Samochodu też nie odpalasz kluczykiem w stacyjce. Bo rozrusznik pobiera kilkaset amperów! Jak to MUSI być zrobione? Pośrednio(właśnie na zasadzie stycznika/przekaźnika/elektromagnesu).
Raczej szukaj solidniejszego połączenia, jak to będzie jedyne to potrafi nim płynąć kilkaset amperów.. Najlepsza byłaby śruba macowania rozrusznika lub alternatora. Pozdr. J.
Może to ma sens - tak jak w niektórych ruskich.Blokada włączenia rozrusznika przy pracującym silniku?
Pytanie ile amper pobiera rozrusznik w czasie pracy?
Napisz ile Ci bierze auto tego prądu na postoju na zamkniętym samochodzie. Co do łożyska jak będzie już nie bardzo to zaczną się jaja z ładowaniem. A akumulator jak bezobsługowy i ma 4 lata i jeszcze kiepskiej firmy to może niestety mieć już dosyć. Zmierz napięcie ładowania zaraz po odpaleniu i zobacz do ilu spada jak kręcisz rozrusznikiem (napięcie...
Pociągnij kabel od pińka rozruchu na stacyjce do cienkiej śruby na elektromagnesie rozrusznika i już , nie wyważaj otwartych drzwi . Te dziwne ruskie puszki i przekaźniki to tzw. blokada rozruchu co by prosty sowiecki lud nie krecił starterem przy pracujacym klekocie :) O wytrzymałość stacyjki się nie martw jest ona w stanie pociągnąć 4 świeczki żarowe...
Szukam informacj jak w temacie. Ile Amperów pobiera rozrusznik silnika zaburtowego 4T 20KM ( dokładnie Tohatsu 20). Zastanawiam się, czy do podłączenia wystarczy złącze typu Anderson 50A ?
Zacisk G to przecież (+) przez amperomierz z akumulatora.
Niestety pojawia się problem z zakupem odpowiedniego elementu. Upewnij się jeszcze co do tego modułu, który wybrałeś, bo większość z ich (może wszystkie) wymaga wtrącenia bocznika w obwód od strony minusa. A tu już byłby problem z oddzieleniem obwodu rozrusznika. https://obrazki.elektroda.pl/1241958100_... I jeszcze gdyby to był sam...
To wiem, tylko rozrusznik potrafi kilkaset amper pociągnąć a ja muszę mierzyć miliampery.
Rozrusznik w Corsie ma moc 1100 Wat, więc potrzebne jest natężenie 100 Amper. Przy takim urządzeniu rozruchowym auto odpali bez akumulatora ;)
Dalej biegną przez trąbę słonia ( w rynience odkręć obejmę i szukaj uszkodzonej żyły) i dalej biegną w kierunku do śruby prądowej rozrusznika. Niestety połączenie jest gdzieś ukryte wewnątrz pancerza na drodze od rozrusznika do wspomnianej "trąby" i złącza C2 Te dwa kabelki są włączone do czerwonego grubego przewodu, na pewnym odcinku- mierzony jest...
Uzwojenie wciągające w bendiksie może pobierać 40 lub nawet trochę więcej amper. Podobne wartości prądu pobierają/ły/ rozruszniki od Ursusa,Stara i innych podobnych pojazdów. W Twoim rozruszniku po prostu wypaliły się styki główne i dlatego nie podają prądu na rozruch.Naprawiałem to uszkodzenie w ten sposób,że przy pomocy tokarki odcinałem tył elektromagnesu...
Multimetr był w sumie tylko dla dokładniejszego pomiaru. Wskaźnik ładowania stosuje się tylko do monitorowania tego czy akumulator jest ładowany czy rozładowywany w danym momencie, przepuszcza się przez niego praktycznie cały prąd między akumulatorem a pozostałym osprzętem elektrycznym (oczywiście wyłączając z tego rozrusznik). https://obrazki.elektroda.pl/6433044900_...
Obawiam się że kolega nie ma na tyle wyobraźni jaka gruba powinna być masa z akumulatora do silnika przy tak ogromnym prądzie rzędu kilkuset amperów jaki występuje w czasie kręcenia rozrusznikiem. A wystarczy tylko jedno miejsce słabsze jak słaby zacisk przy klemie, czy już stary łącznik elastyczny od karoserii do silnika. SławeK
Prawie dobrze ! Alternator daje max 180 amper . Pytanie tylko ile pobiera rozrusznik samochodu ? 300 A - 350 A ? Zależy od typu samochodu ale zakładam że maluch to to nie jest . I może być kaszana .
