Jeszcze nie był sprawdzany auto dopiero wczoraj po południu trafiło do mechanika. Nie podejrzewam jednak niedrożnego wydechu (co nie znaczy, że to nie jest możliwe) ale silnik nie spala ani grama oleju, przepustnica zawsze była tylko lekko przydymiona nigdy żadnych osadów i nagarów tam nie było. Poza tym silnik wkręca się na obroty bez większych problemów....
Więc może się to komuś kiedyś przydać, więc zrobię krótkiego update'a. Kupiłem specyfik do czyszczenia zaworów... pomyślałem, że spróbuję. Po operacji zauważyłem, że następnego dnia przestał palić na trzecim cylindrze, a na czwartym już palił. Bardzo dużo sadzy czy innego syfu wyleciało z wydechu. Wyskakiwał błąd, ale bateria się nie rozładowywała,...
Hi, Przyczyn moze byc kilka: 1. Czy masz jednakowe swiece, przerwy, cieplata swiec, 2. Mozliwe, ze przewody wysokiego napiecia sa w fatalnym stanie (w ciemnym pomieszczeniu mozesz zobaczyc, czy i jak bardzo swieca), 3. Czy masz a sadzac po roczniku masz rozdzielacz. Sprawdz czy kopulka nie jest popekana i jak wyglada wewnatrz, 4. Mozliwe, ze tylko przewody...
Witam! Jezeli nie zaczniesz od poczatku to tylko koszty beda ogromne a problem pozostanie.Najpierw trzeba ustalic jaki olej do TEGO SILNIKA zaleca producent.Po objawach sadzac mysle ze powinien tam byc olej syntetyczny.Po drugie jesli olej jest wlasciwy(mysle ze nie) sprawdz MANOMETREM cisnienie.Pozdrawiam.Stefan.
Witam, Jak w temacie. Silnik Opel, silnik 2.0 16V - X20XEV. Podczas normalnej jazdy silnik bardzo nagle zaczął dziwnie pracować - trzęsienie silnikiem, brak mocy, odczuwalna głośniejsza praca. Samochód posiada instalację LPG opartą na mikserze bez silnika krokowego (regulacja przy pomocy śruby). Sytuacja wyglądała tak: -Brak spalania na 3 i 4 garze...
Witam Mam problem z dużymi drganiami całego samochodu kiedy silnik pracuje na biegu jałowym. Wymieniłem świece i kable zapłonowe, zamieniłam cewki miejscami i nic się nie zmienia. Jedna świeca była cała w sadzy. Wykonałem też pomiar ciśnienia sprężania. Na podejrzanym cylindrze pokazało mi 4,5 bara, na pozostałych 12-13 barów. Ciśnienie po próbie olejowej...
Teoretycznie w praktyce nie wiadomo co kupię. Zabawa z wymianą silnika to nie dla mnie nie dam rady czasowo. Tylko dziwi mnie, że przy przebiegu tylko 85.000km mogło dojść do takiego spadku kompresji i to tylko na jednym cylindrze. Po zdjęciu głowicy na drugim cylindrze widać okopcony dolot i wydech wszędzie pełno sadzy. Czy to oznacza uszkodzenie głowicy...
Dzięki za odpowiedzi. Okolice zębatki były z tego co widziałem czyste, piłę już odesłałem, bo i tak zamówienie nie było kompletne. Raczej tłok od góry był czarny, a na wylocie z cylindra jak widać jest brud (sadza?), palcami przeciągnąłem po tym brudzie, aż odkrył się trochę cylinder co widać na filmie. To normalne przy nowych pilarkach?
Witam, identycznie mial Znajomy wiele lat temu w 'Virago' - swieca w przednim cylindrze ciagle 'padala co kilkaset km jazdy' i co sie okazalo : w cewce zaplonowej - kabel wysokiego napiecia od przedniego cylindra byl maksymalnie 'zielony - utleniony' od wilgoci [ woda z deszczu - dostawala sie do cewki / po ramie i kablach wysokiego napiecia i najwiecej...
1. pomiar który robiłeś lampą pewnie z sondą indukcyjną zakładaną na kabelek możesz niestety sobie podarować bo stwierdziłeś tylko brak iskry na świecy tej co jest czarna - lampa nie błyskała bo sadza zadziałała jak rezystor wpięty między elektrody takiej świecy 2. o ile pamiętam w x16xel zawór egr spuszcza spaliny pod przepustnicę więc jego uszkodzenie...
Witam mam problem z moja octavia chodzi tylko na 3 cylindrach na postoju komputer pokazuje spalanie 2,8-3 L\h i trzesie lekko silnikiem. Wymieniłem świece,cewke zapłonową,przeczyscilem przepustnice i dalej to samo. Jak przygazuje to na asfalcie pod tlumikiem zostaje czarna sadza jakby nieprzepalał.Nie wiem co jest i mechanik tez nie bardzo wiedzal co...
Witam kolegów, z trudem odpaliłem auto po tygodniu stania, kopci, słaby itp, po nagrzaniu moc wraca ale jak przegazuje to dosłownie sypie sadzą z tłumika a na zimnym biało niebieski dym i pracuje nie równo bo bez cylindra nr 3 Doszedłem do tego popuszczając kolejne przewody wtryskiwaczy i luzując 1, 2 i 4 silnik zmieniał głos i jeszcze bardziej sie...
