Sprawdź połączenia masowe, masz bezpiecznik na przewodzie głównym do akumulatora. W jaki sposób stwierdziłeś że akumulator jest naładowany?
Sterownik silnika masy dostaje po kablach,obudowa i mocowanie nie ma nic do tego Dorawdź czy na obu kablach złącza wyłącznika uderzeniowego pojawia się napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem
Sprawdź na krótko rozrusznik
zobacz w Gniewkowie lub w Wierzchosławicach na szrocie AUTO CZAR, dzis widzialem maja ze trzy meganki
Ta fasolka jest do wycentrowania rozrusznika, ma tam byc
A np. jak był wcześniej już wymieniony rozrusznik, to co wtedy? Zużycie wieńca może być nieadekwatne do stanu rozrusznika?
Napewno ci wybił wyłącznik pod maską,napewno samochód po kolizji. Moze inni koledzy cie naprowadzą na ten wyłącznik,bo ja z pamięci nie pamiętam,dokładnie w którym miejscu on sie znajduje.Pozdrawiam....
wymieniłem pompę paliwową Mówisz o pompie common rail? Dymi gdy kręcisz rozrusznikiem?
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
Nie, to rowek na zabezpieczenie, którego nie było. A tu jest, i to podejrzewam u siebie. https://obrazki.elektroda.pl/6245715100_... Znalazłem tylko kawałek pękniętego pierścienia, który teraz można założyć z boku. https://begas.abstore.pl/rozruszniki-i-c...
Albo rozrusznik wyzionął ducha albo przekaźnik od rozrusznika.
Z lewarka nie pójdzie, trzeba kanał/podnośnik, lekko unieść prawą stronę samochodu tak aby półoś puściła rozrusznik.
nie, musi być kanał. Albo podnośnik lub najazd.Ale elektryk za naprawę weźmie góra stówę, warto się samemu pieprzyć?
Może "przytarło" rozrusznik.
Witam, nie wiem czemu palą się te kontrolki, ale te ,,uderzenie" to prawdopodobnie elektromagnes. Niemniej jednak jeśli kontrolki nie przygasają to możliwie iz nie ma szczotek lub się zawiesiły w rozruszniku.
Witam. Po drodze jest przekaznik, w zespole przekaznikow,tam trzeba szukac usterki.powodzenia.
Pod rozrusznikiem.
Tak samochód odpala po mniej więcej 6 godz postoju dodam że przed nagraniem już dwa razy zakręciłem rozrusznikiem
Ladowania nie masz , a nie rozrusznik.
fajny fajny pomysł ale ja jednak wolałbym czasowe odcięcie rozrusznika :)
Kostka stacyjki, jak tam ok. to sprawdzić rozrusznik
Witam mam krótkie pytanko czy ktoś mógłby mi opisać w skrócie jak wymontować rozrusznik z renault megane scenic 2.0 ,8v 1997r. Za podpowiedzi z góry dziękuje
Też tak sądzę, że wina w rozruszniku.
czy próbowałeś wcisnąć do oporu pedał gazu i wtedy kręcić rozrusznikiem.
w zasadzie ten wylacznik odcina doplyw paliwa do silnika przy wypadku,a nie odcina prad z rozrusznika
Nawet po naładowaniu rozrusznik nie kręci. To sprawdź gruby kabel od akumulatora do rozrusznika.
Brak masy lub zaśniedziałyy kabel na rozruszniku
Sprawdzić rozrusznik
Jechać do warsztatu i naprawić rozrusznik
Jeszcze raz Cię namawiam na sprawdzenie rozrusznika.
Witam, auto nie odpala, zapłon działa, lampka service świeci. Po podłączeniu Pyrena błąd DF009 Obwód + po zapłonie ALIVE. Czy to standardowo skrzynka UPC? Rozebrałem, widać była kiedyś zalana... Poproszę kawałek schemat, który pin przekaźnik steruje rozrusznikiem?
