Diody w tych IGBT mają dosyć duży spadek napięcia w kierunku przewodzenia 1,5V przy 10A, czyli miał byś 2x więcej mocy do wytracenia co na zwykłym mostku. Pewnie musiał byś zewrzeć bramki z emiterami żeby któryś IGBT nie włączył się niekontrolowanie - robiąc zwarcie. Jak w prostowniku samochodowym były diody 1A - to jakiś lipny prostownik, pokaż zdjęcie...
No jest to bardzo proste, jeśli masz zasilacz komp. atx to nie włączy się sam. Trzeba zewrzeć szary przewód z masą(czarne przewody) wtedy zasilacz się uruchomi. Żólte przewody to 12V, czarne to masa. No i wiadomo jak masz wzmacniacz samochodowy to pewnie ma gniazdo masowe, 12V i jedno gniazdo załanczające wzmacniacz( trzeba na nie podać 12V.) i już...
Witam, posiadam projektor IBM M400. Udało mi się go rozebrać i dostac do zasilacza, wychodza z niego 3 kable idące do moduł lampy z którego idą 2 kable do lampy ale nie wiem które kable zewrzeć ze sobą aby projektor włączał się bez lampy. Z tego co wyczytałem w temacie trzeba zewrzeć ze sobą kabel ze stałym napięciem z masa(ma kolor biały). Wszystko...
(at)dziadekkrecik Same bzdury Panie Dziadek. Skoro masz alternator samochodowy to prawidłowo podłączony powinien dawać do 15 VDC, nawet przy najwyższych obrotach tego ,,silniczka". Czyli masz to co chcesz -12 VDC. Tu nie ma zastosowania żaden sterownik od hulajnogi, roweru czy drezyny! A jak potrzebujesz 24 VDC, to przetwornic Step Up wszędzie jest...
Zaczął bym właśnie od termostatu przegrzania numer 34 na załączonym schemacie. Termostat ten powinien albo po wystudzeniu sam się zresetować albo trzeba go ręcznie zresetować jeżeli ręcznie to na środku jego obudowy powinien być mały "guziczek". Jeżeli nie ma guziczka to najlepiej odłączyć przewody i sprawdzić miernikiem przejście jeżeli go nie ma to...
Ad1) Odpowiadając na pytanie teoretyczne, prąd teoretyczny będzie nieskończony. Zwierając akumulator, popłynie prąd ograniczony wewnetrzną opornością akumulatora. Im akumulator "lepszy" tym ten prąd jest większy. Ad2) Tego robić nie wolno ale naucz się prawa Ohma. Ad3) Napięcie (skuteczne) zostanie obniżone o połowę.
Aku samochodowy zabiera kupę miejsca na stole. Poza tym to niebezpieczne bo zawsze można przypadkowo zewrzeć klemy lub dalej na kablach. Nie jest łatwo spalić bezpiecznik 50A... A to co pisze kolega wyżej? Aku z UPSa - nie starczy? Przy normalnym działaniu taki silniczek bierze 1-3A. https://allegro.pl/oferta/akumulator-bez...
Oczywiście że prościej ale koledze olo dałoem tylko przykład a on potraktował to jak tylko do tego bym wykorzystywał tego UPS-a. Wiadomo że nie tylko do laptopa są też inne potrzeby. To że chce przerobić tego UPS-a to tylko to że szkoda mi go wywalać na śmietnik albo sprzedać za 10zł... Więc po co mi jeszcze dopłacać za zasilacz samochodowy i nie mieć...
Najpierw to by trzeba było rozebrać ten UPS i zmierzyć napięcie akumulatorka w czasie ładowania. Bo to że napięcie znamionowe mają takie samo, to nie znaczy że można je zewrzeć (przez diodę). Samochodowy akumulator kwasowy jest ładowany napięciem co najmniej 2V wyższym od znamionowego.
