Więc jak pisałem zest w alternatorze ze szczotko-trzymaczem
Podłącz woltomierz lub żarówkę 12V 21W do zacisków rozrusznika. Zobacz jakie napięcie jet w chwili rozruchu lub czy żarówka nie gaśnie pod obciążeniem rozrusznika.
Pewnych rzeczy i tak nie przeskoczysz. To, że akumulator może coś maksymalnie dać, nie oznacza, że mu to służy. Praca na pograniczu wydolności nie jest korzystna dla żadnej baterii.Sam coś robiąc fizycznie nie angażujesz się na 100% bo się zarżniesz.Poza tym,to jest parametr dla nowego zestawu.Podczas użytkowania jego sprawność szybko spada. A jeśli...
Po pierwsze, posłuchaj, czy po włączeniu zapłonu słychać przez chwilę pompkę paliwa, jeśli nie, spróbuj, jak poprzednik pisze, na Plaka, czy będzie odpalał. Jeśli słychać pompkę, sprawdź napięcie na cewce zapłonowej - po włączeniu zapłonu prąd pojawia się na chwilę lub podczas rozruchu stale. Dalsze sugestie po sprawdzeniu powyższego.
Rozrusznik lub klemy na akumulatorze . Słabo kręci coś i siada napięcie. Zobacz po rozruchu i właczeniu świateł i dmuchawy czy nie robi się klema któraś gorąca. To wada tych aut. Lub kończy się po prostu rozrusznik.
Nie te czasy, aby dekompresator był na linkę. Jeśli jest, to automatyczny na wałku rozrządu. Nie wiadomo który to rocznik, a Yamahy po 2000 roku często miały zapłon typu DC-CDI. Zapłon DC-CDI lub TCI wymaga sprawnego akumulatora, spadek napięcia może powodować zanik iskry. W starszych modelach był zapłon AC-CDI, czyli niewymagający obecności akumulatora....
Zazębnik (bendix) ma w sobie sprzęgło jednokierunkowe.Jak to zprzęgło ma poślizg to rozrusznik ruszy,ale nie ciągnie koła. Masz więc kolejny objaw i kolejną usterkę. Kiedy zgrzyta przy rozruchu (zęby o zęby) i nie kręci silnikiem,to oznacza że elektromagnes wypchnął bendiks na pozycję ,rdzeń załączył zworę w elektromagnesie,ale zęby są na tyle zjechane...
Kabel czujnika temperatury rozłączasz i podłaczasz jeden końców z jego przewódu do 30, drugi do 87a, 85 do masy, 86 do prądu na elektromagnes rozrusznika (styk50) - w momencie gdy rozrusznik kręci czujnik jest rozwarty, bez rozrusznika działa normalnie
W większości 1.9 na gorącym problem odpalania jest rozrusznik lub akumulator Dużo ludzi jeździ na zmianę w sterowniku obniżenie obrotów do rozruchu co komputer wymaga
możesz mi powiedz do czego spiołeś tą mase bo mam ten sam problem
Zdecydowanie rozrusznik do regeneracji.
Jakie masz napięcie przy rozruszniku na przewodzie sterującym podczas próby rozruchu gdy rozrusznik nie chce kręcić, a także gdy kręci prawidłowo?
Przy rozruchu nie mam jak sprawdzić. Jednak taki pomiar jest konieczny, poproś kogoś o pomoc, kto odczyta napięcie, lub zakręci (spróbuje) rozrusznikiem. W 80% będzie to wina akumulatora, ale niewykluczone jest uszkodzenie rozrusznika.
Dwie możliwości, uszkodzony rozrusznik lub zły styk na przewodzie prądowym rozrusznika. Zobacz, czy w trakcie próby rozruchu nie grzeje się bezpośrednio przy klemie akumulatora i na oczku rozrusznika. Dodatkowa masa bezpośrednio z klemy na blok, czy z karoserii? W drugim przypadku też zobacz czy nie grzeje się przy klemie i przy mocowaniu do nadwozia.
