Plus na cewkę to ma być +15 czyli po stacyjce. Jeśli cewka jest podłączona jak na twoim schemacie to śmiało możesz już kupować drugą. A jak cewka spalona to nie ma iskry.
Zacząłbym od stacyjki (bezpieczniki pewnie sprawdziłeś), czy przepuszcza sterujący prąd na cewkę rozrusznika, później sprawdź sam kabel, bo z Twojego opisu wynika, że rozrusznik jest sprawny
Do rozrusznika w zależności od mocy to prąd do 300A, na kabelku nie radzę tego robić. Jak masz miernik sprawdź cewkę przekaźnika czy zamyka obwód, cewka będzie połączona ze stacyjką, styki przekaźnika (stycznika) są połączone między akumulatorem (gruby przewód) a rozrusznikiem. Prąd nie dochodzi do rozrusznika, pierwszy element to stycznik.
Kabelek na rozruszniku jest?(ten cieńszy) Jak będzie startował rozrusznik to reszta w "cudowny" sposób wróci do normy :D W skodzie masa przekaźnika odciążającego jest podawana poprzez cewkę automatu rozrusznika.
Jak masz prąd na cewkę masy i plusy to rozrusznik do roboty.
Witam daj prąd bezpośrednio na cewkę rozrusznika. Jak nie zakręci to do sprawdzenia masa lub rozrusznik do naprawy, a jak zakręci to do sprawdzenia cienki przewód od cewki , przekaznik lub kostka stacyjki.
mogę zastosować elektromagnes z rozrusznika ten co podciąga bendinks tam jest potężna siła uciągu Najciemniej jest pod latarnią ;) Elektromagnes w rozruszniku ma dwie cewki. Pierwsza, zasilana znacznie większym prądem niż druga, działa tylko przez ułamek sekundy potrzebny do zazębienia rozrusznika z wieńcem. Druga to cewka podtrzymująca. Jeżeli taki...
A czy może być to spowodowane np dużym poborem prądu przez cewkę elektromagnesu?
wtrące swoje trzy grosze , aku 60Ah do diesla to trochę za mało(teraz takie daje się do benz.), wspominasz jeszcze że ma ładnych parę lat ....zwróć uwagę jeszcze jaki jest jego prąd jednominutowy(rozruchu) bo jeśli ma mniej niż 450A (to bardzo ważne w dieslu, najlepiej żeby miał ok.600A) to wszystkie te okoliczności sugerują jego wymianę na nowy ........
Weź lepiej probówkę i sprawdź czy z BSM wychodzi prąd na cewkę rozrusznika. Potem napisz.
Witam, problem polega na braku prądu na cewkę rozrusznika. Stacyjka wygląda w porządku. Proszę o sugestie. Pozdrawiam!!!
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Wypnij wtyczki i próbówką masz mieć napiecie na cewkach. Jak kręcisz rozrusznikiem.
Możesz sprawdzić przekaźnik czy cewka przewodzi prąd, np. omomierzem na zakres 2 kΩ. Jeżeli cewka jest sprawna a nie cyka to znaczy, że ma styki uszkodzone mechanicznie. Spróbuj też podać bezpośrednio na cewkę napięcie z akumulatora.
Nie ma nic po drodze,kabel czarno-czerwony zasuwa od kostki pod stacyjką prosto do elektromagnesu rozrusznika. Trzeba sprawdzić czu masz prąc na styku 50 rozrusznika jak dajesz kluczyk w pozycję rozruch. W autach z automatem jest prąd na sterowanie odłączany przez układ przełącznika wielofuncyjnego,chodzi o to abyś nie odpalił inaczej jak na D albo...
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
Witam, Padł mi rozrusznik. ........... Ale... działa zarówno po podaniu napięcia na zacisk główny zacisk 12v i połączeniu ze stykiem bendiksa jak i po podaniu napięcia na sam styk bendiksa (aczkolwiek wolniej wtedy kręci), a tak chyba nie powinno być, zgadza się? Powinien zadziałać sam elektromagnes bez kręcenia rozrusznikiem. Co może być powodem?...
Cewka automatu rozrusznika pobiera znaczny prąd,to normalne.Jeżeli słychać automat rozrusznika ,to jedynie pozostaje sprawdzenie przejścia na głównych stykach automatu.Może być że na głównych stykach nie ma przejścia,to łatwo sprawdzić kontrolką z żarówki.Jeżeli napięcie dochodzi na gruby styk i przechodzi do rozrusznika, to sprawdź czy gruby przewód...
