To zmierz na silniku rozrusznika.
Taniej wyjdzie zakup drugiego rozrusznika.
Rozrusznik do wymiany. Czasem w stacyjce potrafi zrobić się zwarcie i wtedy pali rozrusznik. Ale wtedy słychać tak jakby próbę załączenia rozrusznika podczas pracy silnika. Nie słyszałeś przypadkiem podczas jazdy "próby uruchamiania rozrusznika" albo nie słychać było podczas jazdy żeby rozrusznik się uruchamiał?
Napisz dokładniej coś na ten temat: czy kręci rozrusznik normalnie, czy z popychy pali od razu bez większego pchania; bo jeżeli pali bez problemu z popychu, to wiadomo, że cos z rozrusznikiem. Żadne czujniki itp. nie mają na to wpływu, skoro silnik zapala bez użycia rozrusznika. Może masz zwarcie na akumulatorze na jednej celi i nie chce kręcić rozrusznik?...
Linia 50 to sterowanie cewki rozrusznika ze stacyjki czyli normalnie rozruch.Dlatego ten kabelek trzeba odnaleźć.Jak podasz tam plusa to rozrusznik powinien działać.Jak podłączysz żarówkę to ma świecić przy rozruchu.Po co to?Po to by zdiagnozować np kostkę stacyjki.A bezpiecznik to nie wiem dlaczego się spalił.Są jeszcze inne obwody przecież na nim...
Sprawdź dokładnie jaki kabel przykręciłeś do elektromagnesu(na pewno czerwony?) Do górnej śruby mocującej rozrusznik przykręciłeś masę silnika?(czarny przewód)
Podczas włączania silnika masz wyłączony napęd kosy? Możliwe, że rozrusznik ma zwarcie lub wytarte tulejki. W jakim stanie jest komutator, sprawdź czy przekładki izolacyjne nie wystają.
Szczotki minusowe to te których obudowy są przynitowane bezpośrednio do obudowy rozrusznika(nieizolowane) . Plusowe to te przynitowane poprzez izolator .Tak to wygląda kiedy masz już założony alternator jeżeli masz jeszcze prądnice to biegunowość jest odwrotna ale jak pisze Kindlar rozrusznik to silnik szeregowy i nawet jak zmienisz mu biegunowość i...
Witam. Po przekręceniu kluczyka nie kręci rozrusznik, kontrolki przygasają, bendix stuka. Początkowo sprawdziłem masę od akumulatora,wyczyściłem ją, ale nic to nie pomogło. Założyłem też nowy(naładowany) akumulator, lecz też nic nie daje. Czy to mogą być zużyte szczotki w rozruszniku,lub jakieś zwarcie? Mam też pytanie, czy przy wymontowywaniu rozrusznika...
Ten rozrusznik i alternator to pewnie używane?
A co ma gniazdo zapalniczki do silnika?Może miałeś pecha i poprostu w tym samym czasie padł rozrusznik.
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale jeżeli rozrusznik kręci już po podłączeniu aku, czy włączeniu zapłonu to: Pier*olnij młotkiem w automat (to cieńsze okrągłe z kablami) na podłączonym aku. Jeśli pomoże to automat do wymiany.Jeśli nie pomoże to odłącz cienki kabelek od rozrusznika.Jeśli to pomoże to znaczy że masz zwarcie w instalacji. Jeśli rozrusznik...
Rozrusznik w ogóle kręci, czy też po wciśnięciu przycisku jest głucha cisza, a może samo "cyknięcie"? Skoro po wciśnięciu hamulca skuter Ci gaśnie, to ja szukałbym winnego w instalacji elektrycznej. Przejrzyj, na ile to możliwe, czy nie widać żadnych zwarć. Być może kontrolka oleju i światełko pod siedzeniem nie palą się, bo spaliło je pod wpływem ww....
Możliwe przyczyny : zablokowany silnik, uszkodzony rozrusznik-zwarcie. Sprubuj przy pomocy klucza , lub na dużym biegu na pych pokręcić silnikiem, jeżeli wał się kręci to napraw rozrusznik.
Witam . To jest przekaźnik ,to co trzymasz w ręce.Słabe kręcenie może powodować słaba masa na silnik ,zły kontakt końcówek przewodów, jak również rozrusznik .Zrób próbę na przewodach do odpalania samochodu.Przewód minusowy również dołożony do silnika.
