Masz procedurę wymiany wg . producenta .. :
Witam Crafter 2009r 2.5 BJL. Wymieniam rozrząd według instrukcji, czyli wał zablokowany, wałek też, koło wałka rozrządu poluzowane i luźno się obraca. Przy próbie napięcia prawy brzeg strzałki pokrywa się z lewym znacznika napinacza, a powinny się pokrywać z prawej strony. Gdy próbuję napiąć bardziej, cały napinacz się luzuje i cofa na mimośrodzie krzywiąc...
Nie rozumiem czemu niektórzy czasem nie potrafią odpowiedzieć normalnie. Czy to aż tak boli? Ad.1 Koleją Ociz wyjaśnił to już. Wystarczy spróbować zakręcić samym wałkiem rozrządu by to poczuć jak czasem wałek stawia opór przy kręceniu a czasem sam leci "do przodu". Spowodowane jest to przez sprężyny zaworowe. Ad.2 Coś ci się pomyliło. 2 obroty wału...
Aż tak ciężko jest poszukać było kilka razy na forum. Wałek ustawia się na blokadę, ale najpierw musisz ściągnąć pokrywę zaworów. Pompę na kołek. Co do wału to znak jest na kole zamachowym musi się pokrywać ze strzałka na obudowie skrzyni. Dodano po 1 Kolega Zeimp mnie ubiegł dając rysunek. Dodam jeszcze tylko że w celu dobrego napięcia paska należny...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
so do wariatora jego naprawa polega czesto na podlozeniu podkladki pod chalasujaca sprezyne Jak wariator jest do wymiany zaczyna charakterystyczne "klepać" a kosztuje dużo aż 700,- a po ryzykować ewentualne zarwanie paska rozrządu przerabiałem 147 1.6 16v, porażka bez blokad na wałki jest mały error,miałem też 156 2.0 16v po zerwaniu pasku silnik nie...
temat zamkniety
Space Star - stosunkowo drogie części. Autko bardzo praktyczne. Mój kolega nim jeździ. Ogólnie ma o nim przeciętne zdanie. Cordoba Vario - ostatnio bardzo często jeżdżę seatem, akurat Toledo (gaz, 1994). Jeden i drugi mało problematyczny. Części w przyzwoitych cenach. Auta solidne, choć mają trzeszczące tapicerki. Niezbyt wygodne fotele. Vectra - wygodne,...
Zablokuj wał. Załóż pasek na wał rolkę i na koło wałka wydechu (bez blokady na znaczk). Naciągnij delikatnie i za śrubę wałka zeby weszła blokada. Załóż analogicznie na koło ssącego i zablokuj. Załóż na resztę i napnij. Wyjmij blokady zrób dwa obroty wałem. Zablokuj wał i sprawdź czy blokady wałków pasują. Tylko przy blokowaniu wału jak nie trafisz...
Dzisiaj zbadamy silnik montowany w kultowych samochodach Volkswagen Garbus i jego pochodnych. Zobaczymy, co było kluczem do sukcesu wynalazku Ferdinanda Porsche i dlaczego jego produkcja trwała ponad 65 lat. https://obrazki.elektroda.pl/2334439300_... Źródło: https://www.renooffroad.com/scudders-per... Silnik...
Kiery zablokujesz koło zamachowe, klin na wale powinien być na godzinie 12. Wtedy 100% że to GMP. Pasek nakładasz, naciągasz w odwrotną stronę zegara, zaczynając od dołu. Na kole wałka rozrządu i pompie wbijasz blokady (nie muszą być oryginalne). Oba kółka luzujesz (na każdym 3 śruby na 13-tkę) w celu napięcia paska. Po założeniu paska skręcasz napinacz,...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
tu np w moim Volviaczku: Ja myślałem, że Ty sobie jaja robisz, do tego rozrządu to ja nawet trytek nie używam bo nie ma najmniejszej potrzeby. Zrób rozrząd w-g tej twojej technologii np. w K4M Renaulta Dodano po 2 po co odkręcać koła wałków?? Bo w niektórych rozrządach jest to konieczne, choćby do wyrównania napięcia paska po ustawieniu napinacza
Spróbuj odpalić bez paska klinowego, zobaczysz, czy to klinowy, czy może rozrządu piszczy. Czy kolega spotkał się z takim przypadkiem? Sporo opowiadania i mało faktów. Pominięto milczeniem zapytanie o stan akumulatora. Tymczasem osłabiony/zużyty akumulator mie radzi sobie z poborem energii po rozruchu i nagrzewaniu silnika a zatem domaga się mocy od...
brak opisu o zakładaniu blokad Gdzie tam chcesz pchać blokady??? Jedyna blokada do tego rozrządu to pręt do blokowania napinacza na czas kontroli napięcia paska i mało kto to robi bo mało kto ma przyrząd do sprawdzania napięcia. Ten silnik to dzieci w podstawówce na ZPT mogą z powodzeniem obsługiwać bo prostszy to już tylko dwusuw jest.
