Diody w tych IGBT mają dosyć duży spadek napięcia w kierunku przewodzenia 1,5V przy 10A, czyli miał byś 2x więcej mocy do wytracenia co na zwykłym mostku. Pewnie musiał byś zewrzeć bramki z emiterami żeby któryś IGBT nie włączył się niekontrolowanie - robiąc zwarcie. Jak w prostowniku samochodowym były diody 1A - to jakiś lipny prostownik, pokaż zdjęcie...
No jest to bardzo proste, jeśli masz zasilacz komp. atx to nie włączy się sam. Trzeba zewrzeć szary przewód z masą(czarne przewody) wtedy zasilacz się uruchomi. Żólte przewody to 12V, czarne to masa. No i wiadomo jak masz wzmacniacz samochodowy to pewnie ma gniazdo masowe, 12V i jedno gniazdo załanczające wzmacniacz( trzeba na nie podać 12V.) i już...
Witam, posiadam projektor IBM M400. Udało mi się go rozebrać i dostac do zasilacza, wychodza z niego 3 kable idące do moduł lampy z którego idą 2 kable do lampy ale nie wiem które kable zewrzeć ze sobą aby projektor włączał się bez lampy. Z tego co wyczytałem w temacie trzeba zewrzeć ze sobą kabel ze stałym napięciem z masa(ma kolor biały). Wszystko...
(at)dziadekkrecik Same bzdury Panie Dziadek. Skoro masz alternator samochodowy to prawidłowo podłączony powinien dawać do 15 VDC, nawet przy najwyższych obrotach tego ,,silniczka". Czyli masz to co chcesz -12 VDC. Tu nie ma zastosowania żaden sterownik od hulajnogi, roweru czy drezyny! A jak potrzebujesz 24 VDC, to przetwornic Step Up wszędzie jest...
Zaczął bym właśnie od termostatu przegrzania numer 34 na załączonym schemacie. Termostat ten powinien albo po wystudzeniu sam się zresetować albo trzeba go ręcznie zresetować jeżeli ręcznie to na środku jego obudowy powinien być mały "guziczek". Jeżeli nie ma guziczka to najlepiej odłączyć przewody i sprawdzić miernikiem przejście jeżeli go nie ma to...
Aku samochodowy zabiera kupę miejsca na stole. Poza tym to niebezpieczne bo zawsze można przypadkowo zewrzeć klemy lub dalej na kablach. Nie jest łatwo spalić bezpiecznik 50A... A to co pisze kolega wyżej? Aku z UPSa - nie starczy? Przy normalnym działaniu taki silniczek bierze 1-3A. https://allegro.pl/oferta/akumulator-bez...
Oczywiście że prościej ale koledze olo dałoem tylko przykład a on potraktował to jak tylko do tego bym wykorzystywał tego UPS-a. Wiadomo że nie tylko do laptopa są też inne potrzeby. To że chce przerobić tego UPS-a to tylko to że szkoda mi go wywalać na śmietnik albo sprzedać za 10zł... Więc po co mi jeszcze dopłacać za zasilacz samochodowy i nie mieć...
Witam Potrzebuje przerobić zestaw samochodowy ze starej nokii 6610i na docelowo bluetooth. Jest to fabryczny zestaw montowany w samochodzie BMW E46, działa bardzo dobrze na starym telefonie, nie chce go zmieniać i rozprować samochodu. Na początek link do schematu złącz: [url=http://pinouts.ru/CellularPhones-No...
Najpierw to by trzeba było rozebrać ten UPS i zmierzyć napięcie akumulatorka w czasie ładowania. Bo to że napięcie znamionowe mają takie samo, to nie znaczy że można je zewrzeć (przez diodę). Samochodowy akumulator kwasowy jest ładowany napięciem co najmniej 2V wyższym od znamionowego.
Każde Mio i każdy Garmin to ma - ładowarka musi mieć połączone piny 4 i 5 przez odpowiednią rezystancję i to wszystko. Można równie dobrze zewrzeć piny i wtedy też będzie działać, tylko nie będzie ładować więcej niż 500mA.
