http://obrazki.elektroda.net/11_12730641... http://obrazki.elektroda.net/11_12730641...
Wygląda, że tak.
Korbowód, musisz tak zamontować na wale aby śruby panewki były od strony wałka rozrządu.
Briggs&Stratton ma wałki rozrządu z plastikowym kołem i krzywkami - i jakoś to działa.
To jest odprężnik odśrodkowy panie kolego. Uchyla zawór dla łatwiejszego rozruchu.
Zębatka na wale musi mieć znak. Proszę się dobrze przyjrzeć, na którymś zębie powinien być odciśnięta kreska Jeżeli zębatka jest mocowana na wale za pomocą klina to licząc ząb przy wycięciu na klin jako pierwszy, znak powinien być na dziesiątym ( zgodnie z ruchem wskazówek zegara ) Koło magnesowe można zdemontować ( bez specjalistycznego przyrządu )...
Możesz wymienić ale jak słabo pali to nic nie pomoże.
Odprężnik jest zintegrowany z wałkiem rozrządu, samego nie dokupisz. Zawory, są na pewno dobrze ustawione?
Witam. Mam niemały problem z ustawieniem fazy rozrządu przy kosiarce marki Briggs & Stratton. Problem pojawił się, gdy kosiarka zaczęła brać olej i wyciekał z niej przez tłumik. Po rozebraniu silnika w celu wymiany pierścieni i tłoka, wypadł mi cały wałek rozrządu. Nie wiem jak teraz ustawić, ponieważ sobie nie zaznaczyłem, co jak ma iść. Proszę was...
Odprężnik na wałku rozrządu, sprawny? Silnik, w ogóle, można odpalić?
Utarty odprężnik na wałku rozrządu.
Jak już wcześniej podano sprawdź, czy nie został ścięty klin na kole magnesowym. Aby się o tym przekonać musisz odkręcić nakrętkę mocującą koło magnesowe na osi silnika i wówczas będzie widoczny klin. Jeśli będzie on przesunięty względem rowka na osi, to musisz zdjąć koło magnesowe i założyć nowy klin, zwykle aluminiowy. Sprawdź przy okazji, czy nie...
Witam. Rozrząd ustawiasz na znaki. Zarówno na dużym jak i na małym kole masz znaki i na te znaki ustawiasz. Zazwyczaj jest to nacięcie, kreska lub kropka. Czy zawór ssący się domyka?
Jeśli ustawiłeś tak jak na zdjęciu to masz dobrze. Znak na znak i koniec tematu.
Zwróć uwagę na śruby, czasami są rożnej długości i trzeba je wkręcić na swoje miejsce. Zaznaczone, na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/7580562600_1...
Ustaw tłok dokładnie w górnym punkcie i dobierz takie położenie wałka rozrządu aby oba zawory były delikatnie uchylone. Chyba jednak zębatka wału się przestawiła, chociaż powinna być zabezpieczona "klinem"
A wiec okazał się najczarniejszy scenariusz.. Regulator obrotów rozleciał się i uszkodził przy okazji wałek rozrządu.
Powinny być punkty na kołach zębatych od wałka rozrządu i wału ustawiasz na przeciwko siebie i tyle.
Ten półokrągły pręt, oś ciężarka musi uchylać zawór wydechowy Czyli kształt dekompresora ni ma znacznia. Zobacz czy nie ma luzu w otworze koła zębatego O jaki otwór chodzi, bo zakładam, że nie o ten duży otwór przy krawędzi koła, przy zębach zębatki wałka rozrządu?
Jeśli ściągnę miskę to wszystko później mi się wysypie, czy dam to radę złożyć,jak później ustawić rozrząd?
(at)prezesx Dmuchawy nie zdeformowało, i to ona zablokowała wał ? Oraz, czy ten Briggs nie ma czasami plastikowych kol rozrządu ?
Odprężnik działa tylko przy rozruchu (odśrodkowy), a więc nie zasymulujesz raczej jego poprawnej pracy, patrząc na powolny ruch zaworów. Ja bym założył, że z odprężnikiem jest wszystko OK, a znajduje się on na wałeczku rozrządu. Co z tym klinem? Wymieniony? Klin może zostać ścięty przy odpalaniu silnika bez noża, ale ktoś już chyba coś o tym mówił?