A może masz uszkodzony rozrusznik i przy rozruchu pochłania bardzo dużo prądu , pozostała część jest zbyt słaba aby wytworzyć iskrę .Pozd.
Naprawiony ? Jeśli nie to sprawdź miedzianą taśmę przy rozruszniku która może być ugnita/nie łączyć - częsty przypadek w tym aucie. Jest charakterystyczne cyknięcie przy próbie rozruchu ? Jeśli tak to niech ktoś zakręci, a ty pukaj młotkiem w obudowę rozrusznika - może wiszą szczotki/wisi elektromagnes i wtedy załapie. Rozrusznik prosty do wyjęcia,...
Może po prostu błąd obsługi przy rozruchu. Nie wiemy, czy kosiarka ma pompkę zimnego rozruchu, czy może inne rozwiązanie. Może dobry pomysłem byłoby zrobienie dobrych zdjęć gaźnika, żebyśmy wiedzieli, jaki sposób zimnego rozruchu wchodzi w grę. Poza tym pozostawienie paliwa na zimę w gaźniku robi mu krzywdę. Nie wiemy też, czy w ubiegłym sezonie kosiarka...
Bezpieczniki sprawdzone? Kostka stacyjki sprawna? Pozycja rozruchu działa rozrusznik kreci?
Regeneracja rozrusznika . Sprawdź do ilu spada napięcia na akumulatorze przy pierwszym rozruchu mirnikiem .
Przy wkręconej świecy rozrusznik kręci płynnie. Przy wkręconej? Czy wykręconej? Bo jeśli przy wykręconej to w pierwszej chwili wskazywało by na odprężnik. Ale nie koniecznie. Bo odprężnik to takie urządzonko zamontowane w środku silnika, przy wale. Urządzonko to ma za zadanie w początkowej fazie rozruchu delikatnie uchylić jeden z zaworów (najczęściej...
Trudno stwierdzić co autor postu ma na myśli mówiąc "cykanie" jest pojedyncze czy jest to seria odgłosów. Podejrzewam że w grę wchodzi tutaj zbyt słaby akumulator i rozrusznik przy jednym przestawieniu w pozycję rozruchu robi " cyk-cyk-cyk-cyk". W takiej sytuacji sprawdzić akumulator i ewentualnie wymienić lub naładować, problem powinien ustąpić, następnie...
Więc wychodzi że ten akumulator jest całkowicie naładowany, więc nie rozumiem dlaczego uświadamiacie mnie od któregoś tam posta, że nie jest możliwe naładowaniem go jazdą pół-godzinną Zasadniczo, akumulator w pojeździe nigdy nie jest mocno rozładowany o ile nie zapomnisz zgasić świateł postojowych lub wyłączyć innych odbiorników, które nie zostają...
Może rozrusznik sie kończy. Próbówka w dłoń i jak nie odpala trzeba sprawdzić czy masz napiecie na pinie 50 rozrusznika.
Zapewne kończy Ci się już stacyjka. Nie odczuwasz nagrzewania się kluczyka? Instalacja elektryczna w C-330 została zaprojektowana dosyć niefortunnie. Świece żarowe pobierają 50 A i ten prąd przepływa przez styki stacyjki (wciśnięty kluczyk). Można to obejść na kilka sposobów: pominięcie stacyjki (zabezpieczenie rozruchu przekaźnikiem — ja mam...
Jeśli po przekręceniu stacyjki kontrolki się świecą i po dalszym przekręceniu w celu rozruchu przygasają lub gasną całkiem a rozrusznik nie kręci to moim zdaniem jedno z trzech: albo akumulator nie daje rady, albo uszkodzony rozrusznik, albo silnik stawia za duży opór. Dla mnie ostatnia możliwość jest mało realna bo nie grzebałeś nic przy silniku. Jak...
Ciekawi mnie jeszcze jakie jest przeznaczanie styków pomocniczych, które to zwierają przy maksymalnym oporze suwaka/nastawnika. Podejrzewam, że po to aby nie można było zacząć rozruchu w innej pozycji ślizgacza jak Rmax.
