A jak te przebicie na wirniku sprawdzić?? Bardzo prosto. Rozkręcić rozrusznik wyjąć wirnik o dokonać pomiaru.
Dzięki za podpowiedzi. Naładowałem akumulator i już nie pojawia się to, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki rozrusznik działa. Ale nie za każdym razem obraca kołem zamachowym. Czasami z pierwszym razem obróci i odpali, a częściej jednak za czwartym, piątym razem, jakby nie za każdym razem wysuwał się bendiks. Bendix, elektromagnes, tulejki nowe. Rozrusznik...
Możliwe ze to wina akumulatora. Diodę musisz sprawdzić miernikiem (co oznacza określenie "dioda świeci") Musisz sprawdzić instalację systemu bezpieczeństwa (jakiś przetarty kabel) oraz przekaźnik rozrusznika, może jest uszkodzony i w czasie koszenia, rozrusznik rozładowuje akumulator (na rysunku numer 6). http://obrazki.elektroda.net/29_12727413...
Urwana końcówka głównego kabla na rozruszniku od akumulatora.P
Zacząc od rozrusznika czyli? Quada mam prawie 2 lata i jakoś palił nawet po postoju,ale ostatnio ledwo ledwo. Tak wgl to odkąd go mam,przy odpalaniu są czasami takie głośne stuki,metal o metal ale nigdy nie znalazłem przyczyny..
Witam Oprócz tego co koledzy radzą sprawdziłbym czy coś nie rozładowuje akumulatora na postoju.
Jak masz alfę romeo bierz pione z mechanikiem :-) Niczym w piosence "honda szybsza niż wygląda" ;) Sprawdź rozrusznik oraz kostkę stacyjki. Ewidentnie coś ci rozładowuje akumulator.
Żaden ale po prostu on jest winien nie ma siły uderzenia z tego wychodzi aku nowe a ciagnik kręci słąbiutko odpali pochodzi chwilę zgaszę go chcę odpalić znów a on tylko buuu i koniec nie chce zakręcić więc to prawdopodobnie wina rozrusznika a ja sie głowiłem ze mozę zły kat wtrysku ze coś a tu wychodzi ze rozrusznik rozładowuje akumulatory ... Dodano...
Radio VW Gamma5 od jakiegoś czasu rozładowuje akumulator, po 2 dniach postoju akumulator jest za słaby żeby rozrusznik zakręcił
Witam musiał byś sprawdzić ctan styków alternatora ,rozrusznika i przewodu łączącego akumulator z masą karuserii pozdrawiam.
Jak kolega stwierdził że nie ma poboru prądu?
Czy jest taka możliwość ze przez złączenie kabli z multiblok na sztywno, zaczęło to rozładowywać akumulator ? Bo zastanawiam sie czy to jest przyczyna. Bardzo prawdopodobne, niemal pewne. Druga rzecz to nie mam pojęcia czemu nie odpala rozruchowo poprzez podłączenie kabli z innego auta. Bo rozładowany akumulator jest niemalże zwarciem, i prąd ze sprawnego...
Wlaśnie w dniu dzisiejszym elektryk to sprawdził i wszystko jest ok. Czy coś może mieć z tym wspólnego rozrusznik.
bo mam również taki stary woltomierz To chyba jest amperomierz, ale może sie mylę? Paliwomierz albo manometr do opon w siewniku? Dramat z Wami, panowie traktorzyści. Ten instrument włącza się szeregowo do instalacji, za (+) akumulatora, ale za grubym kablem do rozrusznika. Pokazuje on wtedy czy akumulator jest ładowany (+) czy rozładowywany (-) i jaka...
kolego blacha jeśli miałeś już podobny problem z odpaleniem to proponowałbym zajrzeć do rozrusznika. ta pogoda i te błoto i śnieg tez mogą być przyczyna. miałem podobne objawy ale w golfie. demontaż i rozłożenie rozrusznika na części pomogło. miedzy stojanem a wirnikiem "brudno" .plus wilgoć u mnie było przyczyna nawet rozładowywania akumulatora.
(at)^ToM^ Niestety jest. W przypadku uszkodzenia rozrusznika (np. tuleje, komutator, częściowe zwarcie uzwojeń), przy ciepłym silniku i po zaraz skończonym procesie ładowania akumulatora (jazda), potrafi on jeszcze dostarczyć odpowiedniego momentu obrotowego do rozruchu. Przy zimnym silniku (gęsty olej, skasowane luzy temperaturowe i po dwóch dniach...
