Jest to niemożliwe. Bateria w mierniku nowa? Raz miałem podobny przypadek to okazało się że główny prąd na rozrusznik ocierał bardzo delikatnie o masę robiło się zwarcie i dziwny pobór prądu był.
Jeżeli przewody się nie grzeją , masa sprawdzona, to bym rozebrał rozrusznik. Gdy przez wieki nikt nic nie robił z rozrusznikiem, może wirnik ocierać o stojan , łatwe do sprawdzenia.
Może tulejki w rozruszniku wyrobione i wirnik ociera o stojan.
A jak były teraz mrozy to wgl było trzeba pukać w niego żeby ruszył. Najbardziej prawdopodobne to jakieś uszkodzenie bendiksu. Zacina się, jego styki nie łączą itp. historie. Druga sprawa to może już rozrusznik ma wyrobione tulejki i jego wirnik się "wiesza", ociera o stojan.
Żebyś miał 100% pewności pożycz od kogoś aku i zobacz czy odpali. Faktem jest że jak jest zimno to conieco w autku się kurczy może być tak ze wirnik w rozruszniku ociera o stojan, a jak się podgrzeje to będzie ok. Druga prawda jest taka że ciężko kupić aku który poradzi sobie z rozruchem przy -20st - taką lipę teraz produkują.
Przecież rozrusznik jest z drugiej strony silnika niż pasek osprzętu...
To to. Zmierzyć suwmiarką. Oglądnąć nabiegunniki i wirnik czy nie ma śladów wzajemnego ocierania.
Do sprawdzenia rozrusznik głównie tulejki łożyskowe na występowanie luzów. Po "rozkręceniu" rozrusznika może okazać się, że wirnik ocierał o stojan, powodując nadmierny przepływ prądu. Bez oględzin można tylko "wróżyć z fusów''.
Zdaje się, że opisy sytuacji są delikatnie mówiąc niedokładne. Jak mogą grzać się klemy jeśli połączenie przy elektromagnesie słabe? Ale żeby nie wdawać się w zbędne dyskusje niestety zasugeruję regenerację rozrusznika. Prawdopodobnie wirnik już ociera się o stojan i będzie tylko gorzej.
Najbliżej do Szcześniaka do Płońska - regeneracja rozrusznika. Nie ma prawa wirnik ocierać o stojan.
Możliwe wytarcie łożysk w rozruszniku i pod obciążeniem wirnik ociera o stojan lub zwarcie w wirniku ewentualnie pęknięty magnes w stojanie.
Witam, mam problem, a mianowicie z silnikiem Volkswagen Touran 1.9 TDI 105 KM BLS 2007. Ostatnio od paru dni przy odpalaniu było słychać takie dźwięki metalu, jakby ocierał się, ale tylko przy odpalaniu. Dzisiaj rano pojechałem do sklepu, znowu przy odpalaniu podzwięk metaliczny. Gdy zgasiłem auto i wróciłem ze sklepu, już nie było możliwości odpalić...
Oco wirnik ociera.
szczotki 4 szt. , wg mnie luz jest dobry, jedyne co mi przychodzi do głowy to to ocieranie wirnika o magnesy, słuchajcie a można coś zrobić tymi magnesami, np wyjąć je i jakoś je przeszlifować (zmniejszyć grubość) ?? tylko że to nie takie proste bo one nie są płaskie na powierzchni tylko zaokrąglone. Oglądałem te magnesy jeszcze raz i wygląda na to...
Rozrusznik "grzęzi" bo pewnie wytarte tulejki i wirnik ociera o stojan. A co do hamulców to pewnie tarcze do wymiany albo przetoczenia. Nie napisałeś nic kiedy i jak to się stało.
Witam.Prawdopodobnie masz wyrobione tulejki na wirniku.Przy braku obciążenia rozrusznik kręci natomiast w samochodzie przy obciążeniu silnikiem wirnik ociera o stojan.Pozdrawiam Waldec
rozrusznik rozkręcałem ale nie pooglądałem dobrze stojana, śladów ocierania nie było ale nie zwróciłem uwagi czy może nie jest coś przepalone. jutro rozkręce i sprawdze dobrze. Gdybym oddał rozrusznik do jakiegoś elektryka to jest możliwośc sprawdzić czy nie ma gdzies zwarcia itd ?
Czyli źle dobrana/wyregulowana linka. Hamulec ociera o koło. Zwal rozrusznik i zobacz co jest nie tak.
