Styk 30 to zawsze stały plus. Styk 15 ,tutaj ma się pojawiać plus po zapłonie(przekręcenie stacyjki w pozycję zapłon) Styk 50 to wyjście na rozrusznik bezpośrednio do cewki.
http://www.warsawtrabigarage.cba.pl/inde... 30-stałe 15-po zapłonie 50-rozrusznik
Masz ustawione awaryjne odpalanie w Stagu? Zobacz czy na przewód nr 15 we wtyczkach do Staga dochodzi plus po stacyjce jak kręcisz rozrusznikiem. Może ktoś wziął zasilanie z przekaźnika odciążającego styk X.
30- 2styki ale tam napewno przychodzą czerwone czyli zasilanie 50- 1 styk żółty rozrusznik p- 1styk 15- 2styki 16- 1styk jakie kolory kabli do tych styków jeszcze jeden problem nie łączy się z airbag
przekaznik podwujny jeden zasila 15 sterownika a drugi jak załacza sie w czasie pracy rozrusznika to ok bo załacza pompe od strony sterownika sprawdz obecnosc zasilania na styku roboczym to prosty układ
-Popraw post pod względem danych auta. Rocznik, typ silnika przede wszystkim. Jeśli masz odcięcie, to zapewne styk 15.
Odpaliłem z korby, rozgrzałem, dałem mu wysokie obroty i niestety alternator nie wstał. Tzn nadal kompletny brak ładowania... Kabel który wypiął się z alternatora, sprawdziłem, idzie min do regulatora napięcia do styku 67. Sprawdzałem tez to połączenie i miernik łapie przejście (czyli zapala się lampka i brzęczy głośnik). Nie wiem tego czy zwarł do...
Załóż dodatkowy styk NO w obwodzie rozrusznika przy stacyjce szeregowo .
Schemat jest nieprawidłowy: np. 15 oraz 15a to dwa różne styki i nie mogą być ze sobą pomylone. 15 regulatora daje Kolega do stacyjki, do styku 15/54 czyli "urządzenia pracujące z kluczykiem": kierunkowskazy, wycieraczka czy sygnał. 15a rozrusznika podaje napięcie (pełne 12V) tylko przy rozruchu dla łatwiejszego odpalenia - większe napięcie na cewce...
Sprawdź jeszcze styki w stacyjce. Tam są osobne styki które zasilają m.in dmuchawę i są rozłączane na czas rozruchu (włączenia rozrusznika) . Styk 15A bodajże (w odróżnieniu od 15 zasilanego cały czas gdy kluczyk jest przekręcony) Uwaga, z tego miejsca też jest zasilany wentylator chłodnicy więc to dość przydatny obwód ;)
Styk 30 +12V z akumulatora - gruby czerwony Styk 15 +12V po stacyjce druga pozycja - gruby czarny Styk 15A +12V po stacyjce pierwsza pozycja Styk 50 do rozrusznika - czarno-czerwony Styk W (nie zawsze jest) kluczyk w stacyjce- czerwony cienki Jeśli masz + na czerwonym i czarnym na wypiętej wtyczce to albo Ci się gdzieś kable skleiły, albo któryś przekaźnik.
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Mam odcinek instalacji z wtyczką ale od starej wersji (odpalanej za gałkę). 30 poniżej „W Germany” — czerwony gruby 15 powyżej „W Germany” — gruby czarny ok. 50 cm długości zakończony końcówką oczkową M5 15 (następny) — cieńszy czarny wraz z cienkim niebieskim Sprawdź w praktyce co od czego służy. Jeśli kolory przewodów są zgodne z normami DIN to: Czarno-czerwony...
30 (lub 15/54) to zasilanie. Kolejny styk (17) który najpierw się łączy z "30" - do świec. I styk 50 który łączy się z "30" najpóźniej to jest rozrusznik. Do 17 i masy jest też podpięta kontrolka pracy swiec. Schematy są fajne, nawet na tym Forum - wystarczy tylko wpisać o co chodzi.
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
A wiec jest to typ maluszka FL z zaplonem bezrozdzielaczowym.A wiec uklad polaczen zaplonu powinien wygladac tak:Z cewki zaplonowej ze styku 1 prowadzi czarny kabelek do aparatu zaplonowego i do kondensatora.Ze styku 16 cewki,prowadza 3 kabelki:czarny do kondensatora,niebieski(jest to przewod opornosciowy) i blekitny.Blekitny prowadzi do wiazki diodowej(dwie...
