No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
Turbina pracuje cały czas nie da rady jej wyłączyć porostu ECU widzi błąd i wchodzi w noflaut. Spróbuj podmienić zaworek od ERG z tym od turbo jak nie pomoże to możliwe też ze i łopatki masz do wyczyszczenia spróbuj zdjąć sztangę od sterowania turbiną z gruszki i delikatnie powoli ją rozruszać :) mozliwe jeszcze ze kata masz przytkanego powodzenia pozdro...
Kolega sam zdiagnozował problem tylko jeszcze o tym nie wie. Usłyszał zgrzyt. Zapieczone kierownice. Log też na to wskazuje. co trzeba zrobić: wyjąć turbinę, zdjąć gorącą muszlę, wyjąc płytkę z kierownicami, sprawdzić czy wszystkie całkowicie luźno sie obracają. Jeżeli tak, kładziemy papier ścierny 200 na płyte metalową i zbieramy z całej tarczy z kierownic...
Nie bo turbina nie kreci się z taką prędkością jak w czasie jazdy, inne jest też wtedy doładowanie. Znajdziesz tutaj wiele tematów gdzie ludzie sprawdzali ruch sztangi ręką i byli pewni że jest ok a później okazało się że jednak nie wiec z tego powodu proponuje podmianę N75 (całego bloku elektrozaworów) i gdy będzie tak samo to demontaż turbiny. Można...
Witam Jeśli masz zmienna geometrie to prawdopodobnie kierowniczki nie pracują w pełnym zakresie lub zawieszają się. Można ściągnąć sztangę i rozruszać a po tym przegonić porządnie(naprawa na krótką metę) Jak chcesz zrobić porządnie to turbina na stół i czyszczenie. Może być również: -problem z podciśnieniem (pęknięty przewód podciśnienia) -problem z...
Witam Serdecznie! Dziękuję wszystkim za pomoc, temat uważam za zamknięty i podzielę się z Wami tym co udało się osiągnać. Być może ktoś przez to zaoszczędzi trochę pieniędzy na regenerację i niepotrzebnie nie będzie się męczył z wyjęciem turbiny. Jeszcze nie wiem czy efekt jest długotrwały ale póki co auto odzyskało moc a koszt naprawy to 70 zł. Oczywiście...
Ogólnie to jak masz jak ręcznie to rozruszaj sterowanie turbiny. I sposób jeżdżenia jest tu bardzo ważny. Wiem co na pewno leczy te turbinki: - Jazda ok 90km/h - But na 100% przez tyle czasu do ilu możesz się rozpędzić w granicach bezpieczeństwa, lecz nie krócej niż 5sec potem całkiem odpuszczasz aż znowu zwolni i tak wkółko. - Jak są objawy rozłączania...
Witam, Wygrzebałem ostatnio w domu zabytkowego Zelmera 102b, którego wykorzystywałem jako dmuchawę (do czyszczenia komputerów i innych rzeczy) - tyle że po pewnym czasie zaczął mnie niepokoić bzyczący dźwięk dochodzący z silnika. Po rozebraniu sprzętu okazało się że jedna ze szczotek jest ukruszona, a przez 25 lat pracy między lamelkami zgromadziły...
Zostaw tę turbinę. Pewnie będzie ok, w razie czego wytaszczysz ponownie. Śruby już masz rozruszane :)
A może spróbuj na początek sam rozruszać sztangę turbiny.
Poruszaj (rozruszaj) sztangą turbiny i zobacz czy błędy będą się pojawiać.
Kierownice turbiny spryskałem wd40 i rozruszałem ,wielokrotnie je energicznie wciskając do oporu i ruszają się płynnie bez zacięć , zawór podciśnieniowy turbiny sprawny , działa . Turbina pracuje - puchnie gruby gumowa rura .
To chyba rzeczywiście zawór zabezpieczający przed przeładowaniem. Wygląda na to że stoi zawór upustowy w turbo. Spróbuj go rozruszać. Lej WD i wszystko żeby się ruszył. Tak jak teraz jest to szybciej wykończy turbinę, a i pali więcej.
