Jak najbardziej tak - dobrze to zrozumiałeś.
Jak używka jest sprawna i nie wytarta to nie wiem po co wciskać nowe i to jeszcze do CORSE ;-)
czy jest możliwe że coś się stało z głowicą lub zaworami Możliwe, może coś źle złożyłem możliwe... łańcuch był pęknięty A jaki powód? opel corsa c 1.2 A jaki rocznik? + standardowo - czy jest iskra, czy jest paliwo?
http://obrazki.elektroda.pl/9478289800_1... Jest to do Corsa B 1,4 93-96 C14SE(kod silnika) 60KW
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Drugi czujnik jest koło rozrządu .
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Na dole znajdziesz ustawienie rozrzadu. Wjedz najpierw na techa i sprawdz jakie bledy podaje komputer.Fajne autko ale jak sie rozsypie to tragedia.Wedlug mnie to masz kopniety czujnik polozenia walu.Bez niego nie zapalisz.Czujnik w rozrzadzie wypiety i auto palilo.
Ewidentny brak przepływu. Zapchana chłodnica (łatwo zweryfikować) lub skończyła się pompa - z tym gorzej bo napędzana jest paskiem rozrządu.
Oto schemat. http://obrazki.elektroda.net/94_12488094...
Po polsku !
Czy w takiej sytuacji jest to wciąż przekładnia 1 do 2 A ilość zębów się zmieniła? Nie. Nadal ich stosunek wynosi 2:1.
Napinacz jest tak zbudowany,że ma zabezpieczenie,gdy ciśnienie oleju go wysunie to po spadku ciśnienia zapadka nie pozwala mu się cofnąć,nie dotyczy to tylko tego silnika ale wszystkich z rozrządem łańcuchowym
http://replace-timing-belt.com/opelvauxh... Może, pomoże. Proszę i pozdrawiam :bye:
Ja się skłaniam ku teorii, że jest zła kondycja mechaniczna silnika. Coś z rozrządem lub głowicą.
Corsa 1,2 ma Łańcuch rozrządu a nie pasek.
Witam. Czy ktoś odpowie mi, dlaczego w niektórych zestawach rozrządu do Opel Corsa C 1.2 Twinport w zestawie rozrządu brakuje podkładek na koła zębate? Wtedy tarczka nie sięga czujnika wałka rozrządu.
Nie licząc starych ład, skód i maluchów to tylko w 2 samochodach wymieniałem łańcuszki, zmienia się tylko jak jest taka potrzeba.
Najszybciej to masz panewki na korbach do wymiany jak już. Ale powiedzmy, że wymieniasz wszystkie. Wymiana panewek na wale jest możliwa bez wyciągania silnika. Musisz poluzować wszystkie podpory, zrzucić rozrząd.
Cosik puko w tym silniku. To nagranie jest niewiele warte ,jak już to trzeba było nagrywać rozruch zimnego silnika a nie pracującego. Do mechanika ,niech posłucha silnika zmierzy ciśnienie oleju itd. A sprzedającemu nie wierzyć na słowo. Masz jakieś papiery na ten rozrząd że wymieniany?
Sprawdź oscyloskopem czujnik będziesz miał pewność. Przebieg prostokątny. Chyba, że masz źle ustawiony rozrząd.
994635
zestaw naprawczy pompy czy razem z obudową rozrządu?
Podłącz do komputera,może być wiele przyczyn,np;czujnik wału korbowego lub czujnik położenia wałka rozrządu itd... :roll:
To sprawdź rozrząd...
Może być uciągnięty łańcuch rozrządu.
prosze bardzo: schemat oraz Google Twoim przyjacielem jest: [url=http://www.corsa-a.pl/forum/viewtop...
Jak zmieniam to tylko z kołami. Właśnie te BGA, zestaw mają tak dobrany że pasuje i do starszych i nowszych 1.0 i 1.2. Nie wiem ile to przebiegu wytrzymuje, ale jednym jeździ listonosz już 2 rok więc na pewno już dużo więcej niż 20tys natłukł.
Nie, ściągnij sobie lepiej schemat rozrządu
W którym miejscu pękł?
Świece są tu chyba najmniej prawdopodobną przyczyną. Obstawiałbym raczej pompę paliwowa albo rozrząd... ale to diagnoza w ciemno.
przyczyna: Czujnik położenia wałka rozrządu
Był rozwalony napinacz i przestawiony rozrząd
Proszę bardzo http://obrazki.elektroda.pl/3031901500_1...
Jak ustawić rozrząd w opel corsa 98r. 1.0 3-gorowy
W któym miejscu zablokować wał korbowy przy ustawianiu rozrządu?
Panowie, pompę oleju do Corsy D 1.2 PB – zestaw naprawczy czy razem z obudową rozrządu wymienić?
Ok musiałem to faktycznie rozebrać by załapać, dla potomności napiszę że mniejszą zębatkę naciągamy odwrotnie do ruchu wskazówek zegara i blokujemy twardym prętem o średnicy 4mm idealnie nadaje się wiertło. Chciałem jeszcze zapytać o siły dokręcania obudowy wałków rozrządu do głowicy, mocowania wałków do obudowy wałków chodzi o pokrywki wałków mocowane...