Ravelation masz racje bo miałem podobny problem tez myślałem aaa kupie nowe aku i bd ok było ok przez tydzień.Bo przez tydzień auto nie było odpalane i mi zdechło pomijając nowe aku nawet kontrolki się nie zaświeciły he.A silnik nawet nie drgną,a problem tkwił w rozruszniku było zwarcie i dlatego aku padało mi...dlatego warto było by zrobić ten test...
Nic dziwnego, że nie ma iskry, ten kabelek służy do gaszenia silnika właśnie poprzez zwarcie go do masy.
Cewkami tych przekaźników steruje minusem komputer silnika kiedy dostanie sygnał z czujnika położenia wału że silnik się kręci więc musisz to sprawdzać w trakcie kręcenia rozrusznikiem . Co do wtryskiwaczy to one też są sterowane minusem przez komputer silnika.
Jeśli po przekręceniu stacyjki kontrolki się świecą i po dalszym przekręceniu w celu rozruchu przygasają lub gasną całkiem a rozrusznik nie kręci to moim zdaniem jedno z trzech: albo akumulator nie daje rady, albo uszkodzony rozrusznik, albo silnik stawia za duży opór. Dla mnie ostatnia możliwość jest mało realna bo nie grzebałeś nic przy silniku. Jak...
Jeden kabelek jest podłączony do cewki za pomocą konektora. Drugi kabelek jest przykręcony do rdzenia cewki śrubą, oba idą do wyłącznika zapłonu. Wyłączenie silnika, następuje przez zwarcie obu tych kabelków, przez wyłącznik. Założenie rozrusznika nie jest trudne, zresztą powinno być wszystko widać po zdjęciu tylko górnej osłony cylindra. http://obrazki.elektroda.pl/3523514800_1...
Mógłbyś to zrobić sam, ale boje się tłumaczyć żebyś sprawdził czy plus na grubym kablu jest na rozruszniku i żebyś go podał na elektrowłącznik.. Mechanik czasem zrobi zwarcie a jak ty nie masz kontaktu z tym to lepiej zaprowadź do serwisu. Ale jak wspomniałem problem z kablami, rozrusznikiem ewentualnie kostka w stacyjce.
Bardzo dziękuje usterka jest w wiązce idącej na silnik dostęp masakra zwarcie linii rozrusznika z zasilaniem pompki paliwa to na razie tyle
cuma1990 napisał: ....Podczas pracy rozrusznika bezpiecznik się pali a regulator mocno nagrzewa. A jakim prawem nagrzewa się regulator ???? Masz problem z masą lub coś jest mocno narzeźbione w instalacji. Jak jest masowany rozrusznik? Sprawdź masę aku i silnika. Podłącz rozrusznik bezpośrednio kablem z akumulatora - na chwilę.
najlepiej na zwarcie sprawdzić świece
Ale żeby on się spalił to musiałoby być potężne zwarcie w rozruszniku albo zatarty silnik.
Możliwe wytarcie łożysk w rozruszniku i pod obciążeniem wirnik ociera o stojan lub zwarcie w wirniku ewentualnie pęknięty magnes w stojanie.
Pali natomiast na zwarcie. Zwarcie czego z czym ?Dużych śrub rozrusznika? Sprawdzałeś czy dochodzi napięcie do elektromagnesu ?
Przyciąga przez szczotki, a podtrzymujące może nawet nie pyknąć, więc bym sprawdził, czy silnik się kręci bez udziału automatu. Zwarł grube śruby. Nie pamiętam czy łatwo to zrobić, ale zwieranie może być spektakularne, i trochę przerazić, więc bezpieczniej będzie go wykręcić. I skoro bawimy się zwieraniem, to jeśli stary akumulator jeszcze coś sobą...
Czujnik spalania stukowego. Zwarcie wiązka na rozruszniku.
Witam mam problem z moja calibra rano czy jak jest zimna to odpala normalnie a jak jest już mocno nagrzana to już nie odpali jak przekręcam kluczyk to tylko przygasaja kontrolki a rozrusznik wogule nie kręci co to moze być czy szczotki tuleje czy to może nie jest rozrusznik tylko jakies zwarcie ?????
Jeżeli przy próbie, uruchomienia silnika, gasną kontrolki i starter nie "kręci", to następuje zwarcie w samym rozruszniku, lub jego instalacji! Albo brakuje już prądu na obrócenie rozrusznikiem. To że akumulator ma 2lata raczej słabo określa jego sprawność.
