Silnik szeregowy. Trzeba zamienić stronami końcówki uzwojenia stojana.
Maksymalne to 1350 bar albo 1600 bar, zależnie jaka tam jest generacja wtrysku CR. Pojawi się tylko przy gazie do dechy w czasie jazdy. Niemniej ciśnienie ma wynieść minimum 250-300 bar podczas pracy rozrusznika (obroty silnika 200-300 na minutę), inaczej nie odpali normalnie lub wcale. Do sprawdzenia, jak mówiłem, ciśnienie paliwa w trakcie odpalania....
Lata temu ojciec zmieniał biegunowość w Moskwiczu. dla zwykłego kaprysu że taki układ jest lepszy. Obroty rozrusznika pozostały te same (obróceniu uległo pole zaróno stojana jak i wirnika czyli suma zmian=0. Resztkowe pole magnetyczne prądnicy się przebiegunowało samo- po mocniejszym dodaniu gazu pojawiło się wzbudzenie o odwrotnej polaryzacji pola...
Wyrwij go i zmień tulejki,te fabryczne są z plasteliny i wirnik póżniej trze o magnesy stojana. Tam siedzi Denso tak?
0.8 kW a obroty jak obroty luzem inne pod obciążeniem inne zależy do czego to potrzebujesz.P
Przy 300 obrotach rozrusznika i przy 700 obrotach na plaku jednakową wartość 400 bar? Zawór SCV najprawdopodobniej. Sterownik blokuje rozruch, bo za wysokie ciśnienie wali od razu.
tu masz schemat z zastosowaniem przełącznika .nie wiem tylko czy gdzieś dostaniesz taki na duże prądy ale mozna zmieniac kierunek obrotów przełączając po prostu zwory.
Też obstawiam że kończy się rozrusznik. Obroty 200 i poniżej to trochę mało żeby sprawnie uruchomić diesla.
W domu tylko przelewy możesz sprawdzić. Obroty rozrusznika prawidłowe?
Obrócić stojan rozrusznika ( obudowę ) o 180 stopni
Jak masz komputer podpięty i kręci rozrusznik to obroty musi widzieć na komputerze jak nie widzi to czujnik szrot
A próbowałeś tak kiedy? Bo najwyraźniej nie. Dlatego zastanów się zanim znowu bzdurę napiszesz. nie raz... Od razu mówię ze to jest tylko sposób awaryjny i można uszkodzić wieniec. tłumaczę jak: łączysz styki główne włącznika elektromagnetycznego ( ja to robiłem kluczem) z pomięciem elektromagnesu.. Rozrusznik zaczyna się obracać.... Pierścień zębaty,...
"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
Większy sens miało by wykorzystanie prądnicy i jakiejś przekładni,choćby pasowej.Oczywiście prądnicy prądu stałego w roli silnika.
Zobacz jeszcze obroty rozrusznika jak nie odpala. Za wolno kręcący rozrusznik uniemożliwia rozruch.
Czyli czas zacząć od diagnozy. Odpiecie czujnika - zły pomysł. Podpięcie testera i obserwacja obrotów rozrusznika na ciepło wiele wyjaśni. Jeżeli są obroty - pompa do naprawy. Nie ma- rozrusznik, akumulator. A wy się pogryziecie ze swoimi racjami. Bo w sumie każdy ją ma ale najpierw panowie DIAGNOZA.
witam, kolego widzę ze masz zaciecie do elektromechaniki wiec spróbuj teraz to wszystko poskładać do kupy, wirnik a właściwie komutator musisz te przerwy pomiedzy lamelkami( te paski miedzi do których sa przylutowane przewody wirnika) musisz wypiłowac tak by były nizej od powierzchni lamelek około 1mm, a najlepiej to zrobić odpowiednio ostrząc sobie...
Jeśli nie odpala to musisz podejrzeć parametry podczas kręcenia rozrusznikiem , obroty , ciśnienie szyny CR , temperatura silnika , synchro wału do wałka itp ... inaczej będzie ciężko coś wywnioskować .. Pozdrawiam ...