Do dodatniej klemy aku musza dochodzić dwa przewody jeden gruby do rozrusznika i drugi cieńszy do instalacji w samochodzie, amperomierz włączasz w cieńszy przewód, tak aby ładowanie wychylało go na + a pobór prądu z aku na -. Alternator podłączasz do amperomierza po stronie instalacji. Życzę udanych przeróbek - Maciek_M
wyrzuć to z planów założenia projektowe alternator / rozrusznik / są sprzeczne rozrusznik ponad 100 Amper a alternator 10 Amper nie mówiac o tym że alternaator to prad zmienny
A czy moglibyście odpowiedzieć ile amper może brać rozrusznik silnika traktorka 12KM przy rozruchu? Chce zrobić załączanie silnika zdalnie sterowane na przekaźniku. Czy dobrze rozumie, że sygnał na solenoid to 12V ale nie za duży prąd i przekaźnik RC 20A się nie spali?
Jak wyżej w tytule, szukam odpowiedzi czy ten typ miernika nada się do takich pomiarów, tzn pomiar prądu rozruchowego i mierzenia prądu spawarki DC i AC? Dodano po 2 czy może wystarczy jakiś do 400 amper ? Niby wikipedia podaje że rozruszniki pobierają do 600 amper ale czy to prawda?
Wiecie co to takiego "pętla zwarcia" ? Otóż mierzy się rezystancję obwodu i nie zależnie od grubości kabla dostosowuje się bezpiecznik. Jeśli bezpieczniki nie należą do zbyt szybkich to przy zbyt dużym bezpieczniku, rezystancja wewnętrzna akumulatora, kabla, wszystkich połączeń, itd. może być zbyt duża by zadziałał bezpiecznik. Ot i cała filozofia......
Gdybyś znał zasady to byś wiedział że oświetlenie pobiera parę amper a rozrusznik kilkadziesiąt.P
A ja polecę wymianę rozrusznika na taki z przekładnią. Można kupić Magneton-a np. W swoim władku zmieniłem 2 lata temu na przekładniowy jakiś no-name za 250zł nowy i zero problemów z odpalaniem, o odprężniku można zapomnieć, jeden akumulator 12V/100Ah i kręci jak głupi. Oryginalne ruskie rozruszniki to pożeracze amperów tylko.
Czy ktoś może sprecyzować ile konkretnie(w Amperach) pobierają rozruszniki w samochodach(podajcie kilka przykładów)?
Pachnie problem z imobilizerem i przyległościami (moduł, antena, ewentualnie komunikacja) (tym fabrycznym, w kluczyku) swoją drogą piszesz że robi "pyk" i nic, a dalej wynika że kręci i jest w stanie zapalić na plaku? Czy ty dajesz tego plaka i potem odpalasz go na pych? Ja niedawno kupiłem jakiś chiński kabel typu OpCom do swojej Vectry 1.9CDTI i...
Jak już bardzo chcesz zmierzyć, to jako bocznik amperomierza możesz użyć kabla, co idzie od akumulatora do rozrusznika. Najpierw trzeba zmierzyć opór tego kabla, puszczając przez niego prąd około 5A (trzeba znać dokładną wartość tego prądu) np swiatła i zmierzyć napięcie na końcach kabla. Gdy mamy zmierzone napiecie i natężenie, obliczamy opór kabla...
obniżamy z 13,8 do 12 czy tam ile potrzeba na nową baterię, żeby jej nie przeładować i nie zapalić. Rozrusznik - samochodzie kręci od 9V. Tak nisko spada napięcie sprawnej baterii kwasowo ołowiowej jeśli jest obciążona prądem kilkuset amperów. Rozrusznik nie pobiera ciągle tak dużego prądu a w pierwszej chwili po włączeniu.
