Witam. Wg mojej skromnej oceny winny jest nieoryginalny rozrusznik i może słabe przewody, akumulator masz też 70Ah ale dziwi mnie że tylko cykał rozrusznik i nie kręcił tak jakby był rozładowany aku. lub coś z instalacją (hdi-ki są bardzo czułe zwłaszcza zimą na stan aku. jak i rozrusznika-odpowiednie obroty wytworzą na pompie min . ciśnienie dla wtrysków,...
Cześć, Ogólnie to problem moim zdaniem: złe ciśnienie na pompę niskiego ciśnienia, a przez to z pompy niskiego ciśnienia na wysokiego ciśnienia itd. powody -> (fałszowanie danych przez czujnik, przez co złe sterowanie regulatorami ciśnień lub nieszczelny układ; zły filtr paliwa Dodano po 20 Zapomniałem dodać, najczęściej pada właśnie czujnik ciśnienia...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Sczotkotrzymacz do wymiany, tam automaty prawie nigdy nie padały (jeżeli Bosch). Nie Bosch lecz Job's. Nie znam się ale może coś z tych zdjęć idzie się dowiedzieć. https://iv.pl/image/GIgs1ne https://iv.pl/image/GIgsQop
witam . pacjent to fiat Doblo 1.3 diesel z 2011r. a to jego historia : .....podczas jazdy zbrakło paliwa. Po uzupełnieniu całego baku w paliwo silnik nie może odpalić. Kika minut kręcenia oczywiście z przerwami dalej nie odpala . Sprawdzam czy paliwo od filtra paliwa do pompy wtryskowej leci .Odpinam przewód przy pompie wtryskowej , jedna osoba kręci...
odgrzeję kotleta który pasuje do moich problemów. Akumulator Bosch Silver S5 61Ah. Silnik benzyna 2.0 8V. Akumulator kupiony miesiąc temu z prądem spoczynkowym 12.38V. (nie miałem miernika w sklepie). Aku od początku po postoju dłuższym niż 12h zauważalnie wolniej kręcił rozrusznikiem. i bez ujemnych temperatur po 24h od jazdy napięcie spoczynkowe wynosiło...
Witam. Piszę tutaj temat w sprawie rozrusznika do mojego Passacika. Opiszę problem jaki występuje... Mianowicie przekręcając kluczyk na zimnym silniku zazwyczaj bendix wskakuje za drugim razem i kręci normalnie. Jednak na ciepłym silniku ostatnio stałem 10 minut i kręciłem kluczykiem w jedną i w drugą aż w końcu udało się go odpalić. Bendix zachowuje...
Podobno da sie sprawdzić. Ja osobiscie nigdy nie próbowałem. Zawsze gdy nie byłem pewny lub szczotki nie były juz zbyt wspaniałe to poprostu wymieniałem na nowy i po problemie czy jest dobry czy nie, oczywiscie uprzednio sprawdzajac cały alternator a nie rozrusznik jak to napisałeś ( oczywiscie uznaję to za pomyłkę ) :) Oczywiście sprawdziłeś też stojan...
Panowie sądzę że najprostsze rzeczy zostały sprawdzone : świeczki ,filtr paliwa , aku , zdrowe paliwo , co do samego rozruchu to wygląda to tak , gdy kręci rozrusznik ecu liczy obroty wału korbowego , sprawdza ciśnienie na listwie cr i temperaturę płynu chłodzącego (to wszystko w wielkim skrócie) wystarczy słaby aku i mamy problem z odpaleniem , po...
Twój rozrusznik ma prędkość 182 obroty (- co jest wartością dość wysoką), Gdzieś wyczytałem że w przypadku HDI ta prędkość powinna oscylować ok. 300 obrotów. Silnik zanim nie będzie miał odpowiednich obrotów nie odpali. A co do pompy w zbiorniku system Bosch posiada, Siemens już nie - do edukowałem się :)
Przechodząc do sedna sprawy samochód gdy temperatura spadnie ponizej 10 stopni poniżej zera nie chce odpalić. Jednym z objawów jest blokada silnika a mianowicie podczas próby odpalenia (Dwa trzy obroty rozrusznika) silnik stawia taki opór że dochodzi do zatrzymania rozrusznika. Rozrusznik jest po regeneracji został wycięty katalizator wymieniony czujnik...
układ wtryskowy po vin wychodzi że BOSCH elektromechanik powiedział że akumulator i rozrusznik są dobre mówi że problem tkwi w czymś innym bo samochód kręci tylko już po odpaleniu zaczyna dymić i nie wchodzi na obroty gdy już sie nagrzeje odpala cały dzień dobrze Co może być nie tak??? A jakie bedą wskazania jak bedzie zła kompresja silnika
Witam serdecznie. Ja mam taki problem że po nocnym odpaleniu rozrusznik zakręci raz, pozniej odglos jakby sie zawieszał, pozniej po jakiś 5 sekundach zaczynają byc coaz większe obroty aż w koncu zapali. W rozruszniku wymieniłem bendix, szczotkotrzymacz, przekaźnik elektromagnetyczny (automat), akumulator nowy bosch 74Ah, nowe świece. I bez rezultatu...