Czego to się człowiek jeszcze nie dowie, a cóż ma wspólnego cewka rozrusznika z brakiem prądu na stacyjce. Powiedz że jechałeś na załączonym rozruszniku i wypaliła się stacyjka i rozrusznik bo w to szybciej uwierzę.P
Do rozrusznika się nadaje. Do świec raczej mniej, mają większy pobór prądu niż cewka rozrusznika.
Przekaźnik masz na obudowie rozrusznika, dodatkowa cewka doprowadzająca prąd do cewki bendixa po zasterowaniu stacyjki. Nie pamiętam, ale w Vario powinna chyba mieć ok.15 ohm. Odchyłki w oporności nie uruchomią sygnału do sterownika silnika. Będzie kręcił a nie odpali i wyskoczy błąd MR.
A może gotowe rozwiązanie, wykorzystać cewkę z bendiksa rozrusznika na prąd stały jak wcześniej w poście.
Podawałem już bezpośrednio na rozrusznik +12v na ten cienki przewód i nic to samo Albo nie wiesz co robisz albo robisz nas w konia.Rozrusznik sprawny powiadasz, masy plusy tez.Podanie prądu na cewkę tez nic?To teraz weź klucz i zobacz jak obraca się wał.
podaj wiecej szczegułów jak go pailsz na krutko czy zwierasz śruby klucem czy doprowadzasz prąd kawałkiem przewodu . spr czy do rozrusznika dochodzi prąd ' tam dochodzi taki cienki przewód spr czy gdy naciśniesz starter pojawia się tam prąd .może poprostu zaśniedziała cewka przy rozruszniku .jaki tam masz silnik ? .....
To zwykły przekaźnik - jak wsadzisz taki z Poloneza to tez będzie działać. Nie może być powodem palenia bezpiecznika. Sprawdź pobór prądu przez cewkę wlacznika elektromagnetycznego na rozruszniku. W Vito (podobny diesel) kilka razy trafiłem na zwarcie międzyzwojowe tej cewki co powodowało zwiększony pobór prądu i palenie bezpiecznika.
Witam. Fordzik zgasł podczas jazdy. Po przekręceniu kluczyka nie słychać pompki, rozrusznik nie kreci. Na popych też nie odpala więc na cewkę pewnie też prąd nie idzie. Stacyjkę sprawdziłem prąd dochodzi i wychodzi klemy sprawdziłem. Prąd na rozrusznik stały dochodzi ale po przekręceniu kluczyka ten drugi już nie. Gdzie szukać przyczyny bo brakło mi...
Przyczyna była bardzo prosta! A mianowicie nie było ładowania i cały prąd z akumulatora pochłaniał rozrusznik a dla cewki już nie starczało! Matiz chodzi!!!
Witam. Rozrusznik jest załączany (stacyjką) poprzez elektromagnes bendiksu który wysuwając się zwiera jednocześnie swoimi stykami obwód główny rozrusznika. Wydaje mi się że prąd płynący przez cewkę elektromagnesu nie powinien przekraczać 25 - 30A. Pozdrawiam.
Chcę w swojej Astrze wykonać odcięcie obwodu rozrusznika. Rozumiem, że przewód idący od kostki stacyjki jest przewodem zasilającym cewkę rozrusznika. Jakiego rzędu prąd przepływa przez ten obwód? Czy wykonanie tylko jednego odcięcia, w tym wypadku rozrusznika, może mieć jakieś negatywne skutki dla silnika? Jaki obwód poza rozrusznikiem, który jest jednak...
Jeśli nic nie tyka to znaczy, że niema napięcia na cewkę, lub jest uszkodzona. Jeżeli słychać puknięcie prawdopodobnie uszkodzony jest wyłącznik pod cewką załączający główny prąd. To się wymienia razem z cewką o ile dobrze pamiętam.Często jak się puknie czymś w rozrusznik to zadziała.
Sam odpowiem na swój post bo dostałem wiedzę na innym forum ale dla potomnych jakby ktoś chciał wiedzieć. Cewka w suzuki ( samurai ) sj 410 jest z opornikiem zewnętrznym. Takie sprytne urządzonko. W momencie rozruchu kiedy z akumulatora prąd przede wszystkim idzie na rozrusznik na cewkę doprowadzony jest prąd z akumulatora pomijając opornik . Cewka...