Witam wszystkich. Bardzo proszę o pomoc. Mam problem z ustawieniem rozrządu w renault megane 1.4. A mianowicie chodzi mi o to że nie mogę napiąć paska rozrzadu. Przy próbie napięcia rolka napinająca obraca sie w koło na mimośrodzie a pasek pozostaje luźny. Co może być tego powodem? Dodam jeszcze że zdejmowałem głowice (bo poszła uszczelka pod głowica)...
Ramię wskaźnika napinacza też tak drga przy starym pasku? Jaki numer ma pasek i kto go produkował? (w kicie INA są części różnych producentów, a INA pasków nie produkuje). Jeśli to ten sam producent (np.Gates, Conti itp.), sprawdź czy numery starego i nowego paska zgadzają się (moduł czy kształt i ilość zębów pasków mogą być inne) - tym samym może to...
Koło wałka rozrządu jest na stożku i w celu dokładnego napięcia paska powinno je się poluzować tak żeby można było nim normalnie obracać i wtedy napinać pasek.
Problem polega na tym że oryginalna rolka nie ma możliwości napięcia -- miejsce na imbus jest tylko do przykręcenia śruby montażowej. No i prawidłowo - to jest rolka kierunkowa, za napięcie paska odpowiada napinacz hydrauliczny. robię to też pierwszy raz wiec poniekąd tez przez to mam problem No właśnie, z rozrządem zawsze jest ciasnota. To nie jest...
Sprawdź dokładnie ustawienie rozrządu{blokadami}, do napięcia paska tensjometr, ty z pewnością napinałeś na chybił trafił.
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Witam wszystkich na forum:) Chciałem wymienić rozrząd w peugocie 206 1.4 8V z 2002 r. Wszystko poustawiałem na blokady. Wymieniłem pompę wodną, oczywiście nowy pasek i rolka napinająca ze wskaźnikiem napięcia paska. I mam taki problem, że nie mogę naciągnąć paska rozrządu. Tzn napinam tak żeby punkty na wskaźniku rolki napinającej sie zgrywały i wydaje...
ja 1.9 TDI robiłem metodą malarską i bez problemu wszystko działa tylko trzeba dobrze znaczyć. A w tym przypadku będzie problem bo nie ma znaków i jest przestawiony rozrząd to nie wiadomo jak go ustawiać. Przydał by sie manometr i sprawdzając ciśnienie sprężania w 1 cylindrze można by chyba ustawić pod warunkiem ze pierścienie są dobre przestawiać...
blokady masz? czujnik napięcia paska masz? wał ustawiasz blokadą wkręcaną w blok przy kole zamachowym i nakładaną na koło zębate paska, wałek rozrządu ma kreskę, którą ustawiasz w okienku obudowy paska, pompa bez znaczenia, ale z tego co pamiętam w reanult ten silnik miał i na pompie znaczek i zgrał się ze znakiem na nowym pasku. na nowym pasku i tak...
A do jakiego auta lub marki kolega szuka? Teraz w wiekszości wypadków tak jak nadmienił kolega carrot wystarcza wskażnik napięcia (tzw. strzałka) na napinaczu!
Grupa 4 pole 3 to kąt wtrysku ale nie początek tylko wartość kątowa trwania. Zależna od wielu rzeczy. To taki odpowiednik czasu wtrysku ale bardziej zależny od kilku czynników. Temperatura paliwa (czym zimniejsze tym kąt większy bo paliwo o większej lepkości) , od obciążenie widomo większe obciążenie dawka większa czyli kąt, synchronizacja wałka (czyli...
Sprawdź jeszcze poziom napięcia paska rozrządu, czy nie jest za mocno naciągnięty. Podobnie miałem w Oplu. Wymieniłem pasek bez popuszczania napinacza, nowy okazał się dosyć ciasny i coś wyło tak jak by z pompy lub któryś z rolek. Jeżeli nie masz mechanizmu w trudnodostępnym miejscu, poluzuj go. Oczywiście zgodnie z zaleceniami serwisowymi, żeby pasek...