Ostatnio kolega miał podobny problem w swoim audi i pomogło wyczyszczenie, nasmarowanie i rozruszanie dźwigienki gruszki przy turbinie.
skoro sztanga turbiny nie chodzi w pełnym zakresie lub lubi się lekko przycinać to znaczy, że łopatki kierownicy turbiny też nie chodzą w pełnym zakresie a ich rozruszanie przez ruchy sztangą nie przyniosą spodziewanego efektu (przynajmniej nie na długo) więc bez demontażu turbiny się nie obejdzie.
Witam. Problem wydaje się być rozwiązany, dlatego piszę bo może się komuś kiedyś przydać. Co było? Brak mocy , słaba reakcja na pedał przyspieszenia, niewyczuwalna praca turbiny, problem z osiągnięciem wyższych prędkości, duże spowolnienie na wzniesieniach. Sporadyczne dymienie po odpaleniu na szaro lub przy gazie do podłogi na czarno. Co zostało zrobione?...
Tak, log011 dynamiczny a 3cim lub 4tym biegu. Ale w ciemno będą to zapieczone kierownice spalin w turbinie - turbina do czyszczenia lub kierownice spróbować rozruszać. Jak możesz zrób logi.
z tego co kolega pisał to jest to efekt zapieczonej kierownicy turbiny mysle ze po rozruszaniu jej wszystko wróci do normy
a ja ci gwarantuje że to sterowanie turbiną . Możesz sprawdzić owszem .Ruszasz tą sztangą i jeżeli się rusza to sprawdzasz gruszkę i przewód podciśnienia . Jeżeli wszystko jest ok zmieniasz czujnik N75. A jeżeli sztanga się nie rusza to probojesz ją przesmarować i rozruszać,albo oddajesz turbinę do regeneracji.
Witam temat wkońcu opanowany, okazało się, że w całym tym zamieszaniu po rozruszaniu bypasu od turbiny, kolega nie podłączył przepływki. Autko wkońcu jeździ normalnie.
Electrolux PQ91-ANIMA Przy czyszczeniu odkurzacza włączyłem go i silnik się zatrzymał. Odkurzacz nie reagował na przycisk uruchomienia. Dostałem się do turbiny silnika, ciężko się kręciła, ale rozruszałem ją. Niestety odkurzacz nie działa, nie ładuje się i nie chce się włączyć. Czy mógł spalić się silnik, czy to wina baterii? Diody nie świecą. Odkurzacz...
Źle. Powinien ruszać się kilka cm bez żadnych zacięć. Rozruszaj go albo wymontuj turbinę i wyczyść kierownice.
Mozesz jeszcz najpierw za pomoca klucza plaskiego nr 14 rozruszac sztange, moze pomoc, bez wyciaganai turbiny.
na ten temat znajdziesz sporo informacji, ale napisze jeszcze raz. jak przeładowuje to najprawdopodobniej zacięte łopatki turbiny, ale również może byc wina zaworu n75 chociarz rzadko jest to awaria w ta stronę. zdeimij wężyk podcisnieniowy przejedz sie i sprawdz czy łapie tryb awaryjny i czy rozwija moc dopiero na wysokich obrotach tzn okolo 3,5tys...
witam mam problem z corsa d 1.3 cdti 2008r auto kreci ale nie odpala . konkretnie łapie daje dymek ale nie odpala. Rozrzad sprawdzony , ustawiony na znaki, paliwo wymienione z filtrem paliwa. Egr rozruszany,zawor spustowy turbiny rozruszany , listwa wtryskowa przeczyszczona,katalizator odpiety na probe, diagnostyka komputerowa pelna, zero błedów , cisnienie...
