1- prawdopodobnie wybranie- ręczne napięcia akumulatorów. 2- Napięcie odcięcia wyjścia LOAD
Twoje informacje są wiarygodne. Ogniwa NiMH jeśli chcę się utrzymać ich dobrą kondycje (czas eksploatacji) warto ładować impulsowo (ale nie jest to konieczne) i ładowarką wykrywającą punkt, kiedy napięcie na ognie zacznie spadać o ok. 20mV, tzw "Delta t". Ogniwa NiCD w zasadzie wyszły z użycia i są nawet zabronione w UE. Baterie litowe są ładowane ładowarkami...
Faktycznie, jeżeli napięcia są równe to tak, autor jednak wprowadził mnie w błąd pisząc o różnym napięciu
Akumulatorki różnych marek, i w różnym wieku mają inną oporność wewnętrzną. Ma to niewiele wspólnego z napięciem nieobciążonego akumulatora.
"j1000" napisał: " Czyli to nie działa tak jakbyśmy lali wodę z dwóch butelek i wtedy powstanie większy strumień czyli powiedzmy że napięcie się wyrówna do tego niższego słabszego panelu ale natężenia się zsumują? " W zasadzie podobnie, ale jaki będzie rozkład poboru pradów zależy od wydajności każdego z paneli oraz od tego jak bardzo zmniejszy się...
Witam, mam problem z firmowym Sprinterkiem W906 z 2006 roku jest to 315. Zaczeło się od tego że po tym jak regenerowałem hamulce z przodu to po całodziennym postoju w garażu nie chciał zapalić. Po rozruchu z matki ruszył normalnie ale teraz jak postoi trochę dłużej to ma problem z odpaleniem. Zaznaczę że mam dwa akumulatory jeden pod nogami kierowcy...
Pewnie ze względu na wykorzystane materiały do budowy ogniw. Różne metale choć nie tylko dają różne napięcia znamionowe.
Układ Mosfet wytrzyma napięcie 3600mAh przy max 2500mAh Producent podaje Max natężenie 2500mAh Napięcie, natężenie i pojemność (akumulatora) to różne jednostki. Napięcia i natężenia prądu nie mierzy się w mAh
Jeżeli jest właściwe napięcie niezależnie od źródła to płynący prąd jest różny. Jeżeli akumulator rozładowany to jest większy i maleje wraz ze stopniem naładowania akumulatora. Ważne aby napięcie na akumulatorze nie było większe od zalecanego.
Nie można łaczyć bezpośrednio równolegle akumulatorów (ze względu na różne napięcia poszczególnych akumulatorów w momencie połączenia mogą popłynąć bardzo duże prądy)...
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
Na wszelki wypadek bym wyrównał akumulatory bo nie wiadomo czy bms ma balanser i jak zareaguje na akumulatory o różnym napięciu (może się zablokować i wymagać podłączenia ładowania lub trwale się zablokować jak u makity). Najpierw odłączył bym + następnie bm i minus (łączenie w odwrotnej kolejności) Trzeci pin to przypuszczalnie kontrola temperatury.
Witam, zakupiłem ok. 2 miesiące temu akumulator ASG LiPo 7.4V 1300mAh 15/30C do repliki ASG wraz z ładowarką Redox B3 Pro. Niedawno podczas mierzenia napięcia zauważyłem, że LiPo ma różnie naładowane ogniwa. Jedno jest na poziomie 4.2V a drugie na ok. 3.7V. Replika z podłączonym akumulatorem działa wyraźnie ciężko i wolno. Ładowarka nie chce doładować...
Battle Born Batteries: Znana firma specjalizująca się w produkcji akumulatorów litowo-żelazowych o różnych pojemnościach i napięciach. Mają szeroką gamę produktów, w tym 12,8V/100Ah. Renogy: Renogy to inny renomowany producent paneli słonecznych i akcesoriów fotowoltaicznych, który oferuje również akumulatory litowo-żelazowe o różnych pojemnościach...
Akumulatory powinny być jak kolega pisał wyżej takie same a ilość każda większa od maksymalnego ładowania regulatora czyli 400Ah bez problemu. Różne akumulatory a szczególnie ich napięcie ładowania może spowodować ze któreś mogą być niedoładowane a w gorszej sytuacji te co mają niższe ładowanie mogą ucierpieć.