Witam w kilku postach jeden z kolegów użył stwierdzenia"Możliwe że rozrusznik ma zużyte panewki i na gorąco wirnik ociera o stojan, albo na gorąco działa tylko "połowa" rozrusznika." Panewki są dobre dorabiałem na wymiar na tokarce z odpowiednim luzem i brąz B101.ALe nie rozumiem stwierdzenia "działa połowa rozrusznika".Przecież rozrusznik to silnik...
Możliwe, że to wina rozrusznika, nie ma wystarczającej mocy (jakieś zwarcie, wirnik ociera o stojan, szczotki). Spróbuj odpalić podłączając rozrusznik bezpośrednio do akumulatora, ale obydwoma kablami, plus i minus.
Na początek rozkręć rozrusznik i zobacz czy wirnik nie ociera o stojan lub od razu wymień wszystkie tulejki w rozruszniku jest ich chyba 5 sztuk i szczotki też daj nowe.
no to albo pobierany prąd w stanie spoczynku (przez noc rozładowuje aku do tego stopnia że już nie da rady) albo rozrusznik (bywa że wirnik ociera o stojan i wtedy rozrusznik nie rozwija swojej mocy i pobiera zabójcze ilości prądu) czytając wątek myślę o pobieranym prądzie bo napisałeś że po podłączeniu auta na szelki odpala bez problemu
Kupiłem do bizona rozrusznik planetarny to wytrzymał jeden sezon. Uszkodzenie powstało w wyniku wady konstrukcyjnej. Wirnik ocierał uzwojeniami o blaszaną osłonę. http://obrazki.elektroda.pl/9965702900_1... Oferowane rozruszniki planetarne są marnej jakości a części i to niektóre są dostępne tylko przez internet.
Być może że rozrusznik już woła o remont-wirnik ociera o stojan i są duże pobory prądu
Jeżeli możesz zrób zdjęcia tych przewodów , co masz wątpliwość że są oryginalne. Grzejący się przewód świadczy o słabym kontakcie(styku na połączeniu),lecz może być powodem zbyt dużego poboru prądu.Rozkręć rozrusznik zdejmij stojan i sprawdź czy nie ma śladów ocierania wirnika o niego ,tak samo można to zauważyć na wirniku .Wszelkie nawet małe ocieranie...
To pali bezp.ogólnie od wtrysku.To zależy jaki jest czujnik wału, czy bierze zasilanie np 12v.Posprawdzaj wiązki w okolicy tego czujnika.Ogólnie posprawdzaj wiązki na silniku czy gdzieś nie ocierają o masę.
To wytarcie jest od cyklicznego ocierania sprężyny o sąsiadujące metalowe elementy tarczy, w których siedzą sprężyny - jak pookręcasz pozostałe sprężyny to też tak pewnie wyglądają. Na zdjęciu miejsca zaznaczone na czerwono w trakcie naprężania tarczy dotykają do krawędzi zaznaczonej na zielono: https://obrazki.elektroda.pl/5808796500_...
To, co napisał kol. Garaż w punkcie 1, sprawdziło się w przypadku mojego maluszka. Dziękuję bardzo i poniżej dodaję coś od siebie. Objawy: Czasem po przekręceniu słychać było tylko "tyk", ale rozrusznik nie kręcił . Trzeba było poruszyć samochodem na biegu, by rozrusznik "załapał". Ostatnio zaczęła migać kontrolka ładowania akumulatora, a rozrusznik...
może komuś się przyda: https://eltraktor.pl/gniazdo-bezpiecznik... Jeżeli już chcesz iść w tą stronę, to lepszy będzie rozmiarowo większy MEGA-fuse z tego samego sklepu: https://eltraktor.pl/gniazdo-bezpiecznik... Da on mniejszy spadek napięcia co przy 6 woltach ma niebagatelne znaczenie. Osobną sprawą jest prawidłowy...
myślę żeby dać dodatkowy przewód między alternatorem, a akumulatorem, gdyby się na to zdecydował to jaki bezpiecznik najlepiej zastosować? Żaden - tam nie ma i nigdy nie było bezpiecznika, tylko oryginalny przewód jest w 2 kawałkach (alternator - rozrusznik i rozrusznik - akumulator). Dajesz dodatkowy przewód równolegle do starego, najlepiej w peszlu...
Muszę zrobić dekiel z obudową do łożyska i niewątpliwie wolałbym wspawać okrągłą blachę. I co będziesz w stanie tak przyspawać żeby wirnik nie ocierał o nabiegunniki?
