Gdzie tak wałują, to się płucze anie wymienia (oprócz sprężarki).
Filtr jest pod plastikowym podszybiem z prawej strony.
Sprzężarka ze zmienną pojemnością przy tych parametrach jej dni są policzone. Szukaj nowej.
Były Delphi, Denso , Valeo, Sanden, Mahle. Do wyboru. Jeśli jest gwarancja a olej u ciebie nie jest szarawy to może być po regeneracji. Też montowałem i nie było większych problemów. Najważniejsze to zalać dodatkową ilością oleju pag - więcej niż zalecana przez producenta - wtedy obędzie się bez przygód.
Gdzie szukać problem. Najczęściej wentylator do wymiany. Włącz klimę i delikatnie postukaj w silnik prawego wentylatora, jak rusza to koniec szczotek.
Witam. Udało się znaleźć rozwiązanie? Mam podobny problem, tzn. wiatrak kręci w pełnym zakresie regulacji a z nawiewu ledwo dmucha.
Nie ma czegoś takiego ,,ponoć,, Żeby klima działała jak należy, ma być czynnik w ilości przewidzianej przez producenta
Skoro masz kreseczki to albo czujnik albo tester za słaby.
ostatno robilem podobnego to samo uszk wentylatory na skraplaczu ne mozna bylo za zadne skarby ruszyc
Na klimatyzacji samochód zawsze szarpie, z tego co wiem, to jest zbyt słaby silnik do klimatyzacji, a minimalne szarpanie to ponoć specyfika tego silnika. Również ponoć jest za słaby do tej budy.
aby konkretnie coś w temacie poradzić warto nieco głebiej przeanalizować parametry pracy urządzenia. 1- często w urzadzeniach istnieje wejście serwisowe na stronie tłoczenia i ten parametr warto zmierzyć. 2 - pojęcie ledwo chłodzi jest dość ogólne można zbadać Δt oczywiście temperatura zewnętrzna tez ma znaczenie. 3 - i oczywiście jakie urządzenie...
Kolego musisz sprawdzic stan gaziku poniewaz jak jest go troszke przy mało to klimka całkiem słabo działa a czasem poprostu nalezy sie instalacjhi nabicie i przesmarowanie poniewaz podczas nabijania i dopełniania nalewa sie do instalacji odrobine specjalnego oleju
musisz kolego sprawdzić co się dzieje po włączeniu klimatyzacji, w zależności od modelu auta różnie bywa lecz powinien w chwili włączenia lub w bardzo krótkim czasie włączyć się wentylator chłodnicy, jeżeli się nie włączy to wzrasta ciśnienie w układzie i automatycznie wyłącza czujnik sprężarkę, proponuję lekko ruszyć wentylatorem lub z wyczuciem go...
Co za problem dać na zawór 12 V i wtedy zrobić pomiary. 12 atm na HP to dobry wynik (przy sprawnych wentylatorach) Zobacz czy klapa ciepłe/zimne zamyka się szczelnie. ale przy zatrzymaniu się temperatura szybko rośnie. Czyli tak jakby ciepło ze skralacza nie było odbierane
W klimatyzacjach, lodówkach silnik elektryczny sprężarki jest zbyt słaby aby pokonać różnice ciśnień jaka powstała na sprężarce. Pomiędzy wysoką a niską stroną musi wyrównać się ciśnienie. Co prawda jest zabezpieczenie w postaci kliksona ale on wiecznie na straży stać nie będzie.
Sprężarka jest zużyta, trzeba ją wymienić.
Chce, dowiedzieć się tylko od czego zaczyna się diagnostykę klimatyzacji (czy jest/będzie sprawna), zanim nabije się do niej nowy czynnik? (w sensie czy, samo nabicie rozwiąże problem słabego chłodzenia) Do czego na tym etapie jest mi potrzebny wyspecjalizowany warsztat? Dwie ręce i oczy też, sam mam tylko chciałem dowiedzieć się "gdzie je wsadzić...
Nie licząc małych aut ze słabymi silnikami (klimatyzacja ma kilka kW) to wyczujesz skok mocy tylko jeśli specjalnie zwracasz na to uwagę. Szarpnięć i innych zjawisk, które same zwracają na siebie uwagę, nie powinno być. Przy słabym silniku też nie powinno być szarpnięć, po protsu łapie muła.
