Nie za bardzo w normie, ma szansy na to, aby silnik na wolnych obrotach generował 580hPa podciśnienia w kolektorze dolotowym. Więc albo uwalony MAP sensor, co częste, albo zatkany katalizator, albo coś nie tak z rozrządem.
Witam. Ponad miesiąc temu wymieniałem rozrząd w fiacie punto. Główny zamysł był, aby wymienić pompę bo był problem z przegrzewaniem się itd, nie było ogrzewania, no ale poszedł do wymiany komplet. Odpowietrzyłem i śmigało. Teraz znajomy wrócił i znów się grzał, nie było ogrzewania. Pierwsza myśl padła na odpowietrzenie układu. No i musiałem dolać aż...
Ścięty nadlewek/klin na dolnym kole rozrządu,powoduje przestawienie faz rozrządu a w konsekwencji spadek podciśnienia w kolektorze. Sprawdz dolne koło rozrządu.
do sprawdzenia rozrusznik, pompa paliwa, rozrząd.
Pryskanie oleju po odkręceniu korka wlewu może być spowodowane obracającym się wałem rozrządu.
6,5 bara to granica palności, ale w tym samochodzie powinno być ok 10,5 bara. Proponowałbym jeszcze sprawdzić synchronizację rozrządu.
Wymień :olej filtry ,pasek rozrządu.
1. Kontrolka "od wtrysków" nie ma związku z ewentualną mechaniczną usterką wtryskiwaczy. 2. To że pompę słychać wcale nie znaczy, że działa. 3. To nie VW, jak immobilizer blokuje to silnik nie zapali ani na sekundę, świeci się kontrolka CODE i silnika (wtrysku), nie ma zasilania pompy ani iskry. 4. Iskrę możesz sam sprawdzić ale skoro na chwilę zapala...
Bez demontażu głowicy nic więcej nie zrobisz. Posprawdzałeś ciśnienia na cylindrach i znasz przyczynę słabej pracy silnika. Sprawdziłbym jeszcze ustawienie rozrządu.
Jak ustawić wałek rozrządu?? I gdzie są punkty ustawienia na wałku? proszę o szybką odpowiedź
Zrobiłem fotki znaków: Pytam, bo nie rozumiem, czemu nie ma wycięcia na dole, by znaki naszły.
Witam Będę wymieniał pasek rozrządu w punto II 1.9 D. Blokady rozrządu oraz koła zamachowego już mam, dodatkowo są też oznaczenia na pasku. Pytanie brzmi czym się napina napinacz paska ? Jest tylko jeden otwór na samym napinaczy i nic więcej. Zapewne potrzebny będzie jakiś specjalny klucz do tego bo nie wierze, że napina się to palcem... Nie ma tam...
Nie jest pozbawiony w całości! Po co 40-to latkowi inne auto? To pierwsze sensowne pytanie. Gumy nie palę, śmigam emerycko by jak najmniej spalił, rozrząd w Punto mam nie kolizyjny, spalanie lpg na poziomie 8L w mieście, mniej jak 7 na trasie, na 6 biegu spokojnie Punto rozbujasz na Autobahnie na zachodzie do 140 i sobie lecisz a spalanko na poziomie...
Serdecznie witam. Potrzebuję ściągnąć pdf Ustawienie rozrządu Fiata Grande Punto 1.4 8v ale brak mi punktów. Proszę o 3 pkt-y. Dzięki
Witam Proszę o wypisanie w punktach jak mam ustawiać rozrząd w fiacie punto 1.1 z 2000.r
wszystkie -iskra jest? -slychać działanie pompy paliwa ( może być wywalony bezpiecznik inertialny) -klika wtryskiwacz (lub wtryskiwacze, bo czy to jest model na wtrysku pojedynczym, czy wielopunktowym tez jak widzę jest owiane tajemnicą...) -rozrusznik ochoczo kręci wałem silnika, czy z wyraźnymi oporami? -gaśnie lampka "code"? -drożny układ wydechowy...
Napisałem że nie mam pojęcia o czymkolwiek związanym z elektromechaniką, za co mogę przeprosić ale po to piszę aby uzyskać pomoc a nie żeby bić pianę bo na przykład nudzi mi się. Nie mam zamiaru zawracać głowy, tylko proszę o radę- no ale z tego co udało mi się ustalić - chodziło o czujnik prędkości na wale rozrządu ?????
