W każdym silniku czterosuwowym występuje tzw. współotwarcie zaworów, czyli przy przejściu pomiędzy suwami wydechu i ssania, gdy tłok jest w GMP zawory ssące i wydechowe są lekko otwarte. Poczytaj w google: "współotwarcie zaworów". Regulacji luzu zaworów dokonujesz po obróceniu wału korbowego o jeden obrót na następny znak "T".
Zazwyczaj jest popychacz z zapadką, żeby się nie cofnął i nie przeskoczył łańcuch Jak odkręcisz dwie śruby i go wyjmiesz, to podnosisz zapadkę, cofasz popychacz i później przy montażu sprężyna ustawi go w prawidłowym położeniu (sprężynę i śrubę ją mocującą zamontuj dopiero po przykręceniu napinacza do cylindra
Rozrząd przeskoczył.
Takie objawy daje zatkany wydech lub przestawiony rozrząd.
Witam, posiadam pacjenta skuterka 4t silnik gy6 139qmb i łańcuszek rozrządu jest do wymiany ponieważ pękł w jednym miejscu. Da się to zrobić bez rozbierania karteru ?
Jeżeli, po wlaniu paliwa bezpośrednio do cylindra, nie odpala to rozrząd lub luz zaworów.
Sprawdź rzetelnie luzy zaworowe i ustawienie rozrządu. Filtr powietrza daj oryginalny.
Pisałeś, że iskra jest, to po co kombinować z tą kosą? Jak nie zapala po podlaniu benzyny, brak kompresji, lub popierniczony rozrząd.
Jak to jest 4T to może, źle ustawiony rozrząd
A są szanse na zdjęcie/a?
Witam, mam problem z zaworami w skuterze 4t, nie da się ich wyregulować. Ustawiam odpowiednie luzy i po paru kopnięciach w kopkę kasują luz i tak w kółko, oznacza to rozrząd do wymiany czy głowicę?
Tak to wygląda: http://obrazki.elektroda.net/54_12710101...
Ja widzę 2 opcje: - albo po prostu masz przestawiony zapłon i to tak konkretnie, - albo masz zdechłą świecę. Bo świece NGK z Francji mają taką dziwną tendencję do nie podawania iskry pod ciśnieniem. Jak ją wykręcisz i sprawdzasz iskrę, to iskra jest i wygląda na normalną, ale jak wkręcisz świecę, to nagle iskry już nie podaje, taka świeca przebita do...
Witam, chcialbym żądać pytanie odnośnie ustawiania rozrządu w 4T. Mianowicie czy jezeli ustawie magneto w pozycji T jak do ustawiania zaworów i te trzy dziurki na walku rozrządu z największą na środku to rozrząd bedzie dobrze ustawiony czy cos jeszcze trzeba zrobić?
Przyczyna było wypalone gniazdo ale to nie dalej problemów poniewaz nie da sie ustawic rozrządu
Nie wiem jak jest w Twoim pojeździe, ale w większości 4T trzeba zluźnić napinacz łańcuszka rozrządu, najczęściej trzeba wykręcić śrubę ze sprężyną, która naciska na napinacz. Sposób demontażu łańcuszka i wałka rozrządu podany jest na forach internetowych, wraz z rysunkami.
Problem leżał po stronie wału oddałem do sklepu dostałem 2 innej firmy i problemu nie ma dodam ze ten wadliwy wał był z tańszych modeli i gdy go porównaliśmy z innymi to żeby na łańcuszek były mniejsze wiec odradzam kupna tanich zamienników szkoda pieniędzy i zdrowia do tego. Dziękuje za Pomoc
Czy na pewno mówimy o panewkach na wałku rozrządu?
Kąt obrotu wału w 2t lub wałka rozrządu w 4t to 360° Dla każdego cylindra kąt zwarcia 30° 3 cylindry x 30° to 90°, zostało 270° / 3 to wychodzi 90°. Idź na szrot i weź zobie aparat z tico, wszystko zrobi się jasne.
Luzy na wale będziesz mógł sprawdzić po zdjęciu cylindra. Jeśli będą to może wystarczy wymienić same łożyska .Podaj jaki to model skutera to coś doradzimy , na znanym portalu aukcyjnym jest wiele takich cylindrów więc można coś wybrać. Potem jeszcze będziesz musiał ustawić rozrząd.
