Nie dziwne że stuka, skoro rozkrecasz go do 10-12 tysięcy obrotów/minutę.
Jeżeli chodzi o stuki, to zależy jaki, metaliczny czy pukanie, obstawiam panewke. Co do biegów, to obstawiam że źle ustawiony wybierak, tylko tak o skręcony i zamiast 1, wrzucasz 3. W skrzyni powinna być zaślepka do blokowania skrzyni na luzie i tak samo obok drążka. To się ustawia i mocno skręca. Jeżeli winne było by sprzęglo bądź też linka to: a/...
możesz miec wydmuchaną uszczelkę pomiędzy cylindrami wtedy też będzie taki efekt
To może być nie sprawny wtryskiwacz. Sprawdź czy kolektor wydechowy na tym garnku nie jest wyraźnie najgorętszy po uruchomieniu motoru. Kontorla ustawienia zaworów i pompowtryskiwacza, oraz, czy mosttki na zaworach są na swoich miejscach.
Witam. Mam taki problem. Moja Honda Shadow 1986r 1100cm3 wydaje dziwne stuki w jednym jak i w drugim cylindrze.Jak by coś metalowego obijało się o głowice. Na wolnych obrotach słychać dokładniej. Ale też na wolnych obrotach jest chwila przerwy w stukaniu i potem stukanie powraca na około 2-3 sekundy. Podejrzewam jakieś luzy. Ale mechanikiem nie jestem....
Witam Chodzi o motocykl suzuki gs500 (silnik r2 4v 500cm3). Po przyłożeniu ucha w okolice cylindrów słychać takie metaliczne, szybkie stuki. Wczoraj wyregulowałem zawory, był za duży luz na wydechowych, ale niestety nie pomogło to na te stuki (oprócz tego silnik cykał w czasie jazdy ze stałą prędkością i to pewnie były zawory - sprawdzę jak będzie pogoda)....
Koła rozrządu,nie łaziło któreś z nich do przodu i do tylu? Jak się zachowuje gdy odłączysz przedni cylinder(odkręcona rurka wtryskiwacza)?
Witam kolegów i koleżanki. Mam pytanie co do motocykla jak w temacie. Silnik w układzie V. Po odpaleniu i dodaniu gazu slychac "klekotanie". Najbardziej słyszalne jest to jak motocykl schodzi z obrotów i w okolicy cylindra od chłodnicy, potem przez 2-3 sekundy cisza i znowu zaczyna bić. Dźwięk metaliczny trochę stłumiony podobny do tego jakby ktos w...
Przy odpalaniu samostartem stuki w cylindrach są normalne.
Gdy pojawiły mi się stuki to akurat była pora na rozrząd .Pojechałem do mechanika który założył tak samo dalej były stuki.Gadał o panewce. I zbył mnie .Stuki były w okolicach 4 cylindra .Pojechałem do serwisu diesla i poza kolejnością i podwójnej zapłacie .Rozebrał ustawił i nastała cisza.Poprzedni mechanik stwierdził że to nie możliwe kasy nie oddał...
To mogą być też luzy w połączeniu korbowód-tłok (główka korbowodu), albo i nawet samego tłoka w cylindrze. Nie podałeś przebiegu. Jak będziesz rozbierał, to przyjrzyj się temu.
Jeśli problem się powtarza w tym samym cylindrze to zamień świece z innym cylindrem. Jak teraz wyjdzie w innym cylindrze to będzie oznaczało problem z tą świecą. Jak znów nie będzie palił ten sam cylinder to będzie oznaczało problem z układem zapłonowym dla tego cylindra. Może są jakieś przebicia itp.