Przeskoczył pasek rozrządu
Przyjrzyj się czujnikom prędkości obrotowej silnika (wału) i fazy (rozrządu).
Nawet nie wiemy, czy to silnik 8v czy 16v Ogólnie to sprawdzić wszystkie kostki przy silniku, czy coś nie wisi nie podpięte, ale jak to taki "mechanik" że nie umie złożyć tego co rozebrał, to trzeba po nim pewne jeszcze ustawienie rozrządu sprawdzić...
Problem polega na tym, że nie moge odpalic skutecznie punto. Inna sprawa, to ograniczony czas jaki moge temu poswiecic. Wczesniej nie miałem iskry, ale sprawa została rozwiązana przez usuniecie immo. Auto przy próbie odpalania strzela we wtrysk. Na plaku nie odpala tylko zwalnia obroty podczas kręcenia. Przestawiony był też rozrząd. Teraz mam pytanie?...
AutoŚwiat zrobił [url=]test długodystansowy GP z tym właśnie silnikiem, po 100 tys. km rozmontowali silnik na czynniki pierwsze i orzekli, że nie nosi żadnych śladów zużycia i wciąż widoczne są ślady fabrycznej obróbki na gładziach cylindrów. Plusem tego silnika jest brak filtra cząstek stałych (nowsza wersja - 95KM już go ma), ale trzeba pamiętać,...
a więc tak po wymianie uszczelki pod głowicą, planowaniu głowicy, wymianie szpilek, sprawdzeniu szczelności głowicy, wymianie rozrządu, oleju, filtru na obecną chwile na gazie pracuje normalnie, więc pierwszy mechanik od gazu miał racje, poprostu inny mechanik zmieniający ok pół roku temu uszczelke za przeproszeniem dał dupy.. i poszła poraz drugi,...
Witam! Nabyłem idealnie zachowane Punto Selecta z 1996r. Autko robione na zamówienie na rynek niemiecki wyposażone we wszystko co można sobie było wtedy zażyczyć tj klima, webasto, pełna elektryka, central, szyber elektryczny oryginalny, 2 poduchy, abs, system audio i kilka pomniejszych fabrycznych gadżetów. Napędzany silnikiem 1242cc SPI sprzężonym...
Jedyne problemy 1.6HDI 90KM o jakich słyszałem/czytałem to wyciągający się łańcuch rozrządu, problemy ze smarowaniem turbiny (głównie w eksploatacji miejskiej) i cieknące wtryskiwacze. Czyli nic strasznego, standard można by rzec... w Skodzie ojca jest 1.9 BXE, ma 200 tys. km przebiegu i o dziwo jeździ.
Problem z autem rozwiązany ostatecznie nie potrafię powiedzieć co było powodem awarii bo wymieniłem 3 rzeczy od razu (cewkę przepustnice rozrząd)
Kolego magnum460 ,mam pytanie: czy widział kolega rozrząd w silniku Fiata 1.2 16v, że pisze takie interesujące uwagi cyt. "Sprawdź pasek klinowy czy nie spadł, jeżeli go nie ma to nie uruchamiaj silnika na dłuższy czas bo nie pracuje pompa wody". Pozwole sobie na twierdzenie ze taki silnik to kolega raczej chyba tylko słyszał w przejeżdzającym Fiacie...
Przy tych objawach to pierwsze co bym sprawdził to rozrząd... i dopóki nie byłbym 100% pewien że jest ok, nie próbowałbym uruchamiać silnika.
Witam. Kupiłem nie dawno Punto. Oddałem do mechanika samochod aby powymienial rozrząd i inne tego typu rzeczy żeby mieć pewne auto. Po wyjechaniu od mechanika auto zgasło po 15 minutach i nie mogłem go odpalić. Rozrusznik kręcił kręcił i nic. Po 10 minutach odpalił jak gdyby nic. Przejechałem 10km i to samo. Po 15 minutach to samo, odpalił. Wróciłem...
A może przeskoczył rozrząd?
Stawiałbym na przestawienie na rozrządzie. Sprawdż ustawienie i stan paska.
P0130 Czujnik O2 - usterka P0141 Podgrzewacz czujnika - usterka P0170 Czujnik O2 - usterka dostrajania paliwa P1170 Dostrajanie mieszanki - dawka uboga Odepnij sondę, może zwarcie robi. Jeśli paliwo podaje, na świecach jest iskra to pozostaje rozrząd.