Ciekawe czy pompa oleju nie jest uszkodzona To akurat łatwo sprawdzić nie zakładając osłony rozrządu.
W tych silnikach nie wymienia się łożysk na wale. Sprawdź czy są dobre łożyska wałka rozrządu.
Jeżeli to wersja MOFA (max 25km/h jazda bez kasku i po drogach rowerowych oczywiście w Niemczech) skuter może posiadać specjalny cylinder wersja 2T lub wałek rozrządu wersja 4T. Odblokowanie odbywa się przez wymianę części. Nie zmienia to jednak faktu ,że najpierw trzeba usunąć zwarcie.
sprawdzałem czy nie jest przestawiony na rozrządzie. jest OK.
Aby wymienić łańcuszek rozrządu trzeba rozpołowić silnik, żeby wyjąć musisz zrzucić go np. śrubokrętem z koła zębatego na wale, przełożyć przez czop, czyli nie obejdzie się bez wybrania wału. http://skuterypolnoc.ubf.pl/readarticle.... W linku wyżej masz wykonany przeze mnie artykuł dotący wymiany wału w tym silniku, tam znajdziesz wszystkie...
Każdy łańcuch ma zapinkę z pomocą której można go zdemontować lub zamontować, to nie jest pasek który można naciągnąć. https://obrazki.elektroda.pl/7934047800_... I te płaskie tłoki w 4T, są takie?
Kolo magnesowe należy założyć poprawnie na wał i dokręcić wg instrukcji. Sprawdź to i zwróć uwagę na impulsator, gdyż przy tych czynnościach mogłeś uszkodzić go lub zmienić jego położenie np. poprzez uderzenie kołem magnesowym (odstęp od koła magnesowego ok. 0,3 mm). Nie podajesz, czy ingerowałeś w rozrząd - ustawienie rozrządu w 4T znajdziesz na forach...
Większość silników 4T ma mieć olej na kole zamachowym. Bo właśnie od strony magneta masz łańcuszek rozrządu który MUSI być smarowany olejem.
Złożyć tak jak było wcześniej: ustawić rozrząd, zawory...
rozrząd się nie przestawił
A rozrządu nie przestawiłeś?
Kolego najpierw ustaw poprawnie rozrząd a później luzy zaworowe. Do tej czynności trzeba zdemontować pokrywę zaworów i poluźnić napinacz łańcuszka rozrządu. Na temat ustawiania rozrządu dużo informacji i materiałów poglądowych znajduje się na forach internetowych, po wpisaniu np. "Ustawianie rozrządu w skuterze 4T".
oleju nie mam za dużo, a z kompresją też jest dobrze :/ .Mógł walnąć uszczelniacz na wale i podaje większą dawkę oleju na łańcużek rozrządu ?
Może hałasuje rozrząd lub tłok (sworzeń tłokowy, pierścienie). mam podejrzenia do rozrządu ale tam nie ma co się psuć. A sworzeń itp. Sprawdziłem. nie to nie rozrząd
luz po 360 od mijanki
Witam wszystkich.Problem z typowym silnikiem 4t,wyrzuca olej pomiędzy pomiędzy głowicą a cylindrem.Skuter jeżeli odpali to dymy z tłumika od spalanego oleju.Głowica i cylinder nowe.Wygląda tak jakby dopływ oleju do wałka rozrządu był przyblokowany.
Jest wyjęty napinacz.
To normalne że na T (timming) tłok jest w GMP, ale w jakim położeniu jest wałek rozrządu?
Ponownie radzę sprawdzić ustawienie rozrządu i zaworów.
To jest zapewne silniki 4T, jak w aucie. Paska rozrządu zapewne nie ma, ale ma łańcuch (grubości jak łańcuch rowerowy mniej-więcej).
hmm... znów źle ustawione...
Do sprawdzenia zawór podciśnieniowy, gaźnik, zapłon, rozrząd. Jak sprawdzisz to napisz.
Zapchany filtr paliwa, zapchany filtr powietrza, uszkodzona świeca (pomimo że daje iskrę), słabe przewodzenie przewodów, cewka WN w stanie agonalnym, brak kompresji, przestawiony zapłon, przestawiony rozrząd (jeśli to 4T) i kilka innych. Na sam początek spróbuj pod świecę wlać 0,5ml paliwa i spróbuj odpalić, jak się wkręci jak szatan, to masz problem...