Przykładowo, wspomniany już FSO (czyli fiat 125p) miał przy silniku 1,5 rozrusznik 1,5kW, pobierający w zahamowaniu (czyli pierwsza sekunda rozruchu) 575 amper - nominalnie. Kolega sam odpowie może sobie o szanse z akumulatorkiem o wydajności 200÷260A... ----------- No i czekamy na wiadomość, co to w końcu za maszyna: Wołga GAZ24 czy Golf 6?
Czyli jednym słowem potwierdzasz to, że z rozrusznika może nie zapalić bo pobiera sporo prądu (200A spokojnie i więcej) ale na pych tak bo te ampery które by zabrał rozrusznik zostają.
Jeżeli nie było akumulatora, tylko sam prostownik, to 15A na pewno musiało polecieć. Prądy rozruszników liczy się raczej w dziesiątkach i setkach amperów :) Doładuj akumulator, albo spróbuj "na popych"
Ano rozrusznik jest problematyczny. Chociaż tak od razu nie przekreślałbym takiego zastosowania. Mianowicie wiemy, że zakres pomiarowy urządzenia jest 0 - 10 A co wcale nie oznacza granicy odporności prądowej bocznika. Tego zwyczajnie nie wiemy. A co zasilenia to wyraźnie widać , że wewnątrz zastosowano przetwornicę i można sobie dowolnie folgować (choćby...
Akumulator w którym masz oberwany słupek bezdyskusyjnie nadaje się wyłącznie na złom. ad.1. Ten akumulator zgodnie z etykietką nowy i naładowany do pełna powinien mieć pojemność 195 amperogodzin. To oznacza, że mógłbyś pobierać z niego prąd np. 19,5A przez 10 godzin lub 1,95A przez 100 godzin itp. Tamte kolejne wielkości w amperach(1350;820;700) to...
Pewnie spaliła się stacyjka, poruszaj kluczykiem może załapie. U mnie stacyjka była wymieniana wiele razy, to wynik kiepskiego rozwiązania gdzie przez stacyjkę płynie prąd podgrzewaczy (60 Amper). Obecnie mam przerobione zasilanie przełącznika świec żarowych (na stałe), a obwód rozrusznika jest zabezpieczony przekaźnikiem podłączonym do kontrolki ładowania....
Tak wiem o tym ale typ pracy to S3 lub więcej a mi chodzi o S1. i unikam rozruszniki... bo za duży prąd ampery dużo bierze z akumulatora... jak już to powyżej 12V i też powyżej 24V szukam... 48V nie wiem czy są. 120 lub 240V bym szukał takie jak w odśnieżarka do śniegu mają rozruszniki z sieci 230V... Nie wiem jakiej mocy są... I cały czas mi chodzi...
Tak w temacie rozrusznik pobiera tyle Amper ile ma mocy w kW/10. Zauważyłem taką zalezność, co jest logiczne skoro napięcie spada do 10V na akumulatorze. Mierzone w lecie- przedwczoraj. Rozrusznik 1,5 kW w dieslu - przy ciągłym kręceniu 165A+ 50A świece żarowe. W gwoli ścisłości, alternatywą MOT są zasilacze serwerowe 12V , moc ich zaczyna się od 750W.
Ale o traktorku i jego instalacji elektrycznej nic nie wiemy? A rozrusznik ma zapewne większy pobór prądu. Może bardziej by się sprawdził model z zewnętrznym bocznikiem 100A W jakim celu dokonywać pomiar prądu na zasilenie rozrusznika? Domyślam się, że kolegę interesuje instalacja niskoprądowa i w dużym stopniu wystarczy pomiar napięcia..
przy rozruszniku masz taki maly 5 amper bezpiecznik sprawdz jego i czy przewody nie sa skorodowane okolo niego to jest contact resistor pomiedzy alternator a akumulatory
Rozrusznik przy zimnym silniku może potrzebować nawet kilkaset amper .Rozruch z typowego prostownika jest niemożliwy.Do rozruchu służą rozruszniki-testery .
To jest dynamometr i służy do mierzenia zdolności rozruchowej rozrusznika. Na tym wystającym pręcie jest skala. Do tego potrzebny jest jeszcze taki hak.
Dobry akumulator tak szybko nie padnie, uwierz mi. Co do przewodu to do rozrusznika albo akumulatora. Gruby musi być bo raz że mogą być tam duże prądy ładowania, dwa że przy rozruchu rozrusznik pobiera znaczny prąd sięgający kilkuset amperów (nawet 300A i więcej zależnie od rozrusznika/silnika etc).
