Witam, tu [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz opisane dokładnie jak sie ustawia rozrząd. Wystarczy poszukac:)
Jakaś podpowiedź pomoc?
Patrząc na instrukcję powinny być dostępne wałki z czopami naprawczymi o średnicy większej niż nominał 38,5 mm i pod nie taki powinien być otwór w bloku +0,025 mm. Żeby to zrobić blok musisz ogołocić ze wszystkiego. A ja osobiście nie przejmował bym się ciśnieniem o dwie dychy mniejszym na wolnych od książkowego i jeździł. Te ciągniki jeżdżą na o wiele...
Główna różnica to zwiększenie mocy przez zmianę rozrządu.
posiadam zdjęcie na którym jest pokazane od a do z jak koła mają być ułożone koła w c 360 sprawdzone działa http://obrazki.elektroda.net/61_12673429...
Zmieniono fazy rozrządu.
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
Tylko popraw ustawienie rozrządu i będzie dobrze.Miałem taki problem,źle ustawiony wał względem wałka rozrządu o jeden ząb do przodu.
Zakładając ,że te cechy są fabryczne nie "drukowane" prze kogoś złożone poprawnie.
Trzeba obrócić 2x.
ja w jednym miałem między 320-330 , w multipli 300-310 a w tym co niedawno robiłem 360.... rozrząd w kazdym robiłem tak samo , czy to po prostu kwestia stanu technicznego silnika?? a ile powinno być idealnie??
A jak wyglądał wałek rozrządu?
Kilka postów wyżej mówiłem Panu o rozrządzie. :|
http://instrukcja.pl/i/ciagnik_rolniczy_...
A znaki na kołach rozrządu schodzą się?
Witam serdecznie . Potrzebuje schemat rozrządu do scani 124 360 km z góry wielkie dzięki
Obudowe rozrządu .
Nowa pompa może być wadliwa, jak wymieniałeś zawór to mogłeś sprawdzić luz osiowy zębatek w pompie, co ma znaczący wpływ na ciśnienie przy rozgrzanym silniku, lub jeżeli jesteś pewien panewek na wale to pozostaje łożyskowanie wałka rozrządu.
Płyta rozrządu posiada kanał (340, 360, 400 miały 2 ze względu na smarowanie pompy wtryskowej) a ze względu na to że płyta ma tylko 10mm grubości kanał jest frezowany i zamykany zaślepką w kształcie patyczka do lodów, stąd takie określenie. Niekiedy potrafi się odgiąć i olej zamiast smarować kompresor i wałek rozrządu przedostaje się z powrotem do misy.
Witam Ma bardzo duży luz w bloku rozrządu koka pośredniego w ciągniku ursus c-360.Czy da się coś z tym zrobić?
hmm Wytarty wałek rozrządu nie bardzo. (mniejsze krzywki ni powoduj większego otwarcia zaworu tylko przeciwnie i do tego jest regulacja luzu.) Cały silnik był robiony czy tylko głowice? Może źle ustawiony rozrząd o 1 ząbek. :D
Zobacz czy przeciw wagi nie są luźne, czy sworznie w korbowodach nie mają luzu. A jak wszystko jest dobrze to zostaje układ paliwowy, końcówki wtrysków, ustaw zapłoni rozrząd.
Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów? Walnięta uszczelka pod głowicą, źle ustawiony rozrząd lub zbyt mała dawka paliwa.
A czemu nikt nie wziął pod uwagę złego ustawienia kół rozrządu?
Witam Zrobiłem remont silnika w C-360. Wymieniłem łożyska (miały luzy) na rozrządzie kół zębatych nie wymieniałem. Złożyłem wszystko odpaliłem (odpalił bez problemu). Ale wsłuchałem się w prace silnika z przodu tak jak by z rozrządu słychać szumienie takie metaliczne. I moje pytanie brzmi czy możliwe że wymieniłem łożyska i teraz koła zębate "prą" na...
Ciężko powiedzieć i nie wiadomo co myśle. Może by jeszcze kolektor zdjąć po spalinami często idzie go wyczaił lub przewody popuszczać na pracującym silniku. Z podobnym przypadkiem spotkałem się raz a winny był wałek rozrządu.