Artur k. Widziałeś kiedyś wzmacniacz samochodowy ?!?! A Ty widziałeś taki co ma napisane "remonte" ??, bo ja nie. Tak jak sam stwierdziłeś powinno być "remote", autor postu nawet nie potrafi poprawnie przepisać tego co jest napisane na wzmacniaczu. Pomijając już kwestie tego że wystarczy zajżeć do instrukcji lub na google i wszystko staje się jasne....
Witam! Czy kolega testy wzmacniacza przeprowadza przy podłączonych chinczach czy bez? Jeśli bez to, bez podłączonych chincz może pojawiać się taki problem. W chwili kiedy zapali się czerwona dioda protect wystarczy na chwilę zewrzeć masy chincz do masy zasilania. Wszysto się wówczas okaże. Pozdrawiam!
Dzięki krzysztof723 za tak dokładne opisy, to bardzo ułatwia zrozumienie. Czekam na tą najprostszą przetwornicę na LM2596 a w międzyczasie przetrząsnę piwnicę w poszukiwaniu jakiegoś uszkodzonego zasilacza ATX. Przy okazji jeszcze jedno pytanie: niektóre diody są spotykane w wersji podwójnej (na trzech nóżkach). Jeśli taka dioda jest opisana jako np....
No widzisz sam sobie teraz odpowiedziałeś.Jak koledzy na tym drugim forum opisali-jest typowe wejście napięcia dodatniego z radia(dodatkowy kabel zasilający'3',który powoduje załączenie wzm po załączeniu radia).ALe jak masz obawy to rozkręć ten wzm i zmierz ten sprzęg. Albo daj model lub link ze zdjęciem. Pozdro. Dodano po 6 Zresztą zobacz tutaj: http://img04.allegro.pl/photos/oryginal/...
Chciałbym naprawić przekaźnik pompy, oparty jest na układzie RC555N (NE555P). Aktualnie nie robi nic po podaniu zasilania, wcześniej pyknął przekaźnikiem na sekundę i wracał. Rozumiem, że na zapłonie powinien sobie pyknąć na 1-2sekundy, a gdy silnik pracuje to powinien zewrzeć styki cały czas. Na razie wymieniłem: Układ RC555N - zastąpiłem go NE555P...
Upewnij się najpierw czy właściwie wlutowałeś tranzystory. Najlepiej jednak montować układ "po kawałku" i sprawdzać działanie. Zacznij więc od początku (a właściwie od końca układu). :) - zmontuj BD911, rezystor K39 oraz 3K9. Teraz dla sprawdzenia możesz połączyć punkt wspólny 3K9 i K39 do +12V zapalając w ten sposób żarówkę. - dołącz BC159, rezystor...
Zwierasz w tej największej wtyczce 14 pin do masy (może być np. do pinu 15). Tutaj masz opis: http://www.hardwarebook.info/ATX_Power_S... Następnie podłączasz pod żółty przewód + wzmaka a pod czarny -. Zobacz czy nie wyłącza się pod obciążeniem ( z powodu braku obciążenia innych wyjść) i czy nie masz zakłóceń. Jeżeli są zakłócenia spróbuj dać jakiś...
Witam Mam następujący problem: Buduję robota, którego chciałbym wysterować za pomocą komputera. Problem pojawił się przy zasilaniu. (W robocie będzie ok. 100Ah akumulatorów, więc sprawność nie jest krytyczna) 12V dc -- przetwornica -- 220V ac -- zasilacz ATX do komputera -- komputer I teraz pytanie: Czy mogę zewrzeć masę akumulatora zasilającego przetwornicę...
Dzięki kol. Zbych282 za zwrócenie uwagi na BU407, pierwotnie miał tylko sterować przewiniętą cewka stycznika TSM1, w ferworze przeprojektowywania schematu zapomniałem, że jeszcze dojdzie cewka od elektrowłącznika „wysokoprądowego”. Trzeba będzie poszukać cos gotowego wśród darlingtonów na 20-30A. Musi wytrzymać dość duży prąd, ponieważ w...
Kolejny mod - rezygnacja z sygnału zapłonu, na rzecz wykrywania ładowania. Można użyć 4 rezystorów i komparatora analogowego, albo 2 rezystorów i przetwornika ADC. Tutaj wykorzystane jest to 2-gie rozwiązanie. Mogą to być albo 2, najlepiej metalizowane, rezystory i dobierana programowo wartość progu, albo precyzyjny potencjometr wieloobrotowy i stała...