W tym silniku niema łańcuszka rozrządu, silnik ma swoje lata i luzy gdzie popadnie, na wałku rozrządu pewnie też.
W tych silnikach są stalowe kliny, może słabo dokręcili koło i po pierwszym zerwaniu uszkodził się stożek na wale lub w kole. W takim przypadku nawet najmocniejsze dokręcanie nakrętki nic nie pomoże. Może sknocili cos przy ustawianiu rozrządu?
Luz zaworów był ustawiany? Oba zawory 0.15 mm. Rozrząd jest ustawiony prawidłowo? Powinien być odprężnik na wałku rozrządu.
Dwa zęby przestawiony wałek rozrządu! To jest przyczyną twojego problemu. Sprawdź zawory, popychacze ,dzwigienki, wałek rozrządu,dekompressor. Czy czasym czegoś nie pokrzywiło,albo nie skręciło.
Próbuję wkleić koło zębate na wałek rozrządu silnika briggs&stratton 5.5KM OHV nie, wiem jak ustawić zębatkę względem krzywek na wałku rozrządu tak, aby po złożeniu znak na kole zębatym wałka rozrządu prawidłowo pokrywał się ze znakiem na zębatce na wale.
Dokładnie jak kolega , popromienny , pisze też uwarzam że główną przyczyną w pierwszej kolejności jest zapłon , / musi tam być jakaś regulacja / stopień sprężania łatwo sprawdzić , a tak przy okazji kiedyś wymieniałem pasek rozrządu w hondzie ustawione idealnie na znaki po odpaleniu dostała takiego kopa jakby była po niezłym tuningu i dobrze że test...
Wałek jest kompletny. Te "blaszki" to odprężnik i współpracuje on z popychaczem zaworu wydechowego. Co do obrotów to, patrząc na kolo magnesowe, w prawo. A silnik, to pewnie jakiś Briggs&Stratton OHV.
Niewłaściwie złożony rozrząd (sprawdź, czy złożono na znaki). Czy klin na wale cały, może ścięty.
Miałem podobny problem, pukała tak kilka lat aż w końcu przestał działać dekompresator na wałku rozrządu, ciężko było pociągnąć za sznurek. Wymieniłem wałek na inny używany za 20 zł i przestało pukać przy okazji.
W takim razie nie wiem. Pierwszy raz spotkałem się z przypadkiem aby silnik działał tylko przy zamkniętej przepustnicy gaźnika, w sytuacji gdy rozrząd i gaźnik jest w porządku.
To chyba kawałek dekompresatora z wałka rozrządu, reszta pewnie pływa gdzieś w misce olejowej.
Jeśli chodzi o odpalanie, to albo trzeba ustawić zawory, albo nie działa odprężnik na wałku rozrządu. Po zdjęciu głowicy i pokrywy zaworów możesz sprawdzić jedno i drugie.
Odprężnik jest na wałku rozrządu. Aby się do niego dostać trzeba rozebrać silnik.
Zawory są w porządku, to minimalne uchylenie powoduje odprężnik na wałku rozrządu. Po co chcesz kupować nowy gaźnik? Wymień klin.
Klin kola zamachowego, sprawdzony? Jeżeli znaki się zgadzają, to rozrząd jest dobrze ustawiony. Czyściłeś ten gaźnik? Ten model, na pewno dobrze napisałeś? Wlej trochę paliwa do cylindra i spróbuj odpalić, jeżeli silnik ruszy, to problem jest w gaźniku.
Uszkodzony klin, koła zamachowego, lub przestawiony rozrząd. Zakładam że kosiarka jest odpalana z założonym nożem.