Miałem ci o tym napisać właśnie w tych silnikach siadają panewki najczęściej korbowodowe na czwartym cylindrze .
zamykam , obrócona panewka na pierwszym cylindrze
Łańcuch się tłucze pewnie.
no to jesli brak kompresji a auto na gazie jezdzi od dawna to jest duze prawdopodobienstwo ze zawory sie przepalily za dwóch cylindrach na raz a na pozostałych nie ? Chcociaż kto wie. Jeśli brak kompresji na cylindrach 1 i 2 lub 3 i 4 to wiadome o co chodzi. Przebicie na uszczelce pomiędzy cylindrami.
Koło było sprawdzane przy okazji wymiany rozrządu. Wieszaki to też nie to. Były sprawdzane. To jest ewidentnie stukanie w rytm spalania w jednym cylindrze.
Przy okazji sprawdź luz na pierścieniach tłoka (na zamku i w tłoku bo i tak wyjęty). Tylko jak założysz nowe pierścienie to wypadało by honować cylinder (chociażby taką honownicą do wkrętarki za 50 pln).
Dymi na jaki kolor, czy w spalinach czuć niespalony ON. Popuszczając po kolei rurki od wtrysków możesz ustalić który cylinder nie pracuje .
Zwalaj michę i będzie wszystko jasne.
Jakie są te stuki, opisz dokładniej. Metaliczne? Rytmiczne? Dochodzące z jednego cylindra czy wszystkich?
Stuki mogą pochodzić od luzów na przeciwwadze wału, łącznika przeciwwagi, luzów na korbowodzie, niewłaściwej uszczelki pod głowicą cylindra, lub pierścienie uderzają o próg powstały na wskutek wytarcia cylindra.
kawasaki vulcan 750 rok produkcji 1994 stuki na pierwszym cylindrze. witam szanownych forumowiczów. Mam pytanie, czy da się wymontować popychacze hydrauliczne zaworów pierwszego cylindra z kawasaki vulcan 750 bez wyjmowania silnika. chciałbym sprawdzić popychacze ponieważ na zimnym silniku słychać stuki a po rozgrzaniu ich niema. dziękuję za odpowiedzi.
Przed wymianą wtryskiwaczy była też zdjęta głowica, wymiana uszczelki. Mechanik stwierdził, że wszystko jest ok (jak z fabryki). Zawory też regulował. Nie daje mi spokoju wyciek spod głowicy na 6. cylindrze. Jak zaczęło cieknąć, to też zaczęły się te dziwne stuki. Mechanik stwierdził, że ten typ silnika tak ma, że uszczelka na 6. cylindrze jest cienka...
Na III i IV cylindrze uszkodzenia są identyczne.
witam mam maly problem stuka cos w silniku ale jesli odkrece doplyw paliwa na wtryak wtedy wszystko ok.szklanki wymienilem Na który wtrysk?Jeden czy wszystkie.Jeśli tylko na jednym cylindrze jest efekt stukania,a po poluzowaniu przewodu paliwowego na tym cylindrze stuki zanikają to pewnie będzie sworzeń tłokowy.
dziś ściągnąłem miskę, zatarta panewka korbowodowa na trzecim cylindrze - to wyjaśnia stuki, wał ok. czekam na panewki i montuję... zobaczymy co dalej
Witam , ktoś pomoże w temacie schematu rozrządu do tego pojazdu, pracował dotychczas jak zegarek az nagle po uruchomieniu słychać metaliczne stuki, zawory chyba całe bo pracuje na 4 cylindrach. byłbym wdzięczny za wskazówki.
Dziwne. Bardzo dziwne zjawisko.. Twoje metody pomiarowe są bez zarzutu, więc trzeba szukać w "otoczeniu". Napisz coś na temat samego silnika. Jego historii, przeróbek, remontów. Simsony z silnikiem 70 ccm były rzadkością. Większość z jeżdżących 70'tek to lepsze lub gorsze (z naciskiem na gorsze) przeróbki. Napisz jaki masz cylinder, tłok i wał i głowicę...
