Jako moderator powinien Kolega raczej studzić emocje, a nie samemu je wywoływać. Proszę pisać prawdę, dobierać argumenty uczciwie i rzeczowo a nie pokrętnie - nie będzie potrzeby nazywania rzeczy po imieniu i nie będzie emocji. Pisząc o 13,8V miałem na myśli napięcie które będzie dochodziło do diody, która będzie przy dodatkowym akumulatorze. Dodatkowy...
Nie jest to opłacalne, straty energii będą większe niż zyskana energia.
palił bezpiecznik od kompresora bo wyjarany przekaźnik, bo kompresor śmietnik samochód w lądował to już się nie podnosi wgl ale teraz leży cała prawa strona przód i tył I co najlepsze nie chce się podnieść I co najlepsze nie chce się podnieść Ale Lewa strona stoi normalnie jak podnoszę samochód to podnosi się tylko lewa strona zaworki w miechach wykręcić...
Powinien obsłużyć spokojnie ponieważ oryginalna ładowarka ma napięcie wyjściowe 5 V i prądzie 2,1.A, tylko niektóre telefony mające funkcję szybkiego ładowania zwiększają napięcie ładowania a Hammer Energy korzysta ze standardowego napięcia 5V.
Kabli w samochodzie nie odpinaj. 50 Ah akumulator powinien byc ładowany 5 A ( lub mniej ). Z kolegą się do końca nie zgodzę. Jeśli prostownik ładuje prądem do 15V to ok, lecz wątpie. Jeśli prostownik daje ponad 15V lepiej odłączyć klemę gdyż łatwo można zniszczyć elektronikę zawartą w nowych samochodach.
Aby następowało ładowanie, napięcie zasilacza musi być wyższe niż w ładowanym ogniwie. W samochodzie 12V akumulator ładowany jest napięciem 14,3V, więc o jakieś 8% wyższym, czyli podobnie jak w Twoim przypadku.
Przy 20% znając nasze państwo będą jakieś chore, nieżyciowe rozwiązania aby nałożyć akcyzę na prąd do samochodów np. plombowane liczniki w samochodzie, ładowanie wyłącznie na stacjach(!), osobne liczniki w domu do ładowania auto itd....
Leaf ma tylko jednofazowe Type 2 a to oznacza 7kW (typowe 240V 32A) , Przy Type 2 ważna jest moc wbudowanej ładowarki obecnie do 40kW (400Vx63A). CCS i ChadeMo to ładowanie prądem stałym, Wiec twoim rozwiązaniem jest wallbox (Właściwie to ładowarka) z Chademo. Za 30-40tys PLN można kupić nawet uniwersalne CCS/Chademo na 20kW/40kW.
Czy w wirtualnym nie trzeba być na nowych zasadach rozliczenia? A kolega jak ma już dłużej instalacje PV może jest na starych? Może mobilny magazyn energii na samochodzie?Ładujesz go w dzień na farmie a wieczorem wracasz i zasilacz swoją instalacje.
wytwarzanie energii do samochodów EV również wymaga spalania paliwa i szkodzi środowisku. Odpowiedź jest taka, że niecała światowa produkcja energii elektrycznej pochodzi z tego źródła. Biorąc pod uwagę fakt, że samochody ładuje się w nocy to jednak cała pochodzi z węgla.
Takiego nie posiadam, używam starego bestera lub Mass, pierwszy to duże trafo, drugi impuls do 60 A przy 14,4 V. To wygląda na zabawkę.
najprościej woltomierzem na akumulatorze podczas pracującego silnika przy około 2000 obr/min napięcie powinno być około 13,8V
Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora). Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak: 1....
Czy dobrze zrozumialem, ze prostownikiem Powermat PM-CD-50RWL mozna rowniez ladowac akumulatory typu AGM zamontowane w samochodzie?
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
A co ze sprawnością? Jak zwykle najważniejszy parametr jest pomijany w takich publikacjach...
tak wyciąłem nożem na gorąco Ja zeszlifowałem małą szlifierką. Kielich wału dałem do przetoczenia. Ty masz średnicę silnika troszkę większą. Dużo by dało powiększenie kanałków pod śruby mocujące silnik, dało by się wtedy podnieść silnik trochę wyżej. http://obrazki.elektroda.pl/7009898300_1... Jakie odczucia na nowym zestawie, lądowałeś...