Staroć, i z tego co pamiętam to w każdym był problem z szarpaniem za linkę startera (szybko zużywał się odprężnik na wałku rozrządu). A jeżeli to ten model zepsuł się autorowi tematu, to wątpię żeby sam go naprawił
Mam pytanie skoro prułeś ten silnik masz jakieś foty czy manuala jak się dostać do odkręcenia silnika ok traktorka ? Koło zamachowe demontaż coś więcej ? Bo od misy wszystko się okaże Dodano po 3 hehe Pewnie tak. Wal jest cały w sensie że nie ukręcony bo jak nim obracam to kręci się koło pasowe na dole silnika zawory też pracują ale to od wałka rozrządu
Dekompresator jest na wałku rozrządu. To jest prawdopodobnie ten wałek[url=https://www.repairclinic.com/P...
Dekompresator, lub inaczej odprężnik , znajduje się na wałku rozrządu. Jaki to dokładnie model silnika? Jak sprawdzałeś rozrusznik?
Każdy silnik wydziela jakiś hałas, lecz nie wszystkie są groźne dla silnika. W Twoim przypadku hałas ten może pochodzić z nadmiernych luzów zaworowych, ale może też pochodzić z luzu na sworzniu tłoka. Osłuchaj też silnik podczas (ręcznego) obracania wałem w prawo, następnie (o pewien kąt) w lewo i w prawo. W pierwszym przypadku można będzie posłuchać...
Jak jest kompresja, paliwo, powietrze i iskra to musi zagadać nawet chociaż na chwile. Chyba że przestawił się zapłon lub rozrząd, to zanim zapali się mieszanka to wcześniej ucieknie Ci wszystko przez zawór do wydechu.
bo stamtąd wychodzi dźwignia regulatora tylko co tam się mogło przestawić? Nie chciałbym bezmyślnie rozpoławiać silnika, może nie ma takiej potrzeby. Jeżeli ta dźwignia nie pracuje to najprawdopodobniej awarii uległ regulator obrotów wewnątrz silnika. Nie da się tego sprawdzić inaczej, jak poprzez demontaż silnika. Przeważnie to coś podobne do tego:...
Czy podczas składania silnika poprawnie ustawiono rozrząd, czy klin koła magnesowego został założony a może został już ścięty. Gaźnik do regulacji, może uboga mieszanka Rozrząd ok,klin sprawdzałem jest,gaźnik jest ok,świeca ładnie wypalona. Przy większych silnikach Briggsa może większy luz,się ustawia???
Jesteś, na sto procent, pewien rozrusznika, mozliwe że po rozgrzaniu, od silnika, ma jakieś zwarcie? To nie jest skomplikowany silnik, ważne jest tylko przy składaniu, poprawne ustawienie rozrządu. Odkręć głowicę i sprawdź, jak pracują zawory.
Witam, mam kosiarkę Briggs&Stratton 8HP nie wiem jaki to model silnika, wyremontowałem silnik, ustawiłem rozrząd dobrze. Problem jest taki że ma iskrę ale bardzo słabą. Z tego co wyczytałem to przerwa cewki od koła magnesowego powinna wynosić od 0.2 do 0,3mm a u mnie jak na maksa przybliże to jest to ''kopytko'' na cewce oddalone o jakieś 4mm. Pomoże...
Tłumik nie powinien się tak rozgrzewać, albo zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna albo przestawiony rozrząd. Sprawdź odległość cewki od kola (0.3 mm) i luz zaworów.
Rozrząd, klin koła zamachowego, zawory, świeca, to musisz sprawdzić. Cewkę zapłonową założyłeś tak jak trzeba? Powinien być na niej napis "TOP" i tym napisem do góry.
A co maja zawory lub źle ustawiony rozrząd, do wczesnego zapłonu, nie pisz bzdur. Zmiana pojemności przy zgiętym korbowodzie to już mistrzostwo świata.
Jaki był powód pęknięcia korbowodu? Takie pęknięcie korbowodu zawsze pozostawia jakiś ślad w silniku, na przykład skrzywiony wał lub wałek rozrządu, pęknięty blok lub cylinder na samym dole. Luzu na łączniku przeciwwagi też nie było?
Witam, posiadam kosiarkę z silnikiem Briggsa 8hp symbol to 190705 0820-01 i problem polega na tym, ze silnik odpala ale pracuje chwile i gaśnie. Gaźnik wyczyszczony, paliwo dochodzi, iskra jest. Sprawdziłem przerwę na zaworach i ssący nie ma żadnego luzu a wydechowy ma 0,25, czy przyczyna tego gaśnięcia jest brak przerwy na zaworze ssącym? Kiedy obracam...
