Albo różne opony.
Jeżeli promienie poszczególnych kół będą się różnić między sobą, ABS zinterpretuje to jako poślizg i będzie przyhamowywał te koła które kręcą się szybciej. Użyj kalkulatora opon on-line. możesz wrzucić np. 195/60 a na drugiej ośi 205/50 promień wyjdzie podobny
Niestety, nikt nie napisał że zmiana szerokości opony wiąże się ze zmianą wysokości profilu procentowo, np. 175/70 = 155/80, 155/70 jest oponą niższą od 175/70. Auto będzie darło podwoziem o asfalt na takich gumach.
W swoim dosyć długim stażu jako kierowca miałem kilka takich przypadków. Nie ryzykuj, nawet jak założysz tę oponę na tył będziesz to czuł jak Ci rzuca tyłem ( szczególnie przy wolnej jeździe). Odbije się to też na trwałości łożysk w kole. Poszukaj podobnej opony w internecie z takim samym stopniem zużycia ( oczywiście bez wybrzuszeń). Ja tak zrobiłem...
Jeżeli zębatka stoi w połowie listwy zębatej przekładni kierowniczej to szprychy w kierownicy powinny być poziomo i samochód powinien mieć ustawione koła na wprost. Jeżeli zębatka jest ustawiona w połowie listwy zębatej przekładni a koła są skręcone w jedną stronę to znaczy, że jeden drążek jest za mocno wykręcony a drugi za mocno wkręcony. Czyli jeden...
Przewodem siłowym też nie jest, więc to nie falandyzacja prawa lecz prawo tego nie opisuje. Dodano po 2 Auto też będzie działało gdy będzie miało cztery różne opony :) Pod tym też się podpiszesz??? To dałeś porównanie - Tego zabrania kodeks drogowy i z salonu nie wyjedziesz samochodem z 2 różnymi oponami. A silniki rolet wychodzą z fabryki z przewodem...
Z oplem to nie przejdzie jest strasznie upierdliwy na różne opony.
Nie ma tam jeszcze malutkiej literki V? Na jednym forum wyczytałem, że jest to kontrolka ASR. Zapala się, gdy koła tracą przyczepność (logiczne, wiadomo), albo gdy są różne wymiarowo opony założone z przodu i tyłu, lub choćby jedna inna. Jednak w spisie kontrolek opisana jest jako "awaria serwomotora" - może mieć związek ze wspomaganiem układu kierowniczego,...
różne opony
Przeglądałem wymiary 480/70/24 i różnice w oponach różnych producentów to jakieś 20mm ten sam rozmiar, więc możesz brać stare masz i tak niższe bo starte a nowe wyższe będą. Jak dobrze trafisz to wcelujesz wymiarowo nawet w wymiar 490/70/24 zalecany.
prędkość kół różna (czujnik źle odczytuje) lub (różne opony)
Witam, mam zamiar kupić opony letnie niestety stać mnie tylko na używane i mam pytanko czy opony przód 185/65/14 i tył 185/70/14 były by dobre czy może lepiej jednak na tył i przód dać takie same? Dodam że golfik posiada standardowe zawieszenie silnik jaki posiada to 1.6 75KM.
Lepiej wymieñ tak jak kolega napisał ze szczególnym naciskiem na podobną lub taką samą wysokość bierznika. Nie rozumiem.Od kiedy można różne opony montować na tej samej osi./piszesz podobna/?
Trzeba sprawdzić czy czasem nie jest pęknięty któryś z pierścieni (koronek) ABS lub czy nie są zbytnio skorodowane ząbki lub zdeformowane np. na skutek uderzenia. Czasami ABS potrafi też "głupieć" jak pierścienie są mocno zanieczyszczone. Poza problemem z pierścieniami, powodem takiego zachowania ABS mogą być nierównomiernie zużyte opony lub założone...
Różne opony(rozmiar?)Też bywa przyczyną
W pojazdach z ABS nie ma mowy o takiej dowolności.