Obstawiam małą rezystancję zestawu głośników + cienkie kable do głośników i zasilający radio (masa też się liczy). Żeby kopnąć 200 wat w głośniki radio ciągnie 30 amper. Dodatkowo fabryczne zasilania radia idzie przez stacyjkę, przekaźniki odcinające napięcie kiedy kręci rozrusznik w efekcie oporność tego wszystkiego jest dość spora.
Witam. 48, to Ampery, nie Volty.Takim pradem możesz obciążyć akumulator w przypadku np. elektrycznego rozrusznika. Czas i prąd ładowania akumulatora wynika z jego piojemnosci. ogólnie jest przyjąte,że akumulatory ołowiowe ładujemy pradem dziesięciogodzinnym , co w przypadku akumulatora 6- cio voltowego o poj. 10 Ah równe jest ładowaniu akumulatora prądem...
To zbliżający się koniec akumulatora: nawet reflektory potrafi taki świecić, ale gdy przyjdzie mu pociągnąć rozrusznik wielkim prądem - wysiada. A radio? te marne 2 ampery, jak rozrusznik potrzebuje ich setki? Znaczącym objawem jest to, że po puszczeniu kluczyka kontrolki rozświetlają się z jakby takim namysłem, nie błyskawicznie jak od wyłącznika....
Wygląda to na słabą masę - jak płynie kilkaset amperów do rozrusznika to spadek na tej masie podnosi potencjał masy z zero na kilka volt... Pozdr.J.
Szczególnie istotne w zimie. Szczególnie istotne w kaszlakach a nie w autach. W autach odpala bez "piłowania" więc nie ma potrzeby oszczędzać każdy amper dla rozrusznika, szczególnie kosztem odbiornika o tak małym zapotrzebowaniu jak radio.
Są trzy sposoby podłączenia amperomierza, w zależności od tego, co chcemy mierzyć: A , pomiar wydatku alternatora; przy posiadaniu woltomierza - zbędny. http://obrazki.elektroda.pl/5539206300_1... B , pomiar poboru prądu przez instalację pojazdu. http://obrazki.elektroda.pl/7705569700_1... C , pomiar prądu ładującego/rozładowującego...
Ale wydaje mi się że do załączenia rozrusznika z akumulatora trzeba by jakiś pożądny stycznik bo w takim zwykłym przekaźniku to chyba styki się popalą. Prąd jaki pobiera rozrusznik wynosi chyba kilkadziesiąt amper. No i właśnie co tutaj można wykorzystać? Dodam jeszcze że chodzi mi również o jakieś zabezpieczenie które by zadziałało przed włączeniem...
Kłania się prawo Ohma. Elektrownia daje (może dać*) tysiące Amper i nic nie wybucha. Akumulator może dać setki amper ale prąd jaki popłynie zależy od rezystancji odbiornika, dlatego wycieraczki pobierają 100W a rozrusznik 700W (przykładowo). Proste rozwiązanie. http://sts-sklep.pl/product-pol-5593-Zas...
Mikroprocesorowiec napisał: Wszystko kompiluje prąd rozrusznika. Kompiluje? Co konkretnie? Zakres pomiarowy. Jaki potrzebny bocznik aby mierzyć prądy rzędu setek miliamperów, a jaki aby mierzyć rzędu setek amperów? W miernikach uniwersalnych jest przełacznik zakresów, tu nie da sie go zastosować. Pozbycie sie prądu rozrusznika zmniejsza zakres mierzonych...
Zbudowany przez Ciebie prostownik nie może pełnić funkcji rozruchowej, ponieważ moc zastosowanego transformatora niewystarczająca , a podczas rozruchu rozrusznik, szczególnie w momencie włączenia, pobiera prąd rzędu kilkuset amperów (w zależności od mocy). Prostownik może pełnić jedynie funkcję wspomagania rozruchu.
Podczas ostatniej próby rozruchu silnika bezpiecznik 25 amper się nie przepalił natomiast rozrusznik się nie kręci. Prosiłbym o podanie problemu czy jest to uszkodzony rozrusznik czy alternator czy może jakiś inny problem.