Przekaźnik który bez zasilania ma zwarte styki. Cewkę z jednej strony do masy, z 2giej do stacyjki styk 50 (impuls na rozrusznik). Gdy przekręcisz na rozruch przekaźnik odetnie zasilania. Wiele aut ma taki przekaźnik domyślnie zamontowany (przekaznik X i styk X w stacyjce), ale nie każde. Można tez zwykły przekaźnik, i rozwiązanie jak np w Skodzie Felicji....
do pompy wspomagania idą 2 białe , 2 zielone i jeden czarny . We wtyczce obok dwa grube brązowy i czerwony - zasilania . Czy mam odciąć białe i zielone i zrobić zworę pomijając pompę wspomagania ??? Proszę jeszcze o podpowiedź bo doczytałem że jeden z kolegów miał problem ze stykiem 15 . Dodano po 19 Przewody odcięte zielone i białe - w wiązce na górze...
Aby zrobic tak,żeby światła załączały się po włączeniu stacyjki i gasły po jej wyłączeniu,wystarczy przewód zasilający włącznik świateł,który jest podłączony prosto z akumulatora,wpiąć pod zacisk 15/54 stacyjki(+12V po włączeniu stacyjki).Warunkiem jest,żeby włącznik świateł miał osobne styki zasilające dla świateł pozycyjnych i mijania.Bo jeżeli będzie...
Szaro-zielony - stały plus Czarno-czerwony - plus po zapłonie Czarny - plus po zapłonie (ale chyba powinna byc masa bo bez zapłonu jest) Czarno-żółty- plus w pozycji rozruchu Nie do końca. Styk "30" czerwony, stały plus Styk "P30" szaro/zielony, cienki. Plus służący do załaczania postojówek po jednej stronie. Zanika po załaczeniu zapłonu Styk "15R"...
Witam. Prawdopodobnie stacyjka nie łączy na obwód "15+", czyli na zapłon i inne odbiorniki zasilane z tego obwodu. To, że masz wentylator, światła i rozrusznik, świadczy o tym, iż obwód "X" (z przekaźnika odciążającego styki) oraz obwód "51" (rozrusznik) działają po przekręceniu stacyjki. Trzeba dostać się do stacyjki od tyłu i sprawdzić, czy po jej...
Schemat nie jest poprawny, gdzie masz zasilanie na bezpiecznik nr. 5? Było podciągnięte z stacyjki z styku nr. 54. Możesz kierunkowskazy i stop podpiąć pod jeden bezpiecznik. Co z startem rozrusznika?
Srebrny przekaźnik nie ma nic do świecenia kontrolek, a kontrolka ładowania nie idzie przez żaden bezpiecznik, lecz bezpośrednio ze styku "15" stacyjki - zresztą przeważnie tak to się robiło w tych rocznikach w innych autach.
Witam serdecznie, wczoraj pojechałem do sklepu samochodem,kiedy ruszałem do domu auto odpaliło ale po chwili jakby straciło moc.Kiedy wcisnąłem pedał gazu dławiło się,zjechałem na pobocze zgasiłem i odpaliłem samochód,ruszyłem ale momentami objawy się powtarzały.Po przejechaniu paru kilometrów było dobrze. Rano samochód odpalił i zgasł po paru sekundach...
Czy ktoś może pomoc Nie mogę odpalić traktorka Partner Po roku stania . Paliwo dolalem 5 litrów do starego , rozrusznik działa ,świece są sprawne pompa podaje paliwo bezpiecznik zmieniony akumulator już ładuje 5 raz za każdym razem chcąc odpalić po 15 razach kręcenia rozładowuje się dzisiaj nawet oparzył mnie styk - Gdy go odkręciłem Co mogę sprawdzić...
Schemat podłączenia alternatora od Poldka do ciągnika c-330. Podobnie do dowolnego pojazdu się podłącza. Jeśli ma przekaźniki to 30 z alternatora podłącza się również do + przed przekaźnikami (który będzie załączamy na elementy).. http://obrazki.elektroda.net/77_11789754... Czerwonym i szarym zaznaczone są modyfikacje. 30 na zacisk + akumulatora...
Witam . 15/54 zasilanie ze stacyjki po kluczyku 17 świece żarowe +kontrolka 50 rozrusznik (automat) 19 zacisk nie podłączony Rozrusznik nie pod 19,tak jak masz na zdjęciu drugim.T że rozrusznik kręci a nie załapuje o wieniec ,to może być sprawa samego rozrusznika.Daj napięcie bezpośrednio przewodem z grubego zacisku(śruba)na zacisk automatu ,jak wówczas...
jaco20 po pierwsze sprawdż czy jest zasilanie +12V cewki zapłonowej.Włóż aparat zapłonowy i po sprawdzeniu w/w napięcia na cewce / styk +15 / wepnij świecę zapłonową w przewód wysokiego napięcia biegnący z cewki.Teraz kręcąc rozrusznikiem dotknij świecą do masy /sprawdż iskrę/.Jeżeli będzie to masz uszkodzony palec lub kopułkę jeżeli nie to czujnik...