Już doszedłem co mi tak psoci z tym pradem :) w rozuszniku miałem wyrobione łożysko i uzwojenie ocierało momętami o osłonę rozrusznika robiła zwarcie i pyk . naprawiłem to i jest wszystko git :) dzięki za pomoc :)
Jest jedno łożysko igiełkowe i 3 tulejki. Jedna bardzo mocno zużyta, wirnik ocierał o rdzeń stojana. Denso 28100-0G040
Trzeba rozebrać i sprawdzić, sprężynę i kółko, na które nawija się sznurek. Możliwe też, że cewka zapłonowa odkręciła się i ociera o koło magnesowe. Tak na marginesie, McCulloch to była duża amerykańska firma, powstała w latach 40-tych ubiegłego wieku, która zeszła na psy i w 2008r przejęła ją Husqvarna.
Aha czyli dzwignia od wybieraka jest powodem. Jak ja obrócę "do góry nogami" to jak najlepiej ustawiać? Na Luzie i trzymać sie tej pozycji czy na jedynce?jakos wizji nie mam... Odnośnie rozrusznika to po naładowaniu aku przy odpalaniu jakby coś go blokowało i czuć że dużo prądu wyciąga. Rozkręciłem żeby sprawdzić szczotki i tulejki ale są ok.Po skręceniu...
Witam Powodem słabego kręcenia, a tym samym trudnego zapalania może być już zużyty akumulator, można by go sprawdzić przez naładowanie do maksimum,a następnie rozładowanie np.żarówką mierząc jej pobór prądu oraz czas rozładowania.Iloczyn będzie wynikiem pojemności faktycznej akumulatora w Ah. Następnym powodem słabego kręcenia podczas próby rozruchu...
Witam. Czy zwróciłeś uwagę, czy na wirniku są widoczne ślady ocierania wirnika o stojan. Może trzeba powierzchnię wirnika przetoczyć np.0,1 - 0,2mm? Pozdrawiam.
Należy kupić taki bendiks (jeżeli mówimy o żukowsim rozruszniku): http://img819.imageshack.us/img819/1786/... Na dodatek trzeba potraktować głowice szlifierką jak dobrze pamiętam trzeba zeszlifować czop głowicy i jej "otwór" bo ociera o nie koło zamachowe.
Chociaż jakiś dziwny dźwięk wydaje przy pracy, jakby turbina, nie wiem, może tak ma by Obawiam się że bendiks może ocierać się czołem o koło zamachowe, wychodzi 5mm więcej. Jak przetrze blachę którą jest obudowany to się rozleci.
Czy po wymianie rozrusznik był sprawdzany na stole (przed zamontowaniem w ciągniku)? Nie miał problemów, że cos się ocierało w elektromagnesie i może sprężyna nie dała rady powrócić. Czy przy podłączeniu klemy rozrusznik się kręci czy także zasprzęgla i próbuje uruchomić silnik? Czy po zamontowaniu wszystkie przewody są podłączone tak jak były? Odłącz...
Wirnik chodzi lekko, nie ociera o stojan ? Zwarcia międzyzwojowego nie sprawdzisz multimetrem, trzeba zawieźć rozrusznik do fachowca, który ma odpowiednie przyrządy. Jak sprawdziłeś, że nie ma przebicia?
To oznacza że praca rozrusznika nie ma wpływu (nie powinna)na odpalenie silnika.Jedynie iskra może być słaba w przypadku anemicznie kręconego rozrusznika.Może być wina samej cewki,gdyż przy wolniejszym (mniej energicznym)zakręceniu kołem magnetycznym ,daje słabszą iskrę ,lub powoduje jej brak.Sprawdź szczelinę miedzy cewką a kołem ,czy jest jednakowa,czy...
Alternator do naprawy.Padła jedna z diód wskutek czego akumulator może częsciowo się rozładowywać przez uszkodzoną diodę alternatora. Dodano po 2 Rozrusznik tak się zachowuje jakby wirnik ocierał o stojan przez co pobiera duży prąd rozruchu.Tulejki do wymiany.
Pewnie cewka zapłonowa się poluzowała i ociera o magnesy, ewentualnie rozleciało się łożysko wału.
Witam serdecznie.Ten duży pobór prądu może być spowodowany koszeniem się wirnika.Na Twoim miejscu jeszcze raz sprawdził bym rozrusznik a w szczególności tulejki wirnika i tulejkę w obudowie. w którą wchodzi wałek rozrusznika.Ja takie rozruszniki sprawdzam na stole i wszystko mi gra.Sprawdź jeszcze czy nie jest luźna blacha osłaniająca przekładnię planetarną...
