Skoro rozrusznik nie może odpalić silnika, to znaczy, że nie porusza tłokiem.
Dość typowy problem, skrzynka bezpieczników pod maską jest dzielona, śruby na górze (łep 8 lub 10), odkręcasz i unosisz płytę z bezpiecznikami/przekaźnikami. Jak zdejmiesz zobaczysz albo zieloną korozję, albo wygrzane styki.
Może tylko na dwóch szczotkach działa lub czas na rozrusznik szybkoobrotowy z przekładnia planetarną ? https://eltraktor.pl/rozrusznik-przeklad...
Oj, może tłoki "puchną"?.Samochód bez gaszenia na ciepłym pracuje normalnie?
Tak to jest ten sam rozrusznik tylko niema podparcia w tulejce w skrzyni.
UPC przejrzane ?
Zanim władujesz się w koszty zregeneruj lub wymień rozrusznik i popraw połączenia prądowe na drodze aku rozrusznik . Ciepłe tdi potrzebuje bodajże w okilicy 250 obr żeby zapalić .
A jak Ci kręci rozrusznik? jak jest dwumas to na ciepłym silniku rozrusznik musi konkretnie rozkręcić silnik do chyba 300 obr na min żeby komp porał paliwo. Jak obroty są za niskie to nie poda. Na zimnym nie obowiązuje ta zasada. Jest opcja ze pompa wtryskowa się kończy i przy wyższej temperaturze się rozszczelnia. Zwróć uwagę czy silnik się rozpędza...
Sprawdze jeszcze omijając stacyjke na ciepłym silniku bezpośrednio podając napięcie z akumulatora na eektro........
Witam. Problem z rozrusznikiem w Opel Zafira 1.8 Benz. Na zimnym odpala codziennie , po rozgrzaniu samochodu i zgaszeniu odpali a po chwili już słabo kreci, tak jak by bendyks nie wybijal i nie chce uruchomić silnik. Po około godz ( ostygnięciu) znów odpala. Podmieniony akumulator i rozrusznik - objawy pozostały.
Problem z uruchamianiem silnika. Ciepły silnik trzeba kręcić 5-8 s. Zimny silnik: 3x5-8s., a czasem wogóle nie daje się uruchomić, a następnego dnia bez ingerencji odpala po 3x5-8s. Po samostarcie odpala od dotknięcia kluczyka. Podczas jazdy nie ma już problemów, pracuje równo, no może w okolicy 2000obr/sek lekko drży. - akumulator nowy, Bosch S5, 77Ah,...
Grzanie przewodu w skrócie po próbie odpalenia to przewod łączący akumulatory ciepły cały jest jakby miał zaraz się topić reszty przewodów niestety nie sprawdzałem prowadzącego do masy i prowadzącego do rozrusznika
Sprawdziłbym rozrusznik.
Sprawdź masy, prądy czy nie ma spadku napięcia, ewentualnie akumulator a jak jest OK to rozrusznik prześwietlić.
Rozszerzalność cieplna Jak się silnik nagrzeje to się nie domykają Pewnie masz zbyt ciasno ustawione
miałem taki przypadek.auto przyjechało z niemiec,i było ok ale po pewnym czasie też tak się działo,niby ok ale jednak doszło do tego że nie palił na ciepłym silniku,wymieniłem rozrusznik i od razu lepiej,jak ręką odjął.powód rozrusznik.
a ja ci powiem tak: nic ci nie dadza świece, akumulator jak auto nie ma odpowiedniej kompresji.... No właśnie... Od tego trzeba zacząć. pomiar ciśnienia w zamrożonym silniku jest bez sensu - jedynie miarodajny jest pomiar silnika rozgrzanego Nie zgodzę się - w dieslu na okoliczność słabego odpalania sprawdza się kompresję na zimnym silniku. To zimny...
Kręci ale jest moment gdzie rozrusznik nie ma siły zakrecic aku jest dobre. A gdy już odpali to na ciepłym normalnie odpala Kosiarke mam rok i teraz wystąpił ten problem. Olej to 10w30 Rozrusznik ma lżej gdy silnik jest ciepły. Rozrusznik do zregenerowania, można nawet go rozebrać i przeczyścić, sprawdzić stan szczotek i złożyć, zamontować. Spróbujesz...