Elektromagnes u ciebie padł a raczej styk załączający (bo stuka ale nie załącza rozrusznika) . Mylisz się co do podejrzenia że skoro zazębia to jest dobry jego zadaniem jest jeszcze załączenie prądu na rozrusznik. Na wale bendiksu frez jest skośny i ruch obrotowy wału wysuwa bendiks mimo iż cewka elektromagnesu nie pracuje. Generalnie i tak rozrusznik...
Nie mierz, nie kombinuj tylko kup nowy akumulator. No ale skąd wiadomo czy to akumulator czy rozrusznik/cewka rozrusznika czy jakiś przekaźnik albo przebicie? Przy wyjętym kluczyku nie powinno pobierać >10A prądu...
Sprawdzę jaki prąd pobiera ta cewka . Chociasz rozrusznik dobrze kręci i nie moge tego zrozumieć.
No to niestety ale ja nie jestem w stanie nic więcej doradzić. Możliwe że źle interpretuje te błędy ale wydaje mi się że "TP_ANTENNA_FAILURE" tyczy się anteny zabezpieczenie przeciwkradzieżowego czyli immo. Ale skoro Delphi ci pokazuje ze niby immo jest odbezpieczone no to cewka i kluczyki powinny być sprawne.
Bielsko-Biała. Na forum mogę napisać w temacie ale nic poza tym, za propozycję dziękuję. Ciężko wystartować z takim pomysłem bo na dobrą sCzy cewka rozrusznika ma prąd podczas przekręcania kluczyka?prawę inne forum bardzo mocno opanowało ten kierunek. Dodano po 3 Bielsko-Biała. Na forum mogę napisać w temacie ale nic poza tym, za propozycję dziękuję....
A łaczyłeś rozrusznik na krótko z pominięciem bendiksu? bo może być tak że to z powodu zużytej szczotki w rozruszniku prąd nie płynie przez bendiks.
przy słabym aku przygasały by kontrolki, jeżeli tego nie robią znaczy, że cewka nie załącza rozrusznika. sprawdź kable przy rozruszniku za pomocą żaróweczki czy dochodzi prąd, może któryś poluzowany. żeby sprawdzić cewkę na chwilę połącz przy rozruszniku gruby przewód zasilania z cienkim. jak działa to będzie reagować. jeżeli połączysz na chwilę dwa...
Cewka jest jedna i prąd ok 3A zmierzyłem podczas pracy elektromagnesu zasilanego z akumulatora. Od jakiego rozrusznika jest ta cewka? Ja się nie spotkałem z elektromagnesem rozrusznika jednocewkowym, zbyt duża siła jest potrzebna do zasprzęglenia bendixu i jest duży skok a dłuższe obciążenie akumulatora dużym prądem (dodawał by się jeszcze prąd pobierany...
Ja opiszę, narysowac sobie możesz sam. Więc po pierwsze przekręcenie kluczyka powoduje przepływ pradu przez cewke przekaźnika rozrusznika, tenże przyciąga styki i następuje przepływ prądu przez cewkę "automatu", powoodując ruch jego rdzenia. Ruch rdzenia po pierwsze zazębia przekładnię rozrusznika z kołem zamachowym, po drugie w automacie są kolejne...
Masz rację, ale pod warunkiem, że główna cewka elektromagnesu jest stale zasilana napięciem ok 12 V. W rozruszniku jest trochę inaczej. W czasie pracy rozrusznika zasilana jest druga cewka, słabsza. która ma tylko utrzymać rdzeń w położeniu wciągniętym i ona taka mocna nie jest. Główna cewka jest zasilana szeregowo z silnikiem rozrusznika i jej końcówki...
Pociągnij kabel od pińka rozruchu na stacyjce do cienkiej śruby na elektromagnesie rozrusznika i już , nie wyważaj otwartych drzwi . Te dziwne ruskie puszki i przekaźniki to tzw. blokada rozruchu co by prosty sowiecki lud nie krecił starterem przy pracujacym klekocie :) O wytrzymałość stacyjki się nie martw jest ona w stanie pociągnąć 4 świeczki żarowe...
Przecież odpala Ci na rozruszniku. Prąd na cewkę idzie w momencie gdy kręcisz rozrusznikiem. Po puszczeniu kluczyka w pozycji zapłon musisz mieć ładowanie żeby było podtrzymanie przekaźnika. Proste sprawdzenie podłącz wszystko tak jak było i przytrzymaj chwilę dłużej na rozrusznika, a zobaczysz że silnik będzie pracował do momentu puszczenia kluczyka....
