Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
Jutro mam trasę do zrobienia około 60km to go przegonię trochę. Głównie jeżdżę mało i po mieście. Chętnie bym go pod kompa podłączył, ale fejsa za 5zł jak kolega tu pisał nie widziałem. Może mi coś polecisz??? Który tani działa z focusem? Nie chodzi tu o jakieś wodotryski tylko o sprawdzenie i wykasowanie błędów. Przy okazji mam pytanie: naprawiałem...
A czym najlepiej smarować łożysko igiełkowe w rozruszniku?
Rozrusznik został sprawdzony i wygląda jak nowy. Raczej nie ma możliwości smarować rozrusznika bez jego wyjęcia. Wymieniłem dzisiaj kable od aku, przede wszystkim dałem nowy "-" na blok silnika i czeak do mrozów. Jak będzie ok, to dam znać.
Ja w golfie IV 1.9 tdi mam 75 ah i 760 en rozruchu A to dziwne w Audi ten sam silnik ma już 82Ah. Jezdziłem mietkiem z aku 180ah od kombajbu zadnych problemów lacz za duże udeżenie =szybsze zużycie wieńca na kole zamachowym, po kilku latach do wymiany W mietkach ogólnie wiekowe auta i tam wszystko jest do wymiany , tylko się nie wymienia aż padnie...
Witajcie Mam problem z moim dziadkiem, bo to golf z 86 rok. Mianowicie problem dotyczy rozrusznika lub czegoś innego. Jak ma ochotę to kręci jak pszczółka, jak parę razy odpali normalnie to za którymś obróci raz i stoi w miejscu. Jest to już mój trzeci rozrusznik, pozostałe które kupiłem miały działać, ale zawsze coś w nich było spartolone. Do tego...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
W mojej mazdzie rozbierałem rozrusznik z przekładnią planetarną pierwszy raz i przyznam żadna filozofia, kobieta w firmie starter dosłownie rzuciła tylko okiem na rozebrany mój rozrusznik w jednorazuwce z marketu, podała trzy główne panewki i szczotkotrzymacz i powiedziała reszty się nie wymienia( panewek) jeśli nie mają dużego luzu i nie smarować nowych....
Witam! Podczas ostatniej podróży znad morza (właśnie wstałem ledwo co wyspany) mój samochód (Audi A3 1.9TDI r. 1999) podczas jazdy odmówił posłuszeństwa... nagle. Jechałem ok. 100km/h, gdy po prostu zamigała na chwilę kontrolka oleju (to pamiętam) i chyba odcięło dopływ paliwa do silnika. Nie pali się żaden CHECK w postaci migającej kontrolki świec...
Ciekawe który pogląd będzie tobie najbardziej odpowiadał. Mój jest taki. Zespół sprzęgający (zwany powszechnie bendixem) trochę się zużył. Przy dużym obciążeniu co ma miejsce w zmarzniętym silniku następuje rozłączanie napędu z wirnika rozrusznika. Niestety jedyny ratunek wymiana tego elementu (czasem naprawiają). A zębatkę możesz smarować do woli z...
Miedzianym smaruję przekładnie planetarne w rozrusznikach. Skurczykonik, jak potrafi wyciszyć rozrusznik, tylko szumi!
Tulejki z rozrusznika jak najbardziej, są z fosforobrązu. Jak dostanie smarowanie to powinno być dobrze.
Wygląda mi to na zbyt późno cofający się bendiks. Miałem podobnie w nissanie note. Problem był tylko w zimne poranki po dłuższym postoju. Pomogło wyczyszczenie rozrusznika i złożenie na sucho. Gdy był lekko smarowany pomagało na pół roku.
Wiem, ale tulejki w rozruszniku smaruję pomimo, ze są ze stopu samosmarującego,ponieważ dłużej wytrzymują (sam sprawdzałem), ale komu sie chce wyjmować rozrusznik w malcu, przecież to niezła gimnastyka,pomimo że to tylko parę śrub i zawsze można się poparzyć o wydech :) . Narazie
Tulejek nie smarujesz niczym, możesz dać po kropli oleju. Wieloklin wirnika, po którym suwa się bendix, moźesz delikatnie przesmarować smarem grafitowanym - byle bez przesady.
wyczyszczeniu rozrusznika i jego skręceniu wkręciłem go do silnika maluszka lecz gdy chciałem go odpalić to rozrusznik kręci ale nie silnikiem Nie zakropliłeś oleju do "wolnego koła". Bo ja zaczynając samochodową przygodę przed laty wychodząc z założenia "kto smaruje, ten jedzie", przy okazji przeglądu zakropliłem tam trochę oleju. W efekcie było odwrotnie...
tylną smarować, zresztą kladziesz tam smar, jak zabezpieczenie wirnika, przednią lekko naoliwić, w przedniaj smar pogarsza sprawę, bo łapie sie do niego osad z tarczy. Tu masz to co potrzeba do przekładni http://smary.pl/molykote_produkty.php#6
ale jesteś pewny, że to wina kopki? jak kręcisz wałem, to nic nie trze? spróbuj złożyć ja bez smarowania, albo na rzadkim olejku... zwłaszcza "koło rozrusznika nożnego" i ten drucik prowadzący na nim... a kopniak odbija Ci do samej góry?