Można, ale bierz pod uwagę że we wkrętarce i w samochodzie masz różne typy akumulatorów, są różne napięcia rozładowania przez co niepoprawnie mogą działać zabezpieczenia przed nadmiernym rozładowaniem. Jeszcze nie trafiła mi się wkrętarka NiMH, bądź NiCd z zabiespieczeniem przed nadmiernym rozładowaniem.
Jaki masz akumulator? Różne akumulatory mają różne napięcia progu rozładowania.
Jednostka prądu jest Amper (A), a jednostką napięcia Wolt (V). Łączenie równolegle dwóch różnych akumulatorów to bardzo kiepski pomysł ( różny stopień zużycia i inne parametry). Podana wartość bezpiecznika dotyczy szeregowego łączenia paneli.
Witam Mam następujący problem do rozwiązania: potrzebuję dostarczyć do 4 obwodów 4 różne napięcia: 13-14V (at) 10A 18-28V (at) 50mA 6-9V (at)300mA 5,1V (at)1A Podane zakresy napięć nie oznaczają regulacji napięcia, lecz to, że muszę zmieścić się w danym przedziale, napięcie może być sztywne. Żeby było trudniej całość musi być zasilane z akumulatora...
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Napięcie może być różne w różnych momentach, ale zawsze prawidłowe. Jeśli coś w tym aucie będzie nie tak z ładowaniem to zapali tak dużą kontrolkę od ładowania, że na pewno zauważysz.
BalanserT 24V jest używany do 12V akumulatorów połączonych szeregowo, aby utrzymać równe napięcie akumulatorów. Może być stosowany do akumulatorów AGM, żelowych. Gdy dwa lub więcej akumulatorów pracuje w połączeniu szeregowym, napięcie poszczególnych akumulatorów może być różne.
No nie możesz budować baterii o różnych ilościach ogniw, bo będą miały różne napięcia i nie połączysz ich równolegle. Szeregowo nie możesz łączyć akumulatorów o różnej pojemności. Baterie szeregowe o różnych pojemnościach możesz połączyć równolegle. Pozostaje odrzucić dwie pary najgorszych akumulatorów i z pozostałych zbudować baterię 12V (10 szt. 60Ah...
Są różne moduły. Nie tylko na napięcie. Zresztą zaraz po rozruchu i tak ładuje akumulator.
Napięcia ładowania muszą być wyrównane na obu regulatorach
Witam! Wytrzymałość najsilniejszego łańcucha jest tylko taka, jak jego najsłabszego ogniwa. Możesz łączyć szeregowo akumulatory o różnych napięciach, ale o tej samej pojemności.
Ładuj swoje akumulatory, mierz ich pojemność i decyduj, które się nadadzą jeszcze do używania. 10% różnica w pojemnościach nie jest jeszcze bardzo uciążliwa. Jeżeli jednak będzie to różnica 40%, to użyteczność baterii będzie ograniczona, bo czas pracy baterii jest wyznaczony przez te najmniej pojemne akumulatory.
- mierzyłem napięcie bezpośrednio na AKumulatorze, Alternatorze, spadek napięcia pomiędzy tymi urządzeniami. Wynik jest nieznacznie różny. (setne części V) Oznacza to, że nie masz nadmiernego spadku napięcia na przewodach. - Jeśli miałbym napięcie na akumulatorze ok 12 a z alternatora wychodziłoby 14,2V to uznałbym, że coś to napięcie zużywa, lub jest...
-jakie są konsekwencje podłączenia kilku akumulatorów nie pierwszej świeżości i różnej pojemności Przy równoległym łączeniu ważne żeby wszystkie były 3,7V (np. wszystkie Li-Ion), pojemności mogą być różne. -czy lampki lub baterie nie będą się grzac lub coś się z nimi nie stanie ponieważ będą umieszczone w modelu dla dziecka którego nie zbyt chce mi...