A jak fazy rozrządu?
nie mam pojęcia. Koledze ostatnio też gasła Vectra na niskich obrotach i okazało się że nawalił czujnik wałka rozrządu ...
wystarczy tylko pokrywe zaworów ale musisz miec blokady do rozrządu
Brak kompresji, pewnie przestawiony rozrząd.
Jasne że wymienisz, już to widzę. Aby to zrobić trzeba zrzucić pasek rozrządu.
ale razem z pokrywą rozrządu, czy zestaw naprawczy?
Mam identyczny przypadek w swoim aucie przebieg 170 tys.km,ale tylko na rozgrzanym silniku.Poczytaj posty na temat łańcuszka rozrządu
W załączniku opis wymiany z ustawieniami punktów (z programu infotech).
Myślę że tak może tak być. Ma jakiś luz?? Jeśli pod zdjęciu paska nie ma takiego dźwięku to raczej to nie wina rozrządu, więc lepiej wykluczyć "tańsze" elementy czyli np. ten napinacz niż zabierać się za rozrząd.
Tutaj coś mam http://obrazki.elektroda.net/90_12338712...
zdemontuj pokrywę zaworów i sprwadż wałek rozrządu.
Jak zdejmiesz pokrywę zaworów to ci to nic nie da, musisz zdjąć obudowę rozrządu.
Musisz ustawić tak żeby blokady weszły na swoje miejsce, tak w pompie jak i w kole wałka, jeśli urwana śruba to wypadało by ją wykręcić. jeśli chodzi o GMP to tak po 180 stopniach będzie znów GMP tyle że w innej fazie pracy, czyli jeśli najpierw był suw sprężania to po 180 stopniach będzie wydechu. Sprawdzić można czy to wykręcając świece czy wtryskiwacz,...
Problem rozwiązany,uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu.
Rozrząd po prostu źle ustawiony.
duży przebieg? sprubój zaślepić EGR, albo łańcuszek się wyciągnął, sprawdź wałek rozrządu.
Jest na łańcuchu.
A ciśnienie ile stoi ?to bardzo ważne ,miałem kiedyś przypadek popękanych pierścieni na tłokach,sprawdz czy czasem nie chodzi na dwóch paliwach i rozrząd .
chociaż sprawdź ustawienie rozrządu. to ciąganie mogło trochę nawywijać
Ale tam nie ma kola zmiennych faz rozrządu.
Skoro dmucha przepustnicą to warto sprawdzić ustawienie rozrządu.
W tym modelu często takie objawy powoduje rozregulowany rozrząd. A konkretnie łańcuch + napinacz, czyli zmieniające się fazy rozrządu.
To na pewno nie jest VP30, natomiast jest to bosch, ale modelu nie pamiętam. Skoro nie odpala na plaku to może gdzieś przeskoczył rozrząd?
witam, mam podobny poroblem, nie wiem jak ustawić kółko od czujnika położenia wałka rozrządu, czy ktoś może pomóc?
Skąd pewność że wg jest? Skoro jest na wałku rozrządu to komputer wylicz jak się wał obraca. W moim aucie jest tylko na wałku rozrządu.
W zależności od typu silnika były dwa rodzaje czujników wałka rozrządu,trzeba dobierać po numerze Bosch, może nie ten czujnik, a może rozrząd?!
Sprawdź dla pewności znaki na rozrządzie.
Nie podłączałem do kompa, ale sprawdziłem poprzez miganie kontrolek (trzymając pedały na zapłonie) i wyszło: 0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu
Oj nie pamiętam jak będę miał chwile po południu to sprawdzę Jutro odstawiam auto na dalszą diagnostykę i zmianę rozrządu
dalsze : Koło wałka rozrządu do wałka 63,7Nm 1) Pokrywa obudowy wałków rozrządu do obudowy wałków rozrządu 9,8Nm Obudowa wałków rozrządu do głowicy cylindrów (M8) 21,6Nm
Wygląda ze spod obudowy rozrządu.
Wydech i dolot drożne? EGR sprawdzony? Wszystkie podciśnienia sprawdzone? Często w tych autach, mimo, ze jest łańcuch, przeskakuje rozrząd za sprawą wadliwego napinacza. Sprawdź jego ustawienie, bo teraz wygląda na to, że wszedł w tryb awaryjny i nie pozwoli mu iść wyzej niż 3000rpm. Obstawiam rozrząd.
Jeśli silnik o identycznym oznaczeniu to tak. W sensie jakim oznaczeniu ? :) Mój wałek to : Wałek rozrządu wydechowy Opel Corsa C z10xep.
Co z rozrządem?
Auto jak zgaszone tak już nie odpaliło Dodam że rozrzad był przestawiony na jednym walku,ustwilem go na blokadach tak jak powinien byc i nic to nie dało Czyli wcześniej, na "przestawionym" rozrządzie silnik pracował ?