Na ramie wiatraka masz opornicę pierwszego biegu, odepnij wtyczkę i połącz piny grubym kablem, jak z klimą ruszy wiatrak to masz problem z opornicą(najprędzej spalony termik)
Zmień warsztat. druga sprawa test ciśnieniowy suchym azotem, trzecia test próżniowy i dopiero nabicie klimy.
Samochód mam od niedawna. Od samego początku wydawało mi się, że dmuchawa działa jakoś słabo. Mam 307 i tam nadmuch mało głowy nie urwie ;). Po kolejnym uruchomieniu silnika, dmuchawy już nie było słychać no i szyby zaparowały. Wszystko wewnątrz samochodu działa lampeczki itd. Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa sterowana panelem dotykowym. Wg mojej...
Powinno być dobrze,kiedyś przy okazji podjechać i sprawdzić ciśnienia.
Błąd 65535 oznacza ewidentnie uszkodzony sterownik - można naprawiać, ale taniej i szybciej jest wymienić na używany. Co do drugiego pytania to może być słaby akumulator.
I jak zrobiłeś tą sprężarkę? czekam na odpowiedz.
Witam. Już dobrze nie pamiętam, ale od agregatu jest wtyczka na przewodach i tam może być słaby styk. Watro też sprawdzić inne połączenia np. czujnika temp. zewnętrznej pod zderzakiem.
Witam , przyczyną słabego działania klimatyzacji była niedomykająca się klapa powietrza (ciepłe-zimne) .Po rozebraniu obudowy nagrzewnicy okazało się że blokuje ją kawałek urwanego plastiku.Teraz klima działa prawidłowo.Dzięki za wszelkie podpowiedzi.Temat zamykam.
Ktoś ma pomysły gdzie szukać przyczyny.
Temat już dawno rozwiązany. Wystarczyło wyczyścić całą rolkę która się kręci i daje nawiew. :)
Amator i tyle. Pokaż mu google-zawór rozprężny a4 b5 A metodą macajewa to niech co innego bada. Niestety ale w takim przypadku jechać do kogoś innego a temu daj link do tego tematu ☺
Skoro z popychu odpala, to wszystko wskazuje na uszkodzenie kostki stacyjki bądź słaby akumulator, obstawiam ze kostka stacyjki do wymiany.
Masz za dużo czynnika, lub problem z zaworem rozprężnym.
OK mam głupie pytanie. Jaki jest maxymalny poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym? Mój jest upaćkany jakąś białą mazią i nie jestem w stanie stwierdzic o ile moge go dopełnić. Tak na marginesie to widoczne jest ujście powrotne u układu chłodzenia (taka wąska rurka na górze zbiorniczka wyrównawczego ale nie leci z nie go płyn jak silnik...
Istotne jest to, jakiego producenta masz klimę i co to za model. Przykład z mojego podwórka - klima chodzi na ok. 25 st C na stałe 10 h, na zewnątrz 31 st. C, włączam oszczędzanie en. na wartość 60% i przez te ok. 10 h w ciągu dnia (np. 9-19) zjada mi ok. 5-6 KWh. U mnie 1 KWh ok. 0,6 zł. Sprawa jest dość złożona, ja np. okna, gdzie jest klima mam od...
Witam ! Mam problem z ogrzewaniem w moim pasku b4. Wiem, że takim tematów jest bardzo dużo ale ten jest nieco inny niż pozostałe, prosiłbym o pomoc. Otóż wymieniłem nagrzewnice bo mi pociekła. Po rozebraniu i złożeniu wszystkiego z powrotem, odpowietrzeniu, grzało idealnie do czasu napełnienia klimy. Gdy tylko napełniłem klime o ciepłym powietrzu wgl...
Witam Auto mam 2msc, od poczatku wydawało mi sie działa słabo zn.długo sie buja zanim zacznie dmuchać zimnym i jak juz dmuchała to nie zbyt dobrze na wolnych obrotach to wogóle jakby przygasała. Tydzień temu padł mi kompresor(puścił olej), kompresor już zrobiony(wczoraj), osuszacz wymieniony, filtr kabinowy wymieniony, czynnika nabili 525g(czytałem...