Witam! Zastanawiam się czy wogóle istnieje jakieś urządzenie, które jest w stanie sprawdzić akumulatory wykonane w różnych technologiach o różnym napięciu? Jeśli tak, to jaki tester polecacie? Chodzi głównie o akumulatory żelowe, Li-ion oraz Ni-Mh o napięciach od 3,7V do 24V. Z góry dziękuję za odpowiedzi i poświęcony czas. Pozdrawiam serdecznie! Piotr
Coś mi to wygląda na utrudniony przepływ prądu. Słabe/skorodowane styki. Nadłamany kabel. Coś poluzowane itd. Ew. masz jakieś tzw. miękkie zwarcie. Trzeba by było zmierzyć pobór prądu z akumulatora w różnych położeniach stacyjki i innych wyłączników. Czasem wystarczy pomiar napięcia na dłuższym kablu na najniższym zakresie woltomierza. Pomagają również...
Nie powinno się łączyć w pakiecie akumulatorów o różnych parametrach. Cztery ogniwa akumulatorów HR 14 dadzą 6V tylko w chwilkę po odłączeniu od ładowarki. Nominalne napięcie takich ogniw to 1,2V.
Witam 2-3A mniejszy prąd nie nazwalbym znaczącą oszczędnością. Operacja zmiany oświetlenia na ledowe wedlug mnie bez sensu. Alternatorowi nic nie będzie. Gorzej z akumulatorem, poprostu się rozladuje i auto zgaśnie. Co do elektroniki, to przy za niskim napięciu pozaświecają się kontrolki różnych systemów i mimo naladowania akumulatora mogą tak pozostać...
Podłączę do switcha i co dalej? Muszę podłączać się przez RSa? Nie mam w laptopie rs232 i musiałbym kupować przejściówkę. Nie mogę znaleźć instrukcji do tej karty http://www.apcmedia.com/prod_image_libra... Coś z tego? Ale gdzie ta instrukcja? Ja tu widzę same zdjęcia. Nikt nie...
Proszę jeszcze powiedzieć na jakie napięcie mają być te kondensatory, bo widzę opinie są różne.
Niewyraźnie narysowany i LED jest odwrotnie - proponuję zajrzeć do [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... informacji z 05 Lut 2012 20:25, tam są linki wskazujące użyteczne uwagi o układzie i [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... - jest poprawiony, i zawiera to, co trzeba....
Ładowarki modelarskie mają możliwość zasilania z akumulatora (np taka imax b6: 10.5-18V) i ładowania różnych typów ogniw, w tym ołowiowych (nie ma problemu z napięciem wyższym niż napięcie zasilania). Tylko ta cena.
Dlatego często sotosują układ wyrównywania napięcia przy szeregowej pracy akumulatorów.
Panowie, łączymy na pewno akumulatory ze sobą jest to najprostszy sposób uzyskania z kilku źródeł potrzebnego nam Napięcia, prądu, pojemności. W przypadku , gdy z jednego ogniwa nie można uzyskać prądu o dostatecznie dużym natężeniu, łączy się ogniwa w baterie równolegle. Aby uzyskać wyższe napięcie, łączymy odpowiednią liczbę ogniw szeregowo. Tak robią...
Przy połączeniu równoległym ogniw bateria ma takie samo napięcie jak pojedyncze ogniwo (pierwotne lub wtórne). W czasie rozładowania czy ładowania napięcie również będzie jednakowe, ale prądy płynące przez ogniwa będą różne, jeśli opory wewnętrzne ogniw będą niejednakowe. W układzie równoległym może pracować nowy akumulator i jakiś trup, byle nie miał...
Nie, nie, tu chodzi o akumulator NiCD lub NiMH używany w modelarstwie lub ASG, składa się z 10 ogniw po 1.2V, stąd jego napięcie 12V. Chodzi mi o ładowanie ich za pomocą akumulatora samochodowego, gdzieś w terenie. Stąd moje pytanie, jak podnieść napięcie i do ilu, żeby naładować taki akumulator. Wiem, że muszę się też liczyć z różnymi napięciami akumulatorów...
Odpowiedź nie jest tak prosta i radykalna, jak się globusowi zdaje. Można łączyć równolegle akumulatory wykonane w takiej samej technologii (czyli np. ołowiowe mokre, jak w samochodach) o tym samym napięciu znamionowym ale o różnej pojemności. Należy jednak bezwzględnie w szereg z każdym z akumulatorów zastosować bezpiecznik topikowy - w razie awarii...
