Używałem przez 20 lat złącza 60 A do rozruchu silnika 55kW, działało. Rozruch trwa krótko , a złącza przystosowane są do pracy ciągłej , więc nie powinno być problemu. Ważna jest czystość i pewne skręcenie ( lutowanie ) połączenia.
składanie, lutowanie i pomiary to także zabawa i frajda To prawda, ale trzeba pamiętać, że masz tu do czynienia bardzo wysokimi prądami, a z nimi już nie ma zabawy, jak coś niechcący się zewrze i zacznie palić. Tak samo baterie potrzebne do zasilenia superkondensatorów. Warto też zastanowić się nad sensem urządzenia, które potrafi wypchnąć 2000 A (wg...
Witam, U mnie problem był z uruchomieniem silnika, kręcił bardzo słabo, tak jak w opisie i nie odpalał. Pierwsza sprawa to rozrusznik, jeżeli silnik nie odpala to szukamy przyczyny i wtedy czyścimy gaźnik itp. Kręcimy tym silnikiem bardzo dużo razy, a i tak silnik nie zaskoczy. W tym momencie bardzo zużywa się rozrusznik, a dokładniej luty na komutatorze...
Użyć cyny ze srebrem i domieszką złota Przepraszam że Was tak nudzę ale dla mnie to sprawa istotna, która pozwoli mi w mojej pracy nie myśleć o tym czy samochód zapali czy nie - jeśli nie to wiąże się to z ogromem nerwów. Kolego skoro nie masz wprawy to oddajesz komuś na naprawę bądź idziesz do hurtowni i kupujesz rozrusznik . Żadne złoto w topniku...
(at)miho w 6 poście dał Ci rozwiązanie. Przecież to typowa usterka liczników w corsach C. Przerwa na CAN i po ptokach. Lutowanie samych styków gniazda nie raz pomaga , nie raz nie wystarczy. Moim zdaniem powodem uszkodzenia była woda pod BCM która zrobiła zwarcie na linii GMLan uszkadzając ECU oraz IMMO. Co za problem zdjąć pokrywkę i oblukać co i jak....
Temat dalej nie rozwiązany chociaż trochę pchnąłem go do przodu. A więc tak. Rozebrałem licznik, popalone ścieżki. Lutowanie nic nie dało. Teraz jest drugi. EPROM przelutowany. BCM podmieniony bo tamtym też ktoś poprawiał luty i powyłamywał obudowy od przekaźników. EPROM też przelutowałem. Teraz licznik działa, otwiera się i zamyka z pilota, wszystkie...
Witam Dziękuję za odpowiedź. Podałeś 35 mm2, czyli szybko licząc prąd znamionowy dla tego kabla wyjdzie nam 350A. Teraz tak, rozrusznik ma 3500 W przy 12 V znamionowo, czyli prąd znamionowych w idealnych warunkach wyjdzie 300 amperów. Ale przy rozruchu napięcie akumulatora potrafi spaść do 9,6 wolta, zwłaszcza zimą. I teraz przy znamionowej mocy rozrusznika...
Wygląda na wirnik,sprawdź lutowanie do komutatora.
No lutowanie jest nie pewne, w ciężarówkach w zimie zawsze mi się rozlutowały- teraz odwożę to do firmy bendiks i za 20 zł. mam zgrzane. W większych rozrusznikach wierciłem otwory w płaskowniku i przykręcałem śrubkami. Jannaszek, raz że lutowanie lutowaniu nie równe, a dwa jak piłujesz rozrusznik nie wiadomo ile, tudzież miauczy on z powodu rozładowanej...
Kolego, kup w motoryzacyjnym plecionkę miedzianą, lub tam gdzie są części do rozruszników i alternatorów taką linkę. Ma ona oczko zaprasowane z jednej lub z dwóch stron, Jeżeli z twojego rozrusznika wystaje śruba z korpusu to lutowanie będzie na wierzchu, i przy użyciu mocnej lutownicy, dobrej pasty nie będziesz miał problemów. Jeżeli linka wchodzi...