Ten bezpiecznik zasila również ESOS i myślę że tam jest problem sądząc po objawach.Albo przetarty przewód najbardziej prawdopodobne) albo zwarcie w cewce.Obejrzyj przewód przy pompie wtryskowej i dalej czy nie leży gdzieś na gorącej rurze.Skoro nie odpalał a kręcił to zawór na pompie najbardziej podejrzany(i jego zasilanie) Bezpiecznik ten nie zasila...
Na początek radził bym sprawdzić rozrusznik pod wględem sprawności zwarć wirnika jakość komutatora , długość szczotek , możliwe uszkodzenie łożysk w rozruszniku może być powodem dużego pobór prądu przy rozruchu spadki napięć są istotne na przewodach rozrusznika a akumulatora sprawdź połączenia masy rozrusznika i ogólnie masy sprawność solenoidu bendiksa...
Kostka stacyjki do wymiany.
Witam, Potrzebuję schematu lub informacji gdzie mogę dostać schemat Mercedesa Atego 1323 '99. Konkretnie interesuje mnie fragment schematu "od kluczyka do rozrusznika". Samochód od czasu do czasu ma problem z rozruchem - czasem rozrusznik "stuknie" a czasami wogóle nie kręci (rozrusznik oczywiście sprawdzony).
Można zrobic ,ale sprawdz czy nie jest winny rozrusznik bo czesto ma luz na głowiczce i sie klinuje,wtedy ma za małe obroty do rozruchu
Rozrusznik kręci ale kostka rozłącza kl 15 .
Gruby kabel może nie być dokręcony ja obstawiam kostke stacyjki bo w tych autach jak słońce poświeci to nie stykają weź podawaj plusy na wszystkie kabelki od kostki tam powinno być ok. 5-6 kabli jak nie zakręci to wtedy sprawdź prąd na automat jeśli jest to niech ktoś przytrzyma ci kluczyk w pozycje rozruchu i pieprznij młotkiem w rozrusznik bo może...
Czy koleżanka trzymała mocno hamulec podczas próby rozruchu? Jeden z wielu scenariuszy: - poszła linka sprzęgła; - rozrusznik nie wytrzymał i się spalił próby rozruchu (z wciśniętym hamulcem) Reasumując - próby uruchomienia spowodowały dodatkowe straty i koszta naprawy wzrosną. Ale bez zajrzenia pod maskę trudno potwierdzić/obalić moją diagnozę. Równie...
podczas kręcenia rozrusznikiem spadek do 10,1 V Za dużó rozrusznik kiepski lub akumulator. Wyłączanie niepotrzebnych odbiorników podczas rozruchu to tak ma być i zawsze w vw/audi było.
Sprawdź więc kable w okolicy gdzie robiłeś. Odłącz też rozrusznik i sprawdź co wtedy się dzieje.
Moc to moc i koniec. Za pracę silnika 3f zapłacisz tyle samo co za pracę silnika 1f o tej samej mocy no może prawie tyle samo bo 3f są mniejsze straty. Zalety 3f nad 1f spokojnie znajdziesz u nas na forum Wyobrażasz sobie przebicie 400v w samochodzie w którym siedzisz? Rozrusznik w chwili rozruchu pobiera kilkukrotnie większy prąd i pracuje prawie na...
Te zwory osłabiają sprzężenie magnetyczne między pierwotnym a wtórnym zmiękczając charakterystykę transformatora - a Tobie zależy na jego sztywności. Bo ten transformator podczas rozruchu będzie pracował w przeciążeniu, więc na uzwojeniu wtórnym będzie spory spadek napięcia spowodowany dużym prądem i rezystancją wewnętrzną transformatora Rwe. A Rwe...
Skoro rozrusznik nie kręci to może coś w obwodzie rozruchu się zepsuło, kostka w stacyjce, przekaźnik, albo sam rozrusznik, przy rozruszniku na zacisk 50 przeważnie przewód koloru czarny z czerwonym paskiem, podaj na krótko prąd i zobacz czy kręci sam rozrusznik, nie zapomnij, aby auto było na ręcznym i na luzie.