Skoro idziesz do elektryka to wszelkie dociekania chyba zbędne. Winnych może być kilku ale najbardziej prawdopodobne są dwie przyczyny. Jedna to uszkodzony akumulator a druga alternator. Wiesz może jakie po postoju masz napięcie na akumulatorze? Jeżeli poniżej 12V to trzeba by sprawdzić akumulator pod obciążeniem i sprawdzić gęstość elektrolitu- może...
Kolego ,jeśli kontrolki wygasają to zacznij od sprawdzenia akumulatora i jego połączenia z instalacją.Wyczyść słupki akumulatora i klemy wewnątrz ,dalej masę silnika,rozrusznik.
A co innego mogłoby robić blokadę zapłonu? Zwarcie w kablach, uszkodzenie sterownika, uszkodzenie stacyjki, uszkodzenie kluczyka - ze dwa tuziny przyczyn się znajdą. W moje Toyocie jeśli immobilizer blokuje rozruch - to rozrusznik się kręci ale silnik nie odpala. To może być problem z elektryką, takie usterki są kłopotliwe i drogie usunięciu, trzeba...
Silnik ma pewnie cewkomoduł zapłonowy CDI, gaszenie odbywa się przez zwarcie kabla do masy, zgaduję, że to kable M + i- B, to + Akumulatora, St, rozrusznik, tu podłączasz przycisk L, wyjście na lampy ? Ale nie ma 100% pewności, więc najpierw sprawdź moje przypuszczenia miernikiem
Może wkład stacyjki klei i przez to rozrusznik chodzi z silnikiem. Jak odpalił kolega auto to było słychać jak rozrusznik pracuje?
Macie racje, mostek postaram się zmienić jeszcze dzisiaj, rozruch będę robił na trzech trafach od mikrofalówek. Co do tych 800A, to ten rozrusznik musiał mieć niezłe zwarcie, silnik beton zamiast oleju i wodę w cylindrach, wtedy się zgodzę :D P.S. Jak rozpuścić żywice? Bo aż mnie korci zobaczyć jakie tam diody są, bez niszczenia tego.
Pozostaje podnieść skrzynkę i iść po wiązce sprawdzając, czy nie ma gdzieś przebicia na masę. Najczęściej zwarcie jest w komorze silnika. Jeżeli nie znajdziesz zwarcia, to pozostaje odcięcie tego obwodu tuż pod skrzynką i zrobienie by-passa do wtyku pompy... Rozrusznik wisi na przekaźniku R1, którego masa cewki chyba łączona jest przez ECU. Tak na 100%...
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
Problem odpalenia stoi w sterowniku silnika, więc nie potrzebnie użyłeś siły ;) Natomiast każde zwarcie może ubić sterownik, immo, oraz inne podzespoły. Na Twoim miejscu weź ten za 100 zł na próbę, odłącz wszystko od immo i zobacz czy pali. Jeżeli się uruchomi silnik to wiesz co Cię czeka.
Witam wszystkich jestem tu po raz pierwsz ,Mam taki problem ze skuterem ,a mianowicie jak podlaczam kostkę z iskrownika to robi się zwarcie i słychać jak delikatnie rusza sie rozrusznik I silnik zaczyna wolniej kręcić byłbym wdzięczny za pomoc a I przy okazji znikla iskra . A skuter to moto ventus latro
(at)^ToM^ Niestety jest. W przypadku uszkodzenia rozrusznika (np. tuleje, komutator, częściowe zwarcie uzwojeń), przy ciepłym silniku i po zaraz skończonym procesie ładowania akumulatora (jazda), potrafi on jeszcze dostarczyć odpowiedniego momentu obrotowego do rozruchu. Przy zimnym silniku (gęsty olej, skasowane luzy temperaturowe i po dwóch dniach...
napięcie spada, kiedy silnik jest nagrzany po trasie, na zimnym jest wszystko ok Jak silnik jest ciepły - jest zwarcie w instalacji. Dlaczego nie podasz na forum pomierzonego prądu zwarcia?