Jedyną wspólną rzeczą aku i rozrusznika oraz altka są przewody więc od nich nalezy zacząć .
przy próbie uruchomienia słychać było 'tik tik tik' i akumulator szybko się rozładowywał, moja diagnoza to rozrusznik. Nie kręci + klikanie to zaiste przyczyna może leżeć w rozruszniku. Natomiast szybkie rozładowywanie akumulatora to jest inny temat z którym rozrusznik nic wspólnego nie ma, natomiast słabe napięcie akumulatora może powodowac efekt...
Witam. Posiadam samochód Fiat Siena 1.4. Byłem u elektronika sprawdził mi instalację stwierdził że wszystko jest ok. Pobór prądu jest 0,00-0,01 A. Ładowanie 13,86 V. Akumulator mam nowy oddałem go na gwarancji bo myślałem ze on jest wadliwy. Serwis oddał mi akumulator z opisem ze wszystko z nim jest ok. Centralka w moim samochodzie wyłącza się po około...
Miałem kiedyś teź problem z rozładowującym się akumulatorem. Okazało się że kabel PLUS od akumulatora do rozrusznika był tak zmęczony że potrafił wyssać akumulator przez 24 godziny do prawie zera - wymiana kabla pomogła.
Sprawdzałeś ładowanie na alternatorze czy akumulatorze?Bardzo często ginie prąd na śrubie rozrusznika.
Albo uszkodzony akumulator.
Bez pomiarów to tu się nie da nic powiedzieć. Nie wiemy jakiej jakości jest ten prostownik i czy w ogóle jest sprawny. Trzeba sprawdzić napięcie w trakcie ładowania i po kilku godzinach od ładowania (akumulator ma być odłączony od instalacji auta). Jeżeli nie masz miernika a masz drugi prostownik to możesz spróbować naładować go drugim prostownikiem...
wyrobiona tulejka rozrusznika - ta w obudowie skrzyni biegów- może powodować że rozrusznik będzie pobierał bardzo dużo prądu.
To jeszcze napisz co za S-ka
Jak wyżej, rozrusznik odpada nie ten rząd wielkości.
witam mam problem z odpaleniem sprintera auto było uderzone w tyłek ale wtym dniu nie było problemu stało 2 tygodnie nie odpalane a teraz rozrusznik kręci chwilę iakumulator siada prubuję go ladować ijest to samo zauwazyłem ze po przekręceniu kluczyka wsazówka na prostowniku siada nie wiem czy to wina akomulatora a może rozrusznik swiece zarowe chyba...
Witam Mam problem w corsie b 1.5 td Rozrusznik strasznie ciężko kreci,tak jak by nie chciał i szybko się akumulator rozładowuje, co możne być przyczyna?.Akumulator jest nowy i naładowany
Witam mam problem z mercedesem viano 2.2 cdi 2004 rok automat. Auto po podłączeniu akumulatora daje cały czas 5 volt na sterowanie rozrusznika. Po czym rozładowuje akumulator. Domyślam się ze jest jakies zwarcie tylko gdzie szukac jakieś wskazówki. Z góry dziękuję 😊
Zamiast dwóch szóstek spokojnie da rade jeden 12v, jednak potrzebny będzie akumulator o odpowiednim prądzie rozruchowym i należy zadbać o odpowiednie ładowanie najlepiej alternator zamontować (od poloneza chyba pasuje bez zabawy z mocowaniem). Połączenie 12V i 6V szeregowo myślę, że nie jest najlepszym rozwiązaniem, nie będzie zdrowe dla rozrusznika...
sprawdz stacyjke oraz rozrusznik
więc co go rozładowuje? Rozrusznik sprawdzony też już był.
Miałem podobny problem, w o wiele gorszym samochodzie, wszystkie objawy wskazywały na wyczerpujący się akumulator, a przyczyną był zarżnięty rozrusznik, duża wina w była mechanika , który niby zregenerował rozrusznik, ale chyba tylko go przesmarował bo objawy się powtarzały, radykalna poprawa była dopiero po zakupie nowozregenerowanego rozrusznika.
Jeszcze raz Cię namawiam na sprawdzenie rozrusznika.
Oddałem rozrusznik do naprawy. Po wyjęciu okazało się ze rozrusznik ma za małe obroty i rozładowuje akumulator.
