Klemy masz oryginalne, czy już zmienione ? Przy zarobieniach "końcówek" korodował i wygniwał przewód. Elektromagnes, jego cewka ma dwa uzwojenia, jedno przyciągające, drugie podtrzymujące. Przyciągające bierze masę ze szczotek rozrusznika, poprzez wirnik, i oprócz zawieszania, tu może być przyczyna braku działania pierwszej fazy pracy rozrusznika. Brak...
Czołem, Podpowiedzcie Panowie, skąd wziąć tulejkę główki korbowodu do sprężarki z IFY? Sworzeń fi 15, otwór w korbowodzie fi19. Brak otworu/nacięcia na smarowanie. Stara tulejka jest stalowa, najprawdopodobniej dorabiana przez kogoś i ma spory luz. Gdybym nie dostał oryginału, czy np. tulejki rozrusznika nadawałyby się jako materiał do wykonania takiej...
Ja bym dał fabryczną tulejkę z proszku, samosmarującą od rozrusznika lub silniczka dmuchawy a wytoczył tylko obudowę pod nią.
a czy smarujesz smarem tulejki w rozruszniku ??????
Witam wszystkich Czas też coś napisać nie tylko czytać fora posiadam focusa 1,8 tdci z 2003roku od nowości i znam jego bolączki z odpalaniem, otóż ciężko palił gdy temp. spadała do około 0st.C Przebieg 235000 km. .Przerobiłam filtry, świece, wtryski, akumulator (miał już 9latek oryginał) a efekty marne .Podłączyłem Texe i zastanowił mnie spadek napięcia...
W tym rozruszniku nie ma simeringa, jest tylko tulejka bendixa z bieznia z otworkami. Posmarowalem ta tulejke olejem silnikowym. Bardzo bym chcial zeby to byla kwestia smarowania, ale obawiam sie ze przyczyna lezy glebiej. Podejzewam elektrowlacznik, mimo ze nowy, to zamiennik, moze cos sie tam indukuje w tym solenoidzie i powoli cofa bendix, chociaz...
tulejek nie smaruj bo są samosmarne
Słuchaj, ja miałem tak samo w golfie 2!!! 1.6 benz U mni eproblem polegał na rozruszniku samym w sobie, mianowicie był wewnątrz troche pokruszony elektromagnes i jak całość sie rozgrzała od silnika to nie chciło kręcić bo sie przyblowkowywał, objawy takie jak przy rozładowaym akku a potem juz wogule nawet nie zakręcił, rozebrąłem naprawiłem i myślałem...
Olejkiem smaruję rdzeń elektromagnesu- też delikatnie, żeby nie wypływało na boki. Błąd, porada wręcz szkodliwa! Rdzeń ma być suchy i czysty. W rozrusznikach jedyne co się smaruje, to wieloklin wirnika po którym "lata" bendix i tryby przekładni planetarnej. Tulejki montuje się suche, bez smarowania.
Wiem, ale tulejki w rozruszniku smaruję pomimo, ze są ze stopu samosmarującego,ponieważ dłużej wytrzymują (sam sprawdzałem), ale komu sie chce wyjmować rozrusznik w malcu, przecież to niezła gimnastyka,pomimo że to tylko parę śrub i zawsze można się poparzyć o wydech :) . Narazie
Ciekawe który pogląd będzie tobie najbardziej odpowiadał. Mój jest taki. Zespół sprzęgający (zwany powszechnie bendixem) trochę się zużył. Przy dużym obciążeniu co ma miejsce w zmarzniętym silniku następuje rozłączanie napędu z wirnika rozrusznika. Niestety jedyny ratunek wymiana tego elementu (czasem naprawiają). A zębatkę możesz smarować do woli...
Tulejek nie smarujesz niczym, możesz dać po kropli oleju. Wieloklin wirnika, po którym suwa się bendix, moźesz delikatnie przesmarować smarem grafitowanym - byle bez przesady.
Ci się przypmniało... A może rozrusznik klinuje sie gdzieś na wieńcu i ten nie pozwala mu sie cofnąć co? A może masz zwarcie w instalacji co? A ty sobie odpuszczasz... To może odpuść sobie samodzielną naprawę i oddaj auto do naprawy, bo jak na razie jesteś głuchy na rady innych. Masz jakiegoś guru, co to umie "naprawić" rozrusznik w swoim aucie i na...
Miałem kiedyś pełnoletną audiolę 80, i jak były mrozy to kombinowałem najpierw z podgrzewaniem miski olejowej (są takie panele grzewcze, mają po ok 60-80W, samochód stał w garażu nieogrzewanym), później zamontowałem podgrzewanie w układ chłodzenia (grzałka grzała płyn i blok był lekko ciepły). Dowiedz się czy do Twojego modelu nie było grzałek w bloku...
Tulejki i smarowanie pewnie nie pomogą jeśli ośka wirnika pod tulejkami wytarta. Jeśli tak to można się poratować stoczeniem wirnika.
Do tego najlepiej jeszcze przejrzeć całość. Czyli stan łożysk/tulejek. Czyszczenie smarowanie. Tak samo stan szczotek i komutatora. Generalnie robi się z tego mała renegacja. PS Zawsze jak nie zazębia albo wyrzuca rozrusznik. Jak ja robię to stary bendiks ląduje w koszu.