Raczej wygląda że rozrusznik pracował razem z silnikiem ale wystarczy zrzucić osłonę i będzie wszystko wiadomo.P
Witajcie , następny problem , po poru dniach od regeneracji rozrusznika po odpaleniu- komunikat napraw silnik i świeci się serwis , na kompie wyskakuje żywotność akumulatora ( ale jest ok ) zauważyłem że po odpaleniu świeci się w schowku dioda start stopu i nie można jej wyłączyć a w normalnych warunkach trzeba ją włączyć samemu po uruchomieniu silnika...
czy jest możliwość żeby sadza dostało się do tłoków Nie, a nawet jeśli jakimś cudem by się coś sadzy dostało na tłok, to tłok by ją "przemielił", albo kompresja "wydmuchała". A już na pewno nie spowodowało by to unieruchomienia silnika, a tym bardziej rozrusznika. rozrusznik nie kręci silnik nie odpala Może, zrobiłeś gdzieś zwarcie, przypadkiem przerwałeś...
Wiązkę idącą do głowicy wyciągnij z peszla i dokładnie pooglądaj- szczególnie nad rozrusznikiem.
Witam, Problem polega na tym, że rozrusznik w quadzie 110 nie kręci z pełną mocą pomimo że jest nowy akumulator. Przekaźnik (robi tyk, tyk, tyk, jakby zwarcie) po wyjęciu z silnika rozrusznika, ten podłączony na krótko działa ale w palcach mogę go zatrzymać. Co jest grane?
Sprawdź klemy czy sa dobrze założone. Jesli podczas próby zapalania gasna kontrolki to wlaśnie nielacza klemy lub siadl akumulator ewentualnie jakies zwarcie w rozruszniku (najmiej prawdopodobne) jesli nie przygasaja tylko np pyka itp. przy próbie uruchomienia to juz raczej rozrusznik (elektrowlacznik ewentualnie cos sie przycina). Stawiam na to pierwsze....
Skoro ten bezpiecznik zasila alternator i rozrusznik to coś ma zwarcie. Osobiście stawiam na to że rozrusznik nie ma siły przekręcić zatartego silnika. Bardzo typowa usterka, czyli panewki wału.
witam panowie rozrusznik w volvo 440 silnik z renówki 1,7 przestał kręcić jak startuje to przygasają kontrolki jakby robiło się zwarcie proszę o pomoc co może być przyczyną oraz jak wymontować rozrusznik z tego silnika bo miejsca tam nie ma zbyt dużo pozdrawiam
-Rozładowany akumulator. -Brak masy silnika. -Wypalony styk w automacie rozrusznika. -Zwarcie w rozruszniku.
Witam Kolego sprawdź masę na silniku następnie trzeba posprawdzać wszystkie przekaźniki (zimne luty lub przegrzane połączenia w przekaźnikach). Jeśli się okaże że są ok to jedynie automat przy rozruszniku, często robi niewielkie zwarcie przy rozruchu a to skutkuje nagrzewaniem i rozszerzaniem jego elementów. wymiana powinna pomóc. Ja miałem podobny...
Po pierwsze akumulator żyje? Po drugie przewody od aku dobrze połączone? Masa na karoserie na silnik? Po trzecie jakie bezpieczniki sprawdziłeś? Tylko te w aucie czy pod maską też? Jeśli był wymieniany kolektor ssący podejrzewam że albo ktoś nie dokręcił śruby na przewodzie + na rozruszniku (dojście do jednej śruby mocującej kolektor wymaga odkręcenia...
Masa na rozruszniku nie interesuje ciebie, masę masz dać na silnik. Masa stara może nie łączyć na oczko- końcóka z przewodem. Pozdrawiam.
Mialem kiedys podobny przypadek w maluchu ze jak silnik sie nagrzal to rozrusznik nie chcial krecic a gdy troche ostygl to palil normalnie. Duzo czasu i nerwow mnie to kosztowalo mnie a okazalo sie ze uzwojenie na stojanie jest oddzielone od stojana izolatorem ktory niestety mial gdzies przerwe i jak sie silnik nagrzal i oczywiscie rozrusznik to bylo...
No wiem. Możliwe że z powodu uszkodzenia trafiły na bazar. (at)damiann913 powiedz jak doszło do awarii. Zastanawiam się czy inny sterownik w aucie nie miesza, ale chyba mało możliwe. Może odciąć CAN od edc i diagnozować tylko edc. Pewnie wtedy rozrusznikiem nie zakręci ale powinno być widać co jest na zapłonie. Rozrusznikiem można pokręcić na krótko....
