Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
Przejście między poszczególnymi lamelami będzie nawet przy napięciu 12V .Istotne jest by nie było przejścia między poszczególną lamelą a żelaznym korpusem wirnika,dotyczy to również w przypadku sprawdzenia stojana.Najlepiej robić to w sposób jaki był opisany za pomocą żarówki 230V.
A jak te przebicie na wirniku sprawdzić?? Bardzo prosto. Rozkręcić rozrusznik wyjąć wirnik o dokonać pomiaru.
Rozrusznik malucha ma 600W, przy 12V w przybliżeniu dla obciążenia rezystancyjnego wychodzi 50A. To daje 0,24 oma. Tak, rezystancja jest prawidłowa, tzn, zwykłym miernikiem nie sprawdzisz, chyba, ze metoda techniczna. podjedź do kogoś kto ma sprzęt do sprawdzania zwarcia międzyzwojowego. Druga rzecz, po włożeniu wirnika porządnie oglądnij szczotkotrzymacz,...
To jest wirnik z rozrusznika samochodu.
+ do konektora elektromagnesu, masa do śruby zasilającej rozrusznik, nie tej do akumulatora
Opcje są tylko dwie uszkodzony stycznik lub cały czas zasilany.
Zobacz styki w rozruszniku. Musiały sie wypalić.
Witam! To jest bardzo stary temat ale przez przypadek zajrzałem na tą stronę i coś mi wpadło do głowy. Najprawdopodobniej masz (miałeś) uszkodzony wirnik rozrusznika - któryś obwód uzwojeń wirnika ma przerwę (któraś klatka nie zamyka obwodu), co powoduje krótki zanik pola elektromagnetycznego w wirniku - z tąd te szarpania rozrusznikiem. Pozdrawiam....
Prawdopodobnie masz uszkodzone sprzęgiełko rozrusznika, należy wymontować rozrusznik i sprawdzić cały rozrusznik. Rzadko jest to wina czego innego. Pozdrawiam.
Zobacz sobie konstrukcję silnika 2T 50cc z rozrusznikiem. Wirnik rozrusznika mocowany jest na wale silnika i działa jako przedłużenie do sprzęgła. Obraca się ciągle przy pracy silnika.
Z przodu tuleja od 126P czyli 140050 a z tyłu 1-056 tuleja do rozruszników bosch serii "110" (1.7 kW przekładniowy)
Komutator. Stojan to dwie cewki wewnątrz obudowy rozrusznika. Wirnik to ten, co się kręci i napędza silnik. Jest jeszcze tzw. bendix - kółko zębate sprzęgające rozrusznik z kołem zmachowym i włącznik rozrusznika, czyli elektromagnes, który podaje napięcie z akumulatora do stojana i szczotek oraz popycha kółko zębate do koła zamachowego. Solidna konstrukcja...
Pzrycvzyn może być wiele począwszy od zużytych tulejek w rozruszniku szczotkach na uszkodzonym wirniku skończywszy. Reasumując sprawdź dokładnie rozrusznik
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
Poo pierwsze zidentyfikuj usterkę, potem działaj, jak nie możesz znaleść to podeślij rozrusznik zepsuty. Dodano po 44 Możesz zainstalować kontrolkę na wirnik rozrusznika z brzęczykiem w celu wiadomym.
Tak, nie ma bezpiecznika od góry, ale jest u dołu. Zdejmujesz go, wykonujesz mały obrót (bendiks wciskasz w stronę wirnika, cofa się głębiej) i bendiks schodzi. Sprytnie rozwiązany rowek śrubowy na osi wirnika.
Jak ocenic stan wirnika do rozrusznika przy pomocy omomierza.
Mam nadzieję że nie z prostownika. A to ciekawe, bo z prostownika 8A on idzie. Sam wirnik, bez elektromagnesu.
To jest 12V 24V ma cieńsze uzwojenie.
