Witam. Mam niemały problem z ustawieniem fazy rozrządu przy kosiarce marki Briggs & Stratton. Problem pojawił się, gdy kosiarka zaczęła brać olej i wyciekał z niej przez tłumik. Po rozebraniu silnika w celu wymiany pierścieni i tłoka, wypadł mi cały wałek rozrządu. Nie wiem jak teraz ustawić, ponieważ sobie nie zaznaczyłem, co jak ma iść. Proszę was...
Zębatka na wale musi mieć znak. Proszę się dobrze przyjrzeć, na którymś zębie powinien być odciśnięta kreska Jeżeli zębatka jest mocowana na wale za pomocą klina to licząc ząb przy wycięciu na klin jako pierwszy, znak powinien być na dziesiątym ( zgodnie z ruchem wskazówek zegara ) Koło magnesowe można zdemontować ( bez specjalistycznego przyrządu )...
Witam. Potrzebuję pomocy przy ustawieniu rozrządu w silniku 12,5HP model 28T707,typ 1121-E1. Rozebrałem silnik do wymiany pierścieni i przy wyciąganiu wałka z krzywkami nie spojrzałem na znaki.Jasne jest że tłok ma być kilka stopni przed ZZ,zawory zamknięte,krzywki obie na dole ale koło zębate z krzywkami musi być ustawione idealnie a jest możliwość...
Klin kola zamachowego, sprawdzony? Jeżeli znaki się zgadzają, to rozrząd jest dobrze ustawiony. Czyściłeś ten gaźnik? Ten model, na pewno dobrze napisałeś? Wlej trochę paliwa do cylindra i spróbuj odpalić, jeżeli silnik ruszy, to problem jest w gaźniku.
Witam mam problem z ustawienie rozrządu mianowicie poczytałem trochę w necie i ustawiłem rozrząd według znaków ale czytałem że tłok powinien być ustawiony w najwyższym położeniu a u mnie tak nie jest widać na zdjęciu. Zaznaczam że koło zębate na wale jest na klin a więc nie ma innej możliwości założenia tej zębatki. A więc czy ustawienie rozrządu jest...
Sytuacja z uchylonymi zaworami ma miejsce tylko gdy tłok jest w górnym położeniu, pomiędzy fazą wydechu i ssania. Pisałem o tym. Odległość od zaworu wydechowego do tłumika to około pięć centymetrów, więc trudno mówić o niedrożności wydechu. To jest silnik prosty, jak budowa cepa. Nie przesadzajcie z tymi podziałkami. Kol. totylkoja, jesteś pewien że...
Najczęściej ścina aluminiowy klin na wale ustalający położenie koła zamachowego względem wału. Wtedy opóźnia się zapłon i strzela w wydech. Dzieje się tak przez gwałtowne zatrzymanie silnika np najazd na pniak. Klin aluminiowy wtedy robi za bezpiecznik by nie skrzywić czy urwać wału. Żeby przestawić rozrząd ktoś musiałby go źle złożyć.
Udało mi się go uruchomić, ale jest problem, bo strzela gaźnikiem, a rozrząd jest dobrze ustawiony i nie wiem, co może to powodować.
Witam, potrzebuję wsparcia w temacie danych regulacyjnych i momentów dokręcenia śrub do silnika Briggs serii 220700 - 220799. Potrzebuję również luzy zaworowe, i schemat dzwigni i sprężyn przy gaźniku, a także momenty dokręcania śrub korbowodu, głowicy i pokryw.Silnik mam rozłożony na częsci pierwsze i jest po remoncie.
Korbowód, musisz tak zamontować na wale aby śruby panewki były od strony wałka rozrządu.
Wczoraj zamontowałem tłoki. Bez demontażu głowic od strony misy olejowej. Kupiłem tuleje do zamknięcia pierścieni. Oczywiście mega mycie silnika z resztek awarii. Wał zapolerowany, rozrząd ustawiony na znakach. Koszt 628 PLN plus olej i filtr swojej pracy nie liczę. Może dziś będą próby z odpalaniem. https://obrazki.elektroda.pl/3981319700_...
Niewłaściwie złożony rozrząd (sprawdź, czy złożono na znaki). Czy klin na wale cały, może ścięty.
Jeśli ściągnę miskę olejową to czy rozrząd mi się nie rozsypie?
Kropka.
Możliwe, że jest uszkodzony wałek rozrządu.
Nie zauważyłem informacji, czy próbowałeś uruchomić silnik po podlaniu paliwa wprost na tłok. Jeśli silnik "zaskoczy" przy takiej próbie, to wykluczysz jako powód niepalenia słabą iskrę, kiepską świecę i usterkę cewki WN. Czy rozbierałeś rozrząd w silniku, a jeśli tak, to czy złożyłeś go na znaki (wałek rozrządu i zębatka na wale silnika) itd.. Uruchamiając...
