Poszło na "pw"
Robocizna kosztować Cię będzie tyle, co za wymianę rozrządu.
Zawòr sterujący kołem zmiennych faz rozrządu.
Wymień wszystko i masz święty spokój, ja jak nie wymieniam wszystkiego to nie daje gwarancji(wybór należy do klienta).
Śledzę kilka "forumów" rombowych. Nie ma tygodnia bez schrzanionej wymiany rozrządu...
czy to ta sruba na klucz gwiazdkowy Tak. E12 albo E14
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz link do ustawienia wałków i wału, jest od 2,5 ale to jest to samo, a w kole pompy wtryskowej powinien być otwór do blokowania.
Przecież to dział dla początkujących. Co nie zwalnia od myślenia . :D W opisach od 1.DEF do 4.DEF przewijają się dwa zwroty " sygnał prędkości obrotowej" i "sygnał wałka rozrządu " . Jeśli pisało 2.DEF " sygnał prędkości obrotowej to poco się bierzesz za czujnik wałka rozrządu :?:
Trzeba odkręcić koło pasowe, w deklu jest uszczelniacz, rozrządu nie trzeba ruszać
po 1 to podpiąć się pod CLIP'a (ew DDT) i sprawdzić jakie są błędy. ja bym obstawiał raczej problem z kołem zmiennych faz rozrządu.
Koło zmiennych faz rozrządu robiłeś ?
Wymieniłeś cewkę na 4 cylindrze ale bierzesz to pod uwagę że renault oznacza cylindry od koła zamachowego. Czyli 4 cyl to ten od rozrządu.
Kolo paska rozrządu na wale nie ma żadnego klina, jest na stożku Nie ma żadnego klina ani zadnego STOŻKA !
Jaki gwint jest na wałkach rozrządu w Renault Laguna 2 1.8 16V? Lewy czy prawy?
Sam wymieniałem...olej leci z koła pod wałkami rozrządu
Jeśli dobrze się rozumiemy to chodzi o śrubę, którą właśnie odkręciłeś, czyli wkręconą w czop wału korbowego. Jak widzisz zadaniem tej śruby jest utrzymywanie koła pasowego w stałym położeniu względem wału (na stożku). Stąd jej wysoka odpwiedzialność za stan rozrządu silnika.
Demontuj dekiel i ustawiaj od nowa rozrząd
Tam się rozpada koło pasowe walu i fragmenty wkręcają się pod pasek rozrządu
Z łancuszkiem to inna sprawa i nie napędza pompy więc nie trzeba zmieniać. Niektóre silniki nie mają limitu wymiany a jak się za mocno rozciągnie to wyłapie to komputer albo po prostu hałasuje. Sprawdzę i dam znać co zaleca producent w twoim silniku. Sprawdzałem i Renault nie ma limitu wymiany więc możesz jezdzić ale na pewno nie milion km ;-) Zalewaj...
Albo cewka padła, albo coś nie podłączyłeś, albo skopałeś rozrząd.
http://forum-mechanika.pl/attachments/la... prosze tu link masz na znaki Dodano po 12 jescze to mam
Czy nie pali na ten najbliżej rozrządu?
Witam proszę bardzo.
Sprawdź ustawienie rozrządu.
Zobacz jeszcze gumę w łapie silnika przy rozrządzie, guma się tam wyrabiała.
Ale co da od montowanie odmy, jak śruby są od strony rozrządu.
Może być też poduszka silnika, ta przy rozrządzie.
Pasek, napinacz, pompę - komplet, i masz spokojną głowę na następne 90 tysięcy.
AM ssący EM wydechowy Szukaj oznaczeń na wałkach są na pewno.
Dożywotni łańcuch.
juz to zrobilem, kumpel mial orginalna blokade do wałków. dziekuje za pomoc:D pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.net/44_12197775... http://obrazki.elektroda.net/44_12197775...
No ok tylko jak mam ustawić wałek rozrządu, bo wiem koło muszę poluzować i zablokować wał blokadą, tylko gdzie znajdę jakieś znaki na wałku rozrządu
Próbował już koś wymienić samemu Hydropopychacze bez ściągania wałków rozrządu ?
Sprawdz parametry, czytanie błedów czasami nic nie daje.
http://scr.hu/0y2s/qvnh5 słabo widać ale zawsze coś :D :D :D
Proszę. http://obrazki.elektroda.pl/5919108000_1... http://obrazki.elektroda.pl/6925505500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2364248800_1...
Miał racje. Skoro nie pali na plaka to rozrząd a może zamknięta klapa gasząca.
czasem fuknie i nic,nie zapala. przestawiony rozrząd
Czyli masz problem z iskrą. Pooglądaj miejsce w którym przewód z cewki WN dochodzi do silnika w okolicy dekla rozrządu.