Witam ponownie .Rozrusznik ,wirnik ok .Co do aku jest w perfekcyjnej kondycji ma dwa lata .Sprawdzili jest ok . Dodano po 1 Czyli wtryski bądź pompa ? Może na przelew jeszcze zrobię test.
Znaczy na co ? Na koło zamachowe, czy na uniwersalny pierścień zębaty na nim ?. Zresztą - w obecnej chwili 90% rozruszników masz na magnesach stałych, prosta eliminacja zwarcia/przerwy w wirniku, po cóż komplikować sobie życie stołem?
W każdym zakładzie zajmującym się przezwajaniem silników to zrobią. Niestety wymiana komutatora wiąże się z koniecznością przezwojenia wirnika. Koszty będą spore, czasami taniej poszukać jakiegoś używanego rozrusznika w dobrym stanie.
Uszkodzony rozrusznik, wirnik ma zwarcie.
To już masz element do sprawdzenia. Najpierw sprawdź połączenie przewodów akumulator-rozrusznik. Być może uszkodzeniu uległ bendiks, tulejki, szczotki, wirnik. Bez wykręcenia rozrusznika i jego sprawdzeniu nic więcej na tę chwilę nie wymyślimy.
Wał blokuje się inaczej. Wykrecasz świece zapłonową, ustawiasz tłok w dolnym martwym punkcie, i do środka wkładasz sznurek, np ten od rozrusznika, potem możesz odkręcić wirnik. Patent stosowany przez wszelakich mechaników, skuteczny bo sam używam.
Prawda, jeśli rozrusznik posiada zarówno stojan jak i wirnik uzwojony. A o ile mi wiadomo we fiatach i większości samochodów tak jest.
Główne, jak wyjaśnił kolega wcześniej działanie uzwojeń.By założyć plecionkę na automat , może być konieczne rozkręcenie rozrusznika .Gdy stojan nieznacznie odsuniesz od gliwicki rozrusznika ,będzie możliwe założenie plecionki na śrubę automatu.Zwróć uwagę by szczotki nie spadły z komutatora wirnika.
Czy mechanizm sprzęgający nie powinien się kręcić ? To pytanie retoryczne, tak? Wybacz, ale... Wiesz że żeby obrócić kołem zamachowym, trzeba podłączyć do niego inne kręcące się koło zębate? Definitywnie coś jest niezamontowane poprawnie jeżeli chodzi o przekładnię łączącą bendiks z wałem rozrusznika. Zęby koła wirnika są wyfrezowane w wale tego wirnika,...
Klemy masz oryginalne, czy już zmienione ? Przy zarobieniach "końcówek" korodował i wygniwał przewód. Elektromagnes, jego cewka ma dwa uzwojenia, jedno przyciągające, drugie podtrzymujące. Przyciągające bierze masę ze szczotek rozrusznika, poprzez wirnik, i oprócz zawieszania, tu może być przyczyna braku działania pierwszej fazy pracy rozrusznika. Brak...
Jeżeli przewody się nie grzeją , masa sprawdzona, to bym rozebrał rozrusznik. Gdy przez wieki nikt nic nie robił z rozrusznikiem, może wirnik ocierać o stojan , łatwe do sprawdzenia.
Nieco na pewno ograniczyła, ale czy do wartości bezpiecznej dla konkretnego akumulatora? Rezystancja przewodów, to troszkę inna bajka niż obciążenie indukcyjne (stojan i wirnik rozrusznika). Ale faktycznie, jak sobie autor tematu sprawdzi, to si.ę dowie ;-)
Może tulejki w rozruszniku wyrobione i wirnik ociera o stojan.
Witam, jakiej średnicy wchodzą do niej wirniki? Poszukuję do sprawdzenia wirników z rozruszników 12V. Pozdrawiam
Ad. 1 Rdzeń elektromagnesu poprzez widełki wysuwa sprzęgło jednokierunkowe (bendiks) Ad.2 Elektromagnes jest nierozbieralny Ad. 3 Uzwojenie stojana, silnik szeregowy Ad. 4 Przewody doprowadzające prąd do szczotek muszą być bardzo elastyczne Ad. 5 To wynika ze sposobu nawinięcia uzwojeń/konstrukcji wirnika. Spotyka się rozruszniki z 2, 3 i 4 szczotkami...