No to masz zatarty mechanizm elektromagnesu w rozruszniku. Rozebranie rozrusznika i porządne smarowanie powinno załatwić sprawę.
Sprawdź napięcie na rozruszniku podczas kręcenia. Sporo już naprawiałem usterek że rozrusznik regenerowany i smarowany pod razy a problemem by nieprawidłowy styk na masie albo zasilaniu. Niestety rozrusznik pobiera setki A i tu oporności rzędu mili omów mają znaczenie. Najlepiej jakby ci się udało podłączyć miernik po śrubę mocowania rozrusznika oraz...
Po złożeniu silnika i zamontowaniu zrobiłem próbę ciśnienia na wykręconych świecach żarowych, ciśnienie oleju dobre, kontrolka gaśnie na rozruszniku, smarowanie na wałki rozrządu dochodzi, ciśnienie sprężania bardzo dobre, wymiana pierścieni dała efekt. Dodano po 17 Niestety silnik nie odpala, spaliny w kolektorze ssącym i wypycha przez odmę silnika...
Klemy masz oryginalne, czy już zmienione ? Przy zarobieniach "końcówek" korodował i wygniwał przewód. Elektromagnes, jego cewka ma dwa uzwojenia, jedno przyciągające, drugie podtrzymujące. Przyciągające bierze masę ze szczotek rozrusznika, poprzez wirnik, i oprócz zawieszania, tu może być przyczyna braku działania pierwszej fazy pracy rozrusznika. Brak...
Wow, rzeczywiście pamiętam że jedna szczotka coś ciężko chodziła (ale chodziła), a co do smarowania, może zadam głupie pytanie, ale czy rozrusznik się smaruje? Bo ja zawsze czyściłem go do sucha, jeśli tak to gdzie mam go nasmarować? Nie śmiejcie się . I o jakie zabezpieczenia chodzi? :D
Ci się przypmniało... A może rozrusznik klinuje sie gdzieś na wieńcu i ten nie pozwala mu sie cofnąć co? A może masz zwarcie w instalacji co? A ty sobie odpuszczasz... To może odpuść sobie samodzielną naprawę i oddaj auto do naprawy, bo jak na razie jesteś głuchy na rady innych. Masz jakiegoś guru, co to umie "naprawić" rozrusznik w swoim aucie i na...
Pewnie wyrobił się ślimak podnoszący zębatkę, ewentualnie wymaga czyszczenia i smarowania. Rozkręć rozrusznik i sprawdź.
Kiedy kręcisz rozrusznikiem to kontrolki smarowania i ładowania świecą?
elektromagnes jest rozbieralny (odlutować druty, zaznaczyć pozycję, rozgiąć obudowę a po naprawie zaklepać tak żeby dekielek nie miał luzu) i z reguły da się go przywrócić do życia. Dokładnie.Zworę się odwraca śruby piłuje i działa.Nie napychać smaru w rozrosznik,smarować olejem albo wcale.
witam gazu daje tylko troche nie na maxa jeśli odpali to zmniejszam a nie tresuje go na maxa, dalej bzyka bez gazu chyba każdy wie że turbo musi dostać smarowanie po 2-3 obrotach rozrusznika lampka smarowania gaśnie w związku z tym jakieś tam smarowanie ma . niemiec tdi ma 28-36bar ciśnienia w cylindrach a żabojad dTi F9Q ma 17-18bar i napewno gorsze...
Nie wciskasz gazu i kręcisz rozrusznikiem.
Dokładnie, sprawdzić wieniec, do tego nie smarować ośki rozrusznika w miejscu w którym chodzi bendix, jest to zbędne, a w przypadku mrozów może właśnie powodować takie objawy. Większość bendixów i tak ma tulejowanie więc im to "ryba", zresztą tym które nie mają też jest to obojętne. Byle ośka była czysta, bez wżerów korozji.
adam gazda brawo.Masz całkowitą rację. Trwałość rozrusznika zależy także od ilości odpałów dziennie. Swoją drogą ciekaw jestem ile razy zaglądaliście do rozrusznika ? Ja w każdy sezon jesienno zimowy robię konserwację, przemywam i smaruje newralgiczne miejsca. Taka tradycja.
czy podczas pracy w miarę rozgrzewania silnika nie słabnie? jeżeli tak to puchną tłoki i po zgaszeniu nie obróci rozrusznik-tłoki rzemiosło lub brak prawidłowego smarowania od spodu (dysze olejowe jeżeli takowe posiada) czy ma przedmuch z odmy?
Jakoś u mnie smarowanie pomogło i działa już rok i nie mam z tym żadnych problemów więc nie wiem czemu nie można smarować.