Na przykład: http://skory.z-net.hu/alkatresz/irfz44.p... lub https://www.fairchildsemi.com/datasheets...
Ad1) Odpowiadając na pytanie teoretyczne, prąd teoretyczny będzie nieskończony. Zwierając akumulator, popłynie prąd ograniczony wewnetrzną opornością akumulatora. Im akumulator "lepszy" tym ten prąd jest większy. Ad2) Tego robić nie wolno ale naucz się prawa Ohma. Ad3) Napięcie (skuteczne) zostanie obniżone o połowę.
Znalazłem w Internecie dość ciekawy artykuł pokazujący jak sprawdzić elektronicznie czy w samochodzie jest wrzucony bieg. Poniżej prezentuję moje tłumaczenie z angielskiego na polski dla osób nie znających tego języka. Mam nadzieję, że komuś się to kiedyś przyda. W większości starszych samochodów z manualną skrzynią biegów konieczne jest wciśnięcie...
Witam. Mam problem z moim kochanym autkiem. Swego czasu elektryk samochodowy zamontował w tym aucie do alarmu immobilizer na pilot. Wczoraj jednak pilot przestał mi działać. Pomyślałem, że to kwestia baterii (co mi się wydało dziwne, bo względnie niedawno była wymieniana). Po zakupie i wymianie baterii problem nie znikł i auto dalej mi się nie chciało...
Klej wydłubany, przetwornice działają. Temat do zamknięcia. Dodano po 33 Usunięcie kleju przywrócio sprawność przetwornic.
Czy bez tej diody ten wzmacniacz może działać? Oczywiście. Tylko że jak podłączysz odwrotnie zasilanie to na 99% odparuje końcówka mocy + kilka ścieżek.
Żeby sprawdzić w całości czyli także strojenie i obiór nie należy zapomnieć o podłączeniu głośników. Ma problem z uruchomieniem (włączeniem) radia. Tu wystarczy to, co napisałem. Kompletne sprawdzenie poza "własnym" samochodem wymaga kodu. Głośniki, antena to truizm.
no wlasnie wymienilem i nic sie nie dzieje tylko jak podlanczam to sie na kablach zaiskrzy tak jakby mial jakis pobór i wszystko ani nie rychnie i tu pojawia sie pytanie jak to naprawic?? dzieki za szybka odpowiedz
http://moto.allegro.pl/item155116865_jez...
Rozumiem, że na obecną chwilę zasilacz pali bezpieczniki w chwili podłączenia. Pozostaje więc sprawdzić obwody od strony sieci. Można to zrobić na niskim napięciu zasilając zasilacz z dowolnego źródła np 12V. Może to być zasilacz od telefonu, akumulator, zasilacz warsztatowy, etc. Ważne, by w szeregu była koniecznie żarówka (może być niewielka samochodowa)....
Więc jeden prawdopodobnie to masa a dwa to 1 i 2 bieg. Możesz eksperymentować przez wpiętą w szereg żarówkę samochodową najlepiej H-4 wtedy nawet przy zwarciu nic nie spalisz.
Bezpiecznik powinien być dostepny po wykręceniu pierścienia / nakrętki trzymającego środkowy bolec wtyku.
Zobacz czy któraś nóżka (punkt lutowniczy) łączy z masą radia. Jeśi tak, to ta dioda zabezpiecza przed odwrotnym podpięciem zasilania.
Witaj. Jeżeli jesteś tym jeszcze zainteresowany to tu masz linke do bardziej czytelnego schematu.Ja miałem płytkę na której brakowało parę elementów,diody i tranzystory powymieniałem tak jak tam jest opisane,trafo mam 2x16,3V i śmiga aż miło.te 43Volty na twoim trafo jest ok. http://www.irls.narod.ru/bp/zar/zar41.ht...
Ja nic nie obciążałem i po zwarciu zielony czarny zasilacz pracuje i zasila samochodowego halogena 100W.
Część odparuje, nie powinno być zwarcia, nigdy nie miałem kłopotów.