Bendiks rozrusznika może nie podawać na wał obrotów. Pytanie tylko czy tam bendiks jest na rozruszniku, czy na wale. Jak na wale, to trzeba otworzyć silnik.
Silnik: Pojemność skokowa: 35cm3 Moc max.: 2,6KM Poj. zbiornika paliwa: 1,3l Rodzaj paliwa (benzyna/olej) 25:1 Urządzenie zapłonowe: induktorowe (magneto) Rozrusznik: Bendix Obroty: 7500obr/min Opryskiwacz/Opylacz Wydajność powietrza: 15m3/min Szybkość powietrza: 90m/sek.
Zostaw to i najpierw popatrz na obroty na rozruszniku. Za wolno kręci mimo, że pewnie Ci się WYDAJE OK.
Witam. Wg mojej skromnej oceny winny jest nieoryginalny rozrusznik i może słabe przewody, akumulator masz też 70Ah ale dziwi mnie że tylko cykał rozrusznik i nie kręcił tak jakby był rozładowany aku. lub coś z instalacją (hdi-ki są bardzo czułe zwłaszcza zimą na stan aku. jak i rozrusznika-odpowiednie obroty wytworzą na pompie min . ciśnienie dla wtrysków,...
Siemka, wszystkim chciałbym się doradzić, w czym może być problem, jeśli chodzi o brak iskry na dłuższą metę. A mianowicie quad 125 3 1, nowa instalacja, cały nowy akumulator i rozrusznik. Iskra pojawia się w momencie dotknięcia rozruchu, ale znika, jak rozrusznik kręci już na maxa, a pojawia się, kiedy puszcza się przycisk rozruchu i obroty spadają....
To rozrusznik do multikara ktoś go przerabiał do twojej piętnastki bo obroty zgodne tylko inaczej cięta głowica.p
Bardzo ciężko odpala rozrusznik strzela jak by się zacinał. Śrubka od obrotów jak jest wykręcona na 3i5 obrotu to w ogóle nie odpala, a jak już odpali to nie wchodzi na pełne obroty.
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
Biorąc pod uwagę sposób łożyskowania wirnika w rozruszniku ( tulejki ) nie jest on maszyną elektryczną dostosowaną do pracy dłuższej , a taki reżim pracy nie kiedy by występował gdyby on pracował w wyciągarce. Po za tym jak pisano w poście powyżej musiano by zastosować zębatą przekładnię redukującą obroty - najlepiej planetarną. Dlatego że np. rozrusznik...
Sprawdź ciśnienie na szynie jeżeli jest oki, to to do sprawdzenia w czasie kręcenia rozrusznikiem obroty silnika jakie pokazuje w PP.
Zazębnik (bendix) ma w sobie sprzęgło jednokierunkowe.Jak to zprzęgło ma poślizg to rozrusznik ruszy,ale nie ciągnie koła. Masz więc kolejny objaw i kolejną usterkę. Kiedy zgrzyta przy rozruchu (zęby o zęby) i nie kręci silnikiem,to oznacza że elektromagnes wypchnął bendiks na pozycję ,rdzeń załączył zworę w elektromagnesie,ale zęby są na tyle zjechane...
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
Cześć. Mam problem ze Scenic 2 1.9dci Problem polega na tym że auto po wciśnięciu start robi krótkie zakręcenia tylko bądź włącza na bardzo duże obroty wentylator od chłodnic. Tak z dnia na dzień taka przypadłość, żadnych błędów nie ma.
Naładuj akumulator ale na początku to trzeba zmierzyć napięcie na nim na postoju i po przekręceniu kluczyka i próbie włączenia rozruchu.
Prawdopodobnie nie zazębia za koło zamachowe, możesz nagrać chociaż odgłos rozruchu za pomocą rozrusznika? Obroty rozrusznika są "wysokie", czy tak jak zawsze były?
A czy Kangoo nie można sprawdzić diagnoskopem? co myśli sterownik jak silnik kręci rozrusznikiem, ile ma obrotów, ile ciśnienia, jakie napięcie, jaki spadek? ale co ja tam wiem toć "wapniak jestem :D ".
No to jak nie idzie ruszyć kluczem, to zatarł się.