Miałem identyczny problem w megan z tym samym silnikiem. Okazało się że zbyt duży pobór prądu przy kręceniu pobierał rozrusznik.
Załącz kilka razy zapłon nim odpalisz
Który pierścień? Zębaty do rozrusznika?
Sprawdź klemy połączenia ich z przewodami, masy i połączenie z rozrusznikiem.
Już wszystko jasne, to był rozrusznik.
A odpala? Kręci rozrusznikiem? Bo jedenastki Miały kierunki połaczone przez cewke rozrusznika.
Kiedyś miałem podobny problem, okazało się że to wina elektromagnesu w rozruszniku
W skrzynce bezpieczników pod maską masz bezpiecznik od rozrusznika 25A. Sprawdź go i jeszcze bywały nie dokręcone kable na rozruszniku.
Jest pod turbiną.
sprawdz akumulator potrafi nagle pasc mimo to ze niby wszystko ci dziala aku dostanie zwarcia i tyle. nastepnie sprawdz polaczenia z aku i rozrusznikiem
A masz jakoś możliwość podpięcia go pod kompa i sprawdzenie wartości rzeczywistych w trakcie kręcenia rozrusznikiem?
Automat rozrusznika szwankuje.
A może słaba masa silnika-często w starszych kangurach korodowała plecionka masy silnika(skrzynia-lewa podłużnica)-tłumaczyło by to zrywanie komunikacji przy kręceniu rozrusznikiem.
Przekaźnik pompy paliwa Ma się to nijak do braku iskry. Masz problem z odczytywaniem obrotów wału lub wałka. Czy podczas kręcenie rozrusznikiem, obrotomierz się podnosi? Na diagnostyce wyszedł jakiś konkretny błąd? W parametrach rzeczywistych widać obroty wału podczas kręcenia rozrusznikiem?
Nie trzeba wyciągać półosi. Najlepiej jest z kanału, ale z podnośnika też można. Wyciągałem rozrusznik osobiście 2 razy, mając tylko podnośnik + kobyłkę do dyspozycji i 2 wykładziny ze środka aby się na nich położyć ;) 1. Odpinamy klemę minus z akumulatora 2. Zdejmujemy dolot powietrza. Można bez ściągania, ale będzie łatwiej. 3. Luzujemy śruby rozrusznika...
no tak jest to 1.6 8v 75koni ps.ze stacyjki wychodzi bialy kabelek i dochodzi do rozrusznika , polaczony jest na wsowke ,jak go odlacze to taki sam objaw lampki swieca a nie kreci, przeczyscilem polaczenie i narazie odpala zobaczymy co dalej
Sprawdź wszystkie połączenia przy klemie plusowej.
trzeba sprawdzic w momencie kiedy nie chce odpalic czy po przekreceniu kluczyka jest prad na kabelku do elektromagnesu. Jesli go ni ma to problem lezy po stronie polaczenia. Moze styki sa zasniedziale. Sprawdz jeszcze + przy rozruszniku
Tak, jak napisano immo odcina pompę, ale nie rozrusznik. A częstym bólem tego rozrusznika jest korodujący konektor na przewodzie od stacyjki. Biały przewód idący pod rozrusznik.
Jeżeli problemem jest tylko: nie daje prądu ze stacyjki na rozrusznik. to spróbuj zapalić "na pych". Jeśli boisz się o immo, to ono nie rusza rozrusznika.
Zamierzam wymienić rozrusznik w moim Renault Megane 1.6 8V 1996. Dziś zrobiłem pierwsze podejście i powiem szczerze, że na podejściu do tematu się skończyło. Jestem przerażony umiejscowieniem rozrusznika... Próbowałem się do niego dostać z kanału ale dostęp jest bardzo słaby. Wyczytałem, że należy unieść samochód z prawej strony i rozrusznik powinien...
Wyglada na to ze nie widzi karty a np radio da sie wlaczyc? Sprawdz wszystkie bezpieczniki te w komorze silnika takze. Sprobuj odpalic na drugiej karcie. A centralny zamek z karty dziala? Sprawdz baterie w karcie. Pozdrawiam.
