Jak masz dostęp to do rozrusznika, mniejsze straty energi.
Tak jest oryginalnie, masa przekaźnika z rozrusznika po to żeby odciążyć akumulator podczas rozruchu.
Uszkodzony elektromagnes rozrusznika .
Zmierz napięcie na rozruszniku i baterii w czasie rozruchu to powinno wiele wyjaśnić.
Podłącz woltomierz lub żarówkę 12V 21W do zacisków rozrusznika. Zobacz jakie napięcie jet w chwili rozruchu lub czy żarówka nie gaśnie pod obciążeniem rozrusznika.
Moim zdaniem powinna ona pokazywać ładowanie już przy rozruchu silnika, żeby wspomóc start silnika, ponieważ słabo kręci (rozrusznik jest nowy) Jeżeli by tak miało być (ładowanie przy rozruchu) to jeszcze bardziej byś obciążył rozrusznik. Prądnica (alternator) aby wytworzyła energie elektryczną potrzebuje dostarczenia energii mechanicznej, którą "czerpie"...
Prawdopodobnie rozrusznik, może któraś ze szczotek się zawiesiła. Zespół sprzęgający działa ale obrotów nie ma. Jaki to rodzaj pyknięcia? Pozdrawia
Jakie masz napięcie przy rozruszniku na przewodzie sterującym podczas próby rozruchu gdy rozrusznik nie chce kręcić, a także gdy kręci prawidłowo?
Te tuleje są elementem sprzęgła jednokierunkowego do rozruchu rozrusznikiem elektrycznym, bez tego ruch obrotowy z rozrusznika nie zostanie przekazany na wał korbowy.
możesz mi powiedz do czego spiołeś tą mase bo mam ten sam problem
A może masz uszkodzony rozrusznik i przy rozruchu pochłania bardzo dużo prądu , pozostała część jest zbyt słaba aby wytworzyć iskrę .Pozd.
Poszło, najczęściej dochodzi do uszkodznie przewodu niebiesko-biały w wiązce za akumulatorem
Tego Ci nie napiszę jakie. Powinny być dwa, choć mój wujek ma z 1996 t25 i tam ma jeden akumulator 12V 100Ah i odpala bez problemu na oryginalnym rozruszniku. Mój miał zawsze problem z rozruchem, dopiero wymiana rozrusznika pomogła.
pociągnij sobie do kabiny dodatkowy kabelek do rozrusznika (pod ten cienki kabel) i dodatkowy od plusa akumulatora i jak nie będzie Ci chciał zapalić ze stacyjki to spróbuj zwierając te kabelki (oczywiście musi być włączony kluczyk i auto na luzie!), jak z kabelków zapali to rozrusznik ok, a problem z elektryką, a równie dobrze możesz sobie założyć...
Sprawdź masy, prądy czy nie ma spadku napięcia, ewentualnie akumulator a jak jest OK to rozrusznik prześwietlić.
Może to wskazywać na uszkodzona stacyjke.Przewód czarny to napięcie nie gasnace w czasie krecenia rozrusznikem.Przewód brązowu z czerwonym paskiem to 1 pozycja stacyjki na zasilanie radia(Ginie dopiero po wyjeciu klucza) i czarny z żółtym to zasilanie ginące w czasie rozruchu.Sam rozrusznik to czerwony z czarnym.Sprawdż czy w czasie krecenia ginie kontrolka...
Bezpieczniki sprawdzone? Kostka stacyjki sprawna? Pozycja rozruchu działa rozrusznik kreci?
Zmień plus po stacyjce na niegasnący przy rozruchu.
Więc jak pisałem zest w alternatorze ze szczotko-trzymaczem
Tak jak wyżej napisane sprawdź jakie napięcie idzie na zimno na styk 50 przy rozrusznik.
Podłączasz przekaźnik cewka pod kabel od automatu rozrusznika lub pod kabel od stacyjki podczas rozruchu minus cewki na masę czyli 86-85. Czujnik pod styki przekaźnika 30-87a.
Wyrwij go i zmień tulejki,te fabryczne są z plasteliny i wirnik póżniej trze o magnesy stojana. Tam siedzi Denso tak?
Sprawdziłeś czy działa elektro włącznik czy tylko że kręci? Czy w pozycji stacyjki na rozruchu jest prąd na cienkim przewodzie przy rozruszniku?
Regeneracja rozrusznika . Sprawdź do ilu spada napięcia na akumulatorze przy pierwszym rozruchu mirnikiem .