Mistrzu, całkiem niepotrzebnie wymieniłeś czujnik. Czego nie ma, iskry, paliwa? Pompa się załącza? Obroty rozrusznika sterownik widzi? wtryski mają kluczowanie? Jakie ciśnienie paliwa? Jaką temperaturę widzi sterownik? Fejs i błędy to nie wszystko.
Witam, mam taki problem z MAN TGA 440. Podczas próby odpalenia rozrusznik kręci pół obrotu i go odcina, jakby czasem tylko tyknie. Rozrusznik został sprawdzony i jest w porządku, komputer również był wysłany do sprawdzenia i wszystko jest w porządku. Co to może być? Może ktoś miał taki problem?
Powtórzę jak mantrę , demontaż rozrusznika i do sprawdzenia - naprawy w jtd sprawny rozrusznik to podstawa dobrego odpalenia (odpowiednia liczba obrotów itd) ...
A z czego zasilasz ten rozrusznik ?
Szwankuje automat połacz na krótko 2 styki robocze automatu ma krecić ewentualnie szczotki.
Nie wiem w jaki sposób okreslasz ile obrotów na Rozrusznik ale pomijając ten fakt to najprościej zacząć od wyjecia rozrusznika i sprawdzenia. Z opisu wynika ze skończył swój żywot, a przynajmniej elektromagnes
Pompki wtryskowej dobiegają kresu swoich dni. Ale możesz jeszcze sprawdzić obroty rozrusznika, kompresję. Silnik pewnie też kończy pomału swój żywot. Do tego pompka paliwa. Ale po objawach stawiam na pompki wtryskowe. Ile masz godzin. A czujnika dawki rozruchowej to tam nie ma. Na początek świece żarowe do sprawdzenia. Ja to bym ci radził na początek...
Robiłem takie reno że podczas kręcenia rozrusznikiem obroty dochodziły do ...5000. Winny był rozrusznik. Temat wałkowany kilka razy na tym subforum. Zobacz czy zapali na pych.
Witam. Prosze doładować akumulator. To, że rozrusznik kręci nie jest potwierdzeniem sprawnego akumulatora. Ewentualnie podłączyć inny sprawny akumulator, np. od znajomego. Pozdrawiam.
Jak masz skaner obd to sprawdź czy podczas kręcenia rozrusznikiem sterownik widzi obroty wału korbowego, bo objawy wskazują, ze nie
Witam Samochód to Logan z 2010 1.5 dci, klient zaparkował, po dłuższej chwili już nie odpalił. Błędy komp: - uszkodzony czujnik wody w filtrze paliwa(urwany przewód, nie udało mi sięzdobyć jeszcze czujnika) -Stopień końcowy żarzenia(coś z świecami, przekaźnikiem) Uważam że powyższe błędy nie powinny mieć znaczenia na odpalenie. Ciśnienie paliwa pokazuje...
Podczas kręcenia napięcie spada do 9.80-10.20V . Wszystkie kable są całe, żaden gryzoń się nie wpakował. Podczas kręcenia rozrusznikiem obroty w granicach 230
Witam! Czujnik obrotów wału korbowego znajduje się pod rozrusznikiem, bardzo ciężko jest się do niego dobrać-wiem to z autopsji.
są 4 magnesy.Wzdłuż osi czyli po prostu patrząc na zębatkę z góry (od czoła) już obracałem i o 90 i o 180 stopni .Nie próbowałem jeszcze tył przód i zaraz to zrobię
Czy na tej "porządnej" lexi masz dobre ciśnienie i synchronizację i obroty w czasie kręcenia rozrusznikiem?
Zostaw ten przekaźnik jest sprawny. Zobacz czy widzi obroty wału podczas kręcenia rozrusznikiem.
Sprawdź to i podaj te obroty na rozruszniku.
Musisz: 1. Sprawdzić czy świece faktycznie grzeją 2. Wyczytać przyrządem diagnostycznym usterki ze sterownika silnika 3. Przyrządem diagnostycznym odczytac ciśnienie na railu w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Można tez odczytać obroty silnika.