Kolego, już je zepsułeś, dlatego robi się zwarcie. Pomyłka w podłączeniu tak zwykle się kończy, padają układy scalone, zabezpieczenia przeciwzwarciowe, to ma tak działać, w przypadku odwrotnego podłączenia powinna zadziałać dioda zabezpieczająca i upalić bezpiecznik. Praktyka zaś pokazuje że pada zwykle znacznie więcej elementów. Myślę że możesz spokojnie...
zewrzyj ze sobą D+ i D-
Masz najzwyklejsze zwarcie trudne do lokalizacji, jedz do elektryka samochodowego.
Żeby ktoś udzielił odpowiedzi musisz napisać model urządzenia i zdjęcia przepalonego elementu i całej płytki.
Wszystko masz wydrukowane na przekaźniku. Schemat wewnętrzny. Zasilenie cewki (85,86) spowoduje zwarcie 30 z 87.
Spróbuj dać drugi bezpiecznik taki sam ale przed pompką , a przed wyłącznikiem i zobacz co się będzie działo.
Zdecydowanie bezpiecznik 3 A będzie za mały do tego odkurzacza, możesz dać szklany 15 A bez żadnych przeróbek. Dodatkowo przyjrzał bym się samej wtyczce czy czasem przewód minusowy nie dotyka blaszki plusowej i robi zwarcie.
witam przy montazu radyjka w aucie mialem zwarie kabel plusowy dotkną do kabla antenowego a niebylo bezpiecznika radio sie spalilo mozna jakos je naprawic czy tylko wyrzucic?? co zrobic pomocy radio mialem cale 2 dni:)!!
Do sprawdzenia diody prostownicze i ten tranzystor na radiatorze.
Zrób to po przez żarówkę samochodowa na 24V. Jak swieci to masz zwarcie rozłącz natychmiast . A jak coś zadziała i nie swieci to ok.
Sprawdź najpierw lampę, czy nie ma zwarcia. Może głupi pomysł, ale podłączenie jej do akumulatora samochodowego 12V coś wyjaśni?
Sprawdź czy nie przyciśnięte przypadkiem zwarcia nie mają.
1. Diagnoza uszkodzonego elementu w Thyristor module - ciężko dostać zamiennik 2. Diagnoza uszkodzenia w Triac module - jest dość drogi w wymianie Oba moduły opierają się na triakach, żarówki paląc się robią zwarcie i uszkadzają triak, prąd zwarcia sieci energetycznej (setki amperów) często uszkadza inne elementy. To należy sprawdzić bez napięcia sieciowego,...
Nie podałeś modelu samochodu,ale wnioskuję po kolorach że to Golf III.Plus po stacyjce ma być niegasnący przy rozruchu. Tak jak napisałeś ,w alarmie jest włączony tryb serwisowy i w pamięci alarmu pozostaje nawet po odłączeniu zasilania.Musisz wyłączyć tryb serwisowy (według instrukcji),sprawdź również czy przycisk autoryzacji nie jest zwarty.
Jak robi sie zwarcie to na pewno uszkodzone sa te tranzystory. Kup mocniejsze IRFZ44N. Mozliwe tez ze przyczyna usterki sa spalone tranzystory w koncowkach mocy. Trzeba je sprawdzic czy nie maja zwarcia miedzy C-E.
(at)sebool12 czyli bezpiecznik jest przepalony, zewrzyj go na krótko i sprawdź czy ładowarka ruszy.
Cewka, jak to cewka, ma swoją indukcyjność. Oczywiście nie można jej podłączyć na stałe do napięcia stałego (DC) nawet o wartości 12 V. Ale już do napięcia zmiennego (AC) o wartości 12 V można podłączyć na stałe jak najbardziej. Działanie styków przerywacza samochodowego to nic innego jak imitacja napięcia zmiennego 12 V po pierwotnej stronie oczywiście....
Zwarcie ON/OFF do masy odpala przetwornice :]
Witam, możesz zastosować IRFZ44N, tylko sprawdź czy nie ma w układzie zwarcia. Sam tranzystor nie wybuchnie, coś mu pomogło.
Mozna jeszcze w trakcie rozruchu dać żarówkę w szereg (z reflektora samochodowego) a potem ją zewrzeć.