Sprawdź klemy na akumulatorze i poproś kogoś o pomoc przy pomiarze aku podczas próby rozruchu. Bo albo aku padło, albo rozrusznik, czasami może jeszcze przewód zasilający - masa może być uszkodzona,ale ..
Tu jest troszke inaczej , to 100% nei wina immo.
To zlokalizuj ten "klik". Może być przekaźnik (dotykając palcem obudowy przekaźnika, wyczujesz który się załącza podczas rozruchu). Klik może wydawać też rozrusznik, przyczyna zdarte szczotki, przerdzewiały główny zestyk na automacie. Zrób jakieś pomiary, usterka banalna.
W moim przypadku palił losowo aż całkiem przestał.Sprawdź czy masz +24V na cienkim kablu idącym do rozrusznika przy rozruchu.
Kręcisz silnikiem. Dokładnie rozrusznikiem bez rozruchu korki spustowe odkręcone.
Sprawdź żarówą czy jest zasilanie elektromagnesu rozrusznika podczas rozruchu. Będziesz wiedział czy to rozrusznik czy nie.
Sprawdż pod katem układu rozruchu ,kostka przy stacyjce ,ewentualnie przekażnik rozrusznika.
Doładuj akumulator.
Te powolne kręcenie a potem normalne wskazuje na problemy z rozrusznikiem. Ten powoduje przy takim rozruchu wyczerpanie nadmierne akumulatora, a w rezulatacie reset zegarów.
Do nawijania potrzebujesz drutu i ewentualnie płaskownika, rozruch silnika C360 z transformatora rozruchu tylko przy 3f ze względu na moc rozrusznika 3kW czyli jakieś 250A+ podczas rozruchu. Gra nie warta świeczki tym bardziej że można tanio kupić stare transformatorowe spawarki.
Dwie możliwości, uszkodzony rozrusznik lub zły styk na przewodzie prądowym rozrusznika. Zobacz, czy w trakcie próby rozruchu nie grzeje się bezpośrednio przy klemie akumulatora i na oczku rozrusznika. Dodatkowa masa bezpośrednio z klemy na blok, czy z karoserii? W drugim przypadku też zobacz czy nie grzeje się przy klemie i przy mocowaniu do nadwozia.
Tak bywa z tymi modelami. Odkręć rozrusznik i od wewnętrznej strony delikatnie wciśnij( np w imadle) rurkę trzymającą koło linowe do momentu aż będą wysuwały się zapadki ale nie za mocno by sprężyna miała siłę zwijać sznurek.
Może rozrusznik sie kończy. Próbówka w dłoń i jak nie odpala trzeba sprawdzić czy masz napiecie na pinie 50 rozrusznika.
Najlepiej do bloku silnika, np. po prawej do mocowania pomiędzy skrzynią a silnikiem. Raczej nie podłączaj pod aluminiową głowicę, bo stalowe oczko kabla i aluminium to będzie ci śniedziało i zimą może być problem z rozruchem - rozrusznik nie będzie miał dobrej masy, domyślam się, że masz silnik 16v na mechanicznym wtrysku?
Nie podałeś typu silnika. Ale można od spodu podpiąć się do rozrusznika z przewodami takimi do rozruchu i do akumulatora na zewnątrz. W ten sposóbmasz już prąd i otwierasz centralnym. Oczywiście osłony jak masz trzeba zdjąć.
Spadek napięcia, mówi, że albo akumulator do kitu, albo pobór z niego zbyt duży. W drugim przypadku masz rozrusznik do zrobienia, tylko nie tam problem gzie myślisz.
Przed i po regeneracji gaźnika Aprilia SR 50 problem jest ten sam. A mianowicie podczas rozruchu rozrusznikiem, czy kopnikiem blokuje silnik. Po odkręceniu świecy i ponownym rozruchu wypluwa chyba paliwo, bo czuć etylinę. Jest go dosyć sporo. Nie można uruchomić silnika.
Zasilanie z akumulatora, wyjście na zasilanie po stacyjce (możliwe, że dwa - rozłączane przy rozruchu i nie rozłączane), wyjście na rozrusznik. Sprawdź najpierw za pomocą miernika lub próbnika z żarówką, gdzie masz ciągłe zasilanie, gdzie jest zasilanie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu, a gdzie przy rozruchu. Połącz zasilanie z wyjściami,...