Witam Mam A8, do tej pory na chodzie, niestety niedawno zgłupiał (m. in. sam kręcił rozrusznikiem, teraz zupełna cisza, nawet nie wysterowuje przekaźnika styku 15, nie działa na pilota itp). Po wyjęciu spod fotela i zdemontowaniu stwierdziłem zalany moduł KESSY (w środku popalone ścieżki, brakuje paru elementów). Mam zawartość EEPROMu 93C86, mam też...
Mieczysław napisał : "Wydaje mi się ,że bardziej profesjonalne będzie lokalizowanie uszkodzenia kostki za pomocą zwykłej kontrolki, sprawdzajac, czy do styku 15 cewki zapłonowej dochodzi napięcie, niż poruszanie wiązką kabli." No i dobra rada wyklucza kostke i instalacje. JAK NA RAZIE AUTO JEŻDZI NIE GASNIE ZAKUPIŁEM 2 CEWKE I W RAZIE AWARI ZAMIENIE.NIE...
Dwie możliwości, uszkodzony rozrusznik lub zły styk na przewodzie prądowym rozrusznika. Zobacz, czy w trakcie próby rozruchu nie grzeje się bezpośrednio przy klemie akumulatora i na oczku rozrusznika. Dodatkowa masa bezpośrednio z klemy na blok, czy z karoserii? W drugim przypadku też zobacz czy nie grzeje się przy klemie i przy mocowaniu do nadwozia....
Kabel na trasie akumulator - rozrusznik ma być: jak największy ; Na trasie rozrusznik - alternator: minimum 6mm² , 10mm² jest lepszy; Na trasie rozrusznik - stacyjka 30: 6mm² ; Na trasie stacyjka 54 - lampka - alternator D+: 1mm² wystarcza. przewod od rozrusznika idzie do stacyjki na 15 od alternatora na 54 wiem ze to moze glupie...
Sprawdz zolty kabel idacy do cewki rozrusznika:on jest odpowiedzialny za funkcje X, a tym samym prace wycieraczek, nawiewu, swiatel itd(przez cewke zamykany jest obwod przekaznika funcji X).To jest na styku 50 w kostce(zolty kabel).W stacyjce na 15 idzie jeden kabel (czarny)- drugie miejsce masz ekstra zeby cos podlaczyc po zaplonie.
Z tym radiem... nie pada czasem kostka stacyjki ? Skąd wentylator ma zasilanie ? Radio ? http://corsa-b.cba.pl/Schemat1.JPG tu wentylator zasila się ze styku 15A kostki stacyjki, dodatkowego obok styku 15. Włączanie radia mogło by być efektem uszkodzenia kostki, bo chyba przyznacie, że to WYŁączanie radia przy rozruszniku byłoby bardziej naturalne ?...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Przekaznik pompy dziala podczas krecenia rozrusznikiem przy zdjetej obudowie zwiera styk. Czujnik halla w aparacie zaplonowym sprawdzalem lampka 15 mA do srodkowego pinu wtyki jeden kabel a do masy drugi i podczas krecenia wyraznie miga. Na miernik tez przerywa. Czujnik polozenia walu wymieniany na nowy i tez podaje lampka miga tak jakby kolo zebate...
U jednego gościa widziałem ze normalnie pomiędzy zegarami zamontował sobie przycisk taki jak do rozrusznika[przy kupowaniu należy zwrócic uwagę czy do klaksonu czy rozrusznika bo ten od rozrusznika jest mocniejszy bo ma podwójne styki] Podgrzewał jedną ręką a drugą odpalał Ja u siebie też mam podobnie zamontowany tylko ze do świec żarowych dałem zasilanie...
zgasly mi zegary (cisnienie oleju, temp, obrotka) ZGASŁY czy PRZESTAŁY DZIAŁAĆ? Brak jest napięcia na zacisku "15" ze stacyjki. SRS i dmuchawa maja inne styki - dlatego świecą (działają) Te diesle nie potrzebują prądu do pracy - tak więc jak rozrusznik zakręci, to silnik podejmie pracę, pomimo że styk w stacyjce określany "po zapłonie" będzie bez prądu
Mondeo nadal uziemione. wywnioskowałem ze zanika mi plus na pinie 1 przekaźnika czyli ten po stacyjce ze złącza 15 cokolwiek to znaczy (30 staly plus, 15 po stacyjce). Nie wiem jak fizycznie którędy biegną przewody i jak dostać się do wiązki stacyjki. Po drodze są jeszcze jakieś dwie kostki na schemacie. Jak chcę zmierzyć napięcie na pinie 1 podłączając...
