Z tyłu silnika pod kolektorem ssącym, rozrusznik znajdziesz np na allegro. Również najgrubszy przewód z plusowej klemy zaprowadzi Cię do automatu/elektromagnesu rozrusznika. Jego właśnie nie bij... [url=http://daewooforum.pl/temat66764.ht... i konserwacja rozrusznika trzeba się zarejestrować, ktoś to zrobił, możesz i TY. Łatwo bez kanału nie...
Nie jest to chyba odosobniony przypadek bo spotkałem się już z takim przekaźnikiem przy rozruszniku w Daewoo, chyba że to ten Pawła. Na marginesie miałem w oplach przypadki z problemami z rozruchem przy wywalonych tulejkach na rozruszniku, na pych palił w kroku, ale wtedy magiczny przekaźnik by nie pomógł.
Zawsze tak jest nawet jak jest cieply? Warto by sprawdzić rozrusznik lub przewody czy nie są zaśniedziale i może za male napięcie na rozrusznik idzie? Zgaduje bo z takim problemem się nie spotkałem jeszcze.
Rozrusznik.
Miałeś robiony rozrusznik?
Po pierwsze dobre styki na klemach.Jeżeli nie to kończą się szczotki w rozruszniku.
Ja zawsze rozpoznaje jak ktoś się zalany po chodzi i mowie :) Wykręć świece, wyczyść (jak stare to wymień) i zobacz wtedy czy pali dobrze. Tak się dzieje od razu po włożeniu nowego rozrusznika?
Pisałeś że masz napięcie na żółtym przewodzie teraz nie ma? Na żółtym jest napięcie bezpośrednio nawet na wyłączonym zapłonie. Nie ma napięcia w ogóle w bezpiecznikach od radio, zapalniczki i rozrusznika.
Może więcej powiesz o tym jaki sinik jest zamontowany w twoim pojeździe?
A kręci w ogóle? Jak to stacyjka to spróbuj odpalić go na krótko przy rozruszniku
Jak już to rezystancja, ale pomiar tej wartości za dużo nie wnosi trzeba sprawdzić najlepiej oscyloskopem czy generowane są impulsy podczas kręcenia rozrusznikiem.
A na tym częściowo rozładowanym akumlatorze to czasem nie przytrzymałeś kluczyka (w pozycji "chechłania") do oporu jakiś czas (na zasadzie - a może zakręci?). Bo to by wyjaśniało uszkodzenie rozrusznika.
np uszkodzony rozrusznik :)
Jakiś komentarz co do poboru prądu? Rozrusznik Daewoo - Tico ,Matiz 700 W przy napięciu 12V Rozrusznik silnika dieslowskiego od 900 do 1400W przy 12V Prąd rozruchowy zależnie od obciążenia rozrusznika od 120 do 300 A. Starczy bagażnika na kondensatory? Czy planujecie przyczepę? A na poważnie , carrier przedstawił realną propozycję
Napewno to jego wina . Kup nowy włącznik.
Musisz zebrać więcej danych w sytuacji gdy usterka występuje. Sprawdzić czy pompa paliwa pracuje (na słuch lub mierząc prąd pompy np wyjmując bezpiecznik i wkładając w to miejsce amperomierz. Możesz też sprawdzić czy wtryskiwacze są zasilane i czy są wysterowywane gdy krecisz rozrusznikiem.
Spróbuje napisać to jaśniej :) Rozrusznik podłączony na krótko działa idealnie. Podłączony normalnie nie ma siły kręcić. Podłączony pod przewody normalne ale wykręcony z silnika również nie ma siły kręcić. Wychodzi na to, że rozrusznik jest sprawny.
sprawdz na rozruszniku napiecie (lampkie podlacz do bendiksu)i czzy masz dobrego plusa na przewodzie prądowym rozrusznika(taki grubu przewod) jak to zrobisz to sie wyjasni co padlo. Witam ponownie , słuszna podpowiedź jeżeli nie jest nic poluźnione na rozruszniku to niestety czeka cię jego wymontowanie. Trzeba sprawdzić czy w momencie jak na bendiks...
Witam. Mam problem z Tico mianowicie chodzą światła i radio ale nie chce odpalić. Gdy przekręcam kluczyk nie świecą się żadne kontrolki i nawet nie przekręci ani raz rozrusznikiem. Proszę pomóżcie.