Czy jest możliwość że któreś urządzenie jak rozrusznik przy silniku bądź prądnica powoduje taki scenariusz? Czy jest możliwe że źle połączyłem stacyjke?
Jeżeli zwarcie masz na głównej gałęzi (zacisk 30) to żaden przekaźnik. Idę o co ko chce, że blacharz rąbnął się i kabe idący do elektromagnesu przywalił do masy, np. bloku silnika.
Jezeli kontrolki podczas krecenia rozrusznikiem przygasaja to najprawdopodobniej trzeba rozebrac rozrusznik i oczyscic i porozdzielac styki komutatora wirnika. Zwarcie na komutatorze zabiera duzo pradu i elektronika silnika wariuje.
Witam Wylot spalin jest na środku śruby -spaliny idą pod wodę. Wlot wody chłodzącej - w dolnej części kolumny powinien być otwór. Silnik nie ma wbudowanego rozrusznika - odpala się go tylko na szarpankę, a kable służą do ładowania akumulatora na jachcie z wbudowanej prądnicy silnika i nie należy ich zwierać bo się zrobi zwarcie i wyleci bezpiecznik...
sprawdz tzn? czy nie przetarty, czy zwarcie sie nie robi na nim??
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Przewód idący z rozrusznika do alternatora robił zwarcie ( koszulka była uszkodzona i dotykał pewnie silnika) ale jeszcze mam teraz pytanko w załączniku foto wtyczki radia na dwóch kablach jest przejście do masy ( czy prawidłowo ?) czy może coś jeszcze upaliło ...
Pewnie,że mogę coś napisać.Wirnik cofał się w stronę tylnej tuleji.Na zimno było ok.Jak się nagrzał to komutator tarł o obudowę szczotek i robił zwarcie.Dałem podkładkę dystansową i usterka znikła.
Kable są tylko dwa, plus i minus. Specjalnie trzeciego sterującego nie widziałem. Chyba że źle Ciebie zrozumiałem. Co do dźwięku. Czasem max do 3 sekund po odpaleniu faktycznie było go jeszcze słychać. Ale czy spaliło by to calutki rozrusznik w ciągu może 6 odpaleń silnika? Dodano po 1 Zwarcie w obudowie również wydaje mi się mało prawdopodobne. Rozumiem...
Zgadzam się z JACU626 usterka prawdopodobnie tkwi w rozruszniku ale nie tulejki tylko wirnik jak jest ciepły silnik dostaje zwarcia między zwojami lub stojan na skutek wilgoci do masy.W stojanie sprawdż zwarcie do masy żarówką na 220V,będziesz dokładnie widział gdzie przestrzeliło.Pozdrawiam.
golf ma silnik 1.4. 16v bezpieczniki są wymienione auto kręci ale nie pali
Możliwe, że rozrusznik ma zwarcie, ale słabo wtedy kręci.
Tam raczej jest zapłon zasilany z akumulatora. Dwie możliwości: 1. Regulator napięcia z Wilmatu jest trefny, całkowicie zwiera Ci uzwojenie statora. Tyle że w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora. 2. Regulator napięcia robi Ci takie zwarcie w instalacji elektrycznej, że odcina Ci zasilanie na zapłon, przy...
zrób grubym przewodem zwarcie na klemach tzn. połącz + z -. ale przedtym idź do strażaków po rękawice termoodporne bo może ci rączki popażyć a potem już nie rób tego więcej i nie słuchaj takich rad a w temacie: sprawdź grube kable od aku (masę na silnik i plus przy rozruszniku) może być też padnięty elektromagnes rozrusznika (wypalony styk)
pasek od alternatora sam się kręci Co go napędza - alternator ? silnik ?
gdy mam podpięte wszystko to pstyka przekaźnik i kabel od plusa tak skaczę i robi się ciepły co to może być? Zwarcie prawdopodobnie, albo zablokowany silnik/rozrusznik. Objaw rozumiem występuje po przekręceniu kluczyka do pozycji rozruchu?
Jak się przekręcało kluczyk to było takie pyk pyk i tyle jakby rozrusznik sygnału nie dostawał. Kręciłem rozrusznika przez zwarcie jak tam się nazywa śrubokrętem odpalałem ale nie ma iskry.