Więc cylinderek idzie do szlifu, nadwymiarowe tłoki dostępne bez problemu Sam mam Dio i jakoś mnie nie korci tuningowanie na 80ccm. Widzę pewną sprzeczność. Jeżeli chcesz tylko przywrócić silnik do ori stanu , to mając dostęp do nadwymiarów, po co szukasz całego cylindra??? Oszczędzaj środowisko i daj zarobić Polakom robiąc szlif. :D Byle tylko szlif...
Panowie, podsyłam tutaj zdjęcie części jakie mam w owej instalacji gazu, zdjęcia spod filtra będę mógł wrzucić dopiero jutro niestety. Bo ulewa u mnie, a nie mam garażu wolnego na chwilę obecną. Z tego wynika, że mam II generację gazu mam rozumieć? Dodano po 3 Więc tak, po odkręceniu filtra widać jak wąż od gazu wchodzi do korka nad przepustnicą i tam...
Zawór będzie polerowany i docierany, luz ma ale delikatny na boki, nie jest w jakiś sposób wypalony a widac tylko na nim ogrom sadzy. Nie mam czym zmierzyć luzu pomiędzy cylindrem a tłokiem ponieważ gdzieś wcięło mój szczelinomierz ale przy poruszniu tłoka na boki słychać lekkie pukanie. Pomiar wykonany niestety przy pomocy suwmiarki a nie profesionalnie...
Witam, Mam problem z Astrą H Z14XEP, otóż zimny silnik odpala, ale jak tylko obroty spadną poniżej 1000 to zaczyna mulić i gaśnie. Jak się silnik rozgrzeje to już nie gaśnie na wolnych obrotach, ale muli jakby połowa koni w stajni została. Komputer pokazuje błąd "wypadanie zapłonów na losowych cylindrach". Do tej pory wymieniłem: świece, cewkę, filtry...
Wygląda że przy wyjmowaniu EGR do cylindra dostał się nagar i to on blokuje tłok (tłoki). Jeśli masz możliwość wykręć świece i dmuchnij sprężonym powietrzem lub zapodaj WD40 lub coś co rozpuści nagar (tłok w GMP). Następnie tak jak kręciłeś kołem na biegu bez wkręcania świec obracaj kołem w przód i w tył aby rozbić syfka . Nie rób tego rozrusznikiem...
Kol. Jackall Sorry ale Bzdury piszesz. Po 1 czytaj co napisałem na początku głowica była po remoncie i uszczelniacze były wymieniane prowadnice są w najlepszym porządku bez luzów co sam sprawdziłem. Po drugie co się tam miało spotkać ?? przecież ten silnik jest całkowicie bezkolizyjny!! -. Już nie mówiąc o tym że silnik nie był nigdy wcześniej rozbierany....
Niestety, hydroregulatory nie zawsze (lub prawie niegdy) sie cofaja i podpieraja zawory. Jakaś to tam teoria jest. W praktyce, po kilkugodzinnym postoju i ciągłym nacisku krzywki, popychacz powinien ustąpić - chyba że jest zawalony sadzą z lichego i rzadko wymienianego oleju, lub zagęszczaczem. Po prostu układ jest niedoskonały - olej zostaje wyciśnięty...
Jak silnik pracował dobrze i mocno nie dymił to wyczyśc i obserwuj. Wczoraj "tego" nie ruszałem, ale dziś się zabrałem za skrobanie z kolektora. Nie wiem jak w głowicy, ale w kolektorze właśnie nie jest to typowo nagar a raczej sadza bo wyszło bez problemu, daje się rozgniatać w palcach. Może jutro mi się uda wydłubać z głowicy, ale jeśli będzie tylko...
Zmień olej. To chyba mixol a nie olej. Pierścienie przegrzane. Tłok cały w sadzy. Mój cylinder wygląda lepiej, a ma już przejechane 23000 km.
Witam. W tym dziale piszę po raz pierwszy. Pięć lat temu sprowadziłem z Niemiec Autko zasilane CNG ( instalacja fabryczna). Silnik nieco stukał "ala" diesel od początku. Nawet wymieniłem popychacze ale to nic nie zmieniło. Mechanicy stwierdzili, ze są to sworznie korbowodowe i naprawa jest nieopłacalna więc trzeba jeździć do oporu i wymienić silnik....
No popatrz skąd olej ? A ciekaw jestem jak cylindry są smarowane ? Pierścienie nie zgarną wszystkiego a to co zostanie na górnym pierścieniu, będzie się gromadziło do czasu aż dekiel tłoka zgniecie. Nie wypluje przez zawory gęstego oleju. Przy takiej prędkości posuwu tłoka olej zachowa się tak jak byś do cylindra nakrętkę wrzucił. Ale spoko idziemy...