Palcami da rade, ale czasem nawet niewielki luz powoduje blokowanie się wirnika wzgl. stojana (pole magnetyczne go przyciąga z wielką siłą) i zaczyna ocierać a w zasadzie blokować się. Nie wykluczam przebicia zwojów, ale taki rozrusznik nie łatwo spalić, uszkodzić. On pracuje na duuużych prądach i ma wytrzymać. No chyba że został skatowany i przegrzany.
Widzę, że muszę tu wprowadzić małe sprostowanie. Na pewno mi nie upadł. Nie twierdziłem że Tobie upadł , wspominałem tylko o tym żebyś kolejnego „złoma” nie nabył . Ja sklejałem epoksydowym / musi być dość rzadki / musi być bardzo cienka warstwa kleju , ale to nie problem . Schody pojawiają się przy ustawianiu magnesów . Muszą być przyklejone...
Mam rozrusznik oryginalny do silnika BRIGGS&STRATTON w mojej kosiarce SNAPER który podłączony do akumulatora 36Ah z wielkim trudem zakręca silnik, a przewody rozruchowe robią się gorące. Rozebrałem rozrusznik celem sprawdzenia stanu tulejek łożyskowych, czy wirnik nie ociera się o stojan. Stwierdziłem że, stan tulejek jest b.dobry, i nie widać najmniejszych...
Ja nowa szczotka ciężko chodzi albo się zacina to po prostu jej delikanie spiłuj ten bok który ociera. Najlepszy do tego celu jest drobniutki papier ścierny albo pilniczek.
wirnik juz nie ociera na 100 % ,kolejna sprawa aby wykluczyć rozrusznik sobie od kolegi auto , takie same u niego odpala zawsze ,efekt u niego odpala u mnie na gorącym nie odpala. Myśle wiec że nie jest to kwestia rozrusznika. Brakuje tu kawałka zdania i nie wiadomo czy zamieniłeś rozruszniki czy tylko włożyłeś swój do auta kolegi... Prąd jest duży...
Wszyscy doczepili się do automatu ,przecież użytkownik nic nie pisze o automacie to rozrusznik po połączeniu na krótko nie działa. Może szczotki nieprzylegają do komutatora-sprawdź Jak szlifowałeś komutator to mam nadzieję ,że bardzo drobnym papierem, i nie ma po tych zabiegach zwarcia między żłobkami komutatora. A tak ogólnie to sprawdź, czy przy rozbieraniu...
Przez chwilę wspominałeś o ocieraniu wirnika o stojan. Tego nie może być. A przyczyna to wadliwie złożony rozrusznik albo zbyt wielkie luzy na łożyskowaniu. Różne mogą być przyczyny wadliwego działania mechanizmu, lecz podłączony bezpośrednio do akumulatora ma kręcić bez opamiętania (a nie wolno i ciężko). I znów albo marne połączenia, albo słabiutki...
Wiele na to wskazuje może być luz na tulejkach i wirnik zwyczajnie ociera o stojan. Najprościej by było sprawdzić na innym akumulatorze ale i rozrusznik wartałoby wyjąć i rozebrac.
Witam, miałem to samo dokładnie, wyprzedzanie, gwałtowniejsze ruszenie, w bardziej "wilgotne" dni, proponuję sprawdzić przewód od akumulatora + czerwony ten co idzie do rozrusznika, u mnie był luźny i ocierał się o pracującą rolkę od pompy wspomagania, przetarł się peszel i osłona przewodu no i doprowadzało do zwarcia co powodowało zamknięcie się zaworu...
Nie mierz napięć "na pych". Zrobisz sobie/komuś krzywdę. Może jest kopka? Uszkodzenia mogą być tez inne: 1. Padający kondensator w module. 2. Impulsator nie daje wystarczającego napięcia. Da się zmierzyć prostą sondą. 3. Magneto ociera o cewki. 4. Problemy z połączeniami kablowym - złączki , masa (bardzo ważna!)
Proponuję sprawdzić: - Łożyskowanie pompy cieczy chłodzącej. - Ocieranie koła magnesowego o stator. - Wolne koło rozrusznika elektrycznego (lubi się zakurzyć) oraz ew. prawidłową kolejność złożenia podzespołów na wale korbowym (tulejki, podkładki dystansowe). - Po odkręceniu w.w. podzespołów sprawdzić płynność obracania się wału korbowego i czy nie...