Na zimnym i na ciepłym rozrusznik kręci tak samo?
Jeżeli nagrzanie auta faktycznie ma znaczenie, to celowałbym w sam rozrusznik. Musisz wyprowadzić sobie na chwilę przewód od wzbudzenia rozrusznika i próbować ''na krótko'' gdy jest silnik ciepły.
Gdy jest ciepły nie odpala rozrusznik nie reaguje Gdy zewrę przekaźnik kręci i odpala bez problemu Wykonaj pomiary próbnikiem z żarówką w gnieździe przekaźnika rozrusznika. Czy podczas próby zapalania przekaźnik "stuka" a rozrusznik nie kręci ? Czy w chwili gdy nie odpala - pojawia się napięcie sterujące na cewce przekaźnika ? Czy na jednym ze styków...
Słyszałam że w niektórych modelach Mercedesów A i B Klass były rozuuszniki z czujnikiem temperatury? Jak to sprawdzić?
Cześć Mercedes E250 Jesteś nowy, tak więc na początek: Tak z ciekawości wbiłem w Gugla twoje "Mercedes E250". No i co widzimy? https://obrazki.elektroda.pl/2802339400_... Jest model 212, jest model 213, dwudrzwiowe 207, jest nawet poczciwe 124 które też było robione jako E-klasa. Aktualnie mamy SZÓSTĄ generację E-klasy, a tobie się...
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
Witam.Samochod odpala za pierwszym razem gdy jest zimny silnik.Po przejechaniu kilkunastu kilometrów ,nagrzaniu silnika i wyłaczeniu-rozrusznik nie kręci.Lampki nie przygasają tak jakby napiecie nie dochodzilo.Wymieniony rozrusznik(to samo),stacyjka wymieniana w lato-czy w tym samochodzie jest przekażnik między stacyjka a rozrusznikiem?Jak silnik ostygnie...
Czyli czas zacząć od diagnozy. Odpiecie czujnika - zły pomysł. Podpięcie testera i obserwacja obrotów rozrusznika na ciepło wiele wyjaśni. Jeżeli są obroty - pompa do naprawy. Nie ma- rozrusznik, akumulator. A wy się pogryziecie ze swoimi racjami. Bo w sumie każdy ją ma ale najpierw panowie DIAGNOZA.
W tych golfach na ciepłym silniku pompowtryski podadzą paliwo na ciepłym tylko jak rozrusznik napędzi wał korbowy powyżej 400 RPM . Jak rozrusznik tego nie osiąga sterownik nie aktywuje pompek. Rozwiązania są dwa. Jedno przegląd rozrusznik, wiązka główna ,akumulator tak by rozrusznik kręcił szybciej przekraczał te 400 RPM i odpalał. Dwa zmiana mapy...
to nie problem pompy silnik jest zblokowany jak jest ciepły rozrusznik nie jest w stanie do ruszyć a jest nowy
Może rozrusznik się kończy.
Znaczy się nie kręci rozrusznik na ciepłym? Jakieś błędy? Na ,,krótko,, pali?
Ja obstawiał bym na rozrusznik,jak będzie ciepły i nie będzie chciał kręcić niech druga osoba popuka w niego.Może jak jest ciepły to się w nim coś zawiesza.
Jeśli silnik się nie obraca, czujnik wału/wałka zostaw w spokoju. Skoncentruj się nad rozrusznikiem i układem jego sterowania. W silnikach M9R była podobno partia wadliwych rozruszników. Nie krciły właśnie na ciepłym.
Nie pali na obu paliwach. Jak jest przełączony na Gaz to słysze tylko pod maska klikniecie elektrozaworu od gazu a zachechłać już nie chce, na benzynie nic się nie dzieje po prostu cisza. Czasem jak mi sie coś takiego dzieje samochód odpali jak dłużej przytrzymam stacyjke przekręcona ale to pomaga jedynie w mieście, po trasie po prostu nie ma szans...
Nie, podczas pracy tylko układ wysokiego napięcia, przy kreceniu dochodzi rozrusznik.