Za małe napięcie pod czas rozruchu rozrusznikiem .
Od kilkunastu dni mam magnetona w T-25. Ciągnik pali na 9 letnich akumulatorach 2x 6V 215 Ah. Fabryczny rozrusznik nie dawał sobie rady gdy temperatura spadała poniżej 3-5 stopni C. W sklepie powiedzieli, że części do tego rozrusznika są dostępne. Dostałem także informację na temat właściwej eksploatacji rozrusznika: rozruchu dokonywać z odprężnikiem...
Czy do obydwu złączy w starym automacie były podłączone przewody? W niektórych automatach jest dodatkowy zestyk na którym pojawia się napięcie podczas rozruchu.
Mogę doradzić bardzo prosty test. Weź czarny przewód rozruchowy. Jednego krokodylka zapnij do skrzyni biegów, a drugiego do minusowej klemy akumulatora. Następnie spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Jeżeli zapali, to byłoby wskazywało na przewiany przewód masowy, który już został wcześniej wspomniany, lub jego zaśniedziały konektor. Jeżeli nie zapali,...
Masz uszkodzony rozrusznik podczas rozruchu wprowadza on zakłócenia do elektroniki . Jeśli możesz zmierz wartość prądu pobieranego podczas rozruchu ( miernik cęgowy) i napisz ile jest
plus po rozruchu dochodzi na rozrusznik gdy auto nie pali?
Był z tymi stacjami problem, trochę inaczej się objawiał niż w tym temacie (awaria innego terminala) aczkolwiek warto się temu przyjrzeć, tym bardziej że to temat łatwy do sprawdzenia.
Naprawiony ? Jeśli nie to sprawdź miedzianą taśmę przy rozruszniku która może być ugnita/nie łączyć - częsty przypadek w tym aucie. Jest charakterystyczne cyknięcie przy próbie rozruchu ? Jeśli tak to niech ktoś zakręci, a ty pukaj młotkiem w obudowę rozrusznika - może wiszą szczotki/wisi elektromagnes i wtedy załapie. Rozrusznik prosty do wyjęcia,...
Rozrusznik lub klemy na akumulatorze . Słabo kręci coś i siada napięcie. Zobacz po rozruchu i właczeniu świateł i dmuchawy czy nie robi się klema któraś gorąca. To wada tych aut. Lub kończy się po prostu rozrusznik.
Po co ma zmieniać elektromagnes. Podpinasz się pod cienki przewód rozrusznika przez diodę, jak napisał Kolega. Ne szalałbym z diodą schottkiego, zastosował zwykłą prostowniczą 5A to aż za dużo. W maluchu to było nieco inaczej, tam szla dioda (chyba nawet dwie w szeregu) zamiast przewodu oporowego (były dwie wersje, albo dioda alb niebieski przewód oporowy),...
Po 1 mówi się włącznik rozrusznika/rozruchu, a nie wajcha, czy włącznik silnika! Po 2 jest to włącznik świec żarowych/rozruchu od Ursusa C-330, i ten kabel podłączony jest pod styk od świec żarowych.
Po przekręceniu kluczyka światło mijania błyśnie i się nie świeci. Komunikat lamp, rozrusznik kręci i nie odpala. BMW R1200GS K25
Siemka, wszystkim chciałbym się doradzić, w czym może być problem, jeśli chodzi o brak iskry na dłuższą metę. A mianowicie quad 125 3 1, nowa instalacja, cały nowy akumulator i rozrusznik. Iskra pojawia się w momencie dotknięcia rozruchu, ale znika, jak rozrusznik kręci już na maxa, a pojawia się, kiedy puszcza się przycisk rozruchu i obroty spadają....
Czyli odpowiedź jest prosta. Silnik szeregowy nie może pracować w stanie jałowym, więc nie wolno sprzęgać go z maszyną napędzaną za pomocą paska klinowego czy pasa. Musi być połączony na stałe za pomocą sprzęgła lub przekładni zębatej. A do rozruchu stosujemy rozrusznik, czyli rezystancję regulowaną włączaną w szereg z wirnikiem i obwodem wzbudzenia....
Dawno temu- kiedy Bester jeszcze był Bester- miał takie urządzenie rozruchowe, które miało ładowanie na 30A a w momencie wykrycia startu rozrusznikiem załączało się wspomaganie rozruchu i dawał 250A mocy ciągłej (podobno 600 chwilowo). Rak odpalał w ciągu 2 sekund przy minus 30...
