dmuchawa traci na mocy. Bo stacyjka ją rozłącza. Po drugie może byś wyciągnął rozrusznik i rozkręcił go.
Miałem identyczne objawy.Przyczyną był zbyt duży luz poosiowy wirnika w korpusie rozrusznika.Na ciepło komutator zbliżał się do masy i robił zwarcie.Jak zimny to tak jak piszesz.Z tą różnicą,że nie był to Opel.
do pompy wspomagania idą 2 białe , 2 zielone i jeden czarny . We wtyczce obok dwa grube brązowy i czerwony - zasilania . Czy mam odciąć białe i zielone i zrobić zworę pomijając pompę wspomagania ??? Proszę jeszcze o podpowiedź bo doczytałem że jeden z kolegów miał problem ze stykiem 15 . Dodano po 19 Przewody odcięte zielone i białe - w wiązce na górze...
Po pierwsze to będzie rozrusznik a w nim BENDIX. Jest to cewka ktura wyżuca zębatkę na koło zamachowe.a co do drugiego to może szwankować sonda LAMDA.
Pali mi bezpieczni więc zwarcie musi być na przewodzie zapalającym zapłon tak mi się wydaje. Pytanie czy opel ma jakieś słabe miejsce czy zwarcia muszę szukać od początku kabla do końca rozcinając cała wiązkę Jak przepala ci bezpiecznik to oznacza że masz przebicie na przewodzie do masy, lub w momecie podania z stacyjki napięcia czy to rozrusznik czy...
zgnił przewód brązowo-żółty w wtyczce ECU lub w jej pobliżu. idzie od pinu 72 we wtyczce A do cewki przekaźnika systemowego.
Witam Zacznij od tego żeby palił na beznynie To caly problem
czy działa włącznik elektromagnetyczny?
Możesz mieć uszkodzony zespół sprzęgający przez co nie chce zazębić się z wałem korbowym.Przy rozruszniku jest elektromagnez, gdy przylożysz napiecie wciągnie on zespół sprzęgający i powinien zostać zazębiony z kołem zamachowym. naprawa tego to wymiana zespołu sprzegającego bądz kasowanie luzu (odstępu ) przez wymianę tulei bądz podkładkami.A jeszcze...
Radze tylko wymiane na sprawny :idea: rozrusznik jest już nie do naprawy :idea:
Rozumię że tak jak cyka rozrusznik to tak samo cyka przekaźnik od niego?
Pachnie problem z imobilizerem i przyległościami (moduł, antena, ewentualnie komunikacja) (tym fabrycznym, w kluczyku) swoją drogą piszesz że robi "pyk" i nic, a dalej wynika że kręci i jest w stanie zapalić na plaku? Czy ty dajesz tego plaka i potem odpalasz go na pych? Ja niedawno kupiłem jakiś chiński kabel typu OpCom do swojej Vectry 1.9CDTI i pokazuje...
Witam Koło sprawdzam w ten sposób, kredą znaczę wieniec i koło, montuję rozrusznik i po poślizgu rozrusznika i demontażu widać czy znaki się rozjechały, podkładka sprawnego rozrusznika wyklucza inne możliwości. Zmiana ilości zębów uszkodzi wieniec lub rozrusznik. Pozdrawiam
do 3 śrub mam łatwy dostęp od dołu, reszty nie widzę ;) rozrusznik masz na 2 śrubach. Górna ma dodatkowo nakrętke z oczkiem masa. Łatwo nie jest. Przydaje sie za pierwszymi razami lusterko i lampka oraz metoda Macajewa. Zobaczysz jak fajnie się przykręca. :) Przy montażu polecam najpierw dolna prawie dokręcić,przy próbach odwrotnych czasami górna lubi...
Pierwsza sprawa czy kręci rozrusznik czy nie. Dalej czy akumulator jest naładowany .Tester też potrzebuję prądu. Tak jak kolega wyżej proponuję -mogłeś pomylić kable . Najprościej odłącz alternator i spróbuj się połączyć. ( może zgubiłeś immo).
sprawdzałem różnymi programami takie błędy wyskoczyły w nich
To schemat w rękę i sprawdzić zasilanie na ECU. Z jakimś innym sterownikiem się połączył?
wybrał coś więc pytam czy może być jakiś inny podobny rozrusznik od innego modelu, czy będzie pasował?? A jakiż to problem? Do starego opla benzyniaka masz dwa typy rozruszników-na dwie śruby ósemki lub na dziesiątkę z gwintem w głowiczce i dziesiątkę bez gwintu. I tyle. Najwyższy, najwyższy czas skończyć z zasadą, że forum jest dla każdego, nawet...