Witam. Mam 3 pytania. 1. Jak sprawdzić czy wirnik od rozrusznika i stojan oraz wirnik od alternatora są na 12 lub 24 v? 2. Jak przewinąć stojan i wirnik od alternatora i wirnik od rozrusznika z 12 na 24 v i z 24 na 12 v? 3. Po czym poznać, że wirnik od rozrusznika oraz wirnik i stojan od alternatora są na 12 i 24 v?
Wymiana całego rozrusznika wiąże sie z wyciąganiem półosi ??? konstrukcja rozrusznika umożliwia wykręcenie obudowy z wirnikiem. Dzięki temu można wyciągnąć urządzenie po kawałku. Powinienes opatentowac te metode! Rozrusznik wyjmule sie po wyjeciu akumulatora (dostep do gornej sruby) i kawalka wydechu pod silnikiem (dostep do reszty). Fakt, ze nie jest...
Ciekawe który pogląd będzie tobie najbardziej odpowiadał. Mój jest taki. Zespół sprzęgający (zwany powszechnie bendixem) trochę się zużył. Przy dużym obciążeniu co ma miejsce w zmarzniętym silniku następuje rozłączanie napędu z wirnika rozrusznika. Niestety jedyny ratunek wymiana tego elementu (czasem naprawiają). A zębatkę możesz smarować do woli z...
Czy wymieniałeś bendix rozrusznika? W jakim stanie jest koło zębate i sprężyna? Czy wałek samego wirnika nie jest porysowany (może zacierać się na nim bendix)? Czy widełki dźwigni wysprzęgnika zostały prawidłowo zamocowane w trzpieniu elektromagnesu? Wymieniłeś tuleje główne wirnika (musi być zachowana praca osiowa wirnika)? Czy podłączałeś rozrusznik...
Ten typ (wykonanie ) jest trudno zregenerować. Szukaj wirnika o takim wykonaniu jak na zdjęciu[url=https://agroradek.pl/wirnik-...
nie dasz rady omomierzem, wirnik sprawdzamy na "blaszki". Podjedź do zakładu zajmującego się naprawą a powinni ci sprawdzić za przysłowiowe piwo.
Zmierzyć nie bardzo mam jak bo do zacisków musiał bym się dobrać. Ale proponuję nieco inny sposób poszukania rzędu wielkości tej indukcyjności. W zbiorach zadań z maszyn elektrycznych tam gdzie komputerowo liczy się (modeluje) stany nieustalone takich silników to potrzebne są takie dane, a autorzy takich opracowań jak umieszczają przykłady obliczeniowe...
Raczej nie da rady bo zapewne frez jest nierozłączny z osią wirnika rozrusznika. wymiana wirnika z jednego do drugiego rozrusznika też pewnie nie pójdzie bo zapewne wirnik ze starego jest uszkodzony
dajesz tyle podkładek aż zlikwidujesz luz tak żeby po skręceniu rozrusznika wirnik nie przesuwał się góra duł i będzie okej
nie chodzi o to czy szczotki są długie tylko czy się bez oporów poruszają w szczotkotrzymaczu jeśli szczotka się zablokuje to póki dotyka wirnika to rozrusznik działa (nawet jeśli iskrzy chociaż trochę gorzej) a jeśli się już zetrze a siła docisku sprężyny nie jest na tyle duża żeby ją przesunąć to powstaje przerwa i nie kręci i jak w twoim przypadku...
