Czyli rozwiercać łeb, nie bać się!
Po pierwsze, nie ma potrzeby rozwiercać i gwintować. Bo jeśli śruba wchodzi w prawy karter, to gwint jest tylko w lewej. Gwint nie jest przez całą długość. Wystarczy tylko pozbyć się łba śruby i już od razu możesz rozpołowić kartery. :) Bo po ich rozpołowieniu w np. lewym karterze, po prostu zostanie ci taka długa szpilka, którą będziesz mógł wykręcić...
Ja też polecę sprzęt parkside mam 3 lata wiertarko-wkrętarkę 20V (co prawda ostatnio musiałem rozwiercać śrubę z futerka (bardzo marnej jakości - wręcz się kruszyła, chyba dlatego obecne modele mają bity wkładane bezpośrednio, a nie w futerko) - właśnie ono zaczęło bić, ale tylko śruba poległa, dało się naprawić - urządzenie działa dalej). Wiercę nią...
odpowietrznik bez problemu się rozwierca, on ma dziurkę w środku, więc jest to idealne prowadzenie dla wiertła, oczywiście trzeba rozwiercać najpierw mniejszym wiertłem a potem takim wiertłem ciut mniejszym niż pasująca w ten gwint śruba minus zwoje, potem przegwintować, żeby resztki odpowietrznika z gwintu wygonić i można wkręcać nowy odpowietrznik,...
Tego się nie da rozkręcić, wygląda na nit, tylko rozwiercanie.
Na szczęście okazało się, że jedynie urwała się śruba mocująca koło pasowe, które - swoją drogą - posiada niewielkie luzy na trzpieniu bębna. Łożyska wydają się być w całkiem dobrej formie. Musiałem rozwiercać resztki śruby i wyciągać przy pomocy narzędzia wypożyczonego przez kuzyna mechanika. Następnie zakupiłem śrubę 6x20 8.8 i przykręciłem ją kluczem...
Ciekawe ciekawe będziemy walczyć ... ale to przyszły tydzień... Dziś walczyłem z jedna tylnią piastą ... Powiem oględnie i rzeczowo ja pier...le. Jedna śruba się jej łeb obrobił .... musiałem ją od strony koła w piaście rozwiercać No wywalone 4 śruby ale to pikuś bo piasta z wahacza za nic wyjść nie chce na nic próby pobijania od strony śrub na nic...
To chyba wezmę się za próbę zamontowania noża. Może ktoś się jeszcze wypowie. Z tym gwintowaniem to myślałem, że postąpie następująco. Pierw wymontuje silnik z karoserii. Położę go na stole piastą do siebie. Chwycę za piastę francuzem i zacisnę, tak aby zablokować wał. Klin na piaście wygląda bardzo solidnie. Napewno jest solidniejszy niż ten na kole...
Witam. Jeśli rozwiercanie śruby nie wchodzi w grę, to proponuje coś w miarę ciasnego wkleić w śrubę (np: odpowiedni klucz imbusowy) a po związaniu kleju wykręcić. Są do tego celu specjalne kleje (preparaty). Takie preparaty (bardzo dobre i skuteczne) ma np: firma LOCTITE. Pozdrawiam.
A po drugiej stronie też coś jest ale tak obrobione i zbite że mogę to co najwyżej rozwiercać i o ile dobrze mi się zdaje to trzyma to tą miedzianą wkładkę w środku. Dokładnie. Ta śruba lub nit ,trzyma wkładkę, ten cały element trzymający piłkę , da się rozebrać ( inaczej by tego nie zmontowali fabtycznie ). Przed paru minutami sprawdziłem to na swojej...
Poszukuję zacisków labolatoryjnych starszego typu jak na załączonych zdjęciach. W zacisku tym średnica otworu montażowego to 7 mm. Śruba do przykręcania to M4. Szukałem wszędzie ale teraz zaciski labolatoryjne które są dostępne to otwory montażowe wymagane do ich przykręcenia to ponad 8, 9 a w niektórych to i 10 mm Nie chce mi się rozwiercać otworów,...
Tylko wiertło i wiertarka. Setki prodiży naprawiłem i w większości musiałem rozwiercać zapieczone śruby. Daj sobie spokój z wszelkim odkręcaniem.