Według mnie kropka do kropki. Ustaw tak i przekrec ręcznie,powoli silnikiem. Jak nic nie blokuje to musi być dobrze. Zobacz jak działają zawory według tłoka. Chyba wiesz jak działa silnik 4t.
Witam. Tuning 4T nie jest taki prosty jak 2T. Trzeba by zmienić fazy rozrządu, aby silnik miał czym "oddychać" przy takiej prędkości obrotowej, być może trzeba będzie "odchudzić" elementy rozrządu, zastosować inne sprężyny itd. Istnieje coś takiego, jak średnia prędkość tłoka i jest to zależne od jego skoku. Może to stanowić ograniczenie wtedy, gdy...
Czy ten moduł może być stosowany w Twoim skuterze, możesz podmienić go na sprawdzony w innym skuterze. Przypuszczam, że dysze w gaźniku starannie udrożniłeś, może za wysoki stan paliwa w gaźniku. Czy ssanie jest sprawne i czy silnik tak się zachowuje, gdy jest zimny i ciepły. Filtr powietrza pewnie jest czysty. Sugeruję (na spokojnie) sprawdzić jeszcze...
Sprawdź ustawienie rozrządu i luzy zaworowe.
Rozumiem. Podpowiedz jeszcze czy rozrząd jest na popychaczach czy na łańcuchu? Na magnecie są literki T i F?
Witam, mam spory problem ze zrywającym się paskiem w skuterze Zipp Otis 50ccm 4T. W serwisie powiedzieli mi, że sprzęgło albo wariator. Wymieniałem już 3 komplety i dalej ten sam problem. Dodam, że słychać jakieś stukanie. Czy możliwe, że coś jest nie tak z wałem korbowym lub rozrządem?
Źle złożyłeś rozrząd - poczytaj na forach internetu.
Żarty sobie robisz. Na fotkach widoczna dość spora szczelina, ułożyskowanie wałka rozrządu luźne, a więc i luzy zaworowe niewątpliwie poza zalecanymi przez producenta. Wymień klawiaturę (nawet na używkę), wyreguluj zawory i będzie po problemie.
Wymieniłem warjator i dalej to samo tylko mam nowy objaw skuter wpada w wibraje kierownica mi drży cały skuter sie trzęsie od silnika .Możliwe że żle złożyłem rozrząd ?
jednak w wyczynowych silnikach, musimy stosować twarde spręzyny Zapomniałeś o istnieniu silników z rozrządem desmodromicznym. znajdowały by się mniejsze cylindry, w których obracały by się tuleje. Czyli jakaś inna wersja rozrządu Knighta.
A sprawdziłeś w jakim stanie są zawory? Po strzale rozrządu mogę być pogięte i zniszczone.
A ja dla odmiany proponuję sprawdzić wydech. Może próba bez tłumika? Te luzy na łańcuchu rozrządu też mi się nie podobają.
Rozrząd to bardzo ważna rzecz, nie przeszukałeś forum? Było kilkanaście razy o ustawianiu rozrządu w 4 T ,proponuję poszukać.
Gaźnik wstawiałem inny i to samo. Kompresje sprawdzę u kolegi. Paliwo do gaźnika dochodzi. A czy może być to spowodowane przestawieniem się łańcuszka rozrządu- tak tylko pytam??
Problem jest taki, że skuter 4t nie miał kompresji, wymieniłem tłok, pierścienie i cylinder. Tłok włożyłem symbolem IN do góry, ustawiłem prawidłowo rozrząd i zawory i nadal nie ma kompresji. O co chodzi?
Dysz 90,rolki oryginał, moduł 5pin, luzy po 0,5 0,10; rozrząd ustawiony prawidłowo, zero problemów z odpalaniem.
Kolego to, że zrobiłeś 1400 km nie oznacza, że nie zatarłeś silnika. Obecnie silnik może mieć za niskie ciśnienie w cylindrze do jego uruchomienia, bądź źle ustawiłeś rozrząd i efekty będą takie jak podajesz. Bez urazy, ale sprawdź jeszcze raz. Na forach internetowych podane są wskazówki dot. ustawiania rozrządu i regulacji zaworów w silnikach 4T. Ponadto...
Witam zobacz przy okazji czy napinacz rozrządu odpowiednio napina łańcuch
Witam, Silnik 4T 125/210 obecnie ma 18km, kolejną zmianą jest wymiana walką rozrządu na sportowy, kosztuje to 1000 zł pytanie czy ten wzrost będzie odczuwalny?
