Rozrząd Polonez 1.9D. http://obrazki.elektroda.net/68_12636766...
Pierwsze w takiej sytuacji się sprawdza czy jest iskra,i czy wtryskiwacza siura. Jeżeli tak jest,to najczęściej problem w lichym pasku rozrządu.
Pochwal się co tam masz schowane w stodole? Proszę bardzo! I nawet kiedyś puchar na zlocie staruszków dostałem: https://obrazki.elektroda.pl/7102092800_...
Kolo pasowe lepiej zdjąć i na małym kółku rozrządu ostawić (miedzy dwa wybite punkty) http://obrazki.elektroda.net/74_12688375... http://obrazki.elektroda.net/96_12688375...
Znaki na kołach muszą na siebie nachodzić!Pozdrawiam!
Ta nakrętka nie jest zwykła. To obniżona M8x1 klasa twardości 8.8.
Dzień dobry witam, a widzę że autor tematu nie odzywa się-ja poprosiłbym Kolegę RobertLodz09 oraz mortalbird- mnie akurat interesuje wersja gli 96,97 o informacje może e-book na maila?
w GLI nie ma wiekszego wpływu, nie ma klasycznego aparatu.
dzięki bartekz!!! pozdro
obudowie paska rozrządu jest czujnik,to właśnie to
A rozrząd??
Właśnie, sprawdź rozrząd
Kiedy zmieniałaś rozrząd??
może rozrząd
Tak jest w polonezie niestety. Rozrząd jest mocno ukryty.
wymienić popychacze i sprawdzić wałek rozrządu
Jak z luzem zaworowym i lańcuszkiem rozrządu?
Trzeba odkręcić koło pasowe na wale, te z którego jest przekazywany napęd na alternator i pompę wody, ta śruba zawsze mocno trzyma więc trzeba dużej siły aby ja odkręcić, następnie należy odkręcić pokrywę paska rozrządu. wymienić pasek i poskładać. Jeśli nie liczyć odkręcenia tej opornej śruby to cała operacja wymiany paska zajmuje max 30 min.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... Ciężka jest rola moderatora, oj ciężka.....
12 płatowiec średnica 2.75m na wzór i podobieństwo kolegi EDEK 45. Maszt do prób 4m docelowo 9m , prądnica z silnika z pralki 54żłobki na orginalnym uzwojeniu, przełożenie 1:3 koła zębate ale bedzie zmiana na pasek zębaty od rozrządu z poloneza chodzi hałas. http://obrazki.elektroda.pl/2335024400_1...
Witam .Sprawdż czy nie skończył się rozrząd
albo palec zozdzielacza, kopułka. a moze padł rozrząd.
Kolego już jeden taki post napisałeś : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... pochwal sie emailem to podeslę Ci skan z książki.
Dźwigienki regulowane zostały ze starszych generacji, po prostu do silników z wtryskiem dali hydrauliczne popychacze i podobno mocniejsze wałki z deczko zmienionymi fazami rozrządu.
Przecież w tym silniku nie ma klina. Wał ma płaskie wybranie. A tak w ogóle to musiał się trafić wyjątek, żeby przy nie ruszanym rozrządzie tak się zrobiło. Miałem dużo doczynienia z takimi sinikami i jeśli coś takiego się zdażyło to silnik miał już wymieniany pasek rozrządu.
tak
rozrząd sprawdzałeś?
Skoro masz wszystko a nie pali wykręć sondę i spróbuj odpalić.
Podrabiane często wałki rozrządu (nieutwardzane) 1.6i Polonez. Po 3 dniach lecą wióry. Wyglądem nie da się ocenić który jest podrobiony.
rozrząd sprawdź
Jeszcze warto zobaczyć czy wałek rozrządu nie zrobił sie płaski, czyli krzywki mają odpowiednią wysokość.
Wadliwe materiałowo były wałki rozrządu. Zaglądnij pod pokrywę zaworów i sprawdź skok zaworów.
bosch..... hmmm mówisz że regulowałeś zawory? a wiesze na 90% jest tam hydraulika i inaczej się to reguluje!! a co do klepania to nie koniecznie panewka możne być hydraulika,albo wytarty wałek rozrządu. Podłącz jeszcze komputer i sprawdź błędy.