Czyli to co pisałem wcześniej. Uszczelka pod głowicą jest najcieńsza w miejscu gdzie idą popychacze czy rozrząd i często tam pada i spaliny dostają się komory korbowej zabierają mgłę olejową i w dolot . Możliwe że pierścienie też już puszczają efekt ten sam. Jaki model Briggs-a? briggs 15,5hp
W takim razie nie wiem. Pierwszy raz spotkałem się z przypadkiem aby silnik działał tylko przy zamkniętej przepustnicy gaźnika, w sytuacji gdy rozrząd i gaźnik jest w porządku.
Honda ma aluminiowy cylinder i rozrząd napędzany paskiem, Briggs ma kola zębate. Pierwsza wymiana oleju, w Briggsie, po pięciu godzinach, ze względu na żeliwną tuleję.
Kolego masz silnik dość "mocny" a więc i szkody mogą być spore. Nie podajesz w jakim miejscu pękł korbowód tj. czy pomiędzy główkami, czy rozpadła się główka korbowodowa na wale sinika, bo ewentualne szkody bywają nieco inne. Zazwyczaj po uderzeniu tłoka w zawory pękają one lub ulegają skrzywieniu. Wał jest stalowy i utwardzony, więc nie powinien ulec...
Rozrząd wygląda na ustawiony w porządku. Gniazda zaworowe, nie są wypalone lub wyklepane? Jeżeli się robi remont, to trzeba było lekko dotrzeć zawory. Klin, na zębatce walu, nie jest uszkodzony?
Tu masz kosiarkę nową za 499,99 zł. Żartujesz ! jak się ma nawet do starej B&S ?? Masz na myśli silnik B&S czy całą kosiarkę? Opinię o silniku można przeczytać na wielu stronach. Oto jedna z nich "Firma Briggs & Stratton wprowadziła właśnie nową linię małych silników górnozaworowych (OHV) z pionowym wałem do kosiarek SERIES 400 i 500. Nowe silniki...
Raczej tak, rozrząd ustawiony według znaków. Dodano po 3 Dodam że wymianialem małe koło od rozrządu bo poprzednie mi się rozsypało, (kupiłem używane niekoniecznie od tego samego modelu ale liczba zębów się zgadzała)
Jak w każdym innym silniku. Pomiędzy trzonkiem zaworu, a popychaczem. Ma być w okolicach 0,2mm. Tylko po co go sprawdzać? Kosiarka ze zbyt małym luzem nie będzie wyrywać sznurka. Źle ustawiony rozrząd - pewnie zgubiliście kołek blokujący zębatkę na wale korbowym. Ew. cewka do wymiany.
Jeżeli rozrząd jest dobrze ustawiony, to gdy tłok znajduje się maksymalnie w górnym położeniu, pomiędzy cyklami wydechu i ssania , oba zawory powinny być minimalnie uchylone. Ustaw, tak jak napisałeś, załóż misę bez skręcania i sprawdź zawory. Najlepiej zrób zdjęcie wału, z góry, z założoną zębatką. http://obrazki.elektroda.pl/2212547800_1...
http://obrazki.elektroda.net/11_12730641... http://obrazki.elektroda.net/11_12730641...
Jak to jest zdjęcie Twojej kosiarki to klin wygląda na ścięty - zmień. Widać to na powiększeniu. Co do uchylania się zaworów to uchylać się powinien ale w jednakowy - powtarzalny sposób. Jak masz silnik na wierzchu to rozbierz i sprawdź rozrząd dla pewności. Sprawdź, czy tuleja nie ma rys. Zakładam, że nic tam nie znajdziesz. Moja podpowiedź: zmień...
Dzień dobry, jak w temacie silnik marki Briggs and Stratton nie odpala. Zrobiłem remont, lecz nic to nie podziałało. Gdy próbuje odpalić wydobywa się biały dym z gaźnika i można zaobserwować, że silnik ma tendencje do odpalenie ale coś mu przeszkadza w tym. - Model: 12F802-2050 - Klin na kole magnesowym cały - Rozrząd złożony na znaki - Świeże paliwo...
Nie mozesz ustawic tak zeby obcieralo... Rozumiem ze znaczek byl tylko sie wytarl... Ja bym poszukal na ich stronie po modelu silnika. Powiniem byc schemat zlozeniowy. Raz skladalem kosiarke craftsmana (oni stosuja silniki Briggs and stratton w swoich produktach) i tam znalazlem wszystko. Sytuacja o tyle trudna ze troche zachodu zeby to ustawic... http://www.briggsandstratton.com/maint_r...
3 kosiarki: 1. Jedna już skasowana, kupiona jako używka, u nas chyba 5 sezonów wytrzymała, trudno powiedzieć czy olej jej zaszkodził. Zalewana czym popadnie, nie była mocno obciążana (główne zadanie miała ta z punktu 2), już kupiona wymagała nagimnastykowania się przy odpalaniu zimnego. Na końcu pękła głowica/blok (nie wiem jak to zakwalifikować w kosiarce,...
We wszystkich można ustawić luz, albo jest regulacja, albo szlifuje się trzonek zaworu, dla zwiększenia luzu lub frezuje gniazdo, dla zmniejszenia. W większości tanich kosiarek rozrząd zrobiony jest na krzywce jak na rysunku. Każdy rozrząd w silnikach, o których mówimy, jest sterowany krzywkami, czy to z regulacją, czy bez. Wypadałoby się trochę zastanowić,...