Przerabiam tokarkę z panewek na łożyska. Gniazdo panewki ma 45mm srednicy. Panewka jest stożkowa wchodzi w nią wał o średnicy 25mm. Dodano po 19 http://img87.imageshack.us/img87/3364/34... Ciemno niebieski wał z stożkiem panewką , średnica wału 25mm Jasnoniebieskie panewki wewnątrz wytoczony stożek Zielone gniazda łoże panewek....
Spotkalem sie z taka technologią: Nacinasz cienką tarczą z boku do gwintu śruby i na ciepło podobno daje się toto urwane wykręcić. Ciekawe czy technologia montażu u producenta przewiduje jakiś smar czy wkręcanie bez smaru to pomysl "racjonalizatorski"? Patrząc na lokalizację zakladów wychodzi mi że to drugie. Kupując jakies urządzenie po ustawieniu...
Jak będziesz montował nowy bak , zwróć uwagę na czujnik poziomu paliwa, podegnij blaszkę stykową, będziesz miał spokój na wskazniku poziomu paliwa. Pozdrawiam.
Tak jest, odsysając np odkurzaczem wszystkie wióry. Rozwiercasz do momentu "odpadnięcia" łba śruby, by móc za co chwycić po zdjęciu obudowy w celu odkręcenia pozostałości (tej śruby).
Jeżeli nie poradzisz sobie ... zrobiłem tak raz, po telefonie w którym ktoś zniszczył wczesniej łby śruby .... wiertarka (oczywiscie mini-mała ; ja użyłem tej do płytek) wiertło 2,5 i rozwiercasz łeb śruby ... sukces gwarantowany (tylko małą wiertarką), nic nie uszkodziłem ... a śrubki miałem ... po rozwierceniu i rozebraniu obudowy wystawało mi około...
Problemem jest to że stojan jest nitowany oraz sposób montażu koła prasowego Nity się rozwierca i zastępuje śrubami. Koło pasowe jest wciskane metal na metal, więc potrzebna jest prasa hydrauliczna i nie zaszkodzi też podgrzać koło pasowe palnikiem.
Rozwiercasz śruby albo obcinacz przecinakiem, jak wymienisz same tłoczki a cylinderek porysowany będzie ciekło.
Z definicji w tym przypadku śruba zapewne ma wysoką twardość i rozwiercanie tego zabezpieczenia może się nie udać. Tak na marginesie, to te parę złotych można wydać chociażby na podstawowy zestaw bitów. ;)
Trzeba było próbować udarowo po pierwszych oznakach że klucze nie wytrzymają, wiem to trzeba mieć wyczucie. Teraz pozostaje ci próba przyspawania jakichś twardych nakrętek albo śrub z łbem do tych pozostałości. Nie wiem czy to się uda, bo widać że są zagłębione... Jakimś WD40 zalej wcześniej przed kręceniem, coś może pomoże a nie zaszkodzi. Jak chcesz...
Niestety nie wiem jakiej długości jest ta śruba... Może mieć od kilku do kilkunastu mm . Proponuję użyć wiertła lewoskrętnego, będzie wtedy szansa na to, że urwana śruba wykręci się podczas rozwiercania.
Jeśli jest nitowany do wahacza to tak może być. Jeśli dostępny jest zamiennik to nity się rozwierca a nowy sworzeń skręca śrubami z zestawu. Co do sprężyn to kolor/klasa to chyba tylko ASO, w normalnym katalogu (sklepowym) dobiorą też bez problemu zamienniki, Lesjofors czy KYB.
Dlaczego najpierw nie popatrzysz przecież to banalne.P Banalne dla Ciebie... dobra odkręcam cały wał kierownicy(cztery śruby) i opuszczam go na dół? rozwiercam śruby i wtedy wiem że to proste. Sądziłem że uzyskam jakąś odpowiedź jak dla początkującego.