Witam, zdjecie nr.2 gorny uklad SMD przy czerwonym kondensatorze, czy to resztki pasty lutowniczej czy "wybuch", jezeli uszkodzenie to zapewne tranzystroy jakimi steruje sa do wymiany.. Pozdrawiam
Rozbierasz ładowarkę i robisz zwarcia czy rozłączenia itp. tylko na płytce
Podłącz te głośniki tuż przy kostce/przejściówce radia na próbę. Sprawdzisz czy wtedy działają poprawnie. Nie wiemy gdzie robisz zwarcie , musisz sam je znaleźć :)
Zwarcie na przewodach
Witam mam taki starszy wzmacniacz marka nieznana i gdzieś nie daje zasilania, na kondensatorach za przetwornicą 0V a z drugiej strony na wejściu napięcia na przetwornice są same + nieznam się za dobrze na tym ale 6 tranzystorów załączających po lewej stronie jakby działa mierząc miernikiem i po prawej druga 6 także ale jako tako to one też nic niewysterowują...
jak podłączyć wentylator 2 pin do molexa Jeśli jest na 12V to użyj pinu do którego jest doprowadzony żółty i czarny kabel. Do żółtego podłącz + do czarnego -. czy jest prawdopodobieństwo uszkodzenia sprzętu, poprzez powstanie zwarcia? Jest to możliwe. Chyba powinieneś wybrać dział komputerowy, a nie samochodowy.
Tak. Na linii 5V obciążonej żarówką12V 20W - 5,16V, a na linii 12V obciążonej żarówką samochodową 85W (zwarte oba włókna) - napięcie 12.15V.
Przepala się zawarty we wtyku zapalniczki 10-amperowy bezpiecznik, po ok. 1 minucie działania. Czy zauważyłeś żeby coś się grzało? Wtyczka zap. samochodowej bywa zrobiona z badziewnego plastiku, który się może odkształcić i spowodować zwarcie na stykach.
Fachowcy zalecają ładowanie aku prądem pulsującym.Czy jesteś pewien ,że prąd osiągnął taką wartość?Czy tym prostownikiem ładowałeś jeden czy więcej akumulatorów.Prostownik może być dobry a akumulator zwarty. Dlatego taki prąd.Napisz więcej.
Nie, taki pomiar nie powoduje zwarcia To od woltomierza też zależy. Np. użyje samochodowego........
Przeciążenie powoduje szybkie wyłączenie zasilacza, mógłbyś spróbować ograniczyć prąd do wartości, która nie przeciąży zasilacza, i sprawdzić, czy silnik ruszy w takich warunkach. Włączyć szeregowo opór 1,2 om - jak ruszy, zewrzeć po chwili. Takim małym kompresorem da się cokolwiek przedmuchać? Czy prostownik 12 V wchodzi w grę? Starej konstrukcji,...
Prąd stały plus duże obciążenie silnika z opcją zwarcia -więc tylko stycznik ewentualnie R15 4PDT
W razie wypadku przewod plusowy moze sie przeciac a kant miazdzonej blachy, a co za tym idzie moze dotknac masy. Powstaje zwarcie i plynie bardzo duzy prad (prad zwarcia dla akumulatora samochodowego to ok 300A). Aby uniknac niebezpieczenstwa pozaru zakladamy bezpiecznik. Tylko ze jezeli kabel zostanie przeciety na odcinku miedzy aku a bezpiecznikiem,...
Collego,Rozer! Trudno nazwać zwarciem, jeśli rezystancja między przewodami zasilającymi a masą jest większa niż 400Ohm przy napięciu 12V!Jeśli masz dostęp do płyty wzmacniacza, sprawdź rezystancję między wyprowadzeniami kondensatora, które są podłączone do przewodów zasilających. Jeśli nie masz zwarcia, włącz wzmacniacz i sprawdź jego działanie.
A sam zasilacz jest sprawny ? "Na sucho" odpala ? Obciąż zasilacz np. żarówkami samochodowymi i zmierz napięcia. Jeżeli zasilacz jest sprawny to na płycie masz zwarcie.