Witam mam kilka pytań co do tego pojazdu. Ile silnik wytrzyma w km??? mam teraz 103 tysiące Co często się psuje w poldku ??? czy mogą mu zaszkodzić wysokie obroty podczas jazdy max do 6 tysięcy ??? co jaki czas należy mu wyregulować zaworki wymienić olej i pasek rozrządu ???
Sprawdzić czy się obraca wałek w aparacie,pewnie pasek rozrządu chybnął
Na gazie powinien chodzić nawet jeśli są uszkodzenia np "mapa". To jeszcze sprawdź rozrząd może...
Nie - to droga smarowania krzywek i pozostałych łożysk, zasilanie jest ze środkowego czopa, tego z rowkiem. Wypisz wymaluj jak smarowanie wału korbowego w polonezie. Czemu tak dociekasz?
Zagladnij przez korek wlewu oleju czy zawory chodzą. Może pasek rozrządu się skończył.
To akurat mądre rozwiązanie było. Po co znać przebieg jak wcale nie świadczy on o stanie auta i często jest nieprawdziwy. Przydaje się to jedynie żeby wiedzieć kiedy rozrząd zmienić itp.
.Prostszego rozrządu niema. Jest. W polonezie, maluchu, cienkim.
W takim razie na luzie spróbuje dokręcić na maksa . Jutro jeszcze pokrywe silnika ściągnę i sprawdzę luzy i uszczelniacze bo może też bym to sam zrobił jak już mam dostęp do wału żeby pokręcić. ps.To moje 1 seicento i już wiem ze nie ostatnie strasznie fajne autko . Bardzo fajne i bardzo podatne na modyfikacje. Wystarczy wrzucić lepszy zawias, hamulce,...
Sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu bo coś mi tu nie pasuje
Pasek rozrządu czasem nie pękł?
Nie jestem pewien ale pompka jest napędzana z wałka rozrządu chyba a krzywka napędzająca pompkę mogła się przytrzeć . sprawdź kręcąc silnikiem jaki skok ma popychacz .
Ok w takim razie jak sprawdza się ustawienie pompy ?
Benzyna bezołowiowa dzisiaj: Zawartość ołowiu - 5,0 mg/l - (PN-EN 237) (orlen.pl) I inne aromaty... Tak, ale dla tych głowic tego jest za mało. Są dodatki teraz nie związane z ołowiem, a skuteczne. Co d filtra "takiego i takiego" legendarny 125p miał taki nie mylić z silnikiem od poloneza na pasku rozrządu.
Rozrząd przeskoczył na pasku o ząb, ustawienie załatwiło sprawę.
Z moich info wynika że można mieć silnik obojętnie jaki byle by rower nie jechał szybciej niż 25km/h. Tak w sumie to silnik od motokosy ma ok. 10 tys obrotów, co trochę komplikuję sprawę. Gdzieś widziałem że ktoś założył do hulajnogi silnik z motopiły pierwszą przekładną byl rozrząd z poloneza a potem była rolka cierna na koło. Można pokombinować z...
Właśnie ta obudowa rozrządu z simeringiem wału :) .
Fiat 125p miał rozrząd na łańcuszku a Polonez już na pasku i dlatego jest różnica w kole pasowym.
pomysł fajny kiedyś miałem w planach zbudować takie cudo ale jakoś nigdy nie było dość czasu proponował bym ci zmienić gąsienice na paski rozrządu z poloneza są stosunkowo krótkie i pasowały by do twojego robota a co ważne znacznie wyciszyły by go i oczywiście znacznie poprawiły by właściwości jezdne
Rozrząd nie jest przesunięty?
A może jeszcze dodatkowo pas zębaty? Do głowy mi przyszedł pas rozrządu z poloneza. Dodatkowa dwukrotna redukcja obrotów. A silniki z przekładniami były też sprzedawane przez firme Discotech (nie wiem jakie moce). A może zastosować przekładnię ślimakową?