Układ może się zapowietrzać, lub nie trzyma zaworek paliwa. Masz czym zmierzyć obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem? Nie są za wolne?
Witam miałem podobny problem z tym silnikiem ciężko odpalał pomogła wymiana rozrusznika na nowy,stary niby kręcił ok a jednak miał minimalnie za małe obroty w momencie rozruchu.Porządna bateria i wymiana rozrusznika pomogła.
Na powrocie nie ma 300 ATM a to ten wężyk który idzie od regulatora do powrotu, też właśnie myślałem że to może być problem stacyjki ale myślę że na kablu który idzie do bendixa było by cały czas zasilanie a po przesunięciu kluczyka w poziom zapłonu zasilanie zanika plus do tego Yaris ma zabezpieczenie żeby kręcić rozrusznikiem musi być wciśnięty pedał...
Dokładnie, jak kolega wyżej. Luzujesz przewody na wtryskiwaczach i robisz kilka obrotów rozrusznikiem (pryśnie ropa z luźnych przewodów), może nawet zapalić i podczas takiego kręcenia, jak już olej napędowy zacznie lecieć najlepiej dokręcić przewody z wyczuciem. A skąd błąd czujnika temp? Odłączałeś go?
Czym ty to czytasz,coś dziwny ten błąd,powinno się zaczynać chyba P1... lub eobd P0...,P2... Czy podczas kręcenia rozrusznikiem widać w live data obroty pompy i silnika?
Kiedy rozrusznik zrobił "dwa obroty" , jak pojeździłeś na krótkich trasach jeden dzień i później samochód stał dobę? , czy po naładowaniu akumulatora "stał jeden dzień"? . Pisz po polskiemu!!! Jednak trzeba zmierzyć napięcie ładowania , a źródło jest dobre i taki pobór prądu nie rozładuje akumulatora przez jedną dobę. Akumulator szmelc lub brak ładowania.
czy takie czujniki są Przecież tu wystarczy dowolny czujnik zliczający obroty. Do tego niewielkie . Czujnik Halla, optyczny, zbliżeniowy... Mnie tylko nurtuje pytanie - po co liczyć ilość obrotów rozrusznika? Jaki to ma sens? Bo jeśli to ma być ograniczenie czasu używania, to prościej zrobić to na jakiejś czasówce.
Jakie obroty rozrusznika ?
Może to być wina uszkodzonego rozrusznika, obroty są zbyt niskie. Spotkałem się w kosiarkach z problemem słabej iskry przy użyciu rozrusznika elektrycznego, pomaga pociągnięcie dodatkowej masy z akumulatora bezpośrednio do rozrusznika. Nie wiem dokładnie jaki jest tego powód, przecież zapłon i rozrusznik to całkowicie oddzielne obwody i nie są ze sobą...
Robię własną konstrukcję pojazdu z silnikiem od mini quada. Jestem w trakcie robienia instalacji elektrycznej prostej. I stąd moje pytanie, czy jest jakaś możliwość, żeby z rozrusznika takiego silnika zrobić ładowanie? Po odpaleniu rozrusznik działa jak prądnica na wolnych obrotach 6-8V. Gdy dostanie obroty 15V.
Prawdopodobnie rozrusznik, może któraś ze szczotek się zawiesiła. Zespół sprzęgający działa ale obrotów nie ma. Jaki to rodzaj pyknięcia? Pozdrawia
Witam. Tak też myślałem u mnie ma 120-130 obrotów wyciągam rozrusznik dam znać.
Czujnik "na dole" inaczej zwany jest czujnikiem prędkości obrotowej, zaś ten "u góry" to inaczej czujnik fazy - to lepiej oddaje, który za co odpowiada. Jeśli sterownik nie widzi pracy rozrusznika/obrotów silnika to wyłącza pompę paliwa.
Z imo już doszedłem do ładu, ale jak nie chciała palić na zimnym silniku tak nie chce. Nadal szarpie z początku i obroty skaczą od 400 do 1100 obr a po dłuższej chwili wyrównują się i długo trzeba trzymać na rozruszniku. Jak krótko trzymam to ma jakieś 200 obr i nie wiadomo czy puścić bo zaczyna jęczeć rozrusznik, obroty silnika wyprzedzają te rozrusznika,...