To zrób to jak w samochodzie czyli zasteruj elektrowłacznik od rozrusznika gdzie prąd masz na poziomie kilku amper.
światła dobrze świecą tylko rozrusznik jakoś nie ma siły kręcić , kabel najgrubszy kupiony , a wziąłem po to dwie 6 żeby było więcej amperów.
Jak podpiąłem prostownik na ułamek sekundy to rozrusznik nie ruszył , a na prostowniku pokazało zwarcie. No przecież autor postu powyżej napisał: Do sprawdzenia potrzeba więcej mocy . Prostownikiem nie sprawdzisz rozrusznika. Prostownikiem ani nawet zwykłym zasilaczem nie sprawdzisz rozrusznika. Rozrusznik potrzebuje setek amperów prądu. Takie warunki...
A takie dziecinki są w ww. sklepie po 5 złotych... Tylko takie "dziecinki" służą do podtrzymania zegarów, pamięci i innych odbiorników, maksymalne prądy rozładowania to mA a nie setki amperów.
Witam, jaki powinien pobierać prąd rozrusznik przy uruchamianiu silnika 1,9 TDI. U mnie jest on około 250 -290 Amper. Czy to nie jest za dużo? Czy to może wskazywać na uszkodzenie łożysk ślizgowych?
Jakie Wy macie te prostowniki przeca ten rozrusznik będzie miał ze 60 amper prądu jałowego nie licząc włącznika elektromagnetycznego kolejne 30 amper chwilowo a potem z 10 A :?: Więc tak jak pisze nasz mod. robokop zanieś go do regeneracji i ende .
Zwróć uwagę na dokładne dokręcanie klem na trzonkach akumulatora.Instalacja samochodowa jest niskowoltowa więc przy uruchamianiu rozrusznika pobór prądu z akumulatora wynosi kilkaset Amper w zależności od mocy rozrusznika i może nastąpić łuk między trzonkiem akumulatora a niedokręconą klemą i może nastąpić wybuch zgazowanego akumulatora a w konsekwencji...
A teraz mam drugie pytanie: czy trzeba dodać przekaźnik 12V ?A między stacyjką a rozrusznikiem? czy nie trzeba? jeżeli tak to ile amper? i w jak podłączyć taki przekaźnik? proszę o pomoc.
Najważniejszą cechą przekażnika jest to ,ze małym prądem uruchamiasz urządzenie pobierające dużo więcej prądu.Na przykład jak wyobrażasz sobie uruchomienie rozrusznika samochodu pobierającego kilkadziesiąt amperów prądu poprzez stacyjke bez przekażnika?.Trzeba by stosować coś podobnego co było stosowane w starych wersjach Fiat126p,czyli linke pośrednią.
Jeśli świece żarowe wymienione i grzeją wszystkie, to przyczyny trzeba szukać gdzieś indziej. Akumulator?-rozrusznik kręci dobrze ? A tak "nawiasem mówiąc" prąd mierzy się w Amperach, a nie w Voltach.
Serio, sprawdź te bezpieczniki a nie kombinujesz na około. Naprawy przeprowadza się w kolejności. Jak ci zgaśnie światło w pokoju to chyba najpierw sprawdzasz bezpieczniki, potem żarówkę a dopiero potem dzwonisz do elektrowni XD. Od czego który bezpiecznik? Masz na schemacie. Są oznaczone jako F1, F2, F3 i F4. W dolnej części schematu miałeś rozpiskę....
Witam. Czy mógłbym zastosować taki konwerter do obniżenia napięcia z 24 V do 12 V do rozrusznika traktorka? Rozrusznik ma jakieś 600 W i 12 V, czyli jest duży zapas amperów. https://pl.aliexpress.com/item/100500731...
Witam, zamierzam kupić nowy rozrusznik z przekładną, który ma 10 zębów na zębatce. Ma ktoś taki u siebie to powiedzcie czy dobrze będzie odpalał na jednym 12V i ile amper musi mieć.
Rozrusznik się mierzy chociaż miernikiem, a nie ogląda. Pobór prądu podaje się w amperach nie woltach.
2,2 kW przy 24 woltach to ponad 90 amperów. No to może jakiś rozrusznik od ałtka podejdzie?