Lambda=1,3 to bardzo uboga mieszanka ;może być pompa paliwa, filtr paliwa,rozrząd żle spięty.
Od rozrządu.
Podobny patent robiłem w czasach Fiata 125p - przeróbka układu rozrządu z łańcucha na pasek, wałek rozrządu FSO Polonez z bitą cechą "W", gaźnik z poloneza typ "S2C", dopasowanie kanałów kolektora ssącego do głowicy, przeróbka ukł. zapłonowego na elektronik (tzn czujnik indukcyjny zamiast platynek), pompa oleju również z Poloneza - i "kredens" zwijał...
A rozrząd się nie przestawił
Ja stawiam na wałek rozrządu, przy takim przebiegu to normalne w Polonezie. Proponuję sprawdzić wznios krzywek na wałku, potrafią się ścierać dość mocno. Sam widziałem wałek rozrządu od Poloneza po przebiegu 100000 km, brakowało nawet po 5mm krzywek. Silnik pracował równo ale miał znacznie zmniejszoną moc. Przy wolnych obrotach zbytnio to nie przeszkadza...
Nie jest to powiedziane, ja mam 87 r. Oryginalnie z silnikiem fiatowskim a nie poloneza, czyli rozrząd na łańcuchu.
No to jak macie takie problemy to powinniście oddać auto do mechanika :D a tak na poważnie to głowica do góry i zawory i wałek rozrządu sprawdzić. pzdr
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Współczesne mechaniczne napinacze mają sprężynę, ona reaguje na zmiany napięcia paska. Natomiast w starych samochodach tak było, ustawiało się raz i koniec. Stare samochody w ogóle nie miały połowy zbędnych pierdół, i jakoś jeździły. A co powiedzieć o Polonezie, gdzie wcale nie było napinacza? Ta mała rolka jest minimalnie przez pasek naciskana, ją...
Zwal pokrywę i sprawdź wałek rozrządu. Objawy mi na to wskazują.
Niestety czeka Cię znów wymiana uszczelki pod głowicą lub głowicy jeżeli po rewizji okaże się że uszczelka była dobra.Przy wymianie uszczelki koniecznie nowe szpilki.Wymiana rozrządu prosta na znakach.
A jak go chcesz tam naciągnąć, jak nie ma tam naprężacza? Zdejm dekiel i zobacz czy rozrząd siedzi w znakach.
A sprawdzałeś je na dobrze nagrzanym silniku gdy krzywka wałka rozrządu nie naciska na popychacz? Były twarde czy miękkie? Bo powinny być twarde, muszą "trzymać"a nie się uginać pod naciskiem palca. Może olej ma za niskie ciśnienie w układzie smarowania na gorącym silniku.
Sprawdź wałek rozrządu przez pomiar skoku krzywek.
Witam. Jeśli piszę nie w tym dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie. Jestem zmuszony z względów finansowych samodzielnie wymienić napęd rozrządu. Wymienialiśmy kiedys czy to w polonezach czy w oplu 1.6. Mógłbym prosić o instrukcje jak w skodzie octavi 2.0FSI o kodzie BVX wymienić napęd rozrządu, na co zwrócić uwagę. Głowica jest w naprawie po...
Zawory ma na hydraulice, ale jak było coś grzebane to można doregulować. W tle słychać pukanie jakby był zużyty wałek rozrządu, lub jego łożyskowanie.
Trzeba sprawdzić czy dochodzi olej na klawiaturę. Montowane w końcówce produkcji poloneza importowane walki rozrządu były marnej jakości. Wycierały się krzywki a potem uszkadzały hydrauliczny popychacz. Sprawdź czy zawory równo się chowają.
Szukam kola zębatego do rozrządu na dolny wał w Polonezie z silnikiem Rover 1,4 koło zębate ma oznaczenie LBH 10049
nie nf2 to nie nf2 1) samych nf2 są 4 czy 5 rodzajów 2) epox i asrock różnią się -BIOSem -możliwościami -zastosowanymi układami To masz tak jakbyś pytał na forum BMW jak wymienić pasek rozrządu w polonezie bo przecież też ma z przodu silnik o tej samej pojemności i na tył napęd A poza tym (nie pamiętam czy to tobie napisałem) że to jest asrock i nie...
