Rozbierz ten rozrusznik!
Sproboj zewrzec czyms plus ( taki gruby kabel czerwony na rozruszniku ) z wsuwka powinien zakrecic jak nie to winny jest rozrusznik.
Pewnie,że mogę coś napisać.Wirnik cofał się w stronę tylnej tuleji.Na zimno było ok.Jak się nagrzał to komutator tarł o obudowę szczotek i robił zwarcie.Dałem podkładkę dystansową i usterka znikła.
Romoo, przecież idzie je tanio kupić, nawet u mnie w mieście. Bodaj 24 zł.
Potrafisz sam sprawdzić rozrusznik?
Zaproponowałem układ stykowy bo to najprostszy sposób, wziąłem również pod uwagę znajomość autora postu w tych sprawach. Ostatnio gdzieś się spotkałem, że kontrolka ładowania gasła podczas samego kręcenia ale to było związane z odłączeniem obwodu wzbudzenia podczas kręcenia jak i wszystkiego co się na pokładzie znajdowało. Proponowałbym włączyć miernik...
Po pierwsze to będzie rozrusznik a w nim BENDIX. Jest to cewka ktura wyżuca zębatkę na koło zamachowe.a co do drugiego to może szwankować sonda LAMDA.
Nie piszcie głupot o immo ,bo przy problemie immo nie kręci rozrusznikiem.
Możesz mieć uszkodzony zespół sprzęgający przez co nie chce zazębić się z wałem korbowym.Przy rozruszniku jest elektromagnez, gdy przylożysz napiecie wciągnie on zespół sprzęgający i powinien zostać zazębiony z kołem zamachowym. naprawa tego to wymiana zespołu sprzegającego bądz kasowanie luzu (odstępu ) przez wymianę tulei bądz podkładkami.A jeszcze...
dmuchawa traci na mocy. Bo stacyjka ją rozłącza. Po drugie może byś wyciągnął rozrusznik i rozkręcił go.
do 3 śrub mam łatwy dostęp od dołu, reszty nie widzę ;) rozrusznik masz na 2 śrubach. Górna ma dodatkowo nakrętke z oczkiem masa. Łatwo nie jest. Przydaje sie za pierwszymi razami lusterko i lampka oraz metoda Macajewa. Zobaczysz jak fajnie się przykręca. :) Przy montażu polecam najpierw dolna prawie dokręcić,przy próbach odwrotnych czasami górna lubi...
a może to kostka stacyjki,sprawdz czy masz napięcie na cewce zapłonowej podczas kręcenia rozrusznikiem . dołączam schemat może Ci w czymś pomoże
Andiv,ten załapie tak jak auta z grupy VAG podczas kręcenia rozrusznikiem.
Radze tylko wymiane na sprawny :idea: rozrusznik jest już nie do naprawy :idea:
wybrał coś więc pytam czy może być jakiś inny podobny rozrusznik od innego modelu, czy będzie pasował?? A jakiż to problem? Do starego opla benzyniaka masz dwa typy rozruszników-na dwie śruby ósemki lub na dziesiątkę z gwintem w głowiczce i dziesiątkę bez gwintu. I tyle. Najwyższy, najwyższy czas skończyć z zasadą, że forum jest dla każdego, nawet...
Najprościej tak http://obrazki.elektroda.net/35_12837929...
Witam. Moja Vectra ożyła po wymianie sterownika PSG16. Starego nie udało się naprawić. To on był przyczyną, że rozrusznik nie kręcił.
ukryte zabezpieczenie, albo alarm sie uaktywnił
Jeśli się nie łączy po OBD sprawdz dokładnie wszystkie bezpieczniki nisko amperowe te brązowe. 5-7 A . Sprawdź czy po przekręceniu zapłonu słyszysz wyraźnie klikanie przkaźnika na głównej tab. z bezpiecznikami. Sprawdź ten przekaźnik czy przkazuje prąd. Jeśli tak musisz dobrać się do sterownika sprawdzić masy i zasilanie na dojściu .(Rozrusznik nie...
Wyciągnięcie przekaźnika powinno wyłaczyć rozrusznik.