AI: Czy szukasz przewodu masowego w związku z jakimś konkretnym problemem (np. brak masy, problemy elektryczne), czy po prostu chcesz wiedzieć, gdzie się znajduje? Problem z odpalaniem na ciepłym silniku, chciałbym sprawdzić tę masę. Jak długo trwa przekształcenie startera? Z jaką prędkością Ob/Min obraca rozrusznik na ciepłym silniku? A ile woltów...
Ja używam PTC75-B Prosty w obsłudze, opcja pomocy do rozruchu, oraz automatyka przy ładowaniu. Nie jest drogi, problemy są przy starszych dieslach, jeżeli chodzi o rozruch z prostownika. W moim przypadku rozrusznik potrzebuje w ciepłe dni 230Ah, zimą idzie na prawie 300Ah wiec te 15 minut które podają w instrukcji można se między bajki włożyć.
Pierwsze diagnoza czyli komputer i podgląd jakie obroty osiąga rozrusznik na ciepłym. Jak się potwierdzi przegląd rozrusznika przewodów zasilających i akumulatora lub udać się na przeprogramowanie ECU zmiana mapy tak obniżyć obroty blokady. Jest jeszcze bieda wersja czyli przekaźnik rezystor i oszukiwanie ECU przed odpaleniem że ma zimny silnik.
Popraw rocznik bo zapewne masz 2007. Trzeba zerknąć w błędy i parametry. Akumulator sprawny? Jak rozrusznik?
Paliwo które tankuję to tylko i wyłącznie Shell V-Power Nitro + bądź PB98 na orlenie. Po co? Ten silnik nie ma czujnika spalania stukowego i jest przystosowany do zasilania paliwem o liczbie oktanowej 92/95, wyższa LO nie daję żadnego zysku, wyrzucanie kasy w błoto. Kompresja silnika zmierzona, jest w normie, nawet bym powiedział, że jest wzorowa....
Sprawdź zawory wydechowe, czy prawidłowo się otwierają.
dzien dobry proponuję jeszcze sprawdzic czy gdy na ciepłym nie chce zapalic to do rozrusznika dochodzi impuls ze (stacyjki) to znaczy na cienki przewód przy automacie rozrusznika. jesli dochodzi to uszkodzenie jest w rozruszniku jesli nie to trzeba szukac dalej.
Bzdury ci gada z tym przebiciem. Sprawdź te czopy, sprawdź czy wirnik nie ugięty, często się giął w tych Marelli, najlepiej jak pisałem sprawdzć czy nie ma zadrapań na nabiegunnikach. Bądź łaskaw wczytywać się w to,co inni piszą.Chodzi mi o to,że przy rozebraniu całego rozrusznika warto zająć się sprawami,o których wspomniałem. A jak już sprawdzi Twoje...
Jeżeli rozrusznik na ciepłym silniku kręci słabiej jak na zimnym to albo uszkodzony rozrusznik albo regulacja zaworów. To są tylko sugestie po wpadce z innym dostawczakiem.
To wymień rozrusznik i tyle, albo daj do regeneracji. Pewnie od temperatury blokuje się wirnik na tulejach - zgaduje bo nie napisałeś co sie dzieje, jakie jest zachowanie kontrolek i auta przy próbie uruchomienia ciepłego silnika.
o ile akumlator sprawny to problem w rozruszniku lub przewodzie rozrusznik-akumlator.
witam, miałem ten sam problem w moim motocyklu, wymieniłem łożyska w rozruszniku i to pomogło.Po rozgrzaniu się silnika wirnik rozrusznika nie chciał się kręcić.W niektórych motocyklach zębatka rozrusznika przekazuje napęd na dodatkową przekładnię zębatą, której łożyska też warto sprawdzić.
Jeśli nie masz gazu i nie robisz dużych przebiegów to nie ma tragedii, nie wiadomo tylko w jakim stanie są przewody. Ale zacząłbym od założenia zaworu zwrotnego najpierw w jednym miejscu, jeśli nie pomoże to w drugim. Niektórzy zakładają też przeźroczyste przewody paliwowe żeby zobaczyć czy nie ma pęcherzyków powietrza. Warto też sprawdzić czujnik temperatury...
Czyli zwyczajnie mówiąc po normalnej jeździe i ciepłym już silniku nie ma możliwości odpalenia auta rozrusznikiem. Zgadza się?