Przekaznik rozrusznika , sprawdz czy podczas pruby rozruchu jest = +12 na elektromagnes jesli jest to rozrusznik uszkodzony jesli nie ma to przekaznik , lub stacyjka lub jakies odciecie:)
Na początek radził bym sprawdzić rozrusznik pod wględem sprawności zwarć wirnika jakość komutatora , długość szczotek , możliwe uszkodzenie łożysk w rozruszniku może być powodem dużego pobór prądu przy rozruchu spadki napięć są istotne na przewodach rozrusznika a akumulatora sprawdź połączenia masy rozrusznika i ogólnie masy sprawność solenoidu bendiksa...
złącze modułu bordnetz Odcięcie rozrusznika .
Zbudowany przez Ciebie prostownik nie może pełnić funkcji rozruchowej, ponieważ moc zastosowanego transformatora niewystarczająca , a podczas rozruchu rozrusznik, szczególnie w momencie włączenia, pobiera prąd rzędu kilkuset amperów (w zależności od mocy). Prostownik może pełnić jedynie funkcję wspomagania rozruchu.
Jak jest minimalna norma obr. przy rozruszniku przy rozruchu.
Gruby kabel może nie być dokręcony ja obstawiam kostke stacyjki bo w tych autach jak słońce poświeci to nie stykają weź podawaj plusy na wszystkie kabelki od kostki tam powinno być ok. 5-6 kabli jak nie zakręci to wtedy sprawdź prąd na automat jeśli jest to niech ktoś przytrzyma ci kluczyk w pozycje rozruchu i pieprznij młotkiem w rozrusznik bo może...
Nie, tam jest tak, że w momencie rozruchu stacyjka odcina zasilanie na deskę, no i na światła, wentylator.. Ma po prostu zdarte szczotki w rozruszniku, typ szczotek PSX148-149 :)
Poczekaj, zmierz czy napięcie dochodzi do rozrusznika. Czy przy rozruchu podawane jest napięcie do elektromagnesu? Może to jakaś drobna usterka i nie będzie trzeba kupować nowej baterii akumulatorów.
Ze stacyjki idzie na żywo do rozrusznika przez skrzynkę bezpiecznikową w komorze silnika.
Witam wszystkich potrzebuję schematu obwodu rozrusznika. A może ktoś powie który przekaźnik jest od rozruchu.
Spadek napięcia, przy rozruchu za pomocą rozrusznika, zmierz napięcie przy rozruchu. Na początek podłącz mocniejszy akumulator .
Zostaw ten przekaźnik jest sprawny. Zobacz czy widzi obroty wału podczas kręcenia rozrusznikiem.
Skoro rozrusznik nie kręci to może coś w obwodzie rozruchu się zepsuło, kostka w stacyjce, przekaźnik, albo sam rozrusznik, przy rozruszniku na zacisk 50 przeważnie przewód koloru czarny z czerwonym paskiem, podaj na krótko prąd i zobacz czy kręci sam rozrusznik, nie zapomnij, aby auto było na ręcznym i na luzie.
A jaki prąd pobiera układ rejstracji ? Podejrzewam że ok 3-4 A. Proponuje zastosować dodatkowy akumulator ( nawet żelowy taki ok 7Ah) podłaczony do głównego przez bezpiecznik 5A i diodę na prąd ok 10A ( w kierunku do tego małego). i zasilanie rejestratora z tego akumulatorka. Ładował się bedzie z pokładowego napięcia, a w chwili rozruchu dioda nie pozwoli...
Sygnał może pokazuje, ale nigdy nie wiesz, czy mieści się w prawidłowych wartościach. No właśnie, jak chcesz zmierzyć masę? Jednym przewodem. Na przykład spadek napięcia na przewodzie masowym między akumulatorem a rozrusznikiem podczas rozruchu. Albo spadki napięcia alternator-akumulator pod dużym obciążeniem.
Witam! Mam problem z rozruchem Forda Transita Custom, 2017rok, 2.0 ecoblue. Po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruchu, rozrusznik obraca się o pół obrotu i staje. Po cofnięciu kluczyka w pozycję 0 i ponownej próbie rozruchy jest identycznie. W celu sprawdzenia rozrusznika, zwarłem manualnie przekaźnik . W trakcie tego zabiegu rozrusznik kręci prawidłowo....