Jak widać, temat nigdy nie ucichnie. Bardzo genialny pomysł z tą pompą pod rozrusznik.
Wepnij abs i odetnij CAN od pompy wspomagania.
Pali mi bezpieczni więc zwarcie musi być na przewodzie zapalającym zapłon tak mi się wydaje. Pytanie czy opel ma jakieś słabe miejsce czy zwarcia muszę szukać od początku kabla do końca rozcinając cała wiązkę Jak przepala ci bezpiecznik to oznacza że masz przebicie na przewodzie do masy, lub w momecie podania z stacyjki napięcia czy to rozrusznik czy...
Vectra c 3.0 CDTI za całokształt, np: dostęp do rozrusznika i alternatora, dostęp do skrzyni biegów(wymontowanie), elektryka ogólnie...
W pierwszej kolejności sprawdzenie bezpieczników
zgnił przewód brązowo-żółty w wtyczce ECU lub w jej pobliżu. idzie od pinu 72 we wtyczce A do cewki przekaźnika systemowego.
Nie, ma pewne zdarte szczotki w rozruszniku.
Kilka razy miałem przypadek, że winą był kabel plusowy z akumulatora do rozrusznika/alternatora. Po wymianie problem ustawał.
Sprawdż lub wymień automat rozrusznika.
Witam Zacznij od tego żeby palił na beznynie To caly problem
A jesteś pewien rozładowanego akumulatora? Auto aby wcześniej nie słabnie, aż do zgaśnięcia? Zapachu palonej gumy nie czuć? Alternator, pasek nie gorące? Dodano po 1 W chwili gdy nie chce odpalić zmierz napięcie na akumulatorze i pobór prądu przez rozrusznik.
sprawdzałem różnymi programami takie błędy wyskoczyły w nich
sprawdz mase w rozruszniku
Stary truposzek, wywaliłbym i założył świeższy ze złomowiska. Jeśli napięcie leci na ryjek w trakcie jazdy, to szukałbym słabego styku po drodze altek - > rozrusznik -> bateria. Dzisiaj Vectra B mi się bez ładowania trafiła. Skorodowane oczko B+ na alternatorze, sam alternator sprawny.
Panie kolego, nie ma co cudować z ładowaniem, mierzysz napięcie na akumulatorze, potem na alternatorze jak ładowania nie ma to alternator wyjmujesz i zawozisz do regeneracji, tak to wygląda.
Normalnie w lewo odkręcasz. Wyjmij rozrusznik to będziesz miał dostęp do zablokowania wału.
a rozrusznik sprawdzony??
Chyba chodzi o alternator a nie rozrusznik co???
zrób grubym przewodem zwarcie na klemach tzn. połącz + z -. ale przedtym idź do strażaków po rękawice termoodporne bo może ci rączki popażyć a potem już nie rób tego więcej i nie słuchaj takich rad a w temacie: sprawdź grube kable od aku (masę na silnik i plus przy rozruszniku) może być też padnięty elektromagnes rozrusznika (wypalony styk)
Te cykanie to w okolicy przekaźników czy rozrusznika?
Panowie miałem taki sam problem w Corsie B 1.0. Padł mi rozrusznik.. Kupiłem inny sprawdzany na szybko na stole.. i zarówno sam rozrusznik jak i elektromagnes działał bez problemu więc wrzuciłem go do auta i objaw dokładnie takie jak u autora tematu. Cyka a wał ani drgnie. Więc go wyciągnąłem przyjrzałem mu się bardziej i zauważyłem że po 2 próbach...
To schemat w rękę i sprawdzić zasilanie na ECU. Z jakimś innym sterownikiem się połączył?
Witam Chcę zrobić sobie wyłącznik rozrusznika Taki mały tajny wyłącznik w oplu vectra B i mam następujące pytanie czy jest od rozrusznika jakiś bezpiecznik Jezeli tak to gdzie go znajdę .Czy jest wogóle taka możliwosć aby odciąc rozrusznik.lub pompę paliwa Pozdrawiam
spróbuj wykluczyć ABS zmostku szyne can, plecionki zielony-zielony,biały-biały
U brata w Astra F z takim silnikiem, także rozrusznik delco, też są tylko 3 szczotki, więc chyba tak ma być.