Właśnie rozkręciłem rozrusznik, wirnik wygląda ok ale 2 szczotki się wysypały jedna wykruszona do polowy druga popękana
Rozrusznik może mieć jeszcze uszkodzony wirnik. Optycznie nie widać a miernik czy żarówka pokaże. Innych części też optyczne nie widać a się mierzy. Z drugiej strony co za problem pokręcić silnik kluczem?
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Plastikowa duża jako pierwsza na wirnik od strony komutatora potem metalowe, małe metalowe na wirnik po założeniu szczotkotrzymacza.
Z tego co przedstawiłeś wnioskuję że do wymiany jest rozrusznik ,silnik prądu stałego jest na łożyskach kulkowych i może tam ma jakieś opory ,Wymontuj rozrusznik i sprawdź czy dasz radę pokręcić ośką silnika jeśli możesz to rozrusznik jest do wymiany lub do naprawy np: (wymiana szczotek )wirnika -Nowy rozrusznik jak dobrze pamiętam to koszt ok 100 zł.....
Na początek radził bym sprawdzić rozrusznik pod wględem sprawności zwarć wirnika jakość komutatora , długość szczotek , możliwe uszkodzenie łożysk w rozruszniku może być powodem dużego pobór prądu przy rozruchu spadki napięć są istotne na przewodach rozrusznika a akumulatora sprawdź połączenia masy rozrusznika i ogólnie masy sprawność solenoidu bendiksa...
Kończą się szczotki w rozruszniku. Zrób to, wymień szczotki zanim uszkodzeniu ulegnie komutator na wirniku rozrusznika.
koszt szczotek jest bardzo niski, dodatkowo polecam czyszczenie wieńca wirnika rozrusznika i złączy z instalacją. Ucieczka każdej ilości prądu w tym Fiacie bywa zabójcza, wiem to z doświadczenia z tym samochodem. Dodano po 2 Może tłok uderza o świecę. byłoby słychać odgłos uderzenia i widoczne byłyby także ślady na elektrodzie świecy a konkretnie zmniejszenie...
Zdaje się, że opisy sytuacji są delikatnie mówiąc niedokładne. Jak mogą grzać się klemy jeśli połączenie przy elektromagnesie słabe? Ale żeby nie wdawać się w zbędne dyskusje niestety zasugeruję regenerację rozrusznika. Prawdopodobnie wirnik już ociera się o stojan i będzie tylko gorzej.
Łożysko od strony komutatora to przełożyłem ze starego wirnika, jak patrzyłem na alledrogo to tam wirniki akurat bez łozysk sprzedawali, co ciekawego do innych rozruszników to też były bez łozysk wirniki.
A jak były teraz mrozy to wgl było trzeba pukać w niego żeby ruszył. Najbardziej prawdopodobne to jakieś uszkodzenie bendiksu. Zacina się, jego styki nie łączą itp. historie. Druga sprawa to może już rozrusznik ma wyrobione tulejki i jego wirnik się "wiesza", ociera o stojan.
Uszkodzenie polegało na zwarciu uzwojenia wirnika.Pozdrawiam
Nie. W 2 kl. TE wypadało by już znać zasadę działania silnika elektrycznego prądu stałego. Hasło "komutacja".
kolego blacha jeśli miałeś już podobny problem z odpaleniem to proponowałbym zajrzeć do rozrusznika. ta pogoda i te błoto i śnieg tez mogą być przyczyna. miałem podobne objawy ale w golfie. demontaż i rozłożenie rozrusznika na części pomogło. miedzy stojanem a wirnikiem "brudno" .plus wilgoć u mnie było przyczyna nawet rozładowywania akumulatora.
