Samochód odpala dopiero gdy przekręci się kluczyk i zewrze na rozruszniku plus aku i zacisk po stacyjce(bez kabla). Nie wiem czy dobrze rozumiem ale to wskazuje na to, że rozrusznik wraz z elektromagnesem są sprawne. Proponuję podłączyć żarówkę 50W do końcówki zasilania elektromagnesu rozrusznika i sprawdzić czy się zaświeci po przekręceniu kluczyka.
składanie, lutowanie i pomiary to także zabawa i frajda To prawda, ale trzeba pamiętać, że masz tu do czynienia bardzo wysokimi prądami, a z nimi już nie ma zabawy, jak coś niechcący się zewrze i zacznie palić. Tak samo baterie potrzebne do zasilenia superkondensatorów. Warto też zastanowić się nad sensem urządzenia, które potrafi wypchnąć 2000 A (wg...
Przekaźnik mógłby mieć ale siedzi tam zworka, po prawej nad 109. 103 chyba od świec żarowych.
Pytanie autko jak w tytule nie kręci rozrusznikiem (brak sterowania na przekaźniku K61) Na krótko jak przekaźnik się zewrze rozrusznik kręci. Do tego przy próbie odczytu błędów z ECU brak komunikacji. Posiada ktoś schematy do tego silniczka głównie oczywiście interesuje mnie schemat sterownika silnika.
Jest tak - są dwa kable co przychodzą do wyżutnika z tym że sterujący można bez problemu pomierzyć z góry odsłaniając pokrywę plastikową nad akumulatorem . na kablu o ile pamiętam czarny z białym a dokładnie legnij pod niego i zerknij bo możesz mieć inny kolor przychodzi do skrzynki tej co mówiłem tam wetknij najzwyklejszy miernik i po przekręceniu...
Prawdopodobnie mechanicznie masz coś nie tak, ponieważ rozrusznik nie będzie kręcił jeśli elektromagnes nie zewrze styków
I po wymuszeniu rozruchu przez zwarcie przekaźnika silnik odpala ? Czytaj ze zrozumieniem posty bo już trzy razy napisał że jak zewrze styki tego przekaźnika to auto odpala.
Witam. Posiadam VW LUPO, potrzebuje pomocy na temat rozrusznika, który kręci ale nie odpala. Podejrzewam że szczotki się zawiesiły A może nawet zużyty. Nie jestem ekspertem i poszukuję pomocy, co w takiej sytuacji zrobić. Czy możliwa jest wymiana całego rozrusznika?? Reg. 3.1.15. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego...
Witam. Niedawno wysypał mi się bendiks w polskim rozruszniku R11A . Gdy założyłem nowy bendiks okazało się że te rowki śrubowe na wirniku są trochę zdeformowane co powoduje że bendiks przesuwa się po nich z oporem. Podpiłowałem je trochę pilniczkiem i chodzi już o wiele lepiej . Po dokładnym oczyszczeniu i złożeniu rozrusznik ledwo kręci. Sam elektromagnes...
Problem leży w szczotkach albo komuntorze byłaby cisza jakby byl uszkodzony elektormagnes to raczej by nie cykał rozrusznik będzie cykał jak nie zewrze styków i nie włączy go jw. wypalone styki prądowe zatarte łożyska ślizgowe????
Witam Chciałbym zapytać czy to normalne w tym samochodzie że podczas jego uruchamiania, po przekręceniu kluczyka, gdy silnik już zacznie działać, rozrusznik działa nadal? Przez to po uruchomieniu silnika słychać charakterystyczne tarcie. Aby tego uniknąć trzeba kluczyk przekręcić na ułamek sekundy ale i tak nie zawsze się to udaje. Czy nie powinno być...
Witam! Mam problem z rozrusznikiem.Jest to rozrusznik z Lublina który ma wymienione szczotki (szt.4) oraz nowy wirnik.Po złożeniu i podłączeniu na krótko, kręcił się bardzo powoli.Czy ktoś wie w czym problem?Pozdrawiam
Witam. Od pewnego czasu mam problem z rozrusznikiem w w/w ciągniku. Otóż co jakiś czas zdarza się, że po wciśnięciu startera słychać stuknięcie (tak jakby bendiks próbował zaskoczyć) i rozrusznik kręci się "na luzie". Gdy puszczę przycisk startera to znowu słychać stuknięcie i rozrusznik staje. Gdy znowu nacisnę starter to już wszystko działa i odpala...
