Samochód odpala dopiero gdy przekręci się kluczyk i zewrze na rozruszniku plus aku i zacisk po stacyjce(bez kabla). Nie wiem czy dobrze rozumiem ale to wskazuje na to, że rozrusznik wraz z elektromagnesem są sprawne. Proponuję podłączyć żarówkę 50W do końcówki zasilania elektromagnesu rozrusznika i sprawdzić czy się zaświeci po przekręceniu kluczyka.
składanie, lutowanie i pomiary to także zabawa i frajda To prawda, ale trzeba pamiętać, że masz tu do czynienia bardzo wysokimi prądami, a z nimi już nie ma zabawy, jak coś niechcący się zewrze i zacznie palić. Tak samo baterie potrzebne do zasilenia superkondensatorów. Warto też zastanowić się nad sensem urządzenia, które potrafi wypchnąć 2000 A (wg...
Sprawdzić akumulator, oczyścić klemy, sprawdzić połączenia masowe. Ewidentnie jest problem ze "zbyt małą ilością prądu potrzebnego do uruchomienia rozrusznika".
Pytanie autko jak w tytule nie kręci rozrusznikiem (brak sterowania na przekaźniku K61) Na krótko jak przekaźnik się zewrze rozrusznik kręci. Do tego przy próbie odczytu błędów z ECU brak komunikacji. Posiada ktoś schematy do tego silniczka głównie oczywiście interesuje mnie schemat sterownika silnika.
Jest tak - są dwa kable co przychodzą do wyżutnika z tym że sterujący można bez problemu pomierzyć z góry odsłaniając pokrywę plastikową nad akumulatorem . na kablu o ile pamiętam czarny z białym a dokładnie legnij pod niego i zerknij bo możesz mieć inny kolor przychodzi do skrzynki tej co mówiłem tam wetknij najzwyklejszy miernik i po przekręceniu...
Problem leży w szczotkach albo komuntorze byłaby cisza jakby byl uszkodzony elektormagnes to raczej by nie cykał rozrusznik będzie cykał jak nie zewrze styków i nie włączy go jw. wypalone styki prądowe zatarte łożyska ślizgowe????
Prawdopodobnie mechanicznie masz coś nie tak, ponieważ rozrusznik nie będzie kręcił jeśli elektromagnes nie zewrze styków
I po wymuszeniu rozruchu przez zwarcie przekaźnika silnik odpala ? Czytaj ze zrozumieniem posty bo już trzy razy napisał że jak zewrze styki tego przekaźnika to auto odpala.
Spytam inaczej czy skończyłeś szkołę podstawową. Jeżeli miałaś chociaż 6 klas zaliczonych czyli takie minimum to miałaś też fizykę, a tam prawo Ohma. To teraz sobie przelicz jaką rezystancję będzie miał rozrusznik do masy przy danej mocy i napięciu. I dlaczego miernik piszczy. A to już bym cię odesłał do instrukcji obsługi tego miernika. A odpowiedź...
a prubowałeś zewrze na krótko atomat i jeśłi wraz nie chodzi musisz wymienic automat a przy okazji sprawdz tuleje szczotki i bedniks bo to czesto pada
Jest tak-karta wsadzona, sprzęgło wciśnięte, skrzynia na luzie i nie ma reakcji startera po wciśnięciu przycisku start-stop. Moduł w kabinie poprawnie widzi luz i sprzęgło. Samo okablowanie przekaźnika wydaje się ok, bo jak kasowałem błędy z całego wozu to daję sobie fiuta uciąć, że rozrusznik na ułamek sekundy się odezwał. Immo nie blokuje, bo w parametrach...
ale przyfajczona kostka stacyjki może być skutkiem usterki rozrusznika bo są tam dwa obwody elektromagnesu jeden z nich działa tylko do momentu gdy rdzeń zewrze styki w przypadku zatarcia rdzenia styki stacyjki są znacznie przeciążone.
Jest kostka łącząca wiązkę przednią z wiązką tylną, jest ona w bagażniku, zaraz koło skrzynki bezpieczników
Witam. sprawa powraca ponownie.Quad pojeździł z miesiąc po naprawie. Kręcił i odpalał beż żadnej usterki. Niestety wczoraj sytuacja się powtórzyła. Próbuje odpalić silnik i coś jakby delikatnie stuknęło i nie kreci ponownie kołem. Jak się obróci kołem zamachowym to łapie i kreci ale po kilku obrotach przestaje kręcić i jakby się ślizga z powrotem. Tutaj...
To zmierz na silniku rozrusznika.
W tym modelu nie ma ekranowanych przewodów czujników. Jeśli zewrze do masy powstaje błąd. Udało się to zrobić dzięki użytkownikowi CameR i jego pomyśle z przekaźnikami kontaktronowymi. Wystarczyło je potem sprytnie ukryć. Rozrusznik kręci auto nie zapala brak błędów.