Kolego ten silnik jaki masz w tej Pandzie Fiat ,montował w Uno ,Punto 1 i 2 oraz CC 1,1 i Seicento. Weż poszukaj książki do Punto 1 wyd. WKŁ ,w niej masz najlepiej i najdokładniej opisaną wymiane paska rozrządu. Pozdrawiam!
Masz w aucie alarm, lub imob. ?. Objawy podobne jak przy awarii imob., podmień kluczyk stacyjki na zapasowy. Sprawdź też pompę paliwa i prawidłowość założenia nowego rozrządu.
W takim razie na luzie spróbuje dokręcić na maksa . Jutro jeszcze pokrywe silnika ściągnę i sprawdzę luzy i uszczelniacze bo może też bym to sam zrobił jak już mam dostęp do wału żeby pokręcić. ps.To moje 1 seicento i już wiem ze nie ostatnie strasznie fajne autko . Bardzo fajne i bardzo podatne na modyfikacje. Wystarczy wrzucić lepszy zawias, hamulce,...
Na wylocie powietrza masz syczenie? Gdzie masz wylot powietrza? Gdzie Ci syczy, możesz się określić? Rozróżniasz podciśnienie od nadciśnienia? Chyba nie a bierzesz się za hamulce. Ja już nie życzę powodzenia, zrób se jakiś rozrząd. Najwyżej silnik rozwalisz. Przy takiej wiedzy grzebanie w układzie hamulcowym to przynajmniej samobójstwo. Potwierdzam...
trochę została popuszczona linka od gazu bo obroty były za duże Linka w pozycji neutralnej pedału przyspieszenia musi być zupełnie luźna. Dodałem też zdjęcie czujnika temp. silnika To jest akurat czujnik fazy (położenia wałka) rozrządu. Zdjęcia. Nie wyszły za rewelacyjne ale chyba będzie szło "zobaczyć" co istotne. Widać - instalacja II generacji w...
Witam forumowiczów. Pacjent jak w temacie po naprawie głowicy po kolizji rozrządu. Wszystko poskładane do kupy. Ładnie kręci i nie odpala. Na plaku chodzi dopóki się psika potem gaśnie więc kompresja raczej ok. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Przed odpaleniem kilka razy przekręcałem kluczyk na zapłon by pompka wstępna dobiła paliwo.. było słychać bulgotanie...
Witam! Piszę bo już brakuje mi pomysłów. Auto po remoncie głowicy i wymianie rozrządu. Po poskładaniu wszystkiego do kupy problem z odpaleniem. Po podłączeniu przez kabel i program Multi Ecu Scan podczas kręcenia rozrusznikiem ciśnienie wzrastało do ok 190 bar lecz nadal nie odpalał po odpięciu kostki z jednego wtryskiwacza odpalał gdyż cisnienie delikatnie...
Te moduły cewek posiadają diody po stronie wysokiej (czego prawie żaden producent nie wspomina, siermiężne serwisówki Fiatowskie typu "eLearn" również). Diagnostyka w domowych warunkach nie jest prosta, ale [url=]coś tam można improwizować. Przykład ("zaawansowana amatorka"): Wielcy zawodowi mechanicy wymieniają takie rzeczy totalnie na oślep. Diagnostyka...
Pompa paliwa powinna się włączać na 15sek. po włączeniu zapłonu. Nie świeci Ci sie CODE albo "marchewa"? Wtyczkę czujnika położenia wału masz u góry na osłonie paska rozrządu. Być może padł Ci przekaźnik zespolony (taki biały, dość szeroki, jak 2 albo 3 normalne przekaźniki, przykręcony do grodzi komory silnika, pod czarną osłoną). P.S. Czego czujnik...
Witam. Prawdopodobnie masz coś nie tak (uszkodzenie, przerwa) z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Pozdrawiam
Witam! Mam problem z zapalająca sie kontrolką wtrysku ponieważ zapala się ona tylko podczas jazdy np po wybojach, przy wstrzasach, przy zapalaniu normalnie gaśnie i podczas jazdy po równej drodze nie ma problemu niezależnie od dynamiki jazdy. Auto po wymianie filtrów, świec, rozrządu.
