąd silnika (check engine). Elektromechanik namierzył zawór EGR i zapłon. Wymieniłem świece, lecz błąd po krótkim czasie się pojawił. Okazało się, że kable zostały przeoczone - były przetarte. Po wymianie kabli zdecydowałem się na wyczyszczenie zaworu EGR, gdyż...
Autko zakupiłem dla siebie więc tak, ten samochód chłodnia izoterma, silnik 3.0 115,5 kw pompa WC w tym samochodzie to bosch edc16, egr sterowany przez zawór elektr. Wywaliłem katalizator (głupota). Te samochód posiada też dpf ale bez dopalacza, dpf wyczyściłem., -czujnik masy powietrza był zalepiony Wymienione :) - przepływomierz bosch -sonda lambda...
rozruszać głośnik wymiana turbina turbina turbina mercedes sprinter turbina
skrypt uruchamia automatyczny gniazdo ładowania tomtom oporność kabel antenowy
proste konstrukcje lampowe audio
Kod F9 w suszarce Siemens - problem z systemem grzewczym Chłodziarka Electrolux - napięcie międzyfazowe, brak oświetlenia i termostatu