Klemy wyczyściłem. Przewody od rozrusznika do klemy oglądałem nic nie zauważyłem. Pali na pych, podczas jazdy nic się nie dzieje. Tylko przy rozruchu rozrusznikiem jest problem.
Witam Ja mam takie urządzenie do razruchu "START" tak to się nazywa jest to połączenie spawarki, prostownika i urządzenia rozruchowego w jednym. Jest zasilane jezna fazowo potrzebuje zabezpieczenia 16A. W zime coniektórzy sąsiedzi chcą żeby im dać troche prądu, Trasit, Audi Toyota i pare innych żadnych problemów z rozruchem, rozrusznik kręci jak głupi....
Moc to moc i koniec. Za pracę silnika 3f zapłacisz tyle samo co za pracę silnika 1f o tej samej mocy no może prawie tyle samo bo 3f są mniejsze straty. Zalety 3f nad 1f spokojnie znajdziesz u nas na forum Wyobrażasz sobie przebicie 400v w samochodzie w którym siedzisz? Rozrusznik w chwili rozruchu pobiera kilkukrotnie większy prąd i pracuje prawie na...
Czy to możliwe że coś jest nie tak ze świecą? Nie hehe, naprawdę nie wiele wiesz i jeszcze wiele się musisz nauczyć jak chcesz sam naprawiać swój sprzęt, ale skuter to dobry materiał do nauki (prosta konstrukcja). jeśli chodzi o rozruch na początek sprawdź czy światła przygasają jak próbujesz odpalić sprawdziłeś? Posiadasz jakiś miernik którym mógłbyś...
Trudno stwierdzić co autor postu ma na myśli mówiąc "cykanie" jest pojedyncze czy jest to seria odgłosów. Podejrzewam że w grę wchodzi tutaj zbyt słaby akumulator i rozrusznik przy jednym przestawieniu w pozycję rozruchu robi " cyk-cyk-cyk-cyk". W takiej sytuacji sprawdzić akumulator i ewentualnie wymienić lub naładować, problem powinien ustąpić, następnie...
po co ta cala gadka,wymieniać zębnik.
Najpierw to zmierz napięcie na rozruszniku podczas rozruchu, podejrzewam że problem jest w innym miejscu.
Parametry nie były sprawdzane ponieważ nie chce odpalić, Czyli brak pojęcia o diagnostyce, a prędkość obrotowa silnika na rozruszniku lub ciśnienie paliwa podczas rozruchu to nie parametr? Kolego, jeszcze spacje stosuj a będzie miodzio.
Problem z odpalaniem to nie to samo, co problem z zazębieniem. Starty wieniec objawiać się będzie zgrzytami, przepuszczaniem na zębach, swobodną pracą rozrusznika. Ale tylko podczas rozruchu. Wieniec nie bierze natomiast udziału w pracy silnika po jego odpaleniu. Więc jeśli silnik gaśnie, trzeba nim długo kręcić, a samo kręcenie nie jest zakłócone,...
Akumulatory są młodsze, dużo młodsze - używane wcześniej w zasilaczu awaryjnym do pieca CO. Bez problemu działają - sprawdzane miernikiem. Spotkałem już akumulatory które mimo odpowiedniego napięcia i gęstości elektrolitu nie miały ''kopa" od nowości. Wyczyszczenie wszystkich styków i rozbieranie rozrusznika nie wiele dało dopiero pomogła wymiana niby...
Kolego tak się wtrącę nieśmiało- akumulator 12v ma 6 "celi" których napięcie nominalne powinno wynosić 2,2 v czyli 6x2,2 =13,2v oczywiście bez obciążenia. Jeśli możesz to naładuj prostownikiem aku do pierwszych oznak "gazowania" elektrolitu, odczekaj 2-3 g. i zmierz gęstość elektrolitu , norma to 1,28 przy 20 st. C - im zimniej tym mniejsza. Zmierz...
Jeden akumulator 12V taniej wyjdzie, ważne aby miał odpowiednio duży prąd rozruchowy, może też posłużyć jako awaryjny do samochodu. Odnośnie samego rozruchu ważny jest stan rozrusznika oraz połączeń przewodów
Witam. Mam rozrusznik 16 lat w mojej maszynie czyli f-f i jakoś nie słyszę gwizdów .... Pali na dotyk :) O ile pamiętam rozrusznik zostaje odcięty automatycznie po udanym rozruchu i to fabrycznie :) Pozdrawiam.