A jak się zachowywał silnik przed tą wymiana pierścieni i rozrządu? Pozdrawiam!
Może szukać nie w tym miejscu co trzeba. Sprawdzić na poczatek czy pompa paliwa podaje paliwo, czy iskra jest. Moze padł ci immo, ktorym klluczykiem krecisz, tam we fiacie jest serwisówka jezeli nią odpalasz to immo sie rozprogramowuje. Jeżeli to wszystko gra to czujnik położenia wałka rozrządu. To metdy tradycyjne oczywiście problem może tkwić w instalacji...
Witam uprzejma prośba o pomoc bardziej zaawansowanego kolegi Przekładam pompę wtryskową marki Lucas epic z jednego samochodu do drugiego oznaczyłem sobie markerem pozycje paska względem koła na pompie i koła rozrządu i miałem nadzieję na wymiany pompy bez tykania dolnej osłony rozrządu bo musiałbym podnosić samochód Wszystkie czynności przy wymianie...
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
google sie kłania....
Dziękuję za odpowiedzi. Fiat montował te silniki od 2004r a rozrząd jest ten sam co w 1.2 16v tj. punto2 albea siena brava.Miałem problem bo pękł napinacz i zmieliło 8 zaworów.Pasek i napinacz jak pisałem jest od 1.2 16v tylko zawory musiałem kupić do niego , równierz uszczelke pod głowicę założyłem od 1.2 -reszty nie wymieniałem. Będę wdzięczny jeśli...
?? Mam problem z Fiatem punto 1.2 16V, przy odpalaniu, rozrusznik nie chce kręcić, sprawdziłem: masę, rozrusznik, jest nowy akumulator (wszystko jest OK). Objawy: tak jak by nie miał siły obrócić rozrusznik, ale nie zawsze tak się dzieje, jak przestawiłem o jeden ząbek na rozrządzie to odpalał bez problemu, tylko wyskakuje błąd na komputerze (wału)...
coś nim dziwnie cyka Ten silnik ma taką przywarę, że powstaje w nim luz osiowy wałka rozrządu i to słychać. Nie jest to rytmiczne (jak przy zaworach) cykanie, ale jest. Można to usunąć stosując podkładki dystansowe, ale generalnie nie ma to sensu. Poza efektami dźwiękowymi nie ma żadnych innych skutków.
witam co może być z punciakiem brakuje mu mocy podczas jazdy auto odpala na dotyk na wolnych obrotach chodzi równo.Sprawdzałem rozrząd pompę paliwa wydech filtr paliwa wszystko jest ok.
Po pierwsze to w tym silniku fabrycznie jest stosowany olej Selenia WR Diesel 5W-40 i jeśli czymś go zastępować to 5W-30 albo 0W-40, 10W-40 to lałem do starego Punta 1.2 benzyna. Standardową usterką w tym silniku jest rozciągnięcie łańcuch rozrządu oraz wytarcie napinacza łańcucha rozrządu każda z osobna, a zwłaszcza obydwie razem na dłuższą metę prowadzą...
To jest tak dziurka że jeśli "skończy się" uszczelnienie pompy to tamtędy cieknie płyn chłodniczy, pompa do wymiany a najlepiej z całym rozrządem chyba że ktoś wymienił rozrząd bez pompy i stąd te kwiatki. pozdr Dodano po 2 Dalsze użytkowanie pompy w tym stanie może spowodować zatarcie jej i awarię mechanizmu rozrządu a co za tym idzie zaworów i głowicy.
Ten sam silnik Fire masz kolego w Fiacie Punto (tylko poj. 1100 lub 1200) W tym silniku nie ma znaczenia czy jest gażnik czy układ wtryskowy (wymiana paska rozrządu) i żadnego koła nie ustawiasz na godz.12 Koło wałka rozrządu ustawiasz na około godz.9 (masz nacięcie na głowicy od strony kolektora ssącego) a koło wału korbowego ustawiasz na około godz....
po tygodniu znów była awaria podczas jazdy , punto się zgrzał i zaczęły dobiegać niemiłosierny zgrzyt w silniku, został wtedy rozebrany wymieniony termostat , czujnik , dolany płyn . Nie wiem jak interpretować to: "został wtedy rozebrany", bo z tekstu to jednoznacznie nie wynika. Jeżeli silnik, to powinna być stwierdzona przyczyna tego niemiłosiernego...
