Do tego silnika, nie potrzeba praktycznie żadnych blokad, tylko zwykłe wiertło lub śruba do zblokowania pompy, i płaskownik do (chyba 4mm grubości) do zblokowania wałka rozrządu. Są tacy co potrafią zrobić to za pomocą korektora, ale kto da Ci gwarancję że Ci się nie przestawi? Jeżeli pompa była do tej pory dobrze ustawiona to nie powinno być potrzeby...
Znalezione w sieci, język niemiecki.
W aparacie zapłonowym. Palec na wprosst wcięcia się ustawia.
https://obrazki.elektroda.pl/6825878100_... https://obrazki.elektroda.pl/6825878100_...
Witam No to tak Wycieraczki katalogowo 400mm, Pasek jak pisałem tylko zamiast rolki jest pompa wody i to ona służy do naciągania paska, koszt ~75-180zł w zależności od firmy / konieczna wymiana / Olej tak jak kolega pisał ok. 3,2 l , i zgadza się w zależności od zbiegu okoliczności zawory prowadnice regulatory do wałka włącznie / czarny scenariusz /...
1. Ustawienie wału. Na łączeniu skrzyni z blokiem powinno byc wyciete okienko ze strzałką. Widac tam koło zamachowe. Tak ustaw aby wyciecie na kole pokryło sie ze strzałką. Wtedy pierwszy cylinder jest w górze. Wrzucic 5 bieg w celu zablokowania położenia. 2. Pompa wtryskowa ma nacięcie z boku koła i na uchwycie trzymającym pompe. Muszą sie pokryć....
Sprawdź ustawienie rozrządu.
Poszukaj schematu ustawienia rozrządu, i posprawdzaj czy wszystko się zgadza na znakach.
Kolego jaki masz silnik z nazwy 3 literki na osłonie rozrządu?
to nie temat na to forum ale masz przy niedzieli
To chyba wygląda na brak synchronizacji, Adam zrób jak radzi Robo, sprawdz dokładnie ten rozrząd
Auto odpala chodź na chwilę ? Jesteś pewien że iskry nie masz? Może brak paliwa ? Jeśli faktycznie brak iskry jako pierwszy wymienił bym czujnik Halla wałka rozrządu.
Odłączyć paliwo i plakiem spróbuj jak zagada to usterka paliwa jak nie to iskra rozrząd
Albo osłona obciera, albo zbyt mocno naprężony pasek rozrządu.
Będzie warty, trzeba dorobić tylko odpowiednią przedlużkę u ślusarza/tokarza, wkręca się taki zestaw w pompę i ustawia rozrząd.
Rozrząd sprawdź.
Wałek rozrządu oglądałeś?
Proszę http://obrazki.elektroda.net/59_12377445...
Witam. Mam pytanie, tak orientacyjnie ile może kosztować zrobienie rozrządu w moim golfie??
Oczywiście , że ma znaczenie jeżeli przestawiłeś wał korbowy o 180 St Wał korbowy ustawiasz na znaku "0" tj tam gdzie sprawdza się zapłon a znak na kole wałka rozrządu ( punkt na boku zęba) zgrywasz ze znakiem na obudowie jest na dole pod kołem. Naciąg jest pompą wodną. Tak na przyszłość jeżeli wymieniasz pasek rozrzadu to na początku ustaw na znaki.
nie taki silnik jak był w org albo złe ustawiony rozrząd
Najlepiej ustawić tłoki po środku tak by nie doszło do ich spotkania z zworami przy dokręcaniu wałka rozrządu.
Pytanie bez sensu jeżeli nie dysponujesz przyrządem do sprawdzania napięcia pasków rozrządu. Orientacyjnie powinien da si obrócić o 90 stopni w połowie długości między kołami.
oto rysunek. pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/87_12654964...
na kole zamachowym,trzeba odkręcić ten korek na obudowie sprzęgła,albo z przodu,na osłonie ,nacięcie na kole pasowym i strzałka na osłonie,lampa musi być z opóźniaczem,bo strzałka to zz,trzeba zdjać wtyczkę z czujnika temp silnika (sterownik ustawi sie w tryb regulacji),na lampie ustawić 6 stopni,i przekręcić aparat tak aby znaki sie pokryły.Silnik...
pewnie rozrząd z wariatorami
Może pasek rozrządu za mocno naciągnięty
tą śrubę lepiej wykręć i nie będziesz musiał gwintować że nie wspomnę że jest wkręcana w panewkę wałka rozrządu
Naucz się podawać więcej informacji gdy zadajesz pytanie, ponieważ nawet nie wiadomo, jaki masz w tym Golfie silnik. Rozrząd musi być ustawiony prawidłowo, a później skorygowany zapłon.
jeśli się szybko grzeje to sprawdź zapłon (na pewno za późny) a jeśli to stało się nagle (nie po jakiejś naprawie) to sprawdź czy nie przeskoczył pasek rozrządu
Podciśnienie które jest potrzebne do wspomagania siły hamowania wytwarzane jest przez pompę napędzaną przez wałek rozrządu czyli silnik.