Nie czuć ozonowania no i klima działa tak samo jak z przed serwisu.
Lp za niskie.Na bank osuszacz.Sprężarka sprawna skoro na wysokim do 20 bar.
Zajrzałęm w papierzyska, coby było akuratnie. Oba czujniki połączone są szeregowo. Końce drutów są na liczniku, na wtyku A1 piny 12 oraz 4. Każdy z czujników ma kontaktron z połaczonym RÓWNOLEGLE rezystorem. Do kontroli poziom płynów w obu zbiornikach ma być prawidłowy. Oporność całego obwodu (na pinach 12 i 4): 233 do 297 omów. Oporność czujnika płynu...
Trochę słabej jakości załączniki ale takie mam parametry.
Nie które klimatyzacje mają filterek na przewodach może on powodować słaby przepływ czynnika wzrost ciśnienia ale również osłabienie chłodzenia w kabinie.
Zacinający się zawór w sprężarce w 90% rozrusza się po uruchomieniu testu tegoż zaworu w vcds
Witam napełniłem układ klimatyzacji po zimie,(tydzień przed napełnianiem i przez całą zimę klima działała),została sprawdzona szczelność i było wszystko ok,po trzech dniach ciśnienie w układzie spadło do takiego stopnia że kilma już się nie włącza,układ został napełniony z kontrastem i nigdzie nie widać nieszczelności,może ktoś się orientuje gdzie w...
Słabe uziemienie.
Najprawdopodobniej nie układnie robi ciśnienia Nie będzie robił, jeśli nie zostanie obciążony- zabity filtr pyłkowy jest temu winien. Jeśli naturalnie wierzyc, że jest właściwa ilość czynnika. Do autora: czy rura ssąca jest wyraźnie zimna?
Więc oczekujesz pomocy od wróżki a tu takich nie ma. Auto do warsztatu w którym mają pojęcie o klimie i potrafią nie tylko napełnić ale też zdiagnozować i naprawić. Masz sprężarkę z zaworem sterującym wydajnością, po zasileniu go pełnym napięciem 12V powinna tłoczyć z pełną mocą. Sam nic nie sprawdzisz bo nie masz nawet manometrów do kontroli ciśnień.
Spróbuj wyłączyć klimatyzację.
A jak ładowanie? Może słaby D+?
Na uszkodzony kompresor klimatyzacji.
Przepraszam za zamieszanie - po prostu z mikrobiologii jestem słaby ;)
No to masz słaby przepływ przez nagrzewnice.
Nierównomierne działanie, słaby nawiew, głośna prac mogą być oznaką zanieczyszczenia lub uszkodzeniu układu klimatyzacji.
Witaj, pierwsze co to będziesz musiał sprawdzić ilość czynnika.
Niestety jest tak że Klima jest bardziej przystosowana konstrukcyjnie do chłodzenia - stąd zalecenia do montażu przy suficie. Do grzania należałoby ją zamontować nisko (+ pobór powietrza od dołu) - ale uwaga aby kurzu zbyt mocno nie wciągała. Nagrzewając się i tak wymusi ruch powietrza przy suficie (jak słaby grzejnik)
Prawie właśnie z tej strony znam Anglików. Szybko sprzedać...a jeszcze szybciej skasować pieniążki. Sposób demontażu, opakowanie itd. to już dla nich kwestia mniej ważna...Oczywiście zdarzają się wyjątki... Wracając do meritum. Czyli na dzień dzisiejszy wiem już, że w układzie nie ma czynnika czyli gazu. Zgadza się? Kwestia podłączenia zasilania to...
Kune to tylko teoria. Próznia nie wyjdzie tylko przy dużej nieszczelności. Tak jak pisze Aleksander przepisy się zmieniły i teraz trzeba naprawiać układ przez nabyciem. Znając opla to sprężarka lub chłodnica puszczają.
Nie podważam twojej sugestii odnośnie tego że kable na pewno dobrze sprawdzone nie były ale jeśli chodzi o falowanie to raczej słabe napięcie na sterowniku a sprężarka klimatyzacji jest tu drugorzędna.