A rozrusznik chociaż kręci??
Ma dostawiane zabezpieczenie?
W oplach tak było. Poproś kogoś by pokręcił rozrusznikiem i sprawdź.
Podjedź do kogoś kto będzie w stanie sprawdzić zdolność rozruchową akumulatora. Do tego nie wystarczy pomiar napięcia. Po jeździe, przed próbą ponownego odpalenia zmierz napięcie na akumulatorze. Jeśli obydwie rzeczy będą ok zmieniaj rozrusznik. Pozdrawiam
Nie chodzi o pieniądze ale o to czy podołam..... Kiedyś człowiek musi sobie coś udowodnić. Potrzebuje 20A do np. sterowania serwem tokarki CNC. W zeszłym roku uruchamiałem silnik elektromagnetyczny czterotłokowy na 4 rozrusznikach od daewoo. Potrzebował dwa takie zasilacze i musiałem je pożyczać .
Witam nie masz ładowania podładuj akumulator zobać co się będzie działo
Zapalniczka to pikuś, ważniejsze są wentylatory chłodnicy jak masz dwa i klimę. https://obrazki.elektroda.pl/5207723200_... Pomarańczowy przewód z kostki idzie do złącza C206 (pin15) - te pierwsze najszersze od dołu przy bezpiecznikach. Daje prąd z kostki ? Masz w efekcie zasilanie na bezpiecznikach ? W kostce masz dwie miedziane blachy...
Kolego masz normalny gwint ale musisz wykręcić rozrusznik żeby zablokować koło.
A to nie jest przypadkiem tak, że włączenie rozrusznika odcina zasilanie do radia?
Nie obraź się ale weź lepiej oddaj samochód co chodź trochę ma pojęcia na ten temat. Poproś kogoś niech Cię popchnie, auto odpali i na warsztat dojedziesz. Raczej z dołu trzeba się do niego dostać z tyłu silnika. Paska nie ruszaj bo to nie ta strona ;) Szukaj rozrusznika na połączeniu skrzyni biegów z blokiem silnika. Wpisz w google "Lanos rozrusznik"...
a baterie masz dobra?
witam mam problem z autem DAEEWO NUBIRA 2.0 auto jak jest zimne to na rozrusznik nie odpali wogule a wystarczy tylko pchnąc 1 metrt i odpala dodam że wszystkie czujki sa dobre momentami aż blokuje rozrusznik przy kreceniu (rozrusznik nowy ) , rozrząd nowy .z góry dzieki za podpowiedzi pozdrawiam Dlaczego blokuje rozrusznik,skoro zapala Ci na pych to...
To jest powodem, dlaczego uzębienie na wieńcu się tam wyrabia. E tam. Ostatni wyrobiony wieniec, to chyba w starym Polonezie widziałem. Natomiast trafiło mi sie juz kilka Opli/Daewoo z pękniętym wieńcem. Objaw jak przy zużytym bendixie.
Bo tam jest ukryty sterownik mrugacz pozycyjnymi. Tak doczytałem na jakimś forum.:D
Po stronie pasażera od spodu deski masz kostkę do autodiagnozy. Zewrzyj odpowiednie piny a wybłyska Ci błędy. Instrukcje jak to zrobić znajdziesz w sieci. Sprawdź jeszcze stacyjkę, możliwe że podczas kręcenia rozrusznikiem rozłącza zasilanie.
Sprawdzić zasilania "okołostacyjkowe" , jest jakiś dodatkowy wynalazek typu alarm, ew. podobne zabezp.?
Dziękuję za zainteresowanie się tym moim problemem. Już wyjaśniam: Przez te lata eksploatacji w rozruszniku był raz wymieniany bendix (12-13 lat temu), dwukrotnie wymieniono tuleje na wirniku i tyle samo razy kpl. szczotek, czyli normalne zużycie eksploatacyjne elementów. Komutator na wirniku jest w stanie b. dobrym. W zasadzie można przyjąć, że rozrusznik...