Niestety problem po trzech dniach jazdy powrócił. Wyjechałem z domu i po przejechaniu około 300 m usłyszałem prztyknięcie przekaźników , prawdopodobnie przełączył się na LPG i silnik zgasł. Wymieniłem ten sam bezpiecznik co przedtem ale po włączeniu zapłonu go przepalało. W garażu próbowałem się dowiedzieć w którym momencie przekręcenia kluczyka przepali...
W takim razie brak zasilania sterownika i cewki ,podczas kręcenia ,sprawdzić kostkę stacyjki,zerwany rozrząd lub zwarcie w aparacie ,,dobrze te piny podpinasz? I gdzie rocznik kod silnika?
Witam, poszukuję schematu silnika i oświetlenia (światła stop) do vw up 2013r 1.0 mti benzyna. auto nie odpala mi z kluczyka, diagnoza wskazuje na zwarcie przekaźnika rozrusznika do masy, proszę o pomoc.
Wszystkie wyglądają jeszcze lepiej niż te na zdjęciu chodzi o słabą izolację między zwojową dlatego po nagrzaniu następuje zwarcie. Ten typ rozrusznika jest stosowany w fordach i usterka jest bardzo częstą.P
Witam, to wygląda na przekażnik rozrusznika a raczej nim jest, weż posłuchaj tak jak napisał kolega wyżej czy w czasie pracy silnika nie chodzi Ci rozrusznik bo możesz mieć gdzieś zwarcie na instalacji i dlatego tyka ten przekażnik.
Świece masz suche ? Jak ledwo co widać iskrę, sprawdź zasilanie cewki. + i masę. Zbiorniczek i magistrala, to pod cewką - cewka nie oberwała ? Dyskoteki iskier tam nie ma podczas odpalania ? Błąd EGR, jeśli nie powstał wcześniej, to C104 czyli jedna z tych kostek przy podszybiu, pierwsza od błotnika, i te złącze C301 przy komputerze... https://obrazki.elektroda.pl/9039350000_...
Dzisiaj przy próbie zapalenia maluszka silnik zaczął się dymić i cuchnąć dokładnie to przewód przy Alternatorze który z moich dochodzeń idzie do rozrusznika, autko wczoraj odpalało. 1989 rocznik https://obrazki.elektroda.pl/2202998900_... Na zdjeciu widać że rozciąłem ten przewód żeby zobaczyc czy się gdzieś nie przetarł z innym z...
Jeżeli chodzi o rozrusznik typowe uszkodzenie wirnika i nie wiem skąd tyle problemów, wirnik pod wpływem temperatury dostaje zwarcie międzyzwojowe dlatego tak duży pobór prądu.P
sprawdz automat rozruchowy (etn elektromagnes) - na koncu jest łącznik krtóry załącza prąd do rozrusznika - czasem sie zdarza ze co sie złego dzieje ze stykami . Żeby sprawdzić to zrób zwarcie między plusem a zasilaniem silnika rozrusznika - jak zakręci (oczywiście bedzie na luzie bo nie wypcha "zębnika") to winny jest ten łącznik- wymienia się raczej...
Załatwione. Miałem przerwę wakacyjna ale dopiszę jak zakończyłem sprawę. Wymiana pompy wbrew pozorom nie jest taka trywialna. Może z tej przyczyny, że te pompy się po prostu nie psują. Wymieniłem moją ale faktyczna przyczyną była oczywiście awaria sterownika. Dopiero specjalistyczny warsztat był w stanie to zrobić. Tak czy inaczej jeśli ktoś faktycznie...
Witam, Mam problem z rozrusznikiem w Lagunie 1.9 DCI z 2004 r. Dokładnie chodzi o to że dzisiaj rano jak chciałem odpalić samochód po otwarciu drzwi i włożeniu karty do czytnika wszystkie kontrolki normalnie się uruchomiły i zgasły i po naciśnięciu przycisku start słychać tylko tykniecie i przygasają wszystkie kontrolki tak jakby się samochód uruchamiał...
Jaki bezpiecznik zastosować do silnika 1,1 kW w celu zabezpieczenia rozrusznika przed zwarciem.
Witam. Mam problem z moim boxerem. Silnik DJ5 z 1997r. Zimny silnik odpala bez żadnego kłopotu, natomiast po przejechaniu kilkunastu, kilkudziesięciu kilometrów ( po rozgrzaniu silnika) i zgaszeniu juz nie chce odpalić. Wygląda to tak, jakby akumulator był całkowicie rozładowany. Nie ma znaczenia, czy podgrzewam świece, czy kręcę od razu. Wystarczy...