Pytanko ten krzyżak na zdjęciu spawany czy takie wżery?? To brudy, resztki bawełny i proszku zlepione razem, foto zrobione zaraz po wyjęciu, po wyczyszczeniu jak nówka, akurat łożyska tylko wymieniane. Krzyżak jest przykręcony na śruby, jednak czeka Cię rozwiercanie bo śruby stalowe a krzyżak aluminiowy i wszystko będzie zapieczone. Bęben w Twojej...
A dużo jest roboty z przeniesieniem obudowy stacyjki z jednej kolumny na drugą? Pewnie trzeba rozwiercać śruby zrywalne jak w starszych fiatach ?
To ratuje tylko rozwiercanie od góry śruby mocującej i nowy zestaw. W razie obracania się śruby w czasie wiercenia, trzeba chwycić ją od dołu jakimiś szczypcami.
Problem polega na tym,że to jest na kleju do gwintów. Czy podgrzanie wałka np. opalarką ma sens? Skończyło się na rozwiercaniu śruby i ponownym gwintowaniu.
Do tej urwanej śruby dospawaj nakretkę , podczas spawania śruba sie podgrzeje i bardzo często daje się wykręcić . Jak to nie pomoże to rozwiercanie śruby i gwintowanie jak pisał kolega wyżej.
Witam, mam problem z wiertarka bavaria BID 710E mianowicie rozwiercałem śruby i nie wiem czy za mocno nie przycisnąłem ale teraz tylko buczy nie kręci się w ogóle, coś poradzicie? Dodam że wiertarka jest nie moja więc chciałbym jakoś to szybko naprawić
Jest parę opcji na ten problem: 1-rozwiercać tą śrubę wiertlami do metalu zaczynając od najmniejszej średnicy wiertła i zwiększając średnicę wierteł do całkowitego rozwiercenia śruby 2 to samo co w punkcie pierwszym i do pewnej średnicy rozwiercenia śruby użyć odpowiedniego wykrętaka 3 ostatecznie urwaną śrubę jeśli jest możliwość przyspawać do czegoś...
Dźwignia aktywująca przełącznik znajduje się zwykle gdzieś na obwodzie gniazda, gdzie wchodzi okrągła część obudowy wtyczki. Musisz się przyjrzeć aby znaleźć ten element, albo od razu okręcić gniazdo i sprawdzić sam przełącznik (ale zwykle śruby są skorodowane, trzeba je rozwiercać lub odcinać, a potem montować nowe).
do wykręcania dobre są wiertła lewoskrętne czasem śruba wykręci się podczas rozwiercania
niestety w tym przypadku śruba nie przejdzie chyba że byłaby to ta którą rozwiercałem śruba która trzyma zarazem dolną poduszke silnika.A jak jest z tymi klejami do aluminium?
Część śrub jest wklejanych żeby laptop się nie rozkręcał. Spróbuj wkrętarki (wkrętaka akumulatorowego) z najmniejszym ustawieniem.
136 to układ hamulcowy (EBS), najczęściej problemy z wiązkami kabina-rama z prawej strony. CAN fioletowo-różowy, to w kabinie nie ma nic wspólnego. Modulator za prawym stopniem kabiny na ramie; https://obrazki.elektroda.pl/6607543300_... Do przedzwonienia prawa wiązka; https://obrazki.elektroda.pl/8851285900_...
Witaj. Ja takie śruby zwykle rozwiercałem. Możesz też próbować znaleźć torx pasujący do tego otworu, docisnąć go jak najmocniej i spróbować przekręcić, czasem uda mu się złapać taką śrubę (ale jak torx jest słabej jakości, miękki, to się pewnie pognie). Mała szlifierka też może i dać radę, ale rozwiercanie wydaje mi się bezpieczniejsze.
Nie rozwiercaj śrub! Ostatecznie rozgrzej ją lutownicą odciągając jednocześnie plastikową klapkę. Plastik się roztopi i zejdzie z łba śruby, a potem szczypcami możesz ją próbować wykręcić.
Warto na początek wziąć pasujący normalnie do śrubki śrubokręt, i spróbować odkręcić śrubę przez kawałek gumy (np. szeroka, płaska gumka recepturka). Dobrze docisnąć odkręcając, możliwe że puści. Często stosuję ten patent odkręcając zmęczone w ten sposób śruby, i zazwyczaj się udaje. Jeśli to nie pomoże, to wtedy poczyniłbym bardziej radykalne kroki,...