Dobrze założyłeś tłok , strzałką do okna wydechowego ? Szczególnie, że to silnik 4T... Długo by musiał szukać okna... Czy rozrząd dobrze złożony? Sprawdź jeszcze raz luzy zaworowe. Co z doprowadzeniem oleju do głowicy?
Rozrząd ustawiony prawidłowo znak T pokrywa się z znakami na wałku
Rozrząd do sprawdzenie i kontrola co ojciec źle poskładał.
A czy tu jest rozrzad ? Bo chyba nie , są takie laski . Sam napisałeś 4T czyli silnik czterosuwowy. Ma oczywiście rozrząd, tylko wałek znajduje się w bloku, a zawory są sterowane poprzez laski. Normalnie wcześniej jeździł? Coś robiłeś, że teraz tak strzela? Gaźnik czyściłeś?
Czy podczas składania silnika zamontowałeś (sprawną) pompkę oleju. Podejrzewam, że gdy zdemontowałeś dekiel rozrządu nie było śladu oleju w rozrządzie. Może nie zalałeś oleju do silnika, ewentualnie zbyt mało (ok. 0,6 l ).
Ja stawiam na brak kompresji wywołany złym ustawieniem zaworów... Mogłeś to dobrze zrobić jednak jak zapewne sam wiesz popychacz przykręcony jest jedną nakrętką do zaworu, która podczas rozruchu mogła się delikatniutko przekręcić i nie ma kompresji bo ciśnienie ucieka przez nie domknięty zawór, bądż odwrotnie, zawór jest cały czas zamknięty ale wtedy...
Kolego, czy koło magnesowe zakładałeś z klinem, może Ci wypadł. To, że "zgrałeś" wałek rozrządu z literą "T" nie znaczy, iż ustawiłeś poprawnie rozrząd. Najpierw ustawia się tłok w GMP a później wałek rozrządu i nie może być pomyłki nawet i 1 ząbek łańcuszka. Po objawach reakcji silnika uważam, że masz przestawiony zapłon (za wczesny), ale w/wym. koledzy...
zawory grzybkowe nadają się jedynie do silników Diesla, bo ograniczają prędkość obrotową silnika o połowę względem 4T, Jeśli stosuje się klasycznie sprężyny zaworowe, to masz rację, ale jest rozwiązanie wykorzystujące dodatkowe krzywki na wałku rozrządu domykające zawory, tzw. rozrząd desmodromiczny. Ducati stosuje takie rozwiązanie w swoich motocyklach
oba modele są dobre, ale trudno porównywać ze sobą 2T i 4T. Musiałbyś pojeździć i ocenić samemu. Remont w 2T jest o tańszy, ponieważ odchodzą koszty rozrządu, głowicy, zaworów. Generalny remont w 2T - korba, łożyska, tłok, nicasil to 2000zł, do 4T musisz doliczyć koszt zaworów ok 150sztuka (zamiennik) tłok jest droższy o 100-150zl, łańcuch rozrządu...
No właśnie. Zmiana dyfuzora = odblokowanie motocykla. Konieczne jest przy tym zmiana mapy w ECU, lub nawet wymiana całego ECU jeżeli znajduje się w kicie odblokowującym, o ile dyfuzor który masz jest kompatybilny (jest dedykowany do TPI i nie wymaga innej mapy). Jeszcze jest druga ważna sprawa, smarowanie. Dozownik jest tutaj elektroniczny, a KTM przy...
Rozbierałem cały gaźnik i wszystko jest ok, pływak jest cały nie jest zalany paliwem. Możliwe że to wina rozrządu ??
Sprawdź czy jest na wałku rozrządu idealna pozycja "T". Jeśli nie jest idealna to skuter ma problem zapalić.
Kolego nie podajesz, czy masz silnik 2T, czy 4T. Piszesz, że wymieniłeś głowicę, bo nie było kompresji, chyba miałeś na myśli cylinder, bo od niego bardziej zależy kompresja niż od głowicy. Czy po remoncie silnika zmierzyłeś kompresję i jaki jest ewentualnie wynik. Jeśli kompresja jest poprawna, to sprawdź, czy założyłeś klin na wale silnika. Twierdzisz,...
W takim razie, tak jak napisał Staszek49 , rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony? Jakie masz luzy zaworów. Uszczelka pod głowicą nowa?