Witam, Problem leży w silniku spalinowym czterosuwowym do kosiarki marki Briggs & Stratton 475. Silnik wrócił ostatnio od zaprzyjaźnionego mechanika. Jego zadaniem była zwykła zmiana oleju i ogólny przegląd. Jednak Pan Mechanik najwidoczniej rozebrał dla zabawy pół silnika, co poskutkowało złym założeniem wałka rozrządu i obcieraniem korbowodu o ten...
Co do wkładania pierścieni użyłem do tego sprawnych palców ;] żadnych innych przyrządów. Wyciąganie tłoka w drugą strone wiąże się tym, że trzeba będzie wyjąć wał korbowy, a skoro wał to jeszcze wcześniej koło magnetyczne. Mi udało się bez problemu wyciągnąć tłok górną częścią cylindra. Założenie pierścieni również palcami, i tu może pomóc druga osoba,...
Silnik ma chyba przestawiony rozrząd skoro nic nie pomaga, a klin wykluczyłem na początku, bo jest stalowy w traktorkach. Zdejmij jeszcze raz głowice, rozepnij zawory i daj zdjęcia gniazd zaworowych i samych zaworów na przylgni. Ewentualnie zwiększ luz na zaworze ssącym na 0.2 mm, a jak nic nie pomoże dopiero zdejmij głowice.
Na stronie producenta jest pokazane, że kropka do kreski: [URL=https://www.briggsandstratton.com/e...
Jak już wcześniej podano sprawdź, czy nie został ścięty klin na kole magnesowym. Aby się o tym przekonać musisz odkręcić nakrętkę mocującą koło magnesowe na osi silnika i wówczas będzie widoczny klin. Jeśli będzie on przesunięty względem rowka na osi, to musisz zdjąć koło magnesowe i założyć nowy klin, zwykle aluminiowy. Sprawdź przy okazji, czy nie...
Zwróć uwagę na śruby, czasami są rożnej długości i trzeba je wkręcić na swoje miejsce. Zaznaczone, na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/7580562600_1...
Utarty odprężnik na wałku rozrządu.
Jak kompresja trzyma zawór, on ma sprężyny zaworowe, które go domykają jeśli krzywka wałka rozrządu pozwoli.
To jest odprężnik odśrodkowy panie kolego. Uchyla zawór dla łatwiejszego rozruchu.
Możesz wymienić ale jak słabo pali to nic nie pomoże.
co mam teraz robic wymieniac rozrzad ?
Odprężnik jest zintegrowany z wałkiem rozrządu, samego nie dokupisz. Zawory, są na pewno dobrze ustawione?
Odprężnik na wałku rozrządu, sprawny? Silnik, w ogóle, można odpalić?
Ten półokrągły pręt, oś ciężarka musi uchylać zawór wydechowy Czyli kształt dekompresora ni ma znacznia. Zobacz czy nie ma luzu w otworze koła zębatego O jaki otwór chodzi, bo zakładam, że nie o ten duży otwór przy krawędzi koła, przy zębach zębatki wałka rozrządu?
A wiec okazał się najczarniejszy scenariusz.. Regulator obrotów rozleciał się i uszkodził przy okazji wałek rozrządu.
Tak jak Koledzy wyżej , dekompresator na wałku rozrządu kaput ; silnik Briggs z tym systemem jest niezbyt szczęśliwy. Zanim go zaczniesz robić, proponuję luzy zaworowe skontrolować/ ustawić, bo niewłaściwe powodują złe działanie tego odprężnika.
Jeśli stwierdzasz objawy "dużej kompresji" i problemy rozrusznika z uruchomieniem silnika, to zakładając, iż masz nowy i sprawny akumulator oraz rozrusznik, to winnym może być automatyczny dekompresor. Czy ten silnik ma możliwość ręcznego uruchamiania, może warto spróbować. Na próbę ustawiłbym luz zaworowy - 0,1 (ssący) i 0,15 mm (na wydechu). Czy silnik...
W tych silnikach są stalowe kliny, może słabo dokręcili koło i po pierwszym zerwaniu uszkodził się stożek na wale lub w kole. W takim przypadku nawet najmocniejsze dokręcanie nakrętki nic nie pomoże. Może sknocili cos przy ustawianiu rozrządu?
Briggs&Stratton ma wałki rozrządu z plastikowym kołem i krzywkami - i jakoś to działa.
Sprawdz całkowicie na nowym paliwie. ,no i fazy rozrządu
briggs rozrząd briggs stratton rozrząd rozrząd briggs ustawienie
lodówki bosch opinie czytnik linia papilarny laptop antena szerokopasmowy
instrukcja serwisowa serwisówka przemienniki programowanie
Światła mijania i drogowe świecą razem w Skoda Roomster 2007 1.9 TDI Kompatybilność trzpienia U z wyrzynarkami Makita