Możesz spokojnie używać, tylko w rozsądnym, czasie (max ze 4-5h)- zależy jaki masz akumulator. Np. akumulator 40Ah może dostarczyć 40A przez godzinę (albo np. 4A przez 10h)- chociaż ta zależność nie do końca jest liniowa. Pamiętaj, żeby nie rozładować akumulatora do końca, zawsze trzeba pamiętać, że rozrusznik też bierze trochę Amperów...
Pół godzinki i na wierzchu. :) Jak główne są styki podpalone na elektromagnesie to "podbiera" sobie ampery przez wciągające.
Testowałem na popularnej C330 - przy częściowo rozładowanych akumulatorach rozrusznik po podłączeniu rozruchu kręci normalnie. Inny wypadek - Vectra 1.8, niemal całkowicie rozładowany akumulator - rozrusznik ruszał bez problemu, mierzyłem amperomierzem cęgowym - 100 amper prądu ciągłego.
Bez znaczenia ile amper. Ten układ dostarcza tylko 16A.
Świeca ma 0,5 ustawione, akumulator nowy 14ah 150 amper prąd rozruchowy. Podlacze mocniejszy aku i zobaczę co będzie.
Wziąłeś sobie pod uwagę, że 1000 wat przy dwunastu woltach to około 100 amperów? Czyli prawie tak, jak byś jechał na rozruszniku?
Rozrusznik w C330 jako silnik elektryczny prądu stałego ma moc 2700 do 3200 W w zależności od producenta. Tak więc prąd rozruchu przy napięciu 12 V musi wynosić około 250 Amperów (z prawa Ohma: Moc jest iloczynem napięcia i natężenia). Powszechnie używane akumulatory przekraczają tę wartość kilkakrotnie, co daje duży margines bezpieczeństwa w przypadku...
A co stoi na przeszkodzie (oprócz ceny) żeby zastosować tranzystor IGBT np. CM300HA firmy MITSUBISHI . Trzysta amper powinno chyba wystarczyć .
Witam, czy posiada ktoś informacje o parametrach elektromagnesów używanych w rozrusznikach? Chodzi mi o - prąd - skok jaki wykonuje ruchomy element - orientacyjną siłę jaką ma ruchomy element. Zwykle są tam dwa uzwojenia, jedno uruchamiające a drugie podtrzymujące, pobór prądu przez uruchamiajace może być rzędu kilkunastu amperów, podtrymującego -...
poszukuję rozwiązania bezinwazyjnego, które nie będzie wymagało druciarni, wpinania się do elementów elektryki pojazdu itp. W każdym przypadku nie da się uniknąć prowadzenia dodatkowych przewodów, chociażby przewody zasilania układu i przewody do czujnika. W przypadku rozrusznika to są setki amperów, dołożenie czujnika Halla z zewnątrz za pomocą odpowiednio...
Pytanie powodowane problemami, czy też dla zabawy? Oryginalny ciągnik był wyposażany w prądnicę z komutatorem. A odpowiedź o tyle nie jest prosta, że nie wiemy jaki jest stan tej maszyny. Według teorii do silnika 12 KM wystarczyłby akumulator max 30 Ah. Ale w tym przypadku bywa różnie. Mianowicie trudności z regulacją pompy wtryskowej oraz małowydajny...
Hyundai ix35 z tego co wiem to ma taką przypadłość, że pobiera nierelatywnie dużo prądu jak stoi. To info pochodzi od dzieci neo, on wie że pobiera ale nie wie co pobiera. Bierzesz multimetr, ustawiasz na ampery lub mili ampery, wpinasz się między klemę a słupek akumulatora (obojętnie który). Wskazania miernika powinny być jak najmniejsze, wartości...
Liczy się prąd rozruchowy a jednofazowy silnik ma dość spory. Z akumulatora bez jego uszkodzenia można pobierać 1/10 pojemności czyli w tym przypadku 10 A. W przypadku rozrusznika samochodowego to rząd kilkuset amperów, a akumulator wytrzymuje kilka lat. https://obrazki.elektroda.pl/2482734600_... Oczywiście nie jest to pobór stały,...