Pytanie 2. Co złego stało się akumulatorowi kwasowemu jeśli ładowałem go przez 30 min tak duży prądem? Nic się nie stanie akumulatorowi. Nieraz bywa że alternator w samochodzie ładuje go o wiele większym prądem niż jest w stanie dać twój prostownik.
Jeśli szukasz czegoś do zwykłych prostowników których prąd maksymalny nie przekracza 10A to taki scalony mostek możesz spokojnie zastosować, gorzej jak właściciel zechce odpalać na tym prostowniku samochód, albo ładować akumulatory od wózków widłowych. Do zwykłych zastosowań są wystarczające.
Ładowanie akumulatora w samochodzie odbywa się na całkowicie innej zasadzie, niz ładowanie prostownikiem. Proszę nie pisać bzdur.
Porządna ładowarka i porządny kabel to podstawa, te o grubości 2-3mm do niczego się nie nadają.
Pytanie z zaskoczenia, aż musiałem sobie Google zapuścić co się z Teslą dzieje. W „mydelniczce” jak pieszczotliwie zacząłem nazywać to autko, nic złego się nie dzieje. Przebieg to 13.5 tyś mil (21 tyś km). Możliwe dlatego, że samochód nie jest zbytnio obciążony - jeśli moje baterie ważą nieco ponad 200kg to w 100 kW/h tesli będą się zbliżać...
Górny wyłącza czujniki ruchu wewnątrz pojazdu (np zostawiasz psa w środku i idziesz do kiosku po fajki), dolny wyłącza czujnik przechyłu nadwozia (ładujesz samochód na lawetę) Oczywiście oba są do fabrycznego alarmu
Rozwiązaniem jest ogniwo paliwowe jak w Toyocie Mirai... Tylko ten wodór pod ciśnieniem 700 bar może przerażać trochę. Samochód akumulatorowy sprawdzi się właściwie tylko, jak będzie mógł być podłączony przez noc do źródła prądu o mocy ok. 10 kW, co zakłada własny garaż / miejsce postojowe z doprowadzoną "siłą" o odpowiedniej mocy przyłaczeniowej....
Ja mam tak często rano 😀 Bluza polarowa - samochód ładuje się od siedzenia i jak wchodzę rano do biura prawie codziennie dostaje strzała z elektrostatyki przy dotknięciu klamki 😀
Masz na myśli zrobienie ładowarki która z instalacji 12V samochodu będzie ładowała akumulator paleciaka - czy tak ?
Witam .Jaki samochód chcesz ładować bo większość samochodów i tak ma inwerter 7 kw więc instalacja ładowarki 22kw mija się z celem ,ja poszedłem tym tropem i robota poszła psu na buty.
Ponowię prośbę o pomoc. Alternator po wizycie u fachowca, sprawdzony, ładowanie było dobre, ale aby być go pewnym wymienione szczotki i wirnik. Akumulatory podmienione na pewne z innego samochodu. Ładowanie na postoju 28,7 V, ale czasie jazdy (po około 15-20 min.) pokazują się piki do nawet 30,9 V. I wtedy elektronika zaczyna wariować. Przewody masowe...
No dobra, wiatrak działa jak hamulec, no ale nawet superopływowe auta maja wloty powietrza, jak by za takimi wlotami umieścić wiatrak? Może być ich kilka tak samo jak kilka alternatorów. A co do ładowania akumulatorów. Można zamontować czujniki które sprawdzają stan ich naładowania i lądować tylko te rozładowane. Tylko ze do tego potrzeba podwójnej...
Automatyczne prostowniki niektóre tak maja zakładaj do samochodu .
Jeśli zabezpieczył przewód 4mm2 wyłącznikiem C40 i to na odległości 30m PE rozdzielony to.... Dla kabla yky ułożonego w ziemi obciazalność to 47A. 11kW na fazę i jest na granicy.
Witam. Chciałbym doładować akumulator w samochodzie ford mondeo mk5. Posiadam akumulator EFB oraz ładowarkę bosch c30. Czy akumulator EFB powinienem ładować jak zwykły akumulator czy jak AGM?? Druga sprawa dotyczy rejestracji tego ładowania przez komputer samochodu. Będę ładował akumulator na samochodzie plus pod akumulator minus pod karoserie. Czy...