Na dwóch różnych osiach możesz mieć zupełnie różne opony, a nawet rozmiary inne. Oczywiście w granicach rozsądku. Marka i model nie mają znaczenia. Trzeba tylko pamiętać, że każdy model trochę inaczej się zachowuje w różnych warunkach.
Nie wiem jak będzie się miało bezpieczeństwo jazdy do różnych opon na osiach (węższych) gdyby na jednej były 60 a drugiej 65. 60 i 65 to profil czyli wysokość a nie szerokość opony coś pomyliłeś.
Po prostu porównujecie 2 różne generacje tej opony.
Zacznijmy od początku. Zadajmy sobie pytanie dla czego sprzęgło nie działa prawidłowo? Zaczynają się hamowania na skrętach, rwie poduszki na dyfrze, siadają krzyżaki na wale aż w końcu pada reduktor. Sprzęgło viskotyczne a raczej substancja która się w nim znajduje traci swoje właściwości a my jej w tym pomagamy stosując z oszczędności różne opony....
Więc albo koła mają różne opony, albo opory toczenia, łożyska, hamulce itp.
To jest zagwozdka Rozmawiałem wczoraj z kolegą o tym razem pracowaliśmy to tez mi powiedział o tym przegubie ze dwa tygodnie temu to robił, obstawiał przegub zewnętrzny. To była Croma tylko 1,9 diesel Spróbuj jeszcze z kołami bo też tak było jak było cos z oponami to ściągało w jedną jak się zamieniło stronami to ściągało odwrotnie lub auto pływało...
Same banały: Oczywiście, że zużyta opona może być przyczyną regularnych kapci. Zawsze podczas zmiany dętki sprawdzaj stan opony od środka szukając różnych zadziorów. Może to być zarówno obiekt zewnętrzny (to co przebiło dętkę) jak i uszkodzenia samej opony. W pierwszej opcji koniecznie usuń ten obiekt, bo natychmiast poleci kolejna dętka, w tej drugiej...
Wymień opony na dwie takie same, wymień skrzywiony drążek kierowniczy i jedź ustawić zbieżności . Twój opis nie pasuje bo bicia tarcz hamulcowych .
Standardowo to były różne opony: Podam 2 najczęściej występujące w silikach 1.6 175/70 R13 175/65 R14 Oba powyższe są ze sobą zamienne. Jeżeli porównujesz wskazania navi i prędkościomierza w Astrze to różnica jest zawsze na poziomie +10-12km/h i to jest prawidłowe wskazanie. Jeżeli masz inny profil to może więcej oszukiwać.
Nowe opony mają inny współczynnik znoszenia bocznego. Nie „w ogóle nowe” tylko „w tym przypadku”. Miałem identyczną sytuację. Podejrzewam, że opony o większym znoszeniu bocznym są w tej chwili z tyłu. Jeżeli dasz je na przód sytuacja wyraźnie się poprawi. Nie jestem specjalistą od opon - opisuję swoje doświadczenia. Od tego czasu...
No to kij w mrowisko: Masz 4 różne opony w sensie innych bieżników.Umówmy się,że są letnie. Każda z nich to supermichelinygoodyeary itd. Co będzie na mokrej nawierzchni skoro są one b.dobre,kazda z osobna a auto ma wszystkie magiczne cuda na pokładzie typu ABS, ESP,ASR i kilka innych? Grozi katastrofą?
Też zaobserwowałem coś takiego gdy na przedniej osi były różne opony, okazało się, jak zmierzyłem dokładnie wysokość, że jedna była minimalnie wyższa od drugiej. Po zmianie opon było ok.
Kupić możesz wszystko, założyć także - żyjemy w wolnym kraju. Jednak zgodnie z przepisami prawa (Kodeks Drogowy) tego typu pojazd nie może się poruszać po drogach, szczególnie publicznych. Szczegółowo, przepisy nie zabraniają użytkowania różnych opon w samochodzie, ale tylko w przypadku, gdy na jednej osi będzie ogumienie identyczne , czyli posiadające...