Stary truposzek, wywaliłbym i założył świeższy ze złomowiska. Jeśli napięcie leci na ryjek w trakcie jazdy, to szukałbym słabego styku po drodze altek - > rozrusznik -> bateria. Dzisiaj Vectra B mi się bez ładowania trafiła. Skorodowane oczko B+ na alternatorze, sam alternator sprawny.
Napraw rozrusznik jesli to Denso/Mitsubishi. Może być spadek napiecia tam są tulejki z gównolitu.
Normalnie w lewo odkręcasz. Wyjmij rozrusznik to będziesz miał dostęp do zablokowania wału.
W pierwszej kolejności sprawdzenie bezpieczników
Gruby kabel może nie być dokręcony ja obstawiam kostke stacyjki bo w tych autach jak słońce poświeci to nie stykają weź podawaj plusy na wszystkie kabelki od kostki tam powinno być ok. 5-6 kabli jak nie zakręci to wtedy sprawdź prąd na automat jeśli jest to niech ktoś przytrzyma ci kluczyk w pozycje rozruchu i pieprznij młotkiem w rozrusznik bo może...
Chyba chodzi o alternator a nie rozrusznik co???
czerw plus -wiadomo a rozrusznik to chyba czerw z czarnym,podanie 12 z czerw. na którykolwiek nic nie spali natomiast przez żarówke też może nie być dobrze(jesli stacyjka zasila bezpośrednio automat) ,lepiej bez.Przekreć klucz w poz zapłon(zmierz -plusy bedą na czarnych i czerwonym ,podaj nastepnie plus na ten który został.
spróbuj wykluczyć ABS zmostku szyne can, plecionki zielony-zielony,biały-biały
Wyciągnięcie przekaźnika powinno wyłaczyć rozrusznik.
Zdejmij plastiki z kolumny kierowniczej tak bys dostal sie do przewodow od stacyjki. Wez probowke 12v podpieta do "masy". Wbijajac sie w kostke stacyjki lub przewody znajdz sobie kabelek odpowiadajacy za rozrusznik (najprosciej bo kiedy bedziesz krecil rozrusznikiem to bedzie na nim +12). Nastepny to +12 pojawiajace sie w momencie przekrecenia na "zaplon"...
Tak czy owak zapowietrza się. Trzeba to zrobić.
jak gdyby rozrusznik nie miał siły przekręcić...czym to może być spowodowane? Zacznij sprawdzać od połączeń elektrycznych (również na rozruszniku), sprawdź masy od akumulatora. Dodatkowo zmierz napięcie w akumulatorze podczas próby uruchamiania silnika. kompresja na wszystkich cylindrach 15 Coś dużo masz tej kompresji :D . Silnik nie "konsumuje" czasami...
Najprościej tak http://obrazki.elektroda.net/35_12837929...
Nie masz komunikacji z żadnym modułem w samochodzie ? Zasilanie jest, bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Zasilanie sterowników sprawdzaj próbnikiem z żarówką 45W a nie multimetrem !
Sprawdź akumulator, czy nie poszła Ci cela. Odłącz klemy, odkręć wszystkie korki ( zaślepki ) z akumulatora i zrób grubym przewodem zwarcie na klemach tzn. połącz + z -. Jeśli się zakopci z którejś celi to możesz akumulator wyrzucić. Stukanie które słyszysz to prawdopodobnie elektromagnes w rozruszniku, który ma na tyle duże napięcie ,że działa. Niestety...
Witam. kolego rozwiazałes ten problem? dzieje sie u mnie teraz to samo z początku było sporadycznie ale teraz cosraz częściej. Wkładam kluczyk do stacyjki przekręcam wszystkie kontrolki świecą wszystko jest ok. Próbuję odpalic i cisza.nic się nie dzieje.Czasami w takich sytuacjach było słychać cykanie. Vecia postoi troche potem wsiadam i pali z pierwszego...
sprawdz mase w rozruszniku
Nie, ma pewne zdarte szczotki w rozruszniku.