Witam po przerwie. Problem usunięty. Tak jak napisał "Pawel735" winna była sztanga przy turbinie. Po rozruszaniu oraz nasmarowaniu problem zniknął. Dzięki wszystkim za pomoc.
witam. w borze mialem podobny problem i winna byla stojaca kierownica turbiny. moze i tutaj wystarczy ja rozruszac i bedzie dzialac. pozdrawiam
Ta "puszka" to właśnie sterowanie "kierownic" spalin układu zmiennej geometrii turbiny (VNT). Jeśli mechanik tylko rozruszał cięgno to sądzę, że usterka niebawem powróci.
Witam mam paska 110 AFN po wymianie przepływki i przy okazji rozruszałem cięgno na turbinie bo mogło być zapieczone ale mój problem polega na wchodzeniu w tryb awaryjny przy 120km/h po czym trzeba zgasić silnik i znowu hula jak nigdy,ale tylko do 120-stu a potem znowu.Co teraz powinienem zrobić?
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
miałem ten sam problem co Ty kolego. Zwiedziłem 2 serwisy seata, 6 mechaników i nic.... poza sporymi wydatkami. Dostałem numer od znajomego, zadzwoniłem, umówiłem się i po ok. 2 godzinach auto aż wyrywało asfalt. Problem tkwił w zaworze turbiny, wystarczyło go rozruszać. Dodano po 24 miałem ten sam problem co Ty kolego. Zwiedziłem 2 serwisy seata, 6...
Witaj . Miałem coś takiego w VW sharanie 1,9tdi , popryskałem WD40 sworzeń od przy turbinie ( od geometrii łopatek) rozruszałem go , i problem zniknął . pozdr.
2. Nie wiem jakie masz oznaczenia silnika, ale czasami pomaga "rozruszanie" kierownic w turbinie Kolega napisał, że to AHU, a tam nie ma turbiny ze zmienną geometrią. Winną tego zmulenia, może być wiele powodów, jednym z nich może być zawór N75, ale jak również kolega wyżej pisał, porządna diagnostyka zobrazowałaby problemy, a tak to szukanie na oślep.
Witam. Odczytałem błąd 17965. Rozruszałem zawór N75 (przy turbinie) ale od czasu do czasu znów ten błąd sie pojawia i silnik przechodzi w tryb pracy awaryjnej. Co jeszcze może być przyczyną???
Sztanga od turbiny pracuję plynnie w calym zakresie ? Proponuje rozruszać ręcznie i sprawdzić.
Może być mnóstwo, jedź na diagnozę i wtedy napisz. Chyba, że wolisz strzelać na oślep i wymieniać na chybił trafił. Rozruszaj cięgno reg. turbiny, często się zapieka ( staje w pozycji max doładowania) i takie są efekty.
zobacz intercooler, mieliśmy kiedyś tak w esce 2005rok, był zapchany i jak chcieliśmy autko rozruszać (nie znając jeszcze przyczyny dlaczego nie jedzie) eska dostała w rurkę na prostej i było wielkie bum! coolerek rozerwało, no wtedy to już nie było co przepychać więc kupiliśmy nowy i autko lata do dziś :D , pozdrawiam.
Jeżeli w tym przewodzie było podciśnienie a sztanga się nie rusza to: niedrożny przewód, dziurawa gruszka, zablokowana sztanga turbiny. Spróbuj rozruszać sztangę ręcznie. Zobacz czy wężyk jest drożny i czy grucha nie jest dziurawa, możesz to sprawdzić większa strzykawką.
Zanim wszystko zdemontujesz, to sprawdź, czy wychodzi podciśnienie na gruszę z N75 (oczywiście po odpaleniu samochodu). Następnie, czy gruszka jest szczelna. To możesz zrobić bez demontażu. Ciężko ale wykonalne jest też rozruszanie zapieczonych kierownic. Tu pomocna będzie ostatnia fotka z postu 147 jednego z tematów http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Przepływomierz pokazuje dobrze, włącz "Bassic settings" na kanale 011 i obserwuj gruchę turbiny, sprawdź wężyki podciśnienia, podmień na próbę n75 i n18 ale wygląda na turbinę, spróbuj ją rozruszać na forach jest opisane.