Rozrusznik nie ma nic do immo, zajmij się podstawami.
przekrecałem kluczyk było słychac tylko "jakies cykniecie" i dalej nic, po dłuzej przerwie silnik odpalał i mozna było jechac Zazwyczaj to lamelki komutatora w rozruszniku wystają, częsty przypadek DR6A.
Mechanik mówił też że to może być jakiś cieki kabel od rozrusznika jest taka możliwość?
Rozrusznik kręci ?
Wogóle nie ma baterii w kluczyku. To jest wersja bez baterii. Coś bujasz, bo wszystkie meganki miały immo w kluczyku. Poza tym, jak piszą inni, immo nie odcina rozrusznika.
Wygląda na nieszczelny układ paliwowy i zapowietrza się po dłuższym podstoju . Więc jedź do serwisu niech wymieniają filtr paliwa i dokładnie przyjrzą się przewodom paliwowym. Zrób mały test wejdź do auta i odpal tylko zapłon niech pompa dopompuję paliwa a za drugim lub nawet trzecim razem dopiero kręć rozrusznikiem .
mam podobną sytuacje, dodatkowo czasem wyświetla się komunikat "awaria hamulców" :( co było przyczyną w opisywanym przypadku? informacyjnie - awaria rozrusznika. może pozwoli to komuś zaoszczędzić parę groszy, jeśli auto odpali z silnika, to z dużym prawdopodobieństwem jest to rozrusznik
Mógłbyś to zrobić sam, ale boje się tłumaczyć żebyś sprawdził czy plus na grubym kablu jest na rozruszniku i żebyś go podał na elektrowłącznik.. Mechanik czasem zrobi zwarcie a jak ty nie masz kontaktu z tym to lepiej zaprowadź do serwisu. Ale jak wspomniałem problem z kablami, rozrusznikiem ewentualnie kostka w stacyjce.
Fachowcy twierdzą że układ jest rozszczelniony ,dla mnie jest to dziwne .Jesli byłby nie szczelny to problem byłby też pózniej a problem jest tylko przy pierwszym uruchomieniu.Po pierwszym z plakiem zostawiam go na 2 ,3 godz i palę z rozrusznika
proponuje tez sprawdzic ladowanie (na biegu jalowym napiecie na akumulatorze powinno byc od 13,8 do 14,4V bez zbednego obciazenia) i przy okazji pobor pradu podczas postoju. mozna tez sprawdzic napiecie przy rozruchu, jak jest ponizej 10V to faktycznie moze byc cos z tym rozrusznikiem.
Schematow do renowki nie posiadam, ale sprawdzilbym wiazki rozrusznika oraz alternatora, zwroc uwage szczegolnie na wiazki w okolicach rozrusznika. Powodzenia
Od kilku dni pojawił się taki problem że czasami muszę kilka-kilkanaście razy przekręcić kluczykiem żeby odpalił, a czasami odpala za pierwszym-drugim razem Rozrusznik kręci za każdym razem a silnik nie chce zapalić czy nie zawsze chce ci zakręcić? Pisz zrozumiale bo jak dotąd to można się objawów tylko domyślać. Rozrusznik nie kręcił za każdym razem....
a może mi ktoś powiedziec gdzie w dislu jest przekaznik od rozrusznika sprawdze go profilaktycznie.
A jeśli nie styk 50 , to wyciągaj rozrusznik na stół
objawy padniętego sterownika ECU nie ani nie drgną kable na rozruszniku sprawdź
Przekaźniki są w module UCH, te pod maską to klima, zasilanie ECM,rozrusznik i wentylator
Megane odpali w dwóch wariantach tzn na biegu z wciśniętym sprzęgłem lub na luzie z wciśniętym hamulcem . wciśnij przycisk i go trzymaj . Może ''pazur'' w czytniku się złamał choć to domena laguny . Możesz na krótko sprawdzić rozrusznik . W bsm pod maską szukaj wtyczki 4 pinowej ( jeżeli dobrze pamiętam to 3 białe i 1 brązowy lub zielony ) tam daj plusa...