KotBury2 widziałem, czytałem przecież od początku, aczkolwiek w swoim krótkim życiu zdążyłem się już machnąć w rozrządzie o 360 stopni w identycznym pojeździe z identycznym silnikiem i miałem analogiczną sytuację...
Źle złożony rozrząd.
Sprzęgiełka teoretycznie będą pasować od ursusa 385 są 2 typy na 6.5 zęba i 7,5 zęba, tylko jest jeszcze różnica w stożku. Przy C-360 o ile się nie mylę jest sprzęgiełko na 6.5 zęba, ja radziłbym ci zajrzeć do rozrządu, możliwe, że masz luz na kołach rozrządu.
Ok niech Ci będzie. Poszukaj na internecie książki pt. "Podręcznik traktorzysty" tam masz podany wykres faz rozrządu. Ale szybciej było by znaleźć oryginalne znaki na kołach zębatych. Na pewno różnią się one od tych co są nacinane podczas rozbiórki. Na kole pośrednim masz do znalezienia jedna kropkę którą ustawiasz na koło wału korbowego, a później...
ok też sprawdze
Olej był kupiony superol luzem dlatego nie wiem jakie miał oznaczenie, ale mnie chodzi o to czy nie za duża jest różnica ciśnienia między zimnym silnikiem a nagrzanym bo wynosi prawie 3 atm. Na zimnym jest 4 atm. a jak się zagrzeje to spada do 1atm. prosiłbym o podanie mi odpowiedniego oleju. Jeżeli chodzi o silnik to nie tak dawno miał robiony szlif...
Tylko nie wiem czy z tym oznaczeniem na kole to wyjdzie bo jeśli kolega ma poprzestawiany rozrząd.
Koła rozrządu,nie łaziło któreś z nich do przodu i do tylu? Jak się zachowuje gdy odłączysz przedni cylinder(odkręcona rurka wtryskiwacza)?
A koła nie są spasowane zbyt ciasno? To jest bardziej wycie czy stukanie ?
były wymienione całe zestawy naprawcze czyli tuleja tłok pierścienie, po regeneracji głowice, tulejowane korbowody wtryskiwacze nowe, wymienione koła rozrządu.
Koła rozrządu?
Nie jest niczym zabezpieczony, da się założyć ale wymaga cierpliwości.
Już sobie z tym poradzilem (ciągnik chodzi jak zzegarek :)), wiem ze kołoposrednie jest na łożysku tylko że ono nie było ściągnięte i rozrząd sie zgadza a pompa się przestawiła, i jak to jest możliwe?? dziękuje za pomoc
Koszyk łożyska, to przychodzi mi do głowy koło zębate napędu pompy bądź koło pośrednie rozrządu. Ale jak łożyska by się tu wysypaly to były by też inne objawy. Może to zawleczki polamalo na korbach?
silnik zetora z rozdzielaczową pompą wtryskową ,pokrywa rozrządu od c-360 ,wszystko złożone w jedną całość;) http://obrazki.elektroda.net/0_127844952... http://obrazki.elektroda.net/10_12784495...
C 360 a c360 3P to całkiem inne silniki Dla jasności w c 330 jeździ hs 11 smarowana rozbryzgow a w c 360 3P hs11 ciśnieniowo smarowana W zwykłej c 360 kompresor jest zintegrowany z silnikiem i ma napęd z rozrządu
Wiem wiem sprężyny tam są macie rację chodziło mi o to że koła nie są na sztywno połączone z wałkami i po ustawieniu faz rozrządu i pokręceniu o 360 wałem blokada do wałków już nie pasuje ( bo tak jest z wariatorami ) a temat zszedł nie w tym kierunku ... :)
Witam wszystkich ! Mam problem przy zakładaniu wspomagania hydraulicznego. Mianowice w całym zestawie kupionym w sklepie, znajduje sie wałek ktory ma przechodzic przez spręzarke do pompy paliwowej. Czy wałek ktory znajduje sie w tym miejscu w obecnej chwili nie jest taki sam jak ten nowy ktory dostalem w zestawie ? Koncówka na ktorej jest kolo zebate...