Nie baw się w lutowanie szczotek, kup cały szczotkotrzymacz- majątku nie kosztuje.
W niemieckich maszynach fortschritt było to aluminium na kablach do rozrusznika. Jak założyłem miedź to dopiero rozrusznik zaczął kręcić bo wcześniej to mulił. Może nowe te kable to i dobre, druga sprawa że gatunków aluminium jest dużo np uzwojenie wtórne esaba działa.
Tylko że to było lutowanie twarde... Wątpię żeby rozrusznik się zagrzewał do 500 stopni... W sumie już jest ok (nie wiem na jak długo) przepchnołem go na biegu z dociśniętym bendixem (oczywiście nie sam). Teraz pali normalnie ale myślę że po takiej przygodzie itak trzeba go remontować... Dzięki za zainteresowanie i za rady. :) Pozdrawiam
powodem wytopienia morze byc zwarcie wirnika więc lutowanie moze nic nie dac ale sprubowac warto czasem to skutkuje polecam mocną lutownice i rozcieńczony kwas solny bez yego razcej marnie trzyma lut pozdrawiam A świstak siedzi i zawija je w te sreberka... . Wiesz jak działa rozrusznik i jakiego kwasu do lutowania się używa?
Jak napisałem lutowanie puszcza wewnątrz,więc najlepiej zrób jak napisałem wyżej bo płytka jest dwustronna i lutowanie po zewnętrznej stronie nic nie da.Rozetnij kołki brzeszczotem i do roboty.
Alternator czy rozrusznik można rozebrać, zweryfikować stan szczotek, tulejek i łożysk oraz wymienić elementy noszące ślady zużycia, ale co zrobić z regulatorem napięcia ? Albo co zrobić z diodami w mostku alternatora. Zawczasu wymieniać? Chyba nie ma sensu. Chociaż wiadomo, że są określone typy i producenci alternatorów, gdzie z dokładnością niemalże...
Zwarty zwój w uzwojeniu wirnika. Niech ktoś napisze jeszcze raz o polutowaniu czegokolwiek, to stosownie to docenię. A przepraszam,faktycznie czasy unii europejskiej nam nastały a wraz z nią lutowanie bezołowiowe i dziś nawet dwa czyste miedziane kable trudno polutować" europejską cyną",co nie zmienia faktu że kiedyś tam(czasy żuk maluch polonez)tym...
witam jest to golf 1.9tdi alh 2001rok kat wtrysku ustawiony na 51 nowy filtr paliwa niema powietrza nowe swiece grzeja nowy czujnik cieczy rozrusznik po regeneracji Dodano po 3 witam golf 4 1.9tdi alh kat ustawiony 51 swiece nowe grzeja filtr nowy czujnik nowy rozrusznik po regeneracji a nadal ciezko pali po dluzszym postoju dodam ze latem tez ciezko...
Wyszukują wszelkie ukryte wyłączniki Nie stosować wyłącznikow Odnajdują wszelkie centralki elektroniczne Nie stosować Znają instalacje samochodu lepiej od serwisantów Nie podpinać się w okolicy złączek Podam jak to robie Aby uruchomić auto potrzeba trzymać wciśnięty pedał stopu Jednocześnie zapalniczka samochodowa musi być wciśnięta gdy będzie w pozycji...
witam przy wyjetym rozruszniku niema co sie zastanawiaac poniearz teraz zrobisz i przez jakis okres masz spokoj a to ze sa szczotki zgrzane w niczym nie przeszkadza trzeba tylko uciac ogonek i przylutowac nowe szczotki pamietaj zeby nie przegrzac ogonkow nowych szczotek a dobrze przylutowac pozdrawiam
witam. od jakiegos czasu probuje uporac sie z problemem w lutowaniu rurek mosieznych, rurki mosiezne sa o srednicy 8 mm z gruboscia scianki 0,5 mm (7 mm wymiar wewn.) rurki sa dlugosci 54 mm i chcetakie rurki lutowac z pretami mosieznymi o srednicy 2mm i dlugosci 60 mm. problem mam taki, ze jak lutowalem je lutownica transformatorowa o mocy 100 W to...
