Cewka wn od tranzystorowego modułu zapłonowego, z uzwojeniem pierwotnym o niskiej impedancji w połączeniu z cdi to słaby pomysł (i słaba iskra ;) ) Albo użyj dedykowanej cdi cewki albo weź jakąś starą od zapłonu z przerywaczem
Jeśli mówisz że iskra nie jest w odpowiednim czasie to wygląda mi to na przestawiony aparat zapłonowy.To jest to do czego są podłączone kable od świec. I masz opóźniony lub przyśpieszony zapłon musisz go trochę przyśpieszyć lub opóźnić.
(at)robson40 Odświeżę bo mam taki sam silnik 😉 Tylko że z odciętymi wtyczkami kabelki opisane. Autor posta na zdjęciu ma 3 wtyczki osiem kabelków a u mnie jest tylko 6 (hamulcowe, kierunki i zasilanie) Jak go podłączyć żeby silnik się uruchomił ? Musi być do niego jakiś specjalny sterownik do kierunków i hamulca czy wystarcz podać DC24V i jak nim sterować...
no i się poddaję :(, kupiłem nową tą cewkę od ssania i dalej to samo, ani z kopki ani z rozrusznika nie chce odpalić:(. Ja już nie mam pojęcia co to może być rzucajcie pomysłami to będę sprawdzał za koleją bo nie wiem co tu można jeszcze sprawdzić. Dodam tylko jak wcześniej pisałem że zawory są ustawione jak należy, iskra na świecy jest dobra, gaźnik...
Kody mogły zostać wygenerowane przez słaby akumulator. Sprawdź cewkę, bo iskra to w nich często jest, ale cewka pada i iskra na tyle słaba że nie odpali.
Słabo szukasz. http://elektroworld.info/modules.php?nam... Może ten sam moduł? http://www.electronicskb.com/Uwe/Forum.a... Tutaj wyjaśnia się, że to jest tyrystor TIC106N. To by się po części zgadzało, ma on 10 razy mniejszy prąd bramki niż BT151 (a nie napięcie...
Witam ponownie, nadal nie mogę znaleźć przyczyny nie odpalania moto z kopniaka. Chociaż zauważyłem ostatnio że iskra pojawia raz na 5-6 kopnięć kopniakiem, tak jakby prąd który generuję się przy kopaniu jest zbyt słaby żeby cewka WN wygenerowała napięcie. Jeśli ktoś miał do czynienia z podobnym problemem proszę o pomoc :)
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko kable od masy ale piszesz także: wszystko mam podłączone...
Jak was czytam to się gorąco aż robi, świece wygrzewać to bardzo głupi pomysł, elektroda traci swe właściwości i np ze świecy o wartości cieplnej 95 wg iskry robi nam się wartość nawet 75 i mamy samozapłony o rozżarzonej elektrody. Słabe masowanie odpada, cewka odda wysokie napięcie do kawałku metalu bez kontaktu masy cewki, nie wierzycie proszę zbudować...
Witam Wymień końcówki masy pod aku,są wsuwki i oczka taka listwa .Najlepiej zalutuj cyną nowe i przykręć nową śrubą.Powinno pomóc,bo to stały temat Fiatów Pozdrawiam
Rezystancja cewki w.n. wydaje mi się za małą. Możliwe, że jest strzelona.
Zdejmij tłumik i zobacz jak wygląda tłok i pierścienie jeśli nie będą miały rys świadczących o zatarciu lub zużyciu to masz zabrudzony gaźnik, uszkodzone uszczelniacze na wale lub inną nieszczelność.
Odkręć od cewki butelkowej 2 kable [ cewka butelkowa pod bakiem ] od masy i iskrownika sprawdź czy z nich wychodzi prąd jeśli wychodzi ale jest słaby to sprawdź czy kable w iskrowniku nie mają luzu czy są dobrze przylutowane do iskrownika. Jeśli z iskrownikiem i kablami na iskrowniku wszystko ok to cewka butelkowa do wymiany , lub masz coś z powietrzem...
Heyo wlasnie nniedawno zakonczylem experymenty: 555+BU208A+cewka od samochodu... iskra do 2 cm, zarowka sie syepala bo iskra poszla po szkle i sie wtopila i jeblo. Niedawno mi sie cewka zjarala... probowalem tez z jakimis innymi tranzystorkami z TV i dzialalo nawet lepiej... tle ze teraz czekam az mi qmpel nowa cewke dostarczy to sie jeszcze pobawie....