Rozrusznik też w porządku Dasz sobie rękę uciąć, że w porządku? Postukaj po nim i spróbuj odpalić.
Przekaźnikiem startera steruje ECU , cewka przekaźnika zasilana przez bezpiecznik F7, styk przez F2 pod maską. Opcji jest kilka, w kolejności prawdopodobieństwa: ECU, wiązka, przekaźnik , skrzynka, bezpiecznik (niekontakt). Dodano po 1 Najpierw diagnostyka komputerowa. Bez tego to robota po omacku - bez sensu. Może być wkładka stacyjki, immo itp. Kolego,...
Nie poradzisz raczej jak szukasz takiego zestawu.
Raczej masz DTI na nie TDI, druga kwestia to kupy się nie trzyma to co piszesz. Nie odapaliła rano czy nie było reakcji na gaz po odpaleniu. Przecież do odpalania silnika nie jest potrzebne "gazowanie". Rozrusznik krecił mocno, długo? Może kwestia akumulatora, jak podgrzało świece to już nie było siły na kręcenie rozrusznikiem.
Sprawdż lub wymień automat rozrusznika.
U brata w Astra F z takim silnikiem, także rozrusznik delco, też są tylko 3 szczotki, więc chyba tak ma być.
Rozrusznik padł .Druga możliwoś duże zwarcie np. padnięty altek. Wyciągnij aku żeby biedy niebyło.
Panowie miałem taki sam problem w Corsie B 1.0. Padł mi rozrusznik.. Kupiłem inny sprawdzany na szybko na stole.. i zarówno sam rozrusznik jak i elektromagnes działał bez problemu więc wrzuciłem go do auta i objaw dokładnie takie jak u autora tematu. Cyka a wał ani drgnie. Więc go wyciągnąłem przyjrzałem mu się bardziej i zauważyłem że po 2 próbach...
Wszystko zależy od tego jak długo przy jednym włączeniu rozrusznik pracował . Być może trzymałeś go zbyt długo.
Moje auto to Vectra B DTI 2.0 1997r X20DTH. Chciałem dziś sprawdzić czy mój fabryczny autoalarm działa no i wsiadłem do auta, zaryglowałem zamek 2 razy pilotem, odczekałem aż alarm sie zaktywuje (dioda czerwona z "ludzikiem" przestała mrugać) i się poruszyłem. Alarm zawył i uradowany wyłączyłem go z pilota przyciskiem otwierania drzwi. I nagle okazało...
Witam Mam problem z rozrusznikiem w oplu vektra 92,zanim samochod odpali musze kilkakrotnie przekrecic stacyjka zeby zalapał.Ponadto akumulator trzyma mi tylko 2 dni, mowiono mi ze to tez moze byc wina rozrusznika.Musze go wiec zrobic,tyle ze sam poniewaz krucho z kasą.Słyszałem ze nie jest to az tak skomplikowane.Plan mam taki:wykręce rozrusznik ,sprawdze...
Romoo, przecież idzie je tanio kupić, nawet u mnie w mieście. Bodaj 24 zł.
Witam. mam ten sam problem nie łączy się ze sterownikiem silnika , nie kręci rozrusznik i w immo błąd łącznści ze sterownikiem silnika dodam , że auto to Vectra C 2004 rok 2,2 dti klient przyprowadził samochód na coś zupełnie innego i teraz nie odpala postało 3 dni wcześniej nie było problemów , gdzie szukać przyczyny ?
Kiedyś znajomy w swoim aucie miał podobny problem. Z tego co pamiętam u niego problem był w kluczyku. Chyba bateria była słaba i immobilizer świrował.
vectra rozrusznik kreci rozrusznik vectra vectra przekaźnik rozrusznik
lexia sterowniki interfejsu zmywarka brudzi ocieranie silnika
grafik pracy excel grafik pracy excel
Błąd "przepełnienie stosu w wierszu 68" w Microsoft Word Elektryczne grzejniki marmurowe - zalety i wady