Czy ten konkretny odprężnik działa tego nie wiem - nie mam doświadczenia w tych silnikach. Ale ze 3-4 lata wstecz robiłem tego typu silnik od traktorka i objaw był dokładnie taki sam. Tamten silnik to też był B&S i działo się dokładnie to samo co u ciebie - pół obrotu i silnik stał. Zrobiony rozrusznik, kable, akumulator itp. Problemem okazał się odprężnik...
W silniku spalinowym ustawiasz zawory na suwie pracy czyli obrazowo tłok w GMP zawory się mijają to jeszcze jeden obrót do kolejnego GMP. To jest początek suwu pracy gdzie oba zawory są zamknięte (ciśnienie ma oddziaływać na tłok a nie spieprzać w wydech) i dla tego zawory nie powinny być podpierane przez mechanizm rozrządu (mogą się pojawić przedmuchy...
Dzień dobry, jak w temacie silnik marki Briggs and Stratton nie odpala. Zrobiłem remont, lecz nic to nie podziałało. Gdy próbuje odpalić wydobywa się biały dym z gaźnika i można zaobserwować, że silnik ma tendencje do odpalenie ale coś mu przeszkadza w tym. - Model: 12F802-2050 - Klin na kole magnesowym cały - Rozrząd złożony na znaki - Świeże paliwo...
prawde mówiąc to ja tam nie widze możliwości regulacji... jest zawór ssący wchodzi w prowadnice i pod odmą jest na nim sprężyna i zabezpieczenie zakładane na niego, a dalej jest popychacz który już w komorze silnika ślizga się po wałku rozrządu. Chyba że podpiłować w miejscu gdzie styka się popychacz z zaworem na luzy jak kolega podał?
Przerwa między cewką a magnetem w okolicach 0,65mm. Strzelanie w gaźnik to wina zapłonu "nie w tym miejscu" Dekompresator znajduje się na wałku rozrządu, podczas obracania wałem przez rozrusznik, krzywka na wale się obraca i podstawia zawór wydechowy, rozrusznik ma lżej obracać wałem.[url=http://www.mowerpartszone.com...
Co do wkładania pierścieni użyłem do tego sprawnych palców ;] żadnych innych przyrządów. Wyciąganie tłoka w drugą strone wiąże się tym, że trzeba będzie wyjąć wał korbowy, a skoro wał to jeszcze wcześniej koło magnetyczne. Mi udało się bez problemu wyciągnąć tłok górną częścią cylindra. Założenie pierścieni również palcami, i tu może pomóc druga osoba,...
to samo na trzech innych Dodano po 2 Problem rozwiązany wyłupane ząbki na rozrządzie i zawór ssący zamykał się zbyt wcześnie. pytanie czy ktoś by nie miał do sprzedania takiej zębatki, bo nowe są za drogie.
Tu masz kosiarkę nową za 499,99 zł. Żartujesz ! jak się ma nawet do starej B&S ?? Masz na myśli silnik B&S czy całą kosiarkę? Opinię o silniku można przeczytać na wielu stronach. Oto jedna z nich "Firma Briggs & Stratton wprowadziła właśnie nową linię małych silników górnozaworowych (OHV) z pionowym wałem do kosiarek SERIES 400 i 500. Nowe silniki...
Poskładałem silnik po remoncie. Odpalił na wolnych obrotach i jak dodałem gazu to strzelił w gaźnik i zgasł. Okazało się że podczas cyklu sprężania na samym początku zawór przez chwile nie domyka się do końca i wydmuchuje mieszankę. Rozrząd sprawdziłem ustawiony jest prawidłowo na znaczkach, zawory ostawiłem około 0,18 mm. Gdzie jeszcze mogłem popełnić...