Mosiężne są lepsze, przez co także i droższe. W samochodach można ładować bez odpinania instalacji samochodowej (często to nawet zalecane jest, by nie pokasować ustawień), więc podejrzewam, że tak samo można na łodzi. Powodem grzania jest zły styk klemy i / lub uszkodzony przewód / połączenie, ew. uszkodzenie akumulatora / zbyt mały przekrój przewódu...
W celu szybkiego ładowania część telefonów komunikuje się z ładowarką, jeżeli się nie dogadają ładuje powoli. Aby wkluczyć ewentualne problemy w samochodzie, przetestuj ładowanie z gniazda 230v - jak się zachowuje.
Tylko z Ca-Ca jest też problem po stronie samochodu, bo bardzo nieliczne i tylko w miarę nowe samochody ładują do 15-15,2V, reszta max do 14,8V, a zazwyczaj 14,4V.
Moje doświadczenie: 1, Jeśli zegar pokładowy samochodu mówi, że natychmiastowe ładowanie nie jest możliwe Podłączam kabel i rozpoczyna się natychmiastowe ładowanie zamiast czekać, a następnie po 10 sekundach samochód inicjuje zatrzymanie ładowania. W tym przypadku samochód rozpoczyna ładowanie w ustawionym oknie czasowym lub zdalnie za pomocą własnej...
Jeśli zostawiasz akumulator na zimę, to ładujesz go napięciem maks. 27.6V i maks. 4.2A do momentu, aż prąd spadnie, powiedzmy, do około 100mA (ja tak ładuję żelówki o podobnej pojemności, dalej ich nie ciągnę). Jeśli go używasz w samochodzie, to ładujesz do maks. 29.8V i 4.2A. Moment zakończenia ładowania podobnie jak wyżej. Oczywiście nie zrobisz...
W samochodzie się ładowało bez problemu. Przy połączeniu z kompem komunikat w nawigacji: "Nieodpowiedni kabel do ładowania". Kable zmieniałem, dalej to samo. Może faktycznie gniazdo poszło.
Witam wszystkich. Zastanawiam się czy można na wypadek braku prądu i rozładowania akumulator podlaczonego pod przetwornicę podłączyć do klem akumulatora przewodów z akumulatora znajdującego się w samochodzie. Chciałbym potraktować samochód jako generator który w przypadku długich przerw w dostawach prądu będzie lądował akumulatory podpięte szeregowo...
Witam serdecznie. Mój problem wgląda następująco. Mam instalację fotowoltaiczną o mocy 5,7 kWp. Energia wyprodukowana transportowana jest do akumulatorów (w sumie 21), ponieważ połączyłem 7 akumulatorów szeregowo w celu uzyskania napięcia 84 V(7x12 V) oraz 3 pętle w celu uzyskania pojemności 530 Ah (2x200+130). Akumulatory te podłączone zostają do ładowarki...
Dlaczego nieekologiczne ? Bo samochód zawiera ogniwo oparte na szkodliwych pierwiastkach ? Lepiej te pierwiastki mieć w jednym pudełku niż inne w powietrzu. Bo elektrownia na węgiel ? To problem elektrowni. Mnie cieszy każdy news związany z EV. To przyszłość jakby nie było. Skończą się te warkoczące i śmierdzące pudła ! Pomysł bardzo dobry, wrzucasz...
Nada się. Sprawdź tylko do jakiego napięcia można go ładować, albo nawet do jakiego napięcia trzeba go ładować żeby był naładowany. No i czy lubi wysokie temperatury panujące w samochodzie?
Oczywiście że będziemy zgodni. Na szczęście nie mój samochód ;)
Chciałbym zainstalować gniazdko elektryczne 230 V w komórce lokatorskiej znajdującej się w garażu podziemnym budynku wielorodzinnego, aby móc zasilić odkurzacz, elektronarzędzie, jakieś dodatkowe oświetlenie. Plan zakłada instalację gniazdka 230V w formie ERBetki z zabezpieczeniem różnicowo-prądowym i bezpiecznikiem 16A (gotowce do kupienia), poprowadzenie...
Blackview A80Pro podłączony do podwójnej ładowarki w samochodzie ładuje się sprawnie. Jednak po wyłączeniu zasilania "wychodzi" z niego napięcie do ładowarki, a przez nią do drugiego wyjścia. Nie chcę, żeby tak było, ponieważ: 1. rozładowuje mi to telefon; 2. zakłóca włączanie się kamerki, która z telefonu dostaje za mało prądu by pracować (3V), ale...