Przekaźnik mógłby mieć ale siedzi tam zworka, po prawej nad 109. 103 chyba od świec żarowych.
EMS 26112 Sterowanie rozrusznikiem Usterka: Napięcie w obwodzie przekroczyło granice. Przyczyna: Przerwa lub zwarcie do „+” akumulatora obwodu pomocniczego przekaźnika rozrusznika. Uwagi: Zwarcie do +24 V może spowodować niezamierzone uruchomienie rozrusznik Środek zaradczy: Sprawdź komponenty elektryczne, złącza i okablowanie.
Potrzebujesz tak naprawdę 1 kabel, z + akumulatora do cewki, a rozrusznik sobie zewrzesz śrubokrętem
Cześć tu masz opis kodu błędu,który podałeś. Sterowanie rozrusznikiem M1 Opis Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres. Przyczyna Przerwa lub zwarcie do zasilania +24 V w obwodzie przekaźnika wstępnego rozrusznika. Uwagi Zwarcie do +24 V może spowodować przypadkowe włączenie rozrusznika. Czynności zaradcze Sprawdź podzespoły, złącza wiązek...
Podczas włączania silnika masz wyłączony napęd kosy? Możliwe, że rozrusznik ma zwarcie lub wytarte tulejki. W jakim stanie jest komutator, sprawdź czy przekładki izolacyjne nie wystają.
Niby się nie opłaca ale jeśli ma być to sposób na spędzenie czasu z synami i zainteresowanie ich czymś to czemu nie. Ukręciłeś śrubę czy gwint? Jeśli gwint no to niestety tak łatwo nie będzie. Co do rozrusznika to tak jak ktoś pisał spróbuj po prostu zewrzeć rozrusznik. Wymianę płynu hamulcowego oddałbym raczej komuś z większym doświadczeniem ponieważ...
A przy klemie plusowej nie ma bezpiecznika?
Jak wspomniał kolega wyżej przyczyn może być kilka. Rozrusznik kręci powoli ponieważ jest spadek napięcia w skutek zwarcia lub zbyt duże obciążenie mechaniki rozrusznika. Zwarcie może występować np.: wskutek zbyt dużego zapylenia w pobliżu szczotko-trzymacza. Często pył z zużywającego się komutatora oraz szczotek powoduje zwarcie, co jest bezpośrednią...
wydaje dziwny dźwięk ? nie kreci przypadkiem w drugą stronę ?
Lewa strona skrzyni pod cięgnem zmiany biegów . http://obrazki.elektroda.net/52_12856015... Na ścianie grodziowej powinna chyba być kostka / przewody fioletowy i fioletowo biały / po zmostkowaniu można wykluczyć uszkodzenie włącznika przy skrzyni lub potwierdzić diagnozę .
Panowie co ma czujnik położenia wału do nie kręcenia rozrusznika (jak pisze "kazach" aku naładowany a jest tylko "pyk"!! Masz uszkodzony rozrusznik - robi zwarcie przy kręceniu i zabiera prawie cały prąd z instalacji.... Gdyby był uszkodzony czujnik auto nie paliłoby na pych...
Przekaźnik rozrusznika powinien mieć 4 bądź 5 wyprowadzeń, dwa od cewki czyli sterowanie (86-85) i trzy bądź dwa od styku (30-87-87a). Jak zewrzesz przez żarówkę H4 tyk 30 i 87 rozrusznik powinien się odezwać i po tym można namierzyć który nim steruje bez ruszania strony sterowania nim. https://obrazki.elektroda.pl/5914649300_...
W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kostka pod stacyjka a pozniej sam rozrusznik czyli tulejki, automat lub czy nie ma gdzies zwarcia rozrusznik miedzy uzwojeniem stojana a stojanem. Pozdrawiam.
Jest prosty sposób na sprawdzenie rozrusznika. Na rozrusznik idzie gruby kabel plusa na śrubę,chyba 8 -kę. Trzeba na krótko zewrzeć tę śrubę z dolna /tez na rozruszniku/. Winień pracować, Jeżeli inaczej to rozrusznik- mogą być szczotki lub tulejki do wymiany.
Nie mierz napięcia spoczynkowego bo ono ma się nijak do kondycji akumulatora, spadek podczas kręcenia do 4V to akumulator złom, chyba ze rozrusznik robi ci zwarcie. Ten nowy niby akumulator to ze sklepu czy wsadziłeś następną padlinę.:D
Zico63, mam wrażenie, ze akumulator uszkodzony wewnątrz. Niestety tylko wymiana.