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Witam.Koledzy po fachu zapomnieli ze istnieje w rozruszniku takie cudo jak lozysko slizgowe i sie go nie smaruje,nie zalewa olejem,A PO PROSTU WYMIENIA! Oczywiście że tulejki wymienię na nowe. Wiecie gdzie znajdę ich średnicę? Przecież nie będę mierzył tych zużytych....
witam,dzięki za info,jeśli Cię dobrze zrozumiałem,to tulejki które są stosowane w tych typach są takie same,jeśli tak to potwierdź gdyż konkretnie chodzi mi o zamówienie sobie tulejek do rozrusznika,pozdrawiam. 18.50 dodam że już dałem sobie radę z naprawą,mam rozrusznik VALEO D9E76,do którego przychodzą dwie tulejki śr.zewn.15,wewn.12mm,po wymianie,smarowaniu...
Po pierwsze w tranzicie nie ma świec żarowych tylko może byc jedna świeca płomieniowa umieszczona na kolektorze ssącym. a jeżeli chodzi o rozrusznik to sprawdż szczotki luzu na wirniku raczej nie bedzie bo tam jest wirnik łożuskowany na łożyskach kulkowych a nie na tulejkach samo-smarujących jak to nie pomoże to jest jeszcze jedna usterka w tych rozrusznikach...
A co powiecie panowie na teze o rozmagnesowaniu stojana? Przerobiłem kilka razy tema typu źle zapala na gorącym (zimny wiadomo) No i po zbadaniu tematu że sterownik silnika "poda" paliwo jeśli obroty wału korbowego przekroczą 180 obr/min podjąłem walkę z jednym takim rozrusznikiem(przy 80'c wody dawał 160 obr/min). No to rozbiórka , szczotki, tulejki,smarowanie,...
odrkreeć równiez włącznik elektromagnetyczny czyli tzw automat (3 srubki na 8 klucz) i zobacz czy masz na smarowany sworzen jak nie to go wyczysc i nasmaruj po co masz pózniej jeszcze raz go naprawiaćpozdrawiam Jacek
Dużo herezji u kol. KaW i trochę chłopskiej mądrości. Ogniwa aku.ołowiowego mają nie 2,1 a 2,2v tuż po ładowaniu.Obciążenie żarówką 50W to lepsze niż nic ale nie wystarczające.By wykryć pęknięty mostek. Trzeba większego obciążenia ok.50A(o ile wogóle uda się wymusić taki prąd) i równoczesnego pomiaru napięcia.Żarowką 50W, amperomierzem i zegarkiem można...
Tulejki zostaw w spokoju, winna przekładnia planetarna, swoją drogą często spotykana wada w golfach IV. To ciekawa sugestia. A jak ją naprawić. Na czym polega jej awaria? Tą umyłem i delikatnie przesmarowałem. Dodano po 3 Znalazłem jeszcze taki patent: "W VW to z rozrusznikami choroba że po wyłączeniu jeszcze chwilke chodzą. Ja stosuje do smarowania...
Nie widziałeś nigdy wieszającego się bendixu ? Czy ty kiedyś próbowałeś rozebrać rozrusznik ? Czasem trafia mi się rodzynek w postaci zatartego rozrusznika, zwykle w starszych autach. Niby niewiarygodne ale taki cwaniaczek jak ty dorabia tulejki ze zwykłego mosiądzu. Myślisz że na ile odpaleń wystarcza ci takie smarowanie ?? Pytam tak z czystej ciekawości,...
Sprawdź napięcie na rozruszniku podczas kręcenia. Sporo już naprawiałem usterek że rozrusznik regenerowany i smarowany pod razy a problemem by nieprawidłowy styk na masie albo zasilaniu. Niestety rozrusznik pobiera setki A i tu oporności rzędu mili omów mają znaczenie. Najlepiej jakby ci się udało podłączyć miernik po śrubę mocowania rozrusznika oraz...
NIe to napewno nie to ladowalem akumulator odlaczylem go od klem po kilku godz podlaczylem i nadal to samo hebla nie mam Jednak proponuje zobaczyć poziom elektrolitu w akumulatorze (jeśli akumulator posiada taką opcję). Może zajrzyj też do rozrusznika (stan wirnika, tulejek, szczotek). Nie zaszkodzi zmierzyć manometrem ciśnienie oleju w układzie smarowania...
Ja w golfie IV 1.9 tdi mam 75 ah i 760 en rozruchu A to dziwne w Audi ten sam silnik ma już 82Ah. Jezdziłem mietkiem z aku 180ah od kombajbu zadnych problemów lacz za duże udeżenie =szybsze zużycie wieńca na kole zamachowym, po kilku latach do wymiany W mietkach ogólnie wiekowe auta i tam wszystko jest do wymiany , tylko się nie wymienia aż padnie...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
rozrusznik tulejka tulejka rozrusznik smarować rozrusznik
wyłączyć dźwięk tablet vaillant regulator temperatura głośniki pilota
mikrokomputer cobra1 technics wyłącza głośniki
Wkrętaki Parkside: Jak rozpoznać pełne naładowanie? Seat: Błąd 00566 i 2700 w układzie wspomagania