Wynika z oznaczenia typu silnika. Wklejka w bagażniku, na obudowie paska rozrządu.
Za robotę trzeba liczyć z 1200-1500, do tego cena rozrządu, uszczelki itd, robi się okolica 3,5-4, ASO jakieś +50% i masz koszty
Jaki to silnik ? (są różne 1,3L). Sprawdź czy aparat zapłonowy daje impulsy "masy". A tak wogóle to zobacz czy obraca się wałek rozrządu (mógł się "skończyć" pasek rozrządu :( ).
Pod wirnikiem z dołu jest otwór, w razie czego ma płyn jak płynąć na blok. Tylko bardzo mnie to ciekawi że rozrząd był wymieniany 28tyś km temu. To nic, znam przypadki gdzie pompy ruville po 10 tyś wirnik pompy potrafił odpaść. Teraz zakładamy tylko zestaw conti, pompy hepu i od 2 lat nic nie wróciło na wycieki albo problemy z ogrzewaniem. U Ciebie...
jak dla mnie to zle ustawiony rozrzad
Daj opis tego błędu. Też miałem ten silnik i jestem pewny że adaptacji nie było na kanale pierwszym. Podaj nr sterownika silnika - naklejka na sterowniku lub widac go VAGiem po nawiązaniu z nim komunikacji. Tam często pękał krócieć od bypassu przepustnicy. Cienki wężyka miedzy kolektorem ssącym a rura miedzy przepustnica, przepływomierzem i deklem rozrządu.
Witam! Moze ktoś mi pomoze jak wymienic pasek rozrządu w golfie II 1,6 GTD?? Mam taki opis w którym potrzeba jakaś płytke kontrolna do ustalenia wałka rozrzadu ale moze mozna to zrobic domowym sposobem?? Prosze o pomoc. Pozdrawiam wszystkich!! :)
Szmelcwagen ma pierwszy od rozrządu liczony
Jeśli użyłeś takiego klucza z siła odpowiadającą ok 10-11 kg to ok. Ale tej pewności nie masz i mieć nie bedziesz. Najlepiej zdjąć osłony, ustawić silnik na blokadach jak do rozrządu i wymienić tą śrubę. Koszt niewielki, a zastanawianie się czy będzie ok nie ma sensu. Pozdrawiam
do ustawienia tego rozrządu wystarczy suwmiarka na wałek i śruba m8 do blokady pompy pozdro
Ustawienie rozrządu.
Wał korbowy na 0.Tak jak do rozrządu.
Czerwony kolektor to: 1. Źle ustawiony rozrząd ale podobno ok. 2. Długi czas wtrysku i dopalanie w kolektorze. 3. Odcięty lub wytłuczony klin na wale do sprawdzenia, teoretycznie powinno wyjść przy sprawdzaniu rozrządu.
dodam ze nie działają mi tynie spryskiwacze i wycieraczki ale wszystkie światła itp są Dodano po 50 Co do pompy Paliwa dowiedziałem się ze w tym modelu pompa chodzi bez bezpiecznika bo jest napędzana paskiem od paska rozrząd .
Jeśli przed robotą z rozrządem chodził to hmm rozrząd fakt nie tak ustawiony i lipa tez jest ale olej ucieka Ci ma muła wiec sprawdż stan wody i przyjrzyj się uszczelce pod głowicą. Dodano po 2 Wystarczy że się przegrzał z winy kierowcy np.woda zapłon lub rozrząd.
Nie chce mi się teraz grzebać w za nią, ale pokrótce opisze: okrągła tarcza z dziurą pośrodku o średnicy równej średnicy występu na kole zębatym, z dwiema dziurkami fi8, pozwalającymi na dokręcenie jej do w/w koła i dość długim występem pozwalającym na oparcie jej o nadwozie. Ewentualnie metoda zastępcza - wsadź kogoś do auta, wrzuć 4 bieg i niech trzyma...
Czujnika G40 czy G28 nie trzeba adaptować. Prawdopodobnie masz problem z rozrządem i stąd ten błąd. Na pompie wysokiego ciśnienia nie ma czujnika. Tam raczej jest regulator ciśnienia paliwa. Ten sam problem powrócił - czyli jaki? Ten że pompa głośno chodzi czy że jest ten sam błąd dotyczący niedostatecznej wydajności pompy? Może ten dźwięk nie pochodzi...
Witam Sprawdź mechanikę silnika czyli ustawienie rozrządu.
