Ale problem polega właśnie na tym, że popalisz mnóstwo części eksperymentując z nawijaniem transformatorów. W ostatecznym efekcie nakład pracy i koszt części znacznie przekroczą koszt klasycznego zasilacza. Dłubię w przetwornicach na codzień i naprawdę trzebaby mnie długo przekonywać do tego, żebym zrobił zasilacz impulsowy do wzmacniacza 2*400W. To...
Mierzę napięcie stałe, w samochodzie nie ma zmiennego.
Komparator okienkowy TCA 965, świetnie sprawuje się przy kontroli napięcia akumulatora 24V. Link Załączniki: Dzięki za propozycję. Tłumaczenia z googla to istna masakra :D Młynek przez trymer P1 jest najpierw wyraźnie zwrócił w dół (w kierunku R4), wycieraczki P2 trymera znacząco w górę (w kierunku R5). Zamiast samochodu napięcie elektryczne a źródło...
Witam! Tu niema co myśleć, już wszystko wiemy, w samochodzie nie ma zmiennego napięcia, zbudowałeś taki skomplikowany wzmacniacz, plus przetwornicę, a nie potrafisz pomierzyć mocy! Podaj napięcie na wyjściu przetwornicy, to podamy Ci dokładna moc, będziesz wiedział na czym stoisz. Pozdrawiam
Kolego o jakich proporcjach mowa? 12V napięcia zmiennego to jest 12V napięcia zmiennego inaczej się nie da.
Dobry wieczór, potrzebuję schematu zasilacza do mojego RPI 3b+. Chciałbym używać go w samochodzie, więc trzeba zmniejszyć napięcie stałe samochodu 12V na 5,1V. Pobór prądu wiadomo zmienny, ale zasilacz musi móc osiągać jakieś 3,5A maksymalnie. Nie może być to układ z przetwornicą, gdyż zakłóca mi ona pracę bluetootha (testowane na różnych ładowarkach...
jaki maksymalny pobór prądu ma to urządzenie i czy napięcie musi być stabilizowane? Urządzenie działa na prąd zmienny (50Hz). Pobór prądu wynosi 2,2A
Multimetr przełączony na pomiar napięcia zmiennego. Przy 26V akumulator już dawno by eksplodował. O elektronice samochodu nie wspomnę.
witam nie podłączysz pod napięcie stałe jakie masz w samochodzie transformatora. trafo działa tylko i wyłącznie na zasadzie zmiennego pola magnetycznego dlatego też nie zadziała przy prądzie stałym najlepszym rozwiązaniem jest właśnie przetwornica istnieją układy, które z pojedynczego napięcia 12v robią 2x12v ale układy te wytrzymują bardzo małe prądy,...
ustawiony jest na prąd zmienny V. Pomiary w samochodzie należy wykonywać multimetrem ustawionym na DC (napięcie lub prąd stały) z uwzględnieniem zakresu pomiarowego wartości prądu [A] lub napięcia [V]. Inaczej podłączasz multimetr gdy mierzysz napięcie [DCV] w instalacji (miernik włączony równolegle) a inaczej realizujesz pomiar prądu [DCA] pobieranego...
Witaj nie napisałeś czy prąd stały czy zmienny... Domyślam się że stały w jakimś ciężarowym samochodzie... Podałeś tylko napięcie a pobór mocy to drugi najważniejszy parametr jaki jest potrzebny by o czymś pomyśleć... Na alegro można kupić przetworniki 24V/12V , być może to Ci wystarczy... Pozdrawiam...
Sam alternator jest tak naprawdę generatorem "szpilek" uśrednianych do wartości znamionowej 14.4V - wzbudzenie nie jest w żaden sposób "regulowane" - działa dwustanowo - włączone/wyłaczone. Stąd i efekt popalonych żarówek i elektroniki, po odpięciu akumulatora przy pracującym silniku. Uzwojenie wzbudzenia jest sterowane w sposób "ciągły". Cudzysłowie...
moc pobierana przez producenta to 400W - i w domyśle będzie to przy 230V napięcia zmiennego. Potrzebujesz więc przetwornicę 12V->230V p.s. Z ciekawości zapytam - po co Ci 300'' w samochodzie? :)
Musisz zdobyć np.cewkę wysokiego napięcia z samochodu (od malucha) lub trafo z telewizora. Do tego albo generator albo ręcznie (kilka razy wyłącznikiem) zrobisz przebieg zmienny. To chyba najprostsze rozwiązanie.