Witam Zgadza się. Jest jeszcze dwie możliwości - rozrusznik robi przywarcia jak jest ciepły i zakłóca pracę elektroniki ewentualnie aku - jak jest naładowany (np. po trasie) to ma za mały prąd rozruchowy - z takimi przypadkami się spotkałem. Oczywiście pomijam sprawy mechaniczne. pozdrawiam
Wywal rozrusznik, wyczyść, wymień tulejki, poinformuj o efektach.
Witam po długim czasie. Walczyłem dość długo z tym problemem wymieniłem nowy akumulator i nic. co się okazało wadliwy jeden wtryskiwacz który kropelkował. może komuś pomogę ale walka była nie równa. zamykam temat. Pozdrawiam
świrka mozna dostać, pozdejmowałem paski obydwa na ciepłym silniku i dalej ledwo kręci albo nie kręci wogóle, gdy próbuje ruszyć wał korbowy ręka nawet z zapiętymi paskami na ciepłym i zimnym silniku to nie wyczuwa się różnicy, chyba polecę kupić akumulator od Stara(piąty) Gabikam: Jak ci poszło bo mam podobny problem. 1. to nie aku bo mam kilka samochodów...
Witam kolego czy zlokalizowales uaterke zwiazana z odpalaniem? Mam to samo i nie eiem co jest grane? Skrzywione kółko wałka rozrządu. Rozrząd delkikatnie przestawiony i wszystko OK.
Zmierzyć cęgami pobór prądu na rozruszniku. Na ciepło i na zimno.
gregorczyk11 napisał: A wzorowe ile wynosi? A ile zmierzyłeś na poszczególnych cylindrach? Silnik był ciepły? Rozrusznik kręcił lekko i szybko? Podaj wyniki to zobaczymy.
Ja miałem przetartą izolacje w cewce automatu i był dokładnie taki sam objaw, zapalał na zimnym a potem na ciepłym cisza. Po wymianie samego automat problem znikł. Myślę że bez wyjęcia rozrusznika się nie obejdzie
Wymontowali termometr czy czujnik temperatury? Przydało by się sprawdzić prędkość obrotową rozrusznika na ciepłym silniku - pewnie jest zbyt mała i tu jest problem.
panie kmieciu jak byś się coś znał to sam kod AFN wszystko o silniku mówi Dodano po 6 ostatnio ten temat był poruszany z golfem 4 sprawdź jeszcze jaki jest kąt wtrysku oraz jaka jest dawka rozruchowa podczas krecenia rozrusznikiem
A był przepalony? Nie był przepalony . Niestety zrobiło się ciepło i problem powrócił . Samochód miał kiedyś wyjmowaną skrzynię biegów - czy jest możliwe ,że rozrusznik jest sprawny tylko jest minimalnie przestawiony na mocowaniach ? Najgorsze jest to ,że usterka występuje tylko przy bardzo nagrzanym silniku . Rozrusznik wymieniony i jest ok. Wcześniej...
kiedyś się mostkowało stuknij w niego jak jest ciepły.
Co do palenia to pomogła wymiana rozrusznika. Chyba było jakieś zwarcie na cewce jak się zagrzał, bo po wymianie rozrusznika czy ciepły, czy zimny pali od strzała. Co do błędu sprzęgła nadal jest i nie można go usunąć - błąd stały. Pozostaje tylko wymiana sterownika.
Bez diagnostyki to zgadywanie, ale strzelam, że standardowo dla TDI rozrusznik i alternator do wymiany. Ktoś pewnie stwierdzi, że trzeba ruszać dawki startowe - ale to pudrowanie syfa.
Podejrzewam cewkę elektromagnesu załączajacego rozrusznik.Wymienić lub rozebrać i wyczyscić rdzeń i zwore
Może czujnik położenia wału? rozrusznik nie kręci Tylko czemu stacyjka ma powodować że samochód można odpalić rano a kiedy jest ciepły nie ? Wyczuwa temperaturę silnika ?
Kostka sprawdzona jest w porządku, ale problem pozostał. Dodano po 1 A gdzie znajduje się przekaźnik blokujący?[/GVideo]
Witam Opis styków T- czujnik temperatury L- kontrolka świec 85-masa 86-+ po stacyjce 30-+z akumulatora 50-rozrusznik Pozdrawiam.