Szczotki raczej opadają bo problem jest tylko na bardzo gorącym silniku. Tuleje rozrusznika raczej też nie bo jak trochę ostygnie to kręci jak szalony. Skoro tak twierdzisz to znaczy nie ma się już czego czepić... i nie ma po co rozrusznika wyciągać...
Prawdopodobnie immobiliser, tam luty czasem puszczają, nie masz jakiegoś interfejsu elm aby skasować czy odczytać błąd? Kup sobie taki za 20 zł na bluetooth i jak dobrze pamiętam to chyba vag-com też współpracuje z jakimś programem do renówek, ale pewności nie mam.
Witam. Potrzebuję wsparcia. W mojej clio 2 automat zmieniłem elektrozawory. Poskladalem wszystko, sprężyna naznakowana, wszystko robione na P. Podłączyłem akumulator I chciałem sprawdzić I nie mogę zmienić z P I rozrusznik nie kręci. Co źle zrobiłem?
gdzie szukać przyczyny, co wymienić? Wyczyścić klemy akumulatora, zmierzyć napięcie akumulatora (na klemach), zmierzyć napięcie na zacisku (śrubie) rozrusznika, Jeżeli oba pomiary są zbliżone - zdemontować rozrusznik i wykonać testy rozrusznika "na stole". Jeżeli nadal nie będzie "kręcił" - zregenerować rozrusznik.
To jeszcze inaczej,włącz zapłon, uruchom na kròtko rozrusznik i zobacz czy zapali. Rozumiem,że czujnik sprzęgła i luzu sprawdzony?
W poniedziałek jadę z powrotem do tej renówki i sprawdzę w miarę możliwości i dostępu postaram się przeczyścić mocowania do rozrusznika i alternatora i poszukam ewentualnych luźnych połączeń z rozrusznikiem i alternatorem.
Kolego ja na twoim miejscu nie robil bym takich pomiarów nie wolno odłaczac akumulatora ppodczas pracy silnika jak nie chcesz pozegnać sie z regulatorem lub prostownikiem. Tak jak koledzy radzili sprawdź upływ prądu a take sprawdź jak bardzo spada napiecie na rozruszniku podczas kręcenia i podaj do ilu spadnie
Problem tkwi w rozruszniku. Co ma pamiec usterek do nie krecenia rozrusznikiem.. Ewentualnie stacyjka
Zastanawiam się nad kupnem tego rozrusznika rozrusznik-renault-laguna-megane-trafic-... 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens. czy lepiej zlecić to jakiemuś mechanikowi bo nowy 700 zł
Nie elektromagnes ,tylko będiks (trybik).
A ile ona normalnie kręci, myśle że to coś blokuje chyba a nie to że źle pali.
Witam Czy ktos wie gdzie (oraz który) przwod od pomy wtryskowej lyb rozrusznika znajduje sie kolo deski rodzielczej??
Coś już zostało sprawdzone? Przelewy? Jak nie to regulator na listwie, albo sam czujnik przekłamuje. Odłącz regulator i pokręć na rozruszniku zobacz czy zbuduje ciśnienie.
Zasilanie podajesz na rozrusznik lub alternator. Od spodu.
Te skaczące napiecia na przewodzie sygnałowym ...może cos sie indukuje i miernik widzi to...Może warto miernikiem siąsc na masie i np na wyjsciu sygnałowym czujnika cisnienia paliwa i wzbudzic jakoś rozrusznik i zobaczyc czy wraz ze wzrostem cisnienia napiecie sie pojawi
Nie przypadkiem pedał sprzęgła?.
Witam Moim zdaniem należy się przyjrzeć szczegółowo rozrusznikowi w tym samochodzie. Może to być problem z automatem rozrusznika. Skoro jak piszesz na "krótko" odpala (nie napisałeś tylko czy podłączyłeś (+) bezpośrednio do uzwojenia stojana czy też do zacisku sterującego na automacie) Jeżeli (+) podłączyłeś do zacisku (konektora) sterowania automatem...