"rozrusznik nie kręci nie słychać pompy paliwa nie ma iskry" "Doprowadź prąd na cewkę ( pomarańczowy kabel ) i po ptokach" Rozrusznik zastąpią zapewne sąsiedzi i przygodni przechodnie.Jeszcze pompka. Kolega chce pomocy a nie podaje rocznika,silnika dodatkowych zabezpieczeń itd.
Nie kręć zbyt długo, 2-3 obroty wału i po puszczeniu kluczyka powinien siłą rozpędu silnik zaskoczyć, masz za słaby prąd, pobór rozrusznika i zostaje za mało prądu na cewkę zapłonową, przerabiałem ten temat w 2-letnim matizie, założyłem aku od diesla i problem zniknął, na wiosnę oryginalny aku i auto paliło
Ad. 1. Tak, poprawisz działanie urządzeń pobierających dużo prądu (rozrusznik, reflektory), jeśli połączenie masowe miało względnie dużą rezystancję. Ad. 2. Cewka przekażnika zwykle ma na tyle dużą rezystancję, że test ciągłości (piszczek) może nie zadziałać. Ciągłość cewki możesz zmierzyć omomierzem na zakresie np. 200kOhm Ad. 3. Jeśli chcesz testować...
Odmian maluszków było trochę. Skoro do cewki idą dwa przewody to domniemywam, że może być to wersja z kablem oporowym, które to były w wersjach z rozrusznikiem w stacyjce. Było to ułatwienie rozruchu - przez cewkę szedł wyższy prąd podczas kręcenia rozrusznikiem. Tam powinna być specjalna cewka, która po podłączeniu 12V (np z alternatora) powodowała...
prąd przy przykręcaniu rozrusznikiem utrzymuje się w granicach 23.5 V Który dokładnie jest to tranzystor? Masz gumiaka sterownik będzie trudno. Zamień miejscami wtyczki cewki i zobacz czy to cewka czy sterowanie.
WITAM. W motorze piaggio nrg50 nie ma iskry. Jak sprawdzić cewkę?? dochodzą do niej cztery przewody - czarny-masa, czerwony-?, biały-?, zielony-?. Tylko na zielonym przewodzie jest prąd zmienny gdy kręcę rozrusznikiem. Czy powinien by prąd na reszcie przewodów?? pozdrawiam.
Nie wiem co masz na myśli pisząc przekaźnik główny, przekaźnik pomocniczy. Nie ma tam nic takiego, rozrusznik składa się z części zasadniczej, cewki elektromagnetycznej (przykręcona do rozrusznika) i przekaźnika( znajduje się nad cewką), do przekaźnika idą 4 kable , (2 grube, 2 cienkie) te 2 cienkie to pojawia się 24 v w momencie przekręcenia kluczyka...
Zdemontowalem rozrusznik i na krótko jak próbuje to kręci ale na tyle słabo ze swobodnie zatrzymuje ręka,możliwe ze dostała cewka prąd w czasie jazdy i spaliło go ale czy to spowodowało by ze cigle wbija się błąd „usterka silnika”i te kody jak wyzej
Witam. Jak wygląda sprawa luzu na wirniku? W skrajnym przypadku wirnik potrafi zacierać sie o stojan . Wyjmij rozrusznik i sprawdź.Odpalenie w ten sposób to krótka droga do spalenia uzwojeń stojana , z tego również powodu prawdopodobnie padł również elekrowłącznik - cewka- ze względu na duży pobór prądu. Pozdrawiam.
Co do kostki stacyjki to myślę, że to nie to ponieważ kostka stacyjki z tego co wiem to tylko (małym prądem )załącza cewkę przy rozruszniku. Gdyby kostka stacyjki była walnięta to rozrusznik nawet 1 raz by nie zakręcił...sprawdzę w międzyczasie styki z masą
Witam Serdecznie! Naprawiam rozrusznik i zauważyłem ciekawą rzecz,automat działa ale pobiera bardzo duży prąd z samego akumulatora nie rusza,dopiero gdy dopnę prostownik do baterii jest ok.Bateria jest dobra w ciągłej pracy w Windstarze 3,8l.Jaką oporność powinna mieć ta cewka.Dziękuję za wszystkie sugestie.Pozdrawiam ldomal
a więc tak. paliwo dochodzi. pompka działa, przy kręceniu rozrusznikiem czuć benzynką. prąd nie dochodzi do cewki. cewka sprawna dzisiaj sprawdzana. napiszcie mi jeszcze jakie oporności powinna mieć cewka na wysokim napięciu i jakie na niskim i skąd idą przewody niskiego napięcia do cewki.