Prawdopodobnie rozrusznik.
A może trzeba przejrzeć rozrusznik.
Raczej masz DTI na nie TDI, druga kwestia to kupy się nie trzyma to co piszesz. Nie odapaliła rano czy nie było reakcji na gaz po odpaleniu. Przecież do odpalania silnika nie jest potrzebne "gazowanie". Rozrusznik krecił mocno, długo? Może kwestia akumulatora, jak podgrzało świece to już nie było siły na kręcenie rozrusznikiem.
Napięcie nie dochodzi do czego tam nie ma przekaźnika rozrusznika może chodzi o przekaźnik pompy paliwa czy do włącznika elektromagnetycznego rozrusznika?
Przewody paliwowe odłączałeś? Jest kompresja przy kręceniu rozrusznikiem?
Styk przekaźnika 30, czyli stałe 12V przekazywane przez przekaźnik na styk 50 rozrusznika.
Rozrusznik.
Czym ty to czytasz,coś dziwny ten błąd,powinno się zaczynać chyba P1... lub eobd P0...,P2... Czy podczas kręcenia rozrusznikiem widać w live data obroty pompy i silnika?
Bez tego powinien kręcić rozrusznik ?
Może problem leży w rozruszniku, a nie alternatorze. Niech ten elektryk zbada spadek napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem.
Napraw rozrusznik jesli to Denso/Mitsubishi. Może być spadek napiecia tam są tulejki z gównolitu.
Rozrusznik padł .Druga możliwoś duże zwarcie np. padnięty altek.
Witam. kolego rozwiazałes ten problem? dzieje sie u mnie teraz to samo z początku było sporadycznie ale teraz cosraz częściej. Wkładam kluczyk do stacyjki przekręcam wszystkie kontrolki świecą wszystko jest ok. Próbuję odpalic i cisza.nic się nie dzieje.Czasami w takich sytuacjach było słychać cykanie. Vecia postoi troche potem wsiadam i pali z pierwszego...
Sprawdz miernikiem w momecie jak bierzesz na rozruch czy idzie zasilanie na rozrusznik.
Gruby kabel może nie być dokręcony ja obstawiam kostke stacyjki bo w tych autach jak słońce poświeci to nie stykają weź podawaj plusy na wszystkie kabelki od kostki tam powinno być ok. 5-6 kabli jak nie zakręci to wtedy sprawdź prąd na automat jeśli jest to niech ktoś przytrzyma ci kluczyk w pozycje rozruchu i pieprznij młotkiem w rozrusznik bo może...
Wszystko zależy od tego jak długo przy jednym włączeniu rozrusznik pracował . Być może trzymałeś go zbyt długo.
jak chce zaskoczyć to po prostu kręć go dłużej tym rozrusznikiem
Witam mam brak napiecia w bezpieczniku F1 Opel Vectra A 94 co to może być za przyczyna?Czy tam pojawia się napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem?
...podpiąłeś przekaźnik "pod jakiś tam bezpiecznik"... upewnij się czy czasem 12V na tym bezpieczniku nie "znika" podczas kręcenia rozrusznikiem.
Zobacz połączenia do rozrusznika i sam rozrusznik .
Panowie silnik odpalił , ale jest problem że rozrusznik nie kręci bład w Cimie b3601-04 obwód przekażnika blokowania kluczyka , wadliwe działanie . Vectra z skrzynią automat. Brak sterowania na przekaźnik rozrusznika. Spotkał się ktoś z takim błedem?
bosh 0 281 002 138 Jeśli to czujnik wału korbowego to dlaczego kopci na siwo ? Raczej go nie odpale szkoda rozrusznika :(
tulejki, bendix, szczotki, umyć cały
Zobacz jakie masz napięcia na sterowniku w chwili kręcenia rozrusznikiem.
Sprawdź masę przy rozruszniku. Pozdrawiam
Tak czy owak zapowietrza się. Trzeba to zrobić.
Rozrusznik do kontroli.
czy działa włącznik elektromagnetyczny?