Witam mam problem z samochodem.Chodzi o to że jak chce go odpalić po przekręceniu kluczyka w ogóle niekreci prąd jest wszystko niby ok ale niekreci czy to rozrusznik może być do niczego?
Szukam pomocy w zdjagnozowaniu usterki silnika 1.9 CDTi w samochodzie marki Renault grand scenic 2 r.2006 I tradycyjnie co zostało dokonane dla tej diagnozy? Sugerowałbym pomiary stanu akumulatora i instalacji. Pewnie okaże się, że rozrusznik ma za sobą najwyższą formę. Nie pierwszy i nie ostatni Renault z rozrusznikiem Valeo. Istotnie. Onegdaj w swoim...
w rozruszniku albo masie na silniku
Wydmuchaj wodę z gniazd świec
Akumulator dobry wina tulejek rozrusznika Teraz zostały tylko wtryskiwacze sprawdzić
Czytam jak koledzy rwą się do pomocy ale nikt nie spytał a ty nie podałeś o jakim modelu samochodu i silnika mówimy. Jeśli owa o silnikach 4M .. to sprawa nieco skomplikowana. DO JURI. Wątpię aby dwie lub cztery cewki skapitulowały jednocześnie. Aż pachnie awarią sterownika, choć nie chcę cię martwić.
Ale żeby on się spalił to musiałoby być potężne zwarcie w rozruszniku albo zatarty silnik.
Witam.To, że Megane 1,9D już wiemy. Podaj rok i przebieg. Wnioskuje, że skończyły się szczotki w rozruszniku. Podepnij kawałek przewodu pod zacisk rozrusznika (ten co idzie od stacyjki) a drugi koniec do + akumulatora, jak tylko załączy się elektromagnes to masz w rozruszniku szczotki do wymiany.
Witam. Renault megane 2cc podczas jazdy zapaliły sie wszystkie kontrolki i auto zgaslo blad na desce usterka elektroniki pokładowej. Zapłon załącza się ale nie kręci rozrusznik, wentylator cały czas działa nie wylacza się, z zadnym obd nie łączy się samochód.
Powiedz kolego czy miga ci kontrolka od immo?? Jeśli miga to rozkodowany immobilizer miałem identyczny przypadek w scenicu 1.6 16V i pomogło wyrzucenie go ze sterownika (dużo tańsze i szybsze przynajmniej u mnie) a jesli nie miga to prawdopodobnie masz do wymiany cewki. Dodano po 1 a co do pompy to sprawdziłbym przkaźnik 16V a 8V to zupełnie inne sterowanie...
witam, w moim reno megane II 1,6 16V przy zapalaniu po dłuższej przerwie coś strasznie trzeszczy tak jakby z rozrusznika ale przy następnym razie już nie. co to może być?
dziekuje za opinie, zrobie co mowicie i dam znac jak poszlo, moze to rozrusznik, chociaz jak odpala to bez problemu, za pierwszym razem, a moze to szczotki, w serwisie mowili mi tez cos o cewce w rozruszniku, mozliwe to?
Mały przebieg ma 113 t. km chociaż wiele meganek ma więcej niż 200 tys. km U mnie rozrusznik wytrzymał 255 tys. km. Spróbuj na biegu i bez ręcznego hamulca pchać auto do przodu i do tyłu i potem spróbuj odpalić męgankę ja tak robiłem żeby rozrusznik mógł odpalić..
renault megane rozrusznik stacyjka renault megane rozrusznik rozrusznik renault megane kreci
huawei gniazdo naprawa czujnik komory lodówki ccleaner wirus
pilot emtec instrukcja pralka electrolux ewt1260
Komunikat o nadmiernej prędkości w Peugeot - przyczyny i rozwiązania Spawanie profili 8 mm: elektroda czy migomat?