Położenie bezpiecznika na przewodzie jest obojętne - przerwa w obwodzie spowoduje ustanie przepływu prądu. Taka cecha obwodu prądu stałego i obwodu szeregowego. Zasilacz i bezpiecznik lepiej trzymać w suchym niż w wilgotnym pomieszczeniu lub na dworze. Bywają jeszcze oprawy bezpieczników rurkowych z dołączonymi kablami. Stosowane były do zasilania radioodbiorników...
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
http://obrazki.elektroda.pl/9789432800_1...
Najprawdopodobniej problemem jest Pojemność wejściowa przetwornicy. Odłącz zasilacz od sieci, podłącz przetwornice, podłącz zasilacz do sieci. możesz też podłączyć miedzy zasilaczem a przetwornicą żarówkę (samochodowa 12V 20W lub coś podobne), po włączeniu zasilacza zewrzyj wyprowadzenia żarówki, zbudujesz mini soft start.
A masz schemat i potrzebną wiedzę w naprawach tej klasy wzmacniaczy?
Witajcie nie bardzo wiem czy zadaje te pytania we właściwym dziale forum , mam radyjko w którym wprowadziłem zmiany przerobiłem je tak by sygnał z mp3 trafiał na wejście AUX jednak nie bardzo wiem jak zabezpieczyć sobie mp3 playera przed zwarciem linii sygnału między sobą a także z masą i ewentualnymi pikami napięcia , 1.Czy radia mają jakieś zabezpieczenia...
Samochód wrócił od elektromechanika. Wadą okazało się gniazdo zapalniczki samochodowej tuż przy hamulcu ręcznym. Powodowała ona zwarcie. Dziękuję wszystkim za pomoc. Temat zamykam.
Do serwisu, w którym naprawiają piloty samochodowe. Coś robi zwarcie i rozładowuje baterie. Ogarnięty serwis gsm też powinien znaleźć usterkę.
zamiennik: https://www.tme.eu/pl/details/rfp50n06/t... Lampka protect zazwyczaj informuje o potencjalnym zwarciu na wyjściu. Sprawdziłbym i ewentualnie podmienił MOSFETy.
Na początek sprawdź panele, regulator może być ok ...... Podłącz dwie żarówki samochodowe 21W/24V połączone w szereg bezpośrednio do nich ..... Możliwe również zwarcie na wejściu regulatora i praca paneli na zwarciu, mogły osiągnąć sporą temperaturę i z tond te niskie napięcie .....
Uniwersalne zamki mają standardowe oznaczenia kolorów: czerwony - plus, czarny - masa, zielony, niebieski - do silników siłowników, brązowy, biały - impulsy sterujące. Przewody brązowy i biały mogą być zdublowane by ułatwić podpięcie mastera i alarmu. Zresztą otwórz tą centralkę, to sie przekonasz, ze najpewniej są w niej zwarte.
Witam, diodę wylutowałem i nadal jest zwarcie, więc prawdopodobnie procesor.
Akumulator już wykluczyłem. Naładowałem go na maxa, zweryfikowałem nawet jego parametry na specjalistycznym mierniku w sklepie z akumulatorami, a potem jeszcze podłączyłem równolegle w instalacji skutera drugi akumulator (samochodowy). Efekt ten sam. Bezpieczniki zmierzone miernikiem? Nie tylko obejrzane?
Przecież masz na rozpisce ktrórą zamieściłeś ! :D I. Co do pomiaru to jest tak jak napisałeś, między stykami poszczególnych głośników nie może być żadnego zwarcia do masy. Nawet pare kohmów będzie robić problem.
Witam, sytuacja następująca. W aucie mam tylko frontowe nagłośnienie, czy istnieje opcja zmostkowania lewy front lewy tył? Wzmacniacze w radiach samochodowych zazwyczaj pracują w mostku, to co ty nazywasz mostkowaniem jest ordynarnym zwarciem i jak każde zwarcie może skończyć się kupą dymu. W takim wypadku mógł bym wymienić głośniki na mocniejsze z...
Najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie transoptora, uzyskasz najlepszą separację od instalacji samochodowej.