Witam kiedyś na elektrodzie widziałem coś ala automatyczne odciecie rozrusznika. Pamiętem że to był prosty układ, chciałbym coś takiego wykonać lecz niestety nie mogę znaleść tego postu. Proszę o pomoc.
Witam. Posiadam LT z silnikiem 2.5TDI autko wczoraj stanęło z braku paliwa dowiozłem sobie paliwo odpaliłem go odstawiłem na noc i rano poszedłem zapalić odpalił pochodził ładnie pięknie i pojechałem do sklepu zgasiłem wracam chce odpalić i cisza auto zamilkło rozrusznik w ogóle sie nie odzywa nawet nie cyka kontrolki na desce sie palą normalnie, nic...
a prubowałeś zewrze na krótko atomat i jeśłi wraz nie chodzi musisz wymienic automat a przy okazji sprawdz tuleje szczotki i bedniks bo to czesto pada
A przy klemie plusowej nie ma bezpiecznika?
Jest tak-karta wsadzona, sprzęgło wciśnięte, skrzynia na luzie i nie ma reakcji startera po wciśnięciu przycisku start-stop. Moduł w kabinie poprawnie widzi luz i sprzęgło. Samo okablowanie przekaźnika wydaje się ok, bo jak kasowałem błędy z całego wozu to daję sobie fiuta uciąć, że rozrusznik na ułamek sekundy się odezwał. Immo nie blokuje, bo w parametrach...
ale przyfajczona kostka stacyjki może być skutkiem usterki rozrusznika bo są tam dwa obwody elektromagnesu jeden z nich działa tylko do momentu gdy rdzeń zewrze styki w przypadku zatarcia rdzenia styki stacyjki są znacznie przeciążone.
Witam. sprawa powraca ponownie.Quad pojeździł z miesiąc po naprawie. Kręcił i odpalał beż żadnej usterki. Niestety wczoraj sytuacja się powtórzyła. Próbuje odpalić silnik i coś jakby delikatnie stuknęło i nie kreci ponownie kołem. Jak się obróci kołem zamachowym to łapie i kreci ale po kilku obrotach przestaje kręcić i jakby się ślizga z powrotem. Tutaj...
Niby się nie opłaca ale jeśli ma być to sposób na spędzenie czasu z synami i zainteresowanie ich czymś to czemu nie. Ukręciłeś śrubę czy gwint? Jeśli gwint no to niestety tak łatwo nie będzie. Co do rozrusznika to tak jak ktoś pisał spróbuj po prostu zewrzeć rozrusznik. Wymianę płynu hamulcowego oddałbym raczej komuś z większym doświadczeniem ponieważ...
W tym modelu nie ma ekranowanych przewodów czujników. Jeśli zewrze do masy powstaje błąd. Udało się to zrobić dzięki użytkownikowi CameR i jego pomyśle z przekaźnikami kontaktronowymi. Wystarczyło je potem sprytnie ukryć. Rozrusznik kręci auto nie zapala brak błędów.
Nawet przy zwartym rozruszniku a sprawnym akumulatorze napięcie nie spadło by do 2V. Jeżeli pomiar wykonujesz na słupkach akumulatora to ten akumulator nadaje się tylko na złom.
W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kostka pod stacyjka a pozniej sam rozrusznik czyli tulejki, automat lub czy nie ma gdzies zwarcia rozrusznik miedzy uzwojeniem stojana a stojanem. Pozdrawiam.
To zmierz na silniku rozrusznika.
Witam mam pytanie udało Ci się z tym skuterem?
Wiadomo co było przyczyną ?
Spytam inaczej czy skończyłeś szkołę podstawową. Jeżeli miałaś chociaż 6 klas zaliczonych czyli takie minimum to miałaś też fizykę, a tam prawo Ohma. To teraz sobie przelicz jaką rezystancję będzie miał rozrusznik do masy przy danej mocy i napięciu. I dlaczego miernik piszczy. A to już bym cię odesłał do instrukcji obsługi tego miernika. A odpowiedź...
Sprawdzić akumulator, oczyścić klemy, sprawdzić połączenia masowe. Ewidentnie jest problem ze "zbyt małą ilością prądu potrzebnego do uruchomienia rozrusznika".