Pomysł ciekawy, ale w przypadku pompy z transita trudny do zrealizowania. W transicie zapłon reguluje się na kole rozrządu, a pompa przykręcona jest na stałe do bloku. W c-360 zapłon regulujesz przestawiając pompę jak w VW czy fiacie, ale te pompy podają paliwo na wtrysk pośredni. Nasuwa się jednak pytanie czym różni się pompa od silnika z pośrednim...
Takiej lipy to ja się nie spodziewałem. O ile przestawiony rozrząd, o jeden czy o dwa zęby?
Głównie szukam instrukcji ustawienia rozrządu i pompy wtryskowej.
Naprawdę proszę o konkretne odpowiedzi. Mam pasek i rozrząd dobrany po numerze silnika i VIN idealnie dobrany. W serwisowce jaso jest napisane o znakach na pasku i na kołach. Czy można w tym silniku obrócić wał o 360 stopni? Może jak dokrecali kolo dolne to obrocili silnik. Wiem że głupie pytanie ale nie mam pomysłu nadal Zakladam ze pasek masz kupiony...
Kąt obrotu wału w 2t lub wałka rozrządu w 4t to 360° Dla każdego cylindra kąt zwarcia 30° 3 cylindry x 30° to 90°, zostało 270° / 3 to wychodzi 90°. Idź na szrot i weź zobie aparat z tico, wszystko zrobi się jasne.
C 4011 ma ten sam silnik- nie wiele się różnił od C-360 miał chyba inny wałek rozrządu, za to jest szybszy- skrzynia chyba Zetorowska. C355 to poprzednik C-360 praktycznie bez różnic. Masz 60- siątke to nie szukaj nic :D
Witam.Mam problemik z moim c 360.Dymi siwym dymem, jest słabszy nie ubywa oleju ani płynu chłodniczego wtryski były sprawdzane są w porządku.Gdy się rozgrzeje dymi trochę mniej a gdy ma ciężko to dymi siwym dymem i jest jakby przymulony czy może to być wina źle ustawionego rozrządu czy może sprawdzić pompę.
a co jeśli na obudowie rozrządu nie ma znaku(prawdopodobnie wymieniona na nową), jest jakiś inny sposób?
Witam Korbowody w C 360 montowane są zamkami do wałka rozrządu , na tłokach niegdyś byli na obrzeżu takie wytłoczki , czasami strzałki , tym znakiem do przodu silnika lub jak kolega powyżej pisał ma to małe znaczenie . Pozdrawiam
luz po 360 od mijanki
Witam. Mam taki problem, że nie wiem jak wymienić korbowód sprężarki w c-360. Jak w ogóle się do tej sprężarki dobrać, czy od pompy wtryskowej czy ściągać pokrywę rozrządu? Proszę o szybką odpowiedź
http://m.youtube.com/watch?v=wZ_e03JOi-Q witam, w moim c360 został założony nowy silnik prze ze mnie składany, problem w tym że z silnika wydobywa się straszne dzwonienie,patrz film,wymieniłem juz komplet kół rozrządu z nowego na kolejny od jednego producenta, łożyska i walki,oski są nowe,czasami słychać tez chwilowe jakby zezenie,bardzo mnie to niepokoi,silnik...
Tłumik też warto wymienić, cena 360 zł za rozrząd jeżeli jest z napinaczem hydraulicznym to dobra cena a mało kto pamięta że w silnikach 1.8t jest jeszcze łańcuch rozrządu do napędu 2 wałka w głowicy i jego też się wymienia bo nie jest wieczny.
Nie znam 3P , ale jak zamknie się zawór ssący , zamknięty jest zawór wydechowy to tam ma być wtrysk .Polskie , niemieckie liczą od paska / łańcucha rozrządu, japońce, francuzy od skrzyni biegów .
Witam Poszukuję informacji na temat siły z jaką powinno się dokręcić -koło wałka rozrządu - koło sprężarki/pompy - koło pasowe wału Do demontażu używałem klucza pneumatycznego więc jakoś poszło Hasło ''do oporu z czuciem'' mało mi mówi
Bo obróciłeś o 360° i wrócił na twoje znaki.