We wszystkich można ustawić luz, albo jest regulacja, albo szlifuje się trzonek zaworu, dla zwiększenia luzu lub frezuje gniazdo, dla zmniejszenia. W większości tanich kosiarek rozrząd zrobiony jest na krzywce jak na rysunku. Każdy rozrząd w silnikach, o których mówimy, jest sterowany krzywkami, czy to z regulacją, czy bez. Wypadałoby się trochę zastanowić,...
Tylko jak to sprawdzić. Myślałem też czy rozrząd sie też nie przestawił? Ale nie wiem czy to możliwe bo silnik chodził i ho normalnie zgasiłem i po tym nie c chciał odpalić
Pomiar, zwykłym manometrem, przez obracanie walem, niewiele Ci da. Silniki posiadają stały lub odśrodkowy odprężnik na walku rozrządu i przy małych prędkościach obrotowych niewiele zmierzysz. To, są silniki z niskim sprężaniem, powiedzmy że 6-7 atm, to dobry wynik, zależy ile nagaru jest w komorze spalania..
Daj sobie spokój z tymi pomiarami, nic z nich nie wynika, ze względu na odprężnik na wałku rozrządu. Dwa szarpnięcia a masz już 4 atm jak byś pociągnął więcej to wynik byłby lepszy. To nie silnik samochodu. A regulator obrotów jest sprawny? Daj zdjęcie tego gaźnika, jak tam masz to podłączone. Jesteś na 100% pewien, że gaźnik jest nie zatkany? Powietrze...
służy on do smarowania "łożysk ślizgowych" na wale napędowym W silniku samochodowym też do tego służy, tylko tłumacze instrukcji od samochodów wiedzą, że te łożyska nazywa się panewkami. Bardziej istotną kwestią jest temperatura pracy i sposób smarowania. Silnik kosiarki jest chłodzony powietrzem, silniki samochodowe zazwyczaj są chłodzone cieczą....
Nie mozesz ustawic tak zeby obcieralo... Rozumiem ze znaczek byl tylko sie wytarl... Ja bym poszukal na ich stronie po modelu silnika. Powiniem byc schemat zlozeniowy. Raz skladalem kosiarke craftsmana (oni stosuja silniki Briggs and stratton w swoich produktach) i tam znalazlem wszystko. Sytuacja o tyle trudna ze troche zachodu zeby to ustawic... http://www.briggsandstratton.com/maint_r...
Faktycznie ten loncin jest dość mocno polecany ale patrząc na części zamienne loncin vs weima to weima wygląda porządniej. Jeżeli fotki ze strony dystrybutora przedstawiają widok realny a nie są poglądowe to np wałek rozrządu loncin - plastik, weima - stal. Niestety nic o silnikach weima nie mog znależć poza informacjami na stronie dystrybutora, że...
Witam. Niefortunnie ktoś położył mi kosiarkę na bok zamiast świecą do góry. Od tamtej pory mam problem z zimnym rozruchem. Musze kręcić 10 razy. Potem wszystko jest ok. Co poradzić? Cześć, mam ten sam problem w Klippo z Briggs'em 750EX. U mnie też olej poszedł do cylindra, dymiła bardzo mocno, ale po 20 minutach wszystko wróciło niby do normy i dokończyłem...
Kosiarka jest w serwisie na razie nie udało się jej odpalić gaźnik został wyczyszczony, świeca sprawdzona i inne takie sprawy. Jeszcze jutro mają coś sprawdzić czy coś z rozrządem czy kompresje straciła. Tak to jest jak kupuje się kosiarkę za 500zł. Gwarancja się skończyła w marcu tego roku. Jeżeli im się nie uda naprawić zaproponują żeby włożyć do...
Witam. Postanowiłem zrobić remont mojej kosiarce, gdyż pod koniec poprzedniego sezonu odmówiła posłuszeństwa. Jest to model dolnozaworowy znany jako classic. W kosiarce cylinder wygląda bardzo dobrze, tłok również. Pokusiłem się o rozebranie miski. Wyczyściłem ją pod ciśnieniem. Zmieniłem pierścienie, gdyż uznałem, że jak mam już tyle rozebrane to warto....
http://obrazki.elektroda.pl/4156442000_1... Witam, mój stary traktorek zaczął cierpieć na wyciek oleju w silniku. Myślałem że naprawa nie będzie jakimś dużym problemem a po odkręceniu miski olejowej uległem zaskoczeniu, ponieważ nie do końca rozumiem jaką zasadę działania mają poszczególne części. Z wykształcenia jestem mechanikiem...
