Jeszcze raz sprawdzic dokladnie alternator rowniez z pomiarem poboru pradu wirnika ew. podmianka sprawnego
W sumie amperaż przede wszystkim zależy od uzwojeń stojana i diod. Wirnik ma drugorzędne znaczenie chociaz może dawać za słabe pole magnetyczne do osiągnięcia pełnej wydajności alternatora. Ważniejsze czy impedancja jednego i drugiego wirnika jest taka sama, bo regulator może niewłaściwie współpracować z "nowym " wirnikiem. Rozumiem że wymiary się zgadzają?
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
miałem podobne przypadki i czasami warto przed kupieniem reg sprawdzic wirnik
Dobrze Kolega mówi. Warto zacząć od czegoś co działa tj. alternatora. Wyjąć wirnik, tam w nabiegunniki wkleić magnesy i sprawdzić charakterystyki U(n) i P(n).
a probowales go podlaczyc tak jak pisalem? ciekawe co to za warsztat jak nie umija alternatora sprawdzic... co do starego altka to moglo byc tak ze zwyczajnie pasek sie slizgal i to bylo wina badz szczotki z komutatorem wirnika sie skonczyly i trzeba bylo wymienic... sproboj sam to zrobic :)
Trzeba sprawdzic tylko rezystancje wirnika jednego i drugiego.
jeżeli uszkodzeniu ulega tylko łożysko to należy je wymienić i zadbać o to aby pasek nie był za mocno napięty.
Do sprawdzenia na pewno regulator jak i całe okablowanie. Jak i reszta alternatora, czyli wirnik.
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Jeżeli masz stary wirnik sprawdź szerokość dystansu od przedniej pokrywy, a i czy był to wirnik z takiego samego alternatora.P Stary wirnik jeszcze mam tyle tylko ze do porowania musze rozebrac alternator :) Wirnik mial byc do tego alternatora (byl razem z lozyskiem), wygladal tak samo a nie przyszlo mi do glowy zeby sprawdzic czy co do milimetra wszytsko...
Zmierz średnicę gwintu są 14 i 16mm × 1.5mm.P
No tak tylko jak to sprawdzic tym miernikiem,stojan lub komutator.Jestem poczatkujacy tu wie mam problem
No wszystko ok, ale nie rozumiem jak wystawanie koła pasowego może zależeć od człowieka naprawiającego czy montującego alternator. Alternator montuje się w jednej pozycji i nie da się nic regulować, wirnik alternatora siedzi w łożyskach w pozycji z góry ustalonej przez konstruktora. Nawet gdyby komuś udało się jakoś źle zamontować wirnik, takiego alternatora...
To wygląda na uszkodzony wirnik alternatora. Pierścienie wirnika są wybite (nie centryczne) i szczotki podskakują. Może uda się przetoczyć pierścienie u tokarza. Ewentualnie może być luźny przewód lub słabe połączenie do pierścienia wirnika, ale to mniej prawdopodobne. Wszelkie luźne przewody muszą być doklejone najlepiej specjalnym lakierem albo klejem.
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Chciałbym prosic o pomoc w identyfikacji po fotografii wirnika ,modelu alternatora , jego parametrów i pojazdu w którym miał zastosowanie.Dla ścisłości podam że wirnik waży ponad 8kg. https://obrazki.elektroda.pl/1499711200_... https://obrazki.elektroda.pl/9691994600_...
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
w tym modelu wymienia się kpl, mostek i regulator, a napiecie Ci nie podnosi, bo mocno rozładowany akumulator ma duże obciążenie i alternator sobie nie radzi, a jaki jest prąd ładowania, sprawdzałeś? Koniecznie trzeba sprawdzic dokładnie alternator (mostek, uzwojenie wirnik) Dodano po 7 przewód między alternatorem a akumulatorem sprawdzony?
Nissan to to samo co Renault. Kolego, sprawdź czy pręty nie sa luźne, bo siła odśrodkowa jest znaczna. Jak Valeo, to zobacz czy koszyczek (uzwojenie na wirniku) nie jest luźne, bo to wada genetyczna wirników w tych alternatorach. Albo rusz śrubokrętem, albo ujmij wirnik w dłoń i na wyskości ucha pokręć nim, fajna grzechoteczka.
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
Do ładowania na biegu jałowym oprócz napięcia wzbudzenia wymagana jest odpowiednia prędkość obrotowa wirnika alternatora. Czy koła pasowe w obu alternatorach są jednakowej średnicy?