Witam. Problem wygląda następująco: Autko od pewnego czasu zaczęło szarpać, a teraz już nawet nie reaguje na pedał gazu. Zarówno jak na lpg tak i na benzynie. Najciekawszą zagadką jest iskrzenie wkoło metalowych fajek na końcach przewodów WN. Dodam iż założona nowa cewka nowe przewody bosch (3 komplet nowych) i nowe świece bosch. dzisiaj wtopiłem ponad...
jak słaba iskra to lezy cewka albo masz uszkodzony kabel królewski, pod waruniem że iskrę sprawdzasz na nim.
pawli52 , problem polega na tym, że pod wpływem wilgoci wydzielającej się na przewodach WN, kopułce, osłonach na świecach i na samej porcelanie świec spada oporność izolacji całego układu. Ze spadkiem izolacji wzrasta prąd upływu i maleje napięcie. Czasem spadek napięcia jest tak duży, że napięcie na elektrodach świecy jest za niskie, aby w warunkach...
2 suw brak zaworów, z kopki iskra jest odpala, iskry nie ma podczas kręcenia rozrusznikiem, nie ma nic wspólnego z blokadą zapłonu hamulcem, przydał by się schemat.. Z tym schematem to przegiąłeś tak bardzo że przedmówcy nie zauważyli informacji z twojego postu. :D Sprawdź Tak i ciśnienie w tylnym kole oraz kolor owiewki. Tak samo pomoże.... W układzie...
Witam :) Odgrzebię temat i mam nadzieję, że ktoś - mimo takiego upływu czasu - tu zagląda... Podobna awaria: gary 1 i 4 nie pracują, a dwa wewnętrzne i owszem. Silnik 2,3 litra, Pontiac Trans Sport. Wcześniej była wymieniana uszczelka pod głowicą - przepaliło mi miedzy garami. Co ciekawe... Awaria nastąpiła dość ciekawie - podczas jazdy auto zaczęło...
Ja zbudowałem niedawno cewkę Tesli o wysokości około 1 m i szerokości 50 mm, zasilaną z generatora WN na trafo z TV i dwóch 2N3055, zasilam generator z 12 V zasilaczem o niewielkiej mocy (dokładnie nie wiem jakiej ;) napięcie z generatora WN prostuje mostkiem z diod WN, iskra z górnej elektrody tesli ma 10 cm max, 500 W żarówka spisuje się pięknie jako...
Witam. Podepnę się pod temat, mam podobny problem. Xantia 1,8 8v + lpg (sekwencja). Na benzynie odpala na 20 - 30 sek, obroty ok 1500 bez dodawania gazu, przy próbie wciśnięcia gazu, gaśnie natychmiast. Natomiast gdy odpalam na lpg, to "załapuje" na ok 1-2 sek. "Wymigałem" mu błędy i pokazało: słaby akumulator (kiedyś faktycznie go rozładowałem), uszkodzona...
Na jakiej podstawie wujek stwierdził że cewka jest OK? 90% uszkodzeń prostego CDI to awaria cewki zasilającej. Nawinięte wiele zwojów cieniutkim drucikiem jest mocno awaryjne. Lepiej zmierzyć napięcie przy zabudowanej cewce niż kupować nowy moduł. Chyba, że masz 4T i zapłon typu magnet. Wtedy cewka daje niższe napięcia i jest nawinięta grubszym drutem,...
Słuchaj-jest słaba na jednym kanale cewki,czy na obydwu?
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Na ten rocznik kolega powinien mieć zapłon bez rozdzielacza, podwójną cewką i normalnym przerywaczem? Do sprawdzenia bo końcówka produkcji to czas eksperymentów.
probowka przez minusa dokladaj do srodkowego pina w kostce co przychodzi do czujnika polezenia walu czy tez halla powinna byc istra slychac pompke w baki i klikanie wtryskiwacza jesli nie ma iskry a jest reszto to albo kable albo cewka
masz słabą iskrę sam pisałeś że jest biało niebieska powinna być koloru żółto-czerwonego pod kompresją będzie ginąć czy aby na pewno masz dobrą przerwę na platynkach ? i czy nie ma na nich przebicia ? Chyba kolega ma problem z kolorami, od kiedy to iskra na świecy powinna mieć kolor żółto-czerwony ? Właśnie taki kolor świadczy o problemach z kondensatorem....
Witam, po wielu próbach samodzielnej naprawy i braku rezultatów oddałem kosę do specjalisty diagnoza za słaba iskra cewka nowa sprawna ale od nowszego modelu i iskra jest za słaba. Moje pytanie czy jest możliwość poprawienia istniejącej iskry na silniejszą czy tylko i wyłącznie wymiana cewki ?