W pierwszej kolejności wymień akumulator, skoki napięcia powodują różne psikusy. Od kiedy to się dzieje? Czujnik wałka jesli był wymieniany w miejscu przykręcania ma "fasolke"i musi być odpowiednio ustawiony. Sprwadz czy żeczywiście rozrząd nie jest przestawiony, na jakim osprzęcie jest silnik bosch czy siemens?
Tam masz tyrystor na pierwotnym. Tylko prąd ustawiasz, a napięcie będzie różne w zależności od stopnia naładowania.
Jesteś pewien? Zapominasz o różnicy potencjałów która jest konieczna do przepływu prądu, przy jednakowym napięciu na akumulatorach różny opór wewnętrzny nie rozładowuje akumulatora natomiast ma wpływ na wielkość prądu przy ładowaniu i rozładowaniu podczas eksploatacji.
Pomierzyłem dwa różne akumulatory żelowe. Napięcie po zakończeniu ładowania po trzech dobach nadal wynosiło ponad 13,1 V. Wynika to zapewne z ładunku powierzchniowego, który utrudnia wyznaczenie SEM i obliczenie Rw. Co Koledzy na to?
Wszystko w normie, jedyny problem to spadek napięcia na drodze alternator-akumulator
Collego, MlodyDban! Wybrany przez Ciebie schemat prostownika nie jest najlepszy ! Prostownik nie ma funkcji regulacji prądu ładowania, która jest potrzebna przy ładowaniu akumulatorów o różnych pojemnościach. Transformator o napięciu uzwojenia wtórnego 24V możesz użyć, jeśli użyjesz schemat prostownika jednopolowkowego. Aby uzyskać dodatkowe zmniejszenie...
https://volton.pl/pl/p/UPS-PRO-1000E-122... To jest tylko przykład. Znajdź odpowiadającą Tobie moc. UPS ciągle pilnuje naładowania aku. + https://allegro.pl/oferta/akumulator-mot... Taki lub większy. Akumulatory nowe (nie o różnym stopniu zużycia) o tej samej pojemności...
Jak podłączyłem w taki sposób to 1 i 3 miały 15V a 2 i 4 13.6V wyłączyłem panele bo by się akumulatory zagotowały. Oczywiście zmieniałem je miejscami i dalej te co naładowane się nie ładowały. https://obrazki.elektroda.pl/8308928000_... Jak podłączyłem w ten sposób to 1 i 4 po 15V a 2 i 3 po 13.8 Zamieniałem wszystko jak można i ten...
Uszkodzenie nie grozi, gdyż same panele to złącza jak w diodzie .Mają wprawdzie większy prąd zwrotny niż diody prostownicze i mniejsze napięcia przebicia. Ale przy takich małych różnicach między napięciami jedynym problemem jest samorozładowywanie się akumulatora w ciągu nocy i dni pochmurnych, oraz częściowo prądy wyrównawcze między panelami. Ponieważ...
Witam Nic nie stoi na przeszkodzie aby do zasialania wykorzystać akumulatory o różnej pojemności. Jednak "wydajność" zależy od akumulatora o mniejszej pojemności. Co do napięcia to różnica rzędu 0.6V to nie różnica. Co do włącznika to proponuję zastosować włącznik dźwigienkowy, który posiada dwie pary styków. Tym samym kolejność włączania nie będzie...
Dzięki za podpowiedzi. Jeszcze jedno, czy przy takim podłączeniu wspomniane przeze mnie akumulatory będą wpływać negatywnie na żelowe które są podpięte czy tylko same na siebie? Krzysztof Jak by to opisać ... hmmm to tak jak byś wziął 10 pojemników o tej samej objętości połączone na dole ze sobą rurkami i wlewając wodę do jednego widzisz jak napełniają...
Układ ładowania ups jest dostosowany do akumulatorow o okreslonch parametrach min. rezystancja wew. akumulatora. zastosowałeś akumulatory inne niz przewiduje producent (2x12V/7,2Ah). Różne napięcia na akumulatorach tez dobrze o nich nie swiadcza. Sykanie to gaz wydzielajacy sie podczas ladowania w akumulatorze normalnym (samochodowym) jest to normalka,...
Jednakże ja do dnia dzisiejszego posiadałem 2 sztuki Cityliner 415 i w obu sytuacja była niemal identyczna. 16V nie jest w stanie spoczynkowym tylko pod obciążeniem i dystans jaki da się przejechać na akumulatorach nim wyskoczy E55 jest coraz mniejszy, zwłaszcza na tych akumulatorach, które są na gwarancji, a są to Toyama NPM 105Ah. Tak, gdy pojawi...