Każde Mio i każdy Garmin to ma - ładowarka musi mieć połączone piny 4 i 5 przez odpowiednią rezystancję i to wszystko. Można równie dobrze zewrzeć piny i wtedy też będzie działać, tylko nie będzie ładować więcej niż 500mA.
Artur k. Widziałeś kiedyś wzmacniacz samochodowy ?!?! A Ty widziałeś taki co ma napisane "remonte" ??, bo ja nie. Tak jak sam stwierdziłeś powinno być "remote", autor postu nawet nie potrafi poprawnie przepisać tego co jest napisane na wzmacniaczu. Pomijając już kwestie tego że wystarczy zajżeć do instrukcji lub na google i wszystko staje się jasne....
Witam! Czy kolega testy wzmacniacza przeprowadza przy podłączonych chinczach czy bez? Jeśli bez to, bez podłączonych chincz może pojawiać się taki problem. W chwili kiedy zapali się czerwona dioda protect wystarczy na chwilę zewrzeć masy chincz do masy zasilania. Wszysto się wówczas okaże. Pozdrawiam!
Witam Potrzebuje przerobić zestaw samochodowy ze starej nokii 6610i na docelowo bluetooth. Jest to fabryczny zestaw montowany w samochodzie BMW E46, działa bardzo dobrze na starym telefonie, nie chce go zmieniać i rozprować samochodu. Na początek link do schematu złącz: [url=http://pinouts.ru/CellularPhones-No...
Dzięki krzysztof723 za tak dokładne opisy, to bardzo ułatwia zrozumienie. Czekam na tą najprostszą przetwornicę na LM2596 a w międzyczasie przetrząsnę piwnicę w poszukiwaniu jakiegoś uszkodzonego zasilacza ATX. Przy okazji jeszcze jedno pytanie: niektóre diody są spotykane w wersji podwójnej (na trzech nóżkach). Jeśli taka dioda jest opisana jako np....
No widzisz sam sobie teraz odpowiedziałeś.Jak koledzy na tym drugim forum opisali-jest typowe wejście napięcia dodatniego z radia(dodatkowy kabel zasilający'3',który powoduje załączenie wzm po załączeniu radia).ALe jak masz obawy to rozkręć ten wzm i zmierz ten sprzęg. Albo daj model lub link ze zdjęciem. Pozdro. Dodano po 6 Zresztą zobacz tutaj: http://img04.allegro.pl/photos/oryginal/...
Chciałbym naprawić przekaźnik pompy, oparty jest na układzie RC555N (NE555P). Aktualnie nie robi nic po podaniu zasilania, wcześniej pyknął przekaźnikiem na sekundę i wracał. Rozumiem, że na zapłonie powinien sobie pyknąć na 1-2sekundy, a gdy silnik pracuje to powinien zewrzeć styki cały czas. Na razie wymieniłem: Układ RC555N - zastąpiłem go NE555P...
Zwierasz w tej największej wtyczce 14 pin do masy (może być np. do pinu 15). Tutaj masz opis: http://www.hardwarebook.info/ATX_Power_S... Następnie podłączasz pod żółty przewód + wzmaka a pod czarny -. Zobacz czy nie wyłącza się pod obciążeniem ( z powodu braku obciążenia innych wyjść) i czy nie masz zakłóceń. Jeżeli są zakłócenia spróbuj dać jakiś...
Upewnij się najpierw czy właściwie wlutowałeś tranzystory. Najlepiej jednak montować układ "po kawałku" i sprawdzać działanie. Zacznij więc od początku (a właściwie od końca układu). :) - zmontuj BD911, rezystor K39 oraz 3K9. Teraz dla sprawdzenia możesz połączyć punkt wspólny 3K9 i K39 do +12V zapalając w ten sposób żarówkę. - dołącz BC159, rezystor...