WItam. mam problem z toyota rav 4 o kórej mowa w temacie. przy odpaleniu stuki w silniku i mocne zadymienie z rury wydechowej, również przy dodawaniu gazu. Sprawdziłem turbinę i jest sprawna. Przy odłączeniu gniazd kolejno od pompowtryskiwaczy na 3 cylindrach minimalna różniaca pracy, a przy pierwszym cylindrze znikają stuki i przestaje dymić, czy to...
Gdy odkręcisz przewód od wtryskiwacza, to tak jakbyś wyłączył cylinder po prostu. Silnik będzie pracował dalej, ale nierówno. W ten sposób sie dowiesz czy ma to jakiś związek z pracą na danym cylindrze.
Wszystko możliwe, ale najpierw posprawdzaj co się da. Jak silnik był zamrożony to teraz można długo dochodzić co go boli... W stuki postaraj się wsłuchać skąd dochodzą - czy jest to jakiś metaliczny dźwięk czy np efekt spalania np źle ustawiony kąt wtrysku. Pompę próbowałeś przestawiać? Co do dymienia niezależnie od koloru zdejmij kolektor i odpal -...
Witam posiadam skuter chinski 4t cylinder zmieniony na 72 i sie zaczely stuki po rozgrzaniu silnika pukanie dobiega jak by z zaworow ale byly regolowane 0.05 i 0.07 a pozatym to by bylo na odwrot na zimnym by stukalo. Czestotliwosc wzrasta razem z obrotami POMOCY czy to moze byc cos powaznego ???
ja tez mam maly problem a mianowicie: Silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach, przy dodawaniu gazu przy obrotach 2500 objawiają się stuki ( jakby nakrętka była w cylindrze) ale nie wygląda to na spalanie detonacyjne usterka pojawila sie nagle POMOCY :!: :!: :!: EDIT: juz po klopocie okazalo sie ze uszczelka pod glowica byla do wymiany :)
Jak by to byl sworzen to sprezanie nie wyjdzie ci poprawne na danym cylindrze ,
Czy twój przyjaciel jest na 100% pewien że powinno być tak jak napisałeś ? Pytam bo po złożeniu przejechałem kilka kilometrów i były słychać stuki na zaworach w pierwszym cylindrze, po czym zgasł silnik i koniec nie odpali.
Rozebrałem cały silnik,panewki bez śladów żużycia, Pierścienie jednak nie zapieczone, sworznie w tłokach dobre, luz na cylindrze jest całą przyczyna tych stuków. Można zobaczyć na nagraniu.
panowie panowie skupmy sie na pracy 3 cylindrów i bledach ktore wtedy moze znikna stuki
To samo miałem co Goldi szlif stuki,grzanie,pierścienie po 500km hałasik,kupiłem tłok 70zł było dużo lepiej,ale jak się wie że to nie to,to powtórka szlifu,ale u innego szlifierza pisałem naprawde dobrego,róznica szkoda mówić,czy Tomku są jakieś stuki?czy po szlifie cylinder był lustro,czy też było widać minimalne oznaki ścierne,ps.odpisz na gg.
Gaźnik 16N3 czy 16N1? Poszarpywanie przy hamowaniu silnikiem można złagodzić próbując minimalnie wzbogacić mieszankę biegu jałowego. Stukanie może mieć kilka przyczyn. Po pierwsze zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu lub niewłaściwa świeca zapłonowa. Po drugie luzy w sprzęgle, uzębieniu kosza sprzęgła lub zbyt duży luz osiowy (podkładki dystansowe), ale...
Zrób pomiar kompresji wraz z próba olejową i wyjdzie Ci: Albo głowica albo tłok-cylinder.
Panowie dziś odpaliłem Poloneza celem przesunięcia go o 2 metry, jakież było moje zdziwienie ze Poldek zaczął pracować normalnie. Zero stuków w silniku i zniknął check. Gadałem z kumatym mechanikiem, i powiedział ze może auto zaczęło pracować na 3 gary w momencie szarpania stąd check się zapalił, a jak zgasiłem i ponownie odpaliłem to zaczął na wszystkie...