Regulatory na zdięciu :ten większy metalowy jest do alternatora 6-diodowego ą mniejszy 9 diodowego.Alternator wygląda na 6-diodowy.Jeśli tak to do lampki kontrolnej potrzebny jest jeszcze przekażnik.Montaż zarówno alternatora jak i regulatora musi być taki zeby było dobre połączenie z masą .Przypominam minus na masę plus na rozrusznik ! Połączenia :Z...
Mam jeszcze jedno pytanie, bezpieczniki na obwodach które u mnie są to 40A + po zapłonie (zasilanie BSI) , 30A obwód z pompą paliwa i 20A na sterowaniu rozrusznikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4309055500_... https://obrazki.elektroda.pl/1530337300_... Pytanie czy obwody na takich bezpiecznikach można puszczać przez...
Trzeba sprawdzić oba uzwojenia w elektromagnesie,zwłaszcza wciągające. Szczotki są -jak by to powiedzieć-na godzinie 12 i 15. Konstrukcja szczotkotrzymacza umożliwia ustawienie na godzinie 12 i 18,ale wtedy rozrusznik nie kręci,a pobiera duży prąd. Tego zdarcia izolacji na uzwojeniu wzbudzenia się nie bój. Wyczyść do metalicznego połysku,i dodatkowo...
A ka ten tranzystor mocy?Rozrusznik to proste.Weż kawałek kabla,dołącz do styku 50 na rozruszniku i do plusa akumulatora.Jak zagada to możesz mieć uszkodzoną stacyjkę lub styk przy pedale sprzęgła.:D Muszę sprawdzić w serv. man. gdzie ten styk 50 na rozruszniku i sprawdzę. Jeżeli chodzi o przycisk pod sprzęgłem to już zwarłem kabelki na stałe żeby...
styk 15 stacyjki służy do podłączenia kontrolki ładowania i na nim napięcie powinno być cały czas po wciśnięciu kluczyka. skoro masz tam 12v nawet po wyjęciu kluczyka to znaczy że stacyjka uszkodzona. a czy świeci się kontrolka ładowania jak uruchomisz silnik? ps. jak odpiąłeś kabel od złącza 54 to nieodpalisz bo tam jest podpięty rozrusznik
Ja mam dokładnie ten sam problem. Auto odpala dobrze a raz na jakiś czas jest objaw jak bym miał rozładowany akumulator wycieraczki idą do góry i stan licznika pokazuje 000000. Po podłączeniu power banka do rozruchu odpala normalnie. I po kilku odpaleniach to samo. Akumulator naładowany dodam. Pokazywał 12.4 po ładowaniu prawie 13. Czy to rozrusznik...
Witam, mam problem z podłączeniem stacyjki w silniku Volvo Penta B30. Stara stacyjka jest rozwalona i odpalana na wkrętak płaski, więc musiałem zakupić nową. Oto stara stacyjka: https://obrazki.elektroda.pl/5848833800_... Oznaczenia to : R - ? 15/54 (tak 15 jest łamane na 54 na jednym styku) - zasilanie plusem z akumulatora po włączeniu...
Tam powinien być przekaźnik podwójny (dwa w jednej obudowie) minimum 7 pinów. Jeden zasila wtryski, drugi pompę. Sam przekaźnik pompy sterowany masą z pinu A4 sterownika. Zasilanie jego cewki podwójne, każde zabezpieczone diodą, z 50- ki(rozrusznik) i z wyjścia przekaźnika zasilającego wtryski. Zasilanie styków przekaźnika pompy z 15- ki, poprzez bezpiecznik...
na styku 15a pojawia sie napiecie w trakcie pracy rozrusznika.w starszych typach aut z zapłonem na"platynkach" z tego styku podczas rozruch szło napiecie na zacisk 15 cewki zapłonowej aby wzmocnić iskre ( czesto też montowano rezystor na zasilaniu cewki zapłonowej aby zmniejszyc iskrzenie na platynkach) W nowszych autach np. BMW z zacisku 15a idzie...
Witam mam u siebie w maszynie instalacje 24V i kupiłem do niej alternator z regulatorem podłączył i to wszystko kumpel i jest problem kontrolka od ładowania na zapalonym siłniku nie gaśnie dokońca tylko się żaży sprawdzałem miernikiem i jest zamały prąd ładowania. Alternator ma 4 wyjścia dwa są to wystające śruby i są dwa wyjścia na wsówki na jednym...
Tak, podłącz w/g oznaczeń. Te oznaczenie są uniwersalne, 1 to zawsze jest sygnał z przerywacza/na cewkę (czasem oznaczany 31b), 15 to zasilanie po stacyjce, 30 to stałe zasilanie, a 31 to masa. Dodatkowo 87 (i ew. 87b) to wyjście przekaźnika normalnie otwarte (n.o.), a 87a - normalnie zwarte (n.c.). Przy takim prostym sterowaniu pompy paliwa (bez "komputera"),...