Witam serdecznie, mam pytanie dotyczące wykonywania płytek obwodów drukowanych. Rozumiem wszystko do momentu wytrawiania płytki, zastanawiają mnie późniejsze czynności mające na celu zabezpieczenie płytki. Z tego co udało mi sie ustalić dobrze jest po wytrawianiu i wierceniu zastosować preparat Flux SK10, i właśnie odnośnie tej czynności chciałbym uzyskać...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Zębatka wygląda ok. Wez dwa wkrętaki. Jednym zablokuj obudowę sprzęgiełka,włóż wkrętak pomiędzy obudowę rozrusznika a obudowę rozrusznika. Drugim wkrętakiem spróbuj na zasadzie dzwigni władając wkrętak pomiędzy zęby obracać sprzęgiełko. Zębatka powinna dać się obracać tylko w jednym kierunku. I jeszcze jedno. Przewody wirnika są lutowane do lamelek...
Ta podkładka pod górna śrubą to styk sterowania elektromagnesem. W aucie jest specjalna wtyczka a na stole możesz podać prąd w miejsce lutowania drutu cewki.
Przy kablach do rozrusznika tylko lutowanie wszelkie tulejki wydą ci bokiem jak reumatyzm.
500W?? nie daje rady? wooow To rozruszniki od czołgu?
dobrze kombinujesz. jeśli włącznik elektomag rozrusznika niema obciążenia niedziała( brak stuknięcia) połącz dolną śrubę włącznika z kołkiem wystającym z rozrusznika (najlepiej przez lutowaniem) i będzie kobieta szczęśliwa!
Zauważ, że grubszy ma od razu też grubszą izolację; ta zaś na mrozie nieźle sztywnieje. Ale potwierdzam-do wspomożenia odpalania silników o pojemności 2l (ZS, ZI) wystarczą 10mm.kw. Co do lutowania-a jaki problem? Pobielasz końcówkę, pobielasz w żabce miejsce przylutowania, zaciskasz i zlutowujesz, kabeloczek do rozrusznika nie lutowałeś?
Właściwie sedno już napisano. Też miałem nienajlepsze doświadczenia z lutowaniem. Jeśli zlutujesz delikatnie to połączenie niepewne i nie wiadomo na jak długo. Jeśli podgrzejesz lepiej/dłużej to polutujesz linkę na kilku milimetrach (jeśli nie więcej) i pęknie podczas użytkowania. Zastosowanie wkrętów wymaga miejsca i odpowiedniego materiału na gwint....
Jeśli potrafisz lutować to możesz to naprawić, jeśli nie musisz komuś zlecić wlutowanie ,ten kabelek można bez problemu kupić http://hurtowniarolnicza.pl/wyposazenie-... .
W elektromagnesie załączającym jest dwa uzwojenia . Jedno z nich nosi nazwę uzwojenia podtrzymującego. To znaczy że nie pozwala wrócić zębatce podczas kręcenia rozrusznikiem. Sprawdź lutowania na automacie oraz przejście z jednego lutowania do śruby tej co podaję prąd do rozrusznika. Może najlepiej było by na próbę podmienić automat ,
Lutowanie twarde- taśma mosiężna, powinien być jeszcze borax (topnik). Cena jest astronomiczna.
Nepek59 ma rację, ale częściową. Wirnik najprawdopodobniej jest uszkodzony. Jeżeli tak to odradzam lutowanie(bo szybko puszcza)zalecam wymianę wirnika.