A wraz z obrotami napięcie nie spada? Rozrusznik dobry? I odczepcie się od tego prądu
a może rozrusznik słabo kręci być może masz wyrobione tulejki na rozruszniku i to one są przyczyną rozładowywania akumulatora bo nie sądzę żeby to był akumulator bo z tego co napisałaś że jak weźmiesz go na noc to rano pali bez problemu ( czyli akumulator trzyma -chyba że go ładujesz prostownikiem) więc coś ci go rozładowuje najprawdopodobniej rozrusznik...
zmierz pobór prądu w mA może byc do 50 mA Dodano po 3 Zobacz połączenia między akumulatorem, alternatorem, rozrusznikiem
Multimetr był w sumie tylko dla dokładniejszego pomiaru. Wskaźnik ładowania stosuje się tylko do monitorowania tego czy akumulator jest ładowany czy rozładowywany w danym momencie, przepuszcza się przez niego praktycznie cały prąd między akumulatorem a pozostałym osprzętem elektrycznym (oczywiście wyłączając z tego rozrusznik). https://obrazki.elektroda.pl/6433044900_...
Przewodem rozruchowym połącz na próbę masę silnika z biegunem ujemnym akumulatora, jeśli dasz radę to także przyłącz dodatkowo zasilanie drugim przewodem na elektromagnes rozrusznika. To wykluczy bądź potwierdzi sugestie kolegów. Dla mnie to wygląda na "ciężką" pracę samego rozrusznika ("strasznie szybko rozładowuje akumulator").
Dziękuje wszystkim za pomoc, samochodzik już jeździ. Okazało się że akumulator niedomagał, rozrusznik również był troszkę mokry i rozładowywał akumulator.
Wymień kable plus i minus (te grube od akumulatora - rozrusznik i masa).
A dla mnie problem z połączeniami na zaciskach rozrusznika i masą silnika
Takie niskie napięcie ładowania wskazuje że jest na odwrót, akumulator ma bardzo małą rezystancję wewnętrzną, tak jest gdy akumulator jest nowy. Może rozrusznik przywiera ?
Możesz mieć zwarcie w rozruszniku.
Części silnika zużywają się szybciej (rozrusznik , akumulator). Nie wspominając już o paliwie zużytym na doładowanie akumulatora rozładowywanego ciągłymi rozruchami.
z zasilaniem wpialem sie z prawej strony pod nogami pasazera w najgrubszy czerwony przewod , mysle ze idacy bezposrednio z akumulatora do rozrusznika
web69 czytaj ze zrozumieniem.... nie chodzi o to, ze rozrusznik przestaję kręcić... Lecz o to, że podczas jego pracy on robi zwarcie, i pali bezpiecznik a aby spalił bezpiecznik podczas pracy potrzebuje około +/- 10sekund kręcenia rozrusznikiem, a akumulator szybko się rozładowuje. (akumulator jest nowy) I kable raczej są ok, nie są przetarte. Sprawdzałem...
Akumulator jest bezobsługowy, więc nic nie doleję. Nie mam amperomierza kleszczowego. Przy kręceniu spada napięcie do ok. 9,5 V. Czy można z tego wnioskować, że to akumulator, czy może być coś nie tak z rozrusznikiem?
Ok, to inaczej... Sprawdź napięcie na klemach akumulatora podczas naciskania startera. Jeśli wynik będzie poprawny, to sprawdź napięcie przy rozruszniku/przekaźniku rozrusznika, również podczas naciskania startera.
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Rozrusznik też do sprawdzenia. Możesz na początek go próbować na krótko uruchomić bez demontowania z auta. Alternator - jeśli niesprawny, to nie będzie ładować, a może też rozładowywać akumulator.
W 1.1 jest właśnie problem na mostku z alternatora do rozrusznika,tam jest spadek napięcia.P
Na początek sprawdź stan akumulatora. Dla pewności odłącz kabel plusowy na noc i sprawdź, czy jest jakaś zmiana. Jeśli zawiodą wszelkie poszukiwania, to wymień kabel plusowy rozrusznik>akumulator.
Przecież rozrusznik jest załączany stykami w elektromagnesie.
Swiatełko w bagażniku nie może mieć nic do tego po godzinie postoju nie ma fazy to dziwne, chyba że jest tam żarówka ze 200W:?: Ja przyczyny szukał bym po stronie rozrusznika.
jak rozrusznik spalony skoro mówiłes ze auto kreci i nie umie odpalic potem napisałes ze rozrusznik ok??