Wiem że te silniki nie są drogie ale zakupiłem ten samochód 3 miesiące temu a rozrządu nie zmieniałem z racji tego iż po pierwsze jest bezkolizyjny a po drugie poprzedni właściciel zapewnił mnie że rozrząd był zmieniony w tamtym roku a on tym samochodem przejeździł przez 3 lata 37tys także na rozrządzie jest przejechane góra 15tys...
Witam! Ja również mam problemy z nierówną pracą silnika Punto I 1,2 - na moim koncie jest opis sytuacji - zapraszam - może znajdziesz coś dla siebie - ja wczoraj ponownie wymieniałem uszczelkę pod głowicą z powodu braku smarowania wałka rozrządu (poprzednia była wymieniana w styczniu!!!) jak się okazało to jakiś fragment starej uszczelki utknął w kanale...
Temat myślę że nie rozwiązany z kilku powodów: Znajomy wymienił w ciemno cewkę -oczywiscie starej nie udostępnił do pomiarów bo mu zaginęła. W miedzy czasie wymienił rozrząd -pytanie czy wymiana rozrządu wpłynęła na wypadanie rozrządu? -nie chciał żeby sprawdzić czy ma dalej błędy w sterowniku, pomiaru się przestraszył czy czegoś innego? Wymienił kompletny...
problem mój polega na tym że auto(Punto II 1.2 60 KM 2000r.) nie ma wcale siły podczas jazdy i strasznie szarpie czy to na benzynie czy to na gazie. sprawdzone jest prawie wszystko (świece,przewody, cewki,rozrząd,zawory i układ zapłonowy) osobiście się na tym w ogóle nie znam, ale w warsztacie twierdzą ze to sterownik "padł". Mechanik powiedział mi...
Mam Punto I 55 + LPG Jechałem sobie spokojnie po mieście i w czasie normalnej jazdy nagle tak jak by gaz się skończył samochód nie miał siły i nie reagował normalnie na pedał gazu jechałem dalej bo nie było się gdzie zatrzymać! samochód miał problemy z ruszeniem taki był słaby, ciężko go też było odpalać już prawie łapie i nie zapala a ma chęć Myślałem...
Moi rodzice mają przy swoim puncie silnik 1.2 16v rocznik 98. Ma 86km przy 6000 obrotach/min i 112Nm przy 4500 obrotach/min (masakryczny muł od 3 tysięcy dopiero zaczyna się jako tako kręcić później już jest całkiem fajnie)(zapłon odcina przy 7tyś) i pali średnio 7,5l benzyny. Ogólnie całkiem fanie tylko nieco problem z częściami jest. (przykładowo:...
Witam, Proszę o pomoc w znalezieniu numerów silnika, gdyż podobno są potrzebne do wymiany rozrządu. Dziękuję za pomoc.
Mam taki sam przypadek brak synchronizacji wałka rozrządu.Czy to wina tego klina.
Źle mnie zrozumiałeś myślałem że te piszczenia to od uszczelniacza a piszczała krzywka na zaworze bo nie było smarowania. Mniejsza z tym wszystko się wyjaśniło a wiec po kolei: 1. Źle założona uszczelka pod głowicą zatkała smarowanie na zawory. 2. Zacierający się wałek rozrządu w pewnej chwili stawiał duży opór na pasek i wtedy puścił klin na kole od...
Witam, mam punto 1 z 1995 roku, silnik 1.1, wersje s, który się posypał. planuję włożyć nieco mocniejszy silnik i z tego co się zorientowałem najmniej kłopotliwy będzie silnik 1,2 ale czy to prawda? Chodzi o to czy wystarczy podmienić silnik a cały osprzęt jak np. alternator, rozrusznik, kolektory, wtrysk, przepustnica, pompa wody, zapłon, rozrząd itp....
Kolego ustaw rozrząd na tzw. znaki i zamontuj pasek rozrządu oraz nową rolke napinającą. Jeśli będziesz miał kompresje to możesz "spróbować" silnik odpalić. Ten silnik jest bezkolizyjny ,zawory nie mają możliwości "dotknięcia" sie z tłokami. Pozdrawiam!