Przypomnę, co napisałeś na początku w sprawie filtra FAP: DPF na pewno dziala, bo wydech czysciutki. Jeżeli byłoby, jak mówisz, to nie byłoby żadnych zanieczyszczeń ze strony FAP w paliwie, ponieważ wszystko elegancko by się na bieżąco wypalało. Ponadto, jeśli już mowa o udziale owego EYOLISA w rzekomym, szokującym zanieczyszczeniu obwodu paliwowego,...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Ciśnienie wypchalo zalegający ojej w cylindrze? Jego nie powinno tam być. Olej był do koła otworu do wkręcania świecy. Tam są takie tulejki i w nich są świece i tam był olej. Dziwne żeby komuś się wlał bo wlew jest wcześniej. Oleju z cylindra raczej nie wypchało, bo go tam nie ma w takiej ilości, a poza tym musiałbyś mieć luźną świecę na tym cylindrze....
Witam i podłączam się do dyskusji. Mam zbliżony problem przy wersji 8V. Może mój post nic nie wniesie ale chciałbym podzielić się spostrzeżeniami. Pacjent: Opel Astra F 1600cm, 8V, 75KM, silnik C16NZ A dzieje mi się podobnie. Zarówno zimny jak i nagrzany silnik (choć na nagrzanym bardziej) szarpie i pracuje nie równo. Przy dojeżdżaniu do świateł i wrzucaniu...
Witam. W mercedesie v8 benzyna mechaniczny wtrysk mam problem taki ze wydobywa się paliwo z lewej strony kolektora. No i kopci raczej na czarno i czuć nie przepalone paliwo...tak mi się wydaje... Na tłoku numer 6 jak wykrecilem świece to świeca jest cała okopowa na czarno. Zamieniałem świece oraz wtryski z innymi i nie jest to wina świec czy wtryskow....
Czarny dym, to i owszem, w układzie z mechanicznym wtryskiem. Ale nie w sprawnym CR. Nie zgodzę się z tym, nic nie stoi na przeszkodzie by CR dymił na czarno. Stoi stoi - chociażby fakt spełniania normy Euro 4 i wyżej. Mistrzuniu, lejące wtryski, to zawsze jasny dym. Kopcenie na czarno, to zbyt dużo prawidłowo rozpylonego paliwa, w stosunku do objętości...
Na siwo na wolnych obrotach, generalnie niepełne spalanie, leje wtrysk, słaba kompresja na którymś cylindrze. Sadza przy przegazowaniu - za mało powietrza/za dużo paliwa i znów - nieprawidłowe ciśnienie w szynie, rozkalibrowany wtryskiwacz. Problem w tym, że "na oko" nic tam nie ustawisz ani nie sprawdzisz. Drugim objawem który spostrzegłem jest to...
Z góry muszę powiedzieć że nie znam się na mechanice. Od 2 miesięcy jestem właścicielką mojego ukochanego szkraba czyli VW Polo 1.4 TDI z 2003 roku. Po tygodniu jazdy został wymieniony olej wraz z wszystkim filtrami oraz sprawdzony rozrząd i kilka elementów wymienione. W zeszły piątek niestety mój samochodzik się popsuł tzn. strasznie drgał cały samochód,nie...
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. W sterowniku nikt nie grzebał na 100% (samochód flotowy rocznie ok 120-140 tys. km). Alternator sprawdzony pod obciążeniem i oscyloskopem - OK. Wtyczki od wtryskiwaczy - OK. Masy, zasilania ECU, instalacja wtryskiwaczy, czujników sprawdzona pod obciążeniem 110W z wpiętym amperomierzem, wszystkie masy nadwozia odkręcone,...
Wodę w zbiorniku paliwa dawniej niwelowało się dolewając denaturat, który mieszał się zarówno z wodą jaki i benzyną. Denaturat (spirytus etylowy) nie miesza się z benzyną, a jedynie z wodą i taka mieszanina po pierwsze ma niższą temperaturę zamarzania, a po drugie jest palna. Z mojego motocykla nie chce mi się spuszczać paliwa z gaźnika, ale on więcej...
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Przepraszam , na czym polega regeneracja wtrysków?Pora obalić ten mit = wymiana końcówek lub czyszczenie w ultradźwiękach to jest połowiczna "regeneracja", zwrócę honor każdemu kto posiada takie samo urządzenie do produkcji wtrysków jak BOSCH etc. cytat z innego forum autor Master`s Nie wiem, czy wszyscy ludzie z branży którzy dłubią w silnikach i systemach...
(-) jak nazywa się element zaznaczony strzałką na zdjęciu. Jest bliźniaczo podobny do elementu znajdującego się powyżej niego. Problem w tym, że ten dolny jest cały zalany olejem i chyba muszę go wymienić. Są to przepustnice powietrza ciepłego i zimnego współpracujące z FAP-em oraz EGR-em. Na obrazku po lewej zaznaczone są jako elementy nr 11 i 12....
witam, objawy jak w temacie, obecnie przy silnikach diesla z turniną doładowania i intercoolerem(chłodnica powietrza doładowanego) i po przebiegu ponad 150 tys.km bardzo czesto jest to zanieczyszczony układ dolotowy nagarem, sadzą, olejem z odpowietrzenia skrzyni korbowej(odmy), wyczyszczenie wraz z przepłukaniem benzyna ekstrakcyjną intrcoolera poprawia...
Już sam tytuł sugeruje, że nie będzie to miało nic wspólnego z nowelą Henryka Sienkiewicza. Istotnie, nie cofniemy się do wieku dziewiętnastego, a jedynie do połowy wieku ubiegłego. Monoskop (w Rosji nazywany także titoskopem, od skrótu TIT- telewizjonnaja ispytatielnaja tablica) był specjalnym typem lampy elektronowopromieniowej, która wytwarzała sygnały...