Sorry ale nie masz bladego pojęcia o diagnostyce czy elektryce. Po pierwsze ustal co jest podpięte po ten palący się bezpiecznik. Następnie ustal co robi zwarcie, bo bezpiecznik nie pali się bez powodu. Zostaw rozrusznik i bendyks w spokoju. Jeżeli coś rozładowuje Ci akumulator to szukasz tego na podstawie pobierania prądu a nie szukania napięcia.
Problem jest w skończonym rozruszniku.
Skoro nie alternator to sprawdź rozrusznik. Prąd który rozładowuje (zakładam) sprawny akumulator w tak krótkim czasie musi być duży. Musi zatem zamieniać się w ciepło. Ja bym tak beztrosko kolejnych akumulatorów nie podłączał. To może się szybko skończyć pożarem.
Wymiana rozrusznika -Spalony
Przewidujesz 10A z wyjętym ze stacyjki kluczykiem :>? Poza tym wejście 10A jest bez bezpiecznika.
przepraszam że tak późno ale może komuś się przyda. otóż powodem rozładowywania akumulatora był rozrusznik. Po dokładnym umyciu izopropanolem jest ok. i nawet szybciej kręci.
Zmierz napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem.
Jak nowy to nic nie kombinuj pojeździj i sprawdź czy trzyma.Może problem o ile nadal będzie występował nie leży w akumulatorze a w rozruszniku(np zacina się) i przewodach do niego idących.Prąd w granicach 20mA w ciągu 50 godzin zabiera z akumulatora 1Ah a to jest niewiele.
Tak na starym akumulatorze tez jest taki spadek napięcia, dlatego kupiłem nowy. No więc raczej wykluczamy uszkodzenie akumulatora. Jednym słowem coś ci rozładowuje akumulator tylko pytanie co? ;-) Najlepiej jest zacząć od rozrusznika. Gęsto często elektromagnes bądź sam rozrusznik ma jakieś przebicja na uzwojeniach do masy i może tym samym go rozładowywać....
A TDI na zwyklej pompie należy odpowietrzać czy wystarczy dłuższe kręcenie rozrusznikiem ? Za wiele go nie kręciłem bo mam do regeneracji rozrusznik ( na piątek umówiony ) i dość słabo kręci i rozładowuje AKU rozrusznik szybko...(I to nie akumulator tylko młodziutka centra futura) Właśnie ładuje akumulator w domu bo padł i po powrocie z pracy sprawdzę.
Dokładnie Kolego pomierz na uzbrojonym alarmie bo chyba innego powodu zjadania prądu nie widzimy... No bo raczej rozrusznik uszkodzony brałby więcej. Dodano po 21 Dokładnie Kolego pomierz na uzbrojonym alarmie bo chyba innego powodu zjadania prądu nie widzimy... No bo raczej rozrusznik uszkodzony brałby więcej. OT- 1001 post :)
Bo gdyby go zastosowali (zwłaszcza cyfrowy) to zwielokrotniliby koszt (i cenę) takiego autotransformatora. Koszt pokazania napięcia na istniejącym wyświetlaczu Mój wpis odnosi się do Twojego wpisu o autotransformatorach.Tyle gwoli wyjaśnienia. To Twoje cudo nie pokazuje Ci napięcia akumulatora. I nie wiesz czy w danym momencie ten akumulator jest ładowany...
Standard w escortach. Najszybciej i najprościej zrobić bypass z alternatora prosto na akumulator z pominięciem rozrusznika.
Brak ładowania podczas jazdy, akumulator się rozładowywał, przez co nie miał siły w żaden sposób zasilić rozrusznika?
Mam problem takiego rodzaju że, w moim unie podczas kręcenia rozrusznikiem gdy silnik jest zimny następuje zanik iskry, ale auto pali na zaciąg. Następnie gdy już silnik rozgrzeje się auto zapala za pomocą rozrusznika, aczkolwiek nie przychodzi mu to łatwo ale zapala. Sprawdziłem cewkę, wymieniłem czujnik położenia wału w aparacie, biorąc pod uwagę...