No to wyglada jak pisałem wczesniej prewencyjnie ECU zablokował zapłon z powodu przesunięcia rozrządu.
To faktycznie słaby to turbo itd nie ma nic wspólnego z tym ze pod krawęznik nie wyjedzie...Zobaczymy grupę 1. Możliwe,że coś z rozrządem-głowicą nie tak.
Papierowa naklejka na obudowie rozrządu.
Nieprawidłowy sygnał i na kostce na odpalonym silniku jest 5V Dodano po 59 Jak czujnik widzi koło wałka rozrządu
Najprawdopodobniej nie ma tam klina, ale jest kołnierz. Skoro nie możesz podać nr. silnika, to wklej fotkę tego koła robioną od przodu, żeby było całe koło widać. Poza tym, już Ci pisałem, że nie ma czegoś takiego: wałka zaworów To jest wałek rozrządu!!!
Witam. Mam zamiar wymienić rozrząd w golf 4 110km 1.9 tdi AHF. Czytałem, że do tego typu silnika mogą pasować dwa różne paski, zależy to od numeru na silniku. Jeśli tak, to gdzie go szukać? Na obudowie rozrządu nie ma naklejki, przy kole zapasowym prawie wszystko jest nieczytelne.
Golf 6 cbd33 kod na obudowie rozrządu
witam pewnie mam sprawe może ktoś wie jaką siłą nalezy działac na wałek rozrządu w silniku VW golf II rok 1984 pojemnośc 1300. pytam bo mam głowice i chce zrobic napęd wałka pochodzący od silnika elektrycznego. zastanawiam sie jaki silnik musiałbym zastosowac o jakiej mocy. jesli nie ten dział to podpowiedzcie gdzie zwrocic siue z ta sprawa. z gory...
Mierzysz ciśnienie następnie robisz to samo wlewając wcześniej powiedzmy 5 mililitrów oleju do cylindra.Jeżeli drugi pomiar będzie większy od pierwszego -nieszczelny cylinder jeżeli pomiar będzie taki sam - wypalony zawór.Warto również sprawdzić wałek rozrządu.
Sondy nie ruszaj sprawdz rozrząd jak ok to podmień cewke.
Widze ze niemasz zaufania do mechanika? A,,, zawory sa na popychaczach hydr.
Cofam to co pisałem wcześniej. :) Dziś mi zaczęło cieknąć w Scudo gdzieś w okolicy rozrządu, koledze w Golfie 4 też się polało i to ostro w okolicy filtra oleju.
Warto zajrzeć pod pokrywę silnika raz na kilkanaście lat Tak poza tematem, wałek rozrządu jeszcze dobrze wyglądał?
Tak, czujnik jest pod kołem wałka rozrządu
W tym golfie pompa nie chodzi na rozrządzie. Nie musisz wymieniac jej z rozrządem.
Jak tak włożysz aparat to już nie będzie trzeba przekładać bo tak jest poprawnie, ewentualnie możesz przewody poprzekładać jakby się okazało że ktoś wcześniej pozamieniał, kolejność 1342, pierwszy oczywiście od strony rozrządu i na ten przewód ma wskazywać palec gdy wałek rozrządu ustawiony na 0T. Zamiast wyginać się z 19-stką możesz podnieść jedno...
Spadnięcie paska wielorowkowego i brak ładowania alternatora, ewentualnie brak wspomagania ukł. kierowniczego. W najgorszym przypadku wciągnięcie w układ rozrządu.
witam "partactwo mechanika" to mało powiedziane. 300 km po remoncie kapitalnym auto się rozsypuje,prawie kończy się pożarem a kolega zastanawia się czy to przypadek???:) pozdrawiam 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Ostrzeżenie.
Po części oboje koledzy mają rację. Mogło nie dojść do jakiś większych uszkodzeń, ale nie ryzykowałbym wymiany we własnym zakresie, za dużo roboty ze sprawdzaniem wszystkiego (głowicę musisz zrzucić żeby to obejrzeć) a w razie czego mechanik będzie miał radę jak to najszybciej i najtaniej zrobić. A tak naprawdę to na twoim miejscu zrobił bym tak, że...
A w jaki sposób/ tak na przyszłość / bo wiem że jedna śruba jest pod kołem dolnym jak idzie pasek rozrządu
prawdopodobnie uszkodzony klin na wale rozrządu
No teraz sprawdź czy poprawnie ustawiony, zwróć uwagę na znak w aparacie zapłonowym, nie ten na kole wałka pośredniego. Niektórzy to sobie lubią utrudniać... Tam można łatwo wyjąć całą pompę zamiast sam wkład, i nie trzeba wtedy rozrządu ruszać.
a rozrząd dobrze założony?