Pasek rozrządu cały? Iskra jest?-sprawdź! Pozdrawiam.
Niezamienne , pozostaje poszukać oryginału
Proponuje wymienić wałek rozrządu + popychacze hydrauliczne i po sprawie
to wygląda tak jak byś miał problemy z zaciąganiem paliwa, coś z kolektorem dolotowym ,nieszczelności, sprawdz ewentualnie rozrząd.
Dzień dobry wszystkim.Mam pytanie a zarazem problem... elektrownia jaką zbudowałem wymaga przekładni 2:1 co najmniej. Stosowałem na początku tryby proste ale strasznie było słychać, druga przekładnia to był pasek zaznaczam ze jeden pasek , ślizgał sie strasznie przy obciążeniu. trzeci sposób to przekładnia z rozrządu od poloneza i okazuje się ze przy...
Gąsienice zrobisz z pasków zębatych. Wywiniesz je na "lewą" stronę i gotowe.Poszukaj ich na allegro, w sklepach z częściami zamiennymi do elektronarzędzi (paski rozrządu do samochodu będą raczej za długie jak na twoje potrzeby). A także w sklepie z zabawkami, bo czasem mają coś, co można zaadoptować. Silniki krokowe do napędu mogą być. Poszukaj w starych...
Dlaczego skazany na porażkę? Nie wydaje mi się. Jest wiele ludzi na tym forum, którzy mają potężną wiedzę i dzielą się tą wiedzą z innymi, mniej doświadczonymi. I dobrze, taka jest idea każdego z for. Ważne żeby tą wiedzę wykorzystać. I sprawdzać to co podpowiadają koledzy z forum. Nie ma recepty - ta usterka, to zrób to i to a będzie dobrze. Czasami...
Ja w polonezie nigdy nie wymieniałem kół rozrządy tylko pasek. W tym samochodzie jest to tak prosta czynność że, ja wymieniam pasek co 60 tys km. zanim kupisz pasek zobacz jakie masz koła czy z zębami prostymi, czy zaokrąglonymi (takie były w plusach) bo może ktoś już robił rozrząd i dał koła pasowe od plusa. Jeśli by tak było to tutaj zmień koła na...
W ciemno można strzelać że to pasek rozrządu się zerwał. Kiedy był wymieniany ostatnio ?
Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne. Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz...
Ja mówię tak jak jest a ty możesz wierzyć lub nie mi to lata
Cześć Zmontowałem sobie taki rowerek na silniku 350W 24V a napęd mam na dodatkową zębatke przy pedałach od starej kolażówki, a żeby mi sie pedała niekręciły jak silnik ciągnie to wszystkie zębatki zamontowalem na wolnobiegu z tylnego koła od tej samej kolażówki, trzeba tylko wytoczyć dodatkowy wałek na którym sie mocuje te zębatki a ten z jednej strony...
Ty masz aparat zapłonowy na wałku rozrządu (jak na zdj. w 1 poście), czy w bloku silnika ?. Ten od passata będzie pasował tylko w tym drugim przypadku Moduł od poloneza nie będzie współpracował z czujnikiem halla, musisz gdzieś zdobyć moduł tsz (golf mk II, passat b2 i inne vw z lat 80)
Nie wiedziałem że wystarczy tylko taka sama zasada i usterki są te sam To teraz już wiesz. Pod koniec produkcji wałki rozrządu robili z plasteliny. Krzywki się sypały i wtedy regulacja nic nie daje. Rozrząd OHV - wałki we wszystkich Polonezach były słabe. Może poza 1.9 i 1.4. Proponuję sprawdzić ciśnienie sprężania, ten silnik kuleje. Jeśli ciśnienie...