Sproboj zewrzec czyms plus ( taki gruby kabel czerwony na rozruszniku ) z wsuwka powinien zakrecic jak nie to winny jest rozrusznik.
sprawdź rozrusznik, miałem forda w którym zawiesił się bendix, zmieliło rozrusznik i robił zwarcie, objaw podobny, klemy gorące, rozładowujący się akumulator, jedna różnica, tam kontrolki się zapalały, gasły przy próbie odpalenia
Rozrusznik do wymiany. Czasem w stacyjce potrafi zrobić się zwarcie i wtedy pali rozrusznik. Ale wtedy słychać tak jakby próbę załączenia rozrusznika podczas pracy silnika. Nie słyszałeś przypadkiem podczas jazdy "próby uruchamiania rozrusznika" albo nie słychać było podczas jazdy żeby rozrusznik się uruchamiał?
Zobacz styki w rozruszniku. Musiały sie wypalić. Nie jest to dokładne: elektromagnetyczny włącznik rozrusznika do wymiany; rozrusznik, jeśli pali po zwarciu śrub, jest sprawny.
Jeśli się nie łączy po OBD sprawdz dokładnie wszystkie bezpieczniki nisko amperowe te brązowe. 5-7 A . Sprawdź czy po przekręceniu zapłonu słyszysz wyraźnie klikanie przkaźnika na głównej tab. z bezpiecznikami. Sprawdź ten przekaźnik czy przkazuje prąd. Jeśli tak musisz dobrać się do sterownika sprawdzić masy i zasilanie na dojściu .(Rozrusznik nie...
Nawet przy zwartym rozruszniku a sprawnym akumulatorze napięcie nie spadło by do 2V. Jeżeli pomiar wykonujesz na słupkach akumulatora to ten akumulator nadaje się tylko na złom.
Sprawdź rozrusznik na krótko czy zwarcia jakiegoś nie robi, albo kostka stacyjki.
Witam .Najprawdopodobniej masz rozrusznik do roboty. Robi zwarcie lub tak duży ma pobór prądu.
W celu sprawdzenia rozrusznika, zwarłem manualnie przekaźnik . W trakcie tego zabiegu rozrusznik kręci prawidłowo. Raczej wniosek sam się nasuwa, styki tego przekaźnika uszkodzone.
Stu procentowej pewności to nie mam .Napisałem tylko z tej tabeli którą znalazłem na internecie kod błędu.5 migniec czyli " rozrusznik otwarty lub zwarcie rozrusznika" Myślę że winny będzie komputer znalazłem na internecie podobno odblokowany za 340 zł delortto.Wymieniał ktoś już taki sterownik w tego typu skuterze ?Dało to jakiś efekt ?
Na początek polecam sprawdzenie przewodów elektrycznych Akumulator-nadwozie-rozrusznik, szczególne "masa" jak i sprawdzenie samego rozrusznika czy nie robi zwarcia
Zewrzyj te duże śruby śrubokrętem, rozrusznik powinien się odezwać.
Witam Odłącz cienki przewód od automatu przy rozruszniku,następnie połącz na moment ten zacisk z głównym (+)rozrusznika kawałkiem przewodu,jeżeli rozrusznik zaskoczy ,to masz zwarcie w instalacji tak jak wcześniej koledzy sugerują.Natomiast jeżeli będzie bez zmian ,sprawdź przewody(może być nawet słaba masa).
Jesli chcesz sprawdzic rozrusznik to najlepszym sposobem jest na samym rozruszniku ( po upewnieniu sie ze samochod jest na luzie ) zewrzec kabel ze stacyjki ( najmniejszy) z plusem na bendixie. Jesli tak odpala to rozrusznik OK . Jesli nie to stacyjka . Albo wiazka
Masa to obudowa. Klema ta guba to +. Ten rozrusznik to silnik szeregowy. Jak nie chcesz mieć tych problemow wymień go na rozrusznik z przekładnią planetarną. Zapalisz capka na aku od samochodu. Masz alternator czy prądnicę
Ja będziesz trzymał rozruch i na krótko rozrusznik to zapali. A problem nasz z alternatorem. Zewrzyj D+ do masy i zobacz czy kręci rozrusznik. Powinien.
Sprawdź masę na silnik i na karoserie.
To nie chinol. W japońskich skuterach często jest stosowany małogabarytowy przekaźnik Mitsuba, który jest podłączony do tej kostki. Dwa przewody są od cewki przekaźnika, a dwa pozostałe są od styków przekaźnika. Z tego co pamiętam to też występowały dwie wersje tych przekaźników, które różniły się pinoutem, więc trzeba zwrócić na to uwagę. Jeśli dobrze...
zewrze rozrusznik rozrusznik zewrze silnik wirnik rozrusznik zewrze
klejenie bębna pralki bosch dźwięk android głośnik sprężarka kostkarka
przedwzmacniacz piezo przedwzmacniacz piezo
Rozdzielczość i format nagrywania kamery MBG Line 900Pro SOFAR 3.3-12KTLX-G3 Logger – fabryczne hasło WiFi i panelu WWW admin/admin, 12345678