Lutować można, to nie rozrusznik. Aby nie zaciągnęło cyny to należy tuż przy lucie trzymać warkosz w szczypcach. Sczotki wychodzą po wyjęciu tego plastikowego pierścienia. Po wymianie znowu go zamontuj, ułatwia założenie szczotkotrzymacza na wirnik.
Rozbierałem silnik z takiej wyciągarki i jest to silnik szeregowy zbudowany identycznie jak silnik rozrusznika z tą różnicą że stojan ma dwa wyjścia na zewnątrz przez co można łatwo zmieniać obroty prawe - lewe. Do sterowania były 4 duże elektromagnesy też jak z rozrusznika, włączane parami dawały obroty prawo-lewo. Komutatory w rozrusznikach nie są...
Problem może być w automacie rozrusznika czyli w włączniku elektromagnetycznym który ma za zadanie podać napięcie na uzwojenia rozrusznika o dużym prądzie (A) Najczęściej styki tego automatu się wypalają i nie za każdym razem następuje prawidłowy kontakt. Drugi problem jaki może występować to zły kontakt na końcówce kablowej przy automacie rozrusznika...
Wiadomo prędzej ulegają zużyciu szczotki dodatnie.Jeżeli ktoś posiada zgrzewarkę to niewielki problem .Ja stare odrywam ,nowe przykładam w miejce starych ,robię opaskę wokół miejsca przylegania z blaszki miedzianej,i całość lutuję cyną.Jak dotąd taka metoda mnie nie zawiodła.Oczywiście lutownica musi być mocna 400W.
Lutowałem elektryczną i gazową, czymś podobnym do tej na zdjęciu. Grunt, to żeby miała jako grot grubszy kawałek miedzi jako swego rodzaju akumulator ciepła. Szczotki do rozrusznika też taką polutujesz, tylko najpierw trzeba ładnie pobielić miejsce lutowania i trzymać plecionkę od szczotki kombinerkami, żeby cyny nie zaciągnęła. https://obrazki.elektroda.pl/9152546300_...
Niedawno kupiłem taką lutownicę i jestem z niej bardzo zadowolony w moich sporadycznych pracach przy elektronice. Jest to OSS T-12 X Plus, wersja z zasilaczem oznaczonym na płytce drukowanej V5. Niestety lutownica ma wadę fabryczną - przy pełnym obciążeniu po 30 sekundach się pali. Już mam trzecią sztukę, bo każdą spaloną odsyłałem i w kilka minut...
Postaraj się o przynajmniej dwa zaciski chirurgiczne. Wykonane są z nierdzewki i cyna się ich nie chwyta. Zacisków używa się do ściśnięcia przewodów miedzianych w pobliżu miejsca lutowania po to żeby cyna do nich nie wniknęła bo potem bezpowrotnie staną się sztywne. Pobielamy oddzielnie łączone elementy potem je ściskamy zaciskiem chirurgicznym i podgrzewamy,...
a ja lutuję czasem a czsem za 5 zł przygrzewają mi w sklepie z rozrusznikami,alternatorami takie lutowanie wytrzymuje normalną pracę ,ale zimą niedoświadczony kierowca piłujący długo diesla przez 15 sek. na słabym akumulatorze bez problemu odtapia cynę miałem już nieraz [zaś w cięrżarówkach wogóle nie polecam lutować-prądy które tam płyną na 20 stopniowym...
Nie jestem pewien jaki masz model Hondy, bo było sporo wersji i trochę zmian. Niektóre Hondy stosowały specjalny akumulator i złącze plastikowe z dwoma konektorami do niego. W jednym egzemplarzu miałem instalację zalaną elektrolitem z akumulatora, a obok niego był właśnie moduł CDI. Dziwne rzeczy się robiły przez to zalanie. Niektóre Hondy miały specyficzne...