Brak pradu na sprzegle, dlaczego nie zostawiales tego serwisowi klimy? Skoro nabili to ma i klima dzialac!
3 kabelki masa zasilania +12V z aku sterowanie z EDC wysterować można za pomocą testera - w teście silnikowym jeśli nie zadziała to złom wentylator - czesta przypadłość Dzięki za szybka odpowiedź, zastanawiam się w takim razie czy warto gdzieś z demobilu kupować wentylator bo nowy może kosztować majątek...siadają silniki wentylatorów czy ich sterowniki?
Warto też wiedzieć jakie parametry samego urządzenia będą dla nas optymalne. Źle dobrany sprzęt będzie przede wszystkim nieefektywny :/ aero7.pl/poradnik/jak-dobrac-wydajnosc-k...
Nie mam pojęcia - wyciek z nagrzewnicy? Temperatury za wysokie - u mnie jest 3 - 9° C w zależności od warunków, na wylocie, pomimo że według pomiarów ciśnienia kompresor jest już słaby.
Podłączyłem kompresor na krotko i magnes przyciąga sprzęgło, zamontowałem wszystko i podłączyłem na krótko, sprzęgło podczas pracy silnika nie rusza się. Wydaje mi się że magnes działa ale jest za słaby. Cewka pokazuje oporność 4,2 ohm
Słabe fotki ale przy czerwonym kabelku masz podtopioną izolację.
problem nie rozwiązany :(
Samym podpięciem manometrów serwis nie jest w stanie wiarygodnie określić ilości czynnika. Trzeba zrobić procedurę odzysku i dowiedzieć się ile jest czynnika w układzie, jeśli będzie brakowało więcej niż 3% objętości podanej w poprzednim roku to należy zlokalizować i usunąć nieszczelność
No a co ze słabym chłodzeniem...?
Całkiem normalne. Mam A3 8L i po włączeniu klimatyzacji idzie mi z 720-730 obrotów na 800. System może wykrywać u Ciebie że masz słaby akumulator i podnosi. Jakie masz napięcie na aku?
Mam to samo w DC12RH NSJ z 2021 roku. Sprzedawca / montażysta mi mówił, że jego inny Klient ma taki sam problem, zgłosili do LG a producent się wypiął i olał sprawę.. Ja trochę słaby jestem w samonaprawy i, póki co, wolę by fachowiec zerknął na klimatyzację. Ale jestem ciekaw, czy to , obfite odgrzybianie i przelanie paru litrów wody Wam pomogło.. U...
Próby przejdą pomyślnie ale listwy to słaby punkt.Pomyśl o osobnej linii zasilającej.
Witam serdecznie,nie wiem czy na dobrym forum piszę o klimatyzacji,ale nie wie gdzie o tym pisać.Mam peugeota 306 silnik1,4 z klimatyzacją.Ostatnio była czyszczona i dobijana,ale wydaje mi się że słabo chłodzi,wycieków nie ma żadnych .Co może być jeszcze powodem tego słabego chłodzenia.Może ktoś się już z czymś takim spotkał.Zauważyłem jeszcze że ona...
Słaby styk/zimne luty gdzieś w modułach elektronicznych?
Civic VII jeździłem, pali zdecydowanie więcej, a jeżdżone będzie tylko po mieście, korki itp. Nie potrzebuję nawet 90 koni. 60 by wystarczyło i 15 do setki. Panda i Micra na razie rozważam. Peugeoty w sumie też fajne, 2006-2007 w tych pieniądzach chyba ok, ale przebieg ponad 180 zazwyczaj. Nie rozumiem, czemu 10000 zł to mało jak na moje wymagania -...
BMW średnio znosi gaz, więc jeśli to jest priorytet, to nie radziłbym. Wyposażenie - klimatyzacja, kontrola trakcji, elektrycznie sterowane szyby z przodu, wspomaganie to standard, nawet w egzemplarzach ze słabymi silnikami. Kierownica multifunkcyjna, tylne szyby elektryczne, podgrzewane fotele i różne inne gadżety też się zdarzają, choć już nie zawsze....
Jaki plastik? Od jakiej rurki? Rozszczelniłeś układ?