Elektromagnes włączający rozrusznik posiada dwa uzwojenia.Jedno wykonane z grubszego drutu jest podłączone do zacisku na który przychodzi prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce.Jego drugi koniec jest podłączony do śruby do której przyłączone jest wyjście na rozrusznik.Prąd płynie przez to grube uzwojenie następnie przez szczotki i uzwojenie rozrusznika,które...
Witam. Mam problem ze sterowaniem rozrusznikiem (auto nie odpala - rozrusznik nie reaguje i brak prądu załączającego cewkę) oraz z lampką check engine (nie świeci po przekręceniu kluczyka) w chevrolet cruze 1,6 16v 2009r. Potrzebuje schemat instalacji elektrycznej oraz schemat skrzynki bezpieczników znajdującej się w komorze silnika z opisem pinów kostek...
K_Robert Daj znać jakie efekty bo mam podobny problem, i nie chce mi się wyciągać rozrusznika. Jedno uszkodzenie mozna wykluczyć napewno, nie jest to żaden przekaźnik. Przekażnik podaje prąd na cewkę elektromagnesu zwierajacego styki silnika rozrusznika Jeśli rozrusznik ciężko obraca to już dawno elektromagnes załączył jego silnik
Ty podajesz plus z stacyjki na automat. Automat zwiera styki prądowe. Jeśli sklei styki automatu, to to że odetniesz mu zasilanie na cewkę nie odłączy prądu na rozrusznik. Musiał byś mieć hebel na kablu. Dla mnie te rozruszniki to zło. Kupić R11 i dbać o niego.
Nie mam iskry tylko czasami pojawia sie jak magneto jest jeszcze w ruchy a rozrusznik nie pobiera już prądu. A jak przekręce kilka razy kluczykiem to czasami też pojawi sie iskierka. A czy istnieje możliwość że poprzednia cewka posiadał taki moduł w sobie?
Przy załączeniu rozrusznika (spadek napięcia), opornik jest "mostkowany" (lepsza iskra). Po rozruchu cewka jest zasilana przez opornik -ograniczenie prądu.
Można by spróbować przewinąć uzwojenie główne L1. Mierząc prąd przy jakim cewka L1 przyciąga styk i znając jego wartość można przeliczając amperozwoje nawinąć nowe uzwojenie cieńszym drutem bo przecież przez cewkę L1 teraz nie będzie płynął prąd rozrusznika.
Witam . Obecne ciągniki i nie tylko(rozwiązanie dawno stosowane)posiadają elektryczną blokadę rozrusznika.Działanie blokady polega na braku możliwości uruchomienia rozrusznika gdy ciągnik jest na biegu i nie tylko.W najprostszym wykonaniu zastosowany jest przekaźnik i czujnik(krańcówka)na skrzyni biegów,która połączona w obwód sterowania (cewkę)przekaźnika...
Sprawdź cewkę elektromagnesu na rozruszniku. W tych autach dostają często zwarcia miedzyzwojowego, wtedy pobór prądu rośnie i wali bezpiecznik.
Jak są wypalone styki cewki, to zobacz jaki prąd idzie przez cewkę, wtedy tez pali bezpiecznik.
Witam mam taki problem. Wymieniłem w mojej c 360 alternator na nowy po regeneracji, stary już nie ładował, wszystko ładnie działało lampka zgasła, czyli ładuje. Ponieważ chciałem żeby prądy chulały dobrze wymieniłem klemy na nowe, przeczyściłem kable, podłączyłem prostownik na akumulatory żeby doładować, i słyszę dziwne buczenie. zostawiłem na chwile...
W pierwszej kolejności wymieniłbym olej. Może zastosowałeś jakiś nowy wynalazek z dodatkami uszlachetniającymi. Kiedyś zastosowałem olej który powodował bardzo duże opory. W następnej kolejności należy sprawdzić akumulator. Za mała pojemność lub zasiarczona któraś z cel powoduje nadmierny spadek napięcia przy rozruchu, więc świece żarowe nie osiągają...