Witam. Problem tego silnka objawia sie w ten sposób ,że po nocnym postoju po odpaleniu silnik przerywa tak jakby nie wszystkie cylindry pracowały-słychac glłośne stuki co jakis czas w cylindrach i lekko dymi na niebiesko. Przerywa takze w przedziale obrotów 1400-1700 i dymi na niebiesko, omijajac ten zakres obrotów pracuje normalnie.Dodam, że gdy osiągnie...
Po wyciągnięciu pompowtrysków przyczyna się znalazła. Dwie tuleje mocowania pompowtrysków okazały się nieszczelne. Kompresja z cylindra dochodziła do układu paliwowego co powodowało zapowietrzanie układu i trudne zapalanie. Podczas pompowania ręcznego układ się odpowietrzał a przez uszkodzone tuleje paliwo dostawało się do cylindrów i stąd te stuki...
Sprawdź ciśnienie cylindrów, zrób normalną diagnostykę.
Niestety nie. Rok temu wymieniałem pompę i wtryski ale nie byly kodowane. To po roku i około 15kkm nagle by coś strzeliło?? Teraz miałem 1 wtrys i podmieniałem na kolejnych cylindrach.
Witam mam problem z silnikiem- po uruchomieniu po ok 2 min pracy silnika zaczynają się stuki w okolicy pierwszego bądz drugiego cylindra od strony koła zamachowego. Spaliny dostają się do skrzyni korbowej - jaka moze być przyczyna? Proszę o pomoc gdyż jestem laikiem.
Witam Mam passata z 1998 roku z przebiegiem 305000 km. Samochód od 150 tyś km ma założony gaz. Nie równo chodzi, po dodaniu gazu na biegu jałowym potrzebuje pare sekund aby utrzymać równe. Czasami gaśnie przy parkowaniu. Po dniu stania pod chmurką wydobywa się tż taki jakby zgrzyt albo piszczenie. Czy ten silnik ma zmienna fazę rozrządu ? Kody błędów...
Dla mnie jakby spalał detonacyjnie na którymś cylindrze, od czego pali check?
Z opisu uszkodzony wtryskiwacz. Zapewne ten na którym cylindrze padła świeca. Diagnoza przy zapalonej kontrolce pokaże problem.
W górnej części jakby w głowicy stuki, tak jakby mocno klepały zawory. Poprzednio takie same objawy miałem w drugim silniku, a po przejechaniu 500 km urwał się zawór,rozwalił tłok, cylinder i głowice. Co zrobić by wyleminowac teki stuki? Może ktoś mi doradzi.
Takie stuki to może być też zły zapłon to znaczy że na jednym cylindrze za wczesny zapłon , a po chwili się w cylindrze temperatura podnosi i zapon dochodzi do normy / źle podgrzanie przez świece, wada wtrysku?
Mi tak tłukło po regeneracji głowic. Zawory poszły nieznacznie wyżej i pokrywa zaworowa opierała się na miseczce sprężyny zaworowej zaburzając pracę jednego cylindra. Czy przy zdjętych pokrywach też waliło?
Praca na 3 cylindrach, rzucanie silnikiem, dziwne stuki.. Mam następujący problem z autem! Po odpaleniu auto chodzi na 3 cylindrach, pierwszy od strony rozrządu, po ściągnięciu fajki ze świecy, w ogóle nie reaguje! Czy z założonym kablem, czy ze ściągniętym, cały czas tak samo..!! Już nie wiem w czym szukac przyczyny..;/ Kable git, świece nowe, kopułka...
na wałku na trzecim cylindrze krzywka jest okrągła i to jest chyba przyczyną
Ja stawiam że trzeci leje i stąd stuki ale musiał być i dym
ale przez to tak ciężko się odpala? Być może, patrząc na ten tłok to już może kompresja być słaba, może już przez to słychać te metaliczne stuki, może i te opory przy rozruchu przez przytarty tłok i cylinder, może to być przyczyną...