Jaka masz instalacje gazową może awaryjnie z samego gazu odpali . Z reguły żeby odpalić musisz przed włączeniem zapłonu wcisnąć i przytrzymać do momentu zakręcenia rozrusznikiem przycisk w stacyjce lpg
jak w temacie, samochod nie odpala, piszczacy przekaznik zaplonu w bezpiecznikach pod maska, rozrusznik kreci, brak iskry, przekaznik podmieniany brak poprawy, co probowac?
Masz problem z immo - sam nic nie zrobisz (znaczy bez sprzętu)
Czy to może mieć jakiś związek z tą wymianą skrzyni? Raczej nie powinno,ale różnie to bywa.A rozrusznik to kręci w ogóle?
Sprawdż też czy masz jeden impuls na wtryskiwaczach przy kręceniu rozrusznikiem? Jeżeli tak to wina w immo. Pozdrawiam
sprawdź masy na kolektorze sącym powinna być jedna za rozrusznikiem druga i pod kolektorem sącym trzecia
Bo zasilanie auta i rozrusznik to dwa OSOBNE styki w stacyjce.
Kostka stacyjki. Może tak być, że na czas pracy rozrusznika, aby więcej prądu dla niego zostało, stacyjka rozłącza pewne obwody, po odpaleniu i powrocie kluczyka z pozycji "rozrusznik" na "zapłon", zasila je ponownie. U mnie na pewno radio i zapalniczka, e.szyby :?: i wycieraczki, dmuchawy nie pamiętam, ale że to inne daewoo i kostka "psuła" głównie...
Przeczytałem 5 tematów. Więc chcę się upewnić. Z jednej strony żarówki podłączam + a z drugiej wyjście L alternatora, do IG podłączam kabel od odpalania, czyli od rozrusznika, a fi6 do akumulatora :?:
Kostka stacyjki?
Gdy odpalam Lublina każdego jaki by nie był po włączeniu zapłonu czekam do momentu wyłączenia się grzania świec to jest wtedy gdy kliknie przekaźnik, a nie jak niektórzy myślą gdy zgaśnie kontrolka , po zgaśnięciu kontrolki jakieś 15-20 sekund jeszcze świece grzeją, sprawdzone miernikiem nie raz. Także gdy już zaczynam kręcić rozrusznikiem świece są...
Zaraz koło rozrusznika, nawet aby wyjąc tam rozrusznik trzeba odkręcić czujnik.
Rozumiem ale może zapytam inaczej. Czy nie jest tak że jak się ustawi rozrząd na I cylinder to palec ma wypadać na I cylinder? Dodano po 28 Kręcąc rozrusznikiem silnik nie odpala, jak odpuszczę kluczyk z pozycji rozrusznik to strzela w dolot.
Witam. Mietek stal w garazu przez mrozy, rozladowal sie akumulator. Zostal naladowany i nie pali. Czuc zapach benzyny z wydechu i dolotu. aparat i modul sprawny, nawet zostal wymieniony w ciemno. Pomierzone napiece dochodzace do cewki. Zaplon wlaczony 0V podczas krecenia rozrusznikiem okolo 0.8V. Nie mam pomyslu.
Jakbyś nie miał komunikacji ze sterownikiem poprzez tester to prawdopodobne zwarcie na linii immo, ja tak kiedyś miałem i zdjąłem immo z jednego sterownika potem z drugiego i tak nie palił i tak. Weź diodę led i zobacz ile impulsów dostaje na wtrysk w momencie kręcenia rozrusznikiem. Najlepiej sprawdź przy ecu.
Ale jak mam obciążyć skoro nic niedziała niechodzi rozrusznik pompa i brak kontrolek. Cos pierdykło na dobre.
Czy pompka pracuje przy kręceniu rozrusznikiem? Dopóki nie będzie właściwego ciśnienia paliwa, auto nie zapali.
Do alternatora dochodzą 2 cienkie kable i jeden gruby?? Z tego co pamiętam jednym cienkim dochodzi plus po zapłonie, drugim cienkim kontrolka. Jeśli te kable są OK i gruby jest OK (sprawdź czy nie ułamany przy rozruszniku) to możliwa jest tylko usterka alternatora.
Zobaczyć, czy czasem nie ginie zasilanie przy powrocie kluczyka z pozycji rozrusznika do pozycji zapłonu. Taki efekt może dać nietypowe uszkodzenie kostki stacyjki.