Zastanawia mnie to, że dwie szklanki po zdjęciu wałka rozrządu siedzą w dole, mimo tego że nie zachodzi kolizja (przekręcałem wałem o 360°). Czy jest to normalne?
Tak odkrecalem i leciało paliwo.. Rozrząd złożony na znaki.. Początek wtrysku ustawiony dobrze..
Witam, robię remont silnika ursusa c 360. Zdemontowałem wałek rozrządu i szklanki popychaczy ,zaskoczyło mnie że szklanki nie są jednakowe tzn. wymiarowo tak ale wizualnie już nie.Różnica jest w głębokościach przewężeń po środku szklanki i otworach, przykładowo pierwsza szklanka ma bardzo małe zagłębienie i jeden otwór a ósma szklanka bardzo głębokie...
Tryby rozrządu dzwonią, nic niezwykłego.
Mi właśnie w silniku po remoncie tak się stało z pierścieniami. A jesteś pewien, że pierścienie są prawidłowo założone ? Nie przepalona ropa, może być zły kąt wtrysku, rozrząd też prawidłowo złożony?
Mógł się ściąć wpust na wałku napędzającym pompę wtryskową tam gdzie przykęcane jest koło rozrządu. 5cm to bardzo dużo.
Wymiana rozrządu okazała się porażka :( przy próbie przekrecenia wałem o 360 " w końcowym etapie blokuje się coś jak by o coś uderzało i koniec nie da się przekręcić. Co może być przyczyną? Jutro biorę się za zdjęcie misy.. Każda wskazówka jest na wagę złota :)
mam pytanie w jaką strone odkręca sie nakrętkę zazębiacz z wału korbowego c 360? Odkręca się ją normalnie w lewo czy wał ma prawy gwint i odkręca sie w prawo? nie chcę gwintu uszkodzić więc pytam bo muszę to koło pasowe zdemntować. Koło pasowe też ma gwint bo mam obudowe rozrządu na odrzutnik i w jaką strone wykręcic koło pasowe wyjąc??
Rozumiem ze czeka mnie kapitalka tej spreżarki , możecie mi podpowiedzieć czy trzeba rozbierać rozrząd by sie tam dostac
Dalej utrzymuje swoje zdanie, że wina leży po stronie układu paliwowego, a najpewniej w pompie wtryskowej. Skoro po kilkunastogodzinnym przestoju występuje problem z odpaleniem to mogą być winne chociażby zawory zwrotne w pompie wtryskowej. Wskazuje na to sposób odpalania, a mianowicie długie kręcenie po przestoju i początkowy brak reakcji na gaz. Jestem...
Witam mam pytanko w ciągniku c360 w kturą steone mają być zamki na korbowodach od strony walka rozrządu czy z drugiej strony z góry dziękuję za podpowie
Co to za wał? Jakiej produkcji? Jak by miał za duże wykorbienia. Przecież nie ma prawa tam sięgać, zgranie rozrządu nie ma nic do tego. Po przekręceniu wału odpowiednią ilość razy(jest tego sporo 360 chyba, nie pamietam) powinny się ponownie zgrać znaki.
Widzi obroty to 280-360 RPM
winą może być źle zregenerowana pompa, ale to nie tylko ona na pewno jest ona źle ustawiona ( jest zły kąt wtrysku mieszanki ) jest ona za wczesny lub za późny. Za pewno wierz ze pompa jest przymocowana ruchomo należy popuścić śruby ja mocują i przy odpalonym silniku i wysokich obrotach odchylać ją lub dochylać do silnika i jednocześnie obserwować dym...
Czy w ten sposób moge """spokojnie""" odpalić auto, czy może jest jeszcze coś, Złóż rozrząd i przekręć wałem ze dwa razy 360°. Jak nie zablokuje nic to możesz odpalać. Chociaz jak ci wcześniej się zsunął podczas odpalania to może dziwna dziwność się zadziać.