Taaa. Czarne pudło z zielonym spodem. dwa kabelki (czarne) przykręcone na śrubki (m6 i m5). Jeden +, drugi do świec żarowych. Chyba przegrzał się styk w przekaźniku mocy i " uciekł". Nie łączy. Jeżeli jest + to zewrzyj na krótko te dwa przewody (Ok 15-20 sek.) i odpal silnik. Powodzenia.
Padła kostka stacyjki. W każdym razie pierwsza do sprawdzenia. Zacznij od klem i przewodów masowych No tak. Zapłonu nie ma, a rozrusznik kręci. Na pewno masa silnika ;) Zobacz czy te przewody są całe, czy wszystkie bezpieczniki są OK Zapłon nie ma osobnego bezpiecznika. Licznik ma, ale skoro auto nie pali, to raczej cały styk "15"padł.
Pomyłka z tymi bezpiecznikami. Oczywiście grzeją się przekaźniki nie bezpieczniki. po 15 minutach jazdy są mocno gorące, ale nie do takiego stopnia żeby się topiły. Przejrzałem skrzynkę z bezpiecznikami, gniazda, piny nie są ponadpalane czy zaśniedziałe, są w dobrym stanie. Wyczyściłem styk masa-karoseria, bo był skorodowany. Rzuciłem okiem na rozrusznik...
Nie znika zasilanie, na cyckach 8 i 15 oraz 7 cały czas jest zasilanie przy kręceniu. Też podejrzewałem, że wykręcali rozrusznik bądź alternator i popełnili stały błąd jaki się zdarza średniorozgarniętym przy tego typu naprawach. W przekaźniku podwójnym już ktoś grzebał, zlał cyną styk 2 z sąsiednim, ale dwójka jest martwa, do niczego nie idzie.
zgaszę moim magicznym przełącznikiem Na jakim przewodzie ten przełącznik? Nie został tam jakiś czasowy włącznik ze starego silnika? Np. podobnie działał w Golfie 2 przeponowy włącznik ciśnieniowy, współpracując z wyłącznikiem przepustnicy - podpięty był z jednej strony do cewki (15) a z drugiej do rozrusznika (15a). Tak trafiam, bo to mnie intryguje,...
Cześć. Problem w tym aucie to dziwne jak dla mnie zjawisko ponieważ na zimnym silniku pali bez problemu choc też ciężko mu zakręcić natomiast na cieplym silniku kompletne zero->napięcie znika od razu po przekręceniu rozrusznika(może z pół obrotu wykona) . Ładowanie jest-> sprawdzałem woltomierzem i wynosi w granicach 14,47V i wiadomo jak załączymy światła...
Witam Może to zrobić na przekaźniku z 2-pary styków ,przekaźnik uruchamiany z (zacisk50z rozrusznika)podtrzymanie z 15.
Stacyjka za długo nie pociągnie jak dostanie dodatkowe 15 A Ja u siebie w c 330 mam podłączone ze styku 30 stacyjki[prosto z aku stacyjka nie cierpi potem bezpiecznik na jeden halogen 8A [obudowa od elektro-dyszy 126p] potem przełącznik wyciągany i po problemie działa już 3 -ci sezon i jest ok W c 360 poszedłem po bandzie i dałem przekaźnik zasilanie...
Stacyjka styk nr 15 kabel czarny i chyba wszędzie gdzie jest oznaczeni nr 15 i kabel czarny z paskie czerw lub niebie Dodano po 7 Minus aku masa karoseri -oryginalnie plecionka 16mm2 ale to dla rozrusznika a jak dla Ciebie to linka 6mm2, plus aku B+ alternat też 6mm2 i to z zapasem. łapka Dodano po 3 A do wzbudzenia dowolnym cinkim mały prąd
podjedz do warsztatu , bedzie taniej niż naprawa komputera po sprawdzaniu styków :)
Corsa C 1.0 2001r ponoć coś się lekko zakopciło dym koło gniazda serwisowego i zgasło auto. Licznik przestał działać świeci jedynie check, poducha i działa podświetlenie. Rozkręciłem dechę i nic nie znalazłem co by się mogło palić. Styk licznika jest ok. i dochodzi do niego 15, 30, 31, 58 i sześć innych. Czy wychodzi z tego, że licznik jest uwalony...