Wydaje mi się że jak by się zapowietrzał to z plaka lub zmywacza by odpalił. Podczas kręcenia rozrusznikiem obroty pokazuje. Jest tak że jak nie chce odpalić to już nic mu nie pomaga a jak ma odpalić to z pierwszego. Potrafi tak że cały dzień nie będzie odpalał a po nocy bez problemu. A może być problem nastawnika na pompie?
Rozrusznik sprawny?Obroty jakie podczas kręcenia?(tylko konkretnie)
Jakie ecu widzi obroty podczas kręcenia rozrusznikiem.
Nie da się tam obrócić pokrywy ze szczotkotrzymaczem o 180 stopni? Bo kiedyś źle złożyłem podobny rozrusznik i był efekt odwrotnych obrotów
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
W większości 1.9 na gorącym problem odpalania jest rozrusznik lub akumulator Dużo ludzi jeździ na zmianę w sterowniku obniżenie obrotów do rozruchu co komputer wymaga
Prawie każdy silnik podczas rozruchu jest smarowany tym co dostało z poprzedniego uruchomienia. Czas potrzebny do wytworzenia ciśnienia przez pompę można jedynie zmierzyć i nie będzie to wynik obiektywny bo jest za dużo zmiennych nawet w obrębie takich samych silników (poziom naładowania akumulatora, przebieg, rodzaj i zużycie oleju, stan filtra itp.)...
Czujnik wału powinien pokazywać obroty dwa razy wyższe niż czujnik wałka. Przy kręceniu rozrusznikiem obroty wału masz około 200 300 obr/min.
Mam problem, otóż nie wiem jak mam zmienić kierunek obrotów w rozruszniku?
Nie dowiemy się, ile obrotów ma na rozruszniku?
Popularny rozrusznik ciągnika ursus c-360 zasilanie 12V, moc 4KM, znamionowe obroty 2000, obroty biegu jałowego 6000,moment pełnego zahamowania nie mniej niż 4,5 kGm przy prądzie nie większym niż 1350A. Przykład.
Samochód nie chce się słuchać. Definitywnie (moim zdaniem) za słabo zasysa powietrze - praktycznie gdy zatkam ręką gaźnik i kręcę rozrusznikiem, to nie czuję by zasysał powietrze. Być może na rozruszniku ma za wolne obroty bym to poczuł, ale jak go zmusić do startu? Przy obrotach rozruchu podciśnienie w kolektorze dolotowym nie musi być wysokie......
O czym kolega pisze??? Jakie powietrze?? W czym ?.?? Diagnostyka jeśli kręci rozrusznik czy widzi obroty. Po pierwsze. I właściwe temperatury.
Sprawdź gniazdo karty czy któryś z plastików się nie wyłamał.
Napisz, czy jest sygnał z czujnika obrotów i ile pokazuje podczas kręcenia rozrusznikiem.
Teraz parametry, kręć rozrusznikiem i sprawdź czy widzi obroty, ciśnienie, oczywiście sprawdź czy błędy się kasują. Błąd cz. temp. paliwa nie ma wpływu na palenie ale zasilanie czujników tak.
Właśnie jest różnica w długości przewodu. Reszta to samo. Według oryginału do Astry G 1.7cdti 80KM jest 0281002717 do Hondy Civic 0281002486 W mojej astrze też był 0281002486, ale założyłem 0281002717, trzeba było tylko dogiąć mocowanie kostki. Przewód nie jest napięty, ale wyprostowany. Mam nadzieję, że nic się mu nie stanie. Objawy uszkodzonego czujnika...
Masz vcds więc jak nie będzie chciał odpalić to zobacz czy podczas kręcenia rozrusznikiem widzi obroty wału.
Albo się kończy i robi cośnienia niskich obrotach ( rozrusznik to 300-500 RPM). Dobrze jest też zamienić na chwilę orginalne wężyki na przezroczyste. Wtedy widać czy paliwo nie schodzi do filtra.
Czy po tych dwóch razach spadają obroty rozrusznika?