Nie wiem dokładnie co steruje tym czujnikiem(mechanicznie), czy wciśnięty/zwolniony pedał sprzęgła, czy "wbity" bieg. Ale chodzi o to aby nie móc włączyć rozrusznika gdy ciągnik jest na biegu. Co pamiętam, to w obu ruskich ciągnikach (jumz i władymir)jakie użytkowaliśmy obie blokady były odłączone/wyrwane. Często była potrzeba pomóc rozrusznikiem przy...
Jeszcze nanoplexa mógł uszkodzić bo to EL ale on nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem. Sprawdź czy dochodzi sterowanie ze stacyjki na automat rozrusznika . A może masz jakiś alarm tudzież immo dokładane który blokuje obwód rozruchu? Jeśli tak to mogłeś tą elektronikę uszkodzić
Wszystko źle. Ciśnienie to masz sprawdzać jakie jest, ale podczas rozruchu . Do tego ważny jest też rozrusznik, czy nie ma jakiego spadku napięcia itp. Bo "kręci dobrze" to nic nie znaczy.Ogólnie sunchro i inne parametry też do sprawdzenia.
Więc pora wrócić do VCDSa i przyjrzeć się co tak na prawdę widzi (np. czy widzi żądanie włączenia rozrusznika ze stacyjki)... równie dobrze można użyć kontrolki z żarówką 12V i sprawdzić czy stacyjka wysyła sygnał do rozruchu, oraz czy ten sygnał przychodzi na włącznik rozrusznika. Najprawdopodobniej uszkodzony włącznik rozrusznika lub sam rozrusznik...
Min.250obr/min
Nie jest to chyba odosobniony przypadek bo spotkałem się już z takim przekaźnikiem przy rozruszniku w Daewoo, chyba że to ten Pawła. Na marginesie miałem w oplach przypadki z problemami z rozruchem przy wywalonych tulejkach na rozruszniku, na pych palił w kroku, ale wtedy magiczny przekaźnik by nie pomógł.
To nie masz wyjścia, wymiana rozrusznika. Albo akumulatora przy tak słabym aku. Kontrolki przygasają przy próbie rozruchu ?
Problem rozwiązany, usterka usunięta samodzielnie. Czujnik pod lewą klamką hamulca.
Witam wszystkich, od jakiegos czasu zastanawia mnie fakt stosunkowo slabego krecenia rozrusznika w aucie. Mam nowiutki akumulator, jednak mimo to w czasie rozruchu rozrusznik sprawia wrazenie "za slabego" kreci ale ociezale. Slyszalem, ze istnieje mozliwosc jakiegos zwarcia w rozruszniku, czy da sie to jakos sprawdzic samemu? Czy raczej czeka mnie wizyta...
piszę o normalnych rzeczach Ale nadal nie napisałeś jakie jest napięcie na akumulatorach i na rozruszniku w chwili rozruchu. Jak nie umiesz tego zmierzyć to daruj sobie naprawy i wezwij kogoś kto ma pojęcie, bo zdiagnozowanie tego to zaledwie 15 minut pracy i kilka pomiarów.
To co opisujesz to właśnie najprawdopodobniej niekontaktujący przełącznik na wybieraku skrzyni, który uniemożliwia działanie rozrusznika w innej pozycji lewarka niż P i N. Następnym razem gdy nie będzie chciał zapalić spróbuj poruszać lewarkiem w przód i w tył trzymając jednocześnie kluczyk w pozycji rozruchu
Wieniec zębaty na kole zamachowym masz uszkodzony.
Nie, podczas pracy tylko układ wysokiego napięcia, przy kreceniu dochodzi rozrusznik.
podlacz probowke 12V pod ten cienszy przewod idacy do rozrusznika (rozruch) i zobacz czy bedzie po wystygnieciu napiecie na rozruszniku przy rozruchu. Ja bym jednak szukal przyczyny w samym rozruszniku. Przekazniki sa raczej na tyle hermetyczne, ze zadna wilgoc nie powinna sie do nich dostac. Sprawdz zalacznik - moze to byc przekaznik nr 1 lub 3. Pozdrawiam
słaby rozruchu wspomagania rozruchu kopcenie rozruchu
sygnał lodówka neptun odchylać pionowy numer karty sieciowej
monitoring klatki integra wyjście sterujące alarmem
Cztery przewody w akumulatorze wiertarki - funkcje i zastosowanie Schemat wzmacniacza Vincent SV-233 - dostępność i specyfikacja