Witam Wszystkich. Kłopot jak w temacie. Łada ...stara już (model ze srebrną atrapą i wycieraczkami na lampach) 1300 w pewnym momencie zaczęła dziwnie się zachowywać. Mianowicie silnik na wolnych obrotach zaczął chodzić nierówno szarpać i źle trzymać na wolnych obrotach. Do tej pory w aucie zostały wymienione w celu znalezienia przyczyny: gaźnik którego...
Za bogata mieszanka to po pierwsze. Zmywa Ci film olejowy z gładzi cylindra oraz rozcieńcza olej. Tak więc może to być w konsekwencji przyczyną zużycia pierścieni/cylindra i spalania oleju. Sadza na świecy powoduje przebicie i stąd konieczność wymiany świecy. Już nie wspomnę o sadzy w "kominie" i nadmiernych wydatkach na paliwo, które jest marnowane...
Jak widzicie odpowiedź nadeszła bardzo szybko, i co najważniejsze, przynajmniej dla mnie, jest rzeczowa i przekonywująca. Zamieszczam ją w całości poniżej za zgodą jej Autora, wraz z wyjaśnieniem producenta. Kto chce - może jej nie uznać za wiarygodną, ja jednak uważam, że mój DPF jest Pantherem niezagrożony, a kłopoty zostały spowodowane krótkimi trasami...
Sprawdziłem i dokładnie przeczyściłem kopułke i palec. Niestety bez zmian. Odkryłem jednak nową zależność: Wykręciłem świece z cylindra w którym według mnie świeca była prawidłowa. Odpaliłem tylko na jednym. Okazało się że cylinder w którym świeca była czarna, okopcona sadzą pracuje w miare normalnie reaguje na gaz i nie gaśnie. Co mnie zaskoczyło,...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Pierścienie to takie "uszczelki cylindra" żeby tłok był dobrze uszczelniony do gładzi cylindra. U ciebie są najpewniej zapieczone od sadzy, przez co nie przylegają do cylindra, a przez to silnik ma osłabioną kompresję. Najprościej to sprawdzić tzw "próbą olejową" czyli wykręcasz świecę zapłonową, wlewasz około 0,5 ml oleju, delikatnie kopiesz w dźwignię...
No to 'lopatologicznie' : 'ssania' uzywa sie na ogol w zimie, max przy +10 stopniach, jesli silnik ciezko zapala. Natomiast powyzej +20 nie ma najmniejszego sensu zamykac przepustnicy / przeslony 'ssania' - bo wlasnie swieca bardzo szybko sie zaklei nagarem / sadza, itp. i trzeba bedzie ciagle czyscic swiece - bo 'padaja'... Jesli swieca jest nadal...
Dlatego silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny (do cylindra) mają większą moc, niż z wtryskiem pośrednim. Ponieważ paliwo odparowuje w cylindrze schładzając go. Jeżeli w komorze spalania, czy cylindrze, temp. jest niższa, tym niższa skłonność do spalania detonacyjnego. A co za tym idzie, można podnieść stopień sprężania. Jeśli stopień sprężania rośnie,...
No właśnie tez mi się wydawało że silnik pracuje nominalnie i napedza prądnice z prędkościa adekwatną do ilości biegunów i tyle, ale w sepcyfikacji jest ilość pobieranego paliwa w zależności od obciażenia , a obciążeniem jak mniemam są podłączone odbiorniki elektryczne. Po to jest stabilizator AVR żeby tych wachań napiecia nie było. I dlatego najbardziej...
Jak dymi to może być rozregulowany lub bardziej prawdopodobne sadzac po roczniku silnik do bremontu.Ile ma przejechane? Tylko tak naprawdę? Bierze olej? Spróbuj podregulować. Jak to nic nie da zmierz sprężanie w cylindrach. Pewnie pierścionki olejowe poszły (lub poszedł).
Witam wszystkich. Podjalem sie monatzu instalacji gazowej- 4gen oczywiscie do ww pojazdu.Sam montaz przebiegl bez najmnieszych problemow. Wszystko zaczelo sie po kalibracji podczas jazdy probnej na ktora wyjechalem zeby stwozyc mape... Juz wszystko bylo ok ,gotowe, ale Z jazdy probnej autem wrocilem, ale na holu!:cry: Powod: spalony bezpiecznik zabezpieczajacy...
cos się tu nie zgadza ,w większości silników V są dwie sondy pojednej na strone ( który rocznik tego Auta??)Natomiast jeżeli faktycznie jest tam Eobd ,to również inne błędy byłyby zanotowane.Trza zmienić "servis" Auto jest z 2001 roku i są 2 sondy na stronę.Błędy jakie były zarejestrowane to wypadanie zapłonów na 2 cylindrze i starzenie pierwszego...