Kup rozrusznik planetarny przeznaczony do C-330 pasuje bez problemu i kreci o wiele lepiej,mam taki zalozony od 3 lat i spisuje sie bardzo dobrze. koszt ok 250-300zł
Jeśli rozrusznik w samochodzie słabo kręci, może to być spowodowane kilkoma czynnikami: - Rozładowany lub zużyty (wysoka rezystancja wewnętrzna) akumulator. - Zły stan połączeń elektrycznych: zwiększona rezystancja obwodu zły styk elementów łączonych. - Zużyty rozrusznik: szczotki, wirnik, łożyska. - Problem z układem zapłonu: upewnij się, że układ...
masz zapieczony bendx na wirniku przeczysć i przesmaruj
Witam Przy zakupie w sklepie okazało się, że do tego silnika Perkins 4-cyl. zamiast 4 świec żarowych jest na kolektorze dolotowym jedna świeca płomieniowa. Nie wiem właśnie jak ją można sprawdzić czy tez lepiej może od razu wymienić tą jedną sztukę ? Dodatkowo jednak wrócił temat elektryki zapalania. Jeżeli w dany dzień popracuje silnik to na drugi...
Źle podłączyłeś , albo sprawdzasz ten rozrusznik "na krótko" Nie jest mozliwe aby wirnik rozrusznika, prawidłowo podłączonego się obracał , bez zadziałania włącznika eletromagnetycznego i przyciągnięcia zwory .
Jak masz wymieniać częsci metodą dedukcji to lepiej kup inny rozrusznik. Zobacz czy dochodzi napięcie do wyłącznika elektromagnetycznego jeden gruby przewód zasilanie i po przekr, stacyjki ten 2,5 mm (50). jak nie to kostka zapłonowa albo instalacja. Jak dochodzi to zewrzyj dwa grube styki na wyłączn9iku ( uwaga zachować ostrożność ) jak rozrusznik...
Wg opisu to czeski przekładniowy, więc w nich się prawie nic nie psuje oprócz elektromagnesu /pomijam naturalne zużycie/ i wolne kręcenie jedynie może powodować słaby akumulator bo źle poskładać się go nie da.P
jak na krótko nie chce kręcić to wyciągaj rozrusznik;szczotki,elektromagnes,wirnik do sprawdzenia
Zdięcie wzielem z neta ktoś sprzedaje z takiego samego modelu co mój ten sam rok ale modelu rozrusznika nie ma
Witam Tak jak radzi mój poprzednik najpierw sprawdź stan połączeń i przekazywane napięcie. W następnej kolejności kiedy już zaczniesz rozbierać rozrusznik sprawdź stan szczotek i tulejek wirnika
Sprawa jest prosta. Jeżeli nie podajesz pod wątpliwość naprawy rozrusznika ani alternatora (maiłem raz taki przypadek że w rozruszniku znajdował się wirnik od 24v a cała instalacja była na 12 v był podobny przypadek ze ciężko kręcił) Masz pewnych gości którzy na pewno nie spartolili roboty to winy możesz szukać w :\ - zaśniedziałych złączach, - ugnita...
Mam problem w tym aucie z rozrusznikiem, jest uszkodzony wirnik jedna para płytek poprostu się odłączyła i czy idzie to jakoś zrobić czy trzeba nowy, płytki widać gołym okiem ponieważ po wyczyszczeniu powstają na nich wypalenia małe czyli przepływa przez nie za duży prąd. Krzysztof
Koło foniczne musi być lustrzanym odbiciem, porównaj koło od bisa i od cq700, w przypadku tego od monowtrysku sprawa jest prosta, wycinasz nowy rowek na klin "po drugiej stronie okna" Ale pozostają jeszcze kwestie: -rozrusznik: musi działać w drugą stronę, inny wirnik, bendix -pompa cieczy, nie pamiętam jak wygląda wirnik w 900, czy ma proste łopatki...
Witam. Tu blokuje sie wirnik. Mechaniczna sprawa(tulejki, luz?). Szczotki sprawne myśle.
Piszesz że wymyłeś rozrusznik,czy nowe tulejki nasmarowałeś,czy jak poskładałeś rozrusznik wirnikiem dało się obracać. Dodano po 1 Sprawdź koniecznie to napięcie.
Może być,pooglądamy .