Potrzebujesz tak naprawdę 1 kabel, z + akumulatora do cewki, a rozrusznik sobie zewrzesz śrubokrętem
Dziś kolejna próba i znowu nic. Pociągnąłem masę z ramy na silnik. Bez zmian. Podłączyłem gruby kabel z minusa na masę silnika - też bez rezultatu. Sprawdzałem, nadal pojawia się "spawanie" aż iskry lecą. Rozrusznik przy kręceniu lekko piszczy. Czy możliwe, że rozrusznik robi zwarcie z powodu np za dużych luzów albo przepalenia?
Panowie wracam do tematu. Po zamontowaniu niestety identyczne objawy (w aucie cyknięcie) i brak reakcji ze strony rozrusznika. Oczywiście na głównym styku 30 jest prawidłowe napięcie 12V. Po podaniu napięcia bezpośrednio z akumulatora na styk 50 (cewka elektromagnesu) rozrusznik w aucie kręci. Sprawdziłem przejście pomiędzy końcówką kabla zasilającego...
Zwarcie w instalacji.Nie napisałeś jaki silnik ale w silnikach HDI bardzo częste zjawisko.Francuzy mają bardzo słabą instalacje.
3099-05 czujnik ciśnienia paliwa ; zwarcie do masy.3781-01, zawór nadmiarowy ciśnienia otwarty;ciśnienie za wysokie. 3813-08, monitorowanie rozrusznika;nieprawidłowy sygnał.00100-02, ciśnienie oleju ; za niskie.
A z silnikiem łączy się ? Jakieś błędy? Rozrusznik kręci?
Bo na tej przepustnicy na wierzchu jest jakieś urządzenie i idą do niego dwa przewody niebieski i czarny...może to jest ten przekaźnik? Zauważyłem też, że gdy podpinam klemę ujemną do akumulatora to mi iskrzy jakby było jakies zwarcie....
Nie wiem skąd wziąłeś te 38V bo w tym momencie twoje auto nie powinno istnieć.Po drugie to co używałeś rozrusznika jak samochód był zapalony.P
Normalnie na kolor iskry. Jak fioletowa to dobra. Nie no co za pytanie. Kto Ci każe wymieniać. Wiesz co akurat jeżdżę po ludziach, więc wiem. Jest miliony tego. Co wiecej zimny olej też ma znaczenie to rozrusznik kręci słabiej. Sprawdzenie cewki na omomierz - miernik między fajkę a masę: 4,7kΩ dobra, nowa 2,7kΩ zwarcie uzwojeń (przykładowo)...
Jak rozrusznik tyka a nie kręci to gdzieś w nim lub w zasilaniu do neigo problem. spróbuj masę silnika zapiąć na masę akumulatora, bo to prawdopodobne że się masa silnika upitoliła. Jak już rozrusznik będize kręcił to dalej kolejno sprawdzaj czy jest iskra na świecach, czy benzyna idzie itp.
energii wystarcza jedynie na kilka zakręceń silnikiem To chyba a wręcz napewno ten rozrusznik robi zwarcie, kabli nie masz gorących po kręceniu?
Możliwe, że to wina rozrusznika, nie ma wystarczającej mocy (jakieś zwarcie, wirnik ociera o stojan, szczotki). Spróbuj odpalić podłączając rozrusznik bezpośrednio do akumulatora, ale obydwoma kablami, plus i minus.
Jesteś, na sto procent, pewien rozrusznika, mozliwe że po rozgrzaniu, od silnika, ma jakieś zwarcie? To nie jest skomplikowany silnik, ważne jest tylko przy składaniu, poprawne ustawienie rozrządu. Odkręć głowicę i sprawdź, jak pracują zawory.
rozrusznik zwarcie zwarcie rozrusznik rozrusznik zwarcie skoda
zmywarka dłużej zmywa sanwa pc5000a kocioł zapowietrzony
mastech ms6818 spawarka światłowodowa
Tania i dobra pralka automatyczna: Electrolux, Whirlpool, LG TomTom GO Expert Plus – samoczynne restarty na trasach z plan.tomtom.com, firmware 23.x/24.x