Może być uszkodzona bateria, zwłaszcza ze była przejechana autem, a takze uszkodzenia w sekcji zasilania na płycie laptopa. Sprawdzić to można jedynie przy pomocy innej sprawnej baterii.
Nie za bardzo rozumiem jaką funkcję na chwilę obecną pełni ta przerwornica, chodzi o ładowanie w samochodzie?
Wyjmowałęś akumulator z samochodu czy ładowałeś na podpiętych klemach ?
Chociaż tak, jak wspomniał kolega wyżej, jeśli obwód ładowania będzie poprowadzony kablami o stosunkowo małym przekroju i dość dużej długości to sama rezystancja kabli ograniczy prąd ładowania do bezpiecznej wartości. Tak zwane przewody bezpiecznikowe, spala się razem z całym samochodem. Gratulacje pomysłu.
Rozładowujesz akumulator w samochodzie , ładujesz z zewnętrznego żródła. Ile razy możesz wykonać tą operację ?
Wszystko zależy od typu akumulatora. W samochodach osobowych ładowanie akumulatora kwasowego odbywa się na zasadzie podpięcia do niego źródła o nieco wyższym napięciu niż napięcie jego znamionowe i bez dodatkowych układów wszystko działa poprawnie i nic nie wybucha (w każdym razie nie często). Bardzo prawdopodobne, że w Twoim samochodziku nie występują...
akumulator jest NOWY ma max pół roku więc jak moze być zasiarczony? Lub uszkodzony inaczej, a może to wada prostownika? Ponieważ to jest AGM, to może kiedyś gazował? Sprawny akumulator wyjęty z samochody ładuje się dłużej, niż opisywałeś. Tak znikome czasy ładowania widziałem tylko dla akumulatorów, które utraciły pojemność.
Zazwyczaj alternator samochodu zabezpiecza ładowanie akumulatora do napięcia 13.8 -14.2V . W buforowym reżimie akumulator należy ładować do 13.6-13.8V . Przy wskazanych napięciach pojemność SPRAWNEGO akumulatora będzie składała 80 - 90 odsetków od nominalnej. Uwzględniając, co większość współczesnych akumulatorów stosuje do nie obsługiwanych - zwiększenie...
Czy to prawda, że w niektórych samochodach normą jest, że alternator nie ładuje akumulatora na wolnych obrotach/biegu jałowym? W 9-10 letnim samochodzie Renault padł akumulator, poratował dobry czlowiek prostownikiem i wróciłem do domu, załadowałem i odpinając ładowarkę marketową mysle sobie sprawdze ile spada napięcie podczas uruchamiania silnika,...
Janek_15 Bardzo Ci kolego dziękuję za pomoc, jutro po pracy samochód ląduje na lewarki i wkulam się pod niego i będę szukał problemu. Powiedz mi jeśli możesz w którym miejscu wchodzi do komory silnika ? i jak najszybciej go znaleźć ? Raz jeszcze dziękuję
Oczywiście można ładować akumulator podłączony do instalacji pod warunkiem warunkiem, że będziesz pewien co do sposobu ładowania. Czystałem o stosowaniu prądu impulsowego do ładowania głęboko rozładowanych akumulatorów, ale tego raczej nie spotyka się w standardowych prostownikach. Wciąż jednak pozostaje ta niepewność. W przypadku jakiejkolwiek awarii,...
O, to właśnie sendo sprawy. Do 14,4 V można ładować prądem 10 godzinnym, później musi on mocno zmaleć. Niesie to za sobą inny przykry objaw - w pobliżu płyt wzrasta mocno gęstość elektrolitu, który nie jest mieszany ruchem gazów i płyty ulegają zniszczeniu. Co gwarancja, to inne zasady ładowania. Dlatego warto czytać gwarancje i instrukcje obsługi do...
Debugowanie nic nie da, problem tkwi w ładowarce w samochodzie. Trzeba zmienić na inną. Niektóre ładowarki Nokii nie chcą ładować Samsunga czy motoroli.
tak śmiało możesz wlutowywać ja wlutowywałem z T610 do 630 i działa:).. Przy wlutowywaniu najlepiej wysmarować to pastą lutowniczą tam od dołu kulki albo na płycie główniej to bardziej trzyma te lustereczko przy płycie głównej a potem to tylko grzać i czekać aż opadnie i się przylutuje.. Życze powodzenia:)
Załóż zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym - paliwo powinno przestać się cofać do baku.