W gnieździe gdzie podłączam sondę lambda powinno być 12 V po przekręceniu stacyjki, bez uruchomienia auta? Nie, napięcie się pojawia po odpaleniu silnika/zakręcenia rozrusznikiem. Białe to grzałka- jak się doszukałem. Czy powinna mieć rezystancję? Tak. Wynosi ona około 6.4 Ohm. Szary i czarny powinny po załączeniu auta dawać napięcie do 1V. Czyli mogę...
Witam, w garażu mam obniżone napięcie do 24V AC. Chciałbym uzyskać 12V DC żeby podłączyć radio samochodowe. Pomyślałem, żeby dać mostek prostowniczy i reduktor napięcia 24 do 12 taki z przeznaczeniem do samochodów ciężarowych. Ale zastanawia mnie jak taki reduktor zachowa się z napięciem prostowanym dwupołówkowo, które zasadniczo ma charakter napięcia...
Szanowny kolego. Nawet jeśli tak się dzieje, to nie jest to odłączenie baterii od ładowarki, tylko obniżenie napięcia ładowania. Jedyny pojazd, z którym miałem do czynienia i który tak robi, obniża napięcie z 14.4V do 13,9V. Pojazd ma już 3 lata i póki co bateria rozruchowa ma się dobrze. Odłączenie akumulatora od pracującego alternatora spowoduje uszkodzenie...
Na jednym będziesz mieć zawsze masę pojazdu (wł/ wył zapłon) ten odpada. następny na stałe połączony z plusem , może to również wychodzić z modułu zapłonowego (w zależności jaki to samochód ) 3 to ,,kolektor'' tranzystora - emiter połączony z masą pojazdu i tego szukamy przewodu. Tu nie ma napięcia zmiennego, jest podawana masa(-) w momencie kiedy to...
Czy z trafa wychodzą dwa, czy trzy przewody? Jeżeli trzy, to znaczy, że wzmak jest najprawdopodobniej zasilany napięciem symetrycznym i będzie troszke problemu z jego podłączeniem. Sprawdź napięcia miernikiem ustawionym na prąd zmienny pomiędzy każdym z uzwojeń wtórnych i napisz. Pozdr.
Przetwornicą zmieniasz napięcie np. 12v stałego na 230 zmiennego a falownikiem zmieniasz częstotliwość w celu np. regulacji obrotów silnika .
Witam !!!! Nie rozumiem jednej rzeczy - po co chcesz z 12V stałego robić 12 V zmiennego i potem stabilizować to zmienne na stałe ??? Otrzymasz znowu 12 V stałe (bez sensu) bo ewentualne zmiany napięcia w samochodzie +- 2V nie wpłyną na poprawną pracę zestawu . pozdr D,RZ
Ogólnie rzecz biorąc zestaw jest zasilany prądem stałym, jednak sam sygnał to już prąd zmienny :). Największym problemem w samochodzie będzie najprawdopodobniej moc. na głośniku 8 omowym to 18W. Jeżeli interesuje Cię coś więcej to niezbędna będzie przetwornica napięcia. Podaj więcej informacji o tym zestawie.
Triaki i Tyrystory mają to do siebie że da się je włączyć ale nie da się ich wyłączyć... Tylko odłączenie napięcia powoduje wyłączenie. Przy napięciu zmiennym a raczej prądzie zmiennym sieciowym dzieje się to 50 razy na sekundę jeśli chodzi o Tyrystor i 100 razy jeśli chodzi o Triak... Jak chcesz to zasilać napięciem stałym to musisz dać Transoptor...
ja to zrobilem, do discmana nie podlaczalem, poki co podlaczam to cuda z lampy na biurku (transformator czy jakos tak w kazdym razie zmienia napiecie z 220 V na 12V) zmierzam do tego ze po podlaczeniu tego patentu do 12V stab.7805 jest po 5 sekundach bardzo goracy (oparzylem się) chyba tak nie moze byc??!! kupilem radiator, 7 sek. i to samo... na lampie...
co ty chcesz, zeby ten samochud odleciał?? Nie, tak z ciekawości do czego w samochodzie może byc poterzebny silnik za 3.5 paczki?? A co do tego to watpie, żeby silnik był na zmienne, skoro baterie chyba mają napięcie stałe??
