1.0, 1.1, 1.2 i 1.4 ale 8V. są bezkolizyjne.
Ja tak zawsze robię i nie używam blokad przy wymianie rozrządu Bo nie trafiłeś jeszcze na rozrząd w którym nie ma szans zrobić go poprawnie bez blokad. To znaczysz pasek To szkoda nawet komentować. Dokładnie kiedyś się zdziwi . Jeśli chodzi o auto to tak jest tam normalna uszczelka i tak musisz rozpiąć rozrząd do demontażu pokrywy i tak potrzebujesz...
Który 1.4? 8V 57kW 16V 70 kW Abarth 114kW
Witam mam ten sam problem lecz u mnie po wymianie rozrządu GP chodził godzinę na wolnych obrotach zgasł i wszystko szlak trafił raz chodził dobrze raz nie chciał odpalać rozrząd ustawiony dobrze podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz reaguje gdy (po męczarniach) odpali obrotomierz nie działa auto kręci na wysokie obroty widnieje błąd 0335 po jego...
Kupiłem drugi sterownik... wraz ze stacyjką i czymś tam jeszcze... Inaczej nie chcieli mi tego sprzedać bo to komplet i tylko tak sprzedają. Ale z uwagi na to, ze zapłaciłem za komplet 120 zł a na alledrogo kosztuje 200 + wysyłka to i tak nie było źle... W tym sterowniki układ miał oznaczenie vb325sp. Także sterownik teraz działa i wiem, że układy o...
Panowie auto podczas przyspieszania wibruje drgania bardzo duże... Ruszam na 1 biegu ogien nic, 2 ogien nic, 3 daje lekko gaz i juz wibruje, 4 to samo wibruje odejmuje gaz przestaje. Prawa pół oś nowa, lewa stara. Auto w powietrzu wisi, daje gazu pół osie kręcą się 0 bicia, auto podniesione tak ze prawe koło wisi w powietrzu i widać że poduszka od skrzni...
Witam, chciałbym wymienic rozrząd w Grande Punto 1.4 8 2009 Wiem, że wystepuje wariator zmiennych faz ,moje pytanie jest czy ktoś wymieniał rozrząd bez blokad ? Za wszystkie porady dziekuję.
Coś takiego. Jak tak to jest. A i jeszcze jedno rozrząd ustawiony wał na 0 i linia z paska pokrywa się ze znakiem na kole zębatym, natomiast linia z paska ze znakiem na wałku i jak tak jest to krzywki (foto 4) powinny być poziomo czy jedna wyżej druga niżej. Bo u mnie wydechowa jest niżej a ssąca wyżej. Różnica w "poziomach" to około 1-2 zęby.
Witam Wymieniłem rozrząd z blokadami odpaliłem wszystko ok po chwili wyskoczył błąd i po ponownej kontroli czy wszystko jest na miejscu okazało się ze tak ale auto nie ma iskry na czwartym cylindrze sprawdziłem przewody czy przypadkiem coś się nie uszkodziło wszystko ok a iskry nie ma
Szukaj Punto Evo, dużo ładniejsze wewnątrz. Posiadam takie Punto Evo 1,4 8v od 60 tys. km. Aktualnie ma 82 tys. km. 58 tys. km zrobione na lpg. Poza wymianą filtrów i oleju (2,5 litra) w silniku, wymianą tylnych mechanizmów podnoszenia szyb(pękające linki), kilku żarówek nic więcej nie robiłem. Teraz przychodzi czas na rozrząd i świece, może klocki...
Witam. Posiadam Grande Punto 1.3 multijet. Zerwał mi się łańcuszek rozrządu. Do wymiany były 2 dźwigienki zaworowe i dwa zawory. Tłoki nie był uszkodzone. Głowica została kompleksowo zregenerowana. Rozrząd składałem na blokadach (wału korbowego oraz wałków rozrządu). Po złożeniu obróciłem wałem 2x - wszystko wyglądało ok. Niestety po złożeniu auto nie...
A rozrząd 100 procent dobrze może o ząbek tylko.
Mazda 6 to auto 2 klasy wyżej niż Grande Punto (segment D vs. segment B) - dużo większe, dużo wygodniejsze ale i znacznie droższe w utrzymaniu. W dzisiejszych samochodach rozrząd na łańcuchu jest raczej wadą niż zaletą... wytrzymuje może 2x niż pasek,tak samo potrafi przeskoczyć, za to wymiana jest 4x droższa.