Sprawdzałem ciśnienie i ma po 40 bar na każdym W cylindrze? Czym lub jak to mierzyłeś?
I zgadza sie :) uszczelka pod glowica, a wlasnie stukala woda w cylindrze. Dzieki za pomoc, mozna zamknac temat.
Problem rozwiązany, stuki w silniku były wywołane czepianiem kosza sprzęgłowego o pokrywę sprzęgła, co do braku mocy na nowym cylindrze i tłoku, winą był wał, zbyt krótki korbowód, więc jeśli ktoś kiedykolwiek będzie chciał zrobić remont silnika na nowym wale, to proponuję najpierw zmierzenie odległości sworznia korbowodu od osi wału, względem starego...
A czy da się w jakiś sposób sprawdzić ecu? Dodano po 49 Dodam jeszcze, że gdy wypadnie zapłon na cylindrze czasem słychać jakieś dziwne stuki przy dodaniu gazu. I czasem gdy chodzi normalnie można usłyszeć od silnika po stronie pasażera takie jakby przelewanie wody. Stany płynów są ok.
Wiesz na którym cylindrze nie chodzi? Jeśli tak to zamień wtryskiwacze miejscami, i sprawdź czy dalej będzie to samo.
Witam. Napisz jak zakończyła się ta sprawa ? Co było przyczyną tych stuków ? U mnie po założeniu instalacji LPG Stag4 silnik 1,4MPI(AUD) pracuje jakoś dziwnie słychać jakieś stuki ogólnie to pracuje jak traktor ,a wcześniej wszystko było malina. Wywala błąd brak zapłonu cylinder trzeci i świeci się chec. .
Wzorcowa korekta przy prawidłowo zakodowanych i sprawnych wtryskiwaczach powinna być 0, dla ciśnienia na listwie i dawki wtrysku masz w parametrach wielkości oczekiwane i zmierzone. Zrób próbę przelewową i zmierz ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach.
Witam ! U mnie był dobry poziom, tylko samochód stał tydzień czasu nie odpalany i dopóki nie napełniły się cylindry olejem na jednym były właśnie takie stuki, po kilku minutach było już wszystko w porządku, odbierając go właśnie z warsztatu się to zdarzyło i tak stwierdził mechanik !
Jeśli rozrusznik ma dość pary aby odpalić ten pojazd, to z całą pewnością jest wystarczający. Tym bardziej że na jednym cylindrze pokazało ci wartości prawidłowe, tak? Więc sposób pomiaru jest prawidłowy. Wniosek masz jak na dłoni. Cylinder zdechł. Dodano po 52 Jeśli rozrusznik ma dość pary aby odpalić ten pojazd, to z całą pewnością jest wystarczający....
Temat to już wykopaliska, ale w sprawie łożysk. Były oryginalne i to w bardzo dobrym stanie. Dokładnie pomierzyłem sam wał i cały dół łącznie z pompą oleju. Korbowodu nie rozbierałem. Kanał olejowy drożny, luz wzdłużny korobwód - wał korbowy jest nominalny. Po wypłukaniu oleju z łożyska igiełkowego, nie budzi zastrzeżeń. Złożony był na oryginalnych...
jak wywala mi błąd nieszczelność w układnie dolotowym Sterownik rejestruje zbyt małą wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, czy faktycznie jest nieszczelność, czy przestawiony rozrząd generuje taki błąd ? Weź jakiegoś plaka albo lepiej zmywacz do hamulców, popsikaj w okolicach uszczelek kolektora przy pracującym silniku rozrząd ustawiłem jeszcze...
Nie byłem przy tym jak rozbierał, tylko gdy odbierałem powiedział ze hydraulika w porządku (3 lata temu zmieniana) na dole panewki dobre i żadnych luzów nie wyczuwa (wiec sprawdzał). Czy możliwe ze to przeciwwaga? Stuki słychać jakby na pierwszym lub drugim cylindrze. Chcę sam z kolega to naprawić wiec pytam o wasze zdania co to możne być? na co zwrócić...