Dokładnie rację ma Vvaldek.Exide,nie jest rodzajem akumulatora tak jak np. rodzaj akumulatora Centra Plus,tylko nazwą firmy.W 1998 roku,Centra połączyła się z Exide(są to dwie różne firmy) i w wyniku tego,Centra produkuje akumulatory swojej firmy o "starej" nazwie - Centra i akumulatory o nazwie połączonych firm - Centra - Exide.Akumulatory firmy Centra...
Myślę że wystarczył by jeden tranzystor mosfet typu p. Bramka do + "dużego" akumulatora, źródło do + "małego", dren do żarówki i dalej do masy. No i jeszcze rezystor ze 100k - 470k pomiędzy bramką tranzystora a masą "małego" akumulatora. Swoją drogą, to nie da się bezpośrednio połączyć równolegle dwóch akumulatorów o różnych napięciach.
Szeregowo możesz łączyć ogniwa o takim samym napięciu i pojemności. Akumulatory mają zwykle inne nominalne napięcie niż zwykłe bateria. Jeśli połączysz na przykład szeregowo baterię (1,5V) z akumulatorem NiCd (1,2V) o tej samej pojemności, przy ich rozładowaniu napięcie na akumulatorze spadnie poniżej dopuszczalnego poziomu, a na baterii będzie wyższe...
Piec nie odpali, gdy napięcie na akumulatorze będzie mniejsze niż około 10,5V (dla różnych pieców może się różnić). Sprawdź dokładnie podłączenie zegara. Zawsze istnieje możliwość dołożenia zegara Webasto, jeżeli nie będziesz umiał wzbudzić swojego oryginalnego.
napisz jaki to typ akumulatora , różne akumulatory się różnie ładuje.
... Chciałbym zapytać jeszcze dlaczego mam się wpiąć przed stabilizatorem ,a nie za,za będzie chyba prościej,pytanie dlaczego przed.. Dlatego, że napięcie uzyskane z akumulatora oraz napięcia ładowania będą "niestabilne" (różne) i do tego właśnie potrzebny jest stabilizator.
Póbuj. Do straty masz tylko trochę czasu i niewielki koszt prądu. Naładuj, obciąż baterię i mierz napięcia akumulatorów. Bateria 4 akumulatorów połączonych szeregowo będzie miała 4x4,2 V na początku i 4x 3V na końcu rozładowania. Mogą też być różne napięcia jeśli jeden czy dwa akumulatory mają duży ubytek pojemności. Jeśli akumulatory są mocno zużyte,...
U mnie w robocie mierniki pracują na takich aku, i wszystkie mierzą jak najbardziej poprawnie. Lecz różne modele przy różnych napięciach sygnalizują słabą baterię i przy różnych napięciach się wyłączają. Pewnie są takie dla których 8,4V to już rozładowana bateria.
Stare rozwiązania to właśnie Polonez/wewnętrzny regulator ustalający napięcie alternatora/. W nowszych rozwiązaniach komputer steruje napięciem w zależności od stanu akumulatora, szybsze doładowanie/rozruchy, zima/ lub obniżenie ładowania /temperatura/.Alaska i Afryka różne napięcia w instalacji samochodu.
Grube druty to będą wtórne, cienkie pierwotne, pierwotne zazwyczaj miało wiele wyprowadzeń żeby odczepami regulować prąd. Wtórnych może być więcej, jeśli prostownik był do ładowania akumulatorów o różnych napięciach. Po znalezieniu uzwojenia o największej rezystancji będącego najprawdopodobniej główną częścią pierwotnego można testowo zasilić przez...
Jeszcze jedno, mogę połączyć te 2 akumulatorki równolegle? Jeżeli ich napięcia różnią się około 0.45V? I pojemności różne, takie same akumulatory się łączy to wiem, ale nie wiem jak wygląda sytuacja przy różnych akumulatorach.