Po zapaleniu samochodu nie odbija mi stacyjka po załączeniu rozrusznika,efekt jest taki ze nie zawsze uda mi się odpowiednio cofnąć kuczyk
Najpierw auto szarpało , chodziło nierówno na wolnych obrotach aż w końcu teraz nie odpala ,wcześniej z rury wydobywał się biały dym a wtryskiwacze dają długie siknięcia paliwa ,świece mokre od paliwa i już nie odpala auto ,rozrusznik oczywiście kreci .
A może masz duży spadek napięcia na przewodach do pompy paliwa i przy kręceniu rozrusznikiem ten spadek sie jeszcze bardziej pogłębia i pompie brakuje prądu ?
Po uruchomieniu zimnego silnika obroty dochodzą do 3000 obr/min. Potem spadają do ok 1000. Autko autentycznie pali "na dotyk", to chyba jego najmocniejsza strona. Co było robione? Czyszczony EGR, wymieniony zawór PCV, sprawdzone przewody elastyczne przy gaźniku, wymienione świece zapłonowe na NGK. Rozrusznik i akumulator sa w dobrym stanie. Niestety...
Nie tyle zwarcia, co może wypalenia styków, daewoo, renault i inne francuzy, część już tego nie stosuje, bo się i tam również przepalał.
Wyciagalem pompe paliwa i sprawdzalem miernikiem czy prad dochodzi tam i ani w pompie na plusie ani w kostce pradu nie ma... Tam ma być napięcie tylko przez chwilę od włączenia zapłonu, stale jest podczas kręcenia rozrusznikiem i przy uruchomionym silniku. Alarm byl wycinany rok wczesniej niz to sie dziac zaczelo Może było licho zrobione i wytrzymało...
osłony nie zamontował mi serwis daewoo po którejś z napraw X lat temu, jest to możliwe że rozrusznik zrobił się "wrażliwy" teraz dopiero?
Witam Państwa. Proszę o pomoc - Nexia nie zapala. Ciśnienie na cylindrach wynosi od 10-11 atmosfer, na cewce impulsatora rozdzielacza zapłonu rezystancja uzwojenia wynosi około 750 omów, jest iskra na cewkach, pompka paliwa pracuje, czasami ledwo zapali po chwili zgaśnie. Reguluję kopułką w lewo od strony akumulatora, a potem powoli kopułkę przesuwam...
na tej stronce jest opis kodów błyskowych http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... polecam zacząć od sprawdzenia kodów błędów, następnie zresetować komputer przekręcić rozrusznikiem kilka obrotów i ponownie sprawdzić kody błędów. Jeśli wyświetli 0320 lub 0340 to prawdopodobnie jest uszkodzona płytka z optyką kosztuje ona około 300-350zł w serwisie...
Witam pisałem o wózku Daewoo G 18S2 nie mogę go odpalić jak pisałem wcześniej jakie ciśnienie powinno być w przewodzie od reduktora do mieszalnika jak trzymałem palcem przewód i włączyłem rozrusznik nie ma żadnego ciśnienia troszeczkę leciał jak zdiołem palec może jest za małe ciśnienie . Co koledzy sądzą ?
A jeszcze takie głupie pytanie, ;P bo na silnikach się znam, ale nigdzie tego nie mogę znaleźć w książkach ani a necie. Aby odpalić silnik potrzebny jest tylko zakręt rozrusznika czy jak to jest zrobione, sorry trochę głupie pytanie. ;P
Podpinam się do tematu. Nubira 2.0 lpg (palnik) auto nie pali na benzynie. Na gazie chodzi, po wizycie u gaziarza i po wymianie parownika objawy jak wyżej. Pompa pompuje paliwo na 3.0 bar ale przy kręceniu rozrusznikiem wtryski nie chodzą. Jakby chciał zapalić ale nie odpala. Świece suche. Wypiąłem wcinkę we wtryski tak że bezpośrednio fabryczna instalacja....