Zasilacz 19V z laptopa i żarówka 12V/55W z samochodu. Jak zasilacz niepotrzebny to lepiej przerobić na niższe napięcie (modernizacja będzie na przyszłość). Akumulator to wiaderko z prądem i jak ktoś zauważył można go naładować byle czym poza instalacją samochodu. Ładując w aucie lepiej nie eksperymentować.
Witam poczytałem na innych forach i problem nie został do końca rozwiązany. 1.W moim Larku 35.5 był orginalnie akumulator 650mA i zamieniłem go na Palm Tungsten T5 1350mAh Li-Polymer 3.7V z oporami ale wszedł - teraz nawigacja działa bardzo długo nawet do 5h 2.Próbowałem różne ładowarki sieciowe USB do 600mA i Lark raz chciał się ładować a raz tylko...
kolego ja mam identycznie samochód niedziela rozrusznik nie kreci (nowy rozrusznik) -akumulator niech ce sie lądować (może uszkodzony prostownik) -centralny zamek tez niedziala ktoś może wie co sie stało identyczna sytuacja tez 17-stego
!4,5V to napięcie ładowania w samochodzie. Ładowanie akumulatora prostownikiem musi dochodzić do 16,5V i prostowniki są do tego przygotowane fachowo. Pozdrawiam.
Dziękuję za zainteresowanie tematem. (at)andrzej55 też nad tym myślałem, jednak zastanawia mnie, czy nie byłoby to zbyt duże obciążenie dla akumulatora samochodowego, zwłaszcza, że auto czasem i tydzień nie byłoby odpalane, a Arduino z GPSem będzie pracować? (at)Piotrus_999 co do baterii - która opcja byłaby najlepsza do pracy w takich warunkach, jakie...
Kolego prez8s ale my nie mówimy o ładowaniu prostownikiem tylko o akumulatorze w samochodzie ładowanym alternatorem, więc po to tam jest regulator napięcia.P
Gniazda zapalniczki są identyczne jak w europejskich samochodach.
Poczytaj temat poniżej, punkt 2 bo nie chce mi się dublować http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic93...
Panele które posiadam kosztowały 80 zł za sztukę i miały być z założenia tylko do grzania wody , ale potem wpadł pomysł aby zasilić klimatyzatory i w trakcie dnia ładować auto elektryczne . Pomysł taki ponieważ z instalacji która już mam zużywam praktycznie cały prąd na codziennie ładowanie samochodu elektrycznego który ładuje codziennie .
Witam mam pytanie czy bezpieczne jest dla elektoniki samochodu ładowanie tel. z gniazda zapalniczki ,przy wyłączonym silniku a włączonej stacyjce(tylko wtedy w gnieździe jest prąd)?
Jestem Laikiem w tych sprawach a potrzebuje pilnie kupić ładowarkę do akumulatora żelowego WM Power 12 V 120 Ah. Nie można się na wszystkim znać, kto pyta nie błądzi. Po to jest Forum. Akumulatory żelowe i samochodowe działają podobne. https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator... Przeczytaj TO INFO bo masz drogi akumulator i szkoda...
Celem hybrydy jest odzyskiwani energii marnotrawionej w czasie jazdy (hamowania) a nie traktowania jako samochód elektryczny ładowany z sieci energetycznej. Zasięg przejazdu z wykorzystaniem w pełni naładowanego akumulatora w tych samochodach jest niewielki. Budowanie stacji ładowania dla niego nie ma sensu ekonomicznego. Ale...
Ja tak ładuje samochody od lat przez gniazdo zapalniczki, najprostszymi prostownikami i nigdy nie było problemu. Z prostownikiem z lidla zamierzam robić to samo ;)
cetek C8 w trybie reper + potrafi podbić napięcie dla AGM do 15,25V. Wydaje mi się, że trzeba rozróżnić ładowanie eksploatacyjne w samochodzie i ładowanie "ratownicze" Przy akumulatorach kwasowych i trybie ładowania "odsiarczającym" potrafiłem (przy minimalnym prądzie ładowania na poziomie 0,5-1A) dojść do 16,5-17 woltów. Akumulator się nie grzał,...