Jakie ciśnienie na listwie podczas kręcenia rozrusznikiem i jakie obroty rozrusznika widać w parametrach?
Jeżeli obroty wzrosły bardzo wysoko i gwałtownie mogło dojść do spalenia końcówek wtryskiwaczy Zdejmij przelewy z wtrysków i zobacz co się dzieje przy kręceniu rozrusznikiem. Pozdrawiam
2- pin 54 ecu (na pewno) +5v To jest pin sygnałowy. Te +5V to nie istotne. Twoim problemem nie jest przypadkiem rozrusznik? Przyjrzałbym się też czujnikowi obrotów wału. Tu pewnie jest problem. Czujnik wałka, nie ma nic do obrotomierza.
Witaj. Zrób sobie całą diagnostykę silnika koszt około 150 zł zależy jak kto bierze. Musi sprawdzić pompę, kąt wtrysku, ciśnienie na tłokach , cylindrach,akumulator, obroty rozrusznika, ustawienie rozrządu, bo jak wałek główny jest źle ustawiony to tez będziesz miał problem z odpaleniem. U mnie w golfie IV 1.9 TDI 90km też to było, to wyszło że pompa...
Nie interesuje mnie kiedy wymieniony tylko jego obecny stan. A że jak nie pali to się kręci rozrusznikiem to bardzo szybko przednia tulejka idzie się ......... Napiszę jeszcze raz obroty rozrusznika. Potem wyciągasz cewką i sprawdzasz czy listwa płynnie pracuję. A na końcu i tak masz na 99% pompki do wymiany.
Sprawdź czy ECM podczas kręcenia rozrusznikiem widzi obroty silnika.
Jesteś pewien grzania świec, bo świecąca kontrolka nie zawsze świadczy o grzaniu świec żarowych. To, że rozrusznik kręci też nie świadczy o jego sprawności, ważne są jego obroty. Komputerem możesz sprawdzić m.in. sprawność czujników temperatury, obroty rozrusznika i grzanie świec.
A wiec tak: Rozrusznik mam sprawny, pompa paliwowa odpada bo to PD, ale zaintrygowały mnie te obroty rozrusznika zależne od temperatury. U mnie wygląda to tak jak na zdjęciu ale nie chce mi się wierzyć że tak nagle rozrusznik daję tak mało obrotów że komputer nie podaje paliwa przy określonej temperaturze.
Ta... Niedługo to remont silnika będzie polegał na wymianie oleju z filtrem. Bo jakoś wymiana rozrządu obowiązkowa przy naprawie głowicy. W remont nie wchodzi. A ty autorze zobacz jest raz co zapomniałeś przy składaniu. Nie podłączona wtyczka czy przytrzaśnięcie kabelka. A tym samym drugie do sprawdzenia bezpieczniki. Potem czy widzi synchronizację...
Czujnik sprawdziłem, ma około 380 ohm, przy zbliżaniu metalu oporność chwilowo rośnie, czyli coś niby działa. Komputera nie mam żeby podłączyć a ELM który posiadam nie pokazuje podczas kręcenia rozrusznikiem obrotów silnika.
Witam Mam pytanie i prośbę, czy da sie jakos zrobic wmiare tanim kosztem regulacje obrotór do rozrusznika motocyklowego, potrzebował bym cos takiego do elektrycznego wstecznego w trójkołowcu, żeby płynnie cofać do tyłu pozdrawiam
Oczywiście jakie jest napięcie podczas próby rozruchu, jaki prąd pobiera rozrusznik to tajemnica?
Opor cewki: 233 omów, impulsatora 349 jak są zamontowane w silniku. Przy pomiarze napiecia AC impulsator wytwarza 0.1V przy kreceniu rozrusznikiem, a cewka tak jak wyżej psiałem 20-30V
rozrusznik bosch obroty magnesy rozrusznik obroty renault laguna rozrusznik obroty
kabel ethernet przerywa świateł focus z18xe wymiana silnika
Dziwne fale przy włączaniu kamerki - przyczyny i rozwiązania Kod 1.8.0 na liczniku Iskra w taryfie G11