Sprawdź ciśnienie paliwa w wężu dochodzącym do monowtrysku. (oczywiście przy kręceniu rozrusznikiem)
Kostka stacyjki raczej nie cyka. Chyba uszkodzony automat rozrusznika.
a ja bym podpioł oscyloskop
Czesc nie wiem gdzie szukać co oznaczają takie kody błędów P1220, P0725 Czy to jest cos poważnego-mam problemy z odpaleniem silnika lub wcale nie odpala ale rozrusznik kręci
Sprawdzałem przewody przy akumulatorze i połączenie masy z karoserią i wszystko jest ok . Tutaj chodzi o masę na silniku. Przykręcona do górnej śruby mocowania rozrusznika.
Wymieniłem moduł i wszystko działa jak należy.
Zacznijmy od tego, której generacji ta Vectra?
A jak nie kostka? Bo często taki problem robi rozrusznik.
Coś jest nie tak w oplu pompa uruchamia się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. Pytanie dla czego u ciebie działa cały czas? Posprawdzac masy na silniku w górnej części w okolicy głowicy powinno być dwie lub trzy.
nie mam obrotomierza ale obrotów na odpalaniu nie skacza raczej tylko rozrusznik słychać
Nie poradzisz raczej jak szukasz takiego zestawu.
Podejrzewam że miało być 4-5s, po 45 to już by dym z rozrusznika poszedł.
Ale to masz kłopoty z rozruchem rano , po nocy czy w ciągu dnia również . Przy jakiś temperaturach ?
Ale podeślij książeczkę na pewno sie przyda:) generalnie nie wiem jaka sie zrobiła nagle dolegliwość po tym jak padł rozrusznik...może faktycznie się zapowietrzył.?!
Stawiam na CAN.
Jak tam rozrusznik?Zmierz napięcie podczas rozruchu.
Sprawdź/przeczyść połączenia masy do silnika i karoserii. Możesz również przeczyścić styki przy rozruszniku.
Sprawdzić iskrę i paliwo oraz kody błędów. Pozdrawiam.
Błąd w podłaczeniu stacyjki nie podaje napięcia na zapłon podczas kręcenia rozrusznika.
po takiej kraksie wykręciłbym świece i przekręcił wałem korbowym za pomocą klucza(nie rozrusznikiem)
Witam, jak w temacie Opel Vectra C 2006r. 1.9CDTI Auto rzuciło palenie po demontażu filtra paliwa - po sprawdzeniu wychodzi, że nie ma masy na przekaźniku rozrusznika. Teraz pytanie, czy masa idzie z ECU? Pozdrawiam
czy lepiej jest odpalać samochód przy pomocy samostartu czy plaka Najlepiej odpalać rozrusznikiem.
Spróbuj dać kabel tak jak pisałem. Napisz też kontrolki Ci się zapalają tak i w momencie przekręcenia na rozrusznik gasną?
Stań przed samochodem, nad prawym reflektorem masz jeden albo dwa przekaźniki, ten z lewej załącza pompę po uruchomieniu rozrusznika. Rozbierz i napraw, jak się nie da kup na szrocie (bodajże Vectra i Omega 1.8, 2.0 ma ten sam), w serwisie chcą 170 zeta.
Teraz jest tak,że gdy silnik osiągnie temperaturę powyżej 80 stopni to przy próbie odpalenia miga kontrolka AFL i zablokowany jest rozrusznik(nie kręci,immo?).Gdy silnik ostygnie jest OK
Regulatory się różnią tym że są do 6 i 9 diodowych, tak tłumaczył facet co regeneruje altki i rozruszniki na duża skalę. Odrazu mówie, że jedne w drugich nie będą ładować.
A kto powiedział że trzeba orginalny rozrusznik ELMOT lepiej planetarke z opla Vectra 1,8 ccm bo jest wiekszy od 1,6ccm i równie tani.
rozrusznik vectra kreci rozrusznik vectra vectra przekaźnik rozrusznik
aluminium miedź przewody schemat wycieraczki szyby tylnej blank check false
grunding pilot selektol specjal
Kod błędu 88 w pralkach Logik - przyczyny i rozwiązania Przekrój kabla dla 115V, 20A na 300m: miedź i aluminium