Objawy tak jakby wskazujące na przestawiony rozrząd, ale wydaje mi się, że wtedy wykryło by jakieś błędy, jeżeli się mylę proszę mnie wyprostować. Pozdrawiam
Ja ze swojej strony mogę polecić Fiata Punto II. Silnik 1.2 mpi. Nasz mamy od nowości z 2001 roku i przejechane około 186tys. Do silnika nie było zakładane jedynie co olej i rozrząd. Blachy ocynk wiec nie rdzewieje. Spalanie w mieście około 6,5l , trasa niecałe 6l benzyny.
Witam, proszę serdecznie o doradzenie czy też naprowadzenie na ewentualne problemy. Kiedy i jak występuje problem: - przy normalnej jeździe na zimnym silniku wszystko jest dobrze, po ok. 5 km trasy występuje problem skaczącej wskazówki obrotomierza oraz niemalże nieodczuwalne osłabienie pojazdu. Po przejechaniu około 5km bądź po zagrzaniu się silnika...
CZeść, proszę o radę. Punto I 1.1 55km 200 tyś. przebiegu, stan dobry. Gaśnie silnik po zagrzaniu po przejechaniu ok. 3 km. Ujawnia się aw usterka w zimne dni. To samo na LPG i na PB. Auto odpala zawsze od strzała rano w zimne dni i obroty jałowe ok. 1600 obr/min, po kilku minutach spada na 900 obr/min i silnik pracuje nierównomiernie, po czym gaśnie....
Na chłodnicy nie jest czujnik, tylko włącznik termiczny. Silniki z Punta I miały miejsce na 2 czujniki (jeden od sterownika silnika, drugi od wskaźnika), ale z Punta II już tylko na jeden (ten od sterownika silnika). Może była robiona jakaś rzeźba i Punta I trafił silnik z Punto II... ciekawe tylko co z pompą wspomagania kierownicy (chyba, że nie ma...
Od sierpnia przymierzasz się do wymiany tego rozrządu ? Przecież to jest banalnie prosty rozrząd .... ustawiasz na znaki koła i wymieniasz ten pasek wraz z rolką weż sobie zajrzyj do książki naprawczej od Fiata Punto 1 albo 2 tam masz opisaną wymianę rozrządu w tym silniku
Czwarta świeca nie jest zalana, jedynie w jej gnieździe stał olej, zapewne spod pokrywy zaworów. Dla pewności - dla Ciebie pierwsza świeca to ta od strony sprzęgła czy rozrządu? Pamiętaj, żeby zawsze przed wykręceniem świec, a zwłaszcza tej od strony rozrządu, wytrzeć a najlepiej przedmuchać z kompresora jej gniazdo. Tam zawsze jest dużo piachu, który...
Punto I ma rozrząd bezkolizyjny (niezależnie od rocznika), przeskoczenie paska rozrządu nie jest groźne. Sprawdź klin na kole pasowym. Zerwanie paska akcesoriów mogło doprowadzić do przeskoczenia rozrządu.
Witam, chciałbym wymienic rozrząd w Grande Punto 1.4 8 2009 Wiem, że wystepuje wariator zmiennych faz ,moje pytanie jest czy ktoś wymieniał rozrząd bez blokad ? Za wszystkie porady dziekuję.
Witam, na wstępie opiszę swój model samochodu. Fiat Punto II 1.2 PB+LPG Od kilku dni jestem "szczęśliwym" nabywcą Fiata Punto, niestety samochód kupiłem z wadą, podjechaliśmy do sąsiedniego mechanika i powiedział że to czujnik wałka rozrządu koszt 50złotych, więc postanowiłem go kupić bo cena była okazyjna. Niedawno zapaliła się kontrolka silnika, znajomy...
Witam wymieniłem rozrząd w golfie 4 1.6 16v Ale po wymianie nie chodzi na jednym cylindrze. I zastanawiam się czy któryś kabel nie łączy czy mi przeskoczył rozrząd chyba z tego co wiem to jak by przeskoczył rozrząd to by doszło do uszkodzenia silnika przy próbie jego odpalenia ,albo by w ogóle nie odpalił.Pytam ponieważ nie jestem mechanikiem a samoukiem...
Po wymianie pierścieni, uszczelnieniu pompy wtryskowej auto nie odpala. Autocom i Multiecuscan nie widzi problemów w ECU. Pompa paliwowa pompuje paliwo, dochodzi do wtrysków jednak w mojej ocenie nie puszcza impulsów masowych na sterowanie cewek, plus jest / obserwowałem wtryski podczas kręcenia - wpięte w szynę odwrotnie tak żebym widział ich końcówki...