Jestem w stanie coś samodzielnie zrobić, czy raczej stacyjka do wymiany? Samodzielnie niewiele zrobisz. Jedyny w miarę tani sposób to demontaż stacyjki (może być mocno utrudniony - celowo zerwane łby śrub mocujących - bez rozwiercania może nie obyć się) i dostarczenie wraz z kluczykami do zakładu dorabiania kluczy. Mają odpowiednie narzędzia i przeważnie...
Jednak czasem używa się młotka , czy szlifierki kątowej, ale to już inny temat. Czasem się używa, jednak zdecydowanie zbyt często. Bo często jest tak że coś ma być zrobione "na zaraz" a końcówki nie ma. W budowlanym nie ma, czekanie na przesyłkę z allegro zbyt długie. Oprócz tego zostaje jeszcze kwestia opłacalności. Do jakiejś pierdółki kupować śrubokręt/końcówkę...
Szczęście w nieszczęściu jeśli głowica pęknięta nie będę musiał rozwiercać śrub do pokrywy. Dodano po 21 Proszę o nie zamykanie tematu, to dam znać po rozebraniu silnika co i jak.
Rozrusznik wymieniony - tak jak pisałeś, należało wyjąć obudowę filtra powietrza i odkręcić 3 śruby (chyba imbus 12) - rozrusznik wyjąłem dołem i tą samą drogą włożyłem nowy ( po uprzednim zdemontowaniu kolejnej obudowy która trzyma się na jednej śrubie 13 do której dojście jest od spodu. Gdyby nie to że jedna śruba mi się ukręciła to czas pracy wyniósł...
Dziękuję za pomoc. Ogólnie i tak to mechanik musi robić, bo bak siedzi już 20 lat w tym samochodzie, a ja nie mam zamiaru bawić się w rozwiercanie śrub itp. :) Powiem mu, żeby robił tym zbrojonym przewodem (płacę, to wymagam).
Siema zaczęłam rozwiercać śruby zjechane ale coś mnie tknęło. Podłączyłem pod USB do kompa i słucham że pojawiają dźwięki jakby podłączał i odłączał od kompa, poodginałem styki od baterii, poczyściłem je i baterie denaturatem i działa. Pozdro :)
Nic nie rozwiercasz przy tej kontrukcji, odkręcasz śrubę i obracajac lewo prawo zsuwasz z trzpienia na zbiorniku. Tak generalnie powinno byc skonstruowane mocowanie amorów w każdej pralce i inżyniery powinny się z tej konstrukcji uczyć.
Całej śruby nie rozwiercasz, bardzo szybko przewiercając się ułamek milimetra przez łeb sam łeb odpadnie, po tym już nie trzeba wiercić. Śruba M2.0x2.5 będzie pasować na pewno, M2.0x3.0 musiałbyś sprawdzić, czy się zmieści - jeśli się zmieści, to obie będa tak samo dobre. Jak masz do wyboru to kup M2.0x2.5, jak w dokumentacji podają.
Mówisz o tym że np otwór na śrubę m10 rozwierca się do m12 robi gwint wkręca jak by tulejkę z takim samym gwintem w środku jaki był oryginalnie? :D
Witam. Ja używam "sprężonego powietrza" jako zamrażacz do śruby i na zmianę mrożę i podgrzewam samą śrubę, ew. jakiś płyn penetrujący. W ostateczności rozwiercam takie śruby małym wiertłem 2,5-3mm, w otwór wbijam kluczyk TORX i wtedy próbuję rozkręcić. Czasem skuteczny jest wykrętak do śrub, ew. wiertło "lewe - odwrotna spirala" i przy wierceniu śruba...
ale co rozwiercić ? Rozwierca się łeb śruby. :)
rozwiercać stacyjka rozwiercać zamek śruba peugeot
ne555 timer przekaźnik aktywacja sterownik kondensatory stosowane audio
urządzenie elektryczne discotech schemat
Rola klepsydry na ekranie komputera jako wskaźnika zajętości systemu Jak sprawić, by pranie z suszarki pachniało świeżo?