Romoo, a Ty widziałeś kiedyś samochód 4x4 w którym gość z biedy pozakładał 4 różne opony, o różnej wysokości? Rozpieprzy dokładnie i w drobny mak. Ba, co tam o tym, wystarczy dać synusiowi auto, niech poszpanuje przed kolegami na placu. Pierwsze co, to różnicowy ma rozwalony.
przy 100km/h będzie pokazywał 95km/h
Mam pytanie czy będzie się coś działo niepokojącego z autem podczas jazdy jeśli założę z przodu [url=http://www.oponeo.pl/opony-do/vw/go... 175/65/R13 a z tyłu 195/65/15 auto to golf 3
No jak już wymieniłeś w jednym, to należy to zrobić w drugim. To tak jakby na różnych oponach jeździć - można, ale co to za jazda. Sklep o którym piszesz znam, sam tam kupuje, jest OK. Ostatnio 40 par kupiłem.
W Grande Punto odkąd mam różne opony na osiach też mam taki problem, trochę lodu, lekki luk i tył tańczy... mają być 4 takie same opony i tyle w temacie. Aha - mam 4 nowe amortyzatory (KYB).
Jeśli felgi aluminiowe to lepiej żeby były identyczne, lepiej to będzie wyglądać. Stalowe nie muszą być takie same, można założyć kołpaki. Felgi oczywiście w tym samym rozmiarze, szerokość również. Opony na jednej osi muszą być takie same, a najlepiej żeby były 4. Nie może być dwóch różnych opon na jednej osi. Rozmiar felg możesz odczytać z opony którą...
Ja widzę problem bo norma wyraźnie precyzuje co może się w 2 strefie znajdować oraz jak przewody mają tam być prowadzone. Ale jak Ty zaczniesz montować cztery różne opony (nie widząc problemu) w jednym samochodzie to może ja przestanę optować za wyniesieniem pralki z łazienki i lekceważeniem standardów.
Kolega kiedyś pokazał mi patent. Nie młotek, nie deska, a jedno i drugie. Deskę przykładamy od wewnętrznej strony koła tak żeby przylegała jak największą powierzchnia do opony (najlepiej żeby i do felgi) i uderzamy od wewnątrz młotem ok 3kg w deskę. Czy skuteczne? Kiedyś z 30 minut siłowałem się uderzając w oponę na różne sposoby. Za pomocą deski koło...
Raczej nie. Pojawia sie to oznaczenie dla różnych opon bez określenia producenta razem z rozmiarem. Przykładowa lista zalecanych opon: Przód = 9,00-16, 7,50-20 i 11,00-16 AS Przód (na wszystkie koła = 13,6-24, 11,2-28 i 11,2-24 AS) Tył = 18,4-34, 13,6-38, 16,9-38 i 9,5-48 AS https://obrazki.elektroda.pl/5345655800_...
Kiedyś na TVN Turbo jakiś tam ekspert się wypowiadał i jakoś mi to utkwiło w pamięci. Chyba że to propaganda. Ale to już temat rzeka bo w internecie jest masę "teorii spiskowych" producentów głoszących o tym że mamy różne opony wyłącznie z powodu nabijania im kasy, więc nie chcę się na ten temat sprzeczać.
Witam wszystkich ponownie. Mam pytanie odnośnie systemu ESP. Posiadam różne opony na tylnej a przedniej osi:15*195*60 tył,i 15*185*65 przód. Czy ESP będzie działało prawidłowo?czy może przez to świrować? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Bo w naszym kraju rzezba bieżnika musi być taka sama na osi. W Anglii np. nie ma takiego wymogu Żałosne są te Wasze teorie spiskowe. Nikt normalny nie zakłada różnych opon na jedną oś w żadnym kraju, a biedni normalni ludzie jeżdżą komunikacją miejską. Niejaka 'Anglia' to stan umysłu plemion na tej wyspie, a nie niepodległy kraj na mapach Świata. Może...
próbujesz znaleźć jelenia, który poniesie koszta nowych opon dla Ciebie Gdzie to napisałem kolego? Widac że nie czytałeś wątku od początku i wtrącasz się żeby też coś tam napisać. Zdaję sobie doskonale sprawę że jeżeli uzyskałym cokolwiek to zwrot części kosztów, tego bieżnika ktory pozostał. Wątek jest o tym że duże hurtownie mają w d... szarego klienta...