Podłączę się pod temat. Akumulator akurat nie Centra tylko Bosch Silver S5 61Ah. Akumulator kupiony miesiąc temu z prądem spoczynkowym 12.38V. (nie miałem miernika w sklepie). Aku od początku po postoju dłuższym niż 12h zauważalnie wolniej kręcił rozrusznikiem. i bez ujemnych temperatur po 24h od jazdy napięcie spoczynkowe wynosiło 12,30-12,45V. Pobór...
Jakieś 2 tygodnie temu miałem już problemy z akumulatorem. Samochód stał wtedy od tygodnia, odpaliłem go i po przejechaniu coś około 2 km zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Deska rozdzielcza zaczęła świecić jak choinka, obroty spadły i ostatecznie silnik zgasł. Przekręcanie kluczyka powodowało zaświecenie się kontrolek, ale rozrusznik nawet nie próbował...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z uruchamianiem auta gdy silnik jest ciepły . Najczęściej jest tak, że muszę kręcić dwa razy, tzn. za pierwszym razem kręcę około 3 sekund (wiem, że nie zapali) i próbuję drugi raz - wtedy najczęściej zapala po 2 sekundach. Rzadziej zdarza się, że że muszę kręcić 3 lub 4 razy po kilka sekund - wtedy to potrafi nieźle...
witajcie. mam problem z odpaleniem Vito 113 automat, 2.0 benzyna, Rocznik 2001, silnik M111.948, przebieg 81000 km A mianowicie gdy próbuję odpalić rozrusznik kręci normalnie, silnik podczas kręcenia rozrusznikiem jakby chciał zaskoczyć lecz po 2-3 sekundach zaczyna się dławić i strzela lecz nie chce wejść na obroty i gaśnie( dodam że nie mam instalacji...
Volkswagen Passat B5FL sedan Rocznik 2002 Silnik 1.6 74kW Witam. Problem występuje od 3 miesięcy, żaden spec nie mógł zlokalizować problemu, więc uciekam się do burzy mózgów na forum. Auto ma problem z odpaleniem po postoju ( od 30 minut do 1,5 h, różnie). Gdy wracam do auta po tym czasie, rozrusznik kręci ale silnik nie zaskakuje. Po cofnięciu kluczyka...
Cześć mam te samo auto RHY na siemensie sid 801 auto generalnie się zachowuje jakby palił na trzy cylindry, nawet jak wypinam wtyczki z wtryskiwaczy w celu wyeliminowania który ewentualnie jest zły nic wielkiego się nie dzieje, jak wypnę jedną to praktycznie nie ma większej różnicy w chodzi silnika. w dalszym ciągu jakby palił na 3.. zaraz po wypięciu...
Witam. Posiadam Volkswagena Golfa III z roku 1992. Silnik ma Oznaczenie ABS (1.8 jednopunktowy wtrysk). Samochód posiada instalację LPG od 5 miesięcy. Problemy zaczęły się niedawno. Mianowicie chodzi o duże ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze, podnosi się jego poziom, po odkręceniu korka płyn bardzo...
Napęd tej wciągarki to typowy Bosch-owski rozrusznik, nie ma opcji żeby mu w łatwy i sensowny sposób zmieniać kierunek obrotów, sama przekładnia pewnie też na to nie pozwoli.
Mam problem z odpaleniem Transita 2,5d 1990r, silnik 4CA. Hm... Silnik 4CA to turbo diesel/Lucas Epic z lat 1992-1995. Silnik z roku 1990 to może być 4BA, 4AB lub 4AE. Czy silnik jest na Boschu, czy na CAV Lucasie? (nie mylić z Lucas Epic-em)... Próbowałem pokręcić na sprawnym akumulatorze i widzę , że rozrusznik kręci dosyć wolno. To typowe dla tych...
Witam, mam pewien problem dotyczący zmiany kierunków obrotu silnika zrobionego z rozrusznika. Silnik został przerobiony z rozrusznika bosch o mocy 3 KW zamiast tulejek wmontowane są łożyska. Silnik służy do napędzania wyciągarki samochodowej, problem tkwi w tym że pracuje w jedną stronę a siłą rzeczy potrzebne są prawe i lewe obroty. Rozrusznik posiada...
ponoć jest kostka koło rozrusznika
Czujnik wału powinien pokazywać obroty dwa razy wyższe niż czujnik wałka. Przy kręceniu rozrusznikiem obroty wału masz około 200 300 obr/min.