Po łożysku... Czasem jak silnik jest drogi to opłaca się go ratować. Pewnie jest nierozbieralny,ale można go po zdjęciu turbiny włożyć w całości do nafty i próbować rozruszać. Jak niedługo tak pracował , łapki nie zdążyły jeszcze zniszczyć łożyska od zewnątrz i trzymaja mocno,to można się pokusić. Na koniec wymyć w benie i posłuży..
Delikatnie rozruszaj ręcznie. Przedmuchaj i zobacz czy turbina się porusza...Jeżeli się porusza od dmuchania to poruszy się od wody.
Witam jakoś tak nie było czasu. A więc tak zdjałem jeden siłownik z turbiny i po 30 min. Udało się ją rozruszać, ręcznie po prostu przesuwalem. Teraz śmiga. Pozdrawiam
Sprawdź w jakim zakresie i czy swobodnie rusza się sztanga turbiny, są filmiki na YT. Jeżeli będzie się zacinać to spróbuj ją rozruszać ręcznie jak to nie pomoże to rozbieranie i czyszczenie, mi pomogło rozruszanie. Jeżeli sztanga będzie chodzić płynnie to sprawdź vagiem turbinę, bo może N75 nawala.
do turbiny podlaczony jest silownik podcisnieniowy ktory steruje kierownicami (taka metalowa dosyc spora puszka), jak wlozysz reke pod niego to wyczujesz taki pret (sztance), pociagaj go w strone tej puszki i puszczaj, przy podciaganiu go i puszczaniu powinien chodzic jak maselko :) (oczywiscie na wylaczonym silniku), jesli nie bedzie tak to wskazuje...
Koledzy, u mnie pojawił się podobny problem (spadek mocy). Znajomy mechanik jeszcze bez obejrzenia samochodu powiedział, że to będzie "przepływka". Ale, co się okazało, po bliższych oględzinach zdiagnozował zapieczoną kierownicę łopatek na turbinie (mam silnik AHH). Bez rozbierania spróbował rozruszać i przyniosło efekty. Dzisiaj byłem swoim paskiem...
zawór proporcjonalny ma tendencję do zacierania [zacinania ] sdp3 smar i rozruszanie jego na jakiś czas pomoże no po rozruszaniu oczywiście adaptacja zaworu [konieczna]
Nie rozbieraj nic tylko rozruszaj łopatki silnika ręką i podłącz pompę poza zmywarką podając jej 230V z sieci i obserwuj czy silnik startuje bez problemu i tak kilka razy.To pompy z silnikiem magnetycznym i jeśli zmywarka stała nieużywana to mogło "złapać" wirnik silnika z powodu postoju. PS. To co opisujesz to prawidłowa praca silnika magnetycznego:...
Problem rozwiązany przyczyną był lipny czujnik ciśnienia doładowania. Wymieniłem na stary orginalny rozruszałem jeszcze przy okazji cięgiełko od turbiny i samochód śmiga aż miło.
Jeśli autko długo stało a diagnostyka komputerowa nie pokazala błedu to pewnie zapiekła się gruszka i nie otwiera Ci łopat w turbinie. To częsta usterka w tych silnikach. Powinno dać sie to rozruszac.
Witam.Dziekuje za podpowiedz jak i zarówno nasuwa sie kolejne pytanie.Czy ten elektrozaworda sie jakos spryskac i rozruszac bez wyciagania turbiny?Czy sensor(mowa o sensor pressure nad egr) moze rowniez zle funkcjonowac czy jest tak ze dziala lub nie dziala?Dodam jeszcze ze w czwartek postanowilem wymontowac egr do czyszczenia i wyjeciu go i rozkreceniu...
rozruszać głośnik wymiana turbina turbina turbina mercedes sprinter turbina
wzmacniacz yamaha opinie podgrzewane lusterka samochodzie buczenie glosnikach
bateria milwaukee problemy diagbox
Problem ze sterownikiem Karty Teredo Microsoft Jak zresetować pompę ciepła Nulite 8,5 kW?