Nowy cargo 270zł i po problemie
u mnie problem tkwi w tym ze jest iskra podaje paliwo kreci ale nie chce zapalić gdzie szukać przyczyny auto stało prawie rok bez jezdzenia auto vw polo 1.3 GT z 90 roku mechaniczny wtrysk
Wyglada to w ten sposób . Jadac np 2 km do sklepu. Parkuję .Od razu po zgaszeniu silnika, zapalam . Silnik odpala jak by na korbe , czyli koło zamachowe powoli się rozkręca . Ostygnie 5 min , silnik odpala od strzała . W lecie , czy na wiosne nie było z tym problemów . Kłopoty z "bolidem " zaczęły się kiedy tempertatura na zewnatrz spadła poniżej 10...
Rozrusznik był na serwisie, i koleś powiedział że wszystko jest zrobione i jeśli chodzi o rozrusznik to nie ma żadnych szkopułów... Dodam jeszcze że silnik ma opory przy kręceniu wałem na ciepłym
może przełożyłeś kable od rozrusznika w inne miejsce, sprawdz też szczotki w rozruszniku
Witam, autko pali bez problemu na zimno. Gdy silnik jest ciepły - rozrusznik nie kręci lub kręci powoli z zacięciami. Rozrusznika nie blokuje alternator ani rozrząd - po zdjeciu pasków na ciepłym silniku rozrusznik nadal ciężko obraca - gdy próbuje kręcić wałem (ręcznie) - nie da się wyczuć różnicy między ciepłym a zimnym silnikiem. Akumulator podstawiłem...
Długo kręci na zimnym czy ciepłym silniku?
Witam. Mam skuter Zipp Quantum 2t i mam problem z odpalaniem z rozrusznika, chodzi o to, że jak jest zimny wszystko gra. Ale jak jest nagrzany, to już nie chce zapalić, kręci i kręci i nie chce zapalić, czasem zdarza się, że zapali, ale to wtedy jak by się rozrusznik zawiesił i motor chodzi razem z rozrusznikiem przez chwilę i zaraz zgaśnie i już nie...
Popraw masę
nie ma znaczenia czy jest ciepły czy zimny. Rozrusznik kręci ale auto i tak nie odpala :/
Rano gdy odpalam auto rozrusznik bardzo wolno kręci (prawie nie może obrócić silnikiem) po dwóch trzech obrotach zaczyna kręcić normalnie. Jak już jest ciepły też można zaobserwować ten problem, kilka obrotów wolniutko potem kręci jak szatan. Rozrusznik wyciągałem, szczotki w porządku, komutator czysty. Proszę o pomoc.
Mam ten sam problem rozrusznik, kostka przy stacyjcre akumulator wymienione masa wyczyszczona i na ciepłym nie odpala jak postoi 15 minut odpala normalnie. Roszę o pomoc.
Z alternator a wychodzi jeden kabel dopiero dalej jest polaczony i chyba musze rozproc te polaczenie i pomierzyc ten kabel drugi
chodziło mi o to że może jakaś część jest zaśniedziała i nie chce się ruszać po tym jak rozszerzy się od ciepła :)
stukałem i nic dopiero odpali jak ostygnie
Jeśli potrafisz i chcesz sam się pobawić to wyciągnij rozrusznik i sprawdź przede wszystkim stan tulejek i szczotek oraz uzwojenia komutatora. Później tylko dokładne czyszczenie, sprawdzenie stanu połączeń, czy oby nie są skorodowane i rozrusznik powinien "chodzić jak burza"
Świece były wymieniane po wymianie też jest to samo, po wciśnięciu sprzęgła tak samo kręci, co do ładowania jest dobre, na początku też tak myślałem, ale po przejechaniu około 60 km (włączone światła, ogrzewanie tylnej szyby) i włożeniu mojego akumulatora do poloneza kręci b.dobrze zatem ładowanie jest OK . Co do zatarcia silnika tez z początku myślałem,...
Wina rozrusznika.
Jeśli jest na pompowtryskach bo nie wiem czy ten model akurat jest , to jeśli jest tak że odpala po wypięciu wtyczki od czujnika temperatury na ciepłym silniku, to znaczy że rozrusznik za wolno kręci, trzeba sprawdzić na kompie ile ma obrotów, bo jeśli nie będzie miał w granicach 250 obr/min. to nie odpali
Albo akumulator...