Byłem u mechanika i podłączałem pod komputer ale nic nie wykazało. A jakie błędy w abs? badyl na różnej wielkości oponach sam przyspiesza po zdjęciu nogi z gazu ale nie szarpie.
Śmiem twierdzić, że to kolega głupoty wypisuje chcąc jeździć zimą na letnich oponach. Opona jest elementem zużywalnym i nie ma sensu inwestować w nią wielkich pieniędzy. Robił ktoś z Was testy porównawcze tanich z drogimi? Mogę się założyć, że nie. Więc na jakiej podstawie twierdzicie, że droższe są lepsze? No przecież sam przed chwilą napisałeś, że:...
Różny rozmiar opon(wysokość) na osi przedniej i tylnej.
Miałem kiedyś taki przypadek w mondeo winą były różne rozmiary opon na osiach.
Rezystor może mieć inną moc być węglowy , drutowy metalizowany ( to w niektórych układach ma duże znaczenie) Kondensator może być zbudowany z różnych materiałów i mieć różne właściwości . Dużo tego i należy się douczyć ;) Opon do samochodu też jest mnóstwo i choć każda to opona to jednak ich właściwości skłaniają do odpowiedniego dobierania pod aurę...
Tylko nie popełnić szkolnych błędów np. ciśnienie w oponach, różny bieżnik, blokada przeciw staczaniu etc.
Tylko drugie auto nie ma tych samych opon. Nie wiem dlaczego porównujesz dwa różne składy mieszanki gumy. Chyba nie myślisz że wszyscy producenci produkują to samo?
Przecież to jest najpopularniejsza opona do małych hulajnóg elektrycznych. Weź sobie zamów oponę i dętkę od Xiaomi i będzie wszystko pasowało. I nie pisz, że nie pasuje, bo po to jest standaryzacja rozmiarów, żeby wszystkie były takie same. Nie ma opcji, żeby dwie opony o takim samym oznaczeniu miały różne rozmiary fizyczne.
Oczywiście ze lepiej - nie będę ustawiał zbieżności za pomocą sznureczka i kijeczka- tylko ze jest mały problem. Nowe opony, ustawiona zbieżność w dwóch różnych zakładach, opony wyważone dwa razy w dwóch różnych zakładach , wymieniony nowy drążek kierowniczy , sprawdzone zawieszenie - wszystko jest dobrze a jak ściągało to ściąga dalej i co z tym fantem...
Położenie osi piasty w stosunku do dolnego talerza sprężyny czyli kolumny Mcphersona a właściwie ich odległość od siebie jest nieprawidłowa. Przyczyny: różne amortyzatory lub źle zamontowany jeden z amortyzatorów.
Zależy od sposobu użytkowania. 2.8 VR6 do normalnego użytku jest ok. Zagazowanie to też nie problem i ogólnie mniej problematyczny silnik. 2.7 BiTurbo poza tym że wściekłe bydle to żłop. Nie ma zmiłuj. Zagazowanie wymaga nie lada wiedzy, fachowego podejścia i kosztuje sporo. Dwie turbiny jak przyjdzie regenerować itp. Quattro - to już do indywidualnej...
Przede wszystkim do śniegu to przydały by się jakieś inne opony... nie wiem, czy akurat na felgę od malucha będą pasować, ale widziałem w ogrodniczym sklepie różnej wielkości opony z protektorem do ciągnika. Myślę, że było by to trochę lepsze niż te co są tu oryginalnie... Paweł
Jeżeli samochód zaczęło ściągać po założeniu opon to musi to mieć związek z usługą. :arrow: Czy byłeś obecny przy wymianie opon, spotkałem różne przypadki fachowej przekładki. :arrow: Szukaj związku z sprawą, zobacz na sprężynę, poduszkę w gnieździe kielicha. Powęszyć trochę, rozwiązanie jest zazwyczaj proste.