Ciesze sie ze temat ten spotkal sie z takim zainteresowaniem.. Widze ze konstruktor owego silnika dysponuje obszernym opisem budowy, Oile sie nie myle widać to na zdjęciach wnętrza Niestety jest to dokumentacja od zupelnie innego urzadzenia, gdyby dotyczyla ona silnika Stirlinga to sadzac po objetosci mozna by sklecic na jej postawie calkiem pokazny...
w zasadzie, to na Pb i to czasami. Lpg w tej chwili nic do tego nie ma, nawet z nim jest lepiej. Zakładałem w czerwcu tego roku, a to szarpanie było tragiczne duzo wczesniej. Oczywiście, gdyby ktos do niego wsiadł, to powiedziałby, ze sie czepiam, ze jest ok, ale ja znam ten silnik od paru lat i wiem, ze nie jest ok. Kod silnika L1E. EGR'a nie ma na...
A wyciągałeś tę nową świecę z trzeciego cylindra?. Jeżeli nie to zrób to i patrz czy nie jest zaolejona, nadmiernie zasyfiona nagarem, sadzą itp. Przyczyną mogą być umierające pierścienie na tym cylindrze przez co do cylindra dostaje się olej i zanieczyszcza świecę, co z kolei może być przyczyna przebicia lub słabej iskry. Pozdr
EGR musi być w tym silniku sprawny i działać , bierze udział w regulacji ilości gazu zasilającego cylindry A co będzie jeśli nie będzie zmniejszał zawartości tlenu i zalepiał kolektora sadzami? Z tego co zauważyłem zaglądając w dolot to niezły syf tam był zanim zaślepiłem EGR, czujnik doładowania był zalepiony glutem z sadzy i oleju. Jeśli chodzi o...
Jeszcze nigdy nie spotkałem takiego zjawiska więc kieruję pytanie. Silnik TU5JP4, przebieg 132 tys km. Świece wymieniane co ok 40-50 tys km. Przy stanie licznika około 120 tys km zauważyłem słabnięcie silnika i czasem przerwy w zapłonie. Wyciągamy świece i na cylindrze od rozrządu (chyba czwarty po francusku) nagar. pozostałe w idealnym porządku. Świece...
Panowie, olej w silniku jest olejem dopóki... No właśnie. W dieslu następuje przeciskanie ON do skrzyni korbowej - olej jest nim rozcieńczany. Do tego oleju nawet w sprawnym turbodieslu zawsze trochę ubywa - parowanie, troszkę na uszczelnieniach turbiny, troszkę na gładziach cylindrów. Czyli pod koniec eksploatacji tego oleju trudno na oko ocenić, w...
Witam, mam phaetona z prawdopodobnie zapchanym dpf-em. Błędy: P161B - świeca żarowa cylinder 2; P242F / org. 5585- filtr cząstek stałych, nagromadzenie popiołu P0471- czujnik ciśnienia spalin, sygnał nieprawidłowy; Parametry na biegu jałowym: ciśnienie na pozycji sondy 1692mbar; przeciwciśnienie spalin 1672mbar; różnica ciśnienia w filtrze 70mbar; offset...
Czasem puści biały dymek ale to od temperatury pewnie chodź swoją drogą sonda do wymiany bo sadza i woda w wydechu. Ta sadza to jest właśnie olej który ubywa. W skrócie, silnik przegrzany silnik złom, rozhartowane tuleje cylindrów, owalizują się w bardzo szybkim tempie, co prowadzi co szybkiego wyeksploatowania silnika, mało tego, szlif i wymiana tłoków...
robokop w tym artykule który podałeś pisze że żywotność oleju w silniku i poza nim w rozhermetyzowanym opakowaniu to 2 lata czyli po ci zmieniać co rok? Wymiana co 30tys. km dotyczy "long life", silników zalewanych olejami w pełni syntetycznymi. Zapytaj pierwszego lepszego mechanika, tak samo w przedsiębiorstwach użytkujących flotę - z reguły w kartach...
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale mnie choroba zmogła przed samym urlopem i nie chciałem się nadwyrężać grzebaniem przy aucie. Zdemontowałem przewody zapłonowe i świece. Poniżej zdjęcie jak wyglądają świece, wnętrza fajek przewodów nie udało mi się uchwycić dobrze. Co stwierdziłem: 1. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy, to rdzawe naloty na...
Wtrysk musiał by być otwarty na stałe i lać paliwo. Ty nawet nie wiesz co oznacza "lejący wtrysk" skoro myślisz, że jak leje to musi być cały czas otwarty. xD Widzisz żeby się bronić to trzeba mieć argumenty. Dałem ci przykład taki w którym paliwo się nie zapali. W innym wypadku jeżeli wtrysk paliwa nastąpił o czasie i nawet będzie lejący to paliwo...
Czytałem , że jeśli zgasi się silnik przed zakończeniem wypalania DPF to przybywa oleju w misce Wszystko zależy od systemu wtrysku dodatkowej dawki paliwa na dopalanie sadzy. Jeżeli jest to realizowane przez wtrysk główny (wtryskiwacze) pomiędzy cyklami pracy, to dodatkowe paliwo powinno dostać się do filtra i tam zapalić wypalając sadzę. Jeżeli przerwiesz...
U mnie na zimnym silniku (tak z -5st.) po odpięciu tej kostki podczas pracy na benzynie silnik zaczyna nierówno pracować, ale nie gaśnie. Po podłączeniu wraca do normy. Sprawdzałem tylko na wolnych obrotach. Na gazie prawdopodobnie będzie chodził równo. Mam 1,4 ABD, czujnik ma 4 bolce. Dodano po 1 Odnosnie tej mazi to ja sadzę, że to wina zużytych pierścieni...