Witam wszystkich :) Problem polega na tym że rozrusznik w peugeot 207 2006 rok od momentu przestał działać czyli wszystko było ok i po zgaszeniu cisza. Bezpieczniki sprawdzone pod maską pali bezpiecznik F8 . Rozrusznik sprawdzony na krótko cewka wyrzuca , kręci ale nie dochodzi napięcie na cewkę. Czy za duży pobór prądu i bezpiecznik nie daje rady ,...
Jedynie został do wysuszenia moduł i cewka.. kable kopułkę suszyłem świec raczej nie trzeba bo z tego co widziałem po wykręceniu prąd podaje.. Dodano po 3 Więc , tak aparat suchy, przewody też, prąd przechodzi przez cewkę i podaje prąd dalej na świece... Rozrusznik kręci ale nie odpala, zalewa świece benzyną, na suchym gazie nawet nie próbowałem wiadomo...
Witam potrzebuje pomocy. mam taki głupi przypadek przekładam silnik z instalacją z grande punto do fiata 126p mam wszystko podłączone i nie kręci mi rozrusznik nie wiem co jest grane na cewkę zaplonową podaje prąd ale nie kręci i wyskoczyła kontrolka samochód z kluczem co to może być ??? pomocy
Witam, to że rozrusznik słabo kręci, może jeszcze wpływać cewka (elektromagnes) straty na wypalonych stykach i w tedy jest słaby przepływ prądu na rozrusznik, a co do kupowania używki i to jeszcze za 50 zł nie polecam bo kupisz to samo co masz lepiej zregenerować , o ile to rozrusznik pozdrawiam
To proste - wystarczy troche wysilić swoje szare komórki: alarm łączy dolny koniec cewki przekaźnika z masą (przewód żółty) Jeżeli teraz przyjdzie plusowy impuls ze stacyjki, to najpierw zostanie zasilona cewka przekaźnika, która przyciągnie zworę, i rozrusznik zostanie uruchomiony. Jeżeli nie będzie podanej masy od alarmu, to nie będzie przepływu...
Przecież chłopie nie zasilasz przez przekaźnik głównego uzwojenia rozrusznika, a tam prądy wynoszą trochę więcej niż myślisz, bo nawet kilkaset A, tylko cewkę rozrusznika, która przesuwa wałek. A tam prąd już nie jest taki duży - max kilkanaście A. To już przekaźniki normalnie zniosą. Poza tym. Jeśli potrzebujesz napięcia non stop, to zastanów się,...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Witam. Imobilajzer fabryczny taki na przytyk (2piny) na kanale nawiewu między fotelami. Dziś rano -18°C auto pod chmurką i nie wystartował rozrusznik mimo że trzymałem kilka razy nawet około minuty przekręcony kluczyk (wcześniej pomagało- pewnie cewka nagrzewając się zmiękczała kleistą maź na rdzeniu. Zdjąłem cewkę, wyczyściłem brązową "maź kleistą"...
Cieńsze nogi przekażnika to zwykle cewka i nic dziwnego że na grubszych omomierz nic nie pokazuje. Jeśli przekaźnik rozwiera obwód stacyjka-rozrusznik to na jednej grubej nodze powinien pojawiać sie prąd po przekręceniu stacyjki na rozruch . Podaj kabelkiem plus na drugą nogę i jesli będzie lekkie iskrzenie to skończyły się szczotki a jak zakręci to...
Możesz bardziej wytłumaczyć? Kręciłem stacyjką na krótko ale to nic nie daje jest przewód czarny czerwony niebieski i dwa cienkie, po połączeniu czerwonego z niebieskim kręci rozrusznikiem a po przekręceniu stacyjki pojawia się prąd na dwóch cienkich przewodach( są połączone razem) po przekręceniu na zapłon idzie prąd na cewkę
nie mogła, to nie stacyjka, miałem zapasową i zamieniłem ją żeby sprawdzić czy to nie stacyjka i na tej 2giej tak samo jest,może klaskson zdupczył się niezależnie,też mam 2gi spróbuję go tak z ciekawości, problem z akumulatorami też to nie jest-są nowiuśkie mają miesiąc i w tym samym dniu palił od pierwszego dotknięcia rozrusznikiem,więc nagle z nich...
W tej chwili to wszystko działa... 35w przedni reflektor, 21W stop, 20W migacze , 5W przedni postój... 5 W tył , 5W podswietlanie tablicy...do tego jeszcze rozrusznik.. razem ok 85W ... tyle ze na 2 sekcjach prądnicy... Sporo Wattów odzyskałem bo wsadziłem żarówki na ledach wiec troche mocy w zapasie prądnica ma... Jak przerobic/ przewinąc tą nieszczęsną...