Witam, mam problem z Fordem focusem mk1 1.8tdci, 2004 rocznik. Problem wyglada tak ze podczas jazdy zapala się kontrolka akumulatora, po czym nie ma żadnej reakcji na próbę odpalenia samochodu. Ładowanie rzekomo jest, mechanik mówił ze alternator jest w porządku. Po odpaleniu samochodu wczoraj paliła się kontrolka ABS, jak myślicie co może być?
No to teraz wyobraźmy sobie małe zwarcie w autku lub telefonie z taką baterią. Jedno wielkie BUUUM! :)
Co kolegę powaliło? (w sensie przewróciło), to nie jest za darmo a jak się chce ładować samochód elektryczny?
Według mnie, ładowarka ma ewidentne błędy konstrukcyjne. Transformator ma naklejone coś, co chyba jest jakimś zabezpieczeniem termicznym, ale jak widać, nie działa to w żaden sposób. Dobór materiału na obudowę też fatalny. O jakimkolwiek certyfikacie bezpieczeństwa nikt tu nie słyszał. Czy materiał obudowy jest palny? Zwykle, w warunkach użytkownika...
Może jakaś solidna dioda Schottkyego by wystarczyła? Jeśli spadek napięcia na niej nie pozwalałby na wystarczające naładowanie dodatkowego akumulatora, zawsze można dołożyć dodatkową przetwornicę, ale z tego co wiem, to "samochód" ładuje dobrze powyżej 12V, więc powinno wystarczyć. Probleme może być sumaryczny prąd ładowania.
Witam mam problem od jakiegoś czasu coś mi pobiera prąd w samochodzie ładowanie akumulatora jest bardzo dobre i po nocy jak się odpali to się świeca kontrolki stop i akumulator już mam brak pomysłów
Właśnie to zrobię w weekend . Myślałem że akumulator w samochodzie ładuje się większym prądem ,no ale jeśli tak to rzeczywiście nie ma się o co przyczepić ,mój błąd . Dodano po 54 Dzięki wszystkim za odpowiedzi ,dużo się dowiedziałem ,w ogóle się nie znałem na tym .Szukałem przyczyny ,a wszystko jest chyba w normie . Myślałem że akumulator ładowany...
Stare rozwiązania to właśnie Polonez/wewnętrzny regulator ustalający napięcie alternatora/. W nowszych rozwiązaniach komputer steruje napięciem w zależności od stanu akumulatora, szybsze doładowanie/rozruchy, zima/ lub obniżenie ładowania /temperatura/.Alaska i Afryka różne napięcia w instalacji samochodu.
Planuję samochód elektryczny, chciałbym by mógł się ładować z typowej stacji ładowania, w Europie one są chyba wyposażone w takie złącze. Wiem że z takiego złącza otrzymam typowe trzy fazy ale jak " powiedzieć" stacji ile mocy chcę?
Ten przyniosłam z jarmarku Zapewne przewody było zrobione z wyrobu miedziopodobnego i za diabła nie mogły trzymać parametrów. Sądzę, że nawet prosty by się stopił. Kabel z przedłużacza rozwiniety na ziemi/betonie obciążony prądem 10A (ładowanie samochodu) potrafi stopić śnieg w odległości ok 2cm od kabla.
Odgrzewam starego kotleta bo nie ma sensu tworzyć nowego wątku :) Właśnie po 1,5roku używania padła mi Centra Futura 110Ah, nie jest w stanie wytrzymać jednej nocy, mało tego po naładowaniu prostownikiem auto odpala, przejadę 30km (ładowanie sprawdzone o.k.) po zgaszeniu auta już nie idzie odpalić, jakby w ogóle nie przyjmował ładowania z instalacji...
Głowna ładowarka jest w samochodzie, to co jest na ścianie to tylko fikuśny sterownik plus RCD. Zapytam tak, czy problem występuję przy ładowaniu innego auta elektrycznego? Kolejny eksperyment, czy sytuacja też występuje przy ładowania z tzw cegły? Zaproś też sąsiad do siebie na ładowanie samochodu. :) Kolejna rzecz, do sprawdzenia, to przy jakich mocach...
Włącz wszystkie odbiorniki w samochodzie i sprawdź jakie jest wtedy ładowanie.