Mam problemy z odpaleniem ale tylko w mróz. Napewno to nie jest akumulator ani rozrusznik, alternator też jest sprawny.Jakiś układ rozładowuje akumulator, tylko w mrozy. Wystarczy że go odpale co jakieś 8h i nie ma wtedy większego problemu. Zdażały się takie usterki w tego typu autach? Dodano po 8 Z góry dziekuje za wszystkie podpowiedzi. Robert
Napięcia teoretycznie prawidłowe (ale dla diesla ;p, na benzynie 9,6V to już bardzo kiepsko), trzeba zacząć od zmierzenia akumulatora przyrządem pod obciążeniem. http://obrazki.elektroda.pl/1055489600_1... Druga sprawa, może gdzieś jest upływność ale incydentalna, raz jest a raz nie ma, np. przetarta wiązka + woda/rdza i na pomiarach...
Spadki napięcia na instalacji,zwłaszcza kolo rozrusznika
Naładowanie akumulatora powinno zaradzić, długo nie używane auto sprawia, że akumulator rozładowuje się częściowo samoczynnie oraz przez odbiorniki typu podtrzymanie pamięci radia, alarm itp.
Żadnego rozcinania obudowy, powinien dać się otworzyć od strony kostki. http://obrazki.elektroda.pl/8618804000_1... Takie foto może pomoże Ci zrozumieć sposób montażu w obudowie. To ciekawe że nadal coś pobiera taki prąd. Dobrze obsługujesz miernik, czy nie jest czasem uszkodzony (bezpiecznik przypadkiem się nie spalił)? Jeśli nie, to...
Podstaw inny akumulator i sprawdź . Jeśli będzie to samo to problem z poborem prądu przez rozrusznik , ale obstawiam kiepski akumulator pomimo pomiarów .
Kolego miałem podobny problem i przyczyną był rozrusznik on na postoju jest cały czas pod napięciem pozostałości z opiłków szczotek które się nagromadziły w rozruszniku robiły mi przebicie można to sprawdzić odłączając przewód od rozrusznika na jakiś czas i sprawdzić czy jest ten sam efekt rozładowywania akumulatora A słyszałeś o tym, że automat zapina...
Witam. Jeżeli ten akumulator wykazuje objawy zasiarczenia to trzeba kupić nowy. Reanimowanie zasiarczonych akumulatorów jest niemożliwe. Pozdrawiam. Kiepski akumulator nadmiernie obciąża rozrusznik i zmniejsza jego żywotność.
W mercedesach 123 "beczka" to się zdarzało wtedy panowie taksówkarze brali łom albo młotek i naparzali we włącznik rozrusznika.
Nie masz zasilania na alternatorze śruba M6. Sprawdż kabel na rozruszniku .P
Pomiary zrobione - wg miernika poboru nie ma. Ładowanie też jest ok, w granicach 13,8 -14,2 V. Napięcie w akumulatorze na spoczynku 12,8. Po zostawieniu odłączonego akumulatora na noc samochód z problemem ale odpalił. Wygląda tak jakby wyładowywanie następowało podczas uruchamiania samochodu. Sprawdź świece, rozrusznik.
Byłem wczoraj reklamować akumulator i gość wszystko pomierzył i nie ma żadnego poboru , ładowanie idealne i twierdzi że akumulator rozładowuje rozrusznik a po tym zabiegu zapalił chyba za 9 razem a tak słychać tylko takie cyknięcie i koniec. Ładowałem potem akumulator kilka godzin i dzisiaj żona 4 razy odpalała i 4 razy zapalił bez problemu. Już nie...
To była jednorazowa sytuacja, która potem się nie wydarzyła. Jedynie co jeszcze daje mi do myślenia, to fakt, że mechanik mówił, że rozrusznik ciężko chodzi, tzn. że ma duży pobór prądu przy kręceniu, i czy może być, że pobiera prąd na postoju bądź duże pobory prądu uszkadzają akumulator, który samoistnie szybciej się rozładowuje. Akumulator ma volty...
Wg mnie problem nie tkwi w rozruszniku, tylko w alternatorze. Złe ładowanie nie pozwala na uzupełnienie akumulatora. Jeszcze jedną sprawę sprawdź - pobór prądu na postoju. Być może coś rozładowuje aku przez noc.
niestety nie mam dobrych wieści. Akumulator padł. Nie obraca się rozrusznik. Sprawa zaczyna robić się nieciekawa.
Skoro idziesz do elektryka to wszelkie dociekania chyba zbędne. Winnych może być kilku ale najbardziej prawdopodobne są dwie przyczyny. Jedna to uszkodzony akumulator a druga alternator. Wiesz może jakie po postoju masz napięcie na akumulatorze? Jeżeli poniżej 12V to trzeba by sprawdzić akumulator pod obciążeniem i sprawdzić gęstość elektrolitu- może...