Trochę jednak ma, w pompie olej lubi być rozwadniany olejem napędowym, a jak się robi rzadszy olej to i byle słabszą uszczelką wydostaje się na zewnątrz, a tam ciepły nadmuch z cylindrów, część odparuje a sadza zostaje. To że czasem chodzi na jeden cylinder to jest przyczyna niewystarczającej ilości paliwa dostarczanej do pompy, przyczyn może być wiele,...
Witam Mam dość duży problem mianowicie mój chiński silnik 48ccm w ogóle nie odpala, tak jak już wcześniej wspominałem wymieniłem cewko moduł na ten z chińskiego skuterka, mimo to iskra się pojawia, gaźnik jest nowy, ustawiałem iglice na każdym poziomie i dalej nic, próbowałem także kręcić śrubka od biegu jałowego. Dodam jeszcze że wymieniłem wszystkie...
Witam niedawno przechodziłem ten sam ból z silnikiem 1.2 8v z tym że mój lubiał kopcić na niebiesko zaraz po odpaleniu. Denka tłoków były czarne to samo zawory na 3 cylindrach ciśnienie było niewiele poniżej "normy" na jednym zaś było tylko 6 bar. Po przeprowadzeniu wszelakich prób z naftą które wskazywały że pierścienie są niby szczelne zabrałem się...
Tradycyjnie łapiesz za słówka. No ale nie ważne. Po prostu czytaj co piszesz. No. Na pewno o obecności w kolektorze. A w kolektorze skąd się wzięły? Z cylindra. W którym jest niby taka wielka temperatura że przegrzewa silnika a nie jest wstanie odparować paliwa wlanego przez niesprawny wtryskiwacz tylko magazynuje go w komorze spalania, wyrzuca go...
Po wstępnych oględzinach: -jeszcze są ślady honowania na ściankach cylindrów, aczkolwiek są wyczuwalne lekkie progi na samej górze, gdzie zatrzymuje się tłok -silnik kupiłem z usterką, pasek rozrządu, przez poluzowaną pompę common rail spadł. Zawory całe, żadnych śladów odbić na nich, czy na tłokach, popychacze do sprawdzenia -olej czarny, ale nie smoła...
Pomysł wydaje się genialny :D Ale nie rozumiem zdania o problemie umieszczenia pod maską "odpowiednia potężnego lasera".. Laser z nagrywarki DVD jest wielkości główki od zapałki a razem z elektroniką zasilacza i optyką mieści się w długopisie a każdy kto zna temat doskonale wie, że taki laserek dysponuje mocą ok 300mW w pracy ciągłej! Jest to moc która...
Witam ! Dziś rano ponownie uruchomiłem silnik; praca silnika na biegu jałowym idealna; brak błędów sterownika silnika. Po wstępnym podgrzaniu silnika oraz szybkim wciśnięciu pedału przyśpieszenia, silnik powolnie wchodzi na obroty, dopiero przy ok. 2500 obr/min nabiera specyficznej dla tego typu silnika dynamiki. Identyczne zachowanie silnika jest podczas...
Szczelność głowicy sprawdzisz zaglądając do chłodnicy czy nie ma baniek na włączonym silniku przy odkręconym korku. Jeśli bądą bańki to głowica jest krzywa. Cylinder i tłok widać, że są przytarte (rysy). Kompresja idzie przez pierścienie widać to wyraźnie po sadzy w tym rejonie tłoka. Pytanie czy pierścienie zostały źle dobrane czy jest to efekt porysowanego...
Po wyglądzie świecy zobaczysz który cylinder spala olej, warunkiem jest brak jakichkolwiek wycieków zewnętrznych. Sadza w rurze wydechowej też coś zaświadczy. żródło: "Jeśli dolna część świecy pokryta jest tłustym, świecącym nalotem lub resztkami nie spalonego oleju, to znaczy, że do komory spalania dostaje się za dużo oleju. Najpierw należy sprawdzić...
Czyli tak jak sądziłem, na dwóch cylindrach bogata mieszanka. Tylko to przy pracy na LPG? Szczerze mówiąc, nie widziałem jeszcze sadzy w silnikach zasilanych LPG. Prędzej olej, ale dziwne żeby akurat na parze cylindrów. Zacząłbym od przywrócenia prawidłowej pracy na benzynie. Przypuszczam że wtrysk masz wielopunktowy. Pytanie co jest z ECU że na jedną...
Były sondy cyrkonowe (napięciowe) jak i tytanowe (rezystancyjne). Wyżej pytałem, jak odróżnić jedną od drugiej? taki efekt może dawać nieszczelność między kolektorem a sondą Nigdy bym nie pomyślał, nieszczelność kolektora wydechowego to tyko ucieczka części spalin, dlaczego miałaby wpływać na ich skład? A co z przedmuchem między cylindrami, ewentualnie...