Witam, chciałbym się dowiedzieć w sprawie działania klimatyzacji. Rok temu chłodziło bardzo dobrze, w tym roku już słabiej. Wymieniłem osuszacz i dławik nabiłem klimę na nowo i nic nie pomogło, podjechałem na warsztat mechanik sprawdził kompresor, szczelność, filtry i wycieki i nic nie znalazł wszystko jakby działało ale klima, nadal słabo chłodzi przy...
Witam W związku z tepm. jaką mamy na zewnątrz zrobiłem servis klimatyzacji bo wydawało mi się że jest mało czynnika i kiepsko chlodzi.Okazalo się że czynnika brakuje jedynie 100g no i różnicy żadnej nie odczułem po dobiciu do pełna . Klimatyzacja średnio daje radę schłodzić środek samochodu. Chciałem się poradzic bo zauważyłem że klimatyzacja tak samo...
Diesel ,benzyna ,LPG? który silnik. Generalnie w benzynach jest to objaw lewego powietrza czasem słabszej kompresji na którymś cylindrze. W dieslu nierównych dawek na wtryskach ,słabej dwumasy.
Zrobione działa , na postoju temperatura parownika oscyluje w okolicy 1 st , żadna z porad nie była pomocna ale dziękuję za udział w dyskusji .
Akurat prywatne mieszkania to najgorsza opcja, bardzo słaby klient, wymagający bóg wie czego
Witam. Leć do elektryka. Masz coś mocno skopane bo tam powinno być 12-14,4V max Obstawiam ale głowy nie dam że słaby styk na połączeniu alternator- akumulator. Dlatego tak skacze. Ciekawe cop jeszcze uwaliło z elektroniki. Pozdrawiam.
Witam, praktycznie wszystkie jednostki wewnętrzne, mają wyprowadzony rurociąg w lewo. W jaki sposób obraca się go tak, aby wyszedł z drugiej strony? W instrukcji jest to tak słabo opisane, że nic nie rozumiem. Zerknąłem na różne marki i wszędzie copy/paste, tego samego słabego opisu. Jakoś rury się przekręca, wygina?
Wyjmij filtr i zobacz, czy się coś zmieniło
Zbyt słabe chłodzenie skraplacza. Potrzebne dodatkowe wentylatory. Możliwe że jest zamontowany ale nie działa. Przy zbyt słabym chłodzeniu ciśnienie rośnie ponad dopuszczalną wartość i układ się wyłącza - względy bezpieczeństwa.
Powodem wysokiego ciśnienia nie może być zawór rozprężny bo wtedy po drugiej stronie miałbyś niskie. Może być za dużo czynnika w układzie, powietrze w układzie, słaby nadmuch na skraplacz. Jedź do serwisu klimatyzacji to Ci to zrobią, sam nie masz odpowiednich przyrządów aby to sprawdzić.
Wiązka wchodzi za panel z przekaźnikami i dalej idzie gdzieś pod deską, dostęp jest słaby. Nie wiesz gdzie mógłby być ten wtyk? Bliżej kolumny kierowniczej czy raczej koło dmuchawy?
Podłączyłem jonizator do sterownika czasowego i chodził cyklicznie przez ponad miesiąc. Grzyb zniknął, zapach jeszcze pozostał. Teraz został tylko ślad na ścianie. Zapach także zniknął. Chciałem uniknąć stosowania chemii, wiadomo. Dziękuję za dobre chęci. Zastanawiam się nad zakupem urządzenia mocniejszego jonizatora (ten jest za słaby) zastosowanie...
Coca-Cola to kwas ortofosforowy. ... Tu nie w żrącości kwasu jest problem, tylko w toksyczności jonów fluorkowych. Ułamek grama tych jonów wchłoniętych przez skórę czy płuca (że o spożyciu nie wspomnę) powoduje wręcz zatrzymanie ukłądu nerwowego. Ale w H3PO4 nie ma jonów fluorkowych, gdyż nie ma w nim pierwiastka fluor. Raczej jak już to fosfor, jednak...