Do zblokowania rozrządu nie trzeba ci żadnych blokad tylko 2 długie śruby m8 jedna w koło zamachowe za rozrusznikiem a druga w wałek rozrządu i tyle. Czujnik powinien być jakieś 0,5mm od kółka odsunięty jeśli będzie za daleko to nie bedzie czytał. Co do układu wtrysku: Bosch ma pompke elektryczną w zbiorniku Siemens ma pompke "gruszke" na zasilaniu
Przy okazji - rozrusznik w 330/360 ma 3 kW a nie 1 KM. Jak silnik jest sprawny i dobrze odpala, to wystarczy aku i te 60Ah. A jak trzeba chechłać, to duże aku i zwykły oryginalny rozrusznik (tzw Bosch), bo te wszystkie podróby z przekładniami nie wytrzymują długiego kręcenia. Ludzie dziesiątki lat jeździli z prądnicami i nikt nie latał z prostownikami...
przerwany plastikowy dystans oraz oring na regulatorze cr na listwie koszt regulatora nowego boscha 600zl odpala za kazdym razem... obroty rozrusznika 230-236rpm i odpala bez problemu... wiec myślę ze to min. 400rpm to można między bajki wsadzić - jak mam byc szczery to nie spotkalem się jeszcze z silnikiem ktory kręci min 400rpm na rozruszniku... dziekuje...
A jak to się zaczeło? Taka informacja może być istotna. Silnik spalinowy musi mieć trzy warunki do pracy. Ciśnienie, paliwo i źródło ciepła. A więc od początku, jaką silnik ma kompresje? Czy rozrząd jest poprawnie ustawiony? Czy pompa wysokiego ciśnienia wytwarza ciśnienie (ew jakie ciśnienie widzi sterownik przy próbie odpalenia?). Ważnym parametrem...
Witam Dostałem auto po innym mechaniku który zmienił świece żarowe, po wymianie auto kręci 2-3 sekundy i odcina rozrusznik. Masa na przekaźnik do rozrusznika idzie z ECU (Bosch) masę podałem bezpośrednio z karoserii i rozrusznik kreci normalnie ale auto nie pali. Po podaniu plaka po jakimś czasie w końcu zagada, jak chodzi na niskich obrotach to ciśnienie...
Sprawdź zasilanie na grubym przewodzie,od rozrusznika do alternatora ,masa alternatora ,naciąg paska.
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Nad rozrusznikiem powinno być złącze 2 pinowe.Może tam urwał się przewód(niebieski bodajże)
Witam wszystkich forumowiczów. Może ktoś z was zna się na dynamo-rozruszniku,mam łódkę z silnikiem diesla gdy próbowałem odpalić silnik zauważyłem że dynamo-rozrusznik coś słabo kręci tak jak by był słaby akumulator lecz po 4-tej próbie uruchomienia silnika pokazał się dymek z regulatora napięcia na 90 procent jest spalony,podłączyłem więc na krótką...
No ja też,pierwszy raz się spotkalem żeby kontrolka nie gasla po odlączeniu przewodów od altermatora(wszystkich).Ale czy przez to zwarcie może się nie wzbudzić altek. po logice wychodzi że od diody idzie + a po drodze jak dostaje zwarcie do masy to ona sobie rzeczywiśćie będzie ciągle świecila.Ja go wczoraj napędzilem wiertarką i kontrolka(próbnik12V),nie...
to rozrusznik bosch, nawet gdzieś mam numery dokładne, silnik malutki 1.0 także powinien śmigać wg mnie, jak jest mróz to kręci najwolniej ale na mniej obrotów zapala tak na 4,5 (mniej niż zimny silnik w lecie). Jak rozgrzany (zima lato) to nawet na 2,3 kupiłem tulejki(ciężko dostać) ale nie wymieniałem bo tamte wyglądają na gładziutkie moja teoria...
auto ciężko odpala tzn. długo kręci i sprwaia wrażenie jakby ie palił na wszystkie cylindry. Zaraz po odpaleniu i zgaszeniu auta Odpala po jednym obrocie rozrusznika czyli jak ciepły. Nieszczelność układu zasilania
Miałem espero i ten sam problem ze 3 razy jak zabrakło paliwa.Mimo dolania pompa nie zaciągała( auto wtedy było nowe ) Pomagało nalanie ok 20 litrów i taki "wiejski sposób" jeden kręcił rozrusznikiem a drugi dmuchał kompresorem w zbiornik ( owiń pistolet szmatą )Pompy orginalne podkładano na gwarancji i to samo. Problem znikł jak zmieniłem pompę Boscha...