Tylko w samochodzie nie ma napięcia 60V.. A wiem jak ciągnie się łuk w wyłączniku na 250V zmiennego podłączony pod moje 90Voc Panele.. 3-5 odłączeń i po nim bo się stopił. A ludzi potrafiących wykonać realne MPPT w Polsce jest niewielu wręcz 1 osoba. I wcale nie przesadzam bo to co można kupić do grzałek to zwykłe PWM-y z trzymaniem punktu napięciowego...
AVE... Przezwojono go by uzyskać żądane napięcie i moc. A modyfikacja elektroniki dotyczyła zasilania uzwojenia pełniącego funkcję (elektro)magnesu. Opcja o tyle ciekawa, że można dość łatwo stabilizować napięcie wyjściowe niezależnie od obrotów silnika poprzez regulację napięcia na uzwojeniu wzbudzającym. Co ciekawe, można zastosować takie rozwiązanie...
Nie, ze względu na to, że urządzenie ma zmienny pobór prądu, więc i napięcie zasilające by skakało. Raczej trzeba zrobić samemu stabilizator na 1.5V (z filtracją śmieci co chodzą po zasilaniu samochodu) zasilany z gniazda zapalniczki. Np. na LM317 (tylko trzeba dobrać wersję z zapasem wydajności prądowej)
Hej! Chciałbym podłączyć sobie w aucie komplet głośników komputerowych Creative Inspire P5800. Jako źródło muzyki mógłby być smartfon lub empetrójka na minijacka. Zastanawiam się tylko jak rozwiązać zasilanie, bo teoretycznie w aucie przy wyłączonym silniku mam ok 12,5V, a na włączonym to wiadomo, oscyluje między 13,5, a 14,5V. Oczywiście jest to prąd...
rezystancja na tych kabelkach elektromagnesu jest około 25 omów I=24 V/25 Ω = 0,96 A Taki prąd musi dostarczyć zasilacz. Podłącz do akumulatora w samochodzie - może bez obciążenia zadziała. Dodano po 2 samochodowe żarówki powinny działać pod napięciem prądu stałego , a nie zmiennego Dla włókna żarówki halogenowej jest to obojętne.
Witam. Przeglądałem forum, ale nie mogłem znaleźć nic konkretnego. Mój problem polega na tym, że potrzebuję przetwornicy, która będzie znajdować się w samochodzie. Na wejściu będzie zatem napięcie rzędu 12-13,5V. Na wyjściu natomiast potrzebuję 40V napięcia stałego/500mA, oraz 4,6V zmiennego/500mA. Częstotliwość sygnału zmiennego ma być na poziomie...
Witam Poszukuję schematu prostego i skutecznego wyłącznika przeciążeniowego, chce to wykorzytac w silniku 12V a samochodzie do skladania lusterek Jak to ma działać? Jest linia zasilająca silnik 12V. Polaryzacja napięcia jest zmienna - sterowanie kierunkiem obrotów wiadomo rokzladanie skladanie lusterek Wyłącznik ma zadziałać wtedy gdy lusterko bedzie...
Podaj schemat układu zasilania żarówki samochodowej z gniazdka domowego. Niestety, jest to niebezpieczny pomysł i niezgodny z przepisami. Żarówki samochodowe wymagają zwykle 12V prądu stałego, a gniazdko domowe dostarcza 230V prądu zmiennego. Aby zasilić żarówkę samochodową, należałoby przekształcić napięcie, co wymaga stosowania transformatorów lub...
Dlatego zdecydowana większość firm motoryzacyjnych odeszła dawno temu od prądnic na rzecz alternatorów. Raczej nie do końca dlatego. Ale pójdźmy inaczej, jak inaczej możnaby zbudować alternator/prądnicę i jakie by to miało zalety i wady? Po pierwsze prądnice prądu stałego w pewnym sensie nie istnieją. Napięcie indukowane w uzwojeniu to pochodna po...
Pętle masy to jeden z podstawowych problemów wszelkich wzmacniaczy lampowych. I moje uwagi z własnych doświadczeń sprzed 40tu lat: 1. Lampy ECL/PCL 86 najczęściej były mocowane poziomo, ułatwiało to odprowadzanie ciepła. Dodatkowo lampy były orientowane w osi własnej w ten sposób, ze pręty napinaczy siatek były w płaszczyźnie pionowej. Zapobiegało to...