Witam oto instrukcja wymiany paska rozrządu.
ok sprawdze Ci jutro bo do garażu by trzeba po książke iść a juz po kąpieli :D a zapłon dobrze jest i rozrząd?
Powodzenia podczas wymiany.
Dziwne te silniki silniki dość szybko wyłapują wypadanie zapłonu. Wygląda jak luźny/przestawiony rozrząd.
Mam jeszcze krótkie pytanie amatorskie, czy da rade wymienić ten czujnik bez zdejmowania kółka rozrządu.
to rozrząd może być przestawiony o 1 ząbek, przez co jeden zawór nie pracuje równo i raz na jakiś czas skapnie tam oleju i wypali go Nie ma takiej opcji, przestawienie rozrządu nie dotyczy jednego zaworu a wszystkich. Najprawdopodobniej silnik zaczyna powoli brać olej i widać to po dymieniu,te silniki lubiły szybko zużywać uszczelniacze zaworowe
Jak dla mnie to rozrząd przeskoczył - metalicznie klepie aż miło.
Błąd dokładnie dotyczy niezsynchronizowania czujników wału i wałka rozrządu. Sprawdź czujnik na wale.
Cześć, po wymianie u mechanika rozrządu w Golfie IV 2000r. 1.9 TDI po tygodniu auto miało problem z odpalaniem. Paliło tylko na zimnym, aż w końcu przestało palić w ogóle. Jest możliwe, że mechanik źle ustawił rozrząd i to jego wina?
Camshaft Position to czujnik wałka rozrządu
Sprawdź sondę lambda i też czujnik położenia wałka rozrządu.
Zabrałeś się za coś o czym nie masz pojęcia, Vanos to nie rozrząd w golfie II. Skoro mechanik spaprał robotę to należało reklamować. Filmy ogląda się dla rozrywki albo z nudów, ale nie naprawia się na ich podstawie samochodu.
Zrób zdjęcie silnika i osobno tej naklejki na osłonie paska rozrządu.
jak wygląda prawidłowe połączenie tych kabli? Kolejność zapłonu na cylindrach to 1,3,4,2. 1 cylinder to oczywiście najbliższy rozrządu.
Sprawdź synchronizacje pompy z wałem i wałkiem, rozrząd jeszcze raz sprawdź
Sprawdź rozrząd.
Obawiam się, że Kolega musi dobrze rozrząd sprawdzić... To się stalo po wjechaniu w duużą kałużę?
I co kolego bylo z tym golfem bo mam taki sam problem podejrzewam ze czujnik polozenia walka rozrządu
Po wymianie rozrządu, kąt wtrysku trzeba obowiązkowo sprawdzić, i na podstawie tego podjąć decyzję o korekcie.
W takich sytuacjach jak Twoja, staram się ustawiać tak, aby na nowym rozrządzie był delikatnie przyspieszony, bo po jakimś przebiegu, jak się pasek wyciągnie, rozrząd będzie dążył do zera. Ale u Ciebie rozrząd nie jest problemem, trzeba zrobić tak jak sugeruje Ociz.
A no rzeczywiście kable tego czujnika często mają uszkodzoną izolację bo często dostaje się tam olej silnikowy przez wypracowany uszczelniacz wałka rozrządu.
Ale co uszkodzony czujnik czy zły sygnał czyli jednak rozrząd.
Witam A tam czasem nie ma czujnika położenia wałka rozrządu.
Oczywiście przede wszystkim zacznij od sprawdzenia rozrządu.
Pewnie od walniętego paska rozrządu.
Kolego mi też ten błąd wyskakuje przy 1,8AAM, pytałem znajomego serwisanta i powiedział mi żeby się nie przejmować bo to już taki urok VW, więc na ten bład jużnie zwracam uwagi, gdyby czujnik halla był uszkodzony to ten silnik teoretycznie nie miałby prawa zapalić...
1.Wał ustawiamy na OT 2.Po zdjęciu pokrywy wałek rozrządu wkładamy blokadę np klucz 14 płaski 3.Pompę wtryskową np wiertło tak żeby nie było za dużo luzu 4.Wszystkie punkty masz ustawione dopiero odkręcasz rolkę napinacza paska rozrządu. 5.Przy wymianie paska doradzałbym wymianę rolki napinacza. Przyjemnej pracy.
Wał ustawiasz w gmp 1 cyl za pomocą blokady zakładanej na małe koło rozrządu, a nowy pierścień wraz z simmeringiem ma fabrycznie plastikowy kołek blokujący
rozrząd rozrząd passat rozrząd ducato rozrząd rozrząd rozrząd honda
szumy bluetooth kyocera toner zużyty nieszczelny zawór zwrotny
Gramofony do płyt przedwojennych: wybór i wymagania Rura powietrza w Seat Cordoba I 1.4 - konieczność?