Witam. Mam problem że skuterem piaggio zip 50 4t. Mianowicie skuter nie pali. Pluje paliwem do filtra powietrza. Dodam że był wymieniony filtr powietrza świeca tłok+pierścienie. Bagażnik też był czyszczony nie raz. Jak ustawić rozrzad bo tam nie ma oznaczeń na magnecie?
A co z zaworami? Czy są szczelne? Czy mierzyłeś ciśnienie sprężania? A może coś poknociłeś z fazami rozrządu przy wymianie tłoka? Jak sprawdzałeś iskrę?
A przypadkiem po prostu nie jest przesunięte koło rozrządu na wałku? W niektórych można przesunąć założenie koła na frezie i wtedy są cyrki.
Czy skuter po remoncie został należycie dotarty, czy od razu jeździłeś na maxa, a tym samym czekałby Cię ponowny remont silnika. Sprawdź poprawność ustawienia rozrządu oraz zaworów, szczegóły dot. tego tematu na forach internetowych.
Najpierw ustaw poprawnie rozrząd (informacje szczegółowe na forum), następnie luzy zaworowe i ewentualnie gaźnik.
Jak największy cylinder, plus dobrana do niego głowica z wałkiem rozrządu, do tego gaźnik z większym przelotem plus tuningowy moduł zapłonowy - i wyjdzie niewiele taniej niż 1000zł za silnik 110 czy 125ccm. Oczywiście mówię o markowych częściach tuningowych, nie szrocie z portali aukcyjnych.
Ale generalnie o co chodzi autorowi? Ma jakiś problem ze złożeniem rozrządu? Skuter nie działa? Czy szuka tak kłopotu z braku zajęcia?
Kolego podajesz za mało informacji o silniku tj.,czy to 2T czy też 4T i czy ostatnio było przy nim coś robione. Skuter musi mieć ssanie (właściciel i nie zna budowy pojazdu ?). Jeśli jest to 4T, to sprawdź luzy zaworowe i ewentualnie ustawienie rozrządu. Gaźnik do przeglądu tj. udrożnienia kanalików i dysz a po tej czynności należy poprawnie go zamontować....
W tych skuterach nie wymienia się łożysk jest to nie opłacalne i trzeba zdjąć zębatkę rozrządu która jest nakładana na "gorąco" na wał z odpowiednimi punktami i ponowne jej nałożenie wymaga odpowiedniego sprzętu, więc najlepiej kupić nowy wał na allegro kosztują ok. 130zł. Oczywiście mowa jest o silnikach 4T, a w 2T można jak najbardziej wymienić.
Rozrząd ustawiony? Tłok założyłeś dobrze, na denku są wgłębienia na zawory, z napisem IN dla zaworu ssącego.
Silnik jest źle złożony. Jakiś wał korbowy, jakiś cylinder z tłokiem i jakaś tuningowa głowica. Pewnie nawet nie wiesz jaka jest rzeczywista pojemność skokowa silnika, jaki jest stopień sprężania, nie wspomnę już o squishu i kształcie komory spalania. Nie wiadomo nawet jaki jest wałek rozrządu, jakie są czasy otwarcia zaworów, jaki jest ich czasoprzekrój....
Witam. Mam problem z chińskim skuterem Zipp Baotian 4t. Skuter świeżo po remoncie wymieniona głowica, tłok, cylinder itp. Po wymianie, zawory ustawiłem ssący 0,5 mm wydechowy 0,8 mm, rozrząd ustawiłem na T. Kompresja jest idealna ale nie ma iskry, jest ale bardzo słaba. Nie wiem w czym problem.
Dobre rozwiązanie. Wykonanie silnika 4T w takiej skali to duże wyzwanie konstrukcyjne. Taka konstrukcja rozrządu upraszcza sprawę. Tylko ciekaw jestem jaka moc pobiera rozrząd i układ zapłonowy i jak to sie ma w stosunku do mocy generowanej przez silnik.
Ma przekładnię CVT, bezstopniową pasową... 4T i tak będzie słaby. Jedyny tuning to wymiana cylindra na większy... Można się tylko chwalić że skuter zamyka licznik (przy 60 km/h :lol: ) Generalnie, ścigaczy nie wolno obciążać czy też wkręcać na obroty gdy jest zimny. Można zniszczyć rozrząd. Nie wiem jak to jest w przypadku małych czterosuwów. Temat...