Co do ustawienia to niema problemu gdyż trochę znam mechanikę ale każdy z nas się uczy przez całe życie.ustawiłem klapę spiętrzającą i potencjometr to i chyba dam rady i to zrobić.A stuki to słychać w okolicy czwartego cylindra po odpaleniu silnika.Oczywiście dam sobie na razie spokój z wymianą,na razie jeszcze muszę sprawdzić reduktor gazowy bo nie...
W sumie to mógłby być też jakiś czujnik podający za niskie napięcie do elektronicznego układu wtrysku (o ile tam taki jest) :) A czy stuki w skrzyni mogły być spowodowane nierówną pracą cylindrów? Rozumiem że na pierwszy rzut oka wygląda na usterkę mechaniczną ale z 2 strony dlaczego zniknęła by ona przez naładowanie akumulatora.
To wskazuje bardziej na luzy tłok-wał. Czyli sforzeń tłoka, panewka. Z innej beczki, może być to podany nadmiar paliwa w jednym cylindrze i stuka spalanie, ale to znane jest mi z podwórka diesla.
Związki ołowiu zaczęto dodawać celowo by ograniczyć stuki w silniku. Których nie było w czasach "pierwszej bezołowiowej" a pojawiły się gdy zwiększono kompresję w cylindrach.
Oddać auto spowrotem do warsztatu, niech fachowiec ogarnie temat.
Moze wadliwy zawór Dodano po 2 Moze cisnienie w cylindrach, moze za duzy wzros temperaturki
Stuki to luzy na korbowodzie lub ułożyskowaniu wału. Spalanie oleju, to pewnie wytarty cylinder i pierścienie. Moim zdaniem, remont jest nieopłacalny, przy takich objawach to jest przeważnie złom.
To teraz pozostaje sprawdzić, czy po zakręceniu kranika paliwa i wywietrzeniu mieszanki paliwowej z cylindra uda się uruchomić silnik za pomocą samostartu/plaka podanego do dolotu powietrza.
Jeżeli to faktycznie w efekcie przycierania to: -możliwe że mu przejdzie wraz z kilometrami -potrzebny szlif Co do przyczyn Możliwe że był źle dotarty, lub słaba jakość materiału. lub też złe pasowanie tłok cylinder Jakiś mechanik powinien to w miarę szybko zdiagnozować (mowa o silniku), jeżeli faktycznie problem tam gdzie myślę to można go wywołać...
Stuki w silniku były spowodowane przez tłoka, który był od nowości niewymiarowy, a skoki podnośnika przez uszczelnienie tłoku w cylindrze . Dziękuję za pomoc.
po zdjęciu koletora dolotowego, wali powietrzem w dolot na 4 cylindrze, wiec te na pewno wymianie i póxniej zobacze czy objawy ustały.... i bede dalej działał
Panowie temat PB zostawmy narazie na boku Po demontazu emulatora wtryskow i napsikaniu wd-40 do dolotu cali nie chodzi jakby na jednym garze, stuki dobiegają z pierwszego cylindra od strony akumulatora :( przedmuchalo chyba wszystko bo juz swiece nie są w szlamie, przygazowalem troche - potrzymalem na obrotach, na samym poczatku strzelilo z rury wydechowej...
kurcze hehe rozebrałem dzisiaj silnik. i pierścień się starł. założyłem na próbę stary cylinder bo znalazłem pierścionki do 50. i działa. stukanie ustało. w poniedziałek kupię nowy tłok założę i ma jeździć. Dodano po 2 nie sądziłem że pierścień może narobić tyle hałasu. tłok ma minimalny luz w cylindrze. więc albo to tłok albo pierścień...