Kod błędu P1345 w Toyocie wskazuje na problem z położeniem wałka rozrządu i położenia wału korbowego. Jest to ogólny kod diagnostyczny układu napędowego, https://caphector.com/atoyota/techinfo.t... Mechaniczne: zabrudzony lub zniszczony czujnik, zużyte koło rozrządu, przestawiony...
Koledze chodzi o koło rozrządu na wale. Stawiam że nie ma napięcia na świecach. Auto chodziło dokręcaliście coś pewnie w ich okolicy i zjarało bezpiecznik od świec. Zanim je wymienisz sprawdz czy dostają napięcie.
Witam kolegów. Mam pytanie bo nie wiem czy dobrze rozumiem temat, czy procedura napięcia paska rozrządu w lanosie 1.5 8 V wygląda następująco: 1. pompa wody wstępnie przykręcona 2. znaki na kołach zgrane 3. przykręcam nowy napinacz do bloku 4. blokuję napinacz bolcem 4,5 mm 5. zakładam pasek (zaczynam od wału korbowego przez napinacz pompę i dalej..)...
Witam, jakie możecie polecić mi przewody wysokiego napięcia do escorta 95r. 1.6 16V Zetec (chodzi tylko na benzynie) ? Jeszcze jedno pytanie. Czy da się w jakiś sposób sprawdzić stan zużycia paska rozrządu? (nie mam pojęcia kiedy był wymieniany).
Ja widziałem paski co po 13kkm były urwane, Gates made in china. To jedna przyczyna, a druga to metody domorosłych "szpeców" i zakładanie paska rozrządu na siłe, bo nikt im nie powiedział że w co niektórych autach pompa wodna służy do napięcia paska, a napinacz ma tylko zagwarantować jego właściwe naciągnięcie. Mi pękł po niecałych 40 kkm, pomimo że...
Kod silnika znajdziesz na naklejce na obudowie paska rozrządu lub we wnęce na koło zapasowe w bagażniku trzyliterowy np ADR
Skoro masz "etech'a" to musiałeś chyba zauważyć, że wszystkie dane dotyczące napięcia paska są podawane w odniesieniu do przyrządów fabrycznych? Nie ma jednego, uniwersalnego, do wszystkiego bo nie ma takich danych. Gdybyś jednak zechciał sprawdzić ten wątek, który podałem, może byś coś już więcej wiedział. Powodzenia Wielkiboss'ie.:D
Hej, DTR-dokumentacja techniczno ruchowa, chodziło mi oto,że producent podaje wartosć napięcia paska , ale najczęsciej robi się to w inny sposób : w samochodzie , na odcinku najdłuższym między kołami zębatymi tak naciągnoc pasek zeby niemożna bylo skrecić palcami więcej niż 90 stopni. Pozdrawiam.
Do wstępnego napięcia służy pompa wody. Pompą wody naciąga się w niej sprężynę.:D Ta rolka nie jest napinaczem sensu stricte, ja bym ją raczej nazwał "wybieraczką luzów". Wiadomo, że w trakcie pracy pasek nie jest stale naprężony tak samo, zależy to przede wszystkim od pozycji wałka rozrządu. Inaczej, żeby każdy zrozumiał: są momenty, kiedy wałek rozrządu...
Iskra ginie czy nie ma? Jak dobrze pamietam to masz cewke z rozdzielaczem? Wykręć wszystkie swiece, podłącz przewody WN, druga osoba niech zakręci rozrusznikiem i zobaczysz czy jest iskra w ogóle. Albo czy brakuje jej na którejś świecy. Może być walnięta cewka i na jedną lub dwie świece nie daje iskry. Cewka jest łączona na krzyż, parami. Chyba że ty...
Według mnie tak, jeden z podanych przykładów to 14,5kg uciągu. Podałem przykładowe linki, a w nich sa parametry, ceny. Koszt to w zależności od parametrów i producenta od 100 - 300zł. Można również przerobić zwykłe serwo i nie jest to trudne. Były o tym artykuły na forum. Wpisz w Google hasło "winda żaglowa" - jest wiele innych rozwiązań, również całkowicie...