Kiedy pojawiła się usterka? Odrazy po wymianie rozrządu?
Na wolnych obrotach ma być 0,35 bara, jak dasz buta to przez chwilę 0,98 bara i wskoczy na 0,35-0,40. Jeżlei jest inne, ( okolo 0,50) to problem z układem rozrządu
Witajcie drodzy forumowicze, w swoich badaniach na mechaniką natrafiłem na ciekawą kwestię i chciałbym się wypytać co o tym myślicie: Pojazd: Opel Corsa C 1.0 3-garowy (sic!), 2006 rok silnik typu DOHC z dwoma wałkami twinport i teraz tak: - zgodnie z katalogiem wałek rozrządu z tego silnika ma również zastosowanie go Opel Corsa C 2000 - 2003 rok (przed...
Podejrzewam łańcuszek rozrządu.
Sprawdź rozrząd...
W moim przypadku problemem okazał się łańcuszek rozrządu, który przeskoczył o jeden ząb. Ustawienie na znakach sprawiło, że silnik odpalił. Przyczyną okazał się być bardzo niski poziom oleju (hydrauliczny napinacz łańcuszka). Obecnie pilnuję oleju - kontrola raz w tygodniu i problemu nie ma. Jednak w najbliższym czasie wymiana rozrządu.
Wygląda na to, że u mnie wystąpił podobny problem. Podczas jazdy silnik w Corsie C 1.0 (silnik Z10XE) jakoś dziwnie pracuje. Dźwięk, który towarzyszy pracy silnika przypomina tak jakby klekotanie/terkot: https://vocaroo.com/i/s0hsq3pI7A4y Czy przyczyną będzie łańcuch rozrządu ?
Jeżeli poziom oleju jest ok to wymiana oleju na pewno ci nie pomoże. Najczęstszą usterką tego silnika jest naciąganie się łańcucha rozrządu.
Oczywiście, silniczek krokowy sprawia, że auto nie odpala :cry: Sprawdź ciśnienie paliwa na początek
Diagnostyka była robiona, są jakieś blędy w ecu silnika ?? Świece w jakim są stanie ?? I czy na pewno cały układ dolotowy jest szczelny ?? Kiedy był wymieniamy łańcuch rozrządu ??
Czy przy silniku 1.0 12V przy pokrywie rozrządu występuje uszczelka?
PATAFIAN_PATAFIAN i jaki w końcu kupiłeś rozrząd ??ten z allegro??
Tam koło impulsowe do czujnika wałka rozrządu jest bez klina, prawdopodobnie jest źle ustawione...
Komputer podłożyłeś???????????? Dysponujesz Techem2 A tak na marginesie to sprawdź rozrząd
Piszesz (pytasz) ile pojeżdżę. A co się może stać? Czy masz też na myśli to że taka jest niefortunna konstrukcja tego silnika? Da radę wymienić to "od góry" czyli nie demontując całego rozrządu?
Sprawdź rozrząd, na wale korbowym koło zębate czy się nie ścięło.
Cześć wam jestem tu pierwszy raz. Mam do was pytanie jak ustawić rozrząd samemu? Mógłby ktoś wytłumaczyć byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
Skoro nie ma czujnika wału korbowego, to czy przyczyna może leżeć w czujniku wałka rozrządu?
Do rozrządu patrzyłeś ?
Jeden użytkownik sugerował na PW aby sprawdzić czujnik położenia wału - czy to nie jest przypadkiem ostatnia pozycja z ostatniego screena ? Jeśli tak to podczas "kręcenia" silnikiem parametr tej pozycji zmienia się naprzemian acvive - inactive. Dobry trop. Podmień czujnik, jeśli nie pomoże to sprawdź przewody do ecu i sprawdź ustawienie rozrządu.
Czy aby wymienić termostat w corsie z 91 roku koniecznie trzeba zdjąć pasek rozrządu, czy jest szansa dobrania się do tego bez ruszania rozrządu?
w tym wozie to najprędzej będzie czujnik położenia wału albo rozrząd.
Niestety żeby dostać sie do termostatu musisz zdjąć pasek rozrządu .
Pasek rozrządu sprawdzałeś?
Odkręć aparat zapłonowy i sprawdz czy nie jest ułamany bolec wchodzący do wałka rozrządu Pzdr
jak resztę solidnie sprawdziłeś to też stawiam na rozrząd.
Witam umieszczony jest z prawej przedniej strony silnika koło obudowy rozrządu,trzeba ściągną obudowe /maskownice silnika/
Sprawdzę rozrząd, ale czy wtedy nie było by błedu synchronizacji od górnego czujnika położenia wałka rozrządu.
corsa przestawiony rozrząd wymiana rozrząd corsa pasek rozrząd corsa
podłączyć termostat zamrażarka laser vam1201 kontrolki mrugaj volvo
pralka samsung zawiesza whirlpool bitron
Wzmocnienie wyjścia NE555: Tranzystory BJT i MOSFET Wymiary i szkice obudowy tuby basowej 30 cm