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Zacierające się alternatory przy tych silnikach to częsta przypadłość. Pęka obudowa alternatora i wirnik staje na amen bo zacina się o stojan. Jeżeli to jest winą usterki to po prostu trzeba zdjąć pasek wieloklinowy i spróbować uruchomić silnik, powinien zapalić...
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Uderzając w śrubę (ściągacz) od czoła, wirnik ustąpił.
mysle że masz uszkodzoną diode wzbudzenia lub prądową czasem wirnik aby to sprawdzic trzeba rozebrac alternator i sprawdzic
Cewki wiem jak podłaczyć ale nie wiem jakie magnesy zastosować - 40x18x10 ??
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
Nie. W 2 kl. TE wypadało by już znać zasadę działania silnika elektrycznego prądu stałego. Hasło "komutacja".
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
proponuję sprawdzic szczotki ,regulator mogą byc uszkodzone pierścienie na wirniku
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Witam . Brak tego połączenia nie pozwoli na ładowanie , bo nie ma napięcia na wirniku alternatora.
jeśli kontrolka się nie świeci to wskazuje na uszkodzenie w obwodzie regulator napięcia-szczotki-wirnik alternatora. Czyli najprawdopodobniej jeden z tych elementów padł.
prawdopodobnie beda diody prostownicze w alternatorze albo wirnik.radze to sprawdzic.
Zależy jaki alternator. Valeo, Bosch czy Motorcraft
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Alternator 9D teraz posprawdzać diody i wirnik.
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
Odkręcasz śrubę m6, wyciągasz szczypcami krzywkę i w wirniku alternatora zobaczysz nacięty gwint, wkręcasz śrubę z długim gwintem i w ten sposób ściągasz wirnik ze stożka czopa wału. Okno wylotowe czyste, bez śladu nagaru, który by blokował wylot spalin
Alternator ładuje więc nie jest problem wirnika
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
Możesz wymienić same diody ( wciskane, 1/2 cala), jednak częstokroć ta nowa, na wskutek rozbicia gniazda, wynikłego z przekoszenia podczas wyciskania/wciskania nie siedzi już dobrze. Viper ma rację, prostownik uszkadza się sporadycznie, 90% usterek w tym typie alternatora to rozwarte uzwojenie wirnika.
Witam! Sprzęgiełko na alternatorze można sprawdzic obserwując jego zachowanie w momencie rozruchu i gaszenia silnika. Lub demontując pasek osprzętu z alternatora i kręcąc dynamicznie ręką sprzegiełkiem raz w strone w ktorą napędza go pasek a raz w przeciwną. Kręcąc w przeciwną strone wirnik alternatora nie powinien sie obracac. Sprzęgiełko z tego co...
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
A jakie jest napięcie podczas pracy owej maszyny mierzone wprost na wyjściu alternatora i na samym akumulatorze? To są pomijane sprawy, ale często występuje znaczny spadek napięcia na złączach. Niestety, ale prąd o natężeniu 20 i więcej amper ma swoje prawa; zaś częstokroć obsługa i naprawa układów ładowania to eliminowanie spadków napięć o wartości...
Weź żarówkę 5W/12V i silniczek od samochodziku zdalnie sterowanego. Sprawdź, czy silniczek od zabawki wygeneruje Ci tyle prądu, żeby zaświecić żarówkę 5W/12V. Jeśli uda się, przyłącz ten silniczek do wirnika alternatora i podłącz wzbudzenie.
Ten gruby czerwony przewód pod + 12V pod śrubę rozrusznika gdzie jest przykręcany gruby przewód od akumukatora .Ten czarny przewód to zasilanie regulatora napięcia a poprzez regulator zasilanie wirnika alternatora i powinien być podłączony pod stacyjkę pod numer zacisku 15 lub 54.
Pokaż mi wirnik alternatora który pobiera 5A. Naprawiam to 35 lat. Regulator jest softstart,selfstart itd.
To w alternatorze nie ma więcej rzeczy ,sprawdź jeszcze jaki pobór prądu ma wirnik.P
Romek, przecież to zwykły fiatowski alternator, różni sie tylko stojanem i wirnikiem. Oryginalnie ma prąd 26A, ale przewiniesz go na około 35A
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
w tym alternatorze wirnik nie stanowi obwodu lampki
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
Rezystancja wirnika alternatora o który pytasz ma 3,27 Oma. (+/- 0,16)
Dziś wyjąłem ponownie alternator i chcę go sprawdzić tylko nie bardzo wiem jak. Ktos pomoże? Bosch 0124225053 90A. Szczotki,wirnik, łozyska i obudowa wygladają dobrze. Jak mogę go sprawdzic by w 100% potwierdzic co nie dziala poprawnie. Dzieki za pomoc.