Winna była uszczelka pod głowicą :| przepuszczała ciśnienie z trzeciego cylindra do układu chłodzenia. Po jakimś czasie podczas jazdy usłyszałem co raz głośniejsze stuki pod maską aż zaczęło tak stukać, że dał bym sobie rękę odciąć, że stuka tak jeden tłok o połamany zawór :D Decyzja była szybka ściągam głowicę... no i okazało się, że uszczelka pod...
Miska była zwalona bo była skorodowana to przy okazji nastąpiła wymiana. Sprawdzałem czy na korbowodach jest luz, nie było. Ciśnienie sprawdzałem, 2bary przy 2tys, jak instrukcja mówi. Do garów też kamerą zaglądałem, nic szczególnego nie widać, jak wnętrze cylindra. Zastanawiam się czy to nie jest któryś popychacz, ale częstotliwość tych stuków jest...
"Ignition Retard" to opóźnienie dla poszczególnych cylindrów względem wyliczeniowego opóźnienia ze względu na stuki. Cały ten układ "odstukowy" na wolnych zdajesię nie działa, on się aktywuje w określonych okolicznościach i można to zaobserwować w parametrach. A jaka przyczyna diagnozowania ? Bo poza kolejnym bagiem w sofcie do OSa za wiele nie wynika.....
Witam.Ostatnio borykałem się z takim problemem.Najpierw były stuki aż doszło do tego, że nie można było uruchomić silnika.Na pierwszym cylindrze szklanki popychaczy były tak wytarte,że w jednej z nich zrobiła się nawet dziurka.Po wymianie szklanek problem znikł i silniczek pracuje cichutko, aż się chce jeździć.Dodam jeszcze,że przed pojawieniem się...
Są pewne tendencje do stukania w poszczególnych miejscach ale zbyt sztywno bym się tego nie trzymał. Ogólnie pierwsze szuka się mechanizmy do których jest najłatwiejszy dostęp. Jeśli słychać metaliczny stuk w cylindrach i najbardziej pod obciążeniem to pierwsze sprawdził bym kąt wtrysku. Zbyt wczesny wtrysk ma właśnie takie objawy. Stukanie zaworów...
moim zdaniem wypada się czepić wału i panewek - panewki nośne też mogą stukać a i któryś czop może być wytarty silnik klepie głośniej jak jest rozgrzany - żadszy olej słabiej tłumi stuki tłoki jeśli mają duży luz w cylindrze klekoczą na zimnym silniku głośniej a na ciepłym zwykle już wcale bo się rozszeżają i lepiej "wypełniają" cylinder jeden tłok...
Witam. Posiadam E46 Compact 2001r. z silnikiem N42B18A. Problem polega na tym że nie wiem co jest przyczyną stuków w okolicy wałków rorządu. Przy dodawaniu gazu też jest ten problem jak i na ciepłym i zimnym silniku. Wcześniej auto miało przygodę braku kompresji na 2 cylindrze ale problem został wyeliminowany. Proszę o porady/pomoc . Link z filmem:...
Sprawdź iskrę ale na samym kablu bez fajki i świecy. Ma skakać na 8 mm. Jak mniej to podejrzany jest kondensator. Dołącz zewnętrzny przy stacyjce. Zdejm magneto (przy okazji okaże się czy klin nie jest ścięty) i podstawę iskrownika i sprawdź simmering. Twój argument że świeca byłaby w oleju nijak ma się do rzeczywistości. Z resztą rzadko się zdarza...
woodpecker jestem takiego samego zdania, że to luz na korbowodzie. Ja książki nie potrzebuję bo już prawie wszystko wymieniłem, jedyne co zostawiłem to ten luz na jednym korbowodzie, myślałem a co tam taki luzik, maluszek jeszcze trochę pojeździ. Dzisiaj odkryłem, że w elegancie jest regulacja zapłonu, nie wiem dlaczego nikt o tym nie wspomniał. Opozniłem...