Kondensator przy wysokim napięciu zostaje przebity a przy tym uszkodzony dlatego produkuje się je na różne napięcia bo niekiedy wystarcza na 16V (zasilanie z akumulatora 12V) a niekiedy muszą wytrzymać 30V z zasilacza sieciowego i są na 40V , 63V itd. W niczym nie przeszkadza że kupiłeś go na wyższe napięcie jedynie elektrolity na wyższe napięcie są...
Zastanawiam się tylko czemu taka różnica napięcia występuje wraz ze zmianą temperatury otoczenia . Przetestowane na 2 różnych dobrych akumulatorach .
Jeśli ogniwo elektrochemiczne jest zdolne naładować się, to nazywamy je akumulatorem. W swojej wypowiedzi błędnie nazywasz akumulator baterią - nie pasuje to mowy potocznej, w której bateria to ogniwo pierwotne, którego po rozładowaniu nie da się naładować. Nie pasuje też do określenia technicznego, które oznacza co najmniej dwa jednakowe elementy (bateria...
Pożyczony tester został wykorzystany do weryfikacji wyniku próby oszacowania rezystancji wewnętrznej akumulatora za pomocą żarówki/rezystora i multimetru: https://www.youtube.com/shorts/UcKP4R_wq... Wyniki różniły się, tester wskazywał ~53mΩ natomiast obliczenia ze spadków napięć dawały wynik ~186mΩ. Tylko mnie ciekawi czy nie dało by się...
Prawidlowo jest tak, ze wraz z rozładowaniem akumulatora, jego rezystancja wewnetrzna wzrasta. Czyli Producent ma rację. Natomiast duży prąd na początku ładowania bierze się z różnicy napięć (Różnicy SEM) występujących na akumulatorze i ładowarce (prostowniku). Ta różnica napieć w czasie procesu ładowania stopniowo maleje, bo na akumulatorze wzrasta,...
No dobrze. Podawana wartość pojemności jest pojemnością użyteczną. Czyli po oddaniu takiej ilości energii akumulator zachowuje parametry "życiowe" (napięcie na zaciskach różne od 0 V) i powinien być powtórnie naładowany. A jakie jest to minimalne napięcie rozładowania? Ano tu jest mała trudność. Proszę poszukać sobie charakterystyki rozładowania akumulatora....
to w takim razie jedna robota z głowy, a wiesz może jak usunąć ten 3 bolec do akumulatora, to jest ten środkowy, mam akumulatory bez niego, ale niestety ładowarka nie chce ich ładować Czemu bierzesz się za coś, co przy Twojej wiedzy jest najkrótszą drogą do zniszczenia wszystkiego? Akumulator pozbawiony trzeciego "bolca" nie ma wyłącznika termicznego,...
Napięcie znamionowe a końcowe napięcie ładowania to dwa różne napięcia. Twoje rozwiązanie nie będzie dawać stabilnego prądu.
sprawdź napięcie akumulatora, różne rzeczy mogły się stać...
Jaki to typ UPS? Jakie jest napięcie akumulatorów? Jakim miernikiem mierzysz to napięcie? Czy podłączyłeś, np. żarówkę i porównałeś jej jasność świecenia z drugą, zasilaną z sieci? UPS jak UPS... Próbowałem bodajże na trzech różnych i na każdym jest podobnie. Napięcie akumulatorów 12V i ne spada bo to są duże bloki - 200Ah. Mierzę miernikiem elektronicznym,...
4) Ostatni wniosek, który mi się nasunął, to że podczas wczorajszego ładowania, mimo że kreska amperomierza weszła już na czarne pole po lewej stronie, być może lekko za wcześnie odłączyłem ten prostownik. Dlatego pokazał mi 12,5V, a nie te 14-14,5V. Kolego mylisz napięcie akumulatora 12.5V, z napięciem ładowania akumulatora 14-14.5V, to dwa różne...
Temat taki niejednoznaczny Temat jednoznaczny tylko mętnie przedstawiasz swój problem, Co oznacza twoja wypowiedź Praktycznie to wygląda tak, że jest jeden akumulator i są dostępne różne napięcia ( kilka wyjść). No i bierze się to co jest potrzebne.