Zico63, mam wrażenie, ze akumulator uszkodzony wewnątrz. Niestety tylko wymiana.
EMS 26112 Sterowanie rozrusznikiem Usterka: Napięcie w obwodzie przekroczyło granice. Przyczyna: Przerwa lub zwarcie do „+” akumulatora obwodu pomocniczego przekaźnika rozrusznika. Uwagi: Zwarcie do +24 V może spowodować niezamierzone uruchomienie rozrusznik Środek zaradczy: Sprawdź komponenty elektryczne, złącza i okablowanie.
Cześć tu masz opis kodu błędu,który podałeś. Sterowanie rozrusznikiem M1 Opis Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres. Przyczyna Przerwa lub zwarcie do zasilania +24 V w obwodzie przekaźnika wstępnego rozrusznika. Uwagi Zwarcie do +24 V może spowodować przypadkowe włączenie rozrusznika. Czynności zaradcze Sprawdź podzespoły, złącza wiązek...
36 ohm i ok 18 ohm Czyli w miarę dobrze, co nie wyklucza zatarcia czy też zwarcia miedzyzwojowego. Rozrusznik PTC mierzyłeś ?
Jest kostka łącząca wiązkę przednią z wiązką tylną, jest ona w bagażniku, zaraz koło skrzynki bezpieczników
Przekaźnik rozrusznika powinien mieć 4 bądź 5 wyprowadzeń, dwa od cewki czyli sterowanie (86-85) i trzy bądź dwa od styku (30-87-87a). Jak zewrzesz przez żarówkę H4 tyk 30 i 87 rozrusznik powinien się odezwać i po tym można namierzyć który nim steruje bez ruszania strony sterowania nim. https://obrazki.elektroda.pl/5914649300_...
Rozrusznik do wymiany. Czasem w stacyjce potrafi zrobić się zwarcie i wtedy pali rozrusznik. Ale wtedy słychać tak jakby próbę załączenia rozrusznika podczas pracy silnika. Nie słyszałeś przypadkiem podczas jazdy "próby uruchamiania rozrusznika" albo nie słychać było podczas jazdy żeby rozrusznik się uruchamiał?
Jest prosty sposób na sprawdzenie rozrusznika. Na rozrusznik idzie gruby kabel plusa na śrubę,chyba 8 -kę. Trzeba na krótko zewrzeć tę śrubę z dolna /tez na rozruszniku/. Winień pracować, Jeżeli inaczej to rozrusznik- mogą być szczotki lub tulejki do wymiany.
Sproboj zewrzec czyms plus ( taki gruby kabel czerwony na rozruszniku ) z wsuwka powinien zakrecic jak nie to winny jest rozrusznik.
Zewrzyj te duże śruby śrubokrętem, rozrusznik powinien się odezwać.
Tak do końca jeszcze się nie wyjaśniło. W zeszłym tygodniu auto w poniedziałek całkiem stanęło. W sumie dopiero w piątek go wziął mechanik lawetą, bo to automat :) dziś naprawił rozrusznik - coś tam było popalone. Możliwe że od zwarcia na rozruszniku te atrakcje były. Na razie musze trochę pojeździć żeby stwierdzić czy to od tego. Póki co nic się nie...
Potrzebujesz tak naprawdę 1 kabel, z + akumulatora do cewki, a rozrusznik sobie zewrzesz śrubokrętem
Co byście obstawiali przy takich objawach ze raz na 5 -10 odpalę rozrusznik nie kreci, słychać tylko cykanie, ale po zwarciu śruby elektromagnesu z zasilaniem rozrusznika nawet na 1 sec od razu kreci i można tez tak odpalić. Jak tylko na 1 sec zewrę przewody tak że tylko zaskoczy można już następnie odpalić normalnie z kluczyka.... 1. Szczotki to raczej...
Po pierwsze akumulator żyje? Po drugie przewody od aku dobrze połączone? Masa na karoserie na silnik? Po trzecie jakie bezpieczniki sprawdziłeś? Tylko te w aucie czy pod maską też? Jeśli był wymieniany kolektor ssący podejrzewam że albo ktoś nie dokręcił śruby na przewodzie + na rozruszniku (dojście do jednej śruby mocującej kolektor wymaga odkręcenia...
prawdopodobnie wypadaly ci zaplony i dlatego paliwo spalalo sie w wydechu. zobacz jeszcze do instalacji bo moze cos zle zrobiles. a swoja droga to podlacz oscyloskop i zobacz jakie sa impulsy sterujace cewke , moze jeszcze cos padło?