Wygląda na kumulację. Prawdopodobnie wcześniej zaczęły się problemy z alternatorem, a teraz padł rozrusznik. Aby sprawdzić alternator wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze, przy pracującym silniku. Powinno być w granicach 14,5 - 14,7 V. Co do rozrusznika, to może być błaha sprawa, zaśniedziały styk napięciowy lub masowy. Na początek sprawdź czy...
Witam, jak w temacie auto ma takie objawy że gdy się zagrzeje (na zimny praktycznie się tak nie dzieje) wogóle nie załącza rozrusznika. Jest tylko takie pyknięcie, rozrusznik stoi. Prąd i prąd załączający automat rozrusznika się pojawia, więc wychodzi że automat, popsuty. Może coś jeszcze sprawdzić(ktoś miał taki przypadek) ? Rozrusznik już na wyciągniety,...
W scanii, prąd idzie z ecu do cewki ( jak wspomniałem przez element bts141 35A 62V, co jest elektronicznym przekaźnikiem (solid state). Widze ze kolega nie wie że EMS mierzy prąd przepływający przez cewkę i potrafi stwierdzić uszkodzenie rozrusznika!
Witam, posiadam kosę spalinową Sthil FS 38, nigdy nie miałem z nią żadnego problemu, aż do momentu, kiedy zgasła i nie można jej odpalić. Sprawdzałem świecę w innej kosie, daje iskrę, a u mnie jej brak, magnesy nie są niebieskie, odstęp między cewką a magnesem jest prawidłowy, kable nie są uszkodzone, kompresja jest dobra. Sprawdzałem miernikiem czy...
Czujnik halla nowy, cewka nowa , stacyjka nowa , komputer i immobilajzer nowy z jednego typu . Przy kreceniu rozrusznikiem , do listwy zapłonowej dochgodzi prąd , a nie daje na dwóch pobudzających cewek
Witam mam mały problem z Tico. Problem wygląd tak, że nie mam iskry na świecach. Sprawdzone zostały przewody WN, cewka, na cewke przychodzi prąd, rozrusznik kręci. Co jeszcze mogę sprawdzić ew. wymienić? Powiem jeszcze, że Tikacz ma ten problem, że casami gasł i niechciał odpalić. Odpalał po dłuższym czasie a teraz jak zgasł to już w ogóle nie odpala:(
Drugie zdjęcie od góry to stabilizator od ładowania! Trzecie cewka od iskry. Czwarte to przekaźnik od rozrusznika. Często mi się zawieszał. Ostatniego nie rozszyfrowałem... Dodano po 12 AHA! I jeszcze jedno. Sprawdź napięcie na przewodzie białym i żółtym. To jest napięcie z alternatora i jest to prąd zmienny! Czerwony i zielony przewód to napięcie ze...
Jednak jak przypuszczałem przyczyną awarji był ROZRUSZNIK , kręcił normalnie , elekro-włącznik odbijał po puszczeniu kluczyka bez problemu ,a mimo to miał minimalne zwarcie i prąd płyną przez cewkę odpowiadającą za przegrzanie a VIC odczytywał jak by rozrusznik pracował i dla tego go rozłączał. Moja rada - nie słuchajcie serwisów a w szczególności w...
Wymieniłem przekaźnik na rozruszniku ale to nie było to........ 1 a czy ten przekaźnik tyka kiedy chcesz zapalić? 2 próbowałeś odpalić na krótko tj włączyć zapłon i dać na cewkę automatu prąd (oczywiście samochód na hamulcu i luz)
to jest 1999 rok a kod silnika to AGZ 2,3 v5 150KM Dodano po 8 kostka może ale sprawdzałem jak nie chciał odpalić to włączyłem zapłon i podłaczyłem rozrusznik na krótko kęcił ale niestety nie odpalił akumulator nowy ale tak wygląda jak by gdzies pry kręceniu rozrusznikiem nie dawało prądu na cewkę i brak iskry jakby za duży pobór prądu był albo za małe...
Witam. Wygląda to tak że czasami zapali, aktualnie nie. Nie kręci w ogóle rozrusznik, bendiksa też nie słychać , cisza jak makiem zasiał, a prąd płynie do rozrusznika (cewki) bo słychać po pompie paliwa i widać przygasanie kontrolek(ponad 20 A cewka pobiera.) Klemy akumulatora czyszczone i dokręcone. Cewka do rozrusznika kupiona nowa. bendiks wygląda...