Nie chce mi się z Tobą gadać No i to by było na tyle.... Na przyszłość sugeruję poczytać więcej, zanim się zacznie dyskusję. Ja kilkanaście - kilkadziesiąt kompletnych remontów tych silników zrobiłem. Nawet z modyfikacjami, typu tłoki z Poloneza, pompa oleju z Poloneza czy wałki rozrządu z cechą "W". Nawet pewnie nie wiesz co to było.
Tłokami ci wali w zawory.Pewnie masz przestawiony rozrząd na skutek tego wyrobienia koła .
W VW takie popychacze wytrzymywały ok. 200 tyś. (zależy od egzemparza auta). Pewnie FSO nie liczyło na to iż Poldek tyle przeżyje bez kapitalki stąd może taka "wieczna" trwałość popychaczy w Poldku. :) A swoją drogą ciekawe jak wygląda stan wałka rozrządu (krzywek).
Jak dobrze pamiętam to pompa olejowa zasilana jest z wałka rozrządu. A jedyna pompa zasilana elektrycznie w poloneza to paliwowa, ale polonez musi być na wtrysku. No chyba ze chodzi o pompkę od spryskiwacza.
Witam. Posiadam poloneza 1.6 GLE i mam takie pytanie. Jaki ustawić zapłon to znaczy na którą kreskę na obudowie rozrządu. Bo już zgłupiałem która kreska która. Każdy pisze odwrotnie. Dodano po 4 Zamykam temat bo już ustawiłem. Jest dobrze
Dobry wieczór. Może to komuś się przyda... Jedziemy sobie "Polonezem" w którym zepsuł się rozrusznik. Zatrzymaliśmy się na chwilę, zgasiliśmy silnik. Nie ma w okolicy nikogo, żeby popchnąć... Poniżej jest metoda na samodzielne odpalenie: Prawe tylne koło podnosimy (warto tam podłożyć pod ośkę coś oprócz podnośnika, np. parę cegieł, albo tzw. "kobyłkę")....
Niech poldon najpierw sprawdzi czy wałek aparatu się obraca . Może zerwał mu się pasek rozrządu a on wymienia moduły zapłonowe .
W elegancie nie było aaratu zapłonowego. Zastosowano tam zapłon z cc700 z czujnikiem na kole pasowym. Przyspieszacza odśrodkowego nie ma. Więc jakakolwiek zmiana wyprzedzenia nie wchodzi w grę. Moduł ma dwie zaprogramowane krzywe, które przełączają się po przekroczeniu pewnych obrotów. I do tego modułu przekonstruowano głowicę i wałek rozrządu.
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Stary haszpel więc tylko brak paliwa a skoro pompa i popychacz wymienione pozostała tylko wytarta krzywka na wale korbowym.P Na wałku rozrządu chyba ?. Dość częste w polonezach i dużych Fiatach, szczególnie z przebiegiem ponad 100 tys. km.
Nie da się z tego silnika uzyskać mocy większej, niż ma. Silnik OHV z wiotkim wałem, opartym na 3 łozyskach i ciężkim mechanizmie rozrządu nie jest w żaden sposób podatny na tuningowe modyfikacje.
Ale zasadnicza różnica - zawory regulowane, czy hydrauliczne? Bo Daewoo tak mieszało, że momentami trudno się połapać. Ponadto ten element nazywa się poprawnie nie "szklanka" tylko popychacz. http://www.google.pl/search?q=polonez+po... Dodatkowo zainwestuj od razu w wałek rozrządu.
autolukas to nie polonez.
Zapewne pasek źle założony, miałem podobny problem w R19, tyle że nie strzelał a się mulił. Nie wiem czy w poldku ustawia sie koło ale wał względem walka rozrządu da się przesunąć zakładając pasek źle o ząbek lub kilka i efekt jak widać.
polonez rozrząd wymiana rozrząd polonez polonez pasek rozrząd
pralka siemens iq300 podsłuch telefon analogowy gwarancja tabliczka znamionowy
korad ka3005d kalibracja hydrostatu
Schemat instalacji elektrycznej airbag Opel Crossland X Brak ssania w odkurzaczu Karcher WD 5 - możliwe przyczyny