Punto I 1.2v8 75km. Silnik bezkolizyjny można sobie kupić pasek rozrządu na zapas i wymienić na trasie jak się urwie oczywiście jak ktoś jest spryciarz. Wymiana książkowa co 4 lata lub 120 tyś nigdy tyle paski nie wytrzymują do 90 tyś max rolki nie trzeba ruszać jak nie ma luzu i jest cicha i pompa jest sucha nie cieknie. Nie ma na pasku znakami co...
Komputer... może nie zawsze. Jak padł altek to nie było ładowania a zatem spadło napięcie w instalacji. Komputer kombinuje jak zrobić żeby silnik poprawnie pracował na niskim napięciu i zmienia swoje nastawy. Teraz, jeśli ładowanie jest poprawne (to trzeba jeszcze sprawdzić), wyuczone nastawy w komputerze nie pasują do napięcia zasilającego i silnik...
Czujnik wymieniony, zaznaczę tylko że przy wymianie czujnika nie trzeba zdejmować żadnego paska (robota na jakieś 30min.). Na pinie 1 faktycznie nie ma być żadnego napięcia - jest to wyjście sygnału z czujnika do komputera ( przez kondensator do generatora fali czujnika fazowoindukcyjnego). Czujnik reaguje na zmianę indukcji (koła posiadają odpowiednie...
Może to być wina paska rozrządu ale bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie ew zacięcie się stabilizatora wolnych obrotów (tzw silnik krokowy), to taka podłóżna rurka zamocowana na kawałku gumey zaraz na pokrywą klawiatury. Po podaniu napięcia na końcówki dysza powinna się przesuwać. Często na postoju ten zawór brzęczy(chyba tak powinno być). Można...
Jak przeprowadzić procedurę synchronizacji walka rozrządu? Sprawdzić rozrząd używając do tego blokad. Plus napięcie paska rozrządu.
Jestem posiadaczem Fiata Brava 1,2 80 16v mój problem polega na tym że wjechałem na mokrą drogę i zakopałem się, żeby wyjechać musiałem trochę po gazować autko trochę się zagrzało i zagotował się płyn w chłodnicy. Po wyłączeniu silnika i odczekaniu aż wystygnie uzupełniłem brakujący płyn i przejechałem ok 15Km samochód zaczął słabnąć usłyszałem lekkie...
Witam serdecznie. Czytałem czytałem i nic konkretnego nie znalazłem, wiele podobnych objawów ale żaden nie daje odpowiedzi jakiejś jednoznacznej. Panowie, otóż mam omege 96r. 2.0 16V z gazem. W lutym zerwałem w trasie pasek rozrządu i generalnie w silnik włożyłem 2000zł. Oto rzeczy które między innymi wymieniono: -rolki napinacza i prowadząca paska...
Z twojego opisu wynika, ze masz pompę wtryskową Boscha. Tanie zamienniki pompki podającej mogą być od początku wadliwe - ich zaworki nie trzymają paliwa i podczas dłuższego postoju paliwo cofa się do zbiornika zapowietrzając układ wtryskowy. Generalnie nawet przy nieszczelnych zaworkach pompki wstępnej, paliwo nie powinno się cofać jeżeli układ jest...
Pytanie bez sensu jeżeli nie dysponujesz przyrządem do sprawdzania napięcia pasków rozrządu. Orientacyjnie powinien da si obrócić o 90 stopni w połowie długości między kołami.
Współczesne mechaniczne napinacze mają sprężynę, ona reaguje na zmiany napięcia paska. Natomiast w starych samochodach tak było, ustawiało się raz i koniec. Stare samochody w ogóle nie miały połowy zbędnych pierdół, i jakoś jeździły. A co powiedzieć o Polonezie, gdzie wcale nie było napinacza? Ta mała rolka jest minimalnie przez pasek naciskana, ją...
jakie parametry napięcia paska
Powiem tak. Żeby wszystko grało jak trzeba trzeba zdjąć pokrywę zaworów zbić koło na wałku rozrządu ze stożka i dokręcić dopiero po napięciu paska. Wtedy wszystkie znaki będą na swoim miejscu a jak auto pali jak trzeba to jest dobrze.
paska rozrządu paska rozrzadu rozrządu napięcia ustawienie paska rozrządu
koszt matrycy telefon świetlówki niskie napięcie ściemniacz oświetlenia samochodu
bateria parkside styki bateria parkside
Zamienniki tranzystora ST GW40H65DFB – Infineon IKW40N65H5, ON FGH40N65SMD, IXYS IXGH40N65B3 Sanyo JA-2503 – prąd spoczynkowy, ustawienia bias, wartości rezystorów emiterowych