Witam, Problem leży w silniku spalinowym czterosuwowym do kosiarki marki Briggs & Stratton 475. Silnik wrócił ostatnio od zaprzyjaźnionego mechanika. Jego zadaniem była zwykła zmiana oleju i ogólny przegląd. Jednak Pan Mechanik najwidoczniej rozebrał dla zabawy pół silnika, co poskutkowało złym założeniem wałka rozrządu i obcieraniem korbowodu o ten...
regulator obrotów szwankuje. Chyba tak, ale jeszcze kwestia/pytanie jaki tam jest regulator obrotów. Były wersje silników Brigsa z regulatorami "napędzanymi" taką klapką i powietrzem od wentylatora chłodzenia, a nie regulatorem poprzez wałek rozrządu (foto). https://obrazki.elektroda.pl/9633376000_... W tych wersjach często dochodziło...
Witam, kosiłem ostatnio trawnik i nóż ude rz ył w korzeń i natychmiast stanął. Potem kosiarka odpalała ale praca była bardzo nierówna, prychanie kichanie itd. tak jakby rozrząd został przestawiony. Rozebrałem i tak: sworzeń u góry na kole magnesowym nie uszkodzony jak nowy. Miska olejowa, po rozebraniu wygląda znakomicie, żadnego osadu, zadrapań, luźnych...
Ustawiałem zawory. Kręciłem powolutku wałem i słyszałem cykanie - pukanie na zaworze wydechowym. Jak sobie go dotknąłem i kręciłem wyraźnie to było odczuwalne i nie w tym miejscu co powinno. Podejrzewałem że może się coś z krzywką dziać i zdjąłem pokrywę aby się temu przyjrzeć. Mały szok to samo to że silnik B&S ma plastikowe krzywki i koło rozrządu....
Witam Mam parę pytań związanych z naprawą silnika briggs&stratton w kosiarce, ma 190cc i coś około 5-6km, ma około 3-4 lat. Z góry mówię, że wiem ile jest na ten temat informacji, o ile część potrzebnych mi materiałów udało się znaleźć, potrzebuję jeszcze kilku. Kosiarka dotychczasowo chodziła równo i dobrze, w ostatnią sobotę zaczęła bardzo dymić....
Kosisko to ten drąg, do którego doczepiona jest kosa. Po co ci to w kosiarce? Silnik Briggs & Stratton 10 km czy KM? Pierwsze oznacza kilometry, drugie konie mechaniczne. Kosiskiem nazywam doczepione urządzenie od spodu służące do koszenia. Jest tam standardowy nóż z łopatkami napędzany przez wałek kardana z ruchomym frezem (czyli można je opuszczać...
Mam kosiarkę z silnikiem OHV już kilka ładnych lat. Do zaworów nie zaglądam, bo jak znam życie te silnik są robione z g*wnolitu i może mi gwint na śrubce zostać jak ściągnę pokrywę zaworów, lub się zrobi nieszczelność, a trawnik takiego nawozu raczej nie toleruje. Olej w kosiarce może zmieniałem ze dwa razy - i to tylko wtedy jak mi zostało pół litra...
Faktycznie. Z lewym coś nie tak. Coś nie domaga. Ale: Zapytajmy. https://obrazki.elektroda.pl/2843075300_... Jak powinny być ustawione luzy zaworów w kosiarce spalinowej NAC LS51-175-HSD-LI Wstępna ocena dostępnych informacji Analizując Twoje pytanie, zauważyłem, że masz problem z ustawieniem luzów zaworowych w kosiarce spalinowej NAC LS51-175-HSD-LI...
ustawić rozrząd briggs stratton briggs stratton rozrząd briggs
zgrzyt biegu dioda schottky anoda odkurzacz zwiększenie
Domyślne hasło administratora falownika SOLAX Air Miernik do instalacji z falownikiem Solax Air