>to dlaczego w samochodach sportowych sa takie szerokie opony??? większa powierzchnia styku opony z drogą to mniejsze nagrzewanie w wypadku poślizgu, a co za tym idzie mniejsza utrata przyczepności. >dlaczego te koła są stosunkowo duże??? duże koło mały opór toczny. Opór statyczny który wpływa na przyczepność to inna bajka. >jesli chodzi o szerokość-...
"§11 ust. 7 Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5: 1. w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem p. 3; 2. w przypadku pojazdu samochodowego dwóch osiach z kołami pojedynczymi: a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi...
Kupiłem ceedziarkę i też takie miękkie flaki miałem - 3 różne opony 205/55/16 (miśki HP, dunlop sp200 i któryś bridgestone, tak to bywa w UK) a nawet napompowane testowo do 3.0 (fabryka daje 2.2) nic się nie usztywniły; miśki HP i tego dunlopa wczesniej już miałem i byłą odpowiednia twardość przy fabrycznym ciśnieniu. Pewnie poprzedni właściciel nie...
Wam nawet nie śniło się, że opona może posiadać oznaczenia homologacyjne Przecież jak każdy inny podzespół pojazdu opona musi mieć homologację. To jest oczywista oczywistość. A to co stosują użytkownicy, to ich sprawa. To są dwie różne sprawy. Opona sama w sobie musi mieć homologację, i zwykle każda sprzedawana ją posiada. Druga sprawa to dopuszczone...
Napisz Kolego Jaki to model opony, a nie zachwalasz całą markę... Spod jednej linii wychodzą różne jakościowo opony, więc polecanie marki bez podania modelu jest co najmniej nieprofesjonalnym podejściem do tematu. Ja oparłem się na moich wrażeniach, jak i na wynikach badań, a ty Kolego?
hamulce odbijają na pewno bo felga się nie grzeje i nie piszczy nic przy ruszaniu a stuka, a co do zdzierania opon to muszę zobaczyć bo z przodu mam dwie różne opony: kleber i continental jutro wezmę miernik i posprawdzam napięcie co do świec to na pewno nie od tego bo by silnik nie równo pracował, a pracuje równo tylko tyle że jak zdrowo dam mu gazu...
Doprowadź ten rozmiar kół do porządku. to jest tylko szerokość opony , ważny jest 2 liczba czyli profil opony jak dobrze dobrane to obwód będzie taki sam i czujnik ABS dobrze zadziała.
... Zmienilem opone z przodu na tyl po przekatnej i troche sciaga auto na prawo.. Opony powinno się zmieniać osiami - to znaczy jeśli zmieniasz przód to obydwie a nie jedną. Nie sądzę jednak by to ściąganie było spowodowane różnym zużyciem opon. Sądzę, że uderzenie miało na to wpływ - sprawdź zbieżność, geometrię.
posiadam Toyota Auris z 2017 roku o pojemności 1.3 litra (73kW), jakie opony - rozmiary pasują do mojego samochodu? Twoja Toyota Auris z 2017 roku może mieć różne rozmiary opon, zależnie od modelu i wersji seryjnej. Domyślnie do Aurisów wyposażonych w silnik 1.3 litra (73 kW) producent zaleca następujące rozmiary opon: - 195/65 R15 - 205/60 R16 Zawsze...
Zawsze się zastanawiałem dlaczego w EU nie ma symetrycznych świateł jak w USA. Problemy tylko generują. W UK można mieć także każdą oponę innego producenta (tylko rozmiar ten sam), ale zastanawiam się jak w Unii. Prawdopodobnie przejdzie jak ktoś czymś takim przyjedzie zarejestrowanym w UK z różnymi producentami opon/wzorami bieżnika. No i czemu nie...
Ale dystans jaki pokona, zależy również od wielkości kół, dwa takie same pojazdy na felgach i oponach różnej wielkości pokonają różny dystans pomimo że osiągną tę sama prędkość.
witam zbyt różne zużycie bieżnika (inne opony na tyle i przodzie ???) ewentualnie uszkodzony czujnik - przy większej prędkości obrotowej daje przekłamane impulsy - pomiar w tym przypadku wychodzi ok. - dlatego, że mierzysz go statycznie ..... pozdrawiam
Kiepsko się znam na samochodach, a czytanie różnych opisów opon nie wiele mi mówi. Potrzebuję opony na zimę do auta. Letnie kupiłem - Continental-premium-contact-5-195-65r15 zimowe odpowiedniki tych letnich są dla mnie za drogie. Proszę o podanie konkretnej opony wartej uwagi oraz felgi stalowej do niej. Dzięki!