Podobnie jest w VW T4. Pompa wody. Zobacz przy wymontowaniu czy nie trzeba będzie rozrządu zdejmować. To nie jest T4 i nie trzeba zdejmować rozrządu.
Wyczyścisz szczotką stalową nie będzie problemu.
Sprawdź rozrząd.
za pomocą CDIF clipem czytaj Dostęp do niego jest od góry tak, przy rozrządzie
Rozrząd sprawdzany?
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
Miałaś wymieniany pasek rozrządu????
a masz jakiegoś kompa żeby zobaczyć błędy i czy pompa ładuje ciśnienie? jak dostał wysokie obroty warto też sprawdzić rozrząd.
Jeśli z góry koło rozrządu to jest zawór.
Oringi są nowe , układ szczelny 100% , szczelność sprawdzana wiele razy. Sprawdzę te czujniki i dla pewności poprawię ten rozrząd
Tam nie ma klinów na rozrządzie -nie odkręcać bez blokowania
Koleżanko Anno przyczyna może być jedna tzn sprzęgiełko na alternatorze , poczytaj jeszcze tu http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?... Pozdrawiam i masz dużooooooo szczęścia że nie podszedł pod rozrząd
Kolego czy ty masz atrament sympatyczny i nim robisz kropki na kołach rozrządu?
normalny czyli prawy ale uważaj bo może nie być klina na kole rozrządu
Rozrusznik da rade naprawić, do wykręcenia potrzebujesz kanał, a sam rozrusznik znajduje się z tyłu sinika nad prawą półosią. Sprawdz jeszcz masy przy skrzyni i przy poduszce od strony rozrządu.
Głowica do zdjęcia. 1.8 16v to najgorszy silnik :/ Nie pękł czasem pasek napędu osprzętu nie połamały sie obudowy i nie wkręcił się w rozrząd?
tak, jeśli tylko chociażby puszcze gaz (hamuje biegami) to od razu spada (kolega niedawno mnie holował, bo popsuł sie mechanizm zmiany biegów i temp. cały czas była w normie)... a może to być wina może rozrządu ??
witam mam pytanie jakie są objawy zepsutej pompy vacum Dodano po 6 koledzy ma ktoś z was schemat rozrządu do laguny 2 1,9 dci 120 KM ???
Witam. Aby uniknąć niedomówień - w zał. jest pełna i dokładna instrukcja wymiany (ustawienie) rozrządu w tym samochodzie - rysunki i opis po polsku (11 stron w .pdf)
Odpowiednim dla danego silnika. Co to takiego wałki zaworowe,bo rozrządu to kojarzę?
Kompresję ma jak kręcisz rozrusznikiem? Tam lubiło rozlatywać się koło wału i przestawiało rozrząd.
Przestawiony rozrząd jest ;)
Witam potrzebuje schematu jak ustawić w tym silniku rozrząd bo poszła mi uszczelka i muszę teraz ustawić rozrząd czy posiada ktoś jakieś fotki jak są ustawione punkty serwisowe ????
chce wymieni rozrząd w lagunie 2, jakąś instrukcje co potrzeba do wymiany, jakieś specjalne klucze ,blokady,oczywiście wymieniam z pompą wody.prosze o pomoc
Sprawdź ustawienie rozrządu.
Rozrząd?
Wariator to koło zmiennych faz rozrządu
na wale klin się zerwał jak ustawić rozrząd nie posiadam blokad To masz zdemolowane zawory. Bez blokad nie poskładasz tego rozrządu.
Stuki słychać przy górze silnika mniej więcej przy wałkach rozrządu.
Razem z rozrządem wyjdzie. :)
Szukaj luzu ma poduszkach reakcyjnych. Czy objawy wystąpiły się lub nasiliły po zmianie rozrządu?
i założeniu paska osprzętu Bo stary wkręcił się w rozrząd, głowica w górę, tyle w temacie.
Najpewniej jest odkręcić poprzez blokadę na koła wałków używaną m.in przy wymianie KZFR. Blokując wałki od strony skrzyni biegów ryzykujesz ich pęknięcie.
Tak ma.Na pompie jest czujnik położenia koła pasowego.Troszkę dziwny jest tam rozrząd.
Pompa w dti ma znak na kole i ustawia się ją wstępnie wg. znaków na pasku rozrządu.
Jak psikasz plakiem to chodzi ? bo jak nie to sprawdź rozrząd.
Witam. Zbyt wczesny zapłon? Przestawiony rozrząd? Ta Laguna jest na gaźniku? Pozdrawiam
Czy aby na pewno rozrząd trzeba rozbierać?
nie zapomnij że 1 wtrysk to ten od strony koła zamachowego A du... ;) W tym silniku (kooperacja z nissanem) liczone są od rozrządu.