Witam mam taki problem z maluszkiem podczas zawracania uderzyłem dosyć mocno tyłem w krawężnik co w efekcie za skutkowało wgięciem rury wydechowej i urwaniem tylnego chlapacza po dojechania do domu (bez większych problemów) i próbie ponownego odpalenia okazało się że w ogóle nie chce zapalić słuchać jak próbuje rozrusznik obracać ale temu dźwięku towarzyszy...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Niby masa przy tych kontrolkach, natomiast autor napisał "rozrusznik nie kręci", "zębatka nie wysuwa się". Odkręcasz przewód zasilający silnik rozrusznika, ten w żółtej koszulce, on "na krótko" uruchamia rozrusznik? Z przodu rozrusznika, od strony zębatki/bendixa będziesz miał zapewne 2/3 małe śrubki. Po ich odkręceniu wysuniesz elektromagnes, mały...
Witam. Niema co dużo szukać.Wiadomo,że rano jest zimno,olej jest gęsty,to juz pierwsza przyczyna.Po drugie tulejki mają zbyt duży luz,co powoduje ocieranie wirnika o stojan powodując dodatkowe zbędne opory.Musisz kupić nowe tulejki i je wymienić.To powinno pomóc.
Witam, Po braku reakcji ze strony rozrusznika, wykręciłem go z pojazdu, a następnie rozebrałem. Wyczyściłem wszystko co możliwe, styki przesmarowałem preparatem. Wymieniłem szczotki. Gdy podłączam 12V do samego wirnika słychać tylko buczenie, a wirnik ani drgnie. Przy kręceniu czuć jakby ocierał o stojan. Jaka może być przyczyna ? Bardzo proszę o pomoc.
Jeżeli słychać 'cyknięcie' to raczej stacyjka, oraz elektromagnes jest sprawny. Jeżeli akumulator również sprawny, to uszkodzone będą styki elektromagnesu lub szczotki. Wprzypadku wytarcia tulejek następuje ocieranie o korpus wirnika, a tym samym spadek obrotów wału korbowego, co w praktyce często uniemożliwia uruchomienie silnika. Jednak autor wyraźnie...
Błażej, ale ja widzę, co iskrzy. Iskrzy pomiędzy pedałem hamulca a podłogą. Pod spodem nic nie iskrzy. Tu w ŻUKU pedały są wciskane w podłogę, nie są podwieszane. I spawanie/iskrzenie pojawia się podczas rozruchu w miejscu, gdzie dźwignia pedału hamulca ociera się o blaszaną podłogę. Napięcia nie mogę zmierzyć, za szybko skacze a sama różnica potencjałów...
Najprostrzą metodą sprawdzenia czy ci ładuje alternator nawet bez miernika jest zapalenie silnika włączenie świateł i obserwując nawet wewnętrzne światełko przygazuj kilka razy jak alternator cokolwiek ładuje powinno ci to światełko się rozjaśnić. A co do rozrusznika to w tamtym warsztacie mogli mieć rację jak są wyrobione tulejki to rozrusznik może...
Witam, mam problem z no właśnie nie wiem do końca, dlatego piszę - mam Mondeo MK3, auto ogólnie zadbane, wszystko na bieżąco robione ale przedwczoraj podjechałem do pracy, zgasiłem silnik i za jakieś 10 max 15 min wsiadłem z powrotem no i już nie odpalił. Wszystkie kontrolki normalnie gasną i wszystko chodzi jak powinno, ale po przekręceniu kluczyka...
Cześć moja rada jest taka aby sprawdzić a najlepiej wymienić tulejki w rozruszniku. Miałem taki sam problem. Bierze sie to stąd, że jest bardzo mały luz między stojanem i wirnikiem, zbyt duże luzy w tulejkach powodują, że wirnik ociera się o stojan a nawet może się o niego blokować, stąd te hałasy o których pisałeś. Rozrusznika nie sprawdza się bez...