Witam Mam następujący problem: Buduję robota, którego chciałbym wysterować za pomocą komputera. Problem pojawił się przy zasilaniu. (W robocie będzie ok. 100Ah akumulatorów, więc sprawność nie jest krytyczna) 12V dc -- przetwornica -- 220V ac -- zasilacz ATX do komputera -- komputer I teraz pytanie: Czy mogę zewrzeć masę akumulatora zasilającego przetwornicę...
Dzięki kol. Zbych282 za zwrócenie uwagi na BU407, pierwotnie miał tylko sterować przewiniętą cewka stycznika TSM1, w ferworze przeprojektowywania schematu zapomniałem, że jeszcze dojdzie cewka od elektrowłącznika „wysokoprądowego”. Trzeba będzie poszukać cos gotowego wśród darlingtonów na 20-30A. Musi wytrzymać dość duży prąd, ponieważ w...
Kolejny mod - rezygnacja z sygnału zapłonu, na rzecz wykrywania ładowania. Można użyć 4 rezystorów i komparatora analogowego, albo 2 rezystorów i przetwornika ADC. Tutaj wykorzystane jest to 2-gie rozwiązanie. Mogą to być albo 2, najlepiej metalizowane, rezystory i dobierana programowo wartość progu, albo precyzyjny potencjometr wieloobrotowy i stała...
Znalazłem w Internecie dość ciekawy artykuł pokazujący jak sprawdzić elektronicznie czy w samochodzie jest wrzucony bieg. Poniżej prezentuję moje tłumaczenie z angielskiego na polski dla osób nie znających tego języka. Mam nadzieję, że komuś się to kiedyś przyda. W większości starszych samochodów z manualną skrzynią biegów konieczne jest wciśnięcie...
Witam. Mam problem z moim kochanym autkiem. Swego czasu elektryk samochodowy zamontował w tym aucie do alarmu immobilizer na pilot. Wczoraj jednak pilot przestał mi działać. Pomyślałem, że to kwestia baterii (co mi się wydało dziwne, bo względnie niedawno była wymieniana). Po zakupie i wymianie baterii problem nie znikł i auto dalej mi się nie chciało...
Czy bez tej diody ten wzmacniacz może działać? Oczywiście. Tylko że jak podłączysz odwrotnie zasilanie to na 99% odparuje końcówka mocy + kilka ścieżek.
Na przykład: http://skory.z-net.hu/alkatresz/irfz44.p... lub https://www.fairchildsemi.com/datasheets...
Zobacz czy któraś nóżka (punkt lutowniczy) łączy z masą radia. Jeśi tak, to ta dioda zabezpiecza przed odwrotnym podpięciem zasilania.
Żeby ktoś udzielił odpowiedzi musisz napisać model urządzenia i zdjęcia przepalonego elementu i całej płytki.
Do sprawdzenia diody prostownicze i ten tranzystor na radiatorze.
Zdecydowanie bezpiecznik 3 A będzie za mały do tego odkurzacza, możesz dać szklany 15 A bez żadnych przeróbek. Dodatkowo przyjrzał bym się samej wtyczce czy czasem przewód minusowy nie dotyka blaszki plusowej i robi zwarcie.
Nie podałeś modelu samochodu,ale wnioskuję po kolorach że to Golf III.Plus po stacyjce ma być niegasnący przy rozruchu. Tak jak napisałeś ,w alarmie jest włączony tryb serwisowy i w pamięci alarmu pozostaje nawet po odłączeniu zasilania.Musisz wyłączyć tryb serwisowy (według instrukcji),sprawdź również czy przycisk autoryzacji nie jest zwarty.
Więc jeden prawdopodobnie to masa a dwa to 1 i 2 bieg. Możesz eksperymentować przez wpiętą w szereg żarówkę samochodową najlepiej H-4 wtedy nawet przy zwarciu nic nie spalisz.
Część odparuje, nie powinno być zwarcia, nigdy nie miałem kłopotów.
Ja nic nie obciążałem i po zwarciu zielony czarny zasilacz pracuje i zasila samochodowego halogena 100W.