Mam w swoim urządzeniu taki patent jak proponuje lotnick. Atmega8 na wewnętrznym oscylatorze 8MHz, dioda schotky za stabilizatorem 5V i kondensator podtrzymujący 100uF. Przy zaniku napięcia wywoływane jest przerwanie w którym zapisuję do eeprom cztery bajty (zmienna typu single). Nie przeprowadzam jakichś dodatkowych zabiegów programistycznych ograniczających...
Na ostatnie pytanie też można łatwo odpowiedzieć. By się przekonać czy źródłem tych zakłóceń jest radio czy wzmacniacz tego głośnikia (bo skoro ma zasilanie to w obudowie musi być wzmacniacz) wystarczy zewrzeć sygnał do masy na wtyczce wejściowej, jak ucichnie to nie on a radio. W sumie jedno siebie warte tandetne radio i głośniki od komputera. W sumie...
Ogólnie akumulator ma byc zasilaniem dla detektora PI. Będzie on umieszczony w pudełku z tworzywa.. Ładowany ma być praktycznie co 3..4 dni.... Opis urządzenia " Procesorowa ładowarka CAR XTRAS KFZ MD18559 Ładowarka do akumulatorów ołowiowo-kwasowych, AGM 6/12V z wyświetlaczem led Ładowarka microprocesorowa do akumulatorów samochodowych i motocyklowych...
http://www.elektroda.net/samochod/przetw... Niezły generator zakłóceń - na wyjściu składowa zmienna względem '-' akumulatora - prostokąt (!) o amplitudzie bliskiej napięciu zasilania. W połączeniu z kilkoma metrami kabla można się spodziewać poteżnych kłopotów jak to namierzy URPiT czy jak tam dawna PIR się obecnie zwie. http://www.elektroda.net/samochod/przetw...
chyba słyszałej że jeżeli koło cewki leży przewodnik do jej indukcyjność będzie zmniejsza Raczej nie przypuszczam żeby indukcyjność cewki miała się zmienić po położeniu obok niej przewodnika. Przypuszczam że chodzi ci o ddziaływanie indukcyjności wzajemnej dwóch obwodów magnetycznych. Weż sobie dwa watomierze jeden mocy czynnej drugi biernej Nie wiem...
No dobrze, swoją NIEwiedzę o akumulatorach wyniosłem z komuny, może nie przystaje ona do współczesnych aku, proszę mnie douczyć. Proszę tylko o podtrzymywanie własnych słów. Wyżej napisał Pan, iż "napięcie [12,5V] kilka godzin po naładowaniu akumulatora jest prawidłowe", teraz, że po 96godz od naładowania względnie nowy wykazywał 12,96V, a ów w połowie...
Witam! Mam podobny problem. W samochodzie mam zamontowany zestaw głośnikowy Yamada B-219-26 wraz z sterownikim głośności, basu i efektu 3D (głośniki komputerowe). Wzmacniacz jest na TDA2030. Zasilanie z przetwornicy napięcia zmiennego (z 12V na zmienne 12V czy jakoś tak), przetwornica jast na 100% sprawna. Z radia "FIRST" podaje sygnał z dwuch wyjść...
Jak to mówią "albo rybki albo akwarium" - bez przetwornicy raczej się nie da chyba, że wynajdziesz coś nowego czego jeszcze ludzie nie widzieli. Pytanie - jaka jest dla Ciebie definicja przetwornicy? Niezależnie czy przetwornicę nazwiesz falownikiem, inwerterem czy użyjesz maszyny elektromechanicznej złożonej z silnika DC i prądnicy AC to zawsze jest...
Witam. Przedstawiam wam test modułu zasilania parkingowego kamer samochodowych model P1238 USB type C. Jak działa taki moduł? Podaje na stałe zasilanie 5V przez złacze USB-C, ale oprócz tego na jednym z dodatkowych pinów podaje 5V sygnalizujące włączony zapłon. Dodatkowo w przypadku spadku napięcia akumulatora poniżej 11.85V odłącza zasilanie do kamery....
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
niski napiąć zmienna dioda napiąć zmienna napiąć zmienna regulator
napęd matsushita arduino sterowanie radiem sprawdzic alternator wirnik
Regulacja napędu bramy przesuwnej - kluczowe kroki Unox XVC305P nie włącza się po zaniku napięcia