Miałem podobny problem w siebie w nissanie primerze 1.6 też podobne stuki dochodziły z przepustnicy... Po oględzinach doszedłem do wniosku, że to panewki i faktycznie po odłączeniu świecy na 4 cylindrze pukanie ustało ... okazało się, ze panewka korbowodu na 4 cylindrze ma luz. Wymiana panewek oraz polerowanie wału rozwiązały sprawę.
Witam. Pacjent Mercedes Actros 3343 V6 1999 r. Przy ostatniej jeździe zaczęło coś stukać w silniku. Odkręciłem pokrywy zaworów na środkowym cylindrze, duży luz na laski około 4-5 mm, możliwe że skończyła się szklanka? Ktoś miał podobny przypadek? Z góry dzięki za odpowiedź. https://obrazki.elektroda.pl/7977058200_... AI: Czy w ostatnim...
Miałem taką trzycylindrówkę to w tym modelu normalka (głośna praca stuki) 1.2 już tego nie ma łańcuszek szybciej pada w 1.0 ale i kultura pracy jest jaka jest im więcej kilometrów tym będzie gorzej, bo to 3-cylindry na pocieszenie zostaje niskie spalanie ale ja już nie kupię 3-cylindrówki pozdrawiam
Witaj! Sprawdź paliwo.Zatankuj się w CPN. Stuki prawdopodobnie pochodzą od wtryskiwaczy.Dotykając rurek będziesz czół drgania pracy.Tak możesz wyczuć z,którego cylindra pochodzą. Popuść nakrętki na wtryskach,zobaczysz jak tryska paliwo. Na odpowiednim przyrządzie możesz sprawdzić wtryskiwacze.Gdyby było małe ciśnienie lub brak to wstaw nowy wtrysk i...
i czy ktoś zna konkretną odpowiedz skąd to powietrze do tego filtra tak bije Powiedziałem, za późno otwiera się zawór. Uszkodzona szklanka czy wytarta krzywka albo to i to. Faza się przestawiła cylinder wytwarza pierw podciśnienie a potem otwiera zawór.
Czy jest to "pukanie" podobne do luzu na panewce stopy korbowodu pierwszego cylindra, tylko troche slabsze, jakby stlumione? Podaj szczegoly samochodu (typ, typ silnika, przebieg). Pozdrawiam, Georges
Nardis zapewne dobrze wiesz że podgrzane pary do tak wysokich temperatur mają mniejszą gęstość, co nie znaczy że eksperyment się nie udał. Eksperymenty uczą tego, co wszyscy pomijają w sztywnym rozumowaniu :) Otóż prawdą jest, że podgrzane pary mają mniejszą gęstość, ale prawdą jest też to, że pary w wymienniku regeneracyjnym podgrzewając się od gorącego...
Witam. Mam do zrobienia astre II G-CC 2007 1.4 16 V z uszkodzonym silnikiem (stuki w głowicy).Przejechane 106 tyś. km Kompresja: 1 cylinder - 8 2 cylinder - 5,5 3 cylinder - 14,5 4 cylinder - 14,5 Rozebrałem głowice i na drugim tłoku kawałek metalu był ( taki 1mm x 3 mm) Po sprawdzeniu reszty głowicy to widać że jakieś prochy musiały być na wszystkich...
Temat zakonczony po kilku krotnym wysłaniu sterownika do elektronika i bez efektu zaczołem dokładnie sprawdzać inne podzespoły dopiero wymiana koła na wale oraz adaptacji pomogła i jest wszystko ok :) Po kilku miesiącach samochód wrócił z tymi samymi błędami + przy wysokich obrotach stuki w silniku oraz odgłos jakby wydech był nieszczelny przyczyna...
sadza cylindrze wypadanie cylindrze stuka cylindrze
zasięg telewizji naziemnej aparat trust silnik mercedes atego temperatura
analizator widma akustycznego lodówka campingaz
Pulsująca kontrolka nawiewu powietrza po załączeniu sterownika Pulsująca kontrolka nawiewu powietrza w sterowniku ST-72