Stawiam na dwie sprawy słaby akumulator . Problem a alternatorem. Sprężarka klimatyzacji podczas załączenia może pobierać spory prąd (włącza się przy pomocy elektromagnesu) . Ewentualnie do sprawdzenia masa pomiędzy- alternatorem, silnikiem, akumulatorem.
Witam No więc jest tak jechałem wczoraj ok 20km i dopiero wskazówka weszła ledwo na 90* (było -20) ale wystarczy ze sie zatrzymałem na skrzyżowaniu a wskazówka po chwili spadła do ok 60*. A w kabinie było bardzo ale to bardzo słabe ciepło. Na kompie wyszło mało czynnika klimatyzacji i czujnik ciśnienia klimatyzacji . Już nie mam nerwów do tego auta
Witam jak w temacie OPEL ASTRA 2, rok 2000, poj.1,4i,nie mozna załaczyc klimatyzacji(manualna)po właczeniu klimy zapala sie lampka na właczniku ale nie załancza sie sprezarka.Sprawdzono bezpieczniki,kostki,instalacje,podmienio... czujnik wysokiego cisnienia,podmieniono modół wentylatorów,i efektów niema.W sterowniku silnika zapisany jest bład P1540 -Sygnał...
sugerowałbym odciągnięcie gazu przed wymianą Nie inaczej. U mnie 100g kosztuje 50zł. Osuszacz nie powinien być drogi Wymieniałem chłodnicę klimatyzacji w C5 MK2 i tam osuszacz to koszt ok 100zł. Więc w MK1 powinno być podobnie.
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Sprzęgło piszczy (tarcie metal o metal). Jak klekocze to sprężarka już swoje zrobiła czasem w starych konstrukcjach jest to objaw braku połowy czynnika.
Gdzie pomiary ciśnień? Bez tego nie ma co wróżyć. Autocom trochę słaby do tego wozu. Jeżeli Autocom pokazuje ten parametr poprawnie to masz uszkodzony kompresor (możliwe że jest zatarty i zerwane jest sprzęgło) lub uszkodzony zawór regulacji wydajności kompresora. Tutaj nie ma żadnego przekaźnika. Kompresor działa cały czas a zawór zmienia wydajność...
(okolo 4 miesiecy0 wymieniałem starownik klimatyzacji. Chodziła od tego czasu OK. od niedawna zaczeły się problemy. Prosze o rade. Moze znów sterownik był słabej jakości lub coś powoduje uszkodzenie sterownika .
A rzeczywiście, zostały mi tylko słabe okulary po pamiętnym meczu :).
Witam. Mam problem z klimą w sharanie. Klima niby się załączy ale wentylator chodzi na bardzo wolnych obrotach i rurka robi sie strasznie gorąca nie możliwa do dotknięcia. Czy to będzie jakiś czujnik czy tak jak opisują zatkany układ? Pozdrawiam
Kolejny nierozwiązywalny kłopot Astra z tytułu, motor 1.6. Rok 2002. Świeci się kontrolka chłodnicy, nie załącza się klima. Czujnik ciśnienia, oba wiatraki wraz z rezystorami sprawne. Czujnik temp. silnika w porządku. CDIF widzi temp silnika prawidłową w komputerze silnika. A w module chłodzenia w parametrach jest non stop 70 stopni. Nie wierzę mu jak...
Stukanie z sprężarki , koszyk od sprzęgła sprężarki , słabe dmuchanie, kończący się gaz w układzie
Czy na uruchomionej klimatyzacji i podlaczenej maszynie na manometrze jest 50psi czyli jakieś 3.5 bara, a na HP? Temp ustawiona na low w samochodzie ?
no ok tylko tak nieszczelność to chyba w końcu by przestała chłodzić, a chodzi już tak ze 3 -4 miesiące, zużyta sprężarka to by nie pompowała czynnika i też było by słabe chłodzenie ( chyba jak w klimatyzacji samochodowej), niedrożność to chyba też nie chłodziło by czy może się mylę?
klimatyzacja słaby słaby nadmuch klimatyzacja klimatyzacja słaby grzać
hasło sterowniku podtrzymać sekunda windows schowek
automat smoke robot humanoidalny
Skoda Superb 2.0 TDI 2016 - Błąd U112300 CAN Renault Master III - Kod błędu P24A8 - EGR i DPF