Wirnik na 24 ma taki sam układ uzwojeń tylko 2 razy mniejszy przekrój drutu w uzwojeniu (przynajmniej do tej pory nie spotkałem inaczej) stojan na 24 ma 2 razy większą liczbę zwojów. Rozrusznikowi wzrósł opór wewnętrzny, co skutkuje spadkiem momentu obrotowego. Może być krzywo złożony, że ociera, i jeszcze jedno, szczotki nie trafiają w bieguny magnetyczne....
rozrusznik daje sie wyjac bez kanalu..a raczej bedziesz go musial wyjac.Wyglada na to ze wytarte panewki ...w efekcie wirnik ociera o stojan...znam to z praktyki trzeci poldek..hihipanewki to niewielki koszt jakies trzy czy piec zlociszow.. mozliwe jest tez wykrzywienie osi wirnika lub uszkodzenie uzwojen wirnika(mniej prawdopodobne )w tym wypadku lepiej...
Hmm moim zdaniem w tej sytuacji nalezy na wszelki wypadek połączyć ten przewód masowy (chociażby zupełnie innym "grubym" kablem poprzez przykręcenie go do jakiejś sruby na silniku i jakiejś sruby na nadwoziu - oczyścic miejsca kontaktu!) a przede wszystkim sprawdzić alternator (może któraś z diod ma przebicie) najłatwiej zrobisz to odłączając "gruby"...
Jak pisałeś o wentylatorze, to pomyślałem - nie wiem, czy trafnie - że jest to silnik indukcyjny (prądu zmiennego), w takim silniku prąd indukowany w wirniku jest proporcjonalny do różnicy szybkości wirowania wirnika i pola magnetycznego, a moment siły do iloczynu pola magnetycznego i prądu wirnika - więc wynika z tego zależność liniowa, tylko z dwiema...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z elektryką w quadzie... Mianowicie - wcześniej tylko rozrusznik szwankował: jakby była przetarta zębatka i tylko się ocierał zamiast dawać zapłon (brzęczał) więc musiałem odpalać na popych. Przekręcałem kluczyk, wszystko odblokowywałem i pchałem (wszystkie kontrolki świeciły.) Potem (teraz) zaczęły się problem....
1. A czy nie masz problemu z rozrusznikiem, bo jak siadły tulejki, to bywa tak, ze lepiej kręci zimny, a jak jest ciepły to ociera wirnik o stojan i wolniej kręci. 2. Motor po remoncie: jak za bardzo spasowane pierscienie i tłoki, to jak jest gorący silnik, to trochę 'puchną' tłoki jest za ciasno i ciężko kręci. 3. Tak jak napisano wyżej, może być woda...
Łożyska ślizgowe w rozrusznikach to norma. Przecież to urządzenie do pracy dorywczej, więc po co wozić dodatkowe kilogramy. Jednak chodziło mi o to jakie są luzy między czopami wału wirnika a tulejkami łożyskującymi. Przy dużym zużyciu wzrastają opory ruchu i może dojść do ocierania wirnika o stojan. Siły elektromagnetyczne powodują przyciąganie wirnika...
Maluch jest wyjątkowo odporny i nawet przy zużytym rozrządzie tnącym obudowę powinien działać w miarę poprawnie. Będzie słychać wyraźny hałas ocierania łańcuszka rozrządu o obudowę (taki wyraźny chrobot). Tak,wszyscy o tym wiemy,a przynajmniej "starsza generacja".Jednak przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Odpalisz i będzie chodził,ale przy odpalaniu...
Trudno dzisiaj pojąć, ze może nie być jakiejś części do naszego samochodu, no chyba że to jakaś egzotyka. Ale w pierwszej połowie lat 80-tych, gdzie na ulicach królowały głównie Fiaty 125, 126, Polonezy, było trochę innych jak Skody 105, Wartburgi, Trabanty, Łady, Moskwicze i Zastavy, występował totalny brak części zamiennych. Kolejki po opony (mają...
ludzie pomoc muszę wymienić pasek rozrządu w 2.4D zamarzła pompa wody a rozrusznik już zakręcił na szczęście nic nie blokuje silnika ale widać uszkodzenia paska a nie widze żadnych znaków na kołach i silniku silnik mam namontowany w aucie i żeby zerknąć na koło zamachowe musiałbym zdemontować skrzynie co się ociera o nonsens gdzie są jakieś znaki od...
Ja mam dokładnie ten sam problem. Auto odpala dobrze a raz na jakiś czas jest objaw jak bym miał rozładowany akumulator wycieraczki idą do góry i stan licznika pokazuje 000000. Po podłączeniu power banka do rozruchu odpala normalnie. I po kilku odpaleniach to samo. Akumulator naładowany dodam. Pokazywał 12.4 po ładowaniu prawie 13. Czy to rozrusznik...