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
Po wymianie pierścieni, uszczelnieniu pompy wtryskowej auto nie odpala. Autocom i Multiecuscan nie widzi problemów w ECU. Pompa paliwowa pompuje paliwo, dochodzi do wtrysków jednak w mojej ocenie nie puszcza impulsów masowych na sterowanie cewek, plus jest / obserwowałem wtryski podczas kręcenia - wpięte w szynę odwrotnie tak żebym widział ich końcówki...
Dzień dobry Posiadam FIata GP 1.4 16V Starjet 95KM (6 biegów) samo PB. Auto ma 175 000 km. Problem jest taki, że podczas zmiany biegu z 1 na 2, 2 na 3 i 3 na 4 trzeba pod koniec bardzo delikatnie i powoli puszczać sprzęgło ponieważ w innym razie jest pojedyncze szarpnięcie. Tak samo dzieje się też jak wbity jest bieg w momencie dodania gazu. Nie jest...
Po pierwsze to w tym silniku fabrycznie jest stosowany olej Selenia WR Diesel 5W-40 i jeśli czymś go zastępować to 5W-30 albo 0W-40, 10W-40 to lałem do starego Punta 1.2 benzyna. Standardową usterką w tym silniku jest rozciągnięcie łańcuch rozrządu oraz wytarcie napinacza łańcucha rozrządu każda z osobna, a zwłaszcza obydwie razem na dłuższą metę prowadzą...
Tylko widzisz kolego że takie działania możesz już robić jak masz auto na miejscu i kiedy sam widzisz co i jak. Diagnoza na odległość i na podstawie skromnego opisu trochę jak wróżenie z fusów. Te sposoby sprawdzą się do wykluczenia przyczyn natury mechanicznej. Określenie pracy jako na 3 cylindrach czasem bywa subiektywne dla laika więc też bież to...
Witam od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem samochodu. Samochód odpala po kilku sekundach. Rozrząd jest zrobiony, wymieniony czujnik wału korbowego,filtry,świece. Mechanik sprawdzając wszystko po kolei,stwierdził że pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. Na początku jest prawidłowe ciśnienie aż nagle wskazówka zaczyna spadać. Została podmieniona pompa...
Dzięki za informację. Rozrząd zmieniony. Wszystko zgodnie z manualami. Ustawiałem na oryginalne blokady. Obyło sie bez problemów, chociaż......znowu muszę prosić o pomoc. Po założeniu paska, napięciu napinacza, zdjąłem blokady i sprawdziłem czy po przekręceniu wału znaki będą się zgadzały. I tu moje zdziwienie (mało doświadczenia i wiadomości) okazało...
Masz znaki. Żadnej filozofii w tym nie ma.
Dlaczego Corsa to w/g Ciebie tragedia, jeżdżę bliźniaczym Grande Punto i spisuje się bardzo dobrze. Silnik 1.3 Multijet (CDTi w Oplu) świetnie daje sobie w nim radę, pojemność 1248 ccm, więc niskie składki za OC, rozrząd na łańcuchu, a 90KM i 210Nm(at)1750rpm jest, wszystko przy spalaniu poniżej 5l/100km. Nie polecam ani Ecoteca 1.4 ani silników VW...
Bardzo długo zastanawiałem się na wymianą Grande Punto 1.3MJTD na coś nowszego i znów wybrałem na przekór forumowym (i nie tylko) zaleceniom, Seata Leona III z silnikiem... 1.4TFSI (EA211 CZEA). Do pracy mam dość daleko (ok 70km) więc spalanie jest dla mnie istotne, ale pogodziłem się że mała i wysilona (150KM) turbo benzyna w jednak dość sporym aucie...
Ja dwa tygodnie temu kupiłem upragnione BMW E39 - Stan naprawdę kolekcjonerski, no nie ma rzeczy do której można by się przyczepić, praktycznie jak nowy samochód.. A mimo to od dnia zakupu wydałem juz na nią ponad 3 tys zł. No i właśnie - mając Fiata Punto za te 3 tys. wymieniłbyś kompletne zawieszenie, sprzęgło, rozrząd i może jeszcze by Ci coś zostało......
Schemat dla Fiat Grande Punto 1,4 8V 2005-2012, Kod silnika: 350A1.000 http://obrazki.elektroda.pl/7701004000_1...
Temat Corsy i 1.3cdti dobrze ujął alfik7 Opel Corsa D i Grande Punto to to samo podwozie, zawieszenie i koła. Rozwiązania we wnętrzu też wskazują na podobieństwa konstrukcyjne. Silnik 1.3 (właściwie 1248 ccm) to zaprojektowany przez Włochów diesel, montowany w polskich zakładach FPT Bielsko-Biała. To jest świetny silnik, szczególnie w wersji 90 konnej....