Nie wiem jak to jest dokładnie w fiatach ( ostaniego miałem jakieś 15 lat temu:D PF 125, przed nim kilka maluchów) tam była mechaniczna pompka i jak zawory się wyrobiły to nie trzymała paliwa. Tu z elektrtyczną może być podobnie - pewnie w samej pompie jest zawór zwrotny - możliwe że już nie trzyma. A temperatura ma wpływ na takie"trudne styki" - co...
zaczne od początku , w 330 była prądnica ,wymontowałem prądnice i zamontowałem nabyty alternator ,nie ingerując w przewody podpiołem przewód do B+ i poprowadziłem do rozrusznika pod gumowy kapturek przykręciłem go ,i tu mnie poniosła fantazja ,odkręciłem regulator napięcia i wszystkie przewody idące do niego i powstał mętlik ,więc przerwałem i wziołem...
https://obrazki.elektroda.pl/4754481800_... W wózku widłowym Clark GMP 20s tym razem wystąpiła dość niespotykana usterka, uniemożliwiająca „zgaszenie” silnika, która powstała po wystawieniu wózka na działanie deszczu. Pierwsza sugestia to uszkodzenie stacyjki, ale ta była wymieniana niedawno i okazała się sprawna. Po otwarciu skrzynki...
swieta są nie chce kopać narazie - tylko sie probuje zorientować , ale jutro napewno posprawdzam juz i dam znac Dodano po 51 no wiec tak rozebralem ten przekaznik 30,15,87,T, 31 , i jakos nie bylo widac by cos spalone bylo tylko w miejscu lutowania nożek było widać ślady zaśnieżenie taką kalafonią - taka mączka to była żółto-biaława. Wiec po wyjeciu...
Dzisiaj naprawiłem usterkę - nie łączyła kostka stacyjki (k.3 sekcji A, patrząc na stacyjkę w SC, lewy kabel czerwony sekcji 3-pinowej, górnej), po zmostkowaniu spinką do włosów z pinem środkowym (zasilanie z bezp.40A za akumulatorem), na stacyjce włączonej na MAR - SC odpalił, Immobilizer wydaje się "przeżył", do sprawdzenia w jeździe. Zdemontowałem...
Przycisk "start-stop" w samochodzie. (Modernizacja 3). "Przycisk start-stop w samochodzie", zasada działania, budowa, montaż i modernizacje są dokładnie opisane w tych linkach: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Po 14 już latach bezproblemowego używania przycisku "start-stop" zdarzyła...
To który to alternator ustawia sam z siebie ładowanie zależnie od temperatury? Podejrzewam, że mój i kilka innych też, np. znaleziony w necie cytat: Doczytałem jeszcze, że alternator w MeganeII PhII ma regulację napięcia z kompensacją temperaturową, to znaczy zmienia napięcia ładowania w zależności od temperatury (której?), być może otoczenia. Zamiast...
30 - zasilanie z akumulatora 15 - zasilanie po stacyjce R - zasilanie ze styku X - jest to chyba przekaźnik z oznaczeniem 18. Dolny rząd, drugi od lewej. Przekaźnik ten podaje zasilanie po stacyjce ale odłącza je w momencie pracy rozrusznika. Wtedy np przestaje pracować wentylator kabiny, wycieraczki,światła mijania/drogowe itp. Przekaźnik 109 jest...
Sprawdź stacyjkę, a konkretnie przełącznik( wypalały się styki na +15 są dwa)pozdrowienia
Z tym odpalaniem drugiego auta z pracującym silnikiem dawcy są różne szkoły. Ja twierdzę że to najłatwiejsza droga do uszkodzenia alternatora ( ew jego regulatora) Przy nieznanym stanie akumulatora biorcy należy założyć że większość prądu pójdzie z instalacji dawcy. A przy pracującym silniku dla alternatora powstanie prawie zwarcie. Krótkie cyknięcie...
Witam, mam problem z uruchomieniem mojego passata b4 benzyna z gazem, bez immobilizera. Po przekręceniu kluczyka nie zapalają się kontrolki, wentylatory działają, rozrusznik kręci ale auto nie odpala. Czasem zaskoczy, ale coraz rzadziej. Bezpieczniki są sprawne, nie wiem jak z przekaźnikami. Akumulator jest dobry, klemy czyste. Wymieniłem więc kostkę...
A czemu chcesz to zmieniać? Rejestrator przecież ma tez nagrywać gdy auto stoi i ktoś się kolo niego kreci. Możesz ten plus co idzie do gniazda rozciąć i wpiąć się stykami roboczymi (30-87) przekaźnika samochodowego. Styki cewki (85-86) przekaźnika dopinasz do masy karoserii(jest punkt pod kolumna kierownicy) i plusa po stacyjce - stacyjka załącza Ci...
Rozrusznik ładnie pracuje i dobrze kreci nie miałem z nim jeszcze żadnych problemów ....Natomiast przekaźnik 109 rozbierałem i nie widac w nim jakichkolwiek usterek ale sprawdzę by ewentualnie można było wykluczyć ta możliwość PS; dziękuję za szybka odpowiedz Dodano po 1 Po sprawdzeniu przekaźnika okazało sie że prawdopodobnie jest spalony choć nie...