Akumulator jest sprawny? Bez świecy kręci normalnie? Przy dobrym akumulatorze i sprawnym odprężniku powinien kręcić bez problemu. Do sprawdzenia szczotki i to czy wirnik nie ociera o stojan podczas włączenia napięcia. Bez zasilania może kręcić się lekko a po włączeniu zasilania wirnik będzie się kleił do stojana, winny będzie luz na łożyskach lub uszkodzone...
Ludzie czy wy czytać nie umiecie?? Przecież autor napisał wyraźnie co kilka dni pada akumulator!!! akumulator pada przez zatarte tulejki?? akumulator pada bo nie łączy masa?? nie bądźcie śmieszni.. Autor wyraźnie pisze ze akumulator pada co kilka dni.. Czyli jak postoi na polu kilka mroźnych nocy to aku pada.. Nie pisał autor ze gdy w pojedzie gdzieś...
Witam wszystkich ! Teraz przeczytałem ten wątek i postanowiłem dopisać male "co-nieco" względem diagnozy stanu rozrusznika -- akurat w tym temacie - R 11. Otóż nadpalenia lamelek na komutatorze wirnika mogą świadczyć o braku połączenia tej nadpalonej lamelki z uzwojeniem wirnika !! Przebicie uzwojenia do masy ( i na wirniku i na stojanie ) sprawdzamy...
Zaczęła mrugać w moim Scenic'u kontrolka ładowania. Co może być przyczyną? Po odpaleniu słyszę z okolic alternatora cykliczne ocieranie/szelest. Po jakimś czasie np 5km mruganie zanika i wszystko wydaję się być w porządku. Mam do zrobienia teraz trasę około 700km głównie po autostradzie i mam dylemat czy mogę z tą usterką jechać... Wszystko zaczęło...
Witam, posiadam Corse C z silnikiem Y17DTL. Jakieś 2 lata temu podczas jazdy na autostradzie około 400km od domu wyświetlił mi się błąd związany z czujnikiem barometrycznym. Po skasowaniu błędu dojechałem do domu i błąd już sie nie pojawił. W domu zauważyłem że fachowcy którzy regenerowali mi rozrusznik prawdopodobnie go poluzowali bo wisiał sobie swobodnie...
W Toyocie zawiesiły się szczotki. Po obstukaniu rozrusznika:) palił miesiąc jak igła. Wtedy właśnie szczotki ,, umarły na amen i nie tylko szczotki ". Mechanik wymienił szczotki. Od tej pory samochód ma problemy z odpaleniem po kilkugodzinnym postoju. A co z tulejkami, oględzinami, czy wirnik nie ocierał o stojan? Coś nie tak z owym mechanikiem, albo...
No tak, Panowie Rzeczywiście kłótnia przestaje mieć sens. Tyrystory raczej odpadają. Po pierwsze aby zrobić czoper na tyrystorach, potrzeba użyć 2 a nie 1. Po drugie do gaszenia tyrystora podstawowego trzeba użyć potężnej cewki i potężnego kondensatora. Które przy mocach ocierających się o kilowat będą co nieco ważyć i co nieco kosztować. Z mosfetami...
Podłącz to w ten sposób, a będzie ok. http://obrazki.elektroda.pl/8881930200_1... a i jeszcze jedno odnośnie rysunku, przekrój kabla, który idzie od B+ do rozrusznika musi mieć przekrój minimum 6mm Jeśli chcesz kupić alternator, najlepiej idź na szrot, tam już za 60 zł można coś niezłego kupić. Od razu też niech ci go sprawdzą na stanowisku...
Cześć wszystkim. Dawno nie pisałem na elektrodzie. Tak się zawsze składa, że człowiek odwiedza to forum gdy ma problem, potem magicznie zapomina. Mniejsza z tym i do rzeczy. Jestem właścicielem kosy spalinowej McCulloch Cabrio 310. Sprzęt z roku około 2000, więc leciwy. Jakieś 5 lat stał w garażu nie używany. Kiedyś zaczął się dusić po dodawaniu gazu,...
Jednak to, że cały czas pobiera prąd z akumulatora to owszem u mnie tak. Ale nie powinno tak być bo niby dlaczego, jeśli żaden odbiornik nie jest podłączony? Spójrz na schemat, przecież cały czas zasilane są wskaźniki i wzbudzenie alternatora. Rosyjskie, a właściwie radzieckie sprzęty tak właśnie mają. Taka ich konstrukcja. Zwarcie w instalacji nie...