,,załancza``nie ma takiego słowa w języku polskim ;-) Jeżeli rozrusznik nie kręci, to pierwsze pytanie- czy pracuje bendix tzn czy słychać stuknięcie przy rozruszniku. Jeżeli tak, to albo nie jest podawane napięcie przez elektromagnes na rozrusznik albo wirnik rozrusznika jest przegrzany i nie wszystkie uzwojenia wirnika mają kontakt z komutatorem.
To wymień rozrusznik i tyle, albo daj do regeneracji. Pewnie od temperatury blokuje się wirnik na tulejach - zgaduje bo nie napisałeś co sie dzieje, jakie jest zachowanie kontrolek i auta przy próbie uruchomienia ciepłego silnika.
Prawdopodobnie wytarte tulejki rozrusznika i wirnik,,klei" do stojana.
Są jeszcze silniki z toczącymi się wirnikami. To takie rozwojowe wersje "klejącego się" rozrusznika, np. z malucha. Niestety, też wymagają sterownika.
Obawiam sie ze będziesz zmuszony jeszcze raz rozebrac rozrusznik i obejrzeć komutator. A konkretnie lut zapewniający połączenie komutatora z uzwojeniem wirnika na 90% gdzieś "puścił" lut. Ja zawsze w takich przypadkach zdejmuje jeszcze ze dwie dychy z rdzenia wirnika w razie jakby sie okazalo ze rdzenie uzwojenia stojana "odeszły" od obudowy rozrusznika-...
Jeśli słyszysz "cyknięcie", to znaczy, że przekaźnik rozrusznika działa, więc sprawdź, czy napięcie dochodzi do rozrusznika. Gdy wynik sprawdzenia będzie pozytywny należy skupić uwagę na samym rozruszniku, może szczotki się zawiesiły. Na początek spróbuj (o ile na wierzchu jest rozrusznik) stuknąć w niego małym młotkiem i jeśli nadal nie zadziała trzeba...
pewnie masz do wymiany tuleje w rozruszniku i wirnik zapiera o stojan
za mocno skręcony ten rozrusznik i wirnik zasyfiony obejrzyj też stojan czy niema nigdzie przetarć
Już doszedłem do tego, za pierwszym razem wsadziłem tę gumę tam tylko tą węższą częścią pionowo i wpadła do rozrusznika między wirnik a bendix. Teraz wsadziłem tak, że siedzi ciasno. Dziękuję za podpowiedź.
Przy rozbieraniu rozrusznika wyciągając wirnik wyciągnąłem również widełki, teraz nie wiem jak z powrotem założyć widełki, proszę o poradę.
To że rozrusznik słabo kręci ,to spewnością wina obcierania wirnika ostojan. Wymień tulejki ,ewntualnie dokręć uzwojenie stojana.Przy wymianie tego wirnika zostawiłeś szczotki i szczotkotrzymacz z R-11.?Co do wirnika to słyszałem że niektóre modele R-11 mają montowany taki wirnik fabrycznie i ma lepiej pracować rozrusznik.Lecz Ja osobiście takiego nie...
po zdjęciu można odpalić z rozrusznika elektrycznego I ile ośka wirnika rozrusznika nie ma "podparcia" w obudowie paska.
źle mnie zrozumiałeś, słychać bendix(czyli go wysuwa elektrowłącznik a nie załącza wirnika- nie obraca się) Tak jakby wina leżała po stronie elektrowłącznika bo on powinien wyrzucać bedix i załączać jednocześnie wirnik rozrusznika..
No i tym sposobem dochodzimy do sedna sprawy, przydatności automatycznego wyłącznika rozrusznika. Prąd maleje, rozrusznik jest wyłączany. Wirnik się nie rozbiegnie, panewki, łożysko oraz bendix i przekładnia i szczotki nie cierpią. Jednym słowem dłuższa żywotność rozrusznika.
Tulejek nie smarujesz niczym, możesz dać po kropli oleju. Wieloklin wirnika, po którym suwa się bendix, moźesz delikatnie przesmarować smarem grafitowanym - byle bez przesady.