Nie. T służy do ustawiania kółka rozrządu. Na znaku T, dwa małe otwory w kółku rozrządu maja być równolegle do głowicy a duży otwór na górze.
Witam jestem tu nowy :p Mam dylemat kupiłem niedawno hondę xl185s 4t 82r posypał się rozrząd, rozebrałem silnik i zauważyłem, że cylinder ma wżery i nie nadaje się na eksploatacje. Mam możliwość kupna tuleję lecz nie wiem czy można ją wymienić :/ Jest też opcja zrobienia szlifu, znalazłem podobny tłok pochodzi z chińskich crossów :/ Nie uśmiecha mi...
Witajcie, dopiero zaczynam przygodę ze skuterem w sumie z jego naprawą. Zakupiłem używany silnik 125 4t. Ogólnie musiałem wymienić głowice, ponieważ gniazdo świecy było wyrobione . Rozrząd ustawiłem dobrze. Odpala od strzała, ładnie chodzi, lecz moim zdaniem zbiera się kiepsko, na pewnie nie jak 125. Co mógłbym sprawdzić? Raczej nieszczelnosci niema....
Witam, mógłby mi ktoś podpowiedzieć[ktoś kto ma doświadczenie] jakie luzy zaworowe powinny być w silniku 110ccm 4t? i jak dokładnie ustawić rozrząd. W silnikach 50ccm /72 ustawiałem zawsze 0.06 ssący 0.08 wydechowy i pracowały elegancko, natomiast rozrząd ustawiałem na kresce z "T" na magnecie i rowku w pokrywie, wtedy regulacja zaworów. Zauważyłem...
Chciałem zwrócić uwagę na ten zapis Agregat pracował przez około 30 min po czym stanął i już nie odpalał. Dla mnie jest on jednoznaczny - stanął silnik i nie chciał już i ponownie odpalić. Jeżeli ten zapis ma takie znaczenie jak napisałem, to ja tu nie widzę żadnego związku z uszkodzeniem elektrycznym samego generatora. Przy uszkodzeniu samego generatora...
W silniku 4T ważne są właściwe luzy zaworowe i poprawne ustawienie rozrządu, które po pewnym czasie potrafią się rozregulowywać (wiadomy producent). Ponadto należy sprawdzić drożność dysz i ustawienia gaźnika, czystość filtra powietrza i paliwa oraz kranik paliwa. Myślę, że stosujesz świeże paliwo, fachowcy twierdzą, że do silników 4T paliwo może mieć...
Trzeba zerknąć pod dekiel zaworów, na wałku wydechowym powinien być dekompresator Raczej nie w chińczyku i nie w silniku typu OHV (kopia Hondy CG) gdzie wałek rozrządu to (aż) jedna krzywka. Możliwe że rozrząd jest przestawiony, przez co silnik ma za dużą kompresję. Poza tym w 4T ważne jest aby układ biegu jałowego w gaźniku był prawidłowo ustawiony....
Abstrachując od problemów z gaźnikiem, to ustrojstwo nazywa się "NEWA". Po rosyjsku będzie to "Нева" Silnik 4T w niektórych modelach były silniki Subaru. Do sprawdzenia świeca, luz zaworów, rozrząd.
a no to kolego nie moge Ci pomóc, sądze że powinny być jakieś znaki lub proponuje Ci zorientować się jaki masz dokładnie silnik i popatrzeć na forach bardziej ukierunkowanych pod twoj motocykl, może jakiś fanklub lub coś tego typu. A dla sprostowania tobie chodzi o ustawienie rozrządu a nie zapłonu.
Cylinder, tłok i pierścienie wyglądają ok. Czyli zrzuciłeś głowicę? To teraz sprawdź szczelność zaworów - zalej po kolei kanały dolotowy i wydechowy ropą lub benzyną i patrz czy nie cieknie spod zaworów. Wiesz, że uszczelkę pod głowicę potrzebujesz już nową? I popracuj z ustawieniem rozrządu. Ściągnij sobie zdjęcia, jak to powinno wyglądać.
rozrząd rozrząd passat rozrząd ducato rozrząd rozrząd rozrząd honda
klawiatura bezprzewodowa zrobić philips ustawić godzina syrena alarmu własnym zasilaniem
toshiba 32w2333d toshiba 32w2333d
Citroen Berlingo nie odpala - możliwe przyczyny i rozwiązania Peugeot 308 SW 2.0 HDi 2012 - problem z uruchomieniem