Masz chyba ślady ocierania taśmy hamulca na bębnie. Zablokuj hamulec i wygrzeb brud z pod taśmy. Jeżeli bęben dobrany jest prawidłowo do łańcucha i prowadnicy to poskładać tak żeby łańcuch nie wisiał i odpalić. Zawsze na nowym zestawie będzie ciężej chodziło niż na używanym (lakier na prowadnicy). Dopiero jak chwilę pochodzi łańcuch po prowadnicy i...
Pierwsza kostka sluzy do obslugi regulatora wolnych obrotow (1 pin do sterownika ,2 pin do kontrolki zbyt wysokiej temperatury.Druga kostka podpieta ma byc do podgrzewacza wstepnego paliwa,znajduje sie po stronie prawej silnika.Pompa wlacza sie gdy w ukladzie zejdzie cisnienie lub gdy silnik calkowicie ostygnie tylko na moment zeby dobic cisnienie do...
Witam tak czytam i czytam. te wasze problemy. Mogę dołozyć kilka rad. Niewiem czy się spodobają. Otuż ciepły silnik ma grubsze tłoki. I większe ciśnienie sprężania. Co za tym idzie rozrusznik ma ciężej. Dlatego wolniej może kręcić. Jeżeli mu już coś dolega. Zabrudzony komutator jedna ze szczotek się skończyła zdzierać.ITP. lub wirnik ociera o stojan....
Posiada 2 bateryjki 90 ah/6 bo takie dostałem od sąsiada za przysłowiową flaszkę (sa nowe)... Wcześniej były 165/6 2x ale był starego typu rozrusznik którego się pozbyłem ponieważ wirnik był wytarty i nawet wymiana szczotek na nowe nic nie dało ... Co do oleju w skrzyni to wymieniałem w zimię bo tamten stary to bez komentarza no i filtr też czyściłem,...
Marko979 a nie zauważyłeś kłopotów z zapłonem zimą przy ujemnych temperaturach? Może to jakiś zbieg okoliczności i na ile moja odpowiedź ma sens, ale miałem dokładnie tak jak Ty. Rozgrzany silnik czasami nie pozwalał zapalić. Po schłodzeniu zapalał. Wymieniałem czujnik wału, przez moment wydawało mi się że jest dobrze, ale chyba nie było. Zdarzyło mi...
Zmierzyłem jeszcze jedną rzecz. Z modułu na cewkę wysokiego napięcia wychodzi ok. 0,1V (granica błędu pomiarowego?). Cewka (transformator) musiałaby mieć strasznie duże przełożenie. Rozchodzi się o to dlaczego cewka, która niby jest sprawna daje tak niskie napięcie? Samego wirnika nie da się uszkodzić w żaden sposób - kawał żelastwa z magnesami stałymi....
O ile wiem to w w/w ciągniku jest regulator napięcia mechaniczny, który to bardzo często pada. Zasada działania takiego regulatora jest podobna do "termika" do silnika elektrycznego lub termostatu ze starej lodówki. Jak już wcześniej ktoś napisał: alternator od poldka i normalny elektroniczny regulator napięcia to jest idealne rozwiązanie. Jeszcze kwestia...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Dodaję ten opis, gdyż pewnie wielu chętnym którzy mają corsę z czasem twierdzą że bez wspomagania ciężko i chcą je założyć Jest już jeden taki post na forum, jednak nie jest on zbyt precyzyjnie napisany. Jeśli wkradły się jakieś chochliki i nieścisłości dajcie znać, poprawie, dopisze. Skompletowałem części i zabrałem się do zakładania. Corsa 1.2 8V...
Witam. Załatwiłem sobie od znajomego uszkodzoną chińską pilarkę typu "3800", tak celem "nauki i zabawy" oraz zajrzeniu w układ korbowo-tłokowy. Pilarka była prawie nowa, podczas pracy straciła iskrę. Okazało się że pękł karter w miejscu gdzie zamontowany jest cewkomoduł. To typowa usterka w tych modelach, wynika z nieprawidłowego montażu cewkomodułu...
ociera stojan beben ociera ociera cewka
niebieskie kropki karta graficzna cewki syrena wzmacniacz pająku
smart battery wysokie napięcie trafopowielacz
Błąd E na płycie indukcyjnej Electrolux, Bosch, Whirlpool – interpretacja i typowe przyczyny Xerox WorkCentre 6605 – ustawienia papieru 200g, pas transferu i fuser, jakość druku foto