Jeśli problem (wypadanie zapłonów) występuje pod obciążeniem, to może być znak słabej iskry: cewka, kable, świeca.
Witam. Mam mały problem z quadem 110 produkcji chińskiej, otóż zrobiłem w nim remont: głowica, cylinder, tłok, magneto z cewkami i kilka innych części. Problem polega na tym, że iskra jest, ale słabiutka i za nic nie chce odpalić. Próbowałem różnych modułów, różnych świec i różnych cewek zapłonowych. Wydaje mi się, że to może być coś z magnetem, że...
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
Przewody od świec i same świece ?
A jaka przerwa między cewką, a magnetem?
i co teraz nie przerywa :D ja też mam motorynke
A sama cewka.? To że jest iskra na świecy (bezpośrednio z cewki) to znaczy tyle co nic.Trzeba sprawdzić jak daleko "skacze" min 1 cm. Więc albo słaba cewka,paluch ,lub jakimś cudem nie obraca się aparat.
mogę się mylić ale wydae mi się że z zieloną były też cewki "przerywaczowe" więc może tu jest błąd jeszcze nie to żebym wątpił w zdolności założyciela tematu ale nasuwa się pytanie co pokazuje miernik po zwarciu jego końcówek ? bo może pokazuje 0,5 co plus 0,7 - 0,8 cewki da 1,2-1,3 ?
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
Problem rozwiązany, był to sterownik, który za słabe napięcie na cewkę podawał i iskra była za słaba.
Mierzyłeś rezystancję cewki zasilającej? Powinna wynosić 485Ω ±75Ω. W załączniku serwisówka. Nowy zapłon kosztuje 600 euro...
Napisz coś więcej. Jaki Simson? Jaki silnik? Zdjęcia aparatu zapłonowego pomogły by więcej. W jakim stanie jest przerywacz zapłonu? Czy masz ściągacz do koła magnesowego?
Wypadanie zapłonu może być spowodowane przez: - brak iskry lub byt słaba iskra, - słabe ciśnienie na cylindrze - zła mieszanka Podmień cewkę zapłonowa jak masz od kogo wziąć. Lepiej wykasuj błąd zanim włożysz cewkę bo niektóre sterowniki potrafią odłączyć wtryskiwacz przy dłuższym wypadaniu zapłonu ale jeżeli na wyższych obrotach chodzi tzn że sterownik...
Sprawdzę, a tak pytam bo napiecie na końcówkach a i b po zdjęciu przewodów z cewki to ok 2,6V przy kreceniu kluczem elektrycznym i odkręconej świecy. To chyba trochę za mało i może dlatego słaba iskra.
Co najmniej o jedną cewkę za dużo :) Skoro iskrę masz a nie pali, znaczy iskra w złym momencie, nie dostaje paliwa, lub słaba kompresja. Musisz coś z tego wykluczyć. Co do cewek, z tego co pamiętam tam była jedna cewka z dwoma wyjściami, która podawała iskrę jednocześnie na oba cylindry. Wiadomo, że była potrzebna tylko na jednym w danym momencie, ale...
MoniTOX Simsony nie miały, nawet w ostatnich wersjach z włoskimi zapłonami, czujnika Halla! To było w ETZ. Simson ma cewkę impulsatora. adrian_bak1 Procedura sprawdzania jak w każdym zapłonie CDI. Rezystancje i napięcia na cewce ładującej i impulsatora oraz kontrola masy. Jak masz możliwość podmień moduł zapłonowy lub zrób sobie nowy. Jest banalnie...
Rezystancja cewek jest w porządku .Podmień moduł i świece,powinno pomóc.
Słaba iskra,hmmmmm.....cewka?
sygnał na cewkę, tylko ten sygnał jest zbyt długi, przez co wg mnie iskra jest słaba Masz oscyloskop. 1. Pokaż sygnał z ECU na cewkę. 2. Pokaż przebieg iskry.
Stary , sam juz wiele sprawdziłeś , co sie bedziemy powtarzać. Brak prawidłowego kluczowania cewek - zapytaj sie siebie co kluczuje cewkami i bedziesz miał odpowiedź .
poszukaj na http://forum.mazdaspeed.pl
słaby iskra słaby iskra honda yamaha słaby iskra
grande punto głośnik c20ne schemat diagnostyka mercedes schemat
yamaha zniekształcony dźwięk podłączenie oswietlenia awaryjnego
Lutowanie kabli w słuchawkach Gamezone Hydra Pro RGB Słuchawka i12 nie wchodzi do stacji ładującej - co robić?