No to najtańszy akumulator samochodowi i jakakolwiek LED najlepiej na 12V( oryginalna - bo ma sterownik -napięcie jest różne w akumulatorze ). A jeszcze lepiej ze złomu bo tanio i nie wiem czy upilnujesz by nap. na aku nie spadło za bardzo.
czy sterowanie MOSFETem, za pomocą różnych napięć(przez PWM z 555), spowoduje regulację napięcia na złączu Dren-źródło? Co rozumiesz "różnych napięć" ? Przy pewnym zakresie zmian napięcia zasilania w trakcie wyładowania pakietu akumulatorów ma szansę działać poprawnie. Ale korzystniej byłoby zasilić sam układ stabilizowanym napięciem , choćby odfiltrowanym....
Jeśli celem jest testowanie akumulatorów, to układ powinien mieć automatyczny pomiar napięcia na badanym akumulatorze, i funkcję automatycznego odcięcia po rozładowaniu. Bez tego układ taki może być niebezpieczny. Pozostawiony bez nadzoru może nieodwracalnie zniszczyć badany akumulator, jeśli ten nie ma żadnego układu zabezpieczającego... Bardzo dobra...
Baterie AA (czyli LR6, R6 lub FR6) – o wymiarach 50 mm wysokości na 14,2 mm średnicy. Ich napięcie wynosi 1,5 V, Akumulator: Rodzaj : AA Napięcie [V]: 1.2 Troszkę różne napięcia !!!
Kolego, Po pierwsze: akumulatory podłączone są błędnie: kabel CZARNY powinien iść w MINUSA jednego z akumulatorów (oznaczmy go 1-), plus tego samego akumulatora ( 1+ ) łączysz z minusem drugiego (2 -) tym krótkim kabelkiem, plus drugiego (2+) idzie w kabel CZERWONY. Sugestia, jak należy połączyć akumulatory 6V 7Ah, znajduje się na naklejce (rozróżnienie...
Możesz zmierzyć rezystancję wewnętrzną, z tego wynika przy jakich prądach akumulator będzie miał akceptowalne napięcia ,możesz ja porównać z parametrami katalogowymi różnych akumulatorów, będziesz wiedział że akumulator ma przykładowo "Rw zbliżoną do akumulatorów 20A" . Ale prąd maksymalny to coś innego, producent deklaruje jaki prąd możesz bezpiecznie...
210 A (DIN) 245 A (IEC) 360 A (EN) - są to wartości prądu rozruchowego wg różnych norm. Napięcie (10V) pokazywane przez miernik jest napięciem skutecznym. Podepnij to do akumulatora i zmierz prąd. Może się okazać że jakiś amper będzie płynąć. Będziesz mógł używać tego wynalazku do doładowywania aku.
Masz dwa akumulatory połączone szeregowo? Jeśli tak, to zobacz jak układ zachowuje się z jednym akumulatorem 12V. Wydaje mi się, że max napięcie wejściowe dla 12V to 24V a u Ciebie jest między 18 a 21 V, choć na nazwę 10APWM są różne wersje regulatorów. Czytałeś instrukcję do tego regulatora? . Skoro napięcie jest niższe niż na akumulatorze to zapewne...
Tranzystor jako sprzężenie dodatnie zadziała. Można by najwyżej w kolektorze dać jakiś rezystor zmniejszający skok napięcia na wejściu (-) wzmacniacza, by napięcie nie przekraczało Ucc-2V (taki puryzm układowy) ;) R1 można by zmienić na 27k i R2 na 2.2k, będzie dokładniej 0.9V. Nie wiem czy wszystkie ogniwa się dożyna do 0.9V ? Może lepiej dać jakiś...
Witam Poszukaj po ładowarkach modelarskich, to da Ci pełny obraz tego co ładowarka powinna robić. Nie zgodzę się że temat jest prosty, wszystko zależy od podejścia, jeżli chcesz naładować akumulator i tyle to pewnie powstanie fajna zabawka, jeśli do tematu podejdziesz analitycznie to będziesz miał naprawdę masę roboty. Po pierwsze mamy różne typy akumulatorów,...
Po pierwsze to KAŻDE ogniwo z demontażu musisz przetestować osobno pod kątem pojemności i rezystancji wewnętrznej, zwłaszcza jeśli łączysz je w pakiety. Łączenie ogniw o nieznanej historii i aktualnych parametrach w pakiety to proszenie się o kłopoty, z których nierównomierne rozładowanie to najmniejszy z nich. Balanser nie będzie Ci w stanie wyrównać...