Tu już trzeba by było zmierzyć średnice przewodu i obliczyć czy wytrzyma natężenie 12.25A Biorąc pod uwagę pracę kierunkowskazów z wypełnieniem 50%, średni pobór prądu ok. 10A, dopuszczalny dla przekroju 1 mm². Jednak przy 12A spali się bezpiecznik. jak znajdziesz gdzieś staro zepsuto originalo stacyjkie a zamiennik to rozbierz to i porównaj jakość...
Witam. (at)michal74 o czem Ty piszesz, wiesz jaki byłby zgrzyt, autor na pewno by usłyszał. Wiem, w 99% przypadków tak jest. Ale spotkałem takie coś właśnie w rozruszniku z układem planetarnym. Tylko dobijał i nie uruchamiał styku... Brakowało te 1,5 cm wysuwu na bendixie - o grubość wieńca na kole zamachowym. Na 100% nie pamiętam, ale raczej Golf 4...
Słyszałem tez ze rozruszniki w isuzu często nie zabrudzają ponieważ są umiejscowione pod filtrem oleju i przy wymianie cały olej z filtra leci na nie i moze byc słaby styk na szczotkach
Popodmieniaj przekaźniki, możliwe że któryś jest walnięty i nie załącza się a powinien, bądź ma wypalony styk.
Aby zachować ciągłość "rozwojową" przycisku start-stop podaję kolejną modernizację (modernizacja 3). Przycisk "start-stop" w samochodzie. (Modernizacja 3). Po 14 już latach bezproblemowego używania przycisku "start-stop" zdarzyła się mała awaria osprzętu, mianowicie uszkodził się wyłącznik przy pedale sprzęgła. Pękła w nim sprężynka. Skutkowało to tym,...
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Dla przypomnienia iskra to jeden impuls i cisza , rozrusznik ładnie kręci , paliwo silnym strumieniem dochodzi do listwy wtryskowej Podczas pracy rozrusznika? Immo ma blokować pompę, wtryskiwacze i iskrę. Iskra jest z cewki, czy kopułki? Palec się obraca podczas kręcenia? Czasem pękała tulejka na wałku http://daewooforum.pl/temat63663.html Muszę sprawdzić...
Aby zachować ciągłość "rozwojową" przycisku start-stop podaję kolejną modernizację (modernizacja 3). Przycisk "start-stop" w samochodzie. (Modernizacja 3). Po 14 już latach bezproblemowego używania przycisku "start-stop" zdarzyła się mała awaria osprzętu, mianowicie uszkodził się wyłącznik przy pedale sprzęgła. Pękła w nim sprężynka. Skutkowało to tym,...
Kontrolką , ma być plus po styku 50 , jak jest a masz ogólną ciszę to rozrusznik
Witam Clowo odświerzam temat. Czy kolega jest już w posiadaniu takiego opisu?? Dodano po 36 A jedna udało się, natknąłem się na pewnym forum Opis pinów skrzynki bezpieczników Często musimy sprawdzić poprawność styku kabli w skrzynce lub dołączyć nowe urządzenie. Napotykamy wówczas na duże trudności ze zidentyfikowaniem dochodzących do tyłu skrzynki...
Sprawdź styki w automacie rozrusznika są wymienne i czasami się wypalają. Zanim weźmiesz się za automat pomierz napięcie na akumulatorze w chwili gdy "stuka" jeżeli to styki to nie będzie zauważalnego spadku..
https://obrazki.elektroda.pl/3072187800_... 1.akumulator 2.stacyjka 3.sprężyna zwrotna 4.styki elektromagnesu 5.uzwojenie trzymające 6.uzwojenie wciągające 7.uzwojenie wzbudzające rozrusznika 8.komutator 9.wirnik 10.wielopust śrubowy 11.tuleja 12.bendix 13.zębnik 14.wieniec koła zamachowego 15.biegun rozrusznika
Może się to nadaje do działu" na wesoło" ale jak robiłem pierwszy raz taką przeróbkę-coś 15 lat temu-to po zamontowaniu alternatora pozostała kwestia montażu regulatora.Traktor jak traktor,każdy wie,nie chciałem go montować w obrębie silnika więc wybór padł na kabinę.Patrzę -pod kierownicą jest prosty kawał blachy idealnie się do tego nadaje.Więc wiertara...
grzeb w okolicu przekaxnika podwójnego. Takie brązowe pudełko,15 styków. -zasilania -masa
Ja się spotkałem w audi. Główny kabel traci styk przy rozruszniku. Koroduje na zgnieceniu, bo są łączone tam dwa kable. Ostatnio robiłem to ginęło 1,5 volta z alternatora.