Witam, posiadam Zipp Simpli 2t i problem jest w tym że gdy silnik jest ciepły i go zgaszę i po 3 minutach czy 10 min chce zapalić to bardzo długo kręci rozrusznikiem, na zimnym pali od razu dlaczego?
no jeśli rozrusznik to tylko wtedy jeśli nie kręci albo kręci zbyt wolno jeśli kręci normalnie to inna przyczyna a może być ich kilka w związku z rozrusznikiem (nawet jeśli kręci) to wiele wyjaśniłby pomiar napięcia aku w czasie rozruchu
mam taką samą skodę, wiem jaki jest problem, bo też długo musiałem kręcić rozrusznikiem na ciepłym silniku. Jeżeli znasz kogoś, kto dobrze umie podnosić moc silnika, to on to naprawi. Należy zmienić oprogramowanie w komputerze, bo przy ciepłym silniku pompa podaje zerową dawkę paliwa. Stąd ten problem. Szkoda rozrusznika.
Niekiedy przyczyną może być prozaiczna. Warto zmierzyć obroty rozrusznika na zimnym i ciepłym silniku.
Witam. Przy pochmurnej pogodzie, lub gdy pada deszacz,rozrusznik kręci,lech brak iskry.Jeżeli seicento się popchnie to odpala. Przy ciepłej, słonecznej pogodzie, odpala z rozrusznika bez problemu.
sprawdż napięcia po włąniu stacyjki, często zdaża się w PN wypalanie styków w włączniku zapłanu. Powstaje wtedy spadek napięcia na stacyjce, bądź napięcie zanika całkiem w czasie 'kręcenia' rozrusznikiem.
Kolego, mi tak samo escort diesel nie załączał rozrusznika na ciepłym (gorącym) silniku, jak był zimny to kręcił bez problemu. Winna jest stacyjka. Zrobiłem dodatkowy wyłącznik rozrusznika i działa bezproblemowo - pozdrawiam dyszel85.
Oddaj rozrusznik do naprawy.
Auto jak już wcześniej napisałem to BMW524TD akumulator 92Ah , badając miernikiem każdą świecę żarową z osobna pobór prądu wynosił 15-17A x 6 daje to prąd okolo 100A na samo rozgrzanie świec. Kupiłem nowy akumulator ZAP 92Ah i przy kręceniu rozrusznikiem(ciepły silnik) Czyli x ileś tam sekund "mocy" w akumulatorze już ubywa. Pytanie, ile lub jak długo...
Miałem ten problem w golfie i w skodzie.Na ciepłym silniku trzeba kręcić ok.10 sekund.Do naprawy jest to rozrusznik na ciepłym silniku powstają w nim naprężenia,a na ucho wydaje sie ze kręci normalnie.Koszt naprawy u elektryka to ok.200zł.Mnie to pomogło i zapala normalnie.
A spadek napięcia na przewodach ? A pomiar prądu na zimnym i ciepłym ? A pomiar spadku napięcia aku? Kto to ma mierzyć?
Tak Picia, zapłon za wczesny - tak się zachowuje rozrusznik na gorącym silniku. Pozdrawiam.
Można zrobic ,ale sprawdz czy nie jest winny rozrusznik bo czesto ma luz na głowiczce i sie klinuje,wtedy ma za małe obroty do rozruchu
Bez dodania gazu nie ma szans odpalić na ciepłym, z ssaniem czy bez nie widzę różnicy, na zimnym jak mówiłem na dotyk rozrusznika, bez ssania nawet, jak ciepły to jedynie szansa na kopa, żeby go odpalić, jak rozrusznik pokręci to trzeba odczekać z godzinę aby zapalił.
ciepły silnik rozrusznik ciepły gaśnie kondensator ciepły
podlewać ogród elektrozaczep brzeczy iveco schemat instalacji elektrycznej
Xerox WorkCentre 6605 – gromadzenie niebieskiego tonera przy bębnie, pasie transferowym i fuserze, wydruki bez zabrudzeń Andoria S320 – zapowietrzanie silnika mimo pełnego zbiornika ropy, diagnostyka układu paliwowego