Sprawdzałem w ten sposób. I nadal to samo. to napewno nie cewka bo problem jest w momencie gdy przekręcam kluczyk na start. podejrzewam rozrusznik lub cewkę rozrusznika. tylko żeby się tam dostać trzeba mieć rączki jak niemowlak lub wyciągnąć silnik na wierzch:-(
To można sprawdzić, wystarczy zdjąć wężyk z pompy i zakręcić rozrusznikiem, jak działa to tryśnie paliwo ;) PS: Widzę, że kolega Manipulant5 z moich okolic jest :D Pozdrawiam!
Na elektrozawór podaj napięcie ( zazwyczaj kabel niebieski) i jeszcze trzeba otworzyć wariator ( to ten silniczek krokowy). Jak nie masz testera silniczków, aby go napędzić, to go odkręć ( popuśc śruby mocujące go) i unieś go tak na 3-4 mm, jak zapali to go dokręć. Popatrz jeszcze czy z tyłu centralki nie ma potencjometru przy jakich obrotach przerzuca...
Przy rozruszniku: http://obrazki.elektroda.pl/8616681500_1...
Po co nowy aparat? Nie rozumiem świata, jak bym klientowi powiedział, że nie wymienię części tylko założę cały nowy podzespół to mnie osądził od czci i wiary, a tu proszę-ten wymienia cały aparat, tamten nowy alternator no sie szczotki zdarły, a ten znów rozrusznik, bo bendiks przepuszcza. Ludzie jak to jest, to w warsztatach wymieniać wam całe podzespoły...
Jak się wyłączy po ustawionym czasie z powodu braku sygnału obrotów silnika to nie ma ani gazu ani benzyny, ale jak zaczniesz kręcić rozrusznikiem to włączy gaz. W przełączniku na pozycji II benzyna jest odcięta.
Mechanizm wygląda ok.Ale uchwyt spinający linki ma być przykręcony do obudowy skrzyni biegów,a nie między silnik i rozrusznik,czyli uchwyt przypasuj do obudowy skrzyni,tu od strony mechanizmu który sfotografowałeś i przykręć,wtedy końcówki linek będą bliżej mechanizmu i powinno być ok.
W cenie ok 300-500zł kupisz bez poblemu taki silnik. Wiele ofert jest. A jak byś postarał i kupił rozrusznik planetarny na łożyskach , to może coś byś wymłodził sensownego. Np , isuzu, daewoo... głównie azjatyckie.
Prawdopodobnie gdzieś pojawiły się słabe styki, napięcie w układzie zapłonowym spada zbyt nisko. Miałem to samo w escorcie na gaźniku, silnik odpalał w momencie puszczania kluczyka (odłączenia rozrusznika). 8O Mogłeś rozrusznikiem kręcić do bólu i nie zapalał, dopiero przy puszczeniu kluczyka załapywał. :)
Co masz na myśli pisząc o podpięciu się pod automat żeby dodatkowym kablem sterować rozrusznikiem? Jak powinno to wyglądać? Mógłbym wtedy sprawdzić z Plakiem do dolotu. W tej książce serwisowej co mam w dziale "kręci ale nie zapala" byl krok "sprawdź czy daje paliwo żarówka". Wydaje mi się, że chodziło o zwykła żarówke. Dziś jak Aku się naładuje to...
Proścej będzie przerobić je by działało na baterie albo zastosowac buforujący akumulatorek by nie było spadku napięcia w czasie kręcenia rozrusznikiem bo od niego Ci się najprawdopodobniej wyłącza radio. Choć może też tak być ze samochód specjalnie wyłącza jedno zasilanie radia by to się wyłączyło na czas kręcenia rozrusznikiem a po to byś nie uszkodzić...
Wezme sie za to z rana przetopione przewody wyminic? A takie jeszcze jedno pytanie czy moze miec cos wspolnego z tym masa przy rozruszniku alternatorze ? Pytam bo znajomy przez telefon tak powiedzial ze to moglo miec wplyw na to
Przed chwilą dla pewności sprawdziłem powtórnie: Przy ustawieniu na benzynę i włączeniu zapłonu w przekaźniku jest słyszalny i wyczuwalny dłonią lekki "stuk", przy przełączeniu na gaz i po włączeniu zapłonu również wyczuwalny palcami i słyszalne jest stukniecie w przekaźniku. Druga sprawa po przekręceniu kluczyka w stacyjce na "zapłon" na chwilkę włącza...