Może to coś pomoże jeżeli mowa o rozruszniku. Skoro prąd upływu jest tak minimalny to co ma do tego rozrusznik, wykonaj pomiary o które prosiłem.
Podstawa to sprawdzenie ładowania , jak pisali wyzej , sprawdz przewod pradowy na alternatorze (30) groby czerwony , idzie bezposrednio na akumulator albo na rozrusznik (nie pamietam dokładnie podłaczenia ) .Podłacz najlepiej bezposrednio na akumulator z zacisku 30 na alternatorze i sprawdz ładowanie .Jak bedzie brak ładowania to wyciagnij regulator...
0,06 A to jest tylko z tego kable który idzie na rozrusznik a potem pod bezpieczniki idzie 0,27 A bo są kable na na akumulatorze
Jeśli po 12 godzinach ładowania prąd nie spada, nie jest bliski lub równy zeru, a jest na tym poziomie co na początku to A jeśli po 12 godzinach wartość prądu spada i jest bliski równy zeru to i tak akumulator może być do wymiany. Ja bym sprawdził najpierw instalację bo ewidentnie coś rozładowuje akumulator, oraz ładowanie alternatora bo jeśli: Dopiero...
No i ten rozrusznik..., szanse że to właśnie on rozładowuje akumulator na postoju są jak 1000:1. Skąd w ogóle takie pomysły? To już prędzej alternator by mógł. Tylko się tym teraz nie sugeruj i go nie wymieniaj bez sprawdzania czegokolwiek.
Najpierw zmierz napięcie na klemach i upewnij sie że aku jest rozładowany może ci rozrusznik płatać figle a jesli rozładowany to szukaj jakiegoś upływu zapolona żarówka itp możesz podpiąć amperomierz na spoczynku i zobaczyc jakie jest obciążenie jakieś znaczne bo zawsze jakieś będzie podtrzymanie pam ięci radia czy zegarka .
Samochód jak w tytule kilkunastoletni, w listopadzie zeszłego roku zaczęły się problemy z blokującym się rozrusznikiem przy rozruchu. Rozrusznik znajomy wymontował i po regeneracji na dwa tygodnie było Ok. Problemy zaczęły się znowu - wyglądały jakby padł akumulator, zakręcił sekundę, może dwie. Niewiele pomogła wymiana akumulatora. Po 3-4 dniach postoju...
Problem rozwiązany. Akumulator po prostu nie miał siły. Radio w samochodzie ciągło cały czas i powoli rozładowywał akumulator. W zimnej pogodzie kiedy rozrusznik musiał trochę mocniej pracować akumulator już nie dawał sobie rady. A w ciepłe dni to nie było problemu. Nawet jeśli auto stało tydzień czasu nie odpalone.
Przyczyną może być alternator lub rozrusznik,napisz więcej o objawach po jakim czasie nowy akumulator się rozładowuje czy sprawdzałeś pobór prądu amperomoerzem tak jak pisałem .
Najpierw dokładnie oczyść styki akumulatora i zacisków oraz połączenie przewodu minusowego z masą. Wzrost oporności przejścia nie jest zauważalny przy prądzie ładowania, natomiast przy rozruchu słabo kręci rozrusznikiem.
pomocy u mnie problem jest trochę podobny do gościa z poloneza 1.6 tylko że przy pomiarze na klemach i włączonym silniku mam napięcie 13.2 -13.6 rozładowuje się nowy akumulator,a jak włączam zapłon to kontrolki migają raz jaśniej raz ciemniej( silnik nie chodzi).regulator w alternatorze wymieniony na nowy.Do tego wszystkiego rozrusznik tylko "pyknie"ale...
Są pojazdy/maszyny które pracują na 12V a rozrusznik mają na 24V. Nie jest to do końca idealne rozwiązanie jeśli chodzi o równomierne ładowanie/rozładowywanie akumulatorów, ale proste i w miarę solidne. Najszybciej taki przełącznik można dostać w jakimś sklepie rolniczym.
rozładowuje rozrusznik rozładowuje akumulator wkrętarka megane rozładowuje akumulator
piła krajzegi sterownik drukarka epson oznaczenie zmywarka siemens
zasilacz liniowy stabilizowany audio
Toyota Avensis T25 1.8 gaśnie przy 3000 obr./min Kalibracja pieca: Co oznacza "KAL" na sterowniku?