Nie cuduj tylko rozbierz przełącznik 12/24, wyczyść styki i poskładaj albo kup drugi za 150 i będzie ładowało i kręciło. Taka awaria to nic nadzwyczajnego i jako ciekawostkę dodam że naprawiałem to w traktorze Fendt.
Witam, chciałbym koledze zwrócić uwagę na: 1. umieszczenie energoelektroniki (falownika, softstartu) w zamkniętej skrzynce - latem przy wysokich temperaturach przy braku chłodzenia będzie skutkowało wyłączeniami. Obecnie falowniki są naszpikowane zabezpieczeniami i w niesprzyjających warunkach będą się wyłączały. Przed zakupem falownika proponuję przeczytać...
Kolego tu masz gdzie szukać przewodów. Opis dotyczy wersji benzynowych. https://obrazki.elektroda.pl/3382532100_... KOLRY WTYKÓW: A1 żółty, A2 żółty, B zielony, C żółty, D zielony, E zielony, F biały, G1 biały, G2 biały, H1 czerwony, H2 czerwony, J czerwony, K czarny, L czarny, M czarny, N zielony, P niebieski, Q niebieski, R niebieski,...
Witam ponownie mam pytanie odnośnie podłączenia i upewnienia się czy wszystko będzie ok. Zacznijmy od początku - zamieszczam rysunek jak w warszawie było to wykonane. Obecnie instalacja pozostała w stanie nie naruszonym. Zamontowano alternator A124F 14V44/53A ( 3 -przewody-15,67 i 30), regulator napięcia Jezpol RNA-1 (15,67). Po zamianie pozostał przewód...
Przejście na zapłon elektroniczny ma same zalety. Silnik jest bardziej elastyczny i dynamiczny bo dokładnie spala mieszankę(eliminuje wypadanie zapłonów).Pracuje równiej na wolnych obrotach.Łatwiej startuje zimny silnik nawet przy bardzo wolnym kręceniu rozrusznika zimą(iskra jest taka sama jak przy wysokich obrotach) Jeżeli zastosujesz do istniejącego...
ford focus 1.8 tdci 2001 rok, który po wymianie pompy, wtrysków przeczyszczeniu całego układu paliwowego łącznie z wyczyszczeniem zbiornika nie odpala już teraz zapala się kontrolka świec i samochód gaśnie. Odpala jedynie na plaku ale i to nie przynosi efektu bo tak kopci że pół wioski nie widać. Silnik 1,8 tdci ford mk1 posiada system dieslowski wtrysku...
Cześć! Zakupiłem dosyć niedawno Yamaha WR250 F z 2015 roku, jest to wersja zarejestrowana ale nie miała fabrycznej instalacji pod homologację ale że znam się na elektryce to zrobiłem ją samodzielnie. W zasadzie nie miałem z nią problemu do czasu zainstalowania kluczyka zapłonu do Yamahy, postanowiłem przerwać obwód przy wyłączniku zapłonu i generalnie...
Witam Piszę ponieważ problem z odpalaniem został ROZWIĄZANY ! Przyczyną problemów z odpalaniem był ROZRUSZNIK, a konkretnie jego zużycie po 20 latach użytkowania. Należało zrobić remont rozrusznika: przede wszystkim przetoczenie komutatora bo działał na zwarciu, ponadto wymiana szczotek i tulejek. Dodatkowo należało zlutować kable ponieważ od częstego...
Witajcie :-) Przedwczoraj zaczął mi się od KM. Meganka nie chciała odpalić i byłem zmuszony skorzystać z usług komunikacji miejskiej. O samochodzie: rocznik 1998. Silnik 1.6e. LPG - KME Diego. Auto garażowane. Dnie/tygodnie/miesiące wstecz zdarzało się: 1) że po uruchomieniu obroty silnika pływały w zakresie <500 - 1500 obrotów/min - przegazowanie...
kolego miałem kiedyś poltka więc pierwsze co wyczyść styki prądowe przy rozruszniku jeśli to mie pomoże wyjmij rozrusznik wymień tuleje i przy okazji szczotki i na pewno będzie chodził
rozrusznik trafic rozrusznik rozrusznik trafi rozrusznik rozrusznik zabezpieczenie rozrusznik
samsung zmiana temperatury ferguson aktualizacja schemat wzmacniacza pioneer
candy pralko suszarka candy pralko suszarka
Sony KDL-32WE610 – 5 mignięć diody, nie włącza się, błąd T-CON/panel LCD Opel Vivaro 2018 1.6 CDTI – błąd 2097810/P20EE, AdBlue, SCR, czujnik NOx, aktualizacja ECU