Silnik ten z pewnością jest bezkolizyjny
Rozrząd jest rzeczywiście bezkolizyjny, a cena wysoka.
Punto I ma rozrząd bezkolizyjny (niezależnie od rocznika), przeskoczenie paska rozrządu nie jest groźne. Sprawdź klin na kole pasowym. Zerwanie paska akcesoriów mogło doprowadzić do przeskoczenia rozrządu.
Przecież i tak jest to silnik bezkolizyjny.
Dzięki, czyli silnik nie jest "bezkolizyjny" :(
Nie wiem jak w dwójce ale w jedynkach ten silnik był bezkolizyjny, nowy pasek i jedziesz dalej.
Kolego 1.2 8V Fiata jest silnikiem określanym jako tzw."bezkolizyjny" ale proponuje jednak wymienić rozrząd w tym silniku nie zdając się na tzw. "zapewnienia sprzedającego" o przeprowadzonych naprawach i dokonanej przez niego wymiany rozrządu ,jeśli nie przedstawił i nie posiada na dokonywane zakupy części czy naprawy rachunków! W tym silniku wymiana...
Hmmm 'lekko kręci' benzyna w filtrze, powiadasz i brałeś go na popych - sprawdź czy czasami nie zerwało paska rozrządu. :cry: Na pocieszenie - silnik 8V bezkolizyjny. Marek
Gaźnik ma ten + że łatwy do podłączenia/odpalenia ale jak gadałem ludźmi jeżdżącymi w terenie zdarza się ze przelewa na zakrętach ma problemy z utrzymaniem odpowiedniego poziomu paliwa przy dużym nachyleniu A wtrysk pracuje nawet ''do góry nogami'' Wybierając silnik zwrócę uwagę na dostępność części do niego zakatujesz takiego 1,1 z punto[dodatkowy...
Wiem że te silniki nie są drogie ale zakupiłem ten samochód 3 miesiące temu a rozrządu nie zmieniałem z racji tego iż po pierwsze jest bezkolizyjny a po drugie poprzedni właściciel zapewnił mnie że rozrząd był zmieniony w tamtym roku a on tym samochodem przejeździł przez 3 lata 37tys także na rozrządzie jest przejechane góra 15tys...
Telo - gdyby to była ta usterka, o której piszesz, to paliłaby się stale kontrolka EOBD (wtrysku) i silnik "chodziłby na dwa gary". Występuje wtedy błąd cewki 1 lub 2, a tu Autor pisze, że nie ma błędów. Ten moduł, to centralka wtrysku. Spotkałem parę aut z takim silnikiem, gdzie po wypadku przeskakiwał rozrząd. Silnik jest tzw. bezkolizyjny, więc wystarczy...
Warsztatów specjalizujących się we FIATach jest niewiele mniej niż tych wyspecjalizowanych w VW, do silników FIRE żadnych specjalizowanych narzędzi nie potrzeba (to silnik 8V, są znaki do ustawiania rozrządu, nie potrzeba blokad, a w razie czego silnik i tak jest bezkolizyjny, więc jak źle założysz rozrząd to najwyżej nie odpali), a poza tym jak ktoś...
Jeśli dźwięk dobiega z pompy wodnej, a jest napędzana z rozrządu,( a obudowa jest odsunięta) to na pierwszym miejscu wymieniłbym pompę(oraz pasek, napinacz,uszczelniacze,itd), zanim walnie pasek, (nie wiem czy w Punto 2 silnik jest bezkolizyjny) Zapowietrzenie układu chłodzenia raczej nie włącza czujników temperatury, więc to nie ten problem.
Co do Punto I - auto fajne, jeździłem swego czasu i mogę polecić, choć w tej kwocie to raczej jakiś starszy egzemplarz można kupić - dobrze poszukać jakiegoś z zagranicy, lepiej wyposażonego i najlepiej z silnikiem 1,2 60KM - jest oszczędniejszy niż 1,1 a również bezkolizyjny tj, nawet zerwanie paska rozrządu niczym nie grozi. Co do korozji nie zgodziłbym...
Cześć, proszę o doradę i pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Fiat Punto 1, silnik 1.1, 8V, auto 1996, wersja SX.. Wymieniłem pompę wody która ciekła - bez ściągania paska rozrządu luzując napinacz i przytrzymując sam pasek na kole pasowym doł oraz kole rozrządu góra. Po skręceniu do kupy spod obudowy rozrządu słychać skrzeczenie, skrzypienie i piszczenie...
W tej cenie poluj na Punto II 1.2 silnik. w cenie 5000-6000zł kupisz rocznik 1999-2000r. Mieliśmy od nowości taki z 2000r. Autko poza częściami eksploatacyjnymi nie psuło się. Fajne wnętrze miał, z zewnątrz ładniejszy i większy od seicento. Silnik 1.2 60 KM w Punto spisuje się podobnie jak 900 w seicento, niby większy, ale i auto cięższe. Masz bezkolizyjny...