Przypomina mi to bardzo powszechny opis usterki na zleceniu naprawy w Irlandii gdzie mieszkam: STARTING PROBLEM Dokładnie, a zwłaszcza, gdy usterka jest sporadyczna, to siedzisz pod autem tydzień i szukasz, a naprawiasz godzinę :) Jacmi62 Z tego co piszesz, to może być problem ze stacyjką, z cewką na rozruszniku (wiesza się, lub styki nie kontaktują)...
Po włączeniu zapłonu na każdej z kostek od wtrysku jest zasilanie +12V, w momencie kręcenia rozrusznikiem brak jest sterowania wtryskiem, dioda LED nie miga, przerabiał ktoś podobny temat ? Sprawdzone zasilania i masy sterownika, wszystko jest na swoim miejscu. Panowie gdzie może by przyczyna ?
To nic nie da, bo przecież radio i tak nie jest podłączone tym samym kablem, co rozrusznik. Wygląda na to, że akumulator już nie najnowszy. Może ba się coś pokombinować z akumulatorkiem dla pamięci.
Świece masz suche ? Jak ledwo co widać iskrę, sprawdź zasilanie cewki. + i masę. Zbiorniczek i magistrala, to pod cewką - cewka nie oberwała ? Dyskoteki iskier tam nie ma podczas odpalania ? Błąd EGR, jeśli nie powstał wcześniej, to C104 czyli jedna z tych kostek przy podszybiu, pierwsza od błotnika, i te złącze C301 przy komputerze... https://obrazki.elektroda.pl/9039350000_...
Wygląda na to że chyba tyko komputer pomoże. Oglądałem cewkę optycznie nic złego tam nie widzę. Przeczyściłem styki, Akumulator ma dopiero rok czasu kręcił rozrusznikiem aż miło. Wszystkie lamy świecą. Jedynie co zauważyłem to podczas ostatniej przejażdżki wskaźnik temperatury zaczoł szaleć. Nic więcej nie zauważyłem.
Witam. Mam problem z Lanosem. Po wymianie świec, przejechał 80 km normalnie, wszytko ok. Tata aparkował i po jakimś czasie chciał odpalić, ale nie odpala. Iskra jest, rozrusznik kręci, silnik na chwilę łapie, ale gaśnie i tak cały czas. Co może być? Dziękuję z góry za pomoc.
zapłonu nie ustawiałem . w momencie składania i regulacji zaworów . w momencie kiedy 1 tłok był w max położeniu u góry palec wskazywał iskrę na pierwszy. czy jesli zakręcę go na rozruszniku a aparatem pokręcę w góre w dół jest szansa ze załapie w jaki dokładny sposób ustawie zapłon
Jeszcze jedno małe spostrzeżenie na elektrodzie w tym samym dziale wyczytałem podobny problem z tym iż przy rozruszniku znajduje się kabelek z masą czy to może być przyczyną braku iskry? Ps w tej chwili nie mam dostępu do auta dlatego pytam żeby wiedzieć czego mniej więcej szukać później.
Wiec tak - cewki nie sprawdzilem bo... nie moge ruszyc zeby dojechac do warsztatu. Pada deszcz, przed chwila padalo bardzo intensywnie. Wyglada to tak: rozrusznik kreci, raz na czas silnik "pierdnie" i gasnie od razu. Czy na podstawie tego objawu mozecie powiedziec cos wiecej? :)
nie tylko w maluchach fiat tipo brawo brawa daewoo matiz można jeszcze długo wyliczać wystarczy trochę słaby aku i rozrusznik nie pokręci zwłaszcza jak jest pasek wielorowkowy a co do cienkasa sprawdziłbym ana krótko czy w ogóle kręci tzn przewód prosto na elektromagnes albo chociaż poruszać tym przewodem bo pewnie zaśniedział albo go zjadło
To może nie kręci się aparat lub cewka gubi plus . Nie sądzę sprawdzałem kilkukrotnie zasilanie cewki zawsze było równe napięciu akumulatora. Właściwie nie dziwi mnie nic tylko jedna rzecz mam już 2 cewki i dwa układy zapłonowe montowałem je w różnych konfiguracjach . Zaczynam kręcić rozrusznikiem iskra pojawia się na świecy raz, nigdy dwa lub trzy...