A co to ma wspólnego z wtryskiwaczem? Porcjami, modulując ich długość, można zbudować przestrzennie gęstość w komorze cylindra. Wtryskiwacz ma tę przewagę nad klasycznym układem gaźnikowym, że nie jest uzależniony od podciśnienia oraz ma bardzo dobrze zdefiniowany wydatek w jednostce czasu. W przypadku silnika wysokoprężnego wtryskiwacz sterowany elektromagnetycznie...
jeśli przekładasz ze wszystkim to możesz założyć każdy zespół napędowy jaki występował fabrycznie w tej budzie bez większych przeróbek, tylko musisz sobie wypruć wtedy najlepiej z całą wiążką elektryczną (przynajmniej częścią silnikową), komputerem, immobilajzerem ze stacyjki i kluczykiem, najlepiej też z półośkami, linkami gazu i sprzęgłą, wężami,...
Zrobiłem tak: Wyciągnąłem tą sondę, było bardzo dużo sadzy, wyczyściłem - sonada wygląda całkiem nieźle , zamontowałem. Check engine przestało świecić, część błędów znikła. załączam logi: ===PCM DTC P0141:00-27=== Kod: P0141 - Obwód elementu grzejnego O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 2) Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki...
Witam. Piła od początku średnio działała, z czasem miała problemy z odpalaniem, następnie pracowała z małą mocą, wchodziła sama na wysokie obroty i łańcuch zaczął obracać się, a po rozgrzaniu nie chciała odpalić. W końcu mocno się nagrzała, aż popaliło plastiki, sprzęgło zaczęło piszczeć więc na pewno do wymiany, spaliło uszczelkę na wylocie, wokół...
Problem z firmowym Caddym, rocznik 2006, silnik 1,9 TDI PD, symbol BLS. Przebieg rzekomo coś ok. 300 000 ale kto wie który raz. Jeździł normalnie, ale któregoś dnia stracił moc, zaczął pracować nierówno pod obciązeniem, na nie wszystkie cylindry. Strasznie kopci na niebieskobiało i czuć zapach niespalonego paliwa. W czasie jazdy podczas rozpędzania...
dzięki za odpowiedź. :D Myśle że świece sa czarne od sadzy z paliwa bo po wykręceniu są suche (bez śladów oleju) chyba że są zalane paliwem. Po wykręceniu świecy zajżałem do cylindra i jest tam "jak w kominie" czarno a nigdy tak nie było wcześniej. jeszcze zauważyłem że z rury wydobywa sie biały dym ale być może jest to para wodna
Ta dźwignia to zapewne od rgulatora obrotów. Mechanicznego lub podciśnieniowego. Jak odpinasz odmę to zawalasz stan ciśnień/podciśnień obliczony przez konstruktorów i stąd ci obroty falują. Czrny i do tego lepki nagar na świecy świadczyć może o agonii silnika. Należy zdjąć cylinder i sprawdzić jego stan, stan tłoka i pierścieni. Następnie zająć się...
ja w swoim samochodzie też miałem zawalony sadzą nie tylko zawór egr ale i cały kolektor dolotowy a samochód też jeździł na ON więc żeby to się nie powtarzało zaślepiłem powrót spalin do kolektora dolotowego. Zawór EGR jest po to żeby samochód mieścił się w normie euro2. Aha i jeszcze jedna sprawa, jak zaślepi się ten zawór wzrasta temperatura spalania...
Witam wszystkich Forumowiczów, jestem wWaszym gronie "nowy", piszę po raz pierwszy. Parownik po 7 latach pracy i 100 tys. przebiegu będzie miał trochę stwardniałe przepony i sporo zabrudzeń stałych, sadzy. Jeżdżę VW Pasek 2.0 8V z inst. gazową Landi, ale tą prymitywną,na silnku krokowym jest jeszcze śruba reg. Miałem strzały w kolektor ssacy,rozerwaną...
Auto bez gazu, jaki błąd to nie wiem, jeśli chodzi o EGR to czyściłem go 3 tygodnie temu (skrobałem takim druciakiem do mycia garczków) i cała ta sadza zeszła ale kilka dni temu jak go zdjąłem do zaślepienia to wyglądał tak samo zasyfiony jak z przed czyszczenia, zresztą jak zawór jest zaślepiony to tak jakby go nie było i syf nie wraca z powrotem do...
witam, sprzęgło dwumasy sprawdż w ten sposób , wyjmij rozrusznik i przez ten otwór spróbuj przesunąć koło z wieńcem zębatym w stosunku do koła bez wieńca jezeli to przesuniecie jest ponad 5cm niestety wymiana koła , te 5cm to graniczna wartość, jeżli masz przejechane ponad 260 tys.km napewno przyda sie czyszczenie całego układu dolotowego(dokładnie)...
Witam serdecznie.Odłącz wydech za katalizatorem i uruchom.Jak bedzie w miarę cicho to masz zapchany katalizator.Wymiana lub wybebeszenie.Zawory mozesz sprawdzić bez demontażu mierząc ciśnienie w cylindrach ale nie sadzę by to była przyczyna.Pozdrawiam.
wszystkie świece żarowe grzeją, nie ma przedmuchów na wlewie oleju, nie ma żadnych oznak uszkodzonej uszczelki pg. Jeszcze nie zbadano wtrysków ani zaworów bo termin mam za kilka dni. Ale jak auto stoi (rozgrzane) i się fest przygazuje to dymi kłębami sadzy jak z autosanu. To chyba będzie coś z wtryskami lub końcówkami i taką mam nadzieję - zobaczymy....