Prawie każdy silnik podczas rozruchu jest smarowany tym co dostało z poprzedniego uruchomienia. Czas potrzebny do wytworzenia ciśnienia przez pompę można jedynie zmierzyć i nie będzie to wynik obiektywny bo jest za dużo zmiennych nawet w obrębie takich samych silników (poziom naładowania akumulatora, przebieg, rodzaj i zużycie oleju, stan filtra itp.)...
Nie wiem jak wy ale jak odpalałem silnik po remoncie to czekałem kręcąc rozrusznikiem aż kontrolka na liczniku zgaśnie ew. zegar ciśnienia się ruszy. Niepotrzebny pośpiech ... montując nowe turbo też kręci się rozrusznikiem aby olej poszedł z rurki smarowania. To ABC ...
W jaki sposób czyściłeś ten bendix? Smarowałeś go czymś? po naciśnięciu startera rozrusznik kręci? Może aku słabe?
Kolego hCYk obserwuję twój problem od dłuższego czasu bo mam to samo, byłem dziś rano u mechanika i wyczyścił mi przepustnicę auto pali narazię od strzała, jak pojeżdżę trochę to napiszę czy to całkowicie rozwiązało problem, a co do rozrusznika to czyszczenie i smarowanie powinno pomóc.
Grunt to olej, reszta już z górki. Obawy przed przegrzaniem, to mity powtarzane od czasów PRL, kiedy to powszechne było robienie kompresorów z takich agregatów. Za miemoznością przegrzania agregatu odpowiada wyłącznik nad prądowy umieszczony w puszcze "rozrusznika", olej smarujący, chłodzący i izolujący (czyli 3 in 1), oraz kumaty właściciel, a nie...
tak jak przekrecam kluczyk slychac pykanie przy rozruszniku
witam temat z zapalniem pkonany :) wymiana czujnika temperatury nie pomogla ale za to wyczyszczenie rozrusznika i jego na smarowanie tak :)
Nissany mają czasem przypadłość polegającą na zatykaniu nagarem magistral olejowych znajdujących się nad wałkami rozrządu. Służą one do natryskiwania oleju na krzywki wałków w celu smarowania. Gdy ulegną zatkaniu pojawia się szum potem klekotanie spowodowane wycieraniem wałka i zwiększeniem luzu zaworowego.. Polecam zdjęcie pokrywy i kontrolę wzrokową...
Ręką ręką jeszcze go nie odpalalem... Bo rozrusznik ma ciężko... Simmeringi były smarowane
Samochód dawno temu przyjechał z Belgii. Tam na pewno się najeździł. Przebieg 300tyś na liczniku jest mało prawdopodobny zwracając uwagę na rok produkcji. Rurka nad wałkiem kręcąc rozrusznikiem ładnie smaruje krzywki, (olej leci z każdej z dziurek), co do wymiaru to każda z krzywek w zasadzie ma po 34mm. Pytanie czy zna ktoś wymiar nominalny ? Ciśnienie...
Rozrusznik ma też szczotki i włącznik elektromagnetyczny. Ma też tuleje lub łożyska które się zacierają. W rozruszniku do BXE jest nawet przekładnia planetarna która niesmarowana stawia większy opór. Ale pierwsze sprawdzenie czy faktycznie kręci poniżej 400 RPM na ciepłym, żeby niepotrzebnie nie grzebać tam gdzie problemu nie ma.
Perkinsa z pompą rotacyjną nie powinno się odpowietrzać przez ciągnięcie bo jak wiecie Panowie pompa ta jest smarowana paliwem i przy kręceniu rozrusznikiem by ja odpowietrzyć można ja uszkodzić. Jest to częsta przyczynia nie uznania gwarancji po regeneracji pompy wtryskowej.
Miedzianym ja smaruję przekładnie planetarne w rozrusznikach. Jak one później cicho chodzą!
Po pierwsze, -sprawdź smarowanie Po drugie -wyczyść rozrusznik Po trzecie -sprawdź czy rozrusznikowi mocy nie brakuje, może Ci coś kradnie prąd.
Do tego najlepiej jeszcze przejrzeć całość. Czyli stan łożysk/tulejek. Czyszczenie smarowanie. Tak samo stan szczotek i komutatora. Generalnie robi się z tego mała renegacja. PS Zawsze jak nie zazębia albo wyrzuca rozrusznik. Jak ja robię to stary bendiks ląduje w koszu.
Witam.Koledzy po fachu zapomnieli ze istnieje w rozruszniku takie cudo jak lozysko slizgowe i sie go nie smaruje,nie zalewa olejem,A PO PROSTU WYMIENIA!
No tragedia to to jest, bo smarowanie powinno gasnąć w sprawnym silniku jeszcze na rozruszniku - tutaj skoro pompa jest nowa, to pozostaje albo zatkany filtr, albo luzy na smarowanych czopach takie, że pompa ledwo zdąża.
smarować rozrusznik smarować tulejka rozrusznik uszczelka smarować
lampach nixie klucze pradowe numery naklejce
obniżenie napięcia rezystorem moduł inteligentnego
Radmor 5102-TE: Cichy dźwięk po podłączeniu telefonu Niedziałające kasety - diagnostyka i naprawa