19 zrobisz tylko walizką, niczym innym.
Kiedyś miałem podobny przypadek,powodem były różnego rodzaju opony i nierówna wysokość bieżnika.Rada założyć 4 jednakowe opony.
Przejeździłem 3 zimy na markgumach, przyznam przycisnęło trochę, gorszy czas był a opony potrzebne. Po zweryfikowaniu allegrowego rynku używek łysych (4-5mm bieżnika w najgłębszym miejscu gdzie nowa ma z 10), starych gdzie większość ma z 10 lat albo takich 2-3 letnich dobrych w cenie za komplet 100zł poniżej ceny zakupu nowych. Zaryzykowałem, kupiłem...
Chcesz funkcje RPM w czasie? RPM KOŁA! A najlepiej tabele RPM koła dla wszystkich biegów i całego zakresu użytkowego RPM sinika. Przełożenia znasz więc to nie jest problem. I zmierz porządnie promień toczenia wg metody, którą opisałem wcześniej. Podaj go jak zmierzysz. Jakby ci się chciało możesz zmierzyć promień toczenia dla różnych ciśnień powietrza...
To co mi przychodzi do głowy to różna średnica opon. Inna opcja to uszkodzenie czujnika lub pierścienia od abs-u.
Witam! Oznaczenia na oponach zawierają różne informacje na temat parametrów i właściwości danej opony, poniżej przedstawiam najważniejsze z oznaczeń: - Rozmiar opony - Datowanie produkcji DOT (Department of Transportation) - Numer DOT pozwala zidentyfikować producenta i datę produkcji opony. Opony letnie strarsze niż 10 lat, a zimowe starsze niż 5 lat...
No na oponach to się znają i na trzepaniu kasiory też. Umieszczenie czujnika w feldze to żaden dla nich biznes.Czujnik z pewnością będzie narażony na jazdę po dziurach,krawężnikach itp. Moim zdaniem umieszczenie go na feldze za bardzo nie przekłamie temperatury opony bo będzie na niego działać temperatura powietrza jaką przejmie ono od całej opony,...
ma ktoś może dane, w jak zależą parametry techniczne samochodu od wielkości kół? Np, mamy auto i dajemy mu różne kompelty opon i felg. Na jakich kołach auto lepiej się rozpędza, jak jest ze spalaniem paliwa, hamowaniem, promieniami skrętu itp? Wydaje mi się że im większe i szersze opony to tym lepiej, bo lepsza przyczepność prawda?
Witam Nie znam się na samochodach, a z racji tego iż zbliża się lato, pasuje wymienić opony. Mam na stanie 4 opony jednak są od siebie różne. Jedna para opon ma "gęstszy" kształt bieżnika od drugiej pary. W związku z tym które założyć na przód? Logika podpowiada mi, że najlepiej te z gęstszym kształtem bieżnika ponieważ będą lepiej odprowadzać wodę...
Jeżdżę6, na takich Nexenach tylko w innym rozmiarze już 3 rok. Moim zdaniem opony dobre jeśli chodzi o przyczepność. Wcześniej miałem Nokiany też całoroczne i Nokiany były słabsze jeśli chodzi o przyczepność. Nexeny są za to głośniejsze, w moim odczuciu dużo głośniejsze. To oczywiście subiektywne odczucie, ale takie właśnie jest. Ja osobiście polecam...
Prawdopodobnie masz uszkodzoną którąś przednią oponę. Miałem tak w dwóch różnych samochodach i w obydwu przypadkach była to wina opony.