Mam takie pytanie czy jakbym miał przetwornice 12v do 36v to jakbym podłączył akumulator 11.1v lub 14.8v to by działało? Jak byś miał przetwornicę to miał byś podany jej prarametr od jakiego napięcia działa. Np. takie parametry: Minimalne napięcie wejściowe [V]11 Maksymalne napięcie wejściowe [V]16 Maksymalen napięcie różne może być zależnie od modelu...
Do jakiego napięcia dochodzi podczas ładowania (z podłączonym prostownikiem)? Jaki to akumulator?
Czyli rozumując masa musi iść bezpośrednio do akumulatora?
Dokładnie tak, ale w połączeniu równoległym trzeba improwizować. BMS to ogólna nazwa i nie jest to tylko to co znamy w przypadku budowania pakietów akumulatorów w szeregu. Myślę, ze jak ktoś zna prawa elektrotechniki to jest w stanie znaleźć rozwiązanie problemu, a potem je zaimplementować. To ze to ma być polaczenie rownoległo nic tego nie dyskwalifikuje...
Straszny chaos. Po pierwsze, nie łączy się akumulatorów różnej pojemności. Jakie jest napięcie systemu? Podaj parametry panelu.
Tak zgadza się, zawsze jak największy. O ile pozwolą jego gabaryty (rozmiary) A co do problemu. Czy autor dałby radę zmierzyć napięcie ładowania. Wystarczy najprostszy miernik. Napięcie ładowania akumulatora powinno być powyżej 14,2V Akumulator ładowany poniżej tego napięcia pociągnie nie długo. Szczególnie gdy cały układ elektryczny zostanie obciążony...
Gdy podłącze 2 naraz prąd ładowania zwiększy się 2 x. Nie do końca tak jest. Akumulator to takie dziwne/fajne ustrojstwo, które w pewnym sensie samo dostosowuje pobór prądu w zależności od swojego naładowania. Dokładniej mówiąc im bardziej naładowany (wyższe napięcie na klemach) tym mniej prądu bierze. Ja u siebie mam podłączone przetwornice dające...
Napięcie a pojemność, to dwa różne pojęcia. W pełni naładowany akumulator powinien mieć napięcie spoczynkowe ok 12,8V. Co nie znaczy, że będzie posiadał pojemność z tabliczki znamionowej.
Nie brakuje mi schematów i projektów . Mam około 160GB literatury technicznej z 16 krajów, głównie czasopism, a wśród nich 18.5GB z Polski, 10-Czech, 12-Włoch, 20-Francji, ale przede wszystkim anglo - i rosyjsko-języcznych. Ale w tej sytuacji nie bardzo rozumiem, czego chce autor. Napisał, że ma ładowarkę 54V, która wyłącza się po osiągnięciu przez...
Jestem zasilany z baterii akumulatorów ( napięcie gwarantowane 220V DC). Mam wybudować swoją baterię akumulatorów i wrazie konieczności je połączyć. Pomijam jednakową pojemność, napięcie. Jaki dodatkowe wymogi muszę spełnić? Czy różne typy akumulatorów mają wpływ, różne firmy baterii? Proszę op pomoc.
No to pomiar poziomu elektrolitu i pomiar gęstości elektrolitu. Zwróć też uwagę na kolor elektrolitu (mętny=opad masy czynnej) i czy nie pływają różne farfocle, czyli pokruszone separatory. Jak się zachowuje akumulator po podłączeniu pod prostownik, napięcie wzrasta szybko, czy też długo utrzymuje się na stałym poziomie? Nie ma intensywnego gazowania...
Nie posiadam prostownika który wskazuje naładowanie akumulatora, dlatego go doglądam co jakiś czas. Do jakiego napięcia ładować akumulator ? \ -Czytałem dzisiaj na różnych forach i zgłupiałem ponieważ ludzie "eksperci" piszą różnie, nawet do napięcia w granicach 15,2-15,6V.
różne napięcia baterii stringi różne napięcia pamięć różne napięcia
zmiana rozdzielczości laptop silnik ślimak zimny kaloryfer
check engine ozonator powietrza
Trzecie światło stopu nie działa przy uruchomionym silniku w Fiat Grande Punto 1.4 2007 Lokalizacja bezpiecznika wzmacniacza 40A w Porsche Cayenne