NAC to chińczyki od kilku różnych producentów. Chińczyki skopiowali te silniki od Zenoah lub ew. Mitsubishi, są produkowane w różnych odmianach, ale w zasadzie można rozpoznać trzy „bazy” konstrukcyjne silników. Husqvarna obecnie robi łaskę, że oferuje (w Polsce) trzy modele kos ze silnikiem produkcji Zenoah, którego wykupiło. Należy pamiętać...
Podczas rozruchu (czy jak to nazwać, bo to pół obrotu) napięcie spada do 10 V na akumulatorze. Zatem rozrusznik. Przy sprawnym rozruszniku i zablokowanym silniku spadłoby do 5 woltów. Spróbuj ponownie, mierząc napięcie na samym rozruszniku. Możliwe, że ujawniło sie utlenienie styków przekaźnika.
Tzn że masz gdzieś zwarcie, które należy zlokalizować i usunąć. Napięcie podczas rozruchu na akumulatorze spada do jakiego poziomu ? Może rozrusznik :?:
Moduł bezpieczników , bezpiecznik F3 , 25A , opisany jako start - stop , sygnał na rozrusznik /cewkę/ pin nr.3.
witam nie wiem jak w atego ale 814 vario cyc siedział w wiazce załaczało rozrusznik w czasie jazdy to chyba widac na zebatce w razie nieznalezienia problemu aby uniknac strat ja zalecałbym do pozadu wykonanie równolegle do istniejacego osobnego obwodu do rozruchu moze to i nie tak jak nalezy ale czasem w autach np iveco to najrosadniejsze wyjscie
Dodatkowy styk był prawdopodobnie do pomijania rezystora cewki zapłonowej. Normalnie cewka jest zasilana przez rezystor a w momencie rozruchu jest pomijany by zrekompensować spadek napięcia w momencie pracy rozrusznika. Na razie zaizoluj ten dodatkowy przewód i zobacz jak auto zapala, raczej nie będzie problemu. Gdyby jednak to trzeba kombinować z przekaźnikiem
Kolego tak się wtrącę nieśmiało- akumulator 12v ma 6 "celi" których napięcie nominalne powinno wynosić 2,2 v czyli 6x2,2 =13,2v oczywiście bez obciążenia. Jeśli możesz to naładuj prostownikiem aku do pierwszych oznak "gazowania" elektrolitu, odczekaj 2-3 g. i zmierz gęstość elektrolitu , norma to 1,28 przy 20 st. C - im zimniej tym mniejsza. Zmierz...
Jak rozrusznik nie kręci to; 1-padł 2-kostka stacyjki do sprawdzenia.
Wymień sobie czujnik obrotów wału korbowego, i przy okazji sprawdź rozrusznik , bo zakłuca sygnały czujnika( są bardzo blisko siebie)
To jak to jest...? Zwykły kwasiak nie AGM wytrzymuje mi na aucie 6 lat i nadal nei widac oznak zużycia, dodam zeby nie było tak różowo że kilka razy sie zdarzyło ze moje dzieciaki bawiąc sie w aucie wlączyły swiatła na kilka godzin...co rozładowało aku i ja myslałęm ze to juz bedzie trup ale nic z tych rzeczy ...a AGM-y padają jak muchy ? Ktoś umie...
Pewnie także dość opornie zapala na rozrusznik i "odbija" przy uruchamianiu z dodaniem gazu? Kąt wyprzedzenia zapłonu zbyt wczesny, z racji konstrukcji obwiniałbym jedynie zastosowanie niewłaściwego modułu zapłonowego lub koła magnesowego.
słaby rozruchu kopcenie rozruchu wspomagania rozruchu
mrugać telewizor wyświetlacz zegarka słabo świeci hermetyczne zamknięcie
Kondensatory KSF (styrofleksowe, polistyrenowe) – zastosowania, właściwości, zamienniki Brak uprawnień do oglądania kanału nc+ - przyczyny i rozwiązania