Ciśnienie prawdopodobnie dobre... Szczyt lenistwa aby to sprawdzić. Przy ustawianiu zbieżności jest robiona kontrola ciśnienia i korygowanie jej. Na letnich starych ściąga inaczej niż na nowych zimowych, zimowe nowe nowe czy nowe 10 letnie używane? Pewnie te zimowe bezpieczniejsze jak stare i twarde letnie. Zamień tył z przodem lub założ tył od zimy...
Witam. Zastanawiam się nad zakupem opon. Ogólnie moje letnie 175/65/R14 są już w kiepskim stanie - schodzą poniżej znacznika nakazu wymiany. Zimowe dwie również mam do wymiany. Dlatego w mojej głowie zrodził się pomysł zakup droższej opony całorocznej. (Np. Nokian WeatherProof) Szukałem testów opon całorocznych klasy "Premium" kontra tanie opony letnie...
To teraz, do tytułu tematu trzeba będzie dodać: ... plastik, obuwie, opony, odzież (szmaty), resztki jedzenia, papier. 😂
"można dodać też sekwencje programującą zakres zliczania impulsów dla różnych (.)średnic kół rowerowych." Nie! Opony są różne nawet dla tej samej obreczy! Jako stary kolarz polecam bazowac na pomierzonym obwodzie opony. Ceweczka nawinięta na magnesie i zbieranie impulsów ze sprych. Prosty tranzystorowy wzmacniacz tych impulsów ,następnie także prosta...
Firma Michelin jest mi znana - używałem ich przez 12 lat w poprzednim aucie. Za radą zamienię na Crossclimate. (at)milejow - obecne przebiegi to przedział 10-15000 km, drogi różne.
Tak kolego ale powyżej T5 z Cowboy poruszyli dość dokładnie temat rozmiarów i obwodu opon. KIA K2700, który przednie koła ma większe a tylne (bliźniaki) mniejsze Różne rozmiary kół to nie problem w abs'ie jak ta Kia bo można go odpowiednio zaprogramować . Ale jak jest np.asr to już tak. Ja mam Trafica 2006 kolega bizon_126 2002 więc u niego tym bardziej...
W niebiesko-żółtym markecie budowlanym masz za niecałe 450zł 50-tkę o mocy 2KM (1,5kW). Myślę, że do zwykłych prac gospodarskich się sprawdzi i posłuży parę ładnych lat. W końcu nie o to chodzi, żeby pompować dziurawą oponę przez cały dzień. Przedmuchiwanie różnych sprzętów również lepiej wychodzi jeśli robimy to krótkimi "strzałami" z pistoletu do...
Witam. Dodatkowo jest na oponie taki parametr jak nośność. A często te same modele mają różne te parametry i różne z tego powodu ceny. Tu bym się dopatrywał, tańsza i na lżejsze auto a hybryda robi swoje. Pozdrawiam.
Taki sam jak dwie takie same opony kupione w różnych sklepach na samochód.
Na aledrogo cała masa odbojników z gumy w różnych wymiarach jest, poza tym zawsze możesz zrobić formę (silkon odlewniczy na formy lub inny materiał - nawet gips czy forma rozbierana - xps, osb etc) oraz odlać sobie z poliuretanu - do wyboru w różnych twardościach. Albo po taniości - wypad na składowisko opon, szukasz dużej opony i wycinasz - robota...
Czytałem w sieci trochę na ten temat i nie jest jednoznacznie powiedziane że na tył lepsze. Zresztą chyba nie zamierzam ich zamieniać, chociażby z przyzwyczjenia. Od tylu lat tak jeżdżę i uważam że jest wporządku, tylko ciekawe co mówią i czy wogóle mowią coś na ten temat przepisy? Nie mam czasu czytać kodeksu i szukać. Dodam że opony na osiach dwóch...
Witam, na wstępie chciałbym poinformować że jestem początkującym kierowcą i proszę o wyrozumiałość. Ostatnio podczas zmieniania opon zimowych (175/60/R14) na letnie postanowiłem stworzyć dwa komplety na stalowych felgach gdyż miałem 3 felgi z clio o rozstawie pasującym do mojego auta. Dokupiłem 4 felgę o podobnym rozstawie u wulkanizatora i założyłem...