Dobra... pomyślałem. Założyłeś elektromagnes odwrotnie. Obróć go tak by zamikenić miejscami te grube śruby i sprawdź. Śruba do której dochodzi blaszka z lutowaniem cewki elektromagnesu powinna być od strony rozrusznika
Witam mogę coś podpowiedzieć z ładowaniem bo jestem kierowcą takiego wozu bojowego a więc aby ci nie brakowało prądu to połącz arternator przewodem 10 mm2 miękkim ze śrubą prądową na rozruszniku , oczywiście końcówki lutowane i przewód w osłonie .Nie będzie spadku napięcia na złączach ,ładowanie około 29v .
Próbowałem z tą cewką na krótko, to nic się nie działo, chyba że coś źle zrobiłem. I próbowałem z rozrusznikiem na krótko, to kręci, ale jakoś słabo. Sprawdzałem na akumulatorze samochodowym, to też nie kręci szybko, ale nie wiem dlaczego. Muszę zrobić iskrę do tego crossa, bo nie mam, a 2 kabelki mi się urwały przy statorze i trzeba lutować, ale nie...
Masa to powinna była być, w końcu były kostki ISO do radia, a jak nie było niczego się nie lutuje - potrzebna jest końcówka oczkowa i są w paru miejscach punkty masy - złącza śrubowe przyspawane do nadwozia, jedno masz przy skrzynce bezpieczników za schowkiem po stronie kierowcy. Z zasilaniem wpinasz się w przewody złącza skrzynki bezpieczników - bierzesz...
Witam Nie polecam lutować takich rzeczy cyną. Chyba, że masz ochote lutować ponownie po dluuuuuuuuzszym kręceniu rozrusznikiem. Nie wolno spawać za pomoćą płomienia bo na 99% upalisz linke do szczotki. Najlepiej na koncówke linki miedzianej założyć cieniutką rurkę miedzianą np. od koncówek przemysłowych na kabelki (tych zaciskanych) i to zgrzac z podłożem....
W LG-160 średnica 10 mm. LG-200 mają grot 12 mm. Tak dla orientacji, lutowanie uzwojeń stojana z łącznikiem w rozruszniku R-11 idzie dość sprawnie.
A no właśnie, tylko pytanie gdzie mam zamówić ten stycznik? (dzisiaj zamierzam) Na ali, czy może 2X drożej dokładnie to samo na allegro? Z naprawą tych pakietów nie ma pośpiechu, bo to i tak złom... To co miałem zrobić, to zrobiłem kupując o 20% droższe ogniwa z przyspawanymi blaszkami... Nie dość że drożej, to miałem w ch..j roboty z lutowaniem tych...
Lutowałem nie tylko w Polonezie.
Nie jest to typowa usterka w tym modelu. Po prostu usterka jak w wielu modelach. Nie napisałeś jaki silnik .Ale to nie istotne bo : 4 x szczotki lutowane -25 zł 2 x tulejki a wymienić warto 20 zł automat - raczej nie do wymiany a możliwe po zbadaniu 60zł warto a nawet wskazane przetoczenie tzw, zabielenie komutator .i jak nie masz tokarki to sam sobie...
Albo łożyskowanie rozrusznika, jeśli nie chcesz się męczyć polecam rozrusznik z przekładnią bodajże magneton czeski, kręci zima nie zima, nawet na nieco słabych akumulatorach, sprawdziłem osobiście przez ponad 2 lata, niestety wadą takiego rozrusznika jest trudna jego regeneracja np jeśli chodzi o szczotki-niestety połączenia są lutowane. Jęśli jednak...
lutowanie szczotek rozrusznik rozrusznik trafic rozrusznik rozrusznik trafi rozrusznik
pobór prąd procesor redox schemat radia galaxy
edith program edith program download
Dziwny dźwięk gwizdania z rury wydechowej Fiat Freemont Renault Master II 2.3 - Kontrolka STOP przy hamowaniu