Kabel włączy się z wtyczką nad rozrusznikiem. Tam zobacz. ale ładowanie jest jak alternator sam się wzbudzi po podwyższeniu obrotów, wiec przejście na aku jest
Witam Posiadam audi 80 z silnikiem JN na wtrysku KE-jetronic z roku 1989 silnik 1.8. Od pewnego czasu mam problem z obrotami. Samochód odpala normalnie i albo zgaśnie i odpali za drugim razem po kręceniu rozrusznikiem albo jak jest chłodniej to odpala od razu. Później utrzymuje normalne obroty ok 900 i ostatnio pojawił się problem - gaśnie przy schodzeniu...
Witam! Problem dotyczy Astry 1.7 CDTI 100KM. Przebieg 260000km Rano (temperatra na zewnątrz 18stopni) gdy silnik jest zimny, musi długo kręcić, zachłyśnie się i załapie. Z tylu z rury wydechowej wydobywa się dużo białego dymu o zapachu niespalonej ropy. Gdy temperatura spada poniżej 10 stopni silnik pali o wiele lepiej, podejrzewam że załączają się...
Czerwona kontrolka masy i ładowania gaśnie przy dodaniu gazu? Jak włączasz hebel to się ta kontrolka zapala ? Napięcie na pinie kontrolki sprawdzasz ? Nie wiesz o co chodzi czy posty nabijasz ? Rozrusznik jaki masz jeszcze ten ruski oryginał ? To nie dziw się że ciężko pali , załóż szybkoobrotowy albo R11(bosch) a twoje problemy z rozruchem miną .
Witam, Proszę o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu: samochód Opel Corsa B 1.2, rocznik 1996, silnik X12SZ Objawy usterki: 1.Po uruchomieniu zimnego silnika rozpoczyna pracę nierówno od 500 obrotów wkręcając się po kilku sekundach na 1250 obrotów. Następnie obroty silnika oscylują przez cały czas w granicach 1250 – 1300 obrotów. 2.Po przejechaniu...
Wracam do tematu odpalania na mrozie. Ostatnio wymieniłem świece żarowe, wcześniej sprawdziłem przy okazji przekaźnik do świec. Problem zniknął w jednym momencie. Kupiłem świece Bosch, po 60 zł za sztukę, wymiana 80zł. Wczoraj byłem górach, po całej nocy stania na mrozie (-16 C), po dwóch obrotach rozrusznika od razu odpalił.
Uszkodzony moduł , zrobił się z niego generator impulsu i strzela iskra w kopułce. Wyciąg kabel WN z kopułki ten co idzie od cewki , zapnij w to miejsce świecę zapłonową i ja zmasuj. Przekręć kluczyk na zapłon jak będzie przeskakiwać iska na świecy bez kręcenia rozrusznikiem to masz potwierdzenie mojej diagnozy. Sprawdzałem już to, iskra przeskakuje...
http://agromirex.pl/cmt/zdjecia/DSC_0940... to coś takiego Dodano po 36 jeżeli BOSCH jest chiński, to kupiłem chińczyka ale mówię o objawach i proszę o diagnozę, a nie zwalanie winy na zbyt niską cenę, czy kraj pochodzenia producenta
Witam od jakiegoś czasu w moim polonezie 1.6 jednopunktowy wtrysk BOSCHA mam problem z gasnącym i przerywającym silnikiem. Ma instalację gazową I generacja jeździł na niej ok. 130000km bez większych problemów aż do teraz. Z paliwem już dość dawno temu pojawił się problem, gaz ostatnio zaczął strzelać i czasem nawet gasnąć, wymieniłem parownik i filtr...
W starszych pojazdach, gdzie jeszcze stosowało się alternatory 9-diodowe, były dołożone dodatkowe rezystory równolegle do kontrolki ładowania celem przyśpieszenia wzbudzenia się alternatora. Poza tym kontrolka ładowania była podłączona przez diodę która blokowała efekt rozbłyskiwania się kontrolki przy gaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu). Potem jak...
Jeszcze w kwestii przewodów zapłonowych to polecam BOSCHa, w przypadku NGK łatwo trafić na podróbki, a o JANMORach sporo złego się naczytałem. Choć na ciepłym silniku one raczej takiego efektu by nie dawały (ale i tak warto wymienić jeśli w ciągu ostatnich 4-5 lat nie były wymieniane) - koszt jak pamiętam to ok 60-70zł za komplet BOSCHa. Ja miałem podobny...
rozrusznik obroty rozrusznik bosch bosch rozrusznik
kondensacyjny czyszczenie zawora cinquecento błędy wtryskiwaczy jumper
kondensator tantalowy delonghi dinamica
Fiskars UP53 – jak wydłużyć sekator, przedłużka UP80, kompatybilność, różnice z UPX Peugeot 5008 1.6 HDI nie odpala po myciu - przyczyny i rozwiązania