Sprawdź klemy czy sa dobrze założone. Jesli podczas próby zapalania gasna kontrolki to wlaśnie nielacza klemy lub siadl akumulator ewentualnie jakies zwarcie w rozruszniku (najmiej prawdopodobne) jesli nie przygasaja tylko np pyka itp. przy próbie uruchomienia to juz raczej rozrusznik (elektrowlacznik ewentualnie cos sie przycina). Stawiam na to pierwsze....
Poszukaj spalonego bezpiecznika prawdopodobnie przy przecinaniu zrobił zwarcie lub później się coś zwarło i dlatego rozrusznik nie ma napięcia, natomiast kilometry żeby ruszyły potrzebny jest tachograf lub odpowiednio zaprogramowany symulator tachografu. Kostki od tachografu nie maja nic wspólnego z rozrusznikiem.
Może elektromagnes zwarty?
Prawdopodobnie zwarcie w regulatorze napięcia. Mógł być zbyt maj mocy lub w ogóle do innego układu cewek lub był problem z jego masą i się skopcił. Regulatory z reguły są równoległe więc najgorzej się czują gdy instalacja świateł jest nieobciążona. Wtedy muszą zamienić na ciepło prawie całą moc prądnicy. Jeżeli spalił się również obwód ładowania akumulatora...
Podczas włączania silnika masz wyłączony napęd kosy? Możliwe, że rozrusznik ma zwarcie lub wytarte tulejki. W jakim stanie jest komutator, sprawdź czy przekładki izolacyjne nie wystają.
Póki co Prąd nie dochodzi do rozrusznika Prąd nie dochodzi do świec zarowych bezpieczniki sprawdzone Masa sprawdzona Samochód kręci tylko robiąc zwarcie rozrusznikiem, Powoli zaczynam stawiać na to że komputer wyzionął ducha...
Zobacz styki w rozruszniku. Musiały sie wypalić. Nie jest to dokładne: elektromagnetyczny włącznik rozrusznika do wymiany; rozrusznik, jeśli pali po zwarciu śrub, jest sprawny.
Jak wspomniał kolega wyżej przyczyn może być kilka. Rozrusznik kręci powoli ponieważ jest spadek napięcia w skutek zwarcia lub zbyt duże obciążenie mechaniki rozrusznika. Zwarcie może występować np.: wskutek zbyt dużego zapylenia w pobliżu szczotko-trzymacza. Często pył z zużywającego się komutatora oraz szczotek powoduje zwarcie, co jest bezpośrednią...
Prąd na rozrusznik idzie z kostki stacyjki przez skrzynkę bezpieczników na podszybiu do rozrusznika. Kostka stacyjki od tego zacznij. Odpala teraz czy jak?
Jesli chcesz sprawdzic rozrusznik to najlepszym sposobem jest na samym rozruszniku ( po upewnieniu sie ze samochod jest na luzie ) zewrzec kabel ze stacyjki ( najmniejszy) z plusem na bendixie. Jesli tak odpala to rozrusznik OK . Jesli nie to stacyjka . Albo wiazka
Ja będziesz trzymał rozruch i na krótko rozrusznik to zapali. A problem nasz z alternatorem. Zewrzyj D+ do masy i zobacz czy kręci rozrusznik. Powinien.
Jak zewrzesz te dwie śruby duże kluczem to kręci, pomijając elektromagnes?
Czyli twierdzisz, że w jednej chwili zbiegiem okoliczności padł rozrusznik i osobno zapłon Tak twierdzę! Zwarcie w rozruszniku , było powodem uwalenia, któregoś z elementów, odpowiedzialnych, za generowanie iskry!
rozrusznik zewrze rozrusznik zewrze silnik wirnik rozrusznik zewrze
wysokie obroty vectra przepływomierz calibra głośnik garaż
ECAS Wabco Knorr – brak poziomowania, wybija bezpiecznik, zwarcie kompresora lub elektrozaworów Peugeot Expert – woda na górnym podszybiu, zatkane odpływy, uszczelki, naprawa