Ale to nie blokuje na amen wirnika alternatora. Jedyna opcja to pole magnetyczne "przekleja" wirnik do stojana i blokuje go. Czyli jw zgubiona plastikowa tylna obudowa łożyska albo nie te łożyska. Wystarczy zdjąć pasek i sprawdzić luz promieniowy na kole alternatora.
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Alternator ma przez regulator zasilany wirnik,więc to normalne że robi pole. Ale tylko wtedy gdy wirnik jest napędzany. Załączam plik ze schematem jak w mojej corolli podłączony jest alternator.
Może być to podłączone do komputera.DF jest to oznaczenie wzbudzenia alternatora (wirnika).Jeżeli nie było nic podłączone do tego zacisku,to oczywiście nic nie ma być podłączone.
. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm. Rezystancja nie ma większego znaczenia chociaż 2-2.2Ω jest prawidłowa /zależne od błędu miernika/ natomiast prąd pobierany jest ważny wynosi około 4.5A natomiast usterką jest raczej uszkodzona jedna faza diod.P
Witam, mam problem z alternatorem,wirnik ma rysy,brak ładowania czy mogę zamontować alternator np z opla silnik benzynowy? Oczywiście z przeróbką uchwytu i zmianą koła pasowego
Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
Tam jest ciekawy alternator, wirnik zasilany jest z głównej gałęzi B+, zaś kontrolka to zezwolenie włączenia prądu na wirnik. Jak jej nie ma, to regulator śpi.
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Dokładnie, ale jest też prostsza metoda: przyświeć sobie latarką, tak, aby widzieć kręcący się wirnik/wentylator alternatora i niech Ci druga osoba wyłączy silnik, powinien po zatrzymaniu paska zrobić jeszcze parę obrotów
wirnik od alternatora są na 12 lub 24 v? Widział Ty wirnik alternatora??? Jak przewinąć stojan i wirnik od alternatora A co tam przewijać chcesz? Jednym słowem "O matko" Poczytaj trochę o alternatorach i zadaj pytania jeszcze raz.
Czy mogę użyć aluminium do zrobienia wirnika w alternatorze i nakleić magnesy
Zapewne valeo, uzwojenie wirnika się nie rusza ?
Alternator czy prądnica? Odpowiadam: Regulator napięcia, szczotki, diody w alternatorze, wirnik w prądnicy, urwane przewody, zerwany pasek klinowy. Wszystkie te usterki miały miejsce w różnych 126p.
sprawdz regolator ,łozyska czy czsem wirnik nie ociera o stojan a i jeszcze obwiazkowo trzeba sprawdzic czy wirnik nie ma przebicia do masy i jak masz mozliwosc sprawdzic to sprawdz indukcyjnosc cewek mozliwe ze ktoras ma skrut
Najlepsza rada - kup sprawny alternator. Podłączenia mostka trójfazowego pod uzwojenie nikt Ci z osobna nie będzie tłumaczył, tym bardziej że w sieci bez problemu znajdziesz schemat wewnętrzny typowego alternatora. Wirnik sprawny ?
kontrolka jest oki, bo jak pokrecilem tym kołem gdzie jest pasek klinowy to sie zapalila po ktoryms obróceniu, a reszty to nie iwem jak sprawdzic:) To masz do wymiany szczotki i ewentualnie slizgi zasilające wirnik . Pozdrawiam Mariusz :. :D
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Witam, Mieszkam w byłym młynie wodnym, Obecny ciek jest wątły, spiętrzenie troche ponad 3 metry i przeplyw stały minum 100 litrow na minute. Woda wcieka do przestrzeni, gdzie kiedys znajdowało sie nadsiębierne koło młyńskie przy pomocy rury o przekroju 200mm. Obmyślilem następującą koncepcję: 1. Wirnik: śruba od motorówki aluminium koszt okolo 250 zl...
Nie ma żadnej śruby tam gdzie włożyłeś torxa to oś wirnika.