Obrotomierz z C-330 jest taki sam jak w C-360. W C-360 napęd jest z wałka rozrządu. Na tarczy licznika jest napisane 1:1,79.
Bo dokładnie chodzi o zamianę odrzutnika oleju na wale od strony sprzęgła na uszczelniacz w c-360 a nie żaden odolejacz.
Panowie odgrzeje temat ale czy przyczyną takiego stanu rzeczy nie może być zużyty wałek rozrządu, bo z tego co pamiętam wałek i wał mają wspólne kanały smarowania w bloku , i tak jeśli wałek zużyty to nie ma ciśnienia na czopach wału bo całe ucieka na wałku rozrządu. Czy może źle kombinuję?
Ja na twoim miejscu zmierzył bym jeszcze kompresje na garach , to wiele wyjaśni . Czy wałek rozrządu po wymianie nie jest przypadkiem od C -360 ?? :|
Panowie po założeniu wtryskow oraz pompy która wróciła ze sprawdzenia auto po zapaleniu nierówno pracuje,żadnych znaków na kole od rozrządu nie ma,tylko klin ustalający.Jakieś sugestie?
Przy ustawieniu wału na kreski paliwo porusza się na drugim wtrysku a nie na pierwszym Czy jakaś jest regulacja przy pompie ? a może rozrząd żle ustawiony?
Pamiętaj ze wymieniając zużyte koło zębate wymienia sie je parami analogiczny przypadek jak byś wymienił łańcuch rozrządu zostawiając stare kola zębate
Wałek obrócony o 180° = wał korbowy obrócony o 360°. Nie robi to żadnego znaczenia. Odwrócenie ssania z wydechem możliwe jest wyłącznie przy przestawieniu wałka rozrządu o 90°, albo wału korbowego o 180°. Wówczas możliwe jest spotkanie zaworów z tłokiem. Mało możliwe jest że rozrząd został poprawnie ustawiony. Jeśli się zgadza na znak T i zębatkę rozrządu,...
I powiedz,że jeszcze tak zapala?We właściwą stronę kręcisz wałem?(tzn.tą samą co rozrusznik). Wał się nie obrócił możliwości są trzy:niewłaściwy montaż pompy,sprzęgło pompy,rozleciał się rozrząd.
Właśnie,że nie we wszystkich.W C 360 są zamontowane właśnie zamkami w kierunku wałka rozrządu. Dodano po 2 Właśnie,że nie we wszystkich.W C 360 są zamontowane właśnie zamkami w kierunku wałka rozrządu.Jeżeli nie będzie innych odpowiedzi to oczywiście złożę tak jak było bo silnik pracował i nie było problemu.
Nie piszesz nic o sprawdzeniu wtryskiwaczy. Rozrząd w 100% dobrze ustawiony? Jeszcze jedno pytanie. Sprawdzałeś wagowo korbowody?
Masz rację ale i tak podmienię pompę bo mam jedną zapasową i ciekawi mnie czy coś się zmieni i napisze co i jak. Co do kompresora to ma on wpływ niestety na pracę silnika ale trochę inaczej się to objawia i raczej przy zużytych kołach rozrządu u mnie są nowe.
Na sprzęgiełku pompy można źle trafić ale to trzeba ją śrubami dociągać a ja zakładam rękami aż wejdzie do końca i dopiero nakrętka więc tyle siły nie mam żeby inaczej wcisnąć niż tak jak ma być. Do rozrządu się dziś nie dogrzebałem , jutro będę go miał na wierzchu ale rozrząd był dobrze i działało to ponad rok, chyba że coś w rozrządzie się rozsypało,...
Jak się odkręci korek wlewu oleju ( w pokrywie rozrządu to słychać tam jakies takie stukotanie - jakby były za duże luzy - nic głosnego przy całym tym rumorze ale jednak) Jest prawdopodobne że koła rozrządu trzeba wymienić ?? Zastanawia mnie to skrajne połozenie pompy wtryskowej żeby doregulować kąt wtrysku:(
Właśnie mam tak ustawiony rozrząd jak na rysunku powyżej, a co do osadzenia kół na walku rozrządu się nie zmienia pomimo jego obrotu o 360 stopni bo jest tam kółek ustalający, a co do koła na wale nie ściągnąłem go w ogóle, i z tego co się orientuję to koło jest osadzone na klinie czyli też nie ma możliwości go inaczej założyć, chyba że źle myślę? Dodano...
