Witam wszystkich.Mam następujące pytanie-chce wymienić szczotki w rozruszniku Nissana(disel) lecz te szczotki są zgrzane na stałe do stojana i do szczotkotrzymaczów,i tu moja prośba,jak najlepiej było by je zamocować? lutując? skręcając?bo zgrzewarki niemam .Dołączam link z fotką szczotek. Z góry dziękuje za odpowiedzi
Postaraj się o przynajmniej dwa zaciski chirurgiczne. Wykonane są z nierdzewki i cyna się ich nie chwyta. Zacisków używa się do ściśnięcia przewodów miedzianych w pobliżu miejsca lutowania po to żeby cyna do nich nie wniknęła bo potem bezpowrotnie staną się sztywne. Pobielamy oddzielnie łączone elementy potem je ściskamy zaciskiem chirurgicznym i podgrzewamy,...
Witam mam forda escorta 1.4 benzyna + immo. Po przekręceniu kluczyka nie kręci rozrusznik, słychać tylko cyknięcie przekaźnika w skrzynce bezpieczników i odzywa się pompka paliwa. Zmierzyłem napięcie na + rozrusznika 12.6[V] i po załączeniu zapłonu na elektromagnesie rozrusznika 0[V]. Sprawdziłem jeszcze: - napięcia w kostce stacyjki we wszystkich pozycjach...
Jeśli kontrolki przygasają to elektromagnes bierze prąd a więc on tam dochodzi. Elektromagnes ma dwa uzwojenia, jedno do masy a drugie do drugiej śruby, tej co jest podłączony kabelek z rozrusznika. Jeśli działa tylko jedno uzwojenie to jest właśnie taki objaw jak masz. Drugie uzwojenie ma masę przez szczotki, wirnik rozrusznika tylko przez moment po...
Witam. Jest taki problem. Padł mi rozrusznik, nie kręcił. Po rozkręceniu okazało się że szczotki zużyte do zera. Szczotki mam lutowane do stojana. Niema problemu dla mnie z ewentualną wymianą tylko z częściami bo auto muszę mieć na jutro zrobione do wieczora a części kolo by dostarczył dopiero na wtorek. Poza tym czy jest sens kupować nowe szczotki...
Witam, rozrusznik Magneti Marelli (Silnik 1.4 12V Fiat). Skończyły się szczotki i mam zamiar obciąć stare szczotki przy końcu tak aby została z nich plecionka która jest fabrycznie zgrzana z przewodami stojana oraz obudową szczotko trzymacza, zlutowanie nowej plecionki szczotek ze starą. Spoiwo które posiadam to 50/50 Pb/Sn, kwas solny 35-38%, sprzęt...
Przedwczoraj paliło - tzn. kręcił rozrusznik , tak to rozumieć? Wyprowadzenia szczotek w rozrusznikach się zgrzewa lub zakręca / jeżeli są śrubki/ , a nie lutuje!
Kolego Elektrit. Wystarczy że dwie szczotki będą kontaktować, też będzie strzelać. Co nie znaczy że szczotki są dobre. Stawiam na szczotki, i nie zaszkodzi przelutować komutator. Będą lekko przygasać kontrolki, ale nie będzie elektrowłącznik "klapał". To nie Polonez żeby prewencyjnie lutować wirnik.
Witam. Dziś mój rozrusznik odmówił posłuszeństwa. Rozebrałem go i okazało się że praktycznie nie ma już szczotek. Gdy chciałem kupić nowe gość w sklepie podał mi miedziane bo niby takie powinny być, a w moim były na bank węglowe. Tyle jeszcze z pozostałych resztek jestem w stanie rozpoznać. I w związku z tym mam pytanie, jakie faktycznie powinny być,...
Nie jest to typowa usterka w tym modelu. Po prostu usterka jak w wielu modelach. Nie napisałeś jaki silnik .Ale to nie istotne bo : 4 x szczotki lutowane -25 zł 2 x tulejki a wymienić warto 20 zł automat - raczej nie do wymiany a możliwe po zbadaniu 60zł warto a nawet wskazane przetoczenie tzw, zabielenie komutator .i jak nie masz tokarki to sam sobie...
Zagadka - awaria rozrusznika Moja skromna uwaga. Kolega inżynier nie napisał po to by się z niego nabijać. Opisał problem rozrusznika, i sytuację na zawodach. Gdyby któryś z kolegów brał udział w rajdach samochodowych czy motorowych to by wiedział ile nerwów kosztuje taka impreza. Nie znam pojazdu, rozrusznika regulaminu zawodów i trudno mi zająć stanowiska....