Witam. Kup sobie raczej używkę tej samej firmy i myśl o wymianie na 4 nowe w przyszłym sezonie. Dodano po 7 §11 ust. 7 Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5: 1. w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem p. 3; 2. w przypadku pojazdu samochodowego dwóch osiach z kołami pojedynczymi:...
Jak znajdę to ci pokażę fakturę niedowiarku. Nie mierz innych swoją miarą. Na razie zdjęcie musi ci wystarczyć... A usterka jest już od dawna, na zimówkach też występowała i myślałem że to ich wina więc nic z tym nie robiłem. A co Ty taki porywczy zaraz?? A to problem był napisać że na zimowych i letnich jest to samo? Skoro na różnych kompletach opon...
Ponieważ zarówno opona jak i samo koło ugina się pod obciążeniem (co powoduje, że droga koła odbywa się na mniejszym promieniu, a więc jest krótsza niż by to wynikało z rozmiarów opony), a dodatkowo opony różnych producentów i różnych modeli, mimo normowanych rozmiarów, mają zawsze nieco inne wymiary - tak więc to co programujemy w liczniku to nie obwód...
Witam wszystkich forumowiczów. Powiem wam szczerze,że zarejestrowałem się na forum żeby wesprzeć waszą dyskusję na temat tych opon. Osobiście przejechałem na nich 35000 km w sezonie od maja do połowy grudnia i nie miałem z nimi najmniejszych problemów. Opony były używane w BMW 530D E60 z silnikiem o mocy 218 km przy różnych prędkościach i różnych warunkach...
Witam , zaczynam przygody z golfem 2 ,dziś pojechał do lakiernika więc dobrze byłoby zająć się już kołami .Mam zakupioną szeroką stal 15 cali o dwóch szerokościach 7.5j i 8 j .Jako że nie mam w tym doświadczenia oraz nie mam kogo zapytać ze znajomych mógł by ktoś mi doradzić i dokonać kompromisu pomiędzy wyglądem ,naciągiem oraz komfortem jazdy (aby...
To żadna nowość, w biednych krajach gdzie nie ma żadnych norm czy prawnych zakazów ludzie na potęgę "palą" stare opony i różne tworzywa by znów zrobić z tego paliwo. Trzeba nadmienić że nie zwraca się tam na jakiekolwiek trujące gazy i substancje które się przy tym wydzielają - akord i masa.
Zmagam się z tym od dłuższego czasu.: - Auto zbiera opony z przodu od strony środkowej auta. - Dodatkowo wibracje jakby auto jeździło po nierównym (jakby jajowate opony). - Wibracje auta stają się wyczuwalne między 70 a 110, poza tym zakresem zmniejsza się uch wyczuwalność. - Wibracje nie występują zawsze. - Wibruje bardziej auto niż kierownica. - Przy...
Witam. Co i do opon też by można było sprawdzić barwy bez przekładania Mamy w kraju różne drogi a na nich różne laty z asfaltu. Wyszukać taki odcinek gdzie mamy widoczny gołym okiem inny kolor a za tym i strukturę asfaltu. Na przejechaniu przez takie odcinki słychać różnice pracy opon. Jeżeli dzięki za bardzo się nie zmieni to opony bym pominął. Ale...
Wymieniłeś dużo części, więc zmień też i te łączniki stabilizatorów, to się przekonasz, czy diagnoza trafna. Jak wiadomo "francuzy" uważane są za auta "miękkie",więc stabilizator musi być sprawny, w szczególności na nierównościach i zakrętach. Na takie zachowanie auta może mieć też wpływ niewłaściwe ciśnienie w kołach, uszkodzenie opon lub opony różnych...
różne rozmiar opona różne rozdzielczości różne pompa
regulator nagrzewnicy berlingo światłami mijania lodówka naprawa rozmrażanie parownika
zacięcie papieru drukarce samsung zacięcie papieru drukarce samsung
Unitra Diora Amator Stereo DSS-101 – schemat, serwisówka, typowe usterki UL1405 Beomaster 700 – montaż linki skali UKF, schemat prowadzenia, długość i napięcie