Witam Jeśli świszczy to pracuje na zwarciu Możesz sprawdzic podłaczając go do aku tylko plus i minus i obracajac wirnikiem jesli obraca sie normalnie to diody ok jesli ma opor diody do wymiany Na odległość to uzwojenie do wymiany Powodzenia
Witam, Chciałbym zasięgnąć rady. Rozebrałem alternator samochodowy żeby wymienić łożyska. Podczas ściągania łożyska wypał mi wirnik na jakieś rupiecie które miałem koło stołu i przypuszczam ze w związku z tym na uzwojeniu wirnika powstało małe zadraśniecie (na jednym lub dwóch drutach) No i mam dylemat czy ten wirnik będzie dalej się nadawał do użytkowania. Pomyślałem...
silnik nie kręci się do takiej wartości i wirnik alternatora też nie jest 1 do 1 z prędkością obr. silnika chociażby przez uślizg paska ale zakładam warunki idealne czyli przełożenie 1 do 1. Nie, zmierz sobie średnicę koła pasowego wału korbowego silnika i koła pasowego alternatora, przekładnia wyjdzie Ci 1:2 lub nawet 1:3 Po za tym szczegółem to dobrze...
1. wymontować 2. wymienić 3. zamontować narzędzia, klucz 8,10,13,17,19, ściągacz do łożysk, lutownica, materiały lakier nitro, cyna ,sznurek np. dratwa wymień a masz spokój na 200,000 km , brak problemów z pulsowaniem świateł albo kontrolki ładowania wiem co piszę męczę się z tym prawie na codziń
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i...
Jak nie podłączysz L, to alternator nie ma wzbudzenia, zaczyna ładować dopiero z magnetyzmu szczątkowego wirnika, jak pisałeś po przekroczeniu 4k rpm
Witam, mógłby ktoś napisać jak sprawdzić elementy alternatora (wirnik, stojan, regulator, mostek) tak krok po kroku, chodzi mi o to gdzie co podłączyć i co mierzyć. Alternator z vectry A delphi, kontrolka nie działa ale prawdopodobnie się przepaliła podczas uszkodzenia, podłączyłem kontrolkę bezpośrednio w alternator i świeci ale ładowania nie ma, nie...
Witam wszystkich mam pytanie jak mozna sprawdzic domowym sposobem regulator napiecia w domu czy czy potrzebuje urzadzenie do tego bo wiem ze wirnik ,diody ,uzwojenie sprawdze zarowka a tego nie moge rozgrysc jak w domu to sprawdzic wszystkiem ktorzy mi pomoga z gory dzienki
Koło pasowe alternatora Zen Brazylia. Do kosza kup orginalny ina. Sprawdź jeszcze wirnik alternatora bo często pada i oczywiście szczotki. Wirnik ar3002 szczotki svx7
Jaki masz pobór prądu i na jakie napięcie założyłeś regulator. Sprawdziłeś alternator? Jak wirnik i jego pobór prądu? Co z diodami pomocniczymi. Jaki masz alternator bo było tego trochę.
Tę masę, a w zasadzie masy, wyczyściłem i dobrze przymocowałem. Pomiarów dokonałem na mierniku wskazówkowym (diody prostownicze i uzwojenie alternatora, wirnik sprawdzony przez podanie prądu i zwarcie 2-gim do masy) wszystko dobre. Jeszcze nie wykonałem tej dodatkowej oporności na mierniku, powód jest dość prozaiczny, miernik nie jest mój i na razie...
przymocuj sobie uzwojenie do wirnika po wymianie piercsieni napewno tego nie zrobili i teraz na maszynie jest ok a w samochodzie tylko na wolnych bo sila odsrodkowa powoduje wyginanie sie tych drutow od wirnika i gdzies robia zwarcie a maszyna ma zamale obroty zeby to sprawdzic
Witam :) wczoraj pomierzony zostal alternator - uszkodzony jest wirnik alternatora - altek do wymiany
Witam, w jaki sposób można nawet orientacyjnie ocenić stan pierścieni ślizgowych wirnika alternatora? Posiadam kilka starych polskich alternatorów o różnym stopniu zużycia i potrzebuję nawet orientacyjnie określić ich żywotność bo szkoda składać alternator na wirniku który pochodzi 2 miesiące.
wirnik alternator sprawdzic miernikiem alternator alternator sprawdzic dioda
podswietlenie przyciskow radia temperatura sprężarka zamrażarki chłodziarko zamrażarka ariston
przetwornica iveco makita dc18wa
Migający ekran telewizora - przyczyny i rozwiązania Kanał bas-refleks z rury PCV 1,5 mm, średnica 12 cm