Dzień dobry Posiadam FIata GP 1.4 16V Starjet 95KM (6 biegów) samo PB. Auto ma 175 000 km. Problem jest taki, że podczas zmiany biegu z 1 na 2, 2 na 3 i 3 na 4 trzeba pod koniec bardzo delikatnie i powoli puszczać sprzęgło ponieważ w innym razie jest pojedyncze szarpnięcie. Tak samo dzieje się też jak wbity jest bieg w momencie dodania gazu. Nie jest...
(at) "Aaaaaaaudddiiii" Witam, podałeś mniej więcej przebieg po wymianie rozrządu, ale jeszcze istotna jest data tej wymiany. Znam przypadek, że znajomy otrzymał od rodziców Fiata Punto w którym przebieg był tak mały, że nie od nowości nie był wymieniany rozrząd mimo że samochód był 12 letni. Jak rozrząd w tym samochodzie zobaczył mechanik to się złapał...
Mama pytanie gdzie podpiąć się z odcięciem zapłonu w Punto I, pompa paliwa odpada jeżdżę na gazie, czy może to być np. czujnik połozenia wału (ten przy pasku rozrządu)? HELP.
Pomocy punto hgt 1.8 przy próbie uruchomienia strzela w kolektor ssący,przy kilku próbach odpala i chodzi dobrze po zgaszeniu znowu to samo ciśnienie paliwa ok ,masa, klemy ok stcyjka i kostka druga,rozrząd sprawdzony na blokadach oryginalnych ok,brak błędów,akumulator ok przy kręceniu rozrusznikiem dziwnie zachowują się kontrolki licznika tz. ginie...
witam! potrzebuje schematu, lub zdjęć prawidłowego ustawienia rozrządu w silniku fiata 1.7 td. chodzi mi o ustawienie wału, wałka rozrządu oraz pompy paliwowej, może ktoś z was wymieniał pasek w takim silniku to wystarczy mi opis. dzięki, pzdr, zwierzak punto 1.7 td
Witam. Zamykam temat. Dziś kupiłem Fiata Punto 2 zsilnikiem 1,9JTD 85KM za 10100zł. Auto sprowadzone z Niemiec. Jutro jadę pozałatwiać reszte spraw z rejestracją. Samochodzik godny uwagi,bardzo zadbany. Przed kupnem wymieniony kompletny rozrząd oleje płyny filtry. Zostało mi przy nim do zrobienia: nabicie klimy i wyregulowanie linki "ręcznego" lub jej...
Witam wszystkich Jestem posiadaczem Fiata Punto I 97r. 1.2 75KM, usterka polega na tym ze wsiadłem rano do samochodu, normalnie odpaliłem, ruszyłem kilka metrow do tylu i silnik zgasł. Próba ponownego uruchomienia nie powiodła się. Silnik podczas kręcenia rozrusznikiem zdawał się "łapać", ale uruchomić się go nie dało. Jedynie raz lub dwa udało mu się...
Witam Wiem ze to juz kolejny temat z serii (falowanie obrotów) lecz moje auto posiada troszkę inne objawy tzn. na bardzo zimnym silniku odpalam i przez kilka minut jest ok gdy silnik sie nagrzeje obroty falują od 700 do 1300, czasami ale bardzo rzadko pojawia się bład wtrysku . wymieniłem: Przewody WN Filtr Paliwa Czyściłem Krokowca Czyściłem pocentiometr...
Czesc zmieniłem pasek w punto 1 z sil. 1.1 auto stało się jak by wolniejsze .... 2,5tys obr. a auto jedzie 80-90km/h.Pamiętam w oplu kiedyś miałem podobnie i juz nie pamiętam co tam zrobiłem ze moc wróciła.Rozrząd na 110% założony poprawnie na znakach.Po wymianie nic nie robiłem tzn jakieś resety czy coś ...Auto ma 120tys przebiegu i jest z LPG i 97rok...
Nie zniechęcajcie się proszę do ilości tekstu mam naprawdę poważny problem. POMOCY Wiosną zeszłego roku kupiłem punto o którym temat. Strzelało na gazie wymieniłem świece i było dobrze przez jakieś 1500 km następnie wymieniłem filter gazu świece i przewody zapłonowe dało ten sam efekt. Od pewnego czasu robił coś takiego że zapalał mu sie w pewnym momencie...