Puncior przebył trase beskidów, zjazdów i ze wzniesień z dobrym hamowniem. To działa. Teraz Panowie, i może Panie, kolejne pytanie: Czy naciąg paska rozrządu, mimo że jest napinacz ma znaczenie? I należy ten napinacz odpowiednio ustawić? Bo "miałczy" pasek po rozgrzaniu silnika. I widać że ma wibracje( jakby drży). Punto 1.2 8V. Czy to można potwiedzić....
Znaki są nie tyle na sprzęgle co na kole zamachowym, dostęp przez otwór rewizyjny (powinna być zaślepka) w obudowie sprzęgła. Silnik jest 8V i ma znaki, więc a do tego jest bezkolizyjny... możesz spokojnie zakładać rozrząd na znaki. Właśnie - jaki to silnik, bo np. 1.2 8V 75KM miało inne luzy zaworowe. Płytki regulacyjne można zamieniać i składać po...
Skoro go kupiłaś i nie dołożyłaś ani złotówki, a przestał jechać po redukcji biegu, to ja bym zaczął od tego co należało zrobić zaraz po zakupie - czyli wymiany rozrządu (i przy okazji pompy "wody")... Twoje szczęście że to silnik bezkolizyjny i nawet jak pasek przeskoczy to nie ma tragedii (a przestawiony o 2-3 "ząbki" nawet jeszcze jakoś chodzi)....
Ja żonie w zeszłym roku kupiłem punto II 1,2 8v (silnik z bezkolizyjnym rozrządem) 3500tys starczy (będę sprzedawał:), ale trzeba uważać na progi i podłogę, Jeszcze zostają francuzy Peugeot 206 (raczej mało kasy) ale na 306 Renault Cilo... Astra F
Łańcuch jest głośny i wcale nie jest wieczny, przy takim przebiegu i tak należałoby go wymienić, a koszt dużo większy niż niż paska. Lancia Ypsilon to Fiat Punto, bardzo trwały silnik 1.2, na pasku ale bezkolizyjny. W tej cenie szukałbym Punta mk.1 (w wersji 60 lub 75, najlepiej ELX), Corsy B ewentualnie Renault Clio, jeszcze może Mitsubishi Colt no...
Da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy: http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-us... Tam mówią o silniku 1,1 w punto - nie wiem czy on jest FIRE, ale piszą żeby tłok do samej góry podnieść. To chyba po to żeby oprzeć zawór o niego przy zdejmowaniu zabezpieczenia - a to znaczy że tam rozrząd kolizyjny....
Witam, Mam taki problem z Fiatem Panda, ostatnio padł w owym aucie silnik i robiliśmy przekładkę. Z tą różnicą, że wcześniej był silnik 1.1 a wsadzony został silnik 1,2 z fiata bodajże punto. w owym silniku zostały przełożone pokrywa zaworów oraz koło wałka rozrządu(ponieważ się różniły) z lekkim przerobieniem głowicy, aby kółko nie tarło. Moim problemem...
Witam Ostatnio kupiłem młodszemu samochodzik tak aby mógł się na nim uczyć jeździć i padło na punciaka 2 1,2 8v z 2003r. Samochód jest w dobrym stanie ma 144000km przejechane i wiadomo trzeba go trochę podszykować. Prosił bym was o porady odnośnie tego modelu co się w mim często psuje i na co zwracać uwagę. Acha i mam kilka pytań odnośnie jego: 1. Poprzedni...
Raczej jest kolizyjny. Na forum fiata gość sprawdzał podczas wymiany uszczelniaczy. http://fiatklubpolska.pl/grande-punto-46... Ogólnie w tak prostym silniku nie ma co oszczędzać tylko wymienić rozrząd na czas. Najlepiej zaglądać co jakiś czas czy pasek nie kończy się przedwcześnie: pęka, strzępi lub nie gubi...
Może ale nie musi zapalić się check, w teorii z analizatora masz wszystko dobrze, ja wbijałem się w przewody lambdy aby zmierzyć napięcia sondy. Czy silnik utrzymuje prawidłowe obroty gdy zbijasz z wysokich? czy spadają poniżej normy? Czy obroty falują? (mapsensor) Sprawdź ten rozrząd może przeskoczył o ząb te silniki są bezkolizyjne (podobno). Jakie...
Kolego wldk. Pewnie już ten temat olałeś (tunning uno - kto by pomyślał??) Lecz jeżeli nie to mam dla ciebie szczęśliwą wiadomość. Piterek i marek nie mają tutaj racji. Nie gniewajcie się chłopaki. Silnik z Uno 1.0 ma potężne możliwości - szczególnie dla amatorów bez dużej kasy i bez dwóch lewych rąk. A gaźnik jest tutaj twoim sprzymierzeńcem (wtrysk...
rozrząd bezkolizyjny bezkolizyjny pasek rozrząd silnik bezkolizyjny punto
rezystor objętościowy renault laguna przycisk bateria rower programować
tłumienie krytyczne zmiana hasła
Błąd P0101 w Passacie B5 - Uszkodzony przepływomierz? Płyta startowa radioodbiornika Magneti Marelli Alfa Romeo GT