Witam czy przy wymianie rozrządu w Fiacie grande punto 1.4 8v 57kw trzeba luzować koło zmiennych faz rozrządu (wałka), posiadam blokady do zablokowania walka i wału ?
Oprócz tych blokad nic nie potrzeba więcej. Jeśli wszystko dobrze poustawiasz to problemów nie bedzie.
Sprawdź ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Może wypalony zawór . W tym silniku jest regulacja płytkami. Wymieniałeś pasek rozrządu.
Witam W tym silniku są potrzebne blokady, ponieważ są tam zmienne fazy rozrządu. Wpisz w wyszukiwarkę schemat rozrządu Fiat Grande Punto znajdziesz schemat.
Objawy tak jakby wskazujące na przestawiony rozrząd, ale wydaje mi się, że wtedy wykryło by jakieś błędy, jeżeli się mylę proszę mnie wyprostować. Pozdrawiam
Błąd 101,106,171,172 jest spowodowany jedną usterką, Doczepić się trzeba P0106 czyli czujnika na kolektorze ssącym, lub szukaj nieszczelności w dolocie, błąd mieszanki (171i 172 )masz właśnie przez nieszczelność dolotu lub uszkodzenie tego czujnika (sprawdzić piny w wtyczce) . Błąd P0016 to błąd wałka rozrządu (brak synchronizacji z wałem. przyczyny:...
Wpisz w wyszukiwarkę "wymiana rozrządu Fiat grande punto 1.4 8V to taki sam silnik . Po zakupie blokad (koszt około 200 zł ) i poczytaniu Autodaty lub E learna możesz brać sie do wymiany. Wcześniej tak jak kolega Kortyleski radzi zmierz ciśnienie sprężania.
Na ceny ma też trochę wpływ skomplikowanie aut. Kiedyś auta miały prostą budowę i nie były tak upakowane, dziś do głupiej wymiany żarówki z przodu trzeba czasem pół auta rozebrać i weź to wytłumacz laikowi, który wcześniej 15 lat jeździł bandziorem (125p). Już w głupim Seicento trzeba opuścić trochę silnik żeby się dostać do alternatora, a jak jest...
Zdemontuj pokrywę wałków rozrządu i obejrzyj bardzo dokładnie gniazda popychaczy hydraulicznych.
Witam Poszukuje auta do 15.000 zł z dobrym, prostym silnikiem. Uczulony jestem już na koło zmiennych faz rozrządu ( miałem Megane) dlatego też szukam czegoś w benzynie bez KZFR. Zainteresowałem sie nissanem note 1.6 ,almerą, grande punto 1.4 95km ale one na 99% też mają koła zmiennych faz rozrządu. Według mnie to guzik daje do oszczędności spalania...
Tylko, że ja nie jestem elektronikiem (choć lutownicę mam) i ta drobna adaptacja może być nie do przeskoczenia ale o shift light nie pomyślałem. Mi jest to potrzebne do włączania i wyłączania zmiennych faz rozrządu. Mam silnik z grande punto włożony do uno (i uturbiony ale to już nie ważne). Ten silnik ma wariator hydrauliczny na wałku rozrządu i jest...
jak nie zmienia faktu bary a stopień sprężania to 2 światy na to sa wzory do obliczania ale jak 3i4 sprawdzałęś jest identyczne w obu ?? Dodano po 1 http://www.autocentrum.pl/dane-techniczn...
Mam Grande Punto z silnikiem 1,4 8V 77 KM . Sinik oszczędny ,ponieważ ma zmienne fazy rozrządu.
Uszczelniacze wymienia się "od zewnątrz", jeśli chodzi o uszczelniacz wałka rozrządu i uszczelniacz wału od strony rozrządu to trzeba zdjąć koła pasowe, gorzej jest z wymianą uszczelniacza od strony skrzyni biegów, bo trzeba ją całą zdemontować. Jest jeszcze czwarty uszczelniacz - oring pod uchwytem cewek (oryginalnie otwór pod napęd rozdzielacza zapłonu)....
Witam, od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem samochodu Fiat Grande Punto 1.2 48 kW. Samochód bardzo długo kręci zanim odpali. Został wymieniony czujnik wału korbowego z Delphi na Magneti Marelli.Na tym czujniku Delphi samochód w ogóle nie chciał załapać, odpalał za trzecim, czwartym razem. A na Manetti odpala za pierwszym ale po długim kręceniu....