Myślę że byłoby więcej pomocnych osób gdyby podane zostały informacje dotyczące samochodu (marka,rok,typ). Wnioskując ze zdania, że brak jest kontrolki ładowania obstawiam urwany przewód wzbudzenia idący do alternatora(uszkodzenie w liczniku). To tylko przypuszczenie wiele zależy od marki samochodu.
Witam, Ze względu na świetny DAC chciałbym naprawić swoją Nokię 6. Bardzo wolno łąduje się na ładowarkach w domu, oryginalnej i innych o tych samych parametrach (40% przez całą noc). Natomiast w samochodzie ładuje się bardzo szybko, czyli normalnie. Czy ktoś z Was miał taką sytuację? Jarek
Jak widzisz drogi NOL klasa samochodu wysoka a producent nie dba o bezpieczeństwo użytkownika.Zastanawiam się czy takie wyładowania mają wpływ na bezpieczeństwo ludzi, którzy mają wszczepione rozruszniki serca? Co na to ma do powiedzenia producent tychże samochodów?
Ładowarki do nokii nie są zasilaczami stało prądowymi. Popularna charakterystyka to około 7V bez obciążenia 5V przy 500mA wylicz sobie opornik jaki potrzeba wpiąć w szereg z takim zasilaczem, najlepiej dobierz eksperymentalnie (10R-100R)
Prostownik musi pokryć zapotrzebowanie na moc urządzeń, które zasila i dodatkowo akumulatora, który ładuje. W samochodzie gdy ładujesz aku bez jego demontażu możesz włączyć światła. Ładowanie trwa wtedy dłużej.
W takim wydaniu marnie to widzę. Jak wspomniał poprzednik diody na linii 12 V zniweczą zamiar ładowania akumulatora z instalacji samochodu. Tylko oporność linii zasilającej utrudni to ładowanie, bowiem przy prądzie rzędu 3 A nastąpi spadek napięcia ok 0,5 V (jeśli poprawna instalacja). Czyli jeśli uważasz to za konieczne to tylko automatyka przekaźnikowa....
Ja wiem, że istnieje teoria o ładowaniu prądem 1/10 pojemności ale to tylko teoria. W praktyce najprościej ładować stałym napięciem, akumulator sam dobierze prąd tak jak ma to miejsce w samochodzie.
Witaj A ten drugi też kwasowo-ołowiowy? Poczytaj tu: https://techtron.pl/blog/ladowanie-akumu... Pozdrawiam
W większości samochodów ładowanie komórki bądź słuchanie radia na postoju przez dłuższy czas powoduje rozładowanie akumulatora, takie rzeczy należy robić nie dłużej jak 2 godz. Pozdrawiam.
Witam! Mam problem z xp 2.0 hdi sprawdzałem alternator na stole i ładował po włożeniu go do samochodu ładowanie było ale po odpaleniu ponownym już nie. nie wiem jakie mogą być przyczyny tej usterki!?[/b]
Żadne ładowarki samochodowe, a już na pewno nie uniwersalne ! Pójdzie z dymem i nie ma co zbierać z laptopa. Jedyne rozsądne wyjście to przetwornica 12 -> 230 (min 300w) i oryginalny zasilacz.
Spróbuj zrobić tak: wyciągnij wtyczkę z alternatora, zamiast niej włóż cienką wsuwkę do D+ połączoną z żarówką 3W (np taką od pozycyjnych), drugi styk żarówki do + za stacyjką, weźmiesz go np. z cewki zapłonowej. W ten sposób ominiesz całą instalację samochodu odpowiadającą za ładowanie (wzbudzenie alternatora)
Ten tekst jednak źle wróży... Hehe, atam opowiadasz, przecież alternator w samochodzie ładuje cały czas, ale hmm, nie jednostkę napędową co prawda, ale jak prądu braknie, auto gaśnie, więc jednak ładowanie odbywa się w tle poboru, więc to możliwe:) Dodano po 4 Robiłem już podobne projekty typu all-in-one i podoba mi się ta technika. Fakt, tym razem...
lądować wózek przekaźnik lądować siemens lądować
robota kuchennego instalacji origin miernik ladowania akumulatora
quadral wzmacniacz quadral wzmacniacz
Radio Sonneberg Consul – Charakterystyka i Problemy Techniczne Suszarka Miele - drzwiczki nie otwierają się