Kolego Cycek666 Włącznik rozrusznika (elektromagnes) pobiera znacznie większy prąd (na cienkim kabelku) niż powinien. Jest to pewne, bo przepala bezpiecznik - o czym sam napisałeś. Przejdźmy do najprostszych zależności w elektrotechnice: co powoduje zwiększony prąd w przewodzie? Powoduje ZWIĘKSZONY SPADEK NAPIĘCIA! Mówiąc bardziej przystępnie: jeżeli...
i tu zgodze sie z kolegom goldwingerem, akumulator zelowy nie jest akumulatorem rozruchowym. z akumulatora rozruchuchowego, podczas pracy rozrusznika, pobierany jest bardzo duzy prąd, rzędu kilkudziesięciu amperów. wystarczy popatrzec na grubosc przewodow przy rozruszniku rzeby miec rozeznanie. takie akumulatorki swietnie sprawują sie do zasilania elektroniki....
Ale przez uzwojenia nie kręcącego się rozrusznika również przepływa prąd i to wcale nie mały. A to że brak obrotów może dodatkowo spowodować przegrzanie i przepalenie. Pozornie rozładowany akumulator również potrafi wykrzesać z siebie wiele amperów.
Jeśli chcesz amperomierz to nie kupuj nowych elektronicznych g*wien, ale typowy amperomierz samochodowy, na przykład od UAZa. Amperomierz nie nadaje się do mierzenia prądu rozruchu więc nie może być podłączony do grubego kabla, czy to masowego, czy pomiędzy akumulator-rozrusznik. Najczęściej od zacisku dodatniego rozrusznika jest poprowadzony drugi...
Dziś nie stosuje się takich "rozruchów". Samochód się naprawia i musi odpalić z akumulatora. Kiedyś gdy nic nie było (oprócz kamunizma) i samochody były prymitywne, takie stosowanie "wspomagaczy" miało sens. Ale jeżeli autor już tak bardzo chce to najlepiej zdobyć trafo 230/12 symetryczne o mocy około 1kVA, do tego diody lub mostek o nominale około...
Tak jak napisał awatar amperomierz był wpięty między akumulator i resztę samochodu, ale tak że nie mierzył linii zasilania rozrusznika, np Żuk, Warszawa, czy Star 28, ( tak, kiedys były takie samochody ), wtedy prąd ma wartość kilkudziesięciu amper, były to specjalne amperomierze, może znajdziesz jeszcze na szrotach, jeśli samochód był zasilany z prądnicy...
Witam Mój mierniczek to spod tego linku https://allegro.pl/oferta/panelowy-wolto... Zastosowałem go sobie w ciągniku T25 w konfiguracji połączenia jak w trzecim załączniku . Okazuje się ,że nie długo popracował bo nie wytrzymał prądu podczas rozruchu , gdzie rozrusznik bierze około 200 A. Podoba mi się ten...
Niestety w ciągu kilku lat amperomierze paliły się jak głupie. Prawdopodobnie wykonanie amperomierza było kitowe + słabe zaciski. Nie stosowałem już dodatkowego bocznika bo miały być z wbudowanym bocznikiem. Nie były "kitowe" tylko były znacznie przeciążane. Dokładnie, dawniej produkowano sprzęt z zapasem mocy. Trafo krótkotrwale obciążone spokojnie...
Prąd zależy od stopnia naładowania akumulatora oraz jego stanu-zużycia ,jezeli akumulator jest jeszcze niezły i dobrze kręci rozrusznikiem to prąd przy w pełni naładowanym akumulatorze powinien wynosić powyżej 2 amperów i więcej.Podłączenie żarówki nic nie da. Pozdrawiam
Dane producenta i dystrybutora. Tak trudno poszukać? Tak trudno być grzecznym i uprzejmym? Te dane powinny się znaleźć w poprzednim poście kolegi. Cóż są ludzie wierzący w cuda oraz świat naukowy. Nauka mówi, że energia nie bierze się z powietrza. Jeżeli masz pakiet 3 ogniw o pojemności 3,5Ah , to co najwyżej możesz w kilku procentach naładować lekko...
Jeśli puścisz prądnice jako silnik na magnetyzmie szczątkowym (odłączenie wzbudzenia w czasie pracy ) to bez obciążenia dostanie takie obroty, że wirnik zgubi uzwojenia. Prądnica od Syreny ta 25 amper jako silnik bocznikowy pobiera ok. 7 amper przy 12V.