Jak się nie mylę to silniki 77kM były z jednym wałkiem rozrządu (8V) a silniki 95kM były z dwoma wałkami rozrządu (16V) katalogowo spalanie podobne. Mocniejsze silniki (95kM) bywały z 6-ścio biegową skrzynią. Co do kosztów napraw i awaryjności nie mam rozeznania (obecnie użytkuję Skodę). Przy Twoich założeniach Octavia byłaby wygodniejsza.
To jest zrzut z Multiscana: ECU ISO Code: 0D 07 D6 04 43 2016-07-07 09:07:37 CONNECTED TO: Fiat Grande Punto 1.4 8V Magneti Marelli IAW 5SF3 CF4/EOBD Injection (8V) ----------------------------------------... Kod ISO: 0D 07 D6 04 43 Numer rysunku FIAT: 51798651 Numer sprzętu: IAW5SFHW300 Wersja sprzętu: 00 Numer oprogr.: 0905F41 Wersja...
Mam Fiata Grande Punto z silnikiem 1,4 8V . Przy przebiegu 115000, poza wymiana rozrządu, świec, klocków hamulcowych oraz płynów eksploatacyjnych nic nie robiłem . Autko z 2007 r. Uwaga silnik ma zmienna fazę rozrządu i do wymiany paska potrzeba blokad. Mogę ci polecić ten model .
Rozchodzi się o to, że diagnoza na podstawie podanych objawów, to zgadywanka. Utrata mocy może oznaczać praktycznie wszystko, problemy z układem zapłonowym, syf w układzie paliwowym, awaria zaworu EGR, niedrożny wydech, zakleszczone hamulce, przyblokowana sprężarka klimy, ślizgające się sprzegło, przeskoczenie paska rozrządu etc. etc. To tak jak diagnozowanie...
Witam od pewnego czasu mam problem z odpalaniem samochodu. Najlepiej opiszę całą sytuację, aby zobrazować problem. Pewnego dnia pojechałam do sklepu na zakupy, nie było mnie z 30 minut, gdy wróciłam nagle rozrusznik nie kręcił tylko cykał, nie szło uruchomić samochodu nawet na po pych. Auto wróciło lawetą. Dodam że wcześniej przy kręceniu rozrusznikiem...
Jedyne problemy 1.6HDI 90KM o jakich słyszałem/czytałem to wyciągający się łańcuch rozrządu, problemy ze smarowaniem turbiny (głównie w eksploatacji miejskiej) i cieknące wtryskiwacze. Czyli nic strasznego, standard można by rzec... w Skodzie ojca jest 1.9 BXE, ma 200 tys. km przebiegu i o dziwo jeździ.
AutoŚwiat zrobił [url=http://www.auto-swiat.pl/1-fiat-gra... długodystansowy GP z tym właśnie silnikiem, po 100 tys. km rozmontowali silnik na czynniki pierwsze i orzekli, że nie nosi żadnych śladów zużycia i wciąż widoczne są ślady fabrycznej obróbki na gładziach cylindrów. Plusem tego silnika jest...
Te moduły cewek posiadają diody po stronie wysokiej (czego prawie żaden producent nie wspomina, siermiężne serwisówki Fiatowskie typu "eLearn" również). Diagnostyka w domowych warunkach nie jest prosta, ale [url=https://www.youtube.com/watch?v=rbK... tam można improwizować. Przykład ("zaawansowana amatorka"): http://fiatpunto.com.pl/topic58833.html....
Sprawdź czy nie ma planów wprowadzenia SCT w Trójmieście, bo jeśli tak to możesz nie wjchać autem starszym niż 10 lat. STC to chory pomysł urzędników zwłaszcza w kontekście mieszkańców. Jeśli samochód jest sprawny technicznie żaden urząd nie powinien za właściciela decydować kiedy zmienić samochód. Jest to zwykła dyskyminacja i segregacja ludzi. Jeśli...
W mk.2 były silniki benzynowe 1.2 8V - 60KM i 1.2 16V - 80KM, był też 1.8 16V - 130KM. W FL'u praktycznie tylko 1.2 8V - 60KM i teoretycznie był też 1.4 16V - 95KM ale on jest jak Yeti ;) 75'ka w mk.1 to była stuningowana 60'ka - inny kolektor wydechowy (symetryczne kanały, układ 4-2-1), inny wałek rozrządu ("ostrzejszy"), no i full-grupowy wtrysk wielopunktowy...
grande punto rozrząd punto grande punto rozrząd
spolszczenie windows vista nokia 6303i obliczanie objętości kolumny
samsungue 43nu7092 emulacja drukarki
Philips 32PHT4131/12 TV Specs and Troubleshooting Flash Dump Guide for Philips 32PHT4131/12 TV