Też bym chciał znać odpowiedź homag. Bardzo mnie to fascynuje jak zrobić, żeby poskładać rozrząd przesunięty o 1/2 obrotu tak aby znaki się pokrywały. Jeżeli jest wszystko dobrze poskładane, podłaczone i ustawione to silnik musi chodzić nie ma cudów!!! Ktoś kto składał motor spaprał robote i tyle. Powodów dlaczego nie chce zapalić Twoja maszyna jest...
jak założyłem nowa klawiaturę to nawet się nie zagrzał kolektor wydechowy a klawiatura już rozpruta Dobrą praktyką po pracy przy elementach rozrządu jest ręczne przekręcenie wału korbowego o 360*. Gdybyś tak zrobił za pierwszym razem to zaoszczędziłbyś czas i części. Teraz to się już trochę "zapętliłeś". Jeżeli wcześniej było Ok to kół rozrządu nie...
Czemu założyłeś nowy temat? Masz założone złe sprzęgiełko 6.5 jest od c-360. Wytnij na nim ząbek i załóż pompę.
Więc lepiej spakuj wszystko i do zakładu szlifierskiego, na ocenę i pomiary. Szlif wału akurat nie jest drogi. Blok sprawdzą na osiowość jak i wymiary pod wałek rozrządu, może tu trzeba wałka nad wymiarowego.
Witam czy dam radę odpalić ten silnik bez wkładania do komory? https://www.google.com/search?q=silnik+c...
Witam. Po wymianie uszczelki oraz tłoka przyszło tez wymienić sam pasek rozrządu bo reszta była sprawna i nowa. Po tych operacjach seicento nie chce odpalić. Czujnik polozenia wału tez nowy. Rozrząd juz kilka razy przestawiałem o 180 i 360 stopni. Znaki też wg schemtaów. Pytanie czy ktoś może coś podejrzewac oprocz pomieszania przewodów wysokiego napięcia?...
Więc spotkania być nie mogło. Wszystko ok gdyby nie fakt, że w pierwszym momencie nie dało rady swobodnie ręcznie obrócić wału korbowego o 360 stopni. Tak przynajmniej twierdzi autor.
Wielkie dzięki za pomoc. Dodano po 2 Mam jeszcze jedno pytanko związane z tym kołem zamachowym czy ma ono jeden otwór czy może dwa albo i więcej otworów do którego może wejść śruba kontrolna włożona przez otwór w bloku silnika bo jak bym tak włożył nie w ten co trzeba i na nim ustawił rozrząd to efekty były by raczej opłakane. Dodano po 5 Jest tylko...
Jeszcze zapomniałem o jednej być może istotnej rzeczy a mianowicie na wolnych obrotach widać delikatny niebieski dym' po dodaniu gazu jak widać go nie ma' jednak jest to widoczne od dłuższego czasu... Jutro jadę zawieść pompe jeżeli nic nie da pojade z głowicami... Luzy raczej dobrze są ustawione ssący 0,2 wydechowy 0,3 ustawiałem gdy w króćcu na dany...
Nie robiłem nic przy tym silniku więc moja wiedza marna. Nie mam także czasu na analizy. Nasuwa się jednak taki trochę naiwny pomysł, czy wał korbowy jest właściwie ustawiony względem wałków rozrządu. Chodzi o przesuniecie o 360 stopni. czyli pytanie o położenie tłoków w odpowiednich cylindrach. A ponieważ zapewne funkcjonuje tam wykrywacz kolejności...
rozrząd rozrząd passat rozrząd ducato rozrząd rozrząd rozrząd honda
lodowka szron discman wyłącza iveco daily problemy klimatyzacja
lodówka bosch toshiba firmware update
Obsługa czytnika kart SD w TV Panasonic bez pilota Podłączenie radia Becker BE6802 - opis pinów zasilania