Czyli cię naciągnięto a przyczyną był źle ustawiony rozrząd
Witam, od 2 lat mam lagunę benzyna 2,OT z końca 2005 r. Autko jest pięknie wyposażone i jeździ bezawaryjnie, mam przejechane 85.000 km czy ktoś mógłby mi powiedzieć po ilu kilometrach musiałbym wymienić pasek rozrządu?
A rozrząd tak sam się może przestawić? Skoro przed założeniem tego tematu wszystko było ok? Jeśli pasek jest słabo naciągnięty, jest uszkodzony napinacz lub jest zużyty to może przeskoczyć. Najczęściej przeskakuje przy rozruchu lub gaszeniu silnika. Czujnik położenia wału to dobry kierunek. W 1.5DCI jest zamontowany na pompie wtryskowej, w 1.9DCI rzekomo...
Obawiam się że zeznajesz nieprawdę o tym, że byłeś u mechanika. Ścięty klin któregoś koła rozrządu.
Czy pasek rozrządu był wymieniany ?
Jak na razie nie było problemów z rozruchem na zimnym czy też ciepłym silniku. Na przyszły tydzień jestem umówiony z kolejnym mechanikiem. Podobno specjalistą od francuzów. Wstępnie przypuszcza, że awaria jest spowodowana źle ustawionym rozrządem.
Sprawdź koło pasowe, ogólnie cały pasek rozrządu i okolice.
Mam pacjenta laguna iii 1.5 dCi 2008r z zajechanym wałkiem rozrządu. Z tego co widzę występują 3 rodzaje ze względu na impulsator czujnika wałka rozrządu. W lagunie wersja z impulsatorem 1 ząb. Mam używane walki w dobrym stanie ale wersja bez impulsatora - czy miał ktoś doświadczenie przy przekładaniu impulsatora - kwestia ustawienia i czy nie będzie...
W wiekszości silników renault koła roz są bez klinów ustawiasz wkladasz blokady skrecasz mocno i musi chodzic problem pewnie był w złym ustawieniu i niedokręceniu kół rozrządu
Jest to dość częsta przypadłośc , rozwulkanizowana guma w kole pasowym wału korbowego . Ale uważaj jeśli okaże się że tak faktycznie jest koniecznie sprawdź czy masz wszystkie fragmenty tej gumy z koła bo może się okazać że te fragmenty dostały się do rozrządu a to może doprowadzić , że pasek rozrządu przeskoczy i będziesz miał spore koszta .
Wygląda że nadal rozrząd źle ustawiony.
Witam mam taki mały problemik, a wiec jak należy ustawić kolo zmiennych faz rozrządu w lagunie 2? Przejrzałem 2 książki i nic nie było na ten temat, mam rozumieć ze tak jak je przykręcę to będzie dobrze? Proszę o pomoc.
bardzo dziękuje za wyczeroującą podpowiedź Pozdrawiam
Rozumiem, dziękuje za odpowiedź. Dodano po 2 A jak jest w silniku megane III 1.6 ze zmienną fazą rozrządu ? (albo laguna II 1.8) czy tam po zdjęciu paska koło zmiennej fazy pływa czy pozostaje unieruchomione ?
Ok po ustawieniu rozrządu jest ok.
Trafiło się, po partaczach, potem trzeba było naprawiać głowicę. Dodano po 1 Nie księgowi, tylko konstruktorzy. Takie rozwiązanie pozwala łatwiej wybrać luz na pasku, co za tym idzie precyzyjniej ustawić rozrząd.
Elektryk podłączył pod komputer i stwierdził że z elektryką wszystko ok. A przyczyną tego że nie chce zapalić jest przestawiony rozrząd.
Przed tą awarią miałem remont silnika (planowanie głowicy, wymiana zaworów, całego rozrządu, pasków, napinacz i inne)
Błędów może nie widzi choć to mało możliwe ale jakie parametry? Ciśnienie paliwa na listwie kiedy nie chce zapalić, obroty silnika jakie widzi sterownik, temperatura cieczy jaką widzi sterownik. Czujnik walka rozrządu sprawdzony?
Może ta sztuka się Tobie spodoba? http://otomoto.pl/oferta/renault-laguna-... . Pewnie nie wiesz ale kompletny rozrząd do Laguny 1.8 i 2.0 kosztuje prawie 1000zł bo dochodzi koło zmiennych faz rozrządu.
Tak jak w temacie źle skonstruowana blokada rozrządu firmy tesam.
laguna ustawienie rozrządu blokada rozrządu laguna koła rozrządu laguna
mazda centralny kupić tranzystory 2sc2166 laser biała kartka
resetowanie baterii kettler sterownik
Oleo Mac 937 – niestabilne obroty, gaśnięcie na boku, metaliczny dźwięk po remoncie silnika Podłączenie NIBE F1245 do sieci LAN na Windows