W związku z tym, że padła mi kostka stacyjki chcę zrobić przycisk start. Do tego celu chcę wykorzystać przewód, na którym pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka. Po wciśnięciu przycisku obwód, który steruje cewką rozrusznika ma zostać zamknięty. Proponuję taki schemat: http://obrazki.elektroda.pl/5892237300_1... Mój pomysł polega na...
Witam Zna ktoś / ma schemat sterowania rozrusznika VOLVO FM 2014r? Rozrusznik był wymieniany rok temu na oryg Mistubishi, w starym spaliła się cewka załączająca na rozruszniku - cena mało mniejsza od nowego rozrusznika ;-) - dlatego klient się zdecydował na wymianę całego. Od jakiegoś czasu raz na kilka odpaleń w trakcie kręcenia jest efekt jakby rozrusznik...
kybernetes, tam jest dość sympatyczne Valeo rodziny D7E i wiekszych anomalii w obrębie elektromagnesu nie wykazuje. No chyba, że w mercedesach klasy A z elektroniką w elektromagnesie. Po prostu cewka włącznika bierze prąd jaki bierze i tyle.
Naprawa przerwanej ścieżki prawdopodobnie spowodowała brak iskry. Mogłeś coś popsuć wyjmując płytkę. Rozrusznik nie kręci bo stycznik/przekaźnik (to taka duża kostka z dwoma grubymi kablami przykręconymi nakrętkami na klucz i dwoma cienkim przewodami) nie załącza prądu do rozrusznika. Nie załącza bo: ma wypalone styki, uszkodzoną cewkę, nie dochodzi...
Co do wymiany kasety to na pewno będzie ostatnia rzecz która wymienię. Koszt kasety to 8500 netto + wymiana sops. Przekaźniki 4 sztuki wymienione. Wszystkie prądy dochodzą lecz nie za każdym razem jest wyjście na wtryskiwacze. Stacyjka też odpada, ponieważ podając prąd bezpośrednio na cewkę rozrusznik kreci (kabel oczywiście odłączony zęby nie zasilić...
W stojanach silników prądu stałego często zdarza się że bieguny magnetyczne są pomylone. Aby to sprawdzić robię to następująco: woltomierz napięcie stałe łącze z cewka np stycznika, cewkę kładę na nabiegunnik i sprawdzam w którą stronę wychyli się wskazówka w momencie załączenia napięcia (zawsze to robię za pomocą starego woltomierza) następny nabiegunnik...
Zapłon w tych silnikach to zapłon iskrownikowy ("magneto") i silnik będzie pracował bez akumulatora. W typowym iskrowniku cewka zapłonowa siedzi pod kołem zamachowym: WSK, Komar. Tutaj pod kołem zamachowym jest cewka (nazwę ją generująca), kondensator i przerywacz. Przy zwartych stykach wirujące koło zamachowe powoduje przepływ prądu w cewce generującej,...
Za poprzednikiem dodam że uzwojenie o małej rezystancji służy do przyciągnięcia, a te o większej do podtrzymania. To pierwsze często leci przy chełtaniu zapowietrzonej maszyny gdyż nie może być pod prądem dłuzej niż kilka sekund. Z cofką na rozrusznik przez cewkę się jeszcze nie spotkałem.
Dziękluję za rady. Właśnie wróciłem z garażu. Dalej nic. Nie jestem mechanikiem ale lubię grzebać przy autach a szczególnie jak są efekty, niestety nie tym razem. Jeszcze nie daję za wygraną. Masy sprawdziłem są ok. Po przekręceniu kluczyka zaczyna szybko pulsować lampka układu w-z oraz słychać częste stuki od przekaźnika obok komputerka sterującego....
A sprawdzałeś czy prąd na cewkę zapłonową i moduł jest w momencie kiedy kręcisz rozrusznikiem. Jeżeli jest to sprawdż miernikem jakie jest napięcie zasilania kiedy kręcisz rozrusznikiem.
cewka rozrusznik prąd rozruchowy rozrusznik pobierać rozrusznik prąd
kamery ucięte kable delonghi komunikat napełnij obwód podłączyć remote radiu
moduł poziomowania openbk timer
Wzmacniacz do Infinity Kappa 8.2: Wybór i Rekomendacje Uszczelnienie wtrysku w Iveco Daily 3.0 - porady