99% uszkodzony rozrusznik, najprawdopodobniej uzwojenie wirnika. Na "sucho" będzie chodził ale pod obciążeniem nie. Normalnie na warsztacie jest przyrząd do sprawdzania wirnika, ale "staży" mechanicy sprawdzają moc silnika rozrusznika blokując go drewnianym trzonkiem, jak są w stanie go powstrzymać to rozrusznik jest zepsuty...
Tylko silnik szeregowy przy małych rozmiarach zapewnia dużą moc. Masz takie żeby pokazać? Że nie jest. Bo uważam że jest. Skup się na tym co jest takie same a silniki są takie same, ma oś na której osadzony jest wirnik z uzwojeniem komutator, szczotkotrzymacz szczotki i uzwojenie stojana który może zostać zastąpione magnesami trwałymi. I to jest podstawa...
Sprawa jest znana w tych rozrusznikach właśnie padają wirniki jak już zauważył kolega enauto.P
Kolega bardzo dobrze mówił, to gwiżdże hamulec wirnika. Kompletnie nie ma się czym przejmować.
Podczas zapalania na moment na mierniku pokazuje 9,8V To juz z tej baterii raczej dzieci nie będzie. Ale ,ale warto sprawdzić jeszcze jak masz gdzie wjechać czy klemy na aku ci się nie robią gorące jak włączysz wszystkie odbiorniki na parę minut oraz stan ogólny rozrusznika(wirnik i szczotkotrzymacz).
No i akumulator podmienialem na lepsze i dalej to samo. Po rozebraniu rozrusznika jeszcze raz okazało się ze na wirniku się izolacja zdarla i tarla po tym dystanie co tam jest. I podejrzewam ze to to. Niewiem czy kupić używany rozrusznik czy sam wirnik
Witam wszystkich. Pojawił się problem niedawno przy mrozach że rozrusznik wogóle nie działał. Rozkręciłem go i wymieniłem szotki ponieważ prawie ich nie było a przy okazji bendiks bo też był w opłakanym stanie. Po zamontowaniu rozrusznik raz działa ale obraca może 2, 3 razy a potem kręci się sam wirnik. Rozbierałem go jeszcze pare razy ale nie mam pojęcia...
Jeżeli zwarcie grubych śrub nic nie daje ,tylko widać lekkie iskrzenie,to myslę że jest tak jak pisałem.Odłączony przewód (urwany)to jest dodatkowe uzwojenie ,nie robiłem doświadczenia czy rozrusznik będzie pracował gdy ten przewód odłączony.Lecz sądzę że nie ma zbytniego wpływu że rozrusznik nie kręci.Nie jest to główne uzwojenie stojana ,więc sądzę...
Witam Mam avensis d4d 2,0 l 2004 r. Zaczął ciężko odpalać na ciepłym silniku ale na zimnym wydawało się normalnie. Zaczęło się to po wymianie kompletnego sprzęgła i rozrządu.Już wyjeżdżając od mechanika to zauważyłem,więc atakowałem go ,że coś źle zrobił ale twierdził ,że jest wszystko zrobił dobrze. Szukałem więc przyczyny w paliwie ale to też nie...
mogą być wyjechane tulejki w rozruszniku , wtegy wirnik przykleja sie do stojana i nie kręci , tak czy owak padł ci rozrusznik i trzeba go zregenerować
wirnik rozrusznik sprawdzi wirnik rozrusznik wirnik rozrusznik zewrze
czujnik położenie dźwignia regulacyjny pomiar prądu pomiar pradu z18xe wymiana silnika
samsung le40a536t1f samsung le40a536t1f
Mercedes S210 – awaryjne otwarcie tylnej kanapy z roletą i urwaną klamką BZP12/5 – który kabel prostownika jest plusowy? Oznaczenia przewodów, polaryzacja, kolory