Polutowałem, wszystkie połączenia bardzo mocno wygrzałem kolbą i zalałem cyną. Na sucho bez obciążenia działa bez problemu za każdym razem, pytanie czy będzie działać w samochodzie? Będzie działać dopóki znowu Ci się nie ustawi wirnik ze spalonym uzwojeniem dokładnie na przeciwko szczotek,prawdopodobieństwo tego ustawienia1:100 dlatego takie "nietypowe"objawy....
Witam . Czy automat stuka,czy cisza.Można na moment zewrzeć dwie te grube śruby ,by się upewnić czy to wina automatu(głównych styków).Jeżeli nadal cisza to mogą być zawieszające się szczotki(jak piszą koledzy wcześniej),lecz przyczyną takiej sytuacji bywa rozlutowana jedna ,lub kilka lamel komutatora z uzwojeniem.Mogą być widoczne przebarwienia na komutatorze,jego...
Problem może być w automacie rozrusznika czyli w włączniku elektromagnetycznym który ma za zadanie podać napięcie na uzwojenia rozrusznika o dużym prądzie (A) Najczęściej styki tego automatu się wypalają i nie za każdym razem następuje prawidłowy kontakt. Drugi problem jaki może występować to zły kontakt na końcówce kablowej przy automacie rozrusznika...
Witam Widzę że szanowne grono skupiło się na lutować czy nie lutować wytrzyma czy nie wytrzyma a problem dalej pozostaje. Rozrusznik już rozebrałem, elektrowłącznik wymieniłem, szczotki i tulejki były ok. Ale problem dalej pozostał, sam już nie wiem tak sobie myślę czyżby winna tutaj była sama stacyjka?
Proponuję po rozebraniu rozrusznika sprawdzenie stanu szczotek i komutatora. Jeżeli na komutatorze są ślady nadpalenia na sąsiadujących ze sobą półpierścieniach, wskazuje to że nastąpiło pękniecie lutowanego połączenia końców zwojów wirnika z półpierścieniami w tym miejscu. Po nagrzaniu przerwa ta sie powiększa uniemożliwiając przepływ prądu i następuje...
Opisz dokładnie co znaczy że szczotki się upaliły (przewody na dojściu, czy końce szczotek się spalają?, a może jeszcze inaczej to wygląda). Przy rozruchu płynie bardzo duży prąd i wszelkie lutowania wyprowadzeń niewiele nie da (pod wpływem prądu lut prędzej czy później puści)
Bez problemu możesz polutować aluminiowe końcówki uzwojenia z miedzianym warkoczem szczotki. Bo lutowania aluminium używa się specjalnej cyny z dodatkiem srebra. Przed rozpoczęciem lutowania aluminium musisz dokładnie oczyścić końce uzwojenia pilnikiem i natychmiast pokryć je kalafonią, bo jeśli je oczyścisz i pozostawiasz na pewien czas to końce pokryją...
Cyna elektrotechniczna ma temp. topnienia 190*C i jak kilka razy pod rząd włączymy rozrusznik potrafi spłynąć. Jedynie przy patologicznym przegrzaniu, spowodowanym zbyt długim kręceniem czy inną usterką. Bez problemu można lutować. Prawie 200 stopni to temperatura niszcząca izolacji. Za to cyna ma nikczemne właściwości mechaniczne i tu jedynie pojawia...
Lutowanie twarde- taśma mosiężna, powinien być jeszcze borax (topnik). Cena jest astronomiczna.
Witam .Wirnik da się polutować. Lutownica 250W i do boju. Poprawność lutowania też da się sprawdzić obciążając dużym prądem. Sprawdź jeszcze czy szczotki ( - ) mają masę. Pozdrawiam.
janmaszek, proszę nie pisac mi tu głupot. Trzeba wiedzieć jak lutować, zresztą nowe szczotki do tego rozrusznika mają cybancik. Zaciskasz mocno i oblutujesz. Jakoś od 20 lat lutuję i nie mam z tym problemów.
Albo lutujesz, trzymając plecionkę szczotki małymi kleszczykami, wtedy nie wciąga cyny, albo zgrzewasz punktowo u jakiegoś blacharza. nie wszędzie podejdziesz zgrzewarką. Polutowane szczotki przy katowaniu rozrusznika mogą się samoistnie rozlutować. Lutownica musi być konkretna ewentualnie może jakiś palnik,ale nie próbowałem nigdy.
Nie baw się w lutowanie szczotek, kup cały szczotkotrzymacz- majątku nie kosztuje.