Żeby sprawdzić w całości czyli także strojenie i obiór nie należy zapomnieć o podłączeniu głośników. Ma problem z uruchomieniem (włączeniem) radia. Tu wystarczy to, co napisałem. Kompletne sprawdzenie poza "własnym" samochodem wymaga kodu. Głośniki, antena to truizm.
zewrzyj ze sobą D+ i D-
Masz najzwyklejsze zwarcie trudne do lokalizacji, jedz do elektryka samochodowego.
Cewka, jak to cewka, ma swoją indukcyjność. Oczywiście nie można jej podłączyć na stałe do napięcia stałego (DC) nawet o wartości 12 V. Ale już do napięcia zmiennego (AC) o wartości 12 V można podłączyć na stałe jak najbardziej. Działanie styków przerywacza samochodowego to nic innego jak imitacja napięcia zmiennego 12 V po pierwotnej stronie oczywiście....
Wszystko masz wydrukowane na przekaźniku. Schemat wewnętrzny. Zasilenie cewki (85,86) spowoduje zwarcie 30 z 87.
Sprawdź czy nie przyciśnięte przypadkiem zwarcia nie mają.
Witam, zdjecie nr.2 gorny uklad SMD przy czerwonym kondensatorze, czy to resztki pasty lutowniczej czy "wybuch", jezeli uszkodzenie to zapewne tranzystroy jakimi steruje sa do wymiany.. Pozdrawiam
Sprawdź najpierw lampę, czy nie ma zwarcia. Może głupi pomysł, ale podłączenie jej do akumulatora samochodowego 12V coś wyjaśni?
Jak robi sie zwarcie to na pewno uszkodzone sa te tranzystory. Kup mocniejsze IRFZ44N. Mozliwe tez ze przyczyna usterki sa spalone tranzystory w koncowkach mocy. Trzeba je sprawdzic czy nie maja zwarcia miedzy C-E.
Zwarcie na przewodach
(at)sebool12 czyli bezpiecznik jest przepalony, zewrzyj go na krótko i sprawdź czy ładowarka ruszy.
Witajcie nie bardzo wiem czy zadaje te pytania we właściwym dziale forum , mam radyjko w którym wprowadziłem zmiany przerobiłem je tak by sygnał z mp3 trafiał na wejście AUX jednak nie bardzo wiem jak zabezpieczyć sobie mp3 playera przed zwarciem linii sygnału między sobą a także z masą i ewentualnymi pikami napięcia , 1.Czy radia mają jakieś zabezpieczenia...
W tych ruskich prostownikach diody nagminnie padają przez zwarcia w grzanych ceramikach i elektrolitach. Na UT5 masz chyba zwarcie C-B
Witam, możesz zastosować IRFZ44N, tylko sprawdź czy nie ma w układzie zwarcia. Sam tranzystor nie wybuchnie, coś mu pomogło.
W razie wypadku przewod plusowy moze sie przeciac a kant miazdzonej blachy, a co za tym idzie moze dotknac masy. Powstaje zwarcie i plynie bardzo duzy prad (prad zwarcia dla akumulatora samochodowego to ok 300A). Aby uniknac niebezpieczenstwa pozaru zakladamy bezpiecznik. Tylko ze jezeli kabel zostanie przeciety na odcinku miedzy aku a bezpiecznikiem,...
Bezpiecznik powinien być dostepny po wykręceniu pierścienia / nakrętki trzymającego środkowy bolec wtyku.
Zwarcie ON/OFF do masy odpala przetwornice :]
samochodowy zewrzeć radio samochodowy zewrzeć wzmacniacz zewrzeć samochodowy
sprężarka lodówce głośniki modecom buczą oscam ustawienia
agregat inwerterowy freelander schemat
Kod P1447 w Peugeot 508 - układ EVAP Audi A8 D2 3.7 V8 lift – błąd 17549 (P1141) Load Calculation, nieszczelność dolotu, MAF