Do sprawdzenia rozrząd (w tym stan wałka, szczelność zaworów, luzy zaworowe) - jeśli masz podciśnieniową instalację LPG i objawy są takie same na LPG i benzynie to wielkiego pola do popisu nie ma - zapłon albo rozrząd. Czy którykolwiek z tych mechaników podłączał go pod komputer diagnostyczny? Sterownik naturalnie ma możliwość samoadaptacji i to w bardzo...
Witam Posiadam punto 2003 rok po liftingu, silnik 1.2 8v lpg Problem polega na wysoki wolnych obrotach ( trzyma na luzie 2000obr/min). Od razu została wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy-brak poprawy, Podmiana korpusu przepustnicy (nówka ze sklepu) z silniczkiem krokowy-brak poprawy. Rozrząd sprawdzony jest na znakach. Auto posiada gaz, więc...
Witam Fiat punto I 1.2 benz 75PS pełny wtrysk, umyłem silnik i po tej czynności silnik po gwałtownym dodaniu gazu silnik ma zmułe przebiera jak by coś z zapłonem się działo. 1 Rozrząd ok znaki się zgadzają 2 Kable WN podłączone odpowiednio do cylindrów 3 Świece i kable nowe Pytanie czy możliwe jest że zalał się czujnik poł. wału? Rezystancja jego wynosi...
Pomocy punto hgt 1.8 przy próbie uruchomienia strzela w kolektor ssący,przy kilku próbach odpala i chodzi dobrze po zgaszeniu znowu to samo ciśnienie paliwa ok ,rozrząd sprawdzony ,brak błędów,akumulator ok przy kręceniu rozrusznikiem dziwnie zachowują się kontrolki licznika tz. ginie zasilanie ale tylko licznika (ale co pewien czas) czujnik położenia...
Tu masz opis: Ustawiasz wał w GMP na I cylindrze, a następnie rozrząd na znaki. Wysoka kompresja, niskie podciśnienie w kolektorze i utrata mocy po rozgrzaniu pasują do wytartych krzywek na wałku. To zdjęcie powinno dać Ci pogląd jak powinny wyglądać te krzywki na wałku:
Powiem tak. Oleju pije około 70-100ml na 100km, czyli 0,7-1L/1000km, dla mnie to jeszcze ujdzie mając na uwadze przebieg i rocznik (87 przedlift), auto nie robi w czasie jazdy zasłony dymnej. Auto potrzebuję na dojazdy do pracy, kupiłem za przysłowiowy "tysiąc", wszystko oprócz wymienionych problemów tutaj to są kwestie eksploatacyjne (wydech, przeguby...
W zasadzie wychodzi na to, że: Mazda 6 łańcuch rozrządu, słaba karoseria Punto jest na pasku, ale za to ocynk
Witam wszystkich. Moje punto z instalacją ladni renzo (tak przynajmniej jest napisane na reduktorze) podczas jazdy na gazie przerywa i jest strasznie słabe. Na biegu jałowym gdy wcisnę pedał gazu w podłogę to przerywa, dławi itp. Powolne wciskanie i wchodzi na obroty. Na benzynie jest o wiele lepiej ale też nie idealnie. Rozrząd sprawdzony. Dzisiaj...
Miałem i ja punto i miałem ja z nim takie przygody. Gasł, naprawiałem i gasł dalej, obroty góra dół, generalnie jak tylko wszedł w obroty to zaraz dupa. Do świateł dojeżdżałem to nauczyłem się techniki hamulca z gazem aby tylko nie zgasł. Wymieniłem chyba wszystko z wyjątkiem kompa, który ponoć był sprawny. Pierwszą poprawą była wymiana czujnika wody...
Posiadam Punto I 1.2 8v 75 SX z instalacją gazową i od samego początku odkąd go mam są problem z pracą na benzynie. Od razu dodam, że na gazie samochód jeździ poprawnie i nie występują zjawiska, które dzieją się na benzynie. Do sedna, żeby odpalić trzeba dodać gazu i wkręcić go na obroty, po czym można puścić pedał i będzie trzymał obroty. Przy próbie...
może kat zapchany, ale raczej bym stawiał na źle ustawiony rozrząd, możliwe zerwanie klinu koła rozrządu na wale korbowym !