Żona pracuje niedaleko od domu ok. 5 km. Do tej pory jeździła moim samochodem (dieslem). Ale wszyscy wiemy jak takie krótkie odcinki są niezdrowe dla samochodu. Napotkałem kilka artykułów o budowie samochodów elektrycznych we własnym zakresie. Chciałbym zbudować pierwszy taki samochód dla testów i być może później dla żony do pracy. Myślałem o zakupie...
Dzięki za info (at)leinadzs. Mam jeszcze jedno pytanie do posiadaczy owych inst. gazowych w Daewoo Tico - mianowicie czy na zimnym silniku również macie problemy z uruchomieniem silnika (nie mówie tutaj o pierwszym uruchomieniu ale o kolejnym rozruchu silnika np po przejechaniu 200m na LPG)??? Na zimnym silniku trzeba dłużej kręcić rozrusznik zanim...
Witam. Elektrit możesz napisać czy dobrze myslę, jak pisałeś od przodu auta to bedzie od tej strony co chłodnica. Piszę bo dzisiaj zajrzałem pod maskę i od strony rozrusznika też były kable przy lince od sprzęgła a tak a propo do czego one mogą słuzyć. Piszę aby się upewnić Pozdro.
No zobaczymy. Szrota przywiozą na wieczór bo 200km po niego pojechał. Ponoć odpala i zadek za sobą ma siłę ciągnąć. Klima też działa. Tak twierdzi sprzedający. A tak na marginesie to jestem dziś najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi. Nie dość że za klimę dostane tysiaka (bo tyle mi zostanie) to jeszcze silnik opindoliłem (już w warsztacie jest zaliczka)...
A gdzie indziej masz bezpiecznik startera? PSA takie mądre sie zrobiło. Poza tym daewoo i toyota też dawała, i też sie przepalał. Renault zdaje sie też.Uzwojenie wciągające jest na tyle grube (drut) i ma na tyle małą rezystancję, że jeżeli nie podepniesz głównej gałęzi B+ to swobodny rozrusznik (np. na stole) potrafi kręcić wirnikiem.
Po sylwestrowej zabawie próbuje w nowy rok odpalić matiza, a tu niespodzianka. Rozrusznik kreci jak szalony a silnik ani myśli zaskoczyć. Po podstawowych oględzinach i braku jakichkolwiek efektów wieczorem została tylko linka i holowanie do warsztatu. Gdy na horyzoncie było już widać neony i logo warsztatu postanowiłem spróbować czy odpali w czasie...
Nie pytam o sklejanie przekaźnika, bo by szyby działały bez zapłonu, tylko czy jego pin 86 nie jest cały czas pod prądem, bo mi tu najbardziej pasuje walnięty przekaźnik. Stacyjka zasila cewkę przekaźnika (+86, stały - 85), po jej wyłączeniu nie powinno być zasilania cewki. A jest, bo wraz ze "zniknięciem" przekaźnika, znika też upływ prądu. Jak widać...
Sprawdź czy dochodzi zasilanie do wtrysków - każdy osobno czy dioda miga podczas krecenia rozrusznikiem - spotkałem się z uszkodzoną instalacją elektryczną i pracował tylko na 2-óch cylindrach. Kup książke sam naprawiam Daewoo Lanos i sprawdź kody błędów - zajmuje to około 5-ciu minut, nazywa się to autodiagnostyka - zwierasz odpowiednie przewody w...
Witam jakies 5 dni temu urwalem cewke od immo i przez ten czas samochod stal na mrozie jak dzisiaj przyszla nowa cewka zalozylem ja auto mialo strasznie ciezko odpalic... w koncu odpalilo jak juz nexia zaczela sie nagrzewac na postoju zaczela delikatnie falowac na obrotach jak chcialem ja przegazowac zgasla i od tego czasu nie moge jej odpalic kreci...
daewoo rozrusznik daewoo lanos rozrusznik rozrusznik trafic rozrusznik
tomato firmware miękki start wiertarka kbpc2510 mostek
ATmega8 – podłączenie potencjometru 10kΩ do wejścia ADC, filtracja, konfiguracja AVCC Kontrolka ładowania nie działa w John Deere 5720