EGR nie jest powodem kopcenia nie ma powodu by go zatykać .To ta dziura stanowi problem jak założysz przewód autko będzie śmigało odrazy. Powód to brak powietrza w komorze spalania tz. że źle przebiega spalanie w cylindrze bo brak tlenu co za tym idzie że nie wszystkie cząsteczki paliwa się nie spalają i w postaci sadzy wydobywają się z rury wydechowej...
Ja bym nalał odrobinkę paliwa bezpośrednio do cylindra. Jeżeli silnik da głos to bym obstawił że jest coś z przewodem paliwa lub gaźnikiem, dolotem powietrza. Ale wtedy by było wyeliminowane prawdopodobieństwo uszkodzonego zapłonu. Spróbuj najpierw na starej świecy, a jak będziesz miał nową to też można. Dodatkowo sprawdź kolor świecy. Jeżeli będzie...
Turbodiesel jest silnikiem użytkowym i karierę w samochodach osobowych zaczął znacznie później niż silniki ZI. Z całym szacunkiem, ale nie jest to silnik w jakimś sensie lepszy od benzynowego. I nie porównujcie tutaj genialnych TDI grupy WAG posiadających bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie do znacznie mniej zaawansowanych technicznie wolnossących...
To jeden z powodów-ciśnienie z cylindra "wbija" się we wtryskiwacz. Czarna ropa powstaje ze sadzy.
Witam Mój samochód prawidłowo działa na benzynie lecz ma problem z równym działaniem na gazie. Wymieniłem już następujące elementy: Filtr powietrza, filterek gazu, przewody wysokiego napięcia, świece, (stare świece były czarne jak sadza, okopcone), kiedy podłączam silnik pod vaga nie pokazuje mi żadnych błędów. Dodam ,że jak na benzynie się nagrzeje...
Tam zawsze będzie iskrzyć, nic z tym nie zrobisz, ale ustaw przerwe na kowadełku jak najmniejszą, ja zawsze robie taką ze jest praktycznie nie widoczna, w sumie to i tak nic nie da, bo idziemy w złym kierunku, sadza na świecy nie będzie się brała od kowadełka. Jaki masz założony przewód wysokiego napiecia do świecy? może on ma uszkodzenie i oszukuje...
Klapki w kolektorze.Całe?Zawór sterujący ok? Gdzie te klapki i zawór się znajdują? Ja czyściłem dolot- plastykową część która ma 4 rurki dochodzące do cylindrów. Znajdował się tam jakiś czujnik podejrzewam ze ciśnienia (3przedowody). Wywaliłem z dolotu dużo sadzy można teź powiedzieć smoły Podejrzewam ze winna jest turbina, dodam ze auto długo stało...
Witam wszystkich forumowiczów. Opis auta: VW Sharan 1999r., 1.9TDI, 110KM, przebieg ok. 350000km Opis problemu: W Marcu br. auto doznało awarii, a mianowicie poszedł jeden popychacz i auto do domu dojechało tylko na trzech sprawnych cylindrach. Następnego dnia zawieziono je do warsztatu. Szef powiedział ojcu że wymienili wszystkie popychacze (czy to...
Wg. mnie nie ma żadnych minusów Olej napędowy posiada właściwości, które są oznaczane w laboratoriach poprzez zastosowanie dwudziestu metod badań. Praktyczna wiedza zdobyta podczas wieloletnich eksploatacji silników Diesla na całym świecie potwierdza, że wszystkie określane właściwości są niezbędne dla zapewnienia niezawodnego uruchamiania silnika oraz...
A co w sytuacji gdy silnik chodzi na 10w, ma wymienione simmeringi, nie cieknie i nie bierze oleju? Dlaczego nie "zaryzykować", i nie wlać lepszego oleju? Po pierwsze - magiczna literka W (inter) ma tutaj drugorzędne znaczenia, chodzi o technologię produkcji tzw. bazy oleju - czyli albo mineralnej, albo syntetycznej. Różnica pomiędzy nimi jest taka,...
Więc tak. Po pierwsze nie miałem na myśli reklamować żadnej firmy (!), po drugie chodziło mi o opis właściwości olejów, a po trzecie pozwolę sobie skopiować wypowiedż z innego działu, gdzie dokładnie opisał to Robokop.: Robokop napisał cyt.: Po pierwsze - magiczna literka W(inter) ma tutaj drugorzędne znaczenia, chodzi o technologię produkcji tzw. bazy...
Jednak przy dieslu obowiązują pewne żelazne zasady i od nich się nie ucieknie. Po pierwsze sprawdzić trzeba wtryskiwacze oraz ciśnienie sprężania. W tym silniku z tego roku masz cienkie (ołówkowe) wtryskiwacze Stanadyne (USA), które na końcu przy końcówce maja teflonową uszczelkę. W zasadzie przy każdym wyjęciu i wkładaniu z powrotem powinno dawać się...
Haallloooo....?? Czy to koniec pomocy...? Co się dalej okazało.... Pogrzebałe w szpargałach i znalazłem fabrycznie nową głowicę do 1,0 Fire. Prawie kompletną bo z zaworami ! Ale... Głowa ta leżała sobie w wydawałoby się suchej piwnicy, jednak nieco delikatnego rudego pyłku wokół gniazd zaworów wydechowych się zgromadziło... Czemu tylko wydechowych..?...