Jedno pytanie ? Masz oscyloskop ? Albo najprościej, podłącz żarówke, np. 12 V/21 W samochodową na wyjście głośnikowe, i sprawdź, czy zamiast wzmacniacza przypadkiem nie zbudowałeś generatora. Wejście oczywiście zwarte do masy.
Jak to mierzyłeś przejście na akumulatorze? Zmierz napięcie na zaciskach. Nie trzepnąłeś tym akumulatorem o coś? Nie upadł Ci przy wkładaniu? Nie wpadłeś w jakąś dużą dziurę? Prostownik metalowy? Ładowałeś w aucie? Może zwarłeś obudowę do masy? Rozumie aku bezobsługowe samochodowe ołowiowe?
Sprawdziłem i nie jest zwarta
Zrób "pralkowca" albo "amerykankę" zewrzyj wyjścia uzwojeń (zrób zwarcie) i energia generowana w uzwojeniu pójdzie w jego ogrzanie lub podłącz żarówki samochodowe i zobaczysz efekt swojego treningu. https://www.youtube.com/watch?v=wxi9U-FF...
Moim zdaniem uszkodzenie nie powstało od zbyt wysokiej temperatury tranzystorów z braku słabego docisku do radiatora tylko od niezłego zwarcia. Widać po zwęglonym PCB w miejscu gdzie są umieszczone tranzystory. Może właściciel coś źle podłączył. Przed wymianą tranzystorów posprawdzaj wszystkie elementy w okolicy sprawdź transformatory czy nie mają zwarcia...
Najwyraźniej masz zwarcie w kablu antenowym. Trzeba to znaleść, alboi zgniecony albo przemoczony wzmacniacz w podstawie anteny. SławeK
Sprawdziłem dziś na palmtopie Asus A696 i ładowarce samochodowej. Przy D+ i D- nie podłączonych do niczego ładował się zbyt małym prądem (przy włączonym ekranie + GPS nie był w stanie doładować się do końca). Po zwarciu ich ze sobą naładował się bez problemów do końca. Potwierdzam. Ładowarka samochodowa od MIO P550 dopiero po zwarciu D+ i D- zaczęła...
Tak to wzmacniacz samochodowy
gniazda oraz wtyczki USB zrobiłem obwód w który z jednej strony wpinam do ładowarki a z drugiej kabel od telefonu. Jeśli masz taki obwód to nie widzę problemu aby sprawdzić czy piny w ładowarce są zwarte bez jej rozbierania.
W Twoim wypadku X to wydajnosc pradowa zasilacza, tzn ze taki maksymalnie prad mozna z niego pobierac. Y to zapotrzebowanie urzadzenia na prad. I teraz, jesli Y=X - jest ok, ale zasilacz pracuje na granicy pradu dopuszczalnego. Jesli Y>X - zasilacz sie bedzie grzal, a nawet moze sie uszkodzic (przegrzeje sie trafo jesli nie ma zabezpieczenia). Gdy ta...
Wypnij bezpiecznik i wsadż zarówke samochodowa zamiast ( dorób sobie kabelki) Załącz swiatła stopu i ruszaj wiazka. Jezeli zarówka zaswieci jasno to w tym miejscu masz zwarcie do masy, jezeli ciemno brak zwarcia.
Siemanko . Dla chcącego nie ma nic trudnego . Przepraszam , że posłużyłem się ,,wytartym'' sloganem .Wyjście jest proste i często stosowane .Po prostu pruje się[ wycina ]cały wyświetlacz z obudową i elektroniką w taki sposób aby nie uszkodzić elementów i drobnymi przewodami połączyć obydwie części miernika . Można oczywiście pozostawić przełącznik ,...
Tak, masz podłączyć do plusa. To wejście służy do tego żeby je podłączać albo do plusa - wtedy wzmacniacz działa - albo je zdalnie wyciszać przez zwarcie do masy. Możesz zrobić sobie zdalny wyciszacz jakimś włącznikiem.
zewrzeć samochodowy wzmacniacz zewrzeć samochodowy radio samochodowy zewrzeć
maxima nissan sprzedam dozymetr kabel czujnik oleju mercedes
Zamienniki dla tranzystora BUL39D: BU508D, BU2520DX i inne Niedziałający przycisk "Coffee" w DeLonghi PrimaDonna Classic