Dołączam rysunek był on przygotowany do pokazania układu alternatora ale pasuje do tego tematu. Podtrzymuję swoją wypowiedź co do sposobu włączenia amperomierza! Aby mierzyć prądy w całym zakresie tzn 50A przewody 2,5 mm2 są za cienkie powinny mieć przekrój 4 lub 6 mm2, popatrz na instalację oryginalną jakimi odchodzi prąd do niej, no oczywiście poza...
No te akumulatory to rzeczywiście są źle narysowane, dlatego początkowo zgłupiałem co do biegunowości, ale jak odwróciłem bieguny, włączyłem światła i amperomierz mi ładowanie pokazał to się pokapowałem(czyli jednak niegłupi ten amperomierz bo woltomierz by mi tego nie pokazał). Z tego co napisał Zico63 rozumiem, że amperomierz wywalić, kable skręcić...
Auto golas, z tyłu nie ma nawet skrzynki z bezpiecznikami. Lampy Hir2 więc nie będzie to także wina przetwornic, które lubią być zalewane. Pobór zostaje tylko po jeździe samochodem (i to nie każdej a co któryś raz). Zgasze auto zamknę i pobór wynosi od 0,8A do 1,3A. Mogę go otwierać i zamykać. Pobór zostaje. Znika dopiero po odpaleniu auta na chwilę...
" jaki powinien pobierać prąd rozrusznik przy uruchamianiu silnika 1,9 TDI. U mnie jest on około 250 -290 Amper." Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Ze schematem i w ogole ze zrobieniem takiego rozruchu może być problem bo jak sam wiesz podczas odpalania samochodu rozrusznik pobiera sobie kilkaset Amper prądu więc zrobienie urządzenia na własną rękę o takim prądzie to nie jest takie proste. Chyba najlepszym pomysłem będzie kupienie takiego rozruchu lub podjechanie jakimś "mocniejszym" samochodem...
no UAZ chyba sie deko mylisz!!!!!! ja spotkałem juz duzo automatów od rozruszników i nie widziałem tam zadnego 2 uzwojenia!!!!!!!! powrót nastepuje na wskutek sprezyny powrotu!!!w automacie! gdzies ty widział taki automat od rozrusznika!!!!!!! aby pobierał taki prąd kilkadziesiąt amper??????? nawet w ciągniku ursus c-330 automat pobiera ok6 do 9 amper!!!!!!...
Witam. Jaki chcesz zastosować amperomierz linijkowy? Możesz zastosować dwa amperomierze linijkowe, tylko połączyć je odwrotnie, wtedy uzyskasz zero w środku. Jeden będzie pracował, gdy prąd będzie płynął do akumulatora, a drugi gdy prąd będzie płynął z akumulatora. Możesz go wpiąć za stacyjką, tylko pomiń obwód rozrusznika, aby nie poszedł z dymem :)....
Sprawdź: - zaciski akumulatora (czy czyste, dobrze się trzymają) - poszukaj głównych bezpieczników (takich około 50-100 amper) - czy nie przygrzane - zaciski na rozruszniku pod kątem mocowania, przegrzania - zaciski główne na alternatorze - jw - stan przewodów głównych - przegrzanie, załamania, luźne zaciski Może być zwarcie na elektromagnesie rozrusznika-...
sory że odgrzewam ale chciałbym pomóc Zrobiłem sobie prosty prostownik z transformatora z zepsutego ups ever eco 500 wg własnego poniższego schematu http://obrazki.elektroda.pl/2254312700_1... Ładuję nim różne aku (od 40Ah do 200Ah) . Sprawuje się całkiem dobrze choć nie ma regulacji prądu (nie zostawiam włączonego z akumulatorem na...
Tak, a Yaris ma silnik z czołgu i potrzebuje setki amper.... jeśli nie odpali to rozrusznik padł No gratuluję internetowej diagnozy po takim opisie przez kobietę (bez urazy Aga). Zamykam.
amper kablu stabilizator amper 1000w amper
silnik frezarki sterownik hd3000 vaillant ecotec instrukcja instalacji
możliwości satel integra możliwości satel integra
Mazda 3 2.0 2009 - Biały dym po rozgrzaniu silnika Jak dobrać rezystor do rozładowania kondensatora przy 230V?