Lutowałem elektryczną i gazową, czymś podobnym do tej na zdjęciu. Grunt, to żeby miała jako grot grubszy kawałek miedzi jako swego rodzaju akumulator ciepła. Szczotki do rozrusznika też taką polutujesz, tylko najpierw trzeba ładnie pobielić miejsce lutowania i trzymać plecionkę od szczotki kombinerkami, żeby cyny nie zaciągnęła.
Dziecinnie proste na sekundę zanurzyć w topniku i do tygla na 5-10 s - jak przestaną bąbelki lecieć( z topnika ) to jeszcze 2-5s .Cyna zwykła a jak z Pb ( LC60) to trwalsza , tak się lutowało kabelki i kable nawet na tysiące A w latach 70 i do dziś są dobre.
Witam. Auto skoda Felicia 1.3 GLXi MPI rocznik 1998, 50kW/68KM z lpg. W autku jest rozrusznik oryginalny Magneton 12V 1kW. Ostatni był taki akumulator jak niżej, ale padł zupełnie. Mam dwa pytania: 1) Jaki akumulator polecacie wybrać? 2)Szczotki w rozruszniku są zgrzewane. Czy można to przy wymianie na nowe można to lutować (chodzi o wytrzymalość)?...
Pamiętaj że instalacji elektrycznych nie lutuje sie miekim lutowiem.... A to dopiero ciekawa teoria, to mam rozumieć, że palnik i lutowanie twarde? W temacie o technologii bezpuszkowej ktoś pisał o przerobionej lutownicy transformatorowej 150W (zamiasr grotu szczotki od jakiegoś rozrusznika). No to jak w końcu z tym lutowniem, pytam z ciekawości, bo...
Niestety nie zdążyłem dobrać się do alternatora, łatałem i konserwowałem zbiornik paliwa (ciekł), ale akumulator naładowałem i nic nie pomogło.. alternator będę wyciągał chyba pod domem, bo zima sie zbliża i auto coraz toporniej jeździ, btw. szczotki koszt 10pln, regulator 25pln (trzeba wylutowywać stare i lutować nowe) sklep z rozrusznikami i alternatorami...
A szczotki w alternatorze, lub diody tez mechanik sam nie wymieni tylko oddaje fachowcowi na regeneracje Wolę jak odda do regeneracji bo naprawiałem alternator po "remoncie" mechanika, diody ukruszone po chamskim wbiciu bo na wciśnięcie to nie wyglądało i lutowane chyba kolbą do obróbki dachu. Miałem swój alternator Denso do naprawy - nie mogłem dostać...
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Ostatnio zostałem poproszony przez kolegę o pomoc w uruchomieniu VW Passata rocznik 89 z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Na początku rozrusznik nie kręcił,okazało się że szczotki od masy były odklejone od masy :).Wymiana szczotek pomogła.Następnie nie było iskry,okazało się że na płytce drukowanej przekaźnika nr 3...
Po pierwsze w parchu należy zrobić porządek z kablami-oczyścić na błysk przewody na śrubie rozrusznika, sam rozrusznik zregenerować(szczotki, tulejki, blaszka elektromagnesu)-co by zbyt dużo prądu nie brał. Alternator przejrzeć(szczotki i regulator nowe przynajmniej) i wyczyścić śrubę prądową. Klemy akumulatora też wyczyszczone i wszystkie kostki, gniazda...
Albo łożyskowanie rozrusznika, jeśli nie chcesz się męczyć polecam rozrusznik z przekładnią bodajże magneton czeski, kręci zima nie zima, nawet na nieco słabych akumulatorach, sprawdziłem osobiście przez ponad 2 lata, niestety wadą takiego rozrusznika jest trudna jego regeneracja np jeśli chodzi o szczotki-niestety połączenia są lutowane. Jęśli jednak...
Najpierw zobacz jaki jest prąd pobierany przez rozrusznik lub chociaż czy i jak ci światła przygasają bo źle lutowane szczotki to i na zimnym by źle kręcił. Sprawdź też ładowanie bo po nocy się akumulator podleczy i ma większy prąd.
Alternator czy rozrusznik można rozebrać, zweryfikować stan szczotek, tulejek i łożysk oraz wymienić elementy noszące ślady zużycia, ale co zrobić z regulatorem napięcia ? Albo co zrobić z diodami w mostku alternatora. Zawczasu wymieniać? Chyba nie ma